Jump to content
Shipfriends

Εrenler


Recommended Posts

πηγη: Η Ημερα τσι Ζακυνθος

2007-02-12_153222_kyrio_thema.jpg

Μήλον της έριδος έχει γίνει το πλοίο «ΕΛΕΝΕΡ» το οποίο στις 4 Νοεμβρίου του 2001 είχε μείνει ακυβέρνητο στα ανοιχτά της Ζακύνθου, λόγω πυρκαγιάς στο μηχανοστάσιο, μεταφέροντας 714 ανθρώπινες ψυχές .

Ήταν γύρω στις 11:00 το βράδυ της Κυριακής 4 Νοεμβρίου, όταν μια τρομαγμένη γυναικεία φωνή καλεί, μέσω κινητού τηλεφώνου, σε βοήθεια το ελληνικό Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, εκπέμποντας με «σπαστά» αγγλικά S.O.S. για μεγάλο αριθμό ανθρώπινων ζωών που κινδύνευαν σε ακυβέρνητο πλοίο, στην περιοχή του νοτιοδυτικού Ιονίου.

Αμέσως, σημαίνει συναγερμός στο θάλαμο Επιχειρήσεων του ΥΕΝ, ενημερώνεται η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας «ΤΕLΕSTET»-από αριθμό της οποίας έγινε η κλήση- και μέσω δορυφόρου, εντοπίζεται το στίγμα του πλοίου, 15 ναυτικά μίλια δυτικά του Κερίου Ζακύνθου.

Την ίδια στιγμή, ειδοποιείται το Λιμεναρχείο Ζακύνθου, να σπεύσει σε βοήθεια και να εξακριβώσει τι ακριβώς συμβαίνει.

Έτσι, ξεκινά για το Κερί το Φ/Γ πλοίο «Κίμωλος», το οποίο έπλεε παραπλήσια. Όταν προσεγγίζει, όμως, το ακυβέρνητο πλοίο, διαπιστώνει ότι δεν μπορεί να το ρυμουλκήσει και ειδοποιεί τον Λιμενάρχη Γιώργο Αλαφάκη, ο οποίος καλεί την Κοινοπραξία Πλοίων Ζακύνθου να διαθέσει ένα από τα πλοία της, για να αναλάβει την επιχείρηση διάσωσης των ανθρώπινων ζωών και να ρυμουλκήσει το σκάφος.

Ο κλήρος πέφτει στο «Ζάκυνθος Ι», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο των 22:00 από Κυλλήνη για Ζάκυνθο.

Στις 24.00, το «Ζάκυνθος Ι» καταπλέει στο λιμάνι της πόλης, αποβιβάζει επιβάτες και οχήματα και γύρω στις 01.00 αποπλέει από το λιμάνι, με προορισμό το Κερί.

Ο πλοίαρχος Στάθης Μαρίνος μαζί με το πλήρωμα του πλοίου, στις 4 τα ξημερώματα της 5ης Νοεμβρίου 2001 πλησίασε το υπό τουρκικής σημαίας motor ship “Erenler”, μήκους 50 μέτρων, χρώματος γκρι, με άσπρο κατάστρωμα, στο οποίο επιβαίνουν 714 λαθρομετανάστες, κυρίως Κούρδοι, Αφγανοί, Ινδοί και Πακιστανοί, μεταξύ των οποίων πολλά γυναικόπαιδα.

Το Ζακυνθινό πλοίο ολοκλήρωσε την διάσωση στις 4.30 τα ξημερώματα και με ταχύτητα 6 ναυτικών μιλίων την ώρα, οδήγησε τους πρόσφυγες στο λιμάνι της Ζακύνθου.

Μετά από 6 χρόνια και 3 μήνες (Φεβρουάριος 2007), το πλοίο «ΕΡΕΝΛΕΡ» παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Ζακύνθου και έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης μεταξύ της ΑΝΕΖ και του νέου ιδιοκτήτη Γιώργου Αντωνάτου (διαθέτει εταιρεία ανέλκυσης σκαφών), ο οποίος το αγόρασε από πλειστηριασμό του ΟΔΔΥ καταβάλλοντας το ποσό των 13.000 ευρώ.

Ο ίδιος ξεκίνησε τις διαδικασίες απομάκρυνσης του πλοίου από το λιμάνι του νησιού, προκειμένου το «ΕΡΕΝΛΕΡ» να μετατραπεί σε παλιοσίδερα, όμως το ζήτημα έχει μπλοκάρει, αφού δικαστική απόφαση έχει βγάλει ως αποζημίωση στο τότε πλήρωμα του «Ζάκυνθος Ι», που προέβη στη διάσωση των λαθρομεταναστών, το ποσό των 100.000 ευρώ, τα οποία ζητούνται τώρα από τον νέο ιδιοκτήτη.

Μιλώντας στην «ΗτΖ» ο κ. Γιώργος Αντωνάτος χαρακτήρισε εξωφρενικό το ποσό που του ζητά η ΑΝΕΖ και τόνισε πως δεν θα απομακρύνει το πλοίο από το λιμάνι της Ζακύνθου, αφού δεν είναι διατεθειμένος να δώσει τόσα χρήματα για ένα άχρηστο σκάφος.

«Το ποσό των 100.000 ευρώ που ζητάει η ΑΝΕΖ είναι εξωφρενικό για ένα πλοίο το οποίο κάνει μόνο για παλιοσίδερα και για αυτό τον σκοπό το αγόρασα, αφού χρονολογείται από το 1911. Αν δεν αλλάξουν στάση, θα εγκαταλείψουμε το πλοίο στο λιμάνι του νησιού και από κει και πέρα ας αναλάβουν τις ευθύνες της περιβαλλοντικής καταστροφής, λόγω της ηλεκτρόλυσης, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα να υποστούν σημαντικές ζημιές τα παραπλέοντα σκάφη καθώς και οι λουόμενοι! Για να καταλάβει κανείς τι εννοώ, θα πρέπει να αναφέρω ότι η ηλεκτρόλυση παρουσιάζεται από την μη συντήρηση του πλοίου και «χτυπάει» σε ακτίνα 8,5 μιλίων. Μπορεί να καταστρέψει μηχανές πλοίων, άξονες που είναι κατασκευασμένοι από ατσάλι, καθώς και τις προπέλες, ενώ μπορεί να θρυμματίσει τα κόκκαλα του ανθρώπου! Τα στελέχη της ΑΝΕΖ νομίζουν πως το «ΕΡΕΝΛΕΡ» είναι πηγή εισοδήματος για τους ίδιους, όμως πρόκειται για ένα καράβι του οποίου η αξία είναι ευτελής και αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν» σημείωσε ο κ. Αντωνάτος.

Ο κ. Αντωνάτος είχε επικοινωνία και με τον δικηγόρο της ΑΝΕΖ, αναφέροντας ότι του μετέφερε πως θα γίνουν διαβουλεύσεις για να βρεθεί η χρυσή τομή, όμως ο νέος ιδιοκτήτης του πλοίου υπογράμμισε ότι δεν είναι αισιόδοξος.

Παράλληλα, σημείωσε πως το πλοίο έχει παρουσιάσει κλίση 15 μοιρών προς τα δεξιά, ενώ λόγω των εμποδίων που αντιμετωπίζει για να πάρει το πλοίο από το λιμάνι θα στείλει έγγραφα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος, στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας!

Από την πλευρά του το μέλος της διοίκησης της ΑΝΕΖ, Διονύσης Βερτζάγιας, τόνισε ότι ο πλοίαρχος, οι τότε εργαζόμενοι του «Ζάκυνθος Ι» καθώς και η εταιρεία δικαιώνεται από δικαστική απόφαση, η οποία έχει εγκρίνει ως αποζημίωση για την ρυμούλκηση του πλοίου και την διάσωση των λαθρομεταναστών το ποσό των 100.000 ευρώ.

Εν τω μεταξύ, το όλο ζήτημα αναμένεται να πάρει νέα τροπή, αφού ασφαλείς δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι 20 προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων της Ζακύνθου έχουν υπογράψει έγγραφο το οποίο έχουν στείλει στο υπουργείο Πολιτισμού, ζητώντας το «ΕΡΕΝΛΕΡ» να χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο, με απώτερο σκοπό να το μετατρέψουν σε μουσείο.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε έναν περίπου μήνα, ο φάκελος που έχει σταλεί στο υπουργείο και ο οποίος περιέχει φωτογραφίες από τη διάσωση των προσφύγων, ντοκιμαντέρ καθώς και τα χαρτιά του πλοίου από το Λιμεναρχείο της Κωνσταντινούπολης, θα εξεταστεί από το Συμβούλιο Νεώτερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείο Πολιτισμού.

Εάν η ενέργεια αυτή εγκριθεί, τότε τα 20 άτομα, θα προσπαθήσουν να το εντάξουν σε κάποιο πρόγραμμα, έτσι ώστε να χρηματοδοτηθούν και να το μετατρέψουν σε μουσείο, το οποίο θα φιλοξενεί ακόμη και εκθέσεις ζωγραφικής.

Όπως και να ‘χουν τα πράγματα, καταλαβαίνει κανείς ότι η υπόθεση «ΕΡΕΝΛΕΡ» είναι αρκετά μπερδεμένη και εάν οι διαδικασίες από το υπουργείο δεν κινηθούν άμεσα ή αν η ΑΝΕΖ δεν τα «βρει» με τον νέο ιδιοκτήτη, το πλοίο θα παραμείνει για ένα ακόμη καλοκαίρι στο λιμάνι της Ζακύνθου, παρουσιάζοντας μια όχι και τόσο ευχάριστη εικόνα στους ξένους επισκέπτες, αφού είναι ασυντήρητο εδώ και χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

ειναι εκεινη η περιπτωση που ενας λιμενικος κλωτσαγε εναν λαθρομεταναστη και ειχε γινει χαμος;

ωραιοι παντως στο Ζαντε. Η ΑΝΕΖ βρηκε το μηνα που θρεφει τους 11, ενω οι διανοουμενοι θελουν να κανουν preservation society. τι διαολο, μονο οι κεφαλονιτες θα εχουν το κεφαλληνια;

Link to comment
Share on other sites

  • 16 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...