Jump to content
Shipfriends

N.E.Λ.


Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Υ.Γ. Όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, η εταιρεία ζήτησε την προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέχρις ότου αποσαφηνισθεί το μέγεθος της ζημίας και ο χρόνος επαναδραστηριοποίησης του πλοίου.
Εγώ επενδυτής δεν είμαι (είπαμε, ούτε απ' έξω:rolleyes:) και τα χρηματιστηριακά δεν τα ξέρω, αλλά σαν πολύ δεν κρατάει αυτή η "προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης της μετοχής"? Δηλαδή εάν το μέγεθος της ζημιάς του Θεόφιλου αποσαφηνισθεί σε 1 μήνα θα συνεχισθεί η αναστολή? Θα μου πεις βέβαια στις μαύρες μέρες που περνάει το ΧΑΑ...καλύτερα είναι για μια (οποιαδήποτε) μετοχή να μην διαπραγματεύεται ...
Link to comment
Share on other sites

στα εταιρικα νεα της νελ υπαρχει μακροσκελεστατη ανακοινωση του προεδρου και διευθυνοντος συμβουλου για το θεμα του "καρτελ" και της παρεμβασης της επιτροπης ανταγωνισμου..

ενω ομως η ανακοινωση αυτη προβαλεται, η αποφαση της Γ.Σ. για (ενα ακομη) προγραμμα stock option, θαβεται στην ενημερωση επενδυτων.

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορώ να κατανοήσω τη σημασία ενός ακόμα προγράμματος stock option για μια εταιρεία που:

1. Ανήκει σε ένα κλάδο που τη φετινή χρονιά περνάει ιδιαίτερα μεγάλη κρίση.

2. Η μετοχή της εδώ και 3 εβδομάδες βρίσκεται εκτός διαπραγμάτευσης.

3. Είναι ζημιογόνος, δεν έχει δώσει μέρισμα τα τελευταία χρόνια και τα οικονομικά της αποτελέσματα χειροτερεύουν από χρήση σε χρήση.

Ειδικά λόγω της 3ης διαπίστωσης είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς και τα κριτήρια βάσει των οποίων δίνονται αυτές οι παροχές, κάτι που επισημαίνεται και σε σημερινό δημοσίευμα.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο ένα δελτίου τύπου (εισηγμένης) εταιρείας με κεφαλαία, θαυμαστικά, υπογραμμίσεις, "κατά την προσωπική μου άποψη" (γιατί, ως γνωστόν, l'etat est moi) και με μορφή εξωδίκου-δικαστικής απόφασης ("δια ταύτα" για ολίγη folie de grandeur)...

Αφού του αρέσει τόσο να γράφει, γιατί δεν κάνει ένα blog; Αλλά θα μου πείτε, αυτός φταίει ή εκείνοι που του έδωσαν και την ΕΕΑ για να έχει να ασχολείται;

Link to comment
Share on other sites

Πλούσια η σημερινή ειδησιογραφία για την εταιρεία:

1. Εκτίμηση για τον εκτιμώμενο χρόνο αποκατάστασης των ζημιών του Θεόφιλος.

2. Απόκτηση (εκ νέου...:rolleyes:) του Αίολος Κεντέρης (του original)

3. Ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στο Κάιρο :confused:

Link to comment
Share on other sites

Άλλοι πάνε Hawaii, η ΝΕΛ πάει... Κάιρο!!! :P Πάντως δεν μπορώ να πω ότι με ξαφνιάζει ιδιαίτερα η επαναπόκτηση του Κεντέρη (είχε ακουστεί άλλωστε εδώ και πολύ καιρό εδώ μέσα), με ξαφνιάζει όμως η ίδρυση θυγατρικής στο Κάιρο. Μήπως σκέφτονται να μετακομίσουν σιγά - σιγά ολόκληρη την εταιρεία προς τα κάτω; Ερώτηση προς τους γνωρίζοντες: εάν αποκτήσουν την εταιρεία που αυτή την στιγμή έχει τον Κεντέρη, αποκτάνε και το Παναγία Πάρου ή αυτό το έχει πάρει άλλη εταιρεία;

Link to comment
Share on other sites

; Ερώτηση προς τους γνωρίζοντες: εάν αποκτήσουν την εταιρεία που αυτή την στιγμή έχει τον Κεντέρη, αποκτάνε και το Παναγία Πάρου ή αυτό το έχει πάρει άλλη εταιρεία;

Το ΠΑΡΟΥ μαλον εχει παραδοθει στους πρωην ναυλωτες του σε μια μπερδεμενη υποθεση ναυλωσης πωλησης κατασχεσης

Link to comment
Share on other sites

Χωρις να γνωριζω πολλα απο οικονομικα και με καθαρα λογικη σκεψη:

Απο τη στιγμη που το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ ΙΙ (αλλα και το RED SEA I λογικα, αφου πια ανηκει στη ΝΕΛ) θα ειναι κατω απο τη διαχειρηση της ΝΕΛ μηπως η ιδρυση μιας θυγατρικης ειναι συμφερουσα λυση απο αποψη φορολογικη αλλα και καλυτερης διαχειρησης των βαποριων?

Link to comment
Share on other sites

Γιατί εξακολουθούν να διατηρούν τον τίτλο ΝΕΛ; Ας κρατήσουν την (πολύ όμορφη) τριήρη και ας μετονομαστούν σε SSS (Sappho Safaga Shipping). Μάλλον κακόγουστο και ιερόσυλο είναι αυτό, αλλά τέσπα... :o

Πάντως φαίνεται να έχει κάποια βάση το ενδεχόμενο (μέσω θυγατρικής; ) να παίζουν ένα σύστημα "Βενιζέλος" με το μεγαλύτερο μέρος του στόλου, αξιοποιώντας έτσι όχι μόνο τα ταχύπλοα αλλά και άλλα πλοία τους, σε 2+ θάλασσες.

Ουσιαστικά ό,τι έκαναν και ως τώρα περιστασιακά, αλλά πλέον σε μόνιμη βάση και πιο οργανωμένα.

Λιγότερες ακινησίες, περισσότερες δουλειές για τα πληρώματα, βελτίωση των οικονομικών... αλλά και χώρος για νέες κινήσεις ανταγωνιστών.

Link to comment
Share on other sites

Λιγότερες ακινησίες, περισσότερες δουλειές για τα πληρώματα, βελτίωση των οικονομικών... αλλά και χώρος για νέες κινήσεις ανταγωνιστών.

Οι μικρότερες ακινησίες θα μπορούσαν να επιτευχθούν αν η εκμετάλλευση των πλοίων στην Ερυθρά ήταν σε περιόδους χαμηλής κίνησης για την ελληνική ακτοπλοΐα οπότε θα μπορούσαν να γίνουν “αλληλοσυμπληρώμενες” δρομολογήσεις (χειμώνα Ερυθρά, καλοκαίρι Κυκλάδες), κάτι όμως που δεν ισχύει αφού τα πλοία καταβαίνουν κάτω στην καρδιά του καλοκαιριού. Επίσης κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται και από το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αυτή τη στιγμή για τις δρομολογήσεις των πλοίων.

Επίσης η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων θα ήταν εφικτή αν η εκμετάλλευση των πλοίων σε αυτές τις περιοχές ήταν κερδοφόρος. Τα πρώτα δείγματα όμως (Ταξιάρχης βάσει των στοιχείων που δημοσιεύθηκαν και Red Sea 1 βάσει της πώλησης που ναυάγησε) δεν έδειξαν κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Επισήμως ο κεντέρης δεν ανήκει στην ΝΕΛ ακόμη. Απλώς έχει περάσει στην διαχείριση της ΝΕΛ. Με μια περίεργη "συμφωνια" τα κέρδη από τη παρούσα λειτουργία να αφαιρούνται από τα χρωστούμενα. Εν τω μεταξύ αναζητείται φόρμουλα ώστε το πλοίο να επανέλθει στην ιδιοκτησία της ΝΕΛ όσο πιο ανώδυνα γίνεται... Γιατί μαζί με το πλοίο πάει στην ΝΕΛ και η ιδιοκτήτρια εταιρεία, η οποία υποπτεύομαι θα έχει ένα σεβαστό ποσό δανειακών υποχρεώσεων.

Το πάρου ανήκει στους τελικούς αγοραστές καθώς δεν έχουν καμία υποχρέωση έναντι της ΝΕΛ... Τώρα αν καταφέρουν και αυτοί να ξεπληρώσουν τα χρέη τους προς τις τράπεζες, ίδωμεν...

Link to comment
Share on other sites

Επίσης κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται και από το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αυτή τη στιγμή για τις δρομολογήσεις των πλοίων.

Έχεις δίκιο φίλε Ορέστη (αλλά με το Βενιζέλο δε γίνεται κάτι αντίστοιχο; ).

Για τα υπόλοιπα έχω τις εξής σκέψεις:

Κάποιες πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η κίνηση στην Ερυθρά είναι αυξανόμενη και δεν περιορίζεται μόνο σε προσκυνητές και ότι υπάρχει "έλλειμα χωρητικότητας", άρα υπάρχει χώρος. Ίσως όμως όχι για τον Ταξιάρχη που είναι πρακτικά ROPAX, και ίσως όχι για τον Κεντέρη ειδικά αυτήν την εποχή με το ολίγον "τσιμπημένο" πετρέλαιο.

Η εταιρεία διαθέτει σημαντικά υψηλότερα στάνταρντ και άρα είναι ανταγωνιστική ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών (κατ' ουσίαν έχει σαφές πλεονέκτημα) σε σχέση με τις άλλες ναυτιλιακές της περιοχής. Ειδικά μετά τα τελευταία ατυχήματα θα μπορούσε - ίσως - να τραβήξει σημαντικό μέρος των επιβατών.

Τέλος, σε σχέση με τον Κεντέρη, έχω την αίσθηση ότι με το Θεόφιλο να μένει τελικά τουλάχιστον 3-4 μήνες εκτός, ειδικά αυτήν την περίοδο θα μπορούσε στη γραμμή Π-Χ-Μ να βγάλει πολύ περισσότερα από ότι στην Ερυθρά.

Δύο απορίες έχω ως προς το όλο θέμα:

Ο Κεντέρης στο Αιγαίο είναι ασύμφορος ακόμα και με τις σημερινές τιμές εισιτηρίων και υποθέτοντας ότι θα μπορούσε να ταξιδεύει με πρωτόκολλο; Τότε με τις (χαμηλότερες) τιμές στη Ερυθρά πώς θα βγαίνει;

Κατ' επέκταση, αν είναι απολύτως ζημιογόνος (όπως έδειξε η εξέλιξη με τη νέα εταιρεία του), τότε ποια "κέρδη" θα παρακρατάει η ΝΕΛ; Κάθε μίλι που κάνει θα μεγαλώνει τη ζημιά που πλέον θα επιβαρύνεται (και) η ΝΕΛ.

Με βάση τις τελευταίες κινήσεις, το συμπέρασμα είναι ότι η ΝΕΛ θεωρεί ότι η ίδια θα κάνει καλύτερη διαχείριση σην Ερυθρά από ότι οι Άραβες; (οι οποίοι μετά από λίγους μόλις μήνες κινδυνεύουν να χάσουν το πλοίο) Ενώ εκείνη θα έχει κέρδη; Κάπως αισιόδοξο μου φαίνεται. Αν όντως έχει τόσο ψωμί,πώς και δε μετέφερε π.χ.ο Αγούδημος το στόλο του εκεί εδώ και καιρό; Κακά τα ψέματα, το προφίλ των πλοίων ταιριάζει ίσως καλύτερα στην περιοχή από ότι της ΝΕΛ (δεν εννοώ ότι τα πλοία της GA δεν είναι καλά -μην παρεξηγηθώ).

Edited by iason
Link to comment
Share on other sites

αλλά με το Βενιζέλο δε γίνεται κάτι αντίστοιχο;

Η περίπτωση του Ελ. Βενιζέλος δεν είναι ίδια. Η ΑΝΕΚ έχει μόνιμες ετήσιες δρομολογήσεις σε Χανιά και Ηράκλειο στις οποίες εναλλάσσει τα πλοία της. Η υποχρέωση δηλαδή της εταιρείας τηρείται συνεχώς, απλά αντικαθιστά τα πλοία που έχει δρομολογημένα. Αυτό δε μπορεί να συμβεί με τους Αίολους, αφού δεν υπάρχει πλοίο που θα εκτελεί για π.χ. τα δρομολόγια τους στις Κυκλάδες, όταν αυτοί θα βρίσκονται στην Ερυθρά.

Link to comment
Share on other sites

Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την αγορά 15 εκατ. μετοχών της ΝΕΛ (ποσοστό άνω του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής) που ανήκουν σήμερα σε fund της Allianz, από στρατηγικό επενδυτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η ολοκλήρωση του deal θα αποτελέσει ένα κομμάτι των ευρύτερων ανακατατάξεων που υλοποιούνται στο χώρο της ακτοπλοΐας την τελευταία διετία.

capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ακούγεται έντονα πάντως και ως τελευταία νέα είναι :

1) Το Θεόφιλος βγαίνει total loss

2) Το ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι αποσύρεται από τα δρομολόγια του μετά της 5-7/09/08 και κατηφορίζει για RED SEA

ΚΑΙ

3) Εξαγορά του ε/γ-ο/γ Μυτιλήμη απο τη SEA STAR.

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΜΕΝΕΙ ΜΟΝΟ Η EGYPTIAN NEL LINES ως πρών θυγατρική.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά οι τίτλοι τέλους για άλλη μια παραδοσιακή εταιρεία δεν θα αργήσουν να πέσουν.Οι εθνοσωτήριες προσπάθειες:eek::D:mad: των νέων διαχειριστών απ' ότι φαίνεται οδηγούν στο μονόδρομο της ανυπαρξίας δυστυχώς. Σαφώς και αποτελεί προσωπική διαπίστωση και όχι εμπλοκή στα προωπικά της εταιρείας ή περισσότερο γνώση για το τι μέλει γεννέσθαι. Απλώς διατυπώνω την άποψή μου. Δεν μπορώ να μην αγανακτήσω όμως όταν ΑΠΑΝΤΕΣ φώναζαν για την ανάγκη να γίνουν κάποιες κινήσεις οι οποίες θα έδιναν ζωή στην εταιρεία ξανά, και όχι το ανάλωμα σε εξώδικα και διάφορα συναφή χωρίς ούτε καν το αποτέλεσμα του εντυπωσιασμού :mad:. Εύχομαι τουλάχιστον να μη δημιουργηθεί αλλη μια στρατιά ανέργων στη δύσκολη εποχή που διανύουμε.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΜΕΝΕΙ ΜΟΝΟ Η EGYPTIAN NEL LINES ως πρών θυγατρική.
Τελικά οι τίτλοι τέλους για άλλη μια παραδοσιακή εταιρεία δεν θα αργήσουν να πέσουν
το οτι η ΝΕΛ τελειωνει, ακουγεται απο την εποχη που εδεσαν τα πλοια της ΔΑΝΕ.;) σιγουρα η κατασταση της εταιρειας δεν ειναι ευχαριστη (στη γραμμη αιμοδοτη ειναι με εναμισυ πλοιο) τα ταχυπλοα δεμενα κλπ, αλλα εχουμε ακουσει καθε πιθανο και απιθανο σεναριο. τα πραγματα ειναι δυσκολα, αλλα η κατω βολτα δεν αρχισε με την παρουσα διοικηση, εχει αρχισει πολυ πισω. ειναι πραγματα χιλιοειπωμενα. Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Για μενα η καινουρια διοικηση ηταν επιτυχημενη και μονο που εφτασε να λειτουργει σημερα αυτη η εταιρεια. Αυτο που βλεπουμε σημερα ειναι(ισως) το τελευταιο κεφαλαιο του εργου, για να φτασουμε σε αυτο ομως εγραψαν αλλοι πολλα και μεγαλα, αμαρτωλα κεφαλαια. Και δυστυχως αυτοι δεν ηταν ουτε Κρητικοι, ουτε Κιμωλιατες, ουτε Ιταλοι, ουτε Περαιωτες. Μυτιληνιοι ηταν.

Link to comment
Share on other sites

Η κάτω βόλτα για την ΝΕΛ δεν ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια. Έχει αρχίσει εδώ και πάρα πολύ καιρό και, αν θυμάμαι καλά, έχω διαβάσει στο forum πως όταν η ΑΝΕΚ πούλησε τις μετοχές στο Βεντούρη έδινε στην ΝΕΛ 15 μήνες ζωή. Σίγουρα άντεξε πολύ παραπάνω. Η αρχή του τέλους για την ΝΕΛ ξεκίνησε με την αγορά των Αίολων, πλοίων με τεράστια έξοδα, μικρό ή και ανύπαρκτο καθαρό κέρδος, τα οποία δεν καθιερώθηκαν στην συνείδηση του επιβάτη ως μια σίγουρη επιλογή -συνεχής αλλαγές δρομολογίων-. Το τελειωτικό κτύπημα έδωσε η οκνηρία της νέας διοίκησης που ανάλωσε το χρόνο ζωής που κατάφερε να κερδίσει για την εταιρεία σε αγωγές επί αγωγών και βαρύγδουπα δελτία τύπου. Η νέα διοίκηση πέτυχε πολλά (συμβιβασμό με Pielstic, μείωση υποχρεώσεων, αντικατάσταση μηχανών HSC), αλλά δεν φρόντισε να διώξει τα HSC της ΝΕΛ και της θυγατρικής κατά 100% αργότερα C-Link, που αποδεδειγμένα είναι ζημιογόνα και να τα αντικαταστήσει με σχετικά καινούργια πλοία ικανά να δρομολογηθούν ολόκληρο το χρόνο και να καλύψουν τη ζήτηση, προστατεύοντας έτσι την κύρια γραμμή της από την είσοδο ανταγωνιστών, αλλά και να ανταγωνιστούν με ίσους όρους άλλες εταιρείες σε γραμμές φιλέτα (παροναξία, συροτηνομυκονιά κτλ.). Θέλω να ελπίζω πως δεν έχουν αρχίσει να πέφτουν οι τίτλοι τέλους για αυτή την παραδοσιακή εταιρεία της Μυτιλήνης, για να αποφευχθούν όμως τα χειρότερα απαιτούνται δραστικά μέτρα και άμεσα.

Link to comment
Share on other sites

Υπενθυμίζω, για όσους δεν θυμούνται, μιά δήλωση του κατ' εξοχήν αρμόδιου. Ο Α. Βεντούρης μόλις ανέλαβε την ΝΕΛ (πριν από περίπου 3 χρόνια) δήλωσε: «Είμαστε στο στάδιο να σωθεί η εταιρεία. Η ΝΕΛ δεν έχει περιθώριο να γίνει μικρή. Ή θα γίνει μεγάλη ή θα καταστραφεί». Η ΝΕΛ, λοιπόν, κατάφερε να μην χρεωκοπήσει σε 6 μήνες (όπως λεγόταν τότε ότι ήταν προδιαγεγραμμένο)...και μπράβο στον Α. Βεντούρη γι' αυτό. Η ΝΕΛ σε αυτά τα 3 χρόνια "νοικοκυρεύτηκε" σαν εταιρεία...και μπράβο στον Α.Β. Όμως μεγάλη δεν έγινε. Αφ' ενός δεν κατάφερε να απαλλαγεί από τα "βαρίδια" που κληρονόμησε (Αίολοι κλπ) και αφ' ετέρου δεν κατάφερε να εκσυγχρονισθεί.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω είναι να κατηγορούμε τυος Βεντουρηδες αν τα πράγματα δεν πάνε καλά τελευταία...

Αν δεν υπήρχαν αυτοί και ο ιδιαίτερος τρόπος διοίκησής τους ουτε συμβιβασμός με την Pielstick θα υπήρχε, ούτε με τις γαλλικές τραπεζες ούτε και οι "πώληση" 2 από τα 5 ταχύπλοα...

Κι όλα αυτά με πολύ καλούς όρους...

Και πλοίο για να αντικαταστήσει τα συμβατικά της γραμμής με τι χρήματα θα έπαιρνε (η αύξηση κεφαλαίου που έκανε με αυτό το σκοπό απέτυχε).

Διαφορετικά η εταιρεία πήγαινε για κλεισιμό άμεσα...

Από εκεί και πέρα όταν είσαι -10 πόντους 1λεπτό πριν την λήξη (για να χρησιμοποιήσω όρους μπάσκετ) εκτός από σωστες κινήσεις (που πιστεύω οτι ο Βεντούρης τις έκανε) χρειάζεται και τύχη αλλά και αδυναμία του αντιπάλου... Και τιποτα από αυτά δεν υπήρχαν... Ενας ισχυρότατος αντίπαλος άρχισε ξαφνικά να δρομολόγεί απέναντί του και με πολύ καλά αποτελέσματα (γιατί όποιοδήποτε άλλο πλοίο και να ήταν πχ Φαίδρα, δεν θα κατάφερναν και πολλά).

Και εκεί που άρχισε να αχνοφέγγει σωτηρία με την αποχώρηση του Χίος, ξαφνικά έχει την ατυχία να πάθει οτι έπαθε ο Θεόφιλος και να χάσει τα μισά έσοδα από την γραμμή, που στην ουσία ήταν και ο αιμοδότης...

Πάραυτα η ΝΕλ δεν θα κλείσει πιστεύω...

Εχει στην ουσία 4 ταχύπλοα και δύο αξιόπλοα συμβατικά. Μπορούν να κερδίσουν κατι από όλα αυτά...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...