Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Τελευταία χρονιά της HSW στην Αιτωλικού. Τα ιστορικό μέγαρο Γιαννουλάτου, το κεντρικότερο κτίριο του λιμανιού, αναπαλαιώνεται πλήρως και από το Νοέμβριο θα αποτελεί τη νέα έδρα της εταιρίας.

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τελευταία χρονιά της HSW στην Αιτωλικού. Τα ιστορικό μέγαρο Γιαννουλάτου, το κεντρικότερο κτίριο του λιμανιού, αναπαλαιώνεται πλήρως και από το Νοέμβριο θα αποτελεί τη νέα έδρα της εταιρίας.

Wow !!! H HSW αγόρασε ολόκληρο το κτίριο ή το ενοικίασε (μέρος ή όλο) από τον ιδιοκτήτη του? (ο οποίος ιδιοκτήτης του είναι το Ταμείο Κατωτέρων Πληρωμάτων ή Θαλαμηπόλων ΕΝ αν δεν κάνω λάθος).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η εταιρεία δεν κατέχει κανένα ακίνητο και στεγάζεται σε ακίνητα ιδιοκτησίας τρίτων.

Απορία (καθαρή περιέργεια :confused: ): Σε ποιόν ανήκουν τα κεντρικά γραφεία στην Αιτωλικού?

Στις απορίες του georgios express να προσθέσω και να επαναλάβω και την - προ εξαμήνου και αναπάντητη - δική μου απορία.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow !!! H HSW αγόρασε ολόκληρο το κτίριο ή το ενοικίασε (μέρος ή όλο) από τον ιδιοκτήτη του? (ο οποίος ιδιοκτήτης του είναι το Ταμείο Κατωτέρων Πληρωμάτων ή Θαλαμηπόλων ΕΝ αν δεν κάνω λάθος).

Η εκμετάλλευση του μεγάρου Γιαννουλάτου παραχωρήθηκε μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό σε ιδιωτική εταιρία, η οποία ανέλαβε και την αναπαλαίωση του.

Η HSW ενοικίασε το συγκεκριμένο χώρο από αυτή την εταιρία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα γραφεία της Αιτωλικού το μέγαρο Καραγιώργη δηλαδή ανήκει στον καπτα Μάκη Αγούδημο και το ενοικιάζει στην Hellenic από το 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι γι΄αυτό παλαιότερα στη ταράτσα ελεγε GA ferries και στο ισόγειο που είναι σήμερα το κεντρικό της hellenic ητάν τα δικά του κενρικά όλα αυτα πριν μεταφερθεί στο μέγαρο της Ακτης Μιαούλη

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακριβώς.Πριν στεγάζονταν τα γραφεία της GA FERRIES,τα ενοικίασε μετά στην hellenic και μεταφέρθηκε εκεί που στεγάζεται τώρα τα οποία κι αυτά από όσο ξέρω είναι ιδιόκτητα.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Τα ιστορικό μέγαρο Γιαννουλάτου, το κεντρικότερο κτίριο του λιμανιού,
Ο χαρακτηρισμός «ιστορικό» είναι πραγματικά πολύ εύστοχος και ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

Ας δούμε, λοιπόν, κάποια στοιχεία σχετικά με το Μέγαρο Γιαννουλάτου:

[…] Στα 1921 ο Πειραιάς έχει 128.339 κατοίκους. Πρόκειται , φυσικά, για τον μείζονα Πειραιά, αφού ο χωρισμός των συνοικισμών, έγινε πολύ αργότερα. Και στα 1929 σε μια τότε απογραφή αναφέρονται περί τα είκοσι μέγαρα στην περιοχή Πειραιώς, όπως του Οικονόμου στην οδό Μιαούλη, του Πότογλου στη Σκουζέ, του Πρίνου στη Β. Κωνσταντίνου, του Κασσίμη στη Γεωργίου, του Σφαέλου στη Νικήτα, του Τριανταφύλλου στη Νικήτα, της « Κιούναρ» στη Ρέπουλη. Αυτά τριώροφα. Τετραώροφα της Λαϊκής, του Γαβριήλ στη Μακράς Στοάς, του Γιαννουλάτου, στην πλατεία Καραϊσκάκη, του Συρεγγέλα κοντά στην αγορά, των Σιδηροδρόμων, του Σπυράκη στη Γεωργίου. Και πενταώροφα των Αφών Βάττη και του Ζερβού…

http://www.koutouzis.gr/peiraias-neoteroi.htm,

[…]Οταν βομβαρδίστηκε ο Πειραιάς από τα Αγγλικά αεροπλάνα στις 11 Ιανουαρίου 1944 με τεράστιες καταστροφές στις εγκαταστάσεις του λιμανιού, οι Γερμανοί σκέφθηκαν, ότι εύκολα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εργάτες οι κρατούμενοι του Χαϊδαρίου. Με εντολή του Ραντόμσκυ 400 από αυτούς τέθηκαν στη διάθεση του Γερμανού πλωτάρχη, που είχε αναλάβει τη διεύθυνση των έργων. Οι 400 κρατούμενοι στεγάστηκαν στο μέγαρο Γιαννουλάτου, στην ακτή Τζελέπη, που ήταν και το μόνο κτήριο που έμεινε ανέπαφο από τους βομβαρδισμούς. Επικεφαλής των ομάδων εργασίας στον Πειραιά, ο Ραντόμσκυ τοποθέτησε τον φοιτητή Ορέστη Στεφανίδη. Οι ομάδες αυτές γκρέμιζαν τα ετοιμόρροπα κτήρια, καθάριζαν τους δρόμους και έκλειναν τους λάκκους που άνοιξαν οι βόμβες…

http://www.bhma.net/archive/2003/0307/07.asp

Συνεπώς κατά την γνώμη μου είναι πολύ επιτυχημένη κίνηση της HSW να μεταστεγασθεί στο Μέγαρο Γιαννουλάτου. Πέρα από τα οικονομοτεχνικά κριτήρια (τα οποία βέβαια βάρυναν σε αυτή την απόφαση), αυτή η κίνηση είναι και εξόχως συμβολική…καθώς η εταιρεία φεύγει απ΄ένα κτήριο, το οποίο έχει συνδεθεί με τις πιο μαύρες στιγμές της ακτοπλοϊας και πηγαίνει σε ένα κτήριο που συνδέθηκε με μια από τις ιστορικότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Και για να ανασάνουμε λιγάκι, ας δούμε πως ήταν κάποτε τα βαπόρια και τι σήμαινε κάποτε ΕΛΜΕΣ!!!

Ας έχουμε βέβαια και κάποια πράγματα υπ΄όψη μας σχετικά με την ιστορία της ΕΛΜΕΣ…έτσι για να διδασκόμαστε από την ιστορία. ;)

[…]Under the leadership of Panayis Yannoulatos, son of Antonios, in 1929, five large companies were merged into "The Steam Ship Company of Greece S.A." also known as AKTEL (Aktoploia tis Ellados A.E.), another two companies joined the group later on.

The merger was based on the point of avoiding harsh competition, which if it had continued, it would have ruined most of the companies.

Panayis Yannoulatos and Athanassios Manouelides were the managers of AKTEL. the 38 ships of the newly merged company accounted for about 90% of the then coastal Greek steam ship fleet and provided exemplary domestic services till October 1940.

Between 1929 and 1939, AKTEL sold the older ships, renewing the fleet with more modern ships and linked besides Piraeus, also Thessaloniki and Volos with the Middle East Ports. Regular Domestic Services included calls to even insignificant ports and the network of sea transportation that was established was something unknown till then for Greece…

http://hmlferry.com/history.html

ΥΓ Προς διαχειριστάς του φόρουμ: γνωρίζω ότι υπάρχει ξεχωριστό θέμα για την ΕΛΜΕΣ …απλώς έβαλα εδώ κάποια που θεώρησα ότι έχουν σχέση με το Μέγαρο Γιαννουλάτου….και τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σήμερα καλοκοίταγα το κτήριο που έχει αποκαλυφθεί και είδα ότι είναι σε αθλία κατάσταση. Απ' ό,τι είδα μόνο ο σκελετός (και αυτός με φθορές) και κάποιες προσόψεις διατηρούνται. Ξέρει κανείς πόσο έχει προϋπολογισθεί το κόστος αποκατάστασης του κτηρίου? Πρέπει να είναι πολλά τα λεφτά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόνο οι εξωτερικοί τοίχοι θα μείνουν από το υπάρχον κτήριο. Θεμέλια, κολόνες, πλάκες και εσωτερικοί χώροι γίνονται όλα από την αρχή. Νομίζω πως στην ταμπέλα που έχει τοποθετηθεί μπροστά στο εργοτάξιο (με μακέτα του κτηρίου) αναγράφεται το κόστος του έργου που αν θυμάμαι καλά είναι 4+ εκατ. €. Αν κάνω λάθος και το έχει δει κάποιος, ας με διορθώσει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αληθεύει ότι θα γίνει προσπάθεια, ώστε το ισόγειο του κτιρίου να είναι έτοιμο πριν το καλοκαίρι για μεταφερθεί το counter (πρακτορείο) της HSW. Μου φαίνεται υπερβολικά αισιόδοξο αυτή η σκέψη της εταιρείας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκτός απο το ξεκίνημα του ΑΡΙΑΔΝΗ σε λίγο καιρό η hellenic θα γιορτάσει και τη λειτουργία των νέων γραφείων της, σχεδόν τελιωμένο (τουλάχιστον εξωτερικά) φαίνεται το διατηρητέο στη πλατεία Καραισκάκη η όψη του θα έλεγα ότι ομόρφηνε και τη γενική εικόνα της πλατείας

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εκτός από το κτίριο των νέων γραφείων, η εταιρεία έχει νοικιάσει και δύο ορόφους στο διπλανό κτίριο (αριστερά όπως βλέπουμε από την πλατεία Καραϊσκάκη), στον ένα όροφο του οποίου θα εγκατασταθούν οι προσωμοιωτές γέφυρας του κέντρου εκπαίδευσης πληρωμάτων που προετοιμάζεται.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η HSW νοίκιασε για 25 χρόνια το Μέγαρο Τυπάλδου που βρίσκεται στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά.

Απο την Αξια

Το Μέγαρο Τυπάλδου ή το Γιαννουλάτου έχει νοικιάσει ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν ρίξεις μια ματιά στα μηνύματα που είναι πιο πάνω, θα βρεις την απάντηση! Όταν διαβάζεις shipfriends δεν χρειάζεται να ψάχνεις τα νέα στις εφημερίδες! :D

Πρώτη μέρα αύριο για τα καινούρια εκδοτήρια της εταιρείας, στο ισόγειο του νέου κτιρίου. Μέχρι να ολοκληρωθεί η μετακόμιση θα λειτουργεί παράλληλα και το εκδοτήριο στην Αιτωλικού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα οι Μινωικές έχουν μεγάλα και ωραία γραφεία απέναντι απο τα κρητικά για πιο λόγο να πάνε μαζί με την hsw,χώρια τα ανακτορικά γραφεία που έχουν στο Ηράκλειο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα εβλεπα χθες το βραδυ τα γραφεια φωτισμενα και το θεαμα τους ειναι πραγματικα εντυπωσιακο. Ειναι τοσο πραγματικα νεοκλασσικο το στιλ τους, που εχεις την εντυπωση οτι θα ανοιξει η πορτα και θα βγει ο... Ιων Δραγουμης:eek::D Αν δεν ηταν το Highspeed 4 στη γωνια θα μπορουσαν να βγουν μια καταπληκτικη νυχτερινη φωτογραφια απο την πεζοΖεφυρα. Αληθεια, ποτε θα γινει η μετακομιση?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...