Jump to content
Shipfriends

Σαπφώ (IMO 6612403)


Recommended Posts

Νομίζω οτί είναι λάθος να μην πούμε δυό λόγια και για την Σαπφάρα,την αληθινή Βασιλομήτωρ..

Ένα γνήσια Εγγλέζικο σκαρί, το M/V SPERO ήταν ίσως το πιο καλοτάξιδο πλοίο στο Αιγαίο.

Με 8αρι.. και στην θέση του..

Μεγάλωσε και δόξασε την τριήρη όσο κανένας άλλος.

Έκανε περήφανη την Λέσβο και όχι μόνο.

Ήταν το καράβι που αγαπήθηκε πολύ στην Χίο αφού το προτιμούσαν περισσότερο από όλα μέχρι και από το Μυτιλήνη των 7.45 ωρών!

Η μακριά του πλώρη, η πιο μεγαλοπρεπή στον Πειραιά,που φιλοξενούσε όλο τον κόσμο μέχρι τον separation σχεδόν, και μετά ξανα στο Κόνταρι στο ύψος του αεροδρομίου Χίου.

Τα χνάρια από τα κρένια ακόμα στην λαμαρίνα και αυτός ο θαυμασίος καθρεφτης..

Δεν ξέρεις από που να αρχίσεις και αν θα τελειώσεις, μιλώντας για το ΣΑΠΦΩ..

Θυμαμαι στο πρακτορείο της ΝΕΛ στον Πειραιά μια απεικόνισή του, που κάλυπτε όλο τον τοίχο και ήταν πιο αρμονική και όμορφη από τις τοιχογραφιές του ζωγράφου Θεόφιλου.

Η τσιμινιέρα και αύτη αξέχαστη όπως και το σφύριγμά του, γενικά ήταν ΑΛΗΘΙΝΟ ποστάλι.

Από το 73 συνδέθηκε με τον κόσμο και την οικονομια του Β.Αιγαίου μέχρι και την 35ετία του, που το απαξίωσαν μετά ως Σαντορίνη 3.

Καμπίνες lux με κανονική μπανιέρα,εκ κατασκευής παρακαλώ.

Οι καμπίνες Α θέσης στο ντεκ πίσω από την ρεσεψιον, αλλά το πιο χαρακτηριστικό ήταν οι καμπίνες Β θέσης κατά μήκος της πλώρης με τα φινιστρίνια και με έναν απλό νιπτήρα. Δίπλα οι κατεωνιστήρες όπως έγραφαν οι ταμπέλες, δηλαδή οι "ντουζιέρες", όπου έκαναν το μπάνιο τους η 98η Μεραρχία Λέσβου & η 96η Ταξιαρχία Χίου.

Μνήμες ανεξίτηλες από ρεμέτζα ατελείωτα με ένα πραγματικά δύσκολο βαπόρι, ειδικά στο λιμάνι της Χίου.

Κάποια εποχή που είχε βλάβη στον Πειραιά, το έβαζε στην ρότα του ένα ρυμουλκό που το βοηθούσε να αποπλεύσει, σαν το ΚΥΔΩΝ της ΑΝΕΚ.

θυμάμαι ακόμα μια φωτογραφία σε βιβλίο της Γεωγραφίας του δημοτικού την δεκαετία 70 που το δείχνει στο λιμάνι με την αναδιπλούμενη πόρτα στον καταπέλτη.

Αν εξαιρέσεις και εδώ την απαράδεκτη τρίτη θέση μιλάμε για αρκετά καλά επίπεδα ποιότητας για την εποχή.

(Και σίγουρα πιο άνετο από πολλά κυκλαδίτικα λεωφορεία).

Ένας πλέον θρύλος, που έγινε σήμα κατατεθέν του νησιού του, όσο και το αγάλμα της ελευθερίας στο λιμάνι. Μια εικόνα που μεχρι πρότεινος κοσμούσε (και ελπίζω να κοσμεί ακόμα) την ρεσεψιον ενός ξενοδοχείου της Μυτιλήνης..

.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Το σαπφω μηπως με τις μετασκευες που ειχε κανει,αφαιρεση κρενιων πισω συρταρωτου καταπελτη ξεκοιλιασμα πανω γκαραζ με αντικατασταση απο μεταφερομενα παταρια και τοποθετηση 2 μηχανων αντι 4 ,μηπως ταξιδευε χειροτερα στα τελευταια του?Ακομα μη ξεχνατε οτι η σαπφω μετα την αλλαγη μηχανων και ενα πρωτο ατυχες σαβουρομα επαθε hogging ,που ηταν φανερο οταν ηταν αδειο και δεν ειχε διαγωγη πρυμα οταν ταξιδευε

Ισως το βασιλοβαπορο του πειραια αν το φανταστουμε στα μεσα της δεκαετιας 70 με κρενια μπλε γραμμη και βασιλικες καταβολες .Αν βγαλουμε το εκ μετασκευης πισω κουτι για την τριτη θεση,πλοιο με σημασια στη λεπτομερεια πραγμα που ηταν φανερο και στην τριτη ηλικια του και στα λιγοτερο λαμπερα σημεια του.Αρχικα ο χωρος του κατω γκαραζ ηταν για μεταφορα 100κοντεινερς,και το πανω για 100 ιχ που εμπαιναν απο πλαγια πορτα στο υψος του.Ειχε 4 μηχανες mirrlees monarch 6 cyl συνολικης αποδισης 10920 BHP,πριν τις 2 wartsila του 92, και 4 ηλεκτρογενητριες RUSTON ,το προπελακι ειχε αποδοση 500 ΒΗΡ.Ειχε πτερυγια ευσταθειας srery gyrofin,που δεν δουλευαν.Το 1996 εγινε μια ανακαινιση των εσωτερικων χωρων που μαλλω ητα προς το χειροτερο.Ετσι εγγλεζικα χαλια αφθαρτα αλλαχτηκαν με μοκετες του κιλου, στο σαλονι της α θεσης μπηκαν τα περισευουμενα επιπλα απο αλλο πλοιο της νελ και τα παλια τα εβαλαν στη β θεση ενα ντεκ πιο κατω.Πριν την αλλαγη των μηχανων ειχε ταχυτητα 13 κομβων.Το νηλογιο του ηταν μυτιληνης 18.

Link to comment
Share on other sites

Όντως το Σαπφώ απ' οτι έλεγε όλος ο κόσμος ταξίδευε πολύ ποιο χειρότερα απ' ότι παλιά αλλα και πάλι δεν ταξίδευε άσχημα αλλα πολύ καλά. Εδώ αντί να αλλαξουν την φορά των μηχανών ώστε αντι για εσωστρεφής να είναι εξωστρεφής ώστε να γυρνάει στα λιμάνια άφησαν την ίδια.

Link to comment
Share on other sites

Aν η αρχική του ταχύτητα ήταν 13 κόμβοι τότε η αλλάγη των μηχανών ήταν επιβεβλημένη.Πάντως ακόμα και με τις μετασκευές που είχε υποστεί δεν είχε ακουστεί ποτέ μεγάλο παράπονο ότι το πλοίο ταξίδευε πολύ ασχήμα.Αυτό που έλεγαν όλοι είναι ότι ταξίδευε καλύτερα απο το Μυτιληνη

Link to comment
Share on other sites

Η τρίτη θέση τα τελευταία χρόνια είχε αναβαθμιστεί αρκετά. Μπορεί τα παλιά αεροπορικά με τα δερμάτινα καλύματα να είχαν μείνει ώς είχαν, ο κόσμος όμως κυκλοφορούσε άνετα σε όλο το πλοίο. Προσωπικά δέν με ρώτησε κανείς για το ποιά θέση έχω ποτέ, μετά την αφαίρεση των κάγκελων. Άσε που στο πλοίο πάντα στέλνανε τους μή-φιλα προσκειμενους αφού αυτοί προτειμούσανε το Μυιλήνη και το Θεόφιλος (όχι όλοι απλά το ποσοστό σε αυτά ήταν ιδιαίτερα αυξημένο) με αποτέλεσμα το πλήρωμα να είναι πάντα φιλικό και ήρεμο.

Link to comment
Share on other sites

Και φυσικά να μην ξεχάσουμε δυο ακόμα χαρακτηριστικά του πλοίου.

Τα ξύλινα παράθυρα στα πλαϊνά καταστρωματα που ανασηκώνονταν και στερεώνονταν ψηλά με γάντζους(!!) και την τεράστια διπλή σκάλα απέναντι από τη ρεσεψιόν που οδηγούσε στο σαλόνι Α-Β θέσης και του έδινε μια εικόνα... κρουαζιερόπλοιου!

Link to comment
Share on other sites

Μαζί με τα πλαινά εξωτερικά παράθυρα Alcaeos, ξέχασες και τις αναδιπλούμενες καρέκλες(σαν από παλιό σινεμά) που τις τιμούσε πολύ ο κόσμος..

Το ταξίδεμα δεν χάλασε ιδιαίτερα μετά την μετασκευή, και οι μηχανές μπήκαν το 91 και όχι το 92.

Μέγαλη μου προτίμηση όταν δεν υπήρχε πλέον Ν.ΧΙΟΣ, ήταν το δρομολόγιο του ΣΑΠΦΩ κάθε Σάββατο στις 9.00 το πρωί που έφτανε μέχρι Θεσ/νίκη.

Έφτάνε στις 5.30 το απόγεύμα Χίο, με τον ήλιο να αρχίζει να μαλακώνει..

Πρό μετασκευής έφευγε στις 14.00 και έφτανε σχεδόν στις 01.00 την νύχτα..

Τα σαλόνια ήταν όπως τα λέει ο miko mision, τα έπιπλα από το παλιό σαλόνι της Α΄θεσης πήγαν στο σαλόνι της Β΄θέσης και στην Α΄θέση μπήκαν τα πρώτα έπιπλα από το Μύτιληνη που είχαν μπει το 92 κατά την μετασκευή.

Το 91 ξήλωσαν και τα κικλιδώματα και ανακαινίσαν την τραπεζαρία της Α΄θέσης.

Ομοίως τα έπιπλα της παλιάς Α΄ πήγαν στο εστιατόριο της Β΄θέσης και τα παλιά της Β΄στο σελφ σέρβις, ναι το ΣΑΠΦΩ είχε άλλη τραπεζαρία για την Α΄θέση και άλλη για την Β΄..

Την δεκαετία 80 να θυμίσω ότι η επιβίβαση στα νησιά γινόταν από πλευρική σκάλα,όπως και στο Χίος, όχι στο Ομηρος.

Αυτή ήταν αρκετά συμπαθητική εικόνα.

Η πιο συμπαθητική εικόνα όμως ήταν από το σαλόνι της Α΄πλώρα καθώς και από την γέφυρα, που απλωνόταν μια ατελείωτη μακριά πλώρη που όμοια της δεν θα ξαναδούμε.

-Κάποια πλοία δυστυχώς είχαν τύχη που δεν τους άξιζε..

Και έχουμε τώρα την Σουμελά,την Νταλιάνα και άλλες ομορφιές να αλωνίζουν το Αιγαίο..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mετά την "απώλεία" του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, όλα τα άλλα καταπίνονται..:D

Πάντως κρίμα, αύτη την πλώρη την είχα χιλιοπερπατήσει..

Βέβαια αυτή η εικόνα κρύβει το χάλι που θα υπάρχει πιο πίσω στο καράβι,αν υπάρχει πίσω μέρος..

Link to comment
Share on other sites

Λυπηθειτε με, με τις αυτοχειριες και τα χαρακιρια. Κι εμεις αγαπησαμε αλλα δεν καναμε κι ετσι. Οι αναγνωστες του Γερμανικου περιοδικου Ferries, εχουν "απολαυσει" και καταπλωρη φωτογραφια της Σαπφους απο τις εξωτικες παραλιες του Alang, σε καποιο τευχος του φθινοπωρου του 2005.

Εχετε ποτε σκεφθει οτι καπου στη μακρινη Ινδια μπορει να υπαρχει ενα περιοδικο η φορουμ που να λεγεται Scrapfriends και οι αναγνωστες/μελη να ασχολουνται με ποιο βαπορι θα ερθει να κοπει, με τι τεχνικη/μεθοδολογια θα το κοψουν και μαλιστα να ψηφιζουν αυτα τα οποια θα γουσταραν πιο πολυ να κοψουν:D:confused: ?

Link to comment
Share on other sites

Τώρα θα χαλάσουμε τις καρδιές μας Νικο! Η ΣΑΠΦΩ δέν είναι αγάπη! Είναι η μάνα μας, το πάθος και ο λόγος που αυτήν την στιγμή νιώθουμε να κυλά η θάλασσά στις φλέβες μας! Μας κοίμιζε και μας ξύπναγέ η γλυκιά της μπουρού και μας ταξίδευε στις θάλασσες του κόσμου όπως λέει και ένα τραγούδι...

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειχα καμια προθεση να τις χαλασουμε Αποστολε, αλλα δεν μπορω να μην πω οτι ορισμενα παιδια ειστε λιγο υπερβολικοι κατα την αποψη μου. Ο λυρισμος των λογων σου φανερωνει μεγαλο συναισθημα το οποιο ειναι σεβαστο και κατανοητο, αλλα για δειξε αυτο που εγραψες οτι "η Σαπφω ειναι η μανα μας" στη φυσικη σου μητερα, να δουμε τι θα σου πει. Παν μετρον αριστον.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καταμεσήμερο στο Alang Flea Market μπροστά στο μαγαζάκι «Σαπφούς πεσούσης…»:

-Πάρε, πάρε…και σένιο γραφείο του ’60 έχω!

-Κύριε Peter Knego, πόσο έχει αυτό το τραπεζάκι?

-Άστο αυτό κυρά μου… επωλήθη ! :P

ΥΓ Πάντως, μας είχε προειδοποιήσει :P και πέρα από την πλάκα…μπράβο του.

Υπάρχουν πολλοί που θα ήθελαν κάτι αναμνηστικό από τα πλοία…και ειδικά αυτοί που πέρασαν πολλά χρόνια πάνω σε αυτά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το "Σαπφώ" στην Ελευσίνα, κάπου προς τα τέλη της δεκατίας του '90. Φανταστείτε να φτάνει κάποιος στην παραλία Ελευσίνας και να πέφτει ξαφνικά πάνω στην μεγάλη αυτή Κυρία της ακτοπλοΐας μας. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στην παραλία Ελευσίνας, κοντά στο τσιμεντάδικο. Αφιερώνεται σε όλους όσους τη θεωρούν μοναδική και ανεπανάληπτη.

post-360-12832696298_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ακομα μη ξεχνατε οτι η σαπφω μετα την αλλαγη μηχανων και ενα πρωτο ατυχες σαβουρομα επαθε hogging ,που ηταν φανερο οταν ηταν αδειο και δεν ειχε διαγωγη πρυμα οταν ταξιδευε

Πόσο σίγουρο είναι αυτό?.

Επειδή εδώ και κάποιο καιρό με έχει προβλήματισει αυτό το θέμα το σύζητησα με ορισμένους ανθρώπους και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ένα επιβατηγό δεν μπορεί να πάθει μόνιμη πλαστική παραμόρφωση hogging τόσο εύκολα διότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε και στη παραμόρφωση των ανωτέρων καταστρωμάτων πράγμα το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο δεδομένου ότι δε μιλάμε για ένα φορτηγό που είναι στην ουσία ένα σκαρί μόνο ακόμα τα ποστάλια δεν πέρνουν τόσο μεγάλες ποσότητες έρματος που μπορούν να οδηγήσουν σε hogging.Μήπως η πρωραία διαγωγή ήταν απλά θέμα φόρτωσης

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...