Jump to content
Shipfriends

Δελτίο κεντρικού λιμανιού


Recommended Posts

Πρωινό Σαββάτου, και ποιός καλύτερος τρόπος να το περάσεις και να ψυχαγωγηθείς, από το να χαζέψεις φόρτωση στο λιμάνι :D.

 

Ξεκινάμε με το έκτακτο του Νήσος Ρόδος στις 1130 για Σύρο - Πάρο - Νάξο - Κω. Κατά τις 10 παρά που έφτασα έξω απ' τον καταπέλτη, το πλοίο φόρτωνε ήδη φορτηγά για Νάξο, το οποίο σημαίνει πως ήδη είχαν μπεί μέσα οι όποιες νταλίκες για την Κω. Πολλή κίνηση, εκατοντάδες επιβάτες και το πάνω γκαράζ μάλλον όλο γεμάτο με ΙΧ της Σύρου και της Πάρου, κυρίως. Τα ΙΧ της Νάξου έμπαιναν με τη μούρη από δεξιά, προφανώς για να κάνουν στροφή μέσα στο γκαράζ και να βγούν απ' την άλλη. Από φορτηγά το μεγαλύτερο κομμάτι ήταν μάλλον για τη Νάξο, μόνη της η Νάξος πρέπει να έχει καμιά 25αριά καρότσες στα σίγουρα. Στο τέλος το πλοίο σήκωσε και τη ράμπα και αναχώρησε με 15λεπτη καθυστέρηση έχοντας χώρο ακόμη για καμιά 12αριά νταλίκες κάτω από τη ράμπα. Οι υπόλοιπες γραμμές φόρτωσης ήταν γεμάτες μέχρι την πρύμη, ενώ η ουρά των επιβατών ήταν σαλίγκαρος μέχρι απέναντι και τα ΙΧ έφταναν στην πλώρη του Παλατιού. Το γεγονός πως μπαίνει το έκτακτο αυτό και γεμίζει για 4 νησιά, σημαίνει πως μάλλον έχουν υποτιμήσει τον όγκο της κίνησης, ή έχουν χάσει τη μπάλα με τα δρομολόγια.

 

Αρχική μου πρόθεση ήταν μετά να μεταφερθώ στο ντόκ 3 για το Χίος, δε χρειάστηκε όμως. Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με τις προηγούμενες εβδομάδες που το πλοίο έφευγε από το ντόκ 3, σήμερα το έφεραν στον Ηετίωνα με πλώρη πρός τα μέσα. Καταπληκτική ιδέα, ειδικά όταν φεύγει μεγάλο πλοίο στην άλλη γλίστρα. Κι ακόμα περισσότερο όταν το άλλο πλοίο έχει καθυστέρηση λόγω φόρτωσης. Αποτέλεσμα το να περνάει ο καταπέλτης του Χίος επάνω από την αναμονή των ΙΧ του Ρόδος:rolleyes: κατά την πρόσδεση του πρώτου. Η κατάσταση στην όλη περιοχή, κάτι σαν αμερικάνικες φαρσοκωμωδίες που έχει μπλοκαριστεί ολόκληρη η πόλη από την κίνηση και δεν κουνιέται ρόδα, το μπάχαλο θύμησε πρωινή φόρτωση στου Τζελέπη τη δεκαετία του 90. Θα μου πεί κανείς, που ήταν το Λιμενικό? Εκεί ήταν και μάλιστα με πολυάριθμη παρουσία. Παρουσία όμως, όχι ουσιαστική βοήθεια. Κι αυτό γιατί απλά παρίστανται και επεμβαίνουν χωρίς να υπάρχει ούτε σχέδιο διαχείρισης της κίνησης προσυμφωνημένο αναμεταξύ τους, ούτε φυσικά και συντονισμός όσον αφορά θα θέλω του πλοίου για τη σειρά φορτώσεως. Άσε που το όποιο ντανιάρισμα αυτοκινήτων κάνουν είναι κατά τύχη, δε λαμβάνουν καθόλου υπ΄όψιν τους τους προορισμούς του πλοίου, με αποτέλεσμα μετά το πλοίο να πρέπει να βγάλει τα μάτια του για το ποιός πάει πού.

 

Μοιραία, παρόμοιο αλαλούμ και στη φόρτωση του Χίος, όσον αφορά την ταξινόμηση των αυτοκινήτων. Το πλοίο έφτασε καθυστερημένο και έριξε καταπέλτη στις 1130, το ότι έφυγε στις 1340 με 40 λεπτά μόνο καθυστέρηση, αποτελεί άθλο του Ηρακλέους(που λένε και στην ωραίαν καθαρεύουσαν:D). Με την άφιξή του έπρεπε να αποβιβάσει πάνω από 100ΙΧ το τελευταίο των οποίων βγήκε στις 1220 και κάμποσες νταλίκες, η τελευταία των οποίων βγήκε στις 1230, τότε κατάφεραν να ρίξουν και τα πατάρια. Εν τω μεταξύ και ενώ άδειαζαν τα υπόγεια, είχαν ξεκινήσει να φορτώνουν με Μύκονο και Σίγρι το πάνω γκαράζ. Φυσικά, το πλοίο την ίδια ώρα έπαιρνε νερό από τη στεριά, καύσιμα από το Aegean Orion, έπαιρνε πλυμένα σεντόνια και λευκά είδη από φορτηγό, έκανε τροφοδοσία και έδινε σκουπίδια σε δύο φορτηγά-σκουπιδιάρες που βγήκαν και αυτές κατά τις 1230. Α, είχε ξεκινήσει και την επιβίβαση των επιβατών.

 

Την ίδια στιγμή, τα ΙΧ ντανιασμένα στο πλάι του με μπλεγμένους προορισμούς έφταναν ως την πλώρη του Παλατιού, ενώ άλλη μια ατάκτως ερειμμένη ντάνα με μπλεγμένους προορισμούς ήταν μπροστά του στην πλατεία του Ηετίωνα, και να προσπαθεί να ξεφορτώσει και τις νταλίκες. Βάλτε σε αυτό και το ότι το πλοίο έχει από το περασμένο ταξίδι καινούριο Ύπαρχο.Νομίζω πως το ότι πρόλαβε να ξεφορτώσει 100+ ΙΧ και καμιά 15αριά καρότσες, να εφοδιαστεί με διάφορα, να πάρει καυσιμα και να φορτώσει 282 ΙΧ και 6 νταλίκες μέσα σε 2 ώρες και δέκα λεπτά από την ώρα που έριξε καταπέλτη, είναι κατόρθωμα του πληρώματος. Που μάλιστα αντιμετώπισε την όλη κατάσταση με τεράστια ψυχραιμία και χωρίς φωνές, ειδικά ο Ύπαρχος αλλά και ο λοστρόμος. Μπράβο τους. Και μπράβο και σε αυτόν που σκέφτηκε αυτά τα δρομολόγια, ή μάλλον τα ωράρια για την εκτέλεσή τους. Τη Δευτέρα το πρωί στο γραφείο πρέπει να του κάνουν standing ovation:rolleyes:.

 

Σας αφήνω το καλύτερο για το τέλος, όσοι έχετε πάει Στρατό, θα θυμηθείτε πάμπολλες τέτοιες σκηνές από τη θητεία σας, ή από Της Ελλάδος Τα Παιδιά:D. Εξήγησα παραπάνω την πολυπρόσωπη παρουσία-απουσία του λιμενικού σήμερα στον Ηετίωνα. Αφού λοιπόν μπλόκαραν τα πάντα, αποσύρθηκαν σε παρακείμενη τέντα για κουβεντούλα και δροσά, αφήνοντας το πλήρωμα να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά των αλλαλαζόντων οδηγών. Σε κάποια φάση, σκάει ένα Fiat Panda με δημοσιογράφο, οπερατέρ και ηχολήπτη να πάρει πλάνα από το λιμάνι σε ζωντανή σύνδεση με κάποιο βοθροκάναλο(που λέει κι ο Ακαδημαικός Κασιδιάρης:D). Στήνονται για να πάρουν πλάνα κλπ και τους βλέπω να μιλάνε με ένα μοναδικό λιμενικό που έτρωγε τη λέζα από το λιοπύρι. Το αποτέλεσμα της κουβέντας ήταν το ότι λίγα λεπτά πρίν τη ζωντανή σύνδεση, κάνει σήμα ο λιμενικός στους υπολοίπους που ήταν κάτω από την τέντα, να βγούν έξω και να ακροβολιστούν για να φανεί στην κάμερα πως το ΛΣ δουλεύει και έχουν πάρει μέτρα :D:D:D:D. Μόνο ο Κάκκαλος έλειπε να εκφωνήσει λόγο στους δημοσιογράφους:D:D.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@AEGEAN SEA, μπράβο που μου το θύμησες. Περνώντας με το αυτοκίνητο έξω από τον Έλυρο και το Κνωσός Παλάς κατά τις 0940 η φόρτωση πρέπει να είχε σχεδόν τελειώσει, δεν είχε ουρά ούτε από ΙΧ αλλά ούτε και από φορτηγά. Βλέποντας τη μπάλα τους όπως έφευγαν, δε νομιζω πως τα ημερήσια δρομολόγια βγάζουν τα λεφτά τους, να το πώ έτσι. Σύμφωνοι, δεν πατάει μπάλα ένα τέτοιο πλοίο γεμάτο με ΙΧ αλλά έχω την αίσθηση πως ήταν εντελώς στον αφρό τα πλοία. Δε με εκπλήσσει καθόλου, βλέποντας την εικόνα της κίνησης στο λιμάνι γενικότερα. Εδώ δε γέμισε χθές βράδυ το Blue Galaxy για Χανιά, θα είχε κόσμο το ημερήσιο?

 

@basilis89, σ' ευχαριστώ σύντροφε. Χαίρομαι που έστω και ένας άνθρωπος διαβάζει κάθε μέρα τα κατεβατά μου :D

Link to comment
Share on other sites

Εννοείται ότι διαβάζουμε τα report σου από το λιμάνι.Πολύ ενδιαφέροντα posts,και σε ευχαριστούμε.Περιμενουμε κι αλλά.Θα ήταν ωραία και μια πρωινή παρουσίαση από blue star και ταχύπλοα αλλά καταλαβαίνω βάρβαρη ώρα για να κυκλοφορεί κάποιος στο λιμάνι

 

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Οποιος ενδιαφερεται κ αντεχει τη ζεστη τα μεσημερια μπορει να κατεβει 3 ωρα που ερχεται το Πατμος να δει πως δουλευει ρολοι ενα πληρωμα κ σε 2,30ωρες ξεφορτωνει κ φορτωνει μεχρι καταπελτη  ενα πλοιο..αξιζει το θεαμα😉

Μεχρι εξω σημερα παλι με παταρια κατεβασμενα  απο αριστερα κ φορτηγα μπροστα τους κ ολη  δεξια μερια φορτηγα κ το πανω deck ι.χ. με τα τελευταια στη ραμπα να ανεβαινουν με την οπισθεν..κανενα αγχος ουτε φωνες τιποτα!ολο το πληρωμα φοραγε μασκες κ μεσα στο πλοιο αλλα κ εξω στην πλατεια που γυρνανε τα φορτηγα..

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Τι να καταλάβουν από καύσωνα τα κομάντα τούτο-κείνο- τ' άλλο, απογευματινή βόλτα στο λιμάνι πασαλειμένοι με κρέμα Sisheido no 30 :D

 

Ήσυχη η φόρτωση του Νήσος Ρόδος για Χίο και Μυτιλήνη, ήδη από τις 1940 το πλοίο είχε χωνέψει τα πάντα και περίμενε τις 2 τελευταίες καρότσες του Λιουδάκη για φόρτωση. Μια που είπα Λιουδάκης, έχει φέρει κάτι τράκτορες σε χρώμα πράσινο-άσπρο, είναι Volvo 460 Euro 6 αν θυμάμαι καλά, δεν έχω ξαναδεί πιο αθόρυβους τράκτορες στο λιμάνι του Πειραιά, μου έκαναν μεγάλη εντύπωση. Το πλοίο αναχώρησε τελικά στην ώρα του, σύμφωνα με τον κομπιούτορα του Nick the Greek, το πλοίο πρέπει να είχε καμιά 800άρα επιβάτες, 100+ ΙΧ αλλά και 80+ νταλίκες. Γκαράζ εννοείται σε καμιά περίπτωση γεμάτο με τέτοια νούμερα. 

 

Συνεχίσαμε με δεύτερο πιάτο τον Μπλέ Ορίζοντα που είχε την αναχώρηση των 2100 για το Ηράκλειο. Δυσκολεύεται το πλοίο με όλη αυτήν την κίνηση και τον 1 καταπέλτη, με συνέπεια να έχουμε συνωστισμό και καθυστερήσεις, που σήμερα μέτρησαν 25 λεπτά. Το πλοίο φόρτωνε χωρίς σταματημό νταλίκες αριστερά και δεξιά ενώ μερικές από αυτές μαζί με ΙΧ πήγαν και στο πάνω γκαράζ. Το πλοίο φόρτωσε και στο πάνω γκαράζ όσο περισσότερο μπορούσε, εως ότου γέμισε. Τη ίδια στιγμή γεμισαν και όλες οι γραμμές φόρτωσης πλήν αυτής κάτω από τη ράμπα. Έτσι κατά τις 2110 το πλοίο πήρε πάνω τη ράμπα και ξεκίνησε να φορτώνει καρότσες  στο στενό διάδρομο που είχε μείνει, μια διαδικασία που ήταν προφανώς αργή με τη μια καρότσα να περιμένει να ξεκοτσάρει και να βγεί πρώτα ο τράκτορας της άλλης. Τελικά το πλοίο έβαλε 5 νταλίκες στο χώρο κάτω από τη ράμπα και μέχρι τον καταπέλτη. Απο μεταφορείς πολύς Λιουδάκης και Μιχάκος στο κάτω γκαράζ, μαζί με ολίγη από Καβαλαράκη, Καστελλιανάκη και Νερατζούλη. Οι πληροφορίες λένε πως το πλοίο παίρνει σταθερά καμιά 800αριά επιβάτες ενώ στο συγκεκριμένο δρομολόγιο υποπτεύομαι πως οι νταλίκες φτάνουν τις 100.

 

Ο Ορίζοντας άφησε τελικά έξω 3 νταλίκες και 2 χορταράδικα με τις 3 νταλίκες να πηγαίνουν στον Μπλέ Γαλαξία που ανεχώρησε στις 2200 για Χανιά. Αυξημένη φόρτωση και εδώ σίγουρα περισσότερη απ΄ ότι έχω περιγράψει εδώ τις τελευταίες εβδομάδες, σημάδι πως η κίνηση έχει βελτιωθεί κατά τι.

Link to comment
Share on other sites

Πρωινη βολτα μετα απο καιρο στα περιξ κ καποια ειναι οπως πριν κ καποια οχι!η κινηση στους δρομους γυρω απο το λιμανι υποφερτη καμια σχεση με περσυ που εφτανε μεχρι τη ρετσινα τωρα σε επιανε απο την μεση της εθνικης αντιστασεως!

Ας ξεκινησουμε με το World champion jet που η ουρα επιβιβασης του κοσμου εφτανε μεχρι το καταπελτη του Σολωμος

20200729_063425-01.thumb.jpeg.131132485ee6c0004926b4b8a39d531a.jpeg

Εφυγε στην ωρα του παντως κ καθισμενο 4.20 βυθισμα το οποιο οταν ερχεται κ ξεφορτωνει το βραδυ γινεται 2.80!

Παμε μετα στη σταθερη αξια των πρωταθλητη των κυκλαδων στο Delos του οποιου η σειρα για τα αμαξια εφτανε στο καταπελτη του Paros

20200729_064653-01.thumb.jpeg.e0b00003277fca327c0c7d08f002c2c3.jpeg

Κ ο κοσμος για επιβιβαστει εφτανε στη πλωρη του Hellenic Highspeed!

To Paros ειχε τη κινηση του που του αναλογει,ειπαμε κ μεσα μπανει κ το Naxos που εφυηε στην ωρα του δεν ειδαμε τη πηρε αλλα η φωτο για τελη Ιουλη ειναι αντιπροσωπευτικη πιστευω

20200729_065229-01.thumb.jpeg.0b1eca984f197d178cd2ef5b5096ba76.jpeg

Στις επιστροφες το Κρητη ii εβγαζε αρκετο ι.χ. ο Ελυρος ειχε πολυ νταλικα κ το Kydon ειχε αρκετη κινησουλα μιας κ ειχε κολλησει απο κινηση η εξοδος του λιμανιου..

Αυτα κ εις το επανιδειν

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Κακος χαμουλης στις απογευματινες αναχωρησεις με το Blue star Mykonos να εχει 40 λεπτα καθυστεριση,με τη δεξια μπαντα κατεβασμενα παταρια κ αριστερα τα φορτηγα.το Patmos σταθερη αξια φορτομενο μεχρι εξω κ παντα ετοιμο στην ωρα του!μετα παω στο dock3 που γινοταν ο χαμος με τα 2  μεγαλα blue star να φορτωνουν ταυτοχρονα φορτηγα κ ιχ!αποτελεσμα κ τα 2 φυγανε με 30 καθυστερηση απο τηω ωρα αναχωρησεις τους!

Link to comment
Share on other sites

Απλά respect στο πλήρωμα του Πάτμος που τα κάνουν όλα με ακρίβεια και χωρίς χαμό..  Μήπως όμως οφείλεται το ότι δεν υπάρχουν τόσα πολλά φορτηγά όπως στα άλλα βαπόρια, και τα ιχ  τα κουμανταρουν πιο ευκολα;

το blue star 1 και 2 πήγαν και τα 2 Σύρο σμρ; 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ στην ξεπέτα η αποψινή βόλτα στο λιμάνι. Ξεκινάμε με αναχώρηση του Μπλέ Κουβαλητή 1 στις 2030 για Βαθύ - Κώ - Ρόδο, φορτωμένο στο Θεό το πλοίο, όπως φάνηκε περνώντας με το αυτοκίνητο την ώρα που έφευγε. Συνέχεια με τον Μπλέ Ορίζοντα που αναχώρησε με 15λεπτη καθυστέρηση στις 2115 για το Ηράκλειο. Πολλή κίνηση, πίτα το πλοίο και τουλάχιστον 5 φορτηγά να πηγαίνουν τελικά για τον  Έλυρο και καμιά 10αριά ΙΧ να μπαίνουν στο τέλος με τη μούρη. Ο Έλυρος είχε σήμερα την περισσότερη κίνηση που έχω δεί φέτος σε πλοίο των Χανίων φέτος, αλλά επειδή πέρασα απλώς μπροστά με το αυτοκίνητο, θα αφήσω τον αρμόδιο Shipfriend:D που παρακολούθησε εκ του σύνεγγυς να μας πεί για τη φόρτωση του Έλυρου.

 

Α, Μπλέ Αστέρι Δήλος σήμερα που έχει τον Όλυμπο μέσα στο λιμάνι, γυρνάει στη μεγάλη λεκάνη και αναποδίζει για τη γωνία των Λεμονάδικων.

Link to comment
Share on other sites

Ο Ελυρος απο θεμα γκαραζ ηταν σχεδον γεματος σημερα βεβαια βοηθησε κ το γεγονως οτι πηρε κ καποια κομματια που αφησε το  Horizon!απο αυτη τη βδομαδα εχει ανεβει παντως η κινηση στις γραμμες της κρητης κ τα γκαραζ ερχονται μεχρι εξω καταπελτη...

Link to comment
Share on other sites

Κατά τις 1100-1130 είναι να φύγει σήμερα το Σελέμπριτυ Κονστελλέσιο από τον Πειραιά, νομίζω πρόκειται να το διαδεχθεί στον dock Ξυλείας το Horizon.

Link to comment
Share on other sites

Οι χθεσινοβραδυνές ρακιές με παλαιωμένη γραβιέρα και κουκουβάγια από τον ορεινό Νομό Ρεθύμνης, ακύρωσαν τη χτεσινοβραδυνή βόλτα στο λιμάνι που δεν έγινε ποτέ, αλλά και τη σημερινή το πρωί που είχε την ίδια τύχη λόγω παρενεργειών :D:D. Οπότε για σήμερα το μενού έχει μόνο Μπλέ Αστέρι Πάτμος που όπως έχει πεί και ο Μαργαρίτης παραπάνω, παραδίδει μαθήματα οπερέσιο. Βοηθούν και οι λιμενικοί που ήταν παρόντες σε μεγάλους αριθμούς σήμερα, ειδικά ένα παλλικάρι της Λάμδα που οργάνωνε υποδειγματικά τα ταξί. Δούλευε το πράγμα λοιπόν με το πλοίο να δένει στις 1515 και να ξεφορτώνει πρωτόκολλο σε επιβάτες, 188 ΙΧ και 11 νταλίκες.

 

Δε χρειαζόταν λοιπόν η επέμβαση ενός υψηλόβαθμου στελέχους του ΛΣ ο οποίος εμφανίστηκε και πάτησε μεγάλα γκάζια στην παρούσα δύναμη χωρίς λόγο και αιτία. Έτσι, για να δείχνουμε πως κάποιοι είμαστε. Και ειδικά όταν το εν λόγω στέλεχος εμφανίστηκε με σορτσάκι επάνω σε μηχανάκι, χωρίς μάσκα, με παντόφλα-διχάλα, χωρίς κράνος και γενικά με μια εικόνα που άρμοζε είτε σε παραλία, είτε σε καφενείο στο Λέτσοβο. Αν θέλεις να είσαι σωστός διοικητής, δίνεις πρώτα εσύ το παράδειγμα στα στελέχη σου και δεν εμφανίζεσαι  με την εικόνα του Θείου Τζέσσι από τους Ντιούκς:D. Φυσικά, όταν βάζεις φωνές αδικαιολόγητα και είσαι εκνευρισμένος σαν να έχεις περίοδο, το μεταδίδεις αυτό και στους υφισταμένους σου, ειδικά σε μια κοπελίτσα που από εκείνη τη στιγμή και μετά την άκουσαν όλα τα Λεμονάδικα να φωνάζει υστερικά σε όποιον είχε την ατυχία να περνά σε ακτίνα 5 μέτρων από αυτήν. Και κάτι ακόμη: αν θεωρείς σαν διοικητής πως τα στελέχη σου κωλοβαράνε και πως το σχέδιο διαχείρισης της κίνησης που εφαρμόζουν είναι ανεπαρκές(που δεν ήταν στη συγκεκριμένη περίπτωση), μάλλον αυτό λέει περισσότερα για εσένα και σαν διοικητή, παρά για τους υφισταμένους σου.

 

Η φόρτωση του Blue Star Milena ήταν ντανιασμένη ήδη στην Ακτή Κονδύλη και όταν τέλειωσε η εκφόρτωση, προωθήθηκε από το λιμενικό κοντά στο πλοίο. Η φόρτωση ξεκίνησε με 6 νταλίκες για τη Σάμο, η γρήγορη φόρτωση των οποίων κατάπλωρα είναι και το κλειδί του σόλ για τη φόρτωση του συγκεκριμένου πλοίου. Μόλις μπούν αυτές οι νταλίκες, κατεβαίνουν τα πατάρια, ανοίγουν τα υπόγεια, και σε μια μέσα σαν τη σημερινή το πλοίο φορτώνει σε χρόνο ρεκόρ τα 336 ΙΧ και 12 νταλίκες που ήταν η σημερινή φόρτωση. Χώραγε ακόμη 3-4ΙΧ επάνω στη ράμπα και ίσως ακόμη μερικά κάτω από αυτήν αλλά και μπροστά από τις τελευταίες νταλίκες. Τα νούμερα των φορτηγών βέβαια είναι ενδεικτικά ως πρός το ότι για Ικαρία και Σάμο μπήκαν μόνο 6 φορτηγά, σας αφήνω να φανταστείτε τι πρόβλημα υπάρχει. Το πλοίο ανεχώρησε στην ώρα του(1730) με τη φόρτωση να έχει ολοκληρωθεί ήδη από τις 1725 για Πάρο - Νάξο - Εύδηλο - Καρλόβασι - Βαθύ.

Link to comment
Share on other sites

Ααααα, Κυριακή πρωί στο λιμάνι του Πειραιά και ο υπογράφων, κραδαίνων το φραπεδάκι του με τις 45 ζάχαρες(μία για κάθε έτος ηλικίας της Γιάννας Αγγελοπούλου:D), απολαμβάνει τη μεσημεριανή φόρτωση του Μπλού Στάρ Ροδάνθη με ώρα αναχώρησης 1300 για Αστυπάλαια - Κάλυμνο - Κώ - Νίσυρο - Τήλο - Ρόδο και Καστελλόριζο, δρομολόγιο που προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο ακριτικό νησί μετά από 22 ώρες. Και όπως λένε και στο ίδιο το πλοίο, μιλάμε για 79 προσεγγίσεις σε μία εβδομάδα δρομολογίων. Ή αλλιώς 11 την ημέρα λέω εγώ, ή αλλιώς 1 προσέγγιση ανά 2 ώρες και 20 λεπτά. Οι αριθμοί δε λένε πάντα την αλήθεια, στην προκείμενη περίπτωση όμως δείχνουν το ξεπάτωμα που τρώει το συγκεκριμένο πλοίο και πλήρωμα. Θα βρεθεί κάποιος άραγε να τραγουδήσει αυτήν την Οδύσσεια? Κάποτε ο Εφοπλιστής, σε μια από τις καλύτερες στιγμές στην ιστορία του περιοδικού, είχε δημοσιεύσει το Νηρεύς - Πονηρεύς, εξιστορώντας τις περιπέτειες του Νηρέα και του πληρώματός του στις άγονες γραμμές. Σύμφωνοι, εδώ μιλάμε για πολύ καλύτερο πλοίο και συνθήκες διαβίωσης για το πλήρωμα αλλά μήπως τελικά όλα τριγύρω αλλάζουνε, κι όλα τα ίδια μένουν?

 

Δεν παρακολούθησα από την αρχή τη φόρτωση, όταν έφτασα τα δεξιά πατάρια ήταν ήδη κατεβασμένα και έχω την εντύπωση πως εκεί ήταν φορτωμένη η Κως. Εντυπωσιάστηκα από την κίνηση για Αστυπάλαια(που έχει και 5 εβδομαδιαία δρομολόγια από Πειραιά, δεν είναι πως είναι το μοναδικό δρομολόγιο), αλλά και τη Νίσυρο(βέβαια μόλις 2 εβδομαδιαία δρομολόγια από Πειραιά) και Τήλο(επίσης 2 εβδομαδιαία). Γενικά η φόρτωση για 7 προορισμούς από ένα πλοίο με υπόγεια, πατάρια και πάνω γκαράζ είναι χορογραφία και δίνει δυνατότητες πολλές στον Ύπαρχο και το Λοστρόμο να χρησιμοποιήσουν τα "όπλα" που έχουν στη διάθεσή τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει κανείς να ακούσει την ενδοσυνεννόηση και το πως κρατάνε γραμμές σε πάνω γκαράζ και στα υπόγεια για αργοπορημένα ΙΧ ή για να προχωρά η φόρτωση και να μην περιμένουν να φορτώσουν τελευταία στιγμή ένα προορισμό. Το έχω ξαναπεί, τους αξίζουν πολλά μπράβο για τη διαχείριση και αλλά κυρίως την ψυχραιμία μπροστά στην πίεση τόσο των επιβατών, όσο και των ωραρίων. Το πλοίο δεν γέμισε σε καμιά περίπτωση, δεν ανέβασαν καν τη ράμπα ενώ στο τέλος έβαλαν και 5 φορτηγά, τα περισσότερα για Κω αν κατάλαβα καλά. Το educated guess μου είναι κάτι ανάμεσα σε 230-250 ΙΧ, το πλοίο είχε χώρο ακόμη για τουλάχιστον καμιά 10αριά νταλίκες. Ελπίζω να μην το δούν αυτό στην Blue Star, και προσθέσουν καμιά Παροναξία:rolleyes:.

 

Στο τέλος χώρεσε και έναν παραλία - στην κυριολεξία- που έφτασε με μηχανάκι στον καταπέλτη την ώρα που το πλοίο είχε ήδη λύσει. Δε θα μου έκανε εντύπωση αν ο τύπος είχε καπνίσει κανένα στρέμα μπρουσαλιό(απ' το καλό:D) μια και αδυνατούσε καν να απαντήσει στις επανειλημμένες ερωτήσεις του πληρώματος για το αν ταξιδεύει ή όχι. Τελικά και ενώ του φώναζαν μπές(πρέπει να είχε ηλεκτρονικό εισιτήριο), με τον καταπέλτη να είναι έτοιμος να σηκωθεί, ο τύπος σε νιρβάνα, του πήρε 30 δευτερόλεπτα -στην κυριολεξία- να βάλει το κινητό στην τσέπη. Ένας από τους λόγους που με εντυπωσιάζει η υπομονή του πληρώματος, εγώ είχα σηκώσει καταπέλτη και είχα φύγει χωρίς δεύτερη κουβέντα.  

 

Τέλος, άσμα ηρωικό και πένθιμο αφιερώνω στον μέσο Έλληνα οδηγό. Δεν ξέρω τι τους πιάνει μόλις βλέπουν καταπέλτη και πανικοβάλλονται. Και λέω πανικοβάλλονται γιατί το 60% από αυτούς, αντί να αφήσουν το γκάζι και να πάνε να ανέβουν στον καταπέλτη με συμπλέκτη/φρενάκι για να πέσει γλυκά το αυτοκίνητο και γωνία στο τιμόνι για να μη βρούν, κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Δίνουν γκάζι και πάνε ευθεία εμπρός με τα υπερφορτωμένα αυτοκίνητα! Και φυσικά μπάααααμ, την τρώει μπροστά η ποδιά ή το σασί:D! Χωρίς ίχνος υπερβολής, σε μία ώρα και κάτι που παρακολούθησα τη φόρτωση περί τα 25 ΙΧ βρήκαν μπροστά περισσότερο ή λιγότερο. Ενώ 60% όσων ΙΧ μπήκαν, μπήκαν όπως περιέγραψα, απλά ήταν τυχεροί και δε βρήκαν. Και μιλάμε για τον καταπέλτη του Χίος που είναι πανεύκολος.

Link to comment
Share on other sites

Στο Νηρεα κοιμοσουνα κ κανα 2ωρο συνεχομενα εδω μετα τη καλυμνο στις 23.00 ξανακοιμασαι μετα απο 9ωρες κ εισαι ολο το βραδυ ξυπνιος

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Θεϊκή η περιγραφή σου Nick και πόσο μα πόσο δίκιο έχεις για αυτό που είπες για τους Έλληνες οδηγούς κατά τη φόρτωση των αυτοκινήτων τους στα πλοία. 

Πάντως εγώ το πλοίο στο συγκεκριμένο δρομολόγιο θα το ονόμαζα Blue Star Dimitroula ή έστω Blue Star Romilda 😄😄 με τόσα λιμάνια κ stand-by (s)😄

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Νικολάου Πειραιώς Περιήγησις κι απόψε, σε μια ήσυχη γενικά βραδιά. Ο Όλυμπος ήταν η πρώτη επίσκεψη κατά τις 1900 με χαλαρή φόρτωση που έγινε πιο έντονη πρός το τέλος με αποτέλεσμα το πλοίο να αναχωρήσει με το κάτω γκαράζ τελικά γεμάτο κάπου στα 2/3. Σήμερα ήταν και η πρώτη φορά που είδα να ντανιάζουν ΙΧ της Μήλου στο κάτω γκαράζ αλλά οι απόψεις για το αν έγινε αυτό επειδή είχε γεμισει το πάνω γκαράζ, ή επειδή είχαν λίγη κίνηση και ήθελαν να τα έχουν εύκολα προσβάσιμα στο κάτω γκαράζ, διίστανται. Το πλοίο έφυγε στην ώρα του για Μήλο - Σαντορίνη - Ρέθυμνο με έντονη την παρουσία του ωραίου φύλου στις τάξεις των επιβατών:rolleyes:.

 

Στη συνέχεια ο Μπλέ Ορίζοντας ήταν τελικά το πρώτο πλοίο που ανεχώρησε για το Ηράκλειο με ολιγόλεπτη καθυστέρηση και αφήνοντας έξω 4-5 νταλίκες. Η φόρτωση του πλοίου ήταν όπως την ανέφερα σε προηγούμενες περιγραφές μου, ο μονός καταπέλτης είναι πρόβλημα. Αυτές οι 4-5 νταλίκες κατευθύνθηκαν αμέσως για τον Μπλέ Γαλαξία ο οποίος δίπλα φόρτωνε για τα Χανιά στην αναχώρηση των 2200. Ιδιαίτερα αυξημένη η κίνηση στα ΙΧ που νομίζω ήταν μερικές εκατοντάδες αν κρίνω από το ρυθμό φόρτωσης, στο τέλος το πλοίο ίσα-ίσα κατάφερε να χωρέσει τα δικά του φορτηγά αλλά και αυτά του Ορίζοντα, έφυγε στην ώρα του και με τα τελευταία 2 ΙΧ να μπαίνουν κι ο καταπέλτης να κλείνει ίσα-ίσα. 

 

Το ΛΣ έχει επιστρατεύσει και τους Δόκιμους της Σχολής Αξιωματικών για την διαχείριση του λιμανιού, ξεχωρίζουν στις άσπρες και προβλεπέ στολές τους. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Nick the Greek said:

 

 

Το ΛΣ έχει επιστρατεύσει και τους Δόκιμους της Σχολής Αξιωματικών για την διαχείριση του λιμανιού, ξεχωρίζουν στις άσπρες και προβλεπέ στολές τους. 

Οι οποιοι ειναι κ οι μονοι που φοραγαν μασκα καθως οι παλιοι ειναι παλιοι δεν κολλανε covid😉

Link to comment
Share on other sites

Πολλή κίνηση απόψε στο Πόρτο Λεόνε, πάμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά ξεκινώντας με τον Μπλέ Κουβαλητή 1 ο οποίος κατά τις 1830 που έσκασε μύτη το διμελές καραβολατρικό κλιμάκιο στη Δραπετσώνα, φόρτωνε εντατικά για Βαθύ - Κω - Ρόδο. Προσκύνημα πραγματικά, εκείνη τη στιγμή το πλοίο φόρτωνε τα τελευταία φορτηγά για τη Σάμο, τόσο στο πλωριό τμήμα του πάνω γκαράζ, όσο και στο πρυμνιό τμήμα του κάτω. Γέμισε ολοκληρωτικά το κάτω γκαράζ, όπως και το πάνω με ένα τελευταίο λεωφορείο μάλιστα να το αφήνουν στο κάτω μέρος της ράμπας. Μια που λέω ράμπα, είναι εξαιρετική η κατασκευή της. Πιο πλατιά στο κάτω μέρος για να μπορεί να ευθυγραμμίζεται η νταλίκα και επενδεδυμένη με αντιολισθητικό "τάπητα" για να να γαντζώνουν τα λάστιχα των φορτηγών. Το πλοίο αναχώρησε στις 1850 περίπου με 32 νταλίκες για Σάμο, 45 για Κώ και 61 για Ρόδο, το σύνολον 138.

 

Ειδικά για τη Σάμο(και την Ικαρία), είναι προφανές πως στα χέρια της συγκεκριμένης εταιρείας γνωρίζουν από τη μία το πιο σύγχρονο δίδυμο πλοίων που τις έχουν εξυπηρετήσει ποτέ(Πάτμος και Μύκονος) και από την άλλη τα χειρότερα δρομολόγια και εξυπηρέτηση που είχαν ποτέ. Ο μόνος λόγος που βρίσκει η Άττικα και τα κάνει, είναι γιατί δεν υπάρχει σοβαρός παίχτης να την κοντράρει. Είτε γιατί δεν θέλει να την κοντράρει(Ηλιόπουλος), είτε γιατί μάλλον φοβάται να ανοίξει πόλεμο και προτιμά να επιβιώνει στις παρυφές(Κουκιανάκης), είτε γιατί η Άττικα τον σαμποτάρει ανοιχτά(Καλλιμασιάς). Για μένα είναι πάντως προφανές πως εδώ υπάρχει χώρος στην αγορά και για άλλον. Να μην πω για τα φορτηγά της Κω και της Ρόδου, τα οποία αν σκεφτεί κανείς πως θα φτάσουν μεσημέρι/απόγευμα στους προορισμούς τους, πιθανόν -σίγουρα στην περίπτωση της Ρόδου- χάνουν και μια μέρα.

 

Συνέχεια με το Νήσος Ρόδος που κατά τις 1900 φόρτωνε με εντατικό ρυθμό για την αναχώρηση των 2000 πρός Χίο και Μυτιλήνη. Πολύς Λιουδάκης και γενικά αρκετά φορτηγά που δεν αποκλείεται να έφτασαν και την 100άρα σήμερα. Το πλοίο δε μασάει βέβαια, δεν σήκωσε καν ράμπα, ήταν όμως γεμάτο σχεδόν μέχρι τον καταπέλτη όσον αφορά το κάτω γκαράζ. Οι 12 πόντοι του υπογράφοντος πάνε στον Μυτιληνιό μεταφορέα ο οποίος αφού δεν χώραγε άλλο φορτίο στην καρότσα, είχε φορτώσει μέχρι και στο χώρο ανάμεσα στην καρότσα και τους τροχούς, διέκρινα ένα τελάρο με πανσέδες:D και 1 μακρόστενο αντικείμενο πλήρως καλυμμένο με αλουμινόχαρτο που πιθανώς να ήταν χορτοκοπτικό. Από την άλλη 0 πόντους στον άλλο Μυτιληνιό μεταφορέα με μια νταλίκα που ήταν φορτωμένη με ράβδους σιδήρου, αυτές που βάζουν στις οικοδομές. Ως εδώ καλά. Σαν εξτραδάκι όμως, επάνω στις σιδερόβεργες είχε βάλει μερικά μαδέρια σαν προστασία και είχε φορτώσει και ένα μικρό σαν κοντέινερ. Όχι τα ISO containers που βλέπουμε στους δρόμους αλλά κάτι παρόμοιο. Το πρόβλημα προφανώς είναι πως πέρα από κάτι ιμάντες, το πράγμα αυτό δεν είχε σταθερή βάση και θεωρώ πως σε μια σφοδρή θαλασσοταραχή θα υπήρχε θέμα σοβαρό. Κάτι τέτοια παραδείγματα με ΟΛΟΥΣ τους εμπλεκομένους να κάνουν τα κορόιδα, αναδεικνύουν το ότι το οποιοδήποτε safety culture, έχει να κάνει μόνο με το φαίνεσθαι. 

 

Το Νήσος Ρόδος έφυγε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση και εμείς περάσαμε στο Κρήτη ΙΙ το οποίο στις 2020 περίπου ήταν γεμάτο μόνο κατά το εν τρίτο στο κάτω γκαράζ. Πλήν όμως με ένα πολύ δυνατό finish, και από εκεί που υποψιαζόσουν πως θα έφευγε χωρίς να γεμίσει, όχι απλά γέμισε αλλά έφυγε και με 15 λεπτά καθυστέρηση για το Ηράκλειο. ΙΧ αυτοκίνητα μέχρι την άκρη της ράμπας και νταλίκες μέχρι τον καταπέλτη. Εκεί στο τέλος αγχώθηκαν να φύγουν, αφού φρόντισαν πρώτα να μπούν και οι τρείς τελευταίες καρότσες του Λιουδάκη. Δεν έκαναν μάλιστα καν προσπάθεια να χωρέσουν 1-2 μονά φορτηγά που ίσως να μπορούσαν να μπούν, βέβαια τους έκατσε και κέντα γιατί για εκατοστά δεν έκλεινε ο καταπέλτης με τη νταλίκα του πλοίου με τις αποσκευές. Έτσι αναγκάστηκαν να την ξεκοτσάρουν και να μπεί ο τράκτορας της στη διπλανή θέση, χάνοντας έτσι μια νταλίκα που κανονικά θα χώραγε εκεί. Τελικά έμειναν έξω 2 ημιφορτηγά και 5 νταλίκες που αμέσως κινήθηκαν πρός τον Έλυρο.

 

Ο Έλυρος λοιπόν έκανε την μεγαλύτερη φόρτωση που εχω δεί εγώ τους τελευταίους 2 μήνες. Πολλές δεκάδες ΙΧ σε αναμονή, πολλές νταλίκες, μονά φορτηγά, 1 ΚΤΕΛ και άλλα τροχοφόρα περίμεναν απέξω κατά τις 2120. Και εδώ το επάνω γκαράζ γέμισε με ΙΧ στο τέλος και η ράμπα σηκώθηκε με 2 σειρές από αυτά σταθμευμένα επάνω της. Σε εκείνο το σημείο υπήρχαν ακόμη πολλά φορτηγά απέξω από το πλοίο και κάποιος θα αναρωτιόταν πως θα χώραγαν. Η ράμπα του Έλυρου όμως είναι μακρύτερη απ' ότι φαίνεται και όταν σηκώθηκε αποκάλυψε χώρο που άνετα θα μπορούσε μέχρι τον καταπέλτη να βάλει 16 νταλίκες. Τέλος πάντων από αριστερά το πλοίο ήταν εντελώς γεμάτο, από δεξιά δεν γέμισε, έβαλε μέχρι και ένα συρόμενο χορταράδικο αλλά χώραγε ακόμη κάμποσες νταλίκες. Αυτό που μου προξένησε απορία ήταν το ότι όσο έχω δεί στα περισσότερα πλοία, κάτω από τη ράμπα πάνε ολόκληρα φορτηγά έτσι ώστε να βγούν γρήγορα και να διευκολυνθεί η εκφόρτωση. Στον Έλυρο έκαναν ακριβώς το αντίθετο, έβαλαν ξεκοτσάριστα κάτω από τη ράμπα και ολόκληρα στα αριστερά. Αλλά τέλος πάντων κάποιον λόγο θα έχουν, αναρωτιέμαι ποιός να είναι αυτός. Εννοείται ο Έλυρος χώνεψε όλους όσους ένιωσαν προσωρινά την απόρριψη από το Κρήτη ΙΙ:D.

 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Nick the Greek said:

Ο μόνος λόγος που βρίσκει η Άττικα και τα κάνει, είναι γιατί δεν υπάρχει σοβαρός παίχτης να την κοντράρει. Είτε γιατί δεν θέλει να την κοντράρει(Ηλιόπουλος), είτε γιατί μάλλον φοβάται να ανοίξει πόλεμο και προτιμά να επιβιώνει στις παρυφές(Κουκιανάκης), είτε γιατί η Άττικα τον σαμποτάρει ανοιχτά(Καλλιμασιάς). Για μένα είναι πάντως προφανές πως εδώ υπάρχει χώρος στην αγορά και για άλλον. Να μην πω για τα φορτηγά της Κω και της Ρόδου, τα οποία αν σκεφτεί κανείς πως θα φτάσουν μεσημέρι/απόγευμα στους προορισμούς τους, πιθανόν -σίγουρα στην περίπτωση της Ρόδου- χάνουν και μια μέρα.

Επειδη μου διαφευγει Ο κουκιανακης ποιος ειναι; 

Και άλλες φορές νομίζω έχει υπόθει ότι οι μεταφορικές γενικά της 12νήσου έχουν συμβόλαια, με αποτέλεσμα και να μπει κάποιος δεν θα πηγαίνουν σε αυτόν.. 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...