Jump to content
Shipfriends

Αρίων (IMO 6420214)


Recommended Posts

Μιάς και ανοίχτηκε ξεχωριστό θέμα για ΣΑΠΦΩ και ΟΜΗΡΟ δεν μπορούμε να μη δημιουργήσουμε ένα και για τον ΑΡΙΩΝ

Το ΑΡΙΩΝ το δεύτερο πλοίο της Ναυτιλιακής το καλύτερο,σύμφωνα με αρκετούς καλύτερο απο τη ΣΑΠΦΩ αγοράστηκε το 1975 για να σηματοδοτήσει τη χρυσή εποχή της ΝΕΛ.Σύμφωνα με αυτά που ξέρω ήταν υπερπολύτελες για τη εποχή με τεράστιους κοινόχρηστους χώρους με καμπίνες που ακόμα και αυτές της β θέσης είχαν δικό τους μπάνιο.Ναυπηγήθηκε στην Αγγλία η οποία απο ότι φαίνεται έφτιαχνε τότε τα πιο αληθινά βαπόρια το 1965

Δυστυχώς δεν ξέρουμε πολλά για αυτό το πλοίο περα απο ότι η μοίρα του έπαιξε ένα άχημο παιχνίδι σε ταξίδι απο Κύπρο προς Ισραήλ 20 Δεκεμβρίου του 1981 πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης ανοιχτά της Χαιφά.Τα κίνητρα της επίθεσης δεν ξεκαθαρίστηκαν, ένας φίλος μου είπε ότι το ανατίναξε μια γνωστή τρομοκρατική οργάνωση με σκοπό να δημιουργήσει πολιτικό επεισόδιο επειδή το πλοίο έφερε την ελληνική σημαία.

Όπως και να έχει το πλοίο καταστράφηκε ολοσχερώς ως αντικαταστάτης του αγοράστηκε το ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ το οποίο ήταν η οικονομική καταστροφή της ΝΕΛ

Για το ΑΡΙΩΝ θα μεταφέρω κάτι απο το βιβλίο η ίδρυση της ΝΕΛ

Τον Απρίλιο του 1975 αγοράστηκε το Ε/Γ Ο/Γ ΑΡΙΩΝ πρώην ΝILLI ΑΝΤΊ 2.950.000 δολλαρίων με δάνειο 1.475.000 δολλ προς επιτόκιο 10% περίπου

Την 7/11/75 το ΑΡΙΩΝ κατέπλευσε στο λιμάνι της Μυτιλήνης εκτελώντας το πρώτο του δρομολόγιο

Και κάποια ακόμα λόγια χαρακτηριστηκά των συνθηκών που επικρατούσαν τότε στη ΝΕΛ

Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου Α.Ε είναι σήμερα πλοικτήτρια εταιρεία τριών μεγάλων ΕΓ/ΟΓ σκαφών που είναι τα καλύτερα της ελληνικής επιβατηγού ακτοπλοίας.Ετσι έλυσε οριστικά και για πολλά χρόνια το πρόβλημα των θαλασσίων συγκοινωνιών των νησιών Χίου και Λέσβου τόσο με το Πειραιά όσο και με τη βόρεια Ελλάδα προς την οποία ήδη απο χρόνια ήταν στραμένα τα εμπορικά και τουριστικά συμφέροντα των

Ηδη τα πλοία της ΝΕΛ οργώνουν το Αιγαίο Πέλαγος απο τη Βόρειο Ελλάδα μέχρι την ελληνική Κύπρο μέσω Λέσβου-Χίου-Πειραιώς-Δωδεκανήσων

Επειδή ξερουμε ελάχιστα για αυτο το πλοίο αν κάποιος έχει κάποιες άλλες πληροφορίες σχετικά με το καράβι το τρόπο που έγινε το ατύχημα και την αιτία για αυτό καλό θα ήταν να τα παραθέσει

Υ/Γ sorry αν σας κούρασα αλλά νομίζω άξιζε το κόπο

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Επιβεβαιώνω την πολυτέλεια..

Είχα ταξιδέψει μαζί του αλλά επειδή ήταν τέλη δεκαετίας 70 άρα και μικρός, δεν έχω ακριβή εικόνα.

Ήταν το μόνο πάντως που είχαμε φάει..γαρίδες για βραδινό!

Επίσης πόλυ ξύλο μέσα στις καμπίνες θυμάμαι,

όπως και τον χαρακτηρισμό που του έδινε η ΝΕΛ ως "The Floating Hotel"..

Link to comment
Share on other sites

...με καμπίνες που ακόμα και αυτές της β θέσης είχαν δικό τους μπάνιο...
αν δε με απατα η μνημη μου οι καμπινες Β'θεσης ειχαν ενα μπανιο ανα δυο. 2 καμπινες μοιραζονταν το ιδιο μπανιο (ντουσιερα, νιπτηρας, λεκανη) με ξεχωριστες εσωτερικες πορτες. το θυμαμαι χαρακτηρηστικα γιατι μολις το πηραν χαμπαρι οι γονεις μου αλλαξαμε καμπινα και πηραμε α' θεσης. δε θυμαμαι πολλα. οι χωροι μου φαινονταν πολυ μεγαλοι, αλλα σε ενα μικρο παιδι ολα μεγαλα φαινονται. περαν της καμπινας μου εχει μεινει στη μνημη μου οτι παρακολουθησαμε το ρεμετζο στον πειραια απο τα "κεφαλοσκαλα" στον καθρεπτη.
...20 Δεκεμβρίου του 1981 πέφτει θύμα τρομοκρατικής επίθεσης ανοιχτά της Χαιφά.Τα κίνητρα της επίθεσης δεν ξεκαθαρίστηκαν, ένας φίλος μου είπε ότι το ανατίναξε μια γνωστή τρομοκρατική οργάνωση με σκοπό να δημιουργήσει πολιτικό επεισόδιο επειδή το πλοίο έφερε την ελληνική σημαία.

μηπως η τρομοκρατικη οργανωση λεγοταν Μοσαντ; απο οτι λεγοταν τοτε οι Ισραηλινοι εβαλαν βομβα στο πλοιο γιατι θεωρουσαν οτι μεσω της γραμμης αυτης θα ενισχυε τους Παλαιστινιους η νεα ελληνικη κυβερνηση (το ΠΑΣΟΚ της αλλαγης, τριτος δρομος στο σοσιαλισμο, αδερφος αραφατ κλπ). Δε νομιζω παντως να ειχε αναλαβει καποια οργανωση την ευθυνη, ουτε εξιχνιαστηκε η ιστορια.

Link to comment
Share on other sites

To καράβι κάηκε ολοσχερώς. Το θυμάμαι σε μια ντανα στην Ελευσίνα όπου παρέμεινε για κανα-δυο χρόνια πρωτού διαλυθεί.

Το αποτέλεσμα της φωτιας θύμιζε το Λέρος της ΔΑΝΕ μετά τη φωτιά που το κατέστρεψε.

Να πουμε οτι το Nili ήταν απο τα πρωτα πλοια που ταξίδεψαν σε κρουαζιέρες στην Καραιβική, ναυλωμενο απο τους Ισραηλινούς στον ομοθρησκο τους Arison που τοτε εκανε τα πρωτα βηματα του στον δρομο που οδηγησε στην Carnival.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Όντως πολύ άτυχο το βαπόρι αυτό που είχε ξεκινήσει με μεγάλες ελπίδες τη γραμμή. Οι γονείς μου που πρόλαβαν να κάνουν ένα ταξίδι με αυτό ακόμα μιλάνε με τα καλύτερα λόγια.

Στη συνέχεια τα λεφτά της ασφάλειας ξοδεύτηκαν στο "Οδ. Ελύτης" (σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή τουλάχιστον...) που περασε και δεν ακούμπησε, κάτι που σηματοδότησε και το τέλος της αλματώδους ανάπτυξης της ΝΕΛ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σημερα κυκλοφορει εβδομαδιαιο περιοδικο ποικιλης υλης μαζι με dvd στο οποιο σε μια σκηνη φαινεται το ΑΡΙΩΝ οπως και το αιγινα καμελια καντια μαναρας εξπρες και στο τελος το ΑΛΚΑΙΟΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Με αφορμή την αποστολή ενός αλλού Αριών σε ανθρωπιστική αποστολή στη Γάζα, η εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ θυμήθηκε ένα άλλο ΑΡΙΩΝ,το ΑΡΙΩΝ της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου στις ακτές του Ισραήλ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Όντως πολύ άτυχο το βαπόρι αυτό που είχε ξεκινήσει με μεγάλες ελπίδες τη γραμμή.
…με μεγάλες ελπίδες και με πολλή πρωτοχρονιάτικη «τύχη». Ας δούμε λοιπόν ένα φιλμάκι με την πανηγυρική πρώτη άφιξη του πλοίου στη Μυτιλήνη, στις 7 Νοεμβρίου 1975 (παραμονή της μεγάλης γιορτής τπυ νησιού;)). Στη συνέχεια η τύχη του χτύπησε την πόρτα:rolleyes:…και ήταν το πλοίο που μπήκε πρώτο την Πρωτοχρονιά του 1976 στο Πειραιά…πήρε και την αναμνηστική πλακέτα. Αλλά όλα αυτά δεν στάθηκαν αρκετά για να αποτρέψουν το άτυχο και άδοξο τέλος του...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • 1 month later...

Δυο ιστορικες φωτογραφιες πετυχα στο picasa σημερα απο την βομβα στη Χαιφα.

Το πλοιο ακομα φλεγεται και οι επιβατες βγαινουν απο τον καταπελτη

post-1819-0-60648800-1291848707_thumb.jp

ενω εχουν ριξει και τις ανεμοσκαλες οπως φαινεται απο την παρακκατω φωτογραφια

post-1819-0-54031600-1291848840_thumb.jp

Ο χρηστης που τις ανεβασε ειναι ο hackerpx

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...
  • 2 years later...

Αλλη μια φωτο του πλοιου στο λιμανι του Πειραια, πιθανοτητα τον πρωτο καιρο που ηταν στην Ελλαδα μιας και δεν βλεπουμε το σινιαλο της ΝΕΛ στην τσιμινιερα

Ομορφο βαπορι αλλα και ατυχο

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα 2 deckplans από το καταπληκτικό site hhvferry.com.Το Αρίων για την εποχή του πρέπει να ήταν ένα πρωτοποριακό βαπόρι.Και σίγουρα ήταν ισάξιο με το Σαπφώ και ίσως ανώτερο του.Όπως μπορούμε να διακρίνουμε το βαπόρι διέθετε από τότε νοσοκομείο,duty free,πισίνα,θέατρο,βιβλιοθήκη,disco και πολλά ακόμα.Το πλοίο για κρουαζιερόπλοιο μου κάνει παρά επιβατικό.Έχω όμως μία απορία.Το A Deck βρισκόταν πάνω από το γκαράζ;(πιθανότατα) η κάτω από αυτό;Και αν ήταν πάνω από το γκαράζ λογικά η χωρητικότητα φορτηγών θα ήταν μειωμένη.Διακρίνονται οι καμπίνες με κοινή τουαλέτα όπως πολύ σωστά ανέφερε φίλος σε προηγούμενο ποστ.Όπως και να έχει το Αρίων πρέπει να ήταν ένα από τα καλύτερα πλοία που πέρασαν από τα χέρια της ΝΕΛ .Και στην εποχή που το έφερε η ΝΕΛ ήταν ένα από τα καλύτερα στο Αιγαίο.Αν δε τύχαινε η τρομοκρατική ενέργεια θα ταξίδευε πιθανότατα εώς τη δεκαετία του 2000 όπως και το ομόσταυλο Σαπφώ.

jamaicaqueen_dpx.jpg

nili_dpx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Νομικέ, δεν θυμάμαι τη θέση των καταστρωμάτων, θυμάμαι όμως καλά ότι πάθαινες πολιτισμικό σοκ όταν από το Αρίων βρισκόσουν στο Σαπφώ, και ανάποδα. Το ένα υπεροπολυτελές, το άλλο σπαρτιάτικο. Τεράστια η διαφορά τους, για το ταξίδεμα δε θυμάμαι λεπτομέρειες. Σίγουρα προτιμούσαμε το Αρίων από το Σαπφώ.

Link to comment
Share on other sites

Λογικό να είναι τόσο πολυτελές μια και από το 1965 που χτίστηκε και μέχρι το 1969 δούλευε στην Καραιβική σαν κρουαζιερόπλοιο. Τα πρώτα δύο χρόνια με το όνομα Nili και τα επόμενα 2 με το όνομα Jamaica Queen. Από τα πρώτα εκείνα 2 χρόνια στην Καραιβική πιστεύω πως προέρχεται και η carte postale που βλέπουμε στις οθόνες μας και που έρχεται από την προσωπική μου συλλογή. Παρατηρεί κανείς στο φουγάρο το σινιάλο F της Finnlines, εταιρεία στην οποία σύμφωνα με το faktaomfartyg ήταν ναυλωμένο το πλοίο τω καιρώ εκείνο. Παρατηρεί κανείς επίσης στο μπροστινό μέρος της κάρτας τα φοικινόδεντρα και τους ανθρώπους που απολαμβάνουν τον ήλιο στις ξαπλώστρες, εικόνα που παραπέμπει σε Καραιβική και κρουαζιέρες. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Το λήμμα του Αρίωνα το είχα φτιάξει τον Οκτώβριο που μας πέρασε, αλλά δεν το παρουσίασα γιατί έκρινα ότι δεν ήταν καλό. Τώρα, που το τελειοποίησα, ορίστε:

https://el.wikipedia.org/wiki/Ε/Γ_-_Ο/Γ_Αρίων

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Διαφημιστικη καταχωρηση του 1977  στην Κυπρο για το πλοιο

Δινεται εμφαση στο καλο του ταξιδεμα λογω πτερυγιων ,στην διασκεσαση αλλα και στη συνεπεια των δρομολογιων

Βλεπουμε οτι εκει το πρακτορευε ο Λουης

Απο την ομαδα διαφημησεις αλλης εποχης στπ fb

FB_IMG_1654850119568.thumb.jpg.55c8c46bb04085de03ba45a6a903b26f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να ήταν πραγματικά υπέροχο πλοίο. Και για να μαθαίνουν οι νεώτεροι 🙂: Με τον όρο 'ξεχωριστή δισκοθήκη' το φυλλάδιο αναφέρεται σε ξεχωριστό χώρο του πλοίου που λειτουργεί ως ντισκοτέκ (ή με τη σημερινή ορολογία ως club😉). Δεν αναφέρεται σε κάποια ξεχωριστή συλλογή βινυλιων 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...