iason Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Το ενδιαφέρον των ΜΜΕ εστιάζεται περισσότερο στην τύχη των εμπορευμάτων που έπεσαν στη θάλασσα και ξεβράστηκαν στις ακτές, δευτερευόντως στην απειλούμενη ρύπανση και μάλλον λιγότερο στην ίδια την προσάραξη. Επίσης έχω περιέργεια πώς θα γίνει στην πράξη η εφαρμογή του Merchant Shipping Act 1995 μετά την επικείμενη δικαστική διευθέτηση. Προς το παρόν απαιτείται μόνο η συμπλήρωση δήλωσης για τα "ευρήματα" από τους "τυχερούς", σύμφωνα με τις προβλέψεις του αναφερόμενου. Πλιάτσικο με τα όλα του δηλαδή και θα περάσει ακόμα πολύς καιρός μέχρι να ξεβραστούν όλα τα αντικείμενα στις ακτές! Κάτι σαν τα παπάκια που αναφέρει ο φίλος Νηρέας (http://www.shipfriends.gr/forum/showthread.php?t=771&page=2), αλλά με περισσότερη ποικιλία στα είδη Υπάρχουν πολλές αναφορές παντού, π.χ. σχετικές εικόνες και βίντεο στο CNN: http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/01/22/uk.ship/index.html
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 22, 2007 Posted January 22, 2007 Πλιάτσικο με τα όλα του δηλαδή Σώπα, βρε αδελφέ! Υπερβάλλεις! A man pushes a barrel up the beach at Branscombe on the south Devon coast January 22, 2007. Scores of people flocked to the site of a shipwreck on the southern English coast on Monday to scavenge among beached containers for cargo which included a BMW motorcycle, shoes and wine, police said. REUTERS/STEPHEN HIRD
ΝΗΡΕΑΣ Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Στις λεζάντες των φωτογραφιών, από το BBC, οι ανωτέρω αναφέρονται ως "Beachcombers"...και εδώ είναι το ενδιαφέρον. Η παραπάνω δραστηριότητα -ελληνιστί (αρβανίτικα) = πλιάτσικο- αποδίδεται με ξεχωριστή λέξη στην Αγγλική γλώσσα, την οποία αγνοούσα, και το οποίο σημαίνει ότι είναι από παλαιά καθιερωμένη δραστηριότητα (καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή!). Beachcomber, λοιπόν, σημαίνει: ουσ. κάποιος που αποζεί από την πώληση εκβραζόμενων αντικείμενων ναυαγίων ή αβαρίας ΥΓ Και όπως λένε ορισμένοι "Ελληνόψυχοι": "όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες...":p
proud_ionian Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Beachcomber, λοιπόν, σημαίνει: ουσ. κάποιος που αποζεί από την πώληση εκβραζόμενων αντικείμενων ναυαγίων ή αβαρίας αν δεν κανω λαθος στα ελληνικα του λιμανιου το beachcomber εχει παραφθαρει ως "πιτσικομης"
Nick the Greek Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Σε εναν γαλαξια πολυ μακρια απο μας και πριν πολυ-πολυ καιρο, ηταν ενα πλοιο των 4,500 TEU που μετεφερε κοντεινερ. Το πλοιο πεφτει σε πολυ ασχημο καιρο εξω απο την Αμβερσα με συνεπεια λογω κακης στοιβασιας και εξευτελισμου των κανονων του Νηογνωμονα σχετικα με το μεγιστο stacking height(ας με βοηθησει καποιος στο πως λεγεται ελληνικα αυτο), να πεσουν ορισμενα κομματια στη θαλασσα. Η πλακα στη συγκεκριμενη υποθεση η οποια ειναι συνηθες φαινομενο τα τελευταια χρονια, ειναι οτι ενα απο τα 2Χ40' που επεσαν στη θαλασσα, ηταν γεματο με παπουτσια της Nike(καινουρια στην αγορα μοντελα), εισαγομενα απο την Απω Ανατολη στην Ευρωπη. Αξια φορτιου? A cool USD 450,000:eek: Καποια εταιρεια λοιπον με ενα ρυμουλκο(αν μου εχει μεταφερθει ακριβως), καταφερε να ρυμουλκησει το κοντεινερ και στη συνεχεια κατεθεσε claim εναντιον της Nike(που φαινοταν σαν αποστολεας και παραληπτης στις φορτωτικες), απαιτοντας ευρετρα!
gpan Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Μπορούμε να το μεταφράσουμε ως "ύψος στοιβασίας". Τετοιες εικόνες ταιριάζουν περισσότερο σε υπο ανάπτυξη (sic) χώρες παρά σε προγμένες δυτικο ευρωπαικές. Το τσάμπα ουδείς εμίσησε, ανεξαρτήτως ευημερίας. Ενδιαφέρουσα ιστορία πάντως, φανταστείτε ανάλογο ατύχημα σε 10 χρόνια, όταν τα μεταφερόμενα containers θα είναι πολυ περισσότερα. Και εντάξει, κίνδυνο μεγάλο για τα συμβατικά πλοία δεν συνιστά ένα πλεούμενο container αλλα φανταστείτε τι ζημιά μπορει να κάνει στο αλουμινένιο ταχύπλοο των 35 κομβων ή στο ταχύπλοο αναψυχής του οποιουδήποτε δυστυχή.
ΝΗΡΕΑΣ Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Στο site την Βρετανικής Ακτοφυλακής υπάρχει όλο το ιστορικό του ατυχήματος και το οποίο ανανεώνεται συνεχώς με τις νεώτερες εξελίξεις. Δείτε σχετικά εδώ Και επειδή εκεί είναι Ακτοφυλακή και όχι Λιμενικό, έχει και μια σελίδα με απαντήσεις στα πιθανότερα ερωτήματα σχετικά με το ατύχημα του MSC Napoli… F.A.Q. … (που λέμε και στο χωριό μου ). Ξεχώρισα αυτά που αναφέρονται στο πλιάτσικο του φορτίου, όπου γίνεται και ένας διαχωρισμός μεταξύ διάσωσης και λεηλασίας. Και λέει ότι όσοι πήραν πράγματα από την παραλία πρέπει να τα επιστρέψουν, γιατί είναι προϊόντα λεηλασίας και όχι διάσωσης. Όποιος ξέρει κάτι παραπάνω σχετικά με αυτό το ζήτημα…ας κάνει τον κόπο να μας πεί 2 λόγια. Section 4 - LootingQ4.1. Did maritime law frustrate the police’s efforts to enforce order and prevent looting on Brascombe beach? A4.1. It would not be true to say that the Merchant Shipping legislation prevented the police from taking the necessary action after the beaching of the MSC Napoli. The law states that anyone finding or taking possession of wreck material (regardless of size or value) must report it to the Receiver of Wreck. Failure to report recovered wreck is a criminal offence. This was the initial information given, after the beaching of the MSC Napoli, to the media and to finders on the beach. Q4.2. Is it true that the rules were changed after the scenes of looting were reported? A4.2 It was the actions of many of the people who came to Branscombe after the beaching of the MSC Napoli which clearly showed that what they were doing could not be categorised as salvage”, and was essentially looting”. This compelled the Receiver of Wreck, MCA colleagues and the Devon and Cornwall Constabulary to reassess the situation and to invoke the Receiver’s power under section 237 of the Merchant Shipping Act 1995 to use force if necessary against anyone who refuses to hand over recovered wreck material or attempts to conceal it or keep possession of it. Q4.3. What steps are being taken to recover goods that may have been looted from the beach? A4.3. The Receiver of Wreck is working with e-Bay regarding a number of items which were advertised on its site after Monday’s activities. Those who have already acquired items of wreck are reminded that they must by law report it to the Receiver of Wreck. Wherever possible, recovered goods will be returned to their owners. Ψάξε μαύρε μου στο e-Bay να βρείς τους πλιατσικολόγους (Beachcombers ) που πήραν τα βαρέλια με το κρασί. ... Kala krassa
Nick the Greek Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Αναρωτιεστε που ξεθαψα το συγκεκριμενο θεμα ε? Σημερα το μεσημερι ειχα εκτενη συζητηση με εναν ανθρωπο του χωρου των κοντεινερ ο οποιος μου θυμησε κατι που δεν θα επρεπε να εχω ξεχασει σχετικα με το MSC Napoli. Αυτο που ημουν απαραδεκτος οτι ξεχασα ειναι πως το πλοιο πριν γινει MSC Napoli, λεγοταν CMA CGM Normandie. Με αυτο το ονομα λοιπον το 2001, και κανοντας Απω Ανατολη - Ευρωπη, ειχε προσαραξει σε υφαλο εξω απο την Τζακαρτα. Το πλοιο εμεινε οπως βλεπετε στην πρωτη επισυναπτομενη φωτο επι εβδομαδες μεχρι να ξεφορτωθουν τα κοντεινερ που υπηρχαν επανω, κηρυχθηκε γενικη αβαρια και τελικα κατεληξε σε ναυπηγειο του Βιετναμ για επισκευες. Το θεμα ειναι πως εκτος απο το βολβο και το πλωριο τμημα που εχουν γινει σαν το ματι του Γύλλου(λιγο όρτσα δηλαδη), το πλοιο εμεινε κρεμαμενο επι βραχων οπως βλεπετε στη δευτερη φωτο με συνεπεια να υποστει τεραστιες καταπονησεις στο hull του. Αυτο λοιπον που ακουγεται σαν σοβαρη εικασια, ειναι οτι αυτες οι επισκευες στο Βιετναμ μετα απο αυτο το ατυχημα δεν ηταν ακριβως κι οτι καλυτερο, και αυτο φανηκε λιγα χρονια μετα, με ολεθρια αποτελεσματα...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now