Jump to content
Shipfriends

Σαπφώ (IMO 6612403)


Recommended Posts

Μερακλίδικη πετσέτα!

Λογικά, κατασκευασμένη και στην Ελλάδα, τότε που φτιάχναμε πραγματάκια...

Θυμάμαι και εγώ από τα ταξίδια μου πετσέτες με το όνομα εταιρείας μόνο, όχι του πλοίου και σίγουρα όχι με το τόσο λεπτομερές σήμα της εταιρείας στο κέντρο της πετσέτας. 

Ωραίος, polmyt!

Link to comment
Share on other sites

Τι θα πει ωραιος ο πολμυτ, φιλε μου..??

Μπορει να την εχει κλεψει την πετσετα..!!!😎

Ειναι γνωστο της πασει, οτι εχει Φετιχ με τα ΝΕΛοπλοια και τα αντικειμενα τους..!😉

Αυτος κι αλατιερα της Νελ απο το σελφ σερβις του Σαπφω να εβρισκε, θα την λιγουρευοταν..😛

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε αυτη τη φωτο του @stathis φαινεται καλα και ποσο μεγαλη ηταν η πλωρη σε σχεση με το υπολοιπο βαπορι.Τρομερα χαμενος χωρος αν το σκεφτουμε με τα τωρινα δεδομενα

Χωροταξικα να πουμε πως στο deck κατω απο τη γεφυρα ηταν το σαλονι της Α'Θεσης .Ενα deck πιο κατω ηταν το σαλονι της Β'θεσης το οποιο αν δεν κανω λαθος ηταν σε μεγεθος οσο και αυτο της Α'Θεσης.Πισω απο το σαλονι της Β΄Θεσης ηταν το κλιμακοστασιο με το περιβοητο ψηφιδοτο, ενω στο ιδιο deck ηταν και το εστιατοριο του πλοιου.Τα παραθυρα στην πλωρη κατω απο τη Β'Θεση ειναι καμπινες lux.Αν δεν κανω λαθος είχε 6 .

Δεν θυμαμαι αν το εχουμε ξαναναφερει σχετικα με τις καμπινες ,αλλα τουλαχιστον μεχρι τις αρχες του 90 πουλουσαν καμπινες Α'Θεσης χωρις τουαλετα μεσα.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Παμε πισω στο τελευταιο καλοκαιρι του πλοιου στα νερα μας .

Αυγουστος του 2001 και η ΣΑΠΦΑΡΑ αναχωρει στις 18.00 για Λημνο και νομιζω Θεσσαλονικη.Ταυτοχρονα αναχωρει και το ΜΥΤΙΛΗΝΗ για Χιο -Πειραια.Το βιντεο περιεχει και καποια λιγα πλανα του ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Ομορφες καλοκαιρινες εικονες που φανταζουν πλεον αρκετα μακρινες

Σορρυ για το μουγκο ,αλλα πραματικα το τι ακουγεται ειναι ανυποφορο

 

Link to comment
Share on other sites

Βρήκα αυτό το αφιέρωμα στο tube για τη Σαπφάρα. Δεν έχω προλάβει να το δω όλο, για την ακρίβεια εχω δει πολύ λίγο, αλλά έχει πολλές φωτογραφίες από την καραβαρα.

Κάποιες τις έχουμε ξαναδεί, τώρα τι και πως, ένας Θεούλης ξέρει.

Πάντως αγάπη μεγάλη το πλοίο, έφυγε όσο η ΝΕΛ ήταν ακμαία γι'αυτό και κρατήθηκε σε ένα επίπεδο. Δεν θυμάμαι βεβαια να είναι κάτι το φοβερό μέσα αλλά για την εποχή του ήταν τόσο-όσο.

Πάντοτε μου έκαναν εντύπωση τα πλευρικά παράθυρα που έπιαναν με γάντζους  (στο 2.18 παίρνουμε μια ιδέα).

 

Link to comment
Share on other sites

Πολλά συγχαρητήρια στον δημιουργό του όμορφου κ πληρέστατου αφιερώματος  με πολλές κ ποιοτικές φωτογραφίες του αείμνηστου φίλου μου ΚΏΣΤΑ ΣΑΡΛΗ/Βen bruce.
H φωτό στο 33,29 πρέπει να προστεθεί σε αυτές του υποφαινόμενου.
Πολλές αναμνήσεις από την "βασιλομήτωρα",εγγλέζικο βαπόρι με τα όλα του κ φίλε μου θα διαφωνήσω στο ότι" δεν ήταν κάτι φοβερό μέσα",αντίθετα ήταν αναβάθμιση γιά την εποχή του κ ιδιαίτερα το από κατασκευής κομμάτι που δεν πειράχτηκε.Στα μείον από ξενοδοχειακό ήταν οι ελληνικής κατασκευής καμπίνες κ η Γ' θεση.
Γιά να μην αναφερθώ στις προβληματικές από παραλαβής Μirless Monarch κ όσο αυτές υπήρχαν.
Πάντως την Σαπφάρα θα τη θυμόμαστε με νοσταλγία...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Νοσταλγία σίγουρα! Τα πρώτα μου ταξίδια με καράβι έγιναν με τη Σαπφάρα!

Ίσως να έχεις και δίκιο σχετικά με το εσωτερικό του, εμένα δε μου έκανε εντύπωση βέβαια αλλά ήμουν μικρός για να έχω κριτήριο.

Εξωτερικά το πλοίο για μένα ήταν ένα κουκλί, πέραν της πλωράκλας φυσικά, γλυστρούσε στα κύματα με πολλή χάρη, κάτι που φαίνεται και στο βίντεο που ανέβηκε πιο πάνω!

Έχω στα άλμπουμ μου μια φωτογραφία από τα τελευταία της ταξίδια από Θεσσαλονίκη, θα κοιτάξω να τη βρω.

Θυμόμαστε το μήνα που έφυγε ;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

χαιρετώ την ωραία παρέα εδώ, καθώς είναι το πρώτο μήνυμά μου. Και δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω αλλιώς με το αγαπημένο μου πλοίο (όπως υποδεικνύει και το νικνειμ!) που σημάδεψε τα παιδικά μου χρόνια. Βρήκα προσφάτως στο youtube ένα εκπληκτικό και σπάνιο ντοκιμαντέρ με την ιστορία της πάλαι κραταιάς ΝΕL LINES. Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη αν κάποιος άλλος το έχει δημοσιεύσει κάπου αλλού -σ αυτό το ποστ δεν υπάρχει από ό,τι είδα. Στέλνω το βιντεο που είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στη Σαπφάρα όπως την λέγαμε οι Μυτιληνιοί! Από το 20.35 και μετά παρουσιάζεται ένα ταξίδι με το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Πειραιά, όπου φαίνονται όλοι σχεδόν οι εσωτερικοί χώροι, ο εμβληματικός καπετάνιος cpt Καπετανάκης και το πλήρωμά του. Μοναδική νοσταλγία... Ωραία χρόνια!

https://m.youtube.com/watch?v=N2a55H3qFVI&t=1712s

(Υπάρχουν στο ίδιο κανάλι άλλα τρία βίντεο με παρουσίαση όλων των πλοίων της NEL με μεγαλύτερη βαρύτητα στα Μυτιλήνη και Θεόφιλος).

 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

@Σαπφώ καλώς ήρθες στο forum μας!!! 

Στο topic της ΝΕΛ έχουμε παραθέσει τα εν λόγω ντοκιμαντέρ. Πάντως ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας.😉

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Αλλη μια φωτο σαν SPERO σε πρυμιοπλαγιοδετηση σε linkspan

Ομορφια ατελειωτη και πολυ ταιριαστος ο χρωματισμος με το ανοιχτο γκρι και την κοκκινη τσιμινιερα

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω το πιό ωραίο ποστάλι της εποχής του στην Ελλάδα. Και μακράν μπροστά από την εποχή της κατασκευής του γενικά. Δεν ξέρω αν υπήρχε άλλο τότε με fin stabilizers στην Ελλάδα (τα χρησιμοποιούσαν άραγε?)

Link to comment
Share on other sites

Αν κ μου άρεσε σαν βαπόρι,μακράν της εποχής του δεν θα έλεγα Σαν εγγλέζικο είχε συντηρητικές γραμμές,όχι απαραίτητα αρνητικό Τα μετέπειτα ΚΝΩΣΟΣ,ΦΑΙΣΤΟΣ που είχαν χτιστεί τότε γιά την ίδια γραμμή σαν σουηδέζικα ήταν όντως μπροστά από την εποχή τους
Έχω την εντύπωση ότι τα stabilizers κάπου κάποτε χρησιμοποιήθηκαν.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
5 minutes ago, Nick the Greek said:

Σύμφωνα λοιπόν με το βιβλίο του Αλέξη Παπαχελά "Ένα Σκοτεινό Δωμάτιο, 1967-1974"(Εκδόσεις Μεταίχμιο, σ. 470-471), μέρος των σπασμωδικών ενεργειών του καθεστώτος ελάχιστα πρίν αυτό καταρρεύσει, ήταν και η πρόθεση της προώθησης με το Κύδων πολεμικού υλικού και ενισχύσεων στην Κύπρο. Για τον λόγο αυτό, στις 23 Ιουλίου το πλοίο μεθορμεί στο Κερατσίνι όπου και φορτώνονται 20 άρματα μάχης και 10 ερπυστριοφόρα μεταφοράς προσωπικού. Τελικά η συγκεκριμένη(όπως και άλλες) επιχείρηση ματαιώνεται, αφ' ενός μεν λόγω του ότι δεν υπήρχαν -πλήν Αμμοχώστου- κατάλληλες προβλήτες για την εκφόρτωση στην Κύπρο, αλλά και γιατί θεωρήθηκε τότε σωστό να μην πέσει λάδι στη φωτιά, ένεκα των εν Γενεύη διαπραγματεύσεων που θα άρχιζαν τότε και οι οποίες φυσικά κατέληξαν σε ναυάγιο.   

 

Με πηγή την άνωθεν αναφερομένη, κομμάτι της αποτυχημένης προσπάθειας ενίσχυσης της ΕΛΔΥΚ παραλίγο να γίνει και το Σαπφώ. Στο πλοίο επρόκειτο να επιβιβαστεί με όλον του τον εξοπλισμό το 604 Τάγμα Πεζικού, πράγμα το οποίο σε αντίθεση με το Κύδων δε φαίνεται να έγινε καν. Το εν λόγω Τάγμα νομίζω υπάρχει(ή τέλος πάντων υπήρχε) ακόμη και σήμερα κάπου στο Κιλκίς.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...