Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Φωτογραφίες, σχόλια, αναμνήσεις και ότι άλλο για έναν μεγάλο θρύλο της ακτοπλοΐας μας. "Γεννήθηκε" στη Γαλλία το 1965, πήρε το όνομα "Valencay" και έκανε το πρώτο του δρομολόγιο στις 7 Ιουλίου 1965 από το αγγλικό λιμάνι Newhaven για το γαλλικό Dieppe. Σε μας ήρθε το 1984 και ταξίδεψε με τα σινιάλα του Στρίντζη από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο μέχρι που αντικαταστάθηκε από το πρώτο "Superferry" και μετακόμισε για το Ιόνιο για τις γραμμές από Πάτρα για Κεφαλλονιά-Ιθάκη, Κυλλήνη-Αργοστόλι και Κυλλήνη-Πόρο. Στο τέλος της καριέρας του το πήρε ο Γιώργος Βεντούρης και ταξίδεψε από Μπάρι για Αλβανία με τα σινιάλα της "Ventouris Ferries". Αδελφάκι του ήταν το θρυλικό "Δήλος" (αρχικά "Villandry") με παρόμοια με αυτό ιστορία, αλλά λιγότερη δόξα.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to post
Share on other sites

Φωτογραφία του "Επτάνησος" στον Πειραιά, λίγο πριν ξεκινήσει δρομολόγια από το Ιόνιο (έτος 1999). Μοιάζει, λόγω θέσης πρόσδεσης, σαν να είναι έτοιμο να ξεκινήσει για Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη......

post-360-128326961645_thumb.jpg

post-360-128326961648_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Δύο ακόμα φωτογραφίες αφιερωμένες σε όσους αγαπούν τα παλιά καράβια. Η μία είναι τη στιγμή που το "Επτάνησος" φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά για να ξεκινήσει τα δρομολόγια του στο Ιόνιο (1999) και η άλλη ως "Pollux" στο Πέραμα για συντήρηση λίγο πριν ξεκινήσει τα δρομολόγια του από Μπάρι για Αλβανία για λογαριασμό της "VENTOURIS FERRIES".

post-360-128326961664_thumb.jpg

post-360-128326961667_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Αυτο που δεν γνωριζουν πολλοι για το διδυμο δηλος- επτανησος ειναι μια μεγαλη μετασκευη που εκαναν το 1976 που αφορουσε το το ψηλωμα του γκαραζ κατα 56εκ στα 34 του μηκους του πλοιου με σκοπο την αυξηση της χωρητικοτητος του γκαραζ κατα 10 φορτηγα(γιαυτο και το παραξενο σκαλοπατι με τα παραθυρα ) ακομα ανοιξαν visor στην πλωρη,και τα οκια πηγαν πιο πισω, και αφαιρεσαν την πισω γεφυρα

Link to post
Share on other sites

miko thanx for the info. οτι ειχαν μετασκευαστει το ηξερα (βασικα το υπεθετα απο συγκριση αρχικων και μεταγενεστερων φωτογραφιων), δεν ειχα μαθει ποτε ομως τη χρονολογια

Link to post
Share on other sites

Αρκετά στοιχεία για τα δύο δίδυμα γαλλάκια ("Επτάνησος" και "Δήλος") και για τις επιμηκύνσεις τους αναφέρονται στο βιβλίο "Newhaven Dieppe": the car ferry era" (Ferry publications). Στο βιβλίο αυτό υπάρχουν και πολλές φωτογραφίες από πολλά αγαπημένα μας πλοία στην Ελλάδα ("Επτάνησος", "Δήλος", "Εξπρες Άπόλλων", το παλιό "Ολυμπία" των αδελφών Αγαπητού). Με τις παραπάνω μετασκευές μπορούσαν να μεταφέρου 20 αντί για 10 φορτηγά. Το "Δήλος" σχεδιάστηκε να πάει για τη μετασκευή του το φθινόπωρο του 1976 και θα ακολουθούσε ένα χρόνο αργότερα το αδελφάκι του ("Επτάνησος").

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Θελω να χαιρετησω ολα τα μελη του Forum.Δυστυχως δεν ηξερα για την υπαρξη του παροτι εχω τεραστια τρελα με τα βαπορια.Επιλεγω να κανω την πρωτη μου δημοσιευση σε αυτο το θεμα γιατι οχι μονο συμπαθω,αλλα εχω και θα συνεχισω να εχω παθολογικη αγαπη στο Επτανησος (δεν διευκρινιζω πιο απο τα δυο γιατι ενα και μονο ενα εχει μηνη στη μνημη μου με αυτο το ονομα).Δυστυχως επειδη ειμαι μονο 18 ετων και παροτι την παθολογικη αυτη αγαπητην ειχα απο τα 5 μου χρονια,τελευταια φορα που ταξιδεψα μαζι του ηταν στα τελη Αυγουστου του 1999.Εκτοτε αναζητουσα φωτογραφιες και νεα του οσπου εμαθα οτι για την υπαρξει του περιοδικου Εφοπλιστης.Προμηθευτικα παλαιοτερα τευχη και εμαθα για το μελλον του,βρηκα φωτογραφιες του.Δυστυχως εμαθα πως εκεινη τη χρονια πουληθηκε για διαλυση.Ακομα ομως εχω ελπιδες,εστω και ελαχιστες,οτι καποιο θαυμα θα εγινε και θα υπαρχει ακομα.Η γνωμη για το πλοιο,αν και δεν μπορει να θεωρειται αντικειμενικη, ειναι η εξης:Πιστευω οτι ηταν το ομορφοτερο ή τόυλαχιστον στην πρωτη τετραδα των πιο ομορφων ακτοπλοικων πλοιων μαζι με τα Αριαδνη,Κνωσσος-Φεστος (τα παλια) και την σειρα Εξπρες Απολλων,Αγιος Γεωργιος,Πηνελοπη Α.Επισης ηταν ενα εξαιρετικα καλοταξιδο πλοιο,γρηγορο,πολυ εβελικτο στη μανουβρα και τελος πολυ εργονομικο (1500 ατομα τους θερινους μηνες).Ενα πλοιο που εγραψε τεραστια ιστορια,αγαπηθηκε παρα πολυ και που δυστυχως η 35ετια μας εκανε να το χασουμε απο τα ελληνικα νερα,τη στιγμη που με ανεση θα μπορουσε να προσφερει ακομα τις υπηρεσιες του.Το ξερω δεν ειμαι αντικειμενικος μπροστα στο μοναδικο πλοιο στο οποιο με εχουν αφησει να πιασω το πηδαλιο του και να το στριψω (το 1994 εξω απο την παραλια της αντισαμης),αλλα θα ηθελα αν μπορειτε να πειτε τη γνωμη σας και να μεταφερετε εμπειριες απο ταξιδια σας με αυτο.

eptanisos_1965_b_1.htm

Link to post
Share on other sites

η ζωη του Επτανησος στη strintzis lines μοιραστηκε μεταξυ αιγαιου (1984-1992) και ιονιου (1992-2000). η αληθεια ειναι οτι το θρυλικο αυτο καραβι στο ιονιο δεν δημιουργησε ονομα και θρυλο αντιστοιχο με τη λατρεια που απολαμβανε στη γραμμη της Ραφηνας. γι'αυτο δε φταει το βαπορι βεβαια, αλλα συνδυασμος καταστασεων.

στη Ραφηνα εμφανιστηκε μετα το Ναυαγιο του Χρυση Αυγη και τη χρεωκοπια του Πολεμη. με τη δρομολογηση του "αναστηθηκε" η γραμμη. περαν του οτι ηταν σκαρι μαϊτζεβελο και γρηγορο για τα δεδομενα της εποχης (18-18,5 κομβους), η παρουσια του στη γραμμη συνδεθηκε με την πλοιαρχια του Κωστα Τζωρτζη του δημοφιλεστερου πλοιαρχου της γραμμης. ο συνδυασμος, καλου πλοιου, ικανου και δημοφιλους καπετανιου και επαναλειτουργιας της γραμμης ηταν συνταγη απολυτης επιτυχιας. η λατρεια του επτανησος στη γραμμη της ραφηνας συνεχιστηκε, σε βαθμο ψυχωσης, για τους ιδιους λογους και προς το superferry II. (περαν βεβαια του οτι το τελευταιο αποτελει μια απο της καλυτερες μετασκευες).

στο ιονιο ομως τα πραγματα ηταν διαφορετικα, χωρις βεβαια να φταιει για αυτο το βαπορι. πρωτη του γραμμη ηταν: πατρα σαμη ιθακη. Ξεκινησε πριν το Πασχα του 1992 μετα απο λιγες εβδομαδες στην Κυλληνη για την επισκευη του Δηλος. Εμεινε μεχρι το καλοκαιρι του 2005 οταν αντικατασταθηκε απο το Κεφαλονια. Στην γραμμη της Πατρας δεν προλαβε να καθιερωθει και στη συνειδηση του κοσμου υπηρχε παντα η αισθηση της προσωρινοτητας. απο τα τριαμιση χρονια που εμεινε, στην πραξη δρομολογημενο δεν ηταν ουτε δυομισυ. τον πρωτο χειμωνα (1992-1993) εδεσε 6 μηνες. αρχικα ακινησια στη σαμη, μετα επισκευη και μετα στροφαλος στο πρωτο δρομολογιο μετα την επισκευη (στην κυλληνη για την επισκευη του Δηλος). Ξεκινησε απριλιο του 1993 και εδεσε τον οκτωβριο μετα τις εκλογες. επισκευη δικη του και του Δηλος και ξανα στη γραμμη απο τα χριστουγεννα μεχρι τελος οκτωβριου του 1994. αυτο ηταν και το μακρυτερο συνεχες διαστημα στη γραμμη. παλι 3 μηνες απουσια (ακινησια, επισκευη & επισκευη Δηλος) και απιστροφη το Φεβρουαριο του 1995. σε ολες της απουσιες του το αντικαθιστουσε το Μυρτος στα πλαισια κοινοπραξιας της strintzis lines με την ΠΝΟΗ (μυρτος θιακι). οταν πουληθηκε το Μυρτος αγοραστηκε το Κεφαλονια στη θεση του. Λογω μεγεθους ομως και ταχυτητας το Επτανησος ηρθε στη γραμμη του Αργοστολιου και το Κεφαλονια πατρα. Δεν ειναι ευρυτερα γνωστο, αλλα το Κεφαλονια, "κλειστηκε" σαν συμπλοιοκτησια Strintzis ΠΝΟΗ (70%-30%) και το πρωτο αιτημα στη ΓΕΑΣ ηταν απο την εταιρια "ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ".

Στην κυλληνη το επτανησος ηταν απλα το αδερφο του επιτυχημενου Δηλος που αναβαθμισε τη γραμμη το 1989. 1995 και 1996 επτανησος και δηλος ταξιδευαν μαζι το καλοκαιρι (αργοστολι και πορο αντιστοιχα) και μοιραζονταν το χειμωνα (ακινησιες πανω απο 3 μηνες). το 1997 και το μισο 1998 το επτανησος ηταν μονο στην κυλληνη (μονο τα καλοκαιρια εμπαινε το ιονις xtra) και απο το τελος αυγουστου του 1998 ηρθε μονιμα και το ionian sun (μεχρι τοτε εκανε μονο τις επισκευες στα νησια μας). Τοτε ειχε ζητησει ο Κωστας Αγαπητος κυλληνη αργοστολι με το Σαντορινη σαν αντιπερισπασμο στη δρομολογηση του Sun Ραφηνα Συρο Παρο Ναξο.

Αν και εξαιρετικο καραβι το επτανησος στην κυλληνη ηταν στη σκια του Δηλος ενω στην Πατρα ηταν μια "μεσοβασιλεια" αναμεσα σε Κεφαλληνια και Κεφαλονια. Η συχνη αλλαγη γραμμης, οι μεγαλες ακινησιες και οι αλλαγες πλοιαρχων δε συνεβαλαν στο να ταυτιστει με καποια γραμμη (οπως Δηλος και Αινος στην κυλληνη και Κεφαλληνια και Κεφαλονια) στην Πατρα.

το χειμωνα 1999-2000 εμεινε για μεγαλο διαστημα δεμενο. Αφου εκανε επισκευη ηρθε πατρα μια βδομαδα τον απριλιο (για να παει το κεφαλονια πειραια να βαλει νεα ΜΕS και να γινει Blue Ferries) μετα εκανε την επισκευη του Sun και παραδοθηκε στο Γιωργο Βεντουρη στην κυλληνη.

ΥΓ 1500 ατομα δεν ηταν εργονομια βαποριου, αλλα pure 80s:D

Link to post
Share on other sites

Φιλε proud ionian θαυμαζω τις γνωσεις σου.Το Επτανησος ομως εκανε ονομα και στην Κεφαλλονια και αγαπηθηκε εξισουμε ή ελαχιστα λιγοτερο απο το καταπληκτικο αδερφο του Δηλος.Σε καμια περιπτωση δεν εμεινε στη σκια του.Μαλιστα το Δηλος ηταν κατα μισο κομβο πιο αργο απ' οτι ελεγαν τουλαχιστον πληρωματα που περασαν και απο τα δυο.Βεβαια αυτο δεν σημαινει και τιποτα.Επισης θα ηθελα να επισημανω οτι ενω το Κεφαλονια ειναι εξαιρετικα συνεπες,ταχυτατο,αξιοπιστο,καλοσυντηριμενο και πολυ αγαπητο υστερει σε δυο πραγματα σε σχεση με το Επτανησος.α)Εχει σαφως λιγοτερες θεσεις επιβατων που σε συνδιασμο με το μεγαλυτερο γκαραζ μας κανουν να δυσανασχετουμε το καλοκαιρι και β)ενω εχει πολλα αυθεντικα καραβισια χαρακτηριστικα πανω του,δεν εχει την κοφτη απολυτα αρσενικη πλωρη,την πανεμορφη ανοικτη γεφυρα με τις ανοικτες βαρδιολες,τον καταπληκτικο καθρεφτη του,το ωραιο φουγαρο και το κλασικο κυκλικο τελειωμα της πρυμης.Εν ολιγοις δεν ειναι τοσο ομορφο και αρσενικο βαπορι οπως ηταν το Επτανησος,παροτι ειναι εξισου εξαιρετικα καλοταξιδο.Το β' βεβαια ενδιαφερει μονο εμας τους καραβολατρες.:mad:;) ;)

Link to post
Share on other sites
)Εχει σαφως λιγοτερες θεσεις επιβατων που σε συνδιασμο με το μεγαλυτερο γκαραζ μας κανουν να δυσανασχετουμε το καλοκαιρι

μπερδευεις το πρωτοκολλο με το ποσο ευρυχωρο ειναι ενα βαπορι. με τα σημερινα δεδομενα το επτανησος (και ολα εκεινης της εποχης) δεν υπαρχει περιπτωση να ειχαν πρωτοκολλο για 1500 ατομα. απο την αλλη εχει ανεβει πολυ η κινηση της γραμμης και τους καλοκαιρινους μηνες το πρωτοκολλο συμπληρωνεται ευκολοτερα.

οσο για το αισθητικο κομματι δεν εκανα καμια απολυτως συγκριση ουτε διαφωνω σε κατι με οσα ειπες. προσωπικα το επτανησος μου ηταν συμπαθεστατο, αυτο δεν αλλαζει το γεγονος οτι στο ιονιο δεν "εγραψε ιστορια" οπως στο Αιγαιο.

Link to post
Share on other sites

Μα δεν δυσανασχετω και εχεις δικιο οτι πλεον δεν θα ειχε πρωτοκολλο 1500 επιβατων.Δεν μιλαω για πρωτοκολλο,αλλα οτι οι θεσεις επιβατων ηταν ετσι και αλλιως αρκετα περισσοτερες απο το Κεφαλονια.Ειχε ολοκληρο Deck πρυμα σαλονι,στο μεσο δεξια και αριστερα απο το casing αεροπορικες και πλωρα σαλονι.Στο Deck πανω απο το πλωριο σαλονι ειχε μια πανοραμικη αιθουσα γεματη αεροπορικες.Τελος στους εξωτερικους χωρους αν θυμασαι ειχε πολυαριθμες πλαστικες θεσεις μλε χρωματος πρυμα και στο πανω Deck απο αυτο ειχε σχεδον πρυμα ενα τετραγωνικο χωρο με πολυαριθμα ασπρα παγκακια διπλης οψεως.Αυτα φαινονται ανετα απο φωτογραφιες.Λανθασμενα μιλησα για πρωτοκολλο,ηθελα να πω οτι απλα στο Επτανησος,κατ'επεκταση και στο Δηλος ταξιδευαμε αρκετα πιο ανετα.:mad:;)

Link to post
Share on other sites
Αυτο που δεν γνωριζουν πολλοι για το διδυμο δηλος- επτανησος ειναι μια μεγαλη μετασκευη που εκαναν το 1976 που αφορουσε το το ψηλωμα του γκαραζ κατα 56εκ στα 34 του μηκους του πλοιου με σκοπο την αυξηση της χωρητικοτητος του γκαραζ κατα 10 φορτηγα(γιαυτο και το παραξενο σκαλοπατι με τα παραθυρα ) ακομα ανοιξαν visor στην πλωρη,και τα οκια πηγαν πιο πισω, και αφαιρεσαν την πισω γεφυρα

αληθεια αυτο δεν επιρρεασε καθολου τη συμπεριφορα τους στον καιρο; 56 εκ υψος + 10 φορτηγα ακομη + το πανω πρυμνιο σαλονι ειναι αρκετες αλλαγες και ολα αυτα χωρις sponsons κλπ.

ΥΓ ρωταω γιατι παρολο που το ταξιδεψα αρκετες φορες, ποτε δεν το ταξιδεψα με καιρο.

Link to post
Share on other sites

NOMIZO OTI I TELEFTEA EPAFI TOU VAPORA ME TIN RAFINA ITAN TOY AGIOU PNEYMATOS TON IOUNIO TOU 1992. (FILE PROUD VOITHISE ME SE AYTO). KAI AYTO EPEIDI MIA MERA PRIN ARXISEI TO TRIIMERO TO MEGALO SUPERFERRY MPENONTAS STI MIKONO ESXISE TIN ARISTERI TOU MPANTA ME SIMANTIKO RIGMA....ETSI ARON-ARON EPISTRATEYTIKE TO EPTANISOS, POU EFTASE RAFINA TIN EPOMENI IMERA, KAI MAZI ME TON PERIORISMO TOU DROMOLOGIOU TOU IONIAN SUN MONO MEXRI MYKONO ( TO SUN EFTANE MEXRI RODO ) KALIPSAN EN MEREI TO TERASTIO KENO TOU SUPERFERRY, KATHOS EIXAN PROPOLEITHEI PERIPOU 3000 EISITIRIA !! TO EPTANISOS EGATELEIPSE GIA PANTA TI RAFINA ANIMERA TOU AGIOU PNEYMATOS KAI EFIGE GIA PATRA ,KATHOS TO LAVOMENO FERRY EPISKEVASTIKE KAI APO TO PERAMA PIGE KATEFTHEIAN MIKONO GIA NA PAREI TOUS EPIVATES TIS MEGALIS EPISTROFIS....

Link to post
Share on other sites

για να ειμαι ειλικρινης ειχα ακουσει οτι το επτανησος ειχε επιστρατευθει για ζημια του superferry, αλλα δεν θυμομουν οτι ηταν τοτε, ισως γιατι δεν ημουν πατρα εκεινη την περιοδο. παντως μεταγενεστερα (μετα τον ερχομο του superferry II) δε θυμαμαι να ειχε ερθει αιγαιο ξανα.

ΥΓ παραμενει αναπαντητο το ερωτημα για το ταξιδεμα τους.

Link to post
Share on other sites

OXI APO TOTE DEN XANAEIRTHE AIGAIO....OSON AFORA TO TAXIDEMA TOU , KAI TOU DILOS, SE KAIRO 5-6 EIXAN ENA ELAFRI KOUNIMA DEXIA-ARISTERA....KAPOU EKEI EVGAZE TA PTERIGIA KAI MEIONOTAN SXEDON KATA 50% .KAI SE OXTARIA- KAI VALE- ME TA PTERIGIA EXO TA PEIGENE PERIFIMA , EMENE MONO ENA KOUNIMA PANO-KATO, KATI FISIOLOGIKO....;)

Link to post
Share on other sites

Oso thimame ke go apo kapia teksidia me kero, to Eptanisos ixe kali siberifora se sxesi panta me to ektopisma tu. Sigura pantos den kopanage alla ixe rolling. Vevea i diafora sto taksidema me to Superferry itan simantiki kirios logo tou megethus tu defteru, to opio arxize na katalaveni apo ta 7bf ke pano.

Link to post
Share on other sites

Παντως το επταδηλος δεν ηταν σαν μπαρι -γεωργιος ουτε σαν ναιας - βεργινα στο ταξιδεμα και στον δρομο .Κατα τη γνωμη μου οι θρυλοι δεν δημιουργουνται σε λιμανια που πριν ηταν κατι χρυσες αμμοι κατι παντοφλες εως και τιποτα αλλα σε λιμανια με ανταγωνισμο.Το επτανησος αν το 1985 ηταν πειραια συρο τηνο μυκονο με παναγια τηνου και ναιας απεναντι του θα ειχε φυγει νυκτα οπως εκανε και το δηλος.

Link to post
Share on other sites

MIN EISE TOSO APOLITOS A-G-A-PI-T-E MIKO.:D ...KAI STON PEIREA NA PEIGENE GIA SIRO TINO MIKONO , PISTEVO OTI THA PEIGENE KALA. HTAN KAINOURGIO , EIXE ANETOUS KAI PENTAKATHAROUS XOROUS-SE ANTITHESI ME TA NAIAS 2 KAI PANAGIA TINOU POU ITAN POLI KALA OS SKARIA ,ALLA SKILOVROMAGAN , TOULAXISTON EKEINI TIN PERIODO- EIXE POLI KALO KAI ANETO GARAZ 200 IX .KAI STO TAXIDEMA ME TA FTERA EXO DEN KATALAVENE TIPOTA. ENTAXEI THA ITAN PIO ARGO APO TA ALLA 2, ALLA DEN NOMIZO OTI GIA LIGA LEPTA DEN THA TO PROTIMOUSAN. ALLOSTE GIA AYTOUS TOUS LOGOUS TO EPTANISOS OXI MONO DIMIOURGISE NEA KINISI, ALLA PIRE KAI MEGALO POSOSTO TIS KINISIS TOU PEIREA GIA TINO-MIKONO. DEN EINAI TIXAIO OTI PLEON PARA POLLOI EPIVATES GIA TINO-MIKONO PROTIMOUSAN PLEON TI RAFINA , POU PIRE TI MERIDA TOU LEONTOS APO TON PEIREA. TIPOTA LOIPON DEN EINAI TYXAIO....:D

Link to post
Share on other sites

Απο Ραφηνα ομως εστω και με 18,5 η Τηνος ειναι ποιο κοντα. Οποτε δε μπορεις να συγκρινεις. Σιγουρα επαιξε το ρολο του στην ιστορια της γραμμης που ουσιαστικα αυτο δημιουργησε. Αλλα εδω στη Συρο Τηνο Μυκονο τα βρηκε σκουρα ο μπαμπουλας Εξπρες Αφροδιτη σε εποχες που το Ναιας ΙΙ ηταν στα τελευταια του. Και μιλαμε για διαφορα ενος δεκαλεπτου με τα υπολοιπα και ομως εφαγε τα μουτρα του.

Link to post
Share on other sites
η ζωη του Επτανησος στη strintzis lines μοιραστηκε μεταξυ αιγαιου (1984-1992) και ιονιου (1992-2000). η αληθεια ειναι οτι το θρυλικο αυτο καραβι στο ιονιο δεν δημιουργησε ονομα και θρυλο αντιστοιχο με τη λατρεια που απολαμβανε στη γραμμη της Ραφηνας. γι'αυτο δε φταει το βαπορι βεβαια, αλλα συνδυασμος καταστασεων.

στη Ραφηνα εμφανιστηκε μετα το Ναυαγιο του Χρυση Αυγη και τη χρεωκοπια του Πολεμη. με τη δρομολογηση του "αναστηθηκε" η γραμμη. περαν του οτι ηταν σκαρι μαϊτζεβελο και γρηγορο για τα δεδομενα της εποχης (18-18,5 κομβους), η παρουσια του στη γραμμη συνδεθηκε με την πλοιαρχια του Κωστα Τζωρτζη του δημοφιλεστερου πλοιαρχου της γραμμης. ο συνδυασμος, καλου πλοιου, ικανου και δημοφιλους καπετανιου και επαναλειτουργιας της γραμμης ηταν συνταγη απολυτης επιτυχιας. η λατρεια του επτανησος στη γραμμη της ραφηνας συνεχιστηκε,

Όπως είχει αναφερθεί ανωτέρω αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι της επιτυχίας. Να προσθέσω/ εμβαθύνω ότι ήταν το πρωτο καράβι της γραμμής που τήρησε (στα μέτρο του δυνατού) τα ωράρια των δρομολογίων. Σε σύγκριση με τα Χρυσή Άμμος όπου οι καθυστερήσεις πολλές φορές στην φόρτωση τους είχαν διάρκεια όσο και το ταξίδι τους, το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ πραγματικά ήταν επανάσταση για την γραμμή.

Επίσης θα ήθελα να σταθώ λίγο στις κόντρες με το BARI όπου και έβγαινε παντα χαμένο (δρομολόγια επιστροφής Πασχα και τριημέρων στις 4 το απόγευμα η αναχώρηση από την Άνδρο ήταν κοινή) αλλά πάντα πατάγαμε πρώτοι το πόδι μας την Ραφήνα εξαιτίας του γρήγορου ρεμέτζου που προηγούνταν. :D :D

Από ότι θυμάμαι τέλος για μια και μόνο φορά (όποιος θυμάται κατι περισσότερο ας το γράψει) τα αδελφάκια ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ - ΔΗΛΟΣ έκαναν το ίδιο δρομολόγιο από Ανδρο για Ραφήνα (Σεπτέμβριος 1986) την ίδια ώρα. Εικόνα φοβερή στο Γαύριο με τον κόσμο μπερδεμένο να έχει την επιλογή να μπεί σε όποιο από τα 2 πλοία θέλει. Φυσικά όλοι μπήκαμε στο ΔΗΛΟΣ που ήταν άδειο.

Link to post
Share on other sites

Θα συμφωνήσω κι εγώ ότι το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ λόγω της ευελιξίας του και του καπτα Κώστα είχε την πιο γρήγορη μανούβρα και δύσκολα σε αυτό τον τομέα το ΜΠΑΡΙ μπορούσε να το ανταγωνιστεί.

Εκτός ίσως από την εποχή που καπετάνιος στο ΜΠΑΡΙ ήταν ο μεγάλος Μιχάλης Δεναξάς (σημερινός πλοίαρχος του Superfast XII). Οι κόντρες με τον καπτα Κώστα ήταν μυθικές και ήταν αυτός ο οποίος καθιέρωσε την ρίψη χαρτιών υγείας στον ητημένο της κόντρας.:D

Πάντως το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ σαν σιλουέτα ήταν πανέμορφο έφερε την επανάσταση στην Ραφήνα σε μια εποχή που η εξυπηρέτηση της γραμμής γινόταν από σαφώς πιο υποδυέστερα πλοία αλλά εγώ προσωπικά προτιμούσα πάντα το ΜΠΑΡΙ όταν κι αυτό ήρθε στην γραμμή.

Ήταν πιο καλοτάξιδο ,πιο ωραίο εσωτερικά και και εξωτερικά και ήταν το πιο γρήγορο από όλα.

Link to post
Share on other sites

Εγω θα ηθελα να προσθεσω δυο πραγματακια ακομα. Η καθομολογουμενη αναβαθμιση της γραμμης σε σχεση με τα Χρυση Αμμος, δεν ηταν μονο ποιοτικη και ποσοτικη οσον αφορα το ιδιο το πλοιο. Τα Χρυση Αμμος λογω μεγεθους και αδυναμων μηχανων αντιμετωπιζαν σοβαροτατα προβληματα εκεινη την εποχη ωστε να προσεγγισουν το παλιο λιμανι της Μυκονου, ειδικα στο βραδινο δρομολογιο. Σκεφθειτε οι νεοτεροι οτι τοτε δεν υπηρχε το καινουριο λιμανι ενω θυμηθειτε οι παλαιοτεροι οτι μεσα στο παλιο συνωστιζονταν γιωτ, ιστιοπλοικα και λατζες που μετεφεραν τον κοσμο απο τα κρουαζιεροπλοια, τα οποια κατελεμβαναν πολυ περισσοτερο χωρο και πιο κοντα στην προβλητα απ' οτι τωρα με συνεπεια ειδικα τα βραδια με αερα τα Χρυση Αμμος να δυσκολευονται. Εχω μεινει ολη τη νυχτα αροδου στον Τουρλο λογω καιρου με το πλοιο να καταφερνει τελικα να προσεγγισει στις 7 το πρωι. Με την ελευση του Επτανησος η γραμμη ειχε πια ενα μεγαλυτερο και αξιοπιστο που δεν υπηρχε περιπτωση να σε κρεμασει ετσι.

Ενα αλλο χαρακτηριστικο που κατα τη γνωμη μου συνεβαλλε στο να γινει πασιγνωστο και να μεινει ανεξιτηλο στη μνημη πολυ κοσμου οσο κι αν φαινεται παραξενο, ειναι πως την εποχη εκεινη ηταν το μοναδικο πλοιο στο Αιγαιο σε χρωμα βαθυ μπλε! Αν θυμαστε, εκτος απο τα Ναξος και Παρος τοτε ολα τα υπολοιπα ηταν ασπρα με συνεπεια το Επτανησος να ξεχωριζει σαν τη μυγα μες στο γαλα και να μενει χαρακτηριστικο σε οσους το εβλεπαν. Και κατι αλλο που θυμαμαι το οποιο ο φιλος Valencay ισως να θυμαται, ηταν η μπουρου του Επτανησος η οποια ηταν ισως η δευτερη πιο χαρακτηριστικη που εχω ακουσει, μετα βεβαια απο αυτην του Αιγαιον. Thanks for the memories.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...