Jump to content
Shipfriends

N.E.Λ.


Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Για να τα συγκεντρώσουμε όλα σε ένα σημείο, σύμφωνα με αυτό που βλέπω εγώ τουλάχιστον. Διορθώσεις ευπρόσδεκτες:
 

Ταξιάρχης(42 ετών):

Μονοβάπορη: C-Link Ferries MC

Commercial Manager: NEL Lines

Technical Manager: NEL Lines

Beneficial Owner: NEL Lines

 

Μυτιλήνη(45 ετών):

Μονοβάπορη: NEL Lines

Commercial Manager: NEL Lines

Technical Manager: NEL Lines

Beneficial Owner: NEL Lines

 

Θεόφιλος(43 ετών):

Μονοβάπορη: Maritime Company Lesvos SA

Commercial Manager: NEL Lines

Technical Manager: Maritime Company Lesvos SA

Beneficial Owner: NEL Lines

 

European Express(45 ετών):

Μονοβάπορη: Royal Diamond Shipping Ltd

Commercial Manager: NEL Lines

Technical Manager: Maritime Company Lesvos SA

Beneficial Owner: Mega Stars Lines SA

 

Kalli P(22 ετών)

Μονοβάπορη: Silver Fin Shipping Ltd

Commercial Manager: Silver Fin Shipping Ltd

Technical Manager: -

Beneficial Owner: NEL Lines

 

Alkioni(24 ετών)

Μονοβάπορη: Sea Hawk NE

Commercial Manager: Fortune Maritime Enterprises

Technical Manager: Fortune Maritime Enterprises

Beneficial Owner: -

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 10 months later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...

Χθες μάθαμε μια ενδιαφέρουσα πληροφορία-φήμη.Φαντάζομαι αντί να γίνει η ανταλλαγή του Aeolos Kenteris I με το Corse το 2010 η ΝΕΛ ναύλωσε στη συνέχεια το European Express.

Ότι και να έφερναν ήταν πλέον αργά.Έπρεπε να είχαν επενδύσει σε συμβατικό ταχύτητας άνω των 20-21 κόμβων και αρκετών κλινών.Σε ένα πλοίο τύπου Νήσος Χίος.Τα έχουμε ξαναπεί το ξέρω.Πονάει όμως να βλέπεις τη καλύτερη εταιρεία του Αιγαίου τις δεκαετίες 70-80-90 να φτάσει σε αυτό το σημείο.

Να θυμίσω πως η ΝΕΛ είχε Σαπφώ και Αρίων όταν οι άλλοι είχαν μετασκευασμένα γκαζάδικα,είχε Ελύτη όταν στις Κυκλάδες είχαν Αιγαίον και Κυκλάδες είχε Μυτιλήνη και Θεόφιλο τη δεκαετία του 90 όταν στο Ηράκλειο είχαν ακόμα Κάντια και Καζαντζάκη.

Κρίμα πραγματικά κρίμα.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

ο καθοριστικός παράγοντας για την αλλαγή της ιστορίας της εταιρείας από πρωταγωνίστρια σε κομπάρσο κι εν τέλει στο λουκέτο, ήταν η παραγγελία των ΑΙΟΛΩΝ. Δώσανε ένα σκασμό λεφτά για να ναυπηγήσουν τα τρία ταχύπλοα , τα διαχειρίστηκαν εντελώς λάθος κι εν τέλει μέσα σε μια 5ετία το πολύ , τα απαξίωσαν και απαξιώθηκαν.

Αν τα λεφτά τότε πήγαιναν σε ναυπηγήσεις συμβατικού/συμβατικών κατάλληλου/κατάλληλων για την Χίο και την Μυτιλήνη , το ρου της ιστορίας της θα ήταν εντελώς διαφορετικό.

όχι ότι οι επόμενες διοικήσεις δεν διαχειρίστηκαν τα προβλήματα της εταιρείας και τον σχεδιασμό με λάθος τρόπο αλλά το κομβικό σημείο ήταν οι ΑΙΟΛΟΙ.

Μοναδική όαση ήταν η μικρή χρονικά περίοδος που είχε αναλάβει τα ηνία της εταιρείας η Β Διαχειριστική, η οποία ομολογουμένως προσπάθησε να βάλει μια τάξη σε δρομολόγια , πλοία και συντηρήσεις αυτών,προσελκύοντας καλά πληρώματα αλλά δυστυχώς οι επόμενες και οι προηγούμενες διοικήσεις αποδείχτηκαν καθοριστικές για την εξέλιξη της.

Σίγουρα τόσ η Νel όσο και η ΔΑΝΕ ενώ ξεκίνησαν και έκαναν τα πρώτα βήματά τους με τον ιδανικό τρόπο, εντούτοις έπεσαν θύματα των διοικήσεων τους με λάθος επιλογές και διαχειρίσεις και εν τέλει κατέληξαν στο λουκέτο.

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από τους Αίολους σημαντικό παράγοντα έπαιξε και το γεγονός ότι πολλά χρήματα πήγαν σε λάθος τσέπες και σε μη ναυτιλιακές επενδύσεις.

Link to comment
Share on other sites

Όντως οι Αιολοι ήταν πολυ καθοριστικοί για το λουκέτο της εταιρείας αλλά μην ξεχνάμε ότι τότε που παραγγέλθηκαν ήταν άλλες εποχές και το πετρελαιο ήταν πιο φθηνό και από το νερό. Μετά ηρθε η κρίση και παει λέγοντας... 

Link to comment
Share on other sites

Να πούμε, βέβαια, εδώ ότι με τα "αν" δε χτίζεις ιστορία, πάντως η τελευταία ευκαιρία για τη ΝΕΛ (υπό την προϋπόθεση μιας πολύ σφιχτής διαχείρισης) ήταν από τη ναύλωση του European και πέρα. Αν τα χρήματα που έριξαν σε τόσες άσκοπες ναυλώσεις (και ποιος ξέρει που αλλού) τα επένδυαν στον υπάρχοντα στόλο (και ας επρόκειτο για πλοία στο τέλος της ζωής τους) θα μπορούσαν να οχυρωθούν στις γραμμές τους και να κερδίσουν χρόνο.

Το European πχ και δρόμο είχε και ήταν πλοίο καλοθάλασσο και σήκωνε περαιτέρω εκμετάλλευση από άποψη χώρων.

Ακόμα και τα ταχύπλοα θα μπορούσαν να είχαν εκμεταλλευτεί (τον μεγάλο Κεντέρη πχ) αρκεί να υπήρχε σωστός προγραμματισμός και πλάνο.

Η ΝΕΛ όμως είχε, κατ'ουσία βαρέσει διάλυση από πριν και όπως αποδείχθηκε, κανείς δεν ήξερε προς ποια κατεύθυνση ήθελε να πάει. Έτσι, η επιλογή των άγονων γραμμών ήταν το τελευταίο βήμα. Πραγματικά κρίμα για μια ιστορική εταιρεία που υπήρξε κάποτε στην πρώτη γραμμή...

Link to comment
Share on other sites

Περάσανε από την συγκεκριμένη εταιρεία άνθρωποι ανίδεοι, με λάθος νοοτροπία και ταυτόχρονα ''ξερόλες'' !!!Περνούσε αυτό όσο ''ήταν χαμηλά ο ουρανός'' όταν ζορίσανε τα πράγματα πηδήξανε από το βαπόρι πολλοί -με γεμάτες τσέπες- και καθε φορά που ερχόταν ένας ήταν ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ από αυτόν που άλλαζε!!!Μέχρι που ήρθανε τα τελευταία τσακάλια και τα ισοπεδώσανε ΟΛΑ ...επειδή αυτοί ''γνώριζαν''!!!Μένει ένα κρίμα απλά....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Δυο βιντεο απο το youtube με την ιστορια της nel με συνεντευξεις απο στελεχη της εταιριας αλλα και απο πλοιαρχους και με αρκετα πλανα απο ολα σχεδον τα πλοια της. 

 

Link to comment
Share on other sites

Μεγάλης ιστορικής αξίας τα συγκεκριμένα βίντεο.Μέσα σε όλα τα υπέροχα και ιστορικά πλάνα βλέπουμε και τον καπτά Διαμαντή,νιάτο τότε στο Αίολος Εξπρές 2 να εκτελεί αριστερή στο μέσα της Τήνου και αριστερή στο παλιό Μυκόνου.Βλέπουμε πως με τους Αιόλους είχε γίνει σοβαρή προσπάθεια εξειδίκευσης των πληρωμάτων στο νέο τύπο πλοίων αλλά και στις νέες συνθήκες.Ενδεικτικά αναφέρω πως είδα οργάνωση στα πληρώματα φορώντας κράνη στα ρεμέτζα και στολές στους αξιωματικούς,κάτι που αν έλεγες ΝΕΛ δε θα το σκεφτόσουν.Βλέπουμε ξεφόρτωμα του Ταξιάρχη με τα ιχ να κατεβαίνουν στριμωγμένα δύο δύο στο πλάτος από το ασανσερ.Μαθαίνουμε πως η Telestet είχε δώσει 600.000.000 δραχμές για τις διαφημίσεις.Και άλλα πολλά ενδιαφέροντα όπως τη μεγάλη αγάπη του κόσμου και των ανθρώπων της ΝΕΛ για το Σαπφώ.

Η ΝΕΛ ήταν μία πολύ μεγάλη εταιρεία.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Φανταστικά και άκρως ενδιαφέρον τα παραπανω βίντεο. Κρίμα και παλι κρίμα για αυτήν την παραδοσιακη εταιρεία που επένδυσε για να εξυπηρετήσει τους Χιώτες και τους Μυτιληνιους και ήθελε να αναβαθμίσει κι άλλο τις υπηρεσίες με ένα τεράστιο ταχύπλοο και δεν της βγήκε. Δεν ήταν βέβαια μόνο αυτός ο λόγος της πτωχευσης.. 

Link to comment
Share on other sites

Ο λόγος της πτωχευσης ηταν οτι θέλανε να την πτωχευσουν και για τον συγκεκριμένο λόγο βαλανε τα άτομα που επρεπε στις θεσεις που επρεπε για να γινει αυτό!!!

Link to comment
Share on other sites

Καλά όλα αυτά είναι σωστά που γράφετε.Όμως η ταφόπλακα της εταιρείας ήταν η δρομολόγηση του νεότευκτου τότε Blue Star Patmos στη Χίο Μυτιλήνη ακριβώς πάνω στα δρομολόγια της ΝΕΛ.Από που και ως που έγινε αυτη η δρομολόγηση;Αν θυμάμαι καλά το Patmos προορίζονταν για Δωδεκάνησα.Αυτό για μένα δεν είναι υγιής ανταγωνισμός.Λεγεται αθέμιτος ανταγωνισμός.Ο άλλος ειναι στη γραμμή 40 χρόνια (κοντα μισό αιώνα) χειμώνα καλοκαίρι και έρχεσαι εσυ να βάλεις το νεότευκτο πάνω στο ήδη δρομολογημένο πλοίο.Ωραιά πράγματα έτσι;Αυτά για να μη ξεχνιόμαστε...

Που είναι το κράτος σε αυτή τη χώρα;

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Την όποια ταφόπλακα την είχαν βάλει μόνοι τους από καιρό, με όλα αυτά που έκαναν και που έφαγαν....δεν φταίει κάνενα BS PATMOS...μόνο οι ίδιοι...

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν φταιει κανενα BLUE STAR PATMOS ,κατα την αποψη μου.Η ΝΕΛ ειχε μπει σε τρομερα δυσκολη θεση αρκετο καιρο νωριτερα και ο ανταγωνισμος βρηκε ευκαιρια και χωθηκε.Για μενα και αργησαν.Θυμαμαι οτι απο τα πρωτα χρονια της HSW στη γραμμη λεγαμε οτι αν μπει δευτερο βαπορι ιδιας κατηγοριας, η ΝΕΛ τελειωσε.

Επιπλεον δεν βλεπω το λογω γιατι θα επρεπε ο ανταγωνισμος να μην μπει στα χωραφια της.Και η ΝΕΛ οταν δημιουργηθηκε στα χωραφια καποιου αλλου μπηκε με ενα απο τα κορυφαια πλοια τοτε σε σχεση με τους υπολοιπους

Link to comment
Share on other sites

Η Νελ μπηκε στις κυκλαδες πρωτη κ μετα πηγαν οι αλλοι πανω με το Μυκονος!η αρχη του τελους εγινε με το ατυχημα του Θεοφιλου  κ την ανοδο του Λισσος,μετα ολα πηραν τον δρομο τους

Link to comment
Share on other sites

Δεν είπα γιατί μπήκε να ανταγωνιστεί.Καλά έκανε,αναβάθμισε τη γραμμή με ένα πλοίο στολίδι.Έγραψα όμως για τα ωράρια.Ας ήταν οι αναχωρήσεις άλλες ώρες...

Με αφορμή το ποστ του @margaritis24 αν θυμάμαι καλά υπήρχε το ενδεχόμενο όταν ο Θεόφιλος προσάραξε η ΝΕΛ να ναύλωνε το Ανθή Μαρίνα ή το Ροδάνθη.Έτσι δε θα ανέβαινε το Λισσός.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, nomikos said:

Καλά όλα αυτά είναι σωστά που γράφετε.Όμως η ταφόπλακα της εταιρείας ήταν η δρομολόγηση του νεότευκτου τότε Blue Star Patmos στη Χίο Μυτιλήνη ακριβώς πάνω στα δρομολόγια της ΝΕΛ.Από που και ως που έγινε αυτη η δρομολόγηση;Αν θυμάμαι καλά το Patmos προορίζονταν για Δωδεκάνησα.Αυτό για μένα δεν είναι υγιής ανταγωνισμός.Λεγεται αθέμιτος ανταγωνισμός.Ο άλλος ειναι στη γραμμή 40 χρόνια (κοντα μισό αιώνα) χειμώνα καλοκαίρι και έρχεσαι εσυ να βάλεις το νεότευκτο πάνω στο ήδη δρομολογημένο πλοίο.Ωραιά πράγματα έτσι;Αυτά για να μη ξεχνιόμαστε...

Που είναι το κράτος σε αυτή τη χώρα;

Γιατί είναι αθέμιτος; Επειδή η ΝΕΛ είχε παλιά καράβια έπρεπε ο ανταγωνιστής να έβαζε και αυτός παλιό και όχι καινούριο;

Link to comment
Share on other sites

οι περισσοτερες εταριες "λαϊκης βασης", περιλαμβανομενης και της ΝΕΛ, ειχαν το ιδιο τελος. κουμαντο εκαναν ανθρωποι που περισσοτερο ενδιαφερονταν για τα δικα τους οικονομικα παρα για αυτα της εταιριας.

εχουμε συζητησει το κλεισιμο της ΝΕΛ εκτενως σε παλιοτερα ποστ.

το ατυχημα (?) του θεοφιλος και ο ανταγωνισμος απο νεοτευκτα και μη, ηταν απλα οι αφορμες. 

δεν ειχε απομεινει τπτ για αρμεγμα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
1 hour ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

To πιό άτυχο ήταν το ΡΟΔΑΝΘΗ το οποίο λόγω της κρίσης δεν μπόρεσε 'οπως κ άλλα ομόσταυλα να βρουν αγοραστή Θα μπορούσαν να το τσιμπήσουν καμιά ΝΕΛ,καμιά ΑΝΕΚ...

Πλάκα πλάκα αν έπερνε η ΝΕΛ το Ροδάνθη αντί η GA ίσως η ιστορία στο Βόρειο Αιγαίο να γραφόταν αλλιώς.

Θα ήταν μαζί με το αδελφό Μυτιλήνη ένα αχτύπητο δίδυμο για πολλά χρόνια.Το ένα θα συμπλήρωνε το άλλο,χωρητικότητα είχαν,ταχύτητα είχαν πολυτέλεια θα είχαν,δε θα τους έλειπε τίποτα..

Βλέπω ακόμα και σήμερα το Κεφαλονια στο Ιόνιο να χτυπάει ακόμα 19+ τα κοντοξάδελφα του Ροδανθη και Μυτιλήνη γιατί να μη ταξίδευαν ακόμα;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...