Jump to content
Shipfriends

Δελτίο κεντρικού λιμανιού


Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ασφαλώς και είναι από τον πύργο του Πειραιά. Στα σχέδια αξιοποίησης περιλαμβάνεται πρόσβαση στην κορυφή, οπότε ίσως κάποια μέρα η φωτογράφηση από εκεί να είναι γεγονός. 

 https://ypodomes.com/prasino-fos-apo-to-elegktiko-synedrio-gia-tin-axiopoiisi-toy-pyrgoy-peiraia/

Link to comment
Share on other sites

On 5/31/2020 at 12:09 PM, mytilene said:

ΜΥΚΟΝΟ ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ για να χαλαρώσει τα συμβατικά έκανε.Ευχαριστούμε πολύ NICK για την μεταμεσονύχτια ανταπόκριση.....ΝΑΞΟ ΠΑΡΟ δεν άντεξες ε???😄😄 

Εχουμε κ λεμε 45 κομματια στη Μυκονο 42 στη Ναξο κ 58 στη Παρο

Link to comment
Share on other sites

Αναχώρηση του Stella Blue Due στις 1735 για Σύρο - Πάτμο - Λέρο - Κώ - Ρόδο, με 35λεπτη  καθυστέρηση λόγω φόρτωσης. Το πλοίο ήταν πίτα μέχρι τον καταπέλτη, ενδεικτικά να πούμε πως όχι γραμμή φόρτωσης δε φαινόταν αλλά ήταν και το ζωνάρι πατημένο. Δεν πάνε καλά οι δουλειές..:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Λογικά η επιδότηση σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας θα πρέπει να έχει σταματήσει, εφόσον είναι ελεύθερες οι μετακινήσεις προς τα νησιά.. 

Link to comment
Share on other sites

Μια μικρή λεπτομέρεια που έχω παρατηρήσει μετά την έναρξη των έργων για την καινούρια προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, είναι πως τα φέρρυ που πάνε στο κεντρικό λιμάνι, ακολουθούν μια πιο ανοιχτή πορεία μετά τα φανάρια, δεν υπάρχουν πια οι πολύ κλειστές στροφές που έκαναν κάποτε.

Link to comment
Share on other sites

Όσο μπόρεσα να δώ σήμερα, με την εξαίρεση του Olympus και του Aqua Jewel όλα τα υπόλοιπα σε γκαράζ πρέπει να έφυγαν ή εντελώς γεμάτα ή πολύ γεμάτα από τον Πειραιά. Ειδικά ο Αργοσαρωνικός φάνηκε να έχει ιδιαίτερη κίνηση με το τελευταίο δρομολόγιο να γίνεται περίπου στις 2015 από το Απόλλων Ελλάς. Από καθυστερήσεις οι μοναδικές αξιοσημείωτες ήταν του Blue Star 2 που έφυγε με 35 λεπτά καθυστέρηση(κλασσικά) και που για να πάρει την άγκυρα σχεδόν έβαλε πλώρη πρός το στένεμα, ενώ καθυστέρηση 40 λεπτών είχε και η Πρεβελάρα που απέπλευσε στις 1840.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί η Έλυρος να μην έχει όλα τα ορίτζιναλ Τζαπανικά στοιχεία που θα θέλαμε να διατηρηθούν, παρόλα αυτά το δίδυμο της κοινοπραξίας αυτές τις μέρες για Χανιά-Ηράκλειο τραβά τα βλέμματα, προσφέροντας οφθαλμόλουτρον. Πάμε να δούμε και τον Όλυμπο λίγο παραδίπλα, εχθές, λογικά πριν του ευχηθεί ο @Nick the Greek καλό ταξίδι.

Link to comment
Share on other sites

Ααααα, καλοκαίρι! Μας περιμένουν οι χαρές της φόρτωσης. Της ζωντανής φόρτωσης! Γι αυτό όχι webcams σε λιμάνια και ντόκους:D.

 

Κάθοδος στο λιμάνι νωρίτερα σήμερα, και από τη 2ας Μεραρχίας έβλεπε κανείς τη Τζούλια να προσπαθεί να ξεμπλέξει την αριστερή της άγκυρα από αυτήν του Σολωμού ή του Τέρα, προσπάθεια που πέτυχε μόλις στις 2000 το βράδυ οπότε και το πλοίο ανεχώρησε με 5ωρη καθυστέρηση. Πραγματικά τους λυπήθηκα, ασύλληπτη ταλαιπωρία και επιβάτες και πλήρωμα.

 

Προχωρώντας πρός τα Αιγινίτικα, στις 1745 είχε αναχώρηση το Ποσειδών Ελλάς για Αίγινα και Αγκίστρι, έφυγε στην ώρα του και με γεμάτο γκαράζ(χωρούσε ένα ακόμη ΙΧ) χωρίς όμως να βλέπει κανείς καμιά μεγάλη ουρά για τα επόμενα πλοία. Στου Τζελέπη το πρώην πλοίο του Βαγγέλη Αράθυμου:D φόρτωνε εντατικά για Μύκονο - Πάτμο - Άγιο Κήρυκο - Φούρνοι - Καρλόβασι - Βαθύ - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα. Λίγα πράματα από επιβάτες, αρκετά ΙΧ ώστε να γεμίσει το κατάμπαρο και μέρος του πάνω γκαράζ, όχι αρκετά ώστε να κατεβάσει το πλοίο πατάρια στο κυρίως γκαράζ. Γέμισε όμως από νταλίκες με 7-8 από αυτές να έχουν προορισμό τη Μύκονο και τελικά έφυγε λίγα λεπτά μετά τις 1900. 

 

Μεταφερόμαστε στην Ακτή Κονδύλη και στον Όλυμπο που όταν δε μαλώνει με τον Κίσσαβο:D φορτώνει για Μήλο - Σαντορίνη - Ρέθυμνο. Λίγα πράματα από κόσμο, ΙΧ δεν είδα πολλά, και από νταλίκες φαινόταν να έχει γεμίσει το κάτω γκαράζ στα 3/4. Πλήν όμως δεν παίρνω όρκο πως ήταν όντως τόσες πολλές γιατί το έχω δεί στο παρελθόν όταν δεν γεμίζει, να βάζει τις νταλίκες στο μέσον του γκαράζ, κι όχι να ξεκινά από την πλώρη η στοιβασία. Η λογική πάντως λέει πως θα είχε αυξημένη κίνηση λόγω της απουσίας του Πρέβελης και μόνο, θα ήμουν πολύ περίεργος να μάθαινα ακριβή νούμερα. Φόρτωση παρούσης όλης της ηγεσίας της εταιρείας, ανεχώρησε στην ώρα του.

 

Τέλος φόρτωση στο Κρήτη ΙΙ για Ηράκλειο με το πλοίο κατά τις 2010 να φορτώνει εντατικά νταλίκες. Ελάχιστος κόσμος και γκαράζ τελικά μισογεμάτο, ή άντε λίγο παραπάνω από τη μέση. Ομολογουμένως απογοητευτική η εικόνα, ανάλογη ήταν και στο Μπλέ Γαλαξία, χαρακτηριστικό πως και τα τρία πλοία της Κρήτης ήταν έτοιμα για αναχώρηση με καταπέλτες σηκωμένους αρκετά πρίν την προκαθορισμένη τους ώρα. Παρεμπιπτόντως, ο πρώην λοστρόμος του Πρέβελης, ο Νίκος(χαρακτηριστική φιγούρα) είναι πια στο Κρήτη ΙΙ και η φόρτωση γίνεται με χαρακτηριστική παραγωγικότητα.

 

Γενικά λίγος κόσμος στα πλοία, υποτονική η κίνηση από επιβάτες και μιλάμε μάλιστα για Παρασκευή. Τα πληρώματα στο μεγάλο τους μέρος τηρούν τους κανόνες υγιεινής για τη μάσκα, αν και ορισμένοι απλά την έχουν περασμένη αλλά κατεβασμένη. Χαρακτηριστική η αντίθεση ανάμεσα στον Όλυμπο όπου η κοπέλα που ήταν επιφορτισμένη να μετρά θερμοκρασία στον καταπέλτη φόραγε μάσκα και το Κρήτη ΙΙ όπου το μέλος του πληρώματος που έκανε την ίδια δουλειά, δε φόραγε μάσκα, δε την είχε καν κρεμασμένη. Γίνεται εκεί στην ΑΝΕΚ να ξεχάσουμε πως είμαστε Βαλκάνια στο συγκεκριμένο σημείο? Πολύ άσχημη εικόνα. Ξεχώρισε φυσικά ένα μέλος πληρώματος του Μύκονος ο οποίος ήταν λες και φόραγε μάσκα-σουτιέν:D. Από οδηγούς φορτηγών και γενικά τον κόσμο που πλησιάζει το πλοίο για δουλειά, να αφήσει επιβάτες κλπ, ελάχιστοι φορούν μάσκα, ο υπογράφων ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα. @Agaios, δεν πιστεύω να σε πετύχω σε κανένα βαπόρι ασκεπή:D?

 

Τέλος, αν υπήρχε νόμος σε αυτή τη χώρα και κατέβαινε η Τροχαία στο λιμάνι να ελέγξει τις καρότσες που φορτώνονται, θα έφευγαν μισογεμάτα τα πλοία. Και η Τροχαία θα κονόμαγε τις κάλτσες της από πρόστιμα. Ορισμένες περιπτώσεις, όπως μια καρότσα γνωστού Κρητικού μεταφορέα που μπήκε στο Κρήτη ΙΙ(όχι Λιουδάκης) ειναι εξόφθαλμες. Μουσαμάς κατασκισμένος, ελαστικά από τα οποία εξέχουν κομμάτια και βλέπει κανεις το πέλμα του ελαστικού, γιατί το υλικό του ελαστικού έχει πρό πολλού φθαρεί, λιγδιασμένη η καρότσα, σε οικτρή κατάσταση γενικά.

 

ΥΓ: Αν δεν με απατά η μνήμη μου, ένας από τους παράγοντες που συνέβαλλαν στην τραγωδία του Norman Atlantic ήταν και η μη λειτουργία ή κακή λειτουργία των υποδοχών του πλοίου προκειμένου να ρευματοδοτούνται τα φορτηγά ψυγεία. Μήπως θα έπρεπε εκεί στο ΛΣ να μην επαφίενται στο Rina και τους άλλους εξωτικούς νηογνώμονες και να κάνουν κανένα αιφνιδιαστικό έλεγχο στα πλοία της ακτοπλοίας για τα reefer plugs? Μήπως έτσι για αλλαγή να έκαναν εκεί στο ΚΛΠ το πραγματικό και ουσιαστικό καθήκον όσον αφορά την ασφάλεια και να μην περιορίζονται στην τυπική συλλογή ζυγολογίων? Λέω μήπως...

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία
Link to comment
Share on other sites

Επί τη ευκαιρία της αφίξεως του Blue Star Patmos στον Πειραιά, βόλτα για φόρτωση στο λιμάνι. Ξεκινάμε λοιπόν με το Διαγόρα και την αναχώρηση των 2000 για Χίο και Μυτιλήνη. Από φόρτωση, block stow που λέγανε και στα τζενεραλάδικα, νταλίκες μέχρι τον καταπέλτη και 3-4 εξ' αυτών έμειναν έξω, πάνε για το Νήσος Σάμος σήμερα. Παρά το γεγονός ότι ο Διαγόρας δεν έχει εύκολο γκαράζ και στενό καταπέλτη, η φόρτωση γίνεται με μεγάλη ακρίβεια και τολμώ να πω με καλύτερα αποτελέσματα και efficiency από τα Blue Star 1 και 2 του νέτου γκαράζ και των 2 καταπελτών. Μπράβο τους, με εντυπωσίασαν. Εκεί όμως που δεν με εντυπωσίασαν καθόλου, ήταν με την τήρηση των μέτρων για τον κορωνοιό. Την περασμένη Παρασκευή τα έχωσα στην ΑΝΕΚ για το ότι η κοπέλα που έπαιρνε τη θερμοκρασία δεν φόραγε μάσκα. Ε στο Διαγόρα, εκτός από τον άνθρωπο που μάζευε τις δηλώσεις των επιβατών, δεν φόραγε άλλος ΚΑΝΕΙΣ. Ούτε καν κρεμασμένες δεν τις είχαν, ενώ υπήρχε και ένα μεγάλο πηγαδάκι δίπλα στον καταπέλτη με στελέχη της εταιρείας και πληρώματα, ούτε ίχνος.

 

Τι γινόταν όμως μια βαποριά πιο πέρα, όπου φόρτωνε το Φαιστός Παλάς για Ηράκλειο, το πλοίο του μεγάλου ανταγωνιστή της κορυφαίας ελληνικής εταιρείας? Μαντέψτε, εκεί δεν υπήρχε μέλος του πληρώματος ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΑΕΙ τη μάσκα. Η αντίθεση εντελώς κραχτή. Και δίνει και την εικόνα μιας πραγματικά σοβαρής εταιρείας κι όχι ρεμπέτ-ασκέρ. Θα μου πεί κανείς σιγά το πράμα τώρα με τις μάσκες. Το αντίθετο, μιλάμε για ένα φαινόμενο που έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και ένα πολύ απλό και ανέξοδο μέσο προφύλαξης είναι η μάσκα. Που οι ελληνικές εταιρείες δεν φαίνεται να επιβάλλουν, ή τουλάχιστον ακόμη κι αν προσπαθούν, είναι φανερό πως οι εργαζόμενοί τους δεν ακολουθούν. Κι εγώ ρωτάω, όταν οι εταιρείες αδυνατούν ή δε θέλουν να κάνουν αυτό το απλό πράγμα για την ασφάλεια των πληρωμάτων τους και των επιβατών, πως μπορούν να μας πείσουν ότι σκέφτονται την ασφάλειά μας, κατά τα άλλα? Που αλλού κάνουν εκπτώσεις? Τροφή για σκέψη.

 

Από φόρτωση στο Φαιστός Παλάς η εικόνα ήταν απογοητευτική. Αμφιβάλλω αν ήταν έστω μισογεμάτο από γκαράζ, υποτονικά πράγματα. Και φαίνεται πόσο ορθή -οικονομικά- ήταν η απόφαση των μέχρι πρότινος συνδυαστικών δρομολογίων. Ένα άλλο θεματάκι είναι ο καταπέλτης, το αριστερό κομμάτι του οποίου όπως βλέπετε στη φωτό είναι στον αέρα. Και στο παρελθόν έρχονταν αυτά τα πλοία για σκάντζες αλλά αναρωτιέμαι αν τώρα που ήρθαν για μόνιμα, αυτή η κατάσταση δεν οδηγεί σε σταδιακή στρέβλωση του καταπέλτη από τη στιγμή που από εκεί ανεβαίνουν βαριά φορτηγά. Να υποθέσω πως το θέμα έχει εξεταστεί από Κλάση και Λιμεναρχείο:rolleyes:?

 

Τέλος είχαμε και σύντομη επίσκεψη στο Κρήτη ΙΙ με παρόμοια εικόνα όσον αφορά την κίνηση. Οι μεσαίες γραμμές φόρτωσης ήταν γεμάτες μέχρι έξω ενώ οι πλαινές είχαν ελάχιστη φόρτωση. Γενικά το καταλαβαίνεις πως πάει το πράγμα, όταν είναι 1800 και στο Κρήτη ΙΙ δεν υπάρχει εξω ούτε ένα φορτηγό, σου δίνει την εικόνα. Εδώ ανάμεικτη η εικόνα με τις μάσκες, η κοπέλα που μέτραγε θερμοκρασία εξακολουθεί χωρίς μάσκα, από τους υπόλοιπους άλλοι φοράνε κι άλλοι όχι.

 

Η γενικότερη εικόνα παρόμοια με την περασμένη εβδομάδα, υποτονικά πράγματα.

Edited by Nick the Greek
Link
Link to comment
Share on other sites

Εαν θυμασε Σοφε γεροντα😂 υπηρχε εκει ραμπα επικλεινες επι Αρκαδι κ Πρεβελης κ οταν τη πηρανε οι Μινωικες τη θεση τη σπασανε κ τη διαπλατυνανε για να στρωνει ο καταπελτης των Παλλας

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Τα"νεα"Φαιστος κ Κνωσος εχουν φαρδυτερους καταπελτες απο τους προκατοχους λογω της ραμπας αριστερα που οδηγει στο πανω γκαραζ.Τα προηγουμενα δεν ειχαν θεμα με την προβλητα.

Link to comment
Share on other sites

Η σημερινή βόλτα στο μεγάλο λιμάνι μας έφερε κατά τις 1830 στον καταπέλτη του Νήσος Σάμος. Αρκετός κόσμος για τα δεδομένα της εποχής θα έλεγα, μέχρι και αυτοκίνητο με αγγλικές πινακίδες είχε το μενού, ένα από τα 120 συνολικά ΙΧ που μεταφέρει απόψε το πλοίο. Και στα φορτηγά ανάλογη η κίνηση, πρέπει να είχε σίγουρα καμιά 80αριά νταλίκες με τα 3/4 του κάτω γκαράζ να είναι γεμάτα. Πραγματική απόλαυση να βλέπεις φόρτωση σε αυτό το βαπόραρο, ο οποίος αναχώρησε στην ώρα του(2000) για Ψαρά - Οινούσσες - Χίο - Μυτιλήνη. Θα ήταν άδικο επίσης να μην αναφέρω πως η φόρτωση ήταν καλοκουρδισμένη, εξαιρετικό efficiency.

 

Επόμενη στάση για σήμερα ήταν το ντόκ της Δραπετσώνας και το Τάλως που αναχώρησε τελικά στις 2115 αντί για τις 2000 για τα Χανιά. Πάνω από 40 κομμάτια η κίνησή του με πάρα πολλά συρόμενα κι επικαθήμενα με ζωοτροφές για την Κρήτη. Βλέπει κανείς τη διαφορετική και πιο παρείστικη ατμόσφαιρα που υπάρχει στα ρορό, αστείρευτος ο Κώστας Βελαλόπουλος(πλοίαρχος του Τάλως) και πολλές φιγούρες όπως ο καπτά-Θανάσης Μπάτζιος(τώρα στέλεχος της Creta Cargo Lines) αλλά και κάμποσοι άλλοι, που θυμίζουν τα παλιά, καλά χρόνια της GA Ferries.

 

Στις 2000 είχαμε και άφιξη του Νέαρχου γεμάτος με βυτία, στις 2200 αναχώρησε ξανά για Μύκονο - Νάξο - Πάρο με καμιά 15αριά κομμάτια, κυρίως βυτία.

 

Και κάτι που λησμόνησα να αναφέρω από τη χτεσινή φόρτωση. Στο Φαιστός Παλάς επιβιβάστηκε φορτηγάκι-κλούβα του οποίου ο μερακλής εξ' Αμαλιάδος ιδιοκτήτης, είχε με μια πατέντα στερεώσει στην πίσω πόρτα, επάνω από την πινακίδα, του αυτοκινήτου πλαστική καρέκλα από αυτές που πουλούν οι αθίγγανοι. Σε στύλ ανοίγω την πόρτα και κάθομαι αμέσψς για να μην κουράζομαι:D. Και φυσικά το είχε πάει ακόμη παραπέρα γιατί επάνω στην καρέκλα είχε στερεώσει και μαξιλάρι, όχι μαξιλάρι καρέκλας αλλά ύπνου:D, για να μην κουράζεται να το κουβαλάει κάθε φορά απ΄την καμπίνα του αυτοκινήτου. Μιλάμε για τιτάνα της διανόησης:D.

Link to comment
Share on other sites

Οπως παντου πολυ μειωμενη.Για Χανια ειναι ζητημα αν μεταφερουν 500 ατομα καθε μερα και οι 2 εταιρειες μαζι στο δε Ηρακλειο γυρω στα 600-700 κατα μεσο ορο το μηνα Ιουνιο.Και σε οτι εχει να κανει με τα φορτηγα ειναι πολυ κατω απο τα 100 ημερησιως για τα Χανια κ γυρω στα 150 το πολυ στη γραμμη του Ηρακλειου μια καλη μερα.

Περυσι τετοια εποχη ειχαμε τετοιες κινησεις(σχεδον)ανα πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Το μικρότερη μείωση σε γραμμή πρέπει να την έχει υποστεί η γραμμή της Χίου Μυτιλήνης τη περίοδο του κωρονοιου, που δεν στηρίζεται τόσο πολύ στον ανύπαρκτο τουρισμό από το εξωτερικό. 

Link to comment
Share on other sites

Και την περασμένη Παρασκευή αλλά και σήμερα έχουμε τρελά μερακλώματα στο Κεντρικό Λιμάνι, πιο συγκεκριμένα από το λιμανάκι μετά το πράσινο που δένουν πλωτά του ΛΣ και του Πυροσβέστικού Σώματος. Ένα από τα πλωτά του τελευταίου(κατά πάσα πιθανότητα) παίζει τσίτα Κρητική μουσική που ακούγεται και στο Χατζηκυριάκειο, δίνοντας έτσι μια ευχάριστη και αισιόδοξη νότα στους περιοίκους. Και πως να μη μερακλώνονται τα παλλουκάρια, όταν υπηρετείς σε μία από τις πλέον βυσματικές υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...