Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)

Γιατί το λες αυτό Nick, δοκίμαζαν τα μεγάφωνα τα παιδιά.

Edited by enas chiotis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρίν χτιστεί το καινούριο κτίριο, τις ήσυχες καλοκαιρινές νύχτες, άλλες φορές μύριζες την τσίκνα από το μαγγαλάκι που ψήνανε, κι άλλες φορές άκουγες τα πούλια από το τάβλι όταν έπιαναν την παραμάνα στο πλακωτό:D. Ζωάρα! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βόλτα εν Πειραιεί νωρίτερα σήμερα, ξεκινάμε με το Διαγόρα και με αναχώρηση στην ώρα του(2000) για Χίο και Μυτιλήνη. Πέραν του γκαράζ που ήταν γεμάτο μέχρι τον καταπέλτη, νομίζω είχε και σχετικά καλή κίνηση από επιβάτες για τα δεδομένα της εποχής. Υποδειγματική η φόρτωση, βέλτιστη η εκμετάλλευση του περιορισμένου χώρου του γκαράζ του Διαγόρα, έμειναν έξω και 4-5 νταλίκες που πάνε για το Σάμος αύριο. Βέβαια, η παρουσία των πρακτόρων και διαφόρων στελεχών της Blue Star στη φόρτωση, μου θύμισε Alitalia που χρειάζονται 4 άτομα για να κάνουν επιβίβαση μια πτήση εσωτερικού:D. Έτσι και στο Διαγόρα, με παρουσία 3 ατόμων από το γραφείο. Ο ένας, με στυλάκι γιάπη της δεκαετίας του 90 ο οποίος περιφερόταν σα να του ανήκει το πλοίο, κοιτάζοντας πλήρωμα και επιβάτες αφ' υψηλού, μη συχνωτιζόμενος με κανέναν παρά με τους υφιστάμενούς του, ήταν η επιτομή της καβαλημένης κουλτούρας της νεόπλουτης, και τα τελευταία χρόνια νεόπτωχης και ξεπεσμένης εταιρείας.

 

Μετακομίζουμε στην κοινοπραξία μετά την αναχώρηση του Διαγόρα . Η εικόνα στον Έλυρο κατά τις 2030 ήταν μέτρια από κίνηση. Οι πλαινές γραμμές φόρτωσης γεμάτες μέχρι τον καταπέλτη, πλήν όμως οι μεσαίες ήταν μέχρι τη μέση ενώ στα πλάγια του πλοίου δεν υπήρχε καμία νταλίκα να περιμένει να φορτωθεί, έβλεπες γενικά πολύ χαλαρούς ρυθμούς. Δεν παρακολούθησα την αναχώρηση, από τα βυθίσματα και μόνο θεωρώ πως ήταν κάτι σε 70% του γκαράζ. Στις 2005 παρόμοια ήταν η εικόνα και στο Νήσος Ρόδος. Πλήν όμως εκεί το τελευταίο μισάωρο ξαφνικά άρχισαν να καταφθάνουν οι νταλίκες με καταιγιστικούς ρυθμούς, σε σημείο που το πλοίο τελικά ανεχώρησε με 10 λεπτά καθυστέρηση και με σχεδόν γεμάτο το κάτω γκαράζ. Δεν ήταν εντελώς γεμάτο βέβαια το πλοίο, το γεγονός ότι δεν μπήκαν στον κόπο να ανεβάσουν τη ράμπα, σημαίνει πως υπήρχε κάμποσος χώρος ακόμη διαθέσιμος.

 

Σε γενικές γραμμές στα πλοία της κοινοπραξίας η κίνηση ήταν καλύτερη από την περασμένη εβδομάδα, και σε γκαράζ και σε επιβάτες. Δεν συγκρίνεται με το τι κίνηση θα είχαν τα πλοία σε κανονικές συνθήκες το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, αλλά ήταν μια θετική εικόνα σήμερα. Πλοία της Κρήτης με 70-80% πληρότητα στο γκαράζ εννοείται πως δεν μπαίνουν μέσα. Μπορεί τα κέρδη να μην είναι όσα θα μπορούσαν να είναι αλλά μην τρελαθούμε κιόλας, λεφτά δεν χάνουν. Άλλο ένα θετικό ήταν η ανταπόκριση των πληρώματων στα μέτρα ασφαλείας για την πανδημία, σήμερα είδα την εικόνα που θα έπρεπε να βλέπουμε κάθε μέρα, όλοι με μάσκες και μάλιστα να κυνηγάνε και τους επιβάτες να τις φορέσουν. Μάλιστα στο Νήσος Ρόδος είχαν βγάλει στο ντόκο και ένα στρογγυλό τραπεζάκι ώστε να δύνανται οι επιβάτες να συμπληρώνουν τη φόρμα για την επιβίβαση. Δεν βλέπω όμως γιατί πρέπει να κράζω εγώ διαδικτυακά(γιατί οι άνθρωποι που έχουν λόγο μας διαβάζουν) και να υπάρχει κι ο μπαμπούλας του ΛΣ και του ΥΕΝ για να γίνουν τα αυτονόητα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ταξίδι στις αρχές της δεκαετίας του 80 σήμερα για να δούμε μια σκηνή όπου το Σαπφώ παίρνει καύσιμα με τον Όμηρο στο πίσω μέρος της φωτογραφίας. Η φωτογραφία έχει το copyright του φίλου μας Peter J. Fitzpatrick, με την άδεια και παρότρυνση του οποίου την αναδημοσιεύω κι εγώ. Ο φίλος μας ψάχνει πληροφορίες για το τι απέγινε, όχι το Σαπφώ αλλά το εφοδιαστικό Κάστωρ το οποίο το προμηθεύει με καύσιμα. 

 

 

Αυτά που μπόρεσα εγώ να βρώ είναι τα ακόλουθα:

IMO 6709830

Χτισμένο το 1967 στο ναυπηγείο Bolson UK(559) με μία μηχανή Kloeckner Humboldt Deutz.

Ονοματοδοσία:

Banco(1967), Buckingham(1972), Κάστωρ(1982), Άθως(1983), Λακωνίς(1989), Παύλος Κουντουριώτης(1991), Nikolaos G(1994) και Νίκη(1996).

Τελευταίος του πλοιοκτήτης το 1999 φαίνεται να είναι μια εταιρεία που ονομάζεται Φιλικές Γραμμές Ανεφοδιασμού, με έδρα τον Πειραιά.

 

Γνωρίζει άραγε κανείς τι απέγινε το συγκεκριμένο πλοίο?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τριμελής καραβολατρική επιθεώρηση από κλιμάκιο του Shipfriends στον Πειραιά απόψε, γενικά από κόσμο ένα τσίκ παραπάνω η κίνηση σε σύγκριση με αυτό που βλέπουμε τις τελευταίες εβδομάδες, είδα τους πρώτους 2 τουρίστες να σέρνουν μπαγκάζια για επιβίβαση σε πλοίο. Μη φανταστείτε, γενικά και από κίνηση αλλά και από δρομολόγια είναι σαν να είμαστε στο Φεβρουάριο αλλά τέλος πάντων σε σύγκριση με 2 εβδομάδες πίσω, ήταν μια ελαφρά βελτίωση. Σκεφτείτε πως ο Νέαρχος τελικά σήμερα δεν κάνει δρομολόγιο, απλά δεν υπάρχει κίνηση από βυτία. Και πως να υπάρχει, όταν τα νησιά είναι άδεια.

 

Ξεκινάμε με το Πρέβελης που έφυγε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση στις 1800 για Μήλο - Σαντορίνη - Ανάφη - Ηράκλειο - Σητεία - Κάσο - Κάρπαθο - Διαφάνι - Χάλκη - Σύμη - Ρόδο. Αυξημένη κίνηση από επιβάτες και αρκετά ΙΧ τα οποία γέμισαν το πάνω γκαράζ και στοιβάστηκαν και στο κάτω. Σημείο των καιρών πως το Πρέβελης δεν έφυγε με γεμάτο γκαράζ, χωρούσε τουλάχιστον 2-3 νταλίκες ακόμη. Μιλάμε για μια αναχώρηση που σε προηγούμενα έτη θα άφηνε έξω κάμποσες νταλίκες ακόμη και το χειμώνα. Συνεχίζουμε με το βαπόρι του Βαγγέλη Αράθυμου το οποίο και αυτό ανεχώρησε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση στις 1900 για Μύκονο - Πάτμο - Φουρνοι - Άγιο Κήρυκο - Βαθύ - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα. Γεμάτο το γκαράζ και μάλιστα κατέβηκε και το πρύμα δεξιά πατάρι για τα ΙΧ των τεσσάρων πρώτων προορισμών. Έχω την αίσθηση πως το πλοίο έχει αλλάξει και ύπαρχο.

 

Κατόπιν στον Ηετίωνα για την αναχώρηση του Νήσος Σάμος στις 2000 για Ψαρά - Οινούσσες - Χίο - Μυτιλήνη. Αρκετή κίνηση, συμπεριλαμβανομένων και καμιά 15αριά ΙΧ για Ψαρά και Οινούσσες, τελικά το πλοίο έφυγε στην ώρα του με το κάτω γκαράζ περίπου 80% γεμάτο. Ξέρει κανείς ποιός είναι λοστρόμος στο πλοίο? Γιατί νομίζω πως ήταν παλιά στο Ιθάκη? Την ίδια στιγμή ο Όλυμπος αναχώρησε για το γνωστό δρομολόγιο με λίγη κίνηση, καμιά 20αριά φορτηγά πρέπει να είχε μάξιμουμ. Το πλοίο έπαιρνε καύσιμα με βυτία μέχρι τις 1800. Κλείνουμε με την αναχώρηση του Τάλως στις 2030 για Χανιά, σχεδόν γεμάτο το πλοίο με περίπου 45 κομμάτια. Φόρτωση των Κρητικών δεν είδα, είδα όμως τις αναχωρήσεις και με το μάτι δε νομίζω ότι κανενός το γκαράζ ήταν γεμάτο. Αυτά και εις άλλα με υγεία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βόρτα(που λέμε και στον Περαία) στο λιμάνι νωρίτερα σήμερα, αγαπημένη επίσκεψη ο Διαγόρας ο οποίος έφυγε στην ώρα του για Χίο και Μυτιλήνη. Νομίζω έρχεται το Νήσος Ρόδος στην κατάλληλη ώρα μια και τα ΙΧ σήμερα ξεχείλισαν από το πάνω γκαράζ και κάλυψαν σημαντικό μέρος του κάτω και πρός την πρύμη, εις βάρος των φορτηγών. Πάντως, όταν έχεις ασυνόδευτο ΙΧ για Μυτιλήνη και εμφανίζεσαι στις 1945, είσαι για ξύλο με φύλλο μπακαλιάρο. Τυχερός ο οδηγός που δεν ήταν υπ' ευθύνη μου η φόρτωση:D.

 

Τα Κρητικά όλα στην ώρα τους, το Κρήτη ΙΙ με 70% του γκαράζ για Ηράκλειο και με καινούριο λοστρόμο, κλασσική φάτσα ΑΝΕΚ αλλά δεν ξέρω το όνομα. Το Φαιστός Παλάς παρόμοια εικόνα, έβλεπες μια γραμμή φόρτωσης μέχρι έξω και την άλλη στο βάθος. Πάνω γκαράζ εμφανώς μη γεμάτο. Δεν έφτασα μέχρι το Blue Galaxy αλλά το πλοίο ήταν στον αφρό. Απίστευτη εικόνα αυτή για Κρήτη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...