Jump to content
Shipfriends

Δελτίο κεντρικού λιμανιού


Recommended Posts

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Πρίν χτιστεί το καινούριο κτίριο, τις ήσυχες καλοκαιρινές νύχτες, άλλες φορές μύριζες την τσίκνα από το μαγγαλάκι που ψήνανε, κι άλλες φορές άκουγες τα πούλια από το τάβλι όταν έπιαναν την παραμάνα στο πλακωτό:D. Ζωάρα! 

Link to comment
Share on other sites

Βόλτα εν Πειραιεί νωρίτερα σήμερα, ξεκινάμε με το Διαγόρα και με αναχώρηση στην ώρα του(2000) για Χίο και Μυτιλήνη. Πέραν του γκαράζ που ήταν γεμάτο μέχρι τον καταπέλτη, νομίζω είχε και σχετικά καλή κίνηση από επιβάτες για τα δεδομένα της εποχής. Υποδειγματική η φόρτωση, βέλτιστη η εκμετάλλευση του περιορισμένου χώρου του γκαράζ του Διαγόρα, έμειναν έξω και 4-5 νταλίκες που πάνε για το Σάμος αύριο. Βέβαια, η παρουσία των πρακτόρων και διαφόρων στελεχών της Blue Star στη φόρτωση, μου θύμισε Alitalia που χρειάζονται 4 άτομα για να κάνουν επιβίβαση μια πτήση εσωτερικού:D. Έτσι και στο Διαγόρα, με παρουσία 3 ατόμων από το γραφείο. Ο ένας, με στυλάκι γιάπη της δεκαετίας του 90 ο οποίος περιφερόταν σα να του ανήκει το πλοίο, κοιτάζοντας πλήρωμα και επιβάτες αφ' υψηλού, μη συχνωτιζόμενος με κανέναν παρά με τους υφιστάμενούς του, ήταν η επιτομή της καβαλημένης κουλτούρας της νεόπλουτης, και τα τελευταία χρόνια νεόπτωχης και ξεπεσμένης εταιρείας.

 

Μετακομίζουμε στην κοινοπραξία μετά την αναχώρηση του Διαγόρα . Η εικόνα στον Έλυρο κατά τις 2030 ήταν μέτρια από κίνηση. Οι πλαινές γραμμές φόρτωσης γεμάτες μέχρι τον καταπέλτη, πλήν όμως οι μεσαίες ήταν μέχρι τη μέση ενώ στα πλάγια του πλοίου δεν υπήρχε καμία νταλίκα να περιμένει να φορτωθεί, έβλεπες γενικά πολύ χαλαρούς ρυθμούς. Δεν παρακολούθησα την αναχώρηση, από τα βυθίσματα και μόνο θεωρώ πως ήταν κάτι σε 70% του γκαράζ. Στις 2005 παρόμοια ήταν η εικόνα και στο Νήσος Ρόδος. Πλήν όμως εκεί το τελευταίο μισάωρο ξαφνικά άρχισαν να καταφθάνουν οι νταλίκες με καταιγιστικούς ρυθμούς, σε σημείο που το πλοίο τελικά ανεχώρησε με 10 λεπτά καθυστέρηση και με σχεδόν γεμάτο το κάτω γκαράζ. Δεν ήταν εντελώς γεμάτο βέβαια το πλοίο, το γεγονός ότι δεν μπήκαν στον κόπο να ανεβάσουν τη ράμπα, σημαίνει πως υπήρχε κάμποσος χώρος ακόμη διαθέσιμος.

 

Σε γενικές γραμμές στα πλοία της κοινοπραξίας η κίνηση ήταν καλύτερη από την περασμένη εβδομάδα, και σε γκαράζ και σε επιβάτες. Δεν συγκρίνεται με το τι κίνηση θα είχαν τα πλοία σε κανονικές συνθήκες το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, αλλά ήταν μια θετική εικόνα σήμερα. Πλοία της Κρήτης με 70-80% πληρότητα στο γκαράζ εννοείται πως δεν μπαίνουν μέσα. Μπορεί τα κέρδη να μην είναι όσα θα μπορούσαν να είναι αλλά μην τρελαθούμε κιόλας, λεφτά δεν χάνουν. Άλλο ένα θετικό ήταν η ανταπόκριση των πληρώματων στα μέτρα ασφαλείας για την πανδημία, σήμερα είδα την εικόνα που θα έπρεπε να βλέπουμε κάθε μέρα, όλοι με μάσκες και μάλιστα να κυνηγάνε και τους επιβάτες να τις φορέσουν. Μάλιστα στο Νήσος Ρόδος είχαν βγάλει στο ντόκο και ένα στρογγυλό τραπεζάκι ώστε να δύνανται οι επιβάτες να συμπληρώνουν τη φόρμα για την επιβίβαση. Δεν βλέπω όμως γιατί πρέπει να κράζω εγώ διαδικτυακά(γιατί οι άνθρωποι που έχουν λόγο μας διαβάζουν) και να υπάρχει κι ο μπαμπούλας του ΛΣ και του ΥΕΝ για να γίνουν τα αυτονόητα.

Link to comment
Share on other sites

Ταξίδι στις αρχές της δεκαετίας του 80 σήμερα για να δούμε μια σκηνή όπου το Σαπφώ παίρνει καύσιμα με τον Όμηρο στο πίσω μέρος της φωτογραφίας. Η φωτογραφία έχει το copyright του φίλου μας Peter J. Fitzpatrick, με την άδεια και παρότρυνση του οποίου την αναδημοσιεύω κι εγώ. Ο φίλος μας ψάχνει πληροφορίες για το τι απέγινε, όχι το Σαπφώ αλλά το εφοδιαστικό Κάστωρ το οποίο το προμηθεύει με καύσιμα. 

 

 

Αυτά που μπόρεσα εγώ να βρώ είναι τα ακόλουθα:

IMO 6709830

Χτισμένο το 1967 στο ναυπηγείο Bolson UK(559) με μία μηχανή Kloeckner Humboldt Deutz.

Ονοματοδοσία:

Banco(1967), Buckingham(1972), Κάστωρ(1982), Άθως(1983), Λακωνίς(1989), Παύλος Κουντουριώτης(1991), Nikolaos G(1994) και Νίκη(1996).

Τελευταίος του πλοιοκτήτης το 1999 φαίνεται να είναι μια εταιρεία που ονομάζεται Φιλικές Γραμμές Ανεφοδιασμού, με έδρα τον Πειραιά.

 

Γνωρίζει άραγε κανείς τι απέγινε το συγκεκριμένο πλοίο?

 

Link to comment
Share on other sites

Τριμελής καραβολατρική επιθεώρηση από κλιμάκιο του Shipfriends στον Πειραιά απόψε, γενικά από κόσμο ένα τσίκ παραπάνω η κίνηση σε σύγκριση με αυτό που βλέπουμε τις τελευταίες εβδομάδες, είδα τους πρώτους 2 τουρίστες να σέρνουν μπαγκάζια για επιβίβαση σε πλοίο. Μη φανταστείτε, γενικά και από κίνηση αλλά και από δρομολόγια είναι σαν να είμαστε στο Φεβρουάριο αλλά τέλος πάντων σε σύγκριση με 2 εβδομάδες πίσω, ήταν μια ελαφρά βελτίωση. Σκεφτείτε πως ο Νέαρχος τελικά σήμερα δεν κάνει δρομολόγιο, απλά δεν υπάρχει κίνηση από βυτία. Και πως να υπάρχει, όταν τα νησιά είναι άδεια.

 

Ξεκινάμε με το Πρέβελης που έφυγε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση στις 1800 για Μήλο - Σαντορίνη - Ανάφη - Ηράκλειο - Σητεία - Κάσο - Κάρπαθο - Διαφάνι - Χάλκη - Σύμη - Ρόδο. Αυξημένη κίνηση από επιβάτες και αρκετά ΙΧ τα οποία γέμισαν το πάνω γκαράζ και στοιβάστηκαν και στο κάτω. Σημείο των καιρών πως το Πρέβελης δεν έφυγε με γεμάτο γκαράζ, χωρούσε τουλάχιστον 2-3 νταλίκες ακόμη. Μιλάμε για μια αναχώρηση που σε προηγούμενα έτη θα άφηνε έξω κάμποσες νταλίκες ακόμη και το χειμώνα. Συνεχίζουμε με το βαπόρι του Βαγγέλη Αράθυμου το οποίο και αυτό ανεχώρησε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση στις 1900 για Μύκονο - Πάτμο - Φουρνοι - Άγιο Κήρυκο - Βαθύ - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα. Γεμάτο το γκαράζ και μάλιστα κατέβηκε και το πρύμα δεξιά πατάρι για τα ΙΧ των τεσσάρων πρώτων προορισμών. Έχω την αίσθηση πως το πλοίο έχει αλλάξει και ύπαρχο.

 

Κατόπιν στον Ηετίωνα για την αναχώρηση του Νήσος Σάμος στις 2000 για Ψαρά - Οινούσσες - Χίο - Μυτιλήνη. Αρκετή κίνηση, συμπεριλαμβανομένων και καμιά 15αριά ΙΧ για Ψαρά και Οινούσσες, τελικά το πλοίο έφυγε στην ώρα του με το κάτω γκαράζ περίπου 80% γεμάτο. Ξέρει κανείς ποιός είναι λοστρόμος στο πλοίο? Γιατί νομίζω πως ήταν παλιά στο Ιθάκη? Την ίδια στιγμή ο Όλυμπος αναχώρησε για το γνωστό δρομολόγιο με λίγη κίνηση, καμιά 20αριά φορτηγά πρέπει να είχε μάξιμουμ. Το πλοίο έπαιρνε καύσιμα με βυτία μέχρι τις 1800. Κλείνουμε με την αναχώρηση του Τάλως στις 2030 για Χανιά, σχεδόν γεμάτο το πλοίο με περίπου 45 κομμάτια. Φόρτωση των Κρητικών δεν είδα, είδα όμως τις αναχωρήσεις και με το μάτι δε νομίζω ότι κανενός το γκαράζ ήταν γεμάτο. Αυτά και εις άλλα με υγεία.

Link to comment
Share on other sites

Βόρτα(που λέμε και στον Περαία) στο λιμάνι νωρίτερα σήμερα, αγαπημένη επίσκεψη ο Διαγόρας ο οποίος έφυγε στην ώρα του για Χίο και Μυτιλήνη. Νομίζω έρχεται το Νήσος Ρόδος στην κατάλληλη ώρα μια και τα ΙΧ σήμερα ξεχείλισαν από το πάνω γκαράζ και κάλυψαν σημαντικό μέρος του κάτω και πρός την πρύμη, εις βάρος των φορτηγών. Πάντως, όταν έχεις ασυνόδευτο ΙΧ για Μυτιλήνη και εμφανίζεσαι στις 1945, είσαι για ξύλο με φύλλο μπακαλιάρο. Τυχερός ο οδηγός που δεν ήταν υπ' ευθύνη μου η φόρτωση:D.

 

Τα Κρητικά όλα στην ώρα τους, το Κρήτη ΙΙ με 70% του γκαράζ για Ηράκλειο και με καινούριο λοστρόμο, κλασσική φάτσα ΑΝΕΚ αλλά δεν ξέρω το όνομα. Το Φαιστός Παλάς παρόμοια εικόνα, έβλεπες μια γραμμή φόρτωσης μέχρι έξω και την άλλη στο βάθος. Πάνω γκαράζ εμφανώς μη γεμάτο. Δεν έφτασα μέχρι το Blue Galaxy αλλά το πλοίο ήταν στον αφρό. Απίστευτη εικόνα αυτή για Κρήτη.

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι πως υπάρχει κάποιος συγεκριμένος λόγος που σήμερα το Κύδων το Παλάς έδεσε στο Quai d' Ηετίωνας και το Νήσος Ρόδος στο ντόκ 3. Τον γνωρίζει κανείς?

Link to comment
Share on other sites

Εαν θες την αποψη μου τα 214 μετρα του Παλλας μικρυνουν το στενεμα μετα τη μπουκα μαζι με το ηδη υπαρχων κρουαζιεροπλοιο απο απεναντι οπιτε πηγε στην Ηιετιωνα

Link to comment
Share on other sites

Αυτό λεω κι εγώ ρε συ, προτεραιότητα είναι η λεζαντα του ΥΕΝ, ποιά βαπόρια, ποιό λιμάνι, ποιά ασφάλεια. Σα να είναι το γκαράζ του σπιτιού του και το άδειασε για να κάνει πάρτυ με τους φίλους του. Το ένα ψώνιο μετά το άλλο σε αυτό το Υπουργείο. 

Link to comment
Share on other sites

Το Κύδων δένει δίπλα από του Βασιλειάδη με τη πλώρη προς τα έξω.Τα 214 μέτρα του δε ''φτάνουν'' μπροστά από το υπουργείο, πόση θέα πια να κόψουν.Αλλά τι να πει κανείς εδώ στο Ελλαντα.

Link to comment
Share on other sites

Βόλτα εν Πειραιεί νωρίτερα σήμερα για να δούμε φόρτωση. Περνώντας κατά τις 1800 από το Πρέβελης, φόρτωνε ΙΧ για τη Μήλο μαζί με την τελευταία καρότσα, νομίζω έφυγε γεμάτο και με κάμποσο κόσμο όπως είδα αργότερα στα καταστρώματα. Συνέχεια στο τρίω ντόκ με το BS 2 και τον κλασσικό πανικό της τελευταίας στιγμής. Πολλή κίνηση, απέπλευσε με ολιγόλεπτη καθυστέρηση και αφήνοντας έξω κάμποσες καρότσες. Ιδιαίτερη κίνηση είχαμε και στο Νήσος Σάμος που ανεχώρησε στην ώρα του για Ψαρά - Οινούσσες - Χίο - Μυτιλήνη με καμιά 30αριά ΙΧ να φορτώνονται στο τέλος για τους 2 πρώτους προορισμούς, Πολύς κόσμος και στα ντέκ, το κάτω γκαράζ βέβαια χώραγε τουλάχιστον 8 νταλίκες ακόμη. Αλλά αυτή είναι η μαγκιά του συγκεκριμένου πλοίου.

 

Συνέχεια με το Κρήτη ΙΙ που είχε την περισσότερη κίνηση που έχω παρατηρήσει εδώ και 1,5 μήνα περίπου, έφυγε μάλιστα με μικρή καθυστέρηση και με το κάτω γκαράζ 90% γεμάτο. Τέλος με τη νοσταλγική αναχώρηση του Μύκονος στις 2200 για το γνωστό γαλατάδικο δρομολόγιο. Και λέω νοσταλγική γιατί φόρτωσε στη θέση που φόρτωνε συχνά η Ρομιλντάρα η ατελείωτη και φυσικά πέραν τούτου λόγω ώρας θυμηθήκαμε βραδυνό Παροναξίας εμείς οι νοσταλγοί του ρον εντ ρόλ. Γεμάτο το βαπόρι, μία ντουζίνα νταλίκες με οικοδομικά υλικά για τη Μύκονο αλλά ελάχιστα ΙΧ και φόρτωση με όλα τα ΙΧ να μπαίνουν με τη μούρη στο γκαράζ. Απορώ πόση ώρα θα κάνουν στα νησιά και γιατί ακολουθούν αυτήν την τακτική.

 

Κλού της βραδιάς, ένας συνάνθρωπός μας που έφερε στις 2155(κυριολεκτώ) ασυνόδευτο ΙΧ με προορισμό τη Μυτιλήνη. Στερεύουν τα λόγια και για το πλήθος της μεγαλοσύνης αυτού του ανθρώπου αλλά και για την ψυχική ηρεμία του πληρώματος του Μύκονος. Κι ας ανάψει κανένα κεράκι που δεν είναι ύπαρχος στο πλοίο κανένας τύπος σαν εμένα που θα τον άφηνε έξω για να του γίνει μάθημα. Αναχώρηση με 10λεπτη καθυστέρηση και γεμάτο γκαράζ το πλοίο. Να σημειώσουμε πως η καθυστέρηση στην αναχώρηση(2000 η σωστή ώρα) οφείλεται στην βλάβη του καταπέλτη που είχε το πλοίο τη Δευτέρα, απ' ότι μαθαίνω. Με λίγα λόγια κουβαλάει την καθυστέρηση αυτή όλη την εβδομάδα, δείγμα του πόσο εξοντωτικά για πλοίο και πλήρωμα είναι τα συγκεκριμένα δρομολόγια.

 

Link to comment
Share on other sites

Σχεδόν νεκρό το λιμάνι του Πειραιά σήμερα μετά την αναχώρηση του Χίος στις 1300 και μέχρι το βράδυ. Νεκρό, εκτός από την αναχώρηση του Blue Star Milena στις 1730 για Πάρο - Νάξο - Εύδηλο - Καρλόβασι - Βαθύ. Η ταχύτητά του και στη θάλασσα και στη φόρτωση του επιτρέπουν να ανταπεξέρχεται στα δύσκολα δρομολόγιά του, η φόρτωση είναι σεμιναριακού επίπέδου. Φόρτωση και από τους 2 καταπέλτες, συνεχώς. ΙΧ στο πάνω γκαράζ, ΙΧ στο υπόγειο του δεξιού γκαράζ, νταλίκες στο δεξί γκαράζ και ΙΧ στις ράμπες του αριστερού γκαράζ, όλα αυτά μαζί, όπως πρέπει να φορτώνει ένα πλοίο με αυτά τα χαρακτηριστικά και ευκολίες. Και μάλιστα χωρίς πανικό και φωνές, με τη συνδρομή του ΛΣ που επίσης έκανε καλή δουλειά.

 

Πολύς και ο κόσμος επίσης, πρέπει να ήταν σχεδόν πρωτόκολλο το πλοίο, τους έβλεπε κανείς τσαμπιά στα καταστρώματα. Μάσκες πλησιάζοντας στο πλοίο σχεδόν κανείς δε φορούσε από τους επιβάτες, τις έβαζαν για την επιβίβαση και ελπίζω να μην τις βγάζουν μετά. Όλος αυτός ο κόσμος που ξεσαλώνει τώρα χωρίς μάσκες, βάζει σε κίνδυνο τις διακοπές όλων ημών που -ίσως να/θα- πάρουμε τον Αύγουστο αλλά και τον τουρισμό της χώρας. Αλλά να μου πείς στην Ελλάδα, ποιός σεβάστηκε ποτέ το διπλανό του για να τους σεβαστούμε και τώρα.

 

Το βραβείο της πιο trendy διάφανης μάσκας μεχρι τώρα το κερδίζει ο αρχιλογιστής του Blue Star Milena, Μπάμπης Κοτσαμπάς. Συνολάκι η μάσκα με κίτρινο καπελάκι με μπλέ αστέρι, ξεχώρισε στυλιστικά στη σημερινή φόρτωση. Κάποια στιγμή μάλιστα που του πήρε πρός στιγμήν ο αέρας το καπελάκι, ακούστηκε μια φωνή από τη ντάνα των αυτοκινήτων "βάλτου καπιτσάλι":D. Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η καλή ατάκα που ακούστηκε στη σημερινή φόρτωση. Σε κάποια δόση, φτάνει ένα ΙΧ όπου ο μπαμπάς και η μαμά φέρνουν στο λιμάνι την κορούλα τους μαζί με τις φίλες της, που πάνε διακοπές. Φωνές, γέλια, ξενοιασιά. Ψάχνοντας το χαρτί με τη δήλωση για τον covid, η κοπελίτσα συνειδητοποιεί πως μαζί με τη δήλωση, έχει πάρει και το χαρτί με τη βαθμολογία της στο σχολείο. Λέει του μπαμπά "Μπαμπά, μπερδεύτηκα και πήρα και το χαρτί με τους βαθμούς μου μαζί". Και πετάγεται η μαμά "και δεν το πετάς στη θάλασσα παιδί μου, τέτοιοι που είναι" :D:D.

 

Το πλοίο έφυγε στην ώρα του και με πολύ φορτηγομάνι για Νάξο, σχεδόν όλο το δεξί γκαράζ είναι γεμάτο με φορτηγά της Νάξου. Και στο τέλος θα μπορούσε να πάρει και περισσότερα, χώραγε τουλάχιστον 4-5 φορτηγά ακόμη. Επίσης επιβαίνει στο πλοίο Τουότα με καρπούζια και τομάτες, αγοράστε άφοβα από τον πλανώδιο τομάτες, τις πέρασα quality control, ζουμερές και μπάνικες:D. Φορτηγά για Ικαρία και Σάμο δεν πρέπει να έχει πάρει τόσα πολλά. 

Link to comment
Share on other sites

On 7/11/2020 at 8:21 PM, Mike18 said:

Η κίνηση στα κρητηκα ξερει κανεις; 

Πολύς κόσμος (και αυτοκίνητα) χτες στο Φαιστός προς Ηράκλειο. Έχει κάποιος την κίνηση;

Link to comment
Share on other sites

 Και χθές το απόγευμα εν Πειραιεί, σκότος κι έρεβος εγένετο περί ώρας 6ης. Κι αντί να βγάλουμε καμιά φωτογραφία, τελικά πήγαμε να δούμε φόρτωση. 

 

Οπότε βόλτα ως τον Όλυμπο που φόρτωνε στον Άγιο Διονύση για την αναχώρηση των 2000. Όπως έχει ειπωθεί και αλλού, η εικόνα του πλοίου όσον αφορά την κίνηση είναι σαφώς βελτιωμένη. Χτές όταν έφυγε είχε φορτηγά μέχρι τον καταπέλτη στη γραμμή φόρτωσης 1, και περί των 2/3 του μήκους του πλοίου στις κεντρικές γραμμές(3-5), πλάγια δεξιά δε φαινόταν κάτι αλλά σίγουρα θα είχε πλώρα, στο τέλος έβαλε και 2 χορταράδικα ενώ πήρε και αρκετά ΙΧ όσο ήμουν εκεί.  Έβαλε επίσης και 2 χαμηλά trailers μεταφοράς βαρέων οχημάτων, ένα εκ των οποίων παραήταν χαμηλό για την κλίση του καταπέλτη. Όμως το πλήρωμα έσωσε την κατάσταση χωρίς ζημιά για το όχημα, βάζοντας από κάτω έξτρα στρωμάτσες και μάλιστα διπλωμένες στα 2, ώστε να πάρει λίγο ύψος και να μη βρεί από κάτω. 

 

Την ίδια εκείνη στιγμή που κώλωνε η συγκεκριμένη νταλίκα, υπήρχε στα δεξιά του καταπέλτη αντρόγυνο με μωρό στο καροτσάκι που ταξίδευαν μεν αλλά μινάρανε δίπλα στον καταπέλτη με αυτόν που τους είχε φέρει στο πλοίο τουλάχιστον για κανένα μισάωρο. Πότε λοιπόν είναι η πιο ενδεδειγμένη ώρα να επιβιβαστούμε μετά από τόση ώρα χασομέρι? Μα φυσικά όταν κωλώνει η νταλίκα στον καταπέλτη. Και από που είναι πιο ασφαλές να περάσουμε σαν υπεύθυνοι γονείς? Μα φυσικά ακριβώς πίσω από την νταλίκα. Ευτυχώς το πλήρωμα τους πήρε χαμπάρι εγκαίρως και σταμάτησε τη νταλίκα. Αν είχε γίνει δυστύχημα, πραγματικά θα είχα κάνει έρανο στο Shipfriends να πληρώσουμε το δικηγόρο του άμοιρου οδηγού. Εξοργιστικά ηλίθιοι γονείς. Συνολικά υποθέτω πως θα είχε καμιά 30άρα νταλίκες και 1 τουριστικό λεωφορείο, το στοίχημα για το πλοίο προφανώς είναι η αξιοπιστία και η καθιέρωση. Για να δούμε τι θα δούμε τώρα με τα καλοκαιρινά δρομολόγια και τα πιο πιεσμένα ωράρια. 

 

Μετά την αναχώρηση του Ολύμπου, περνάμε στον Μπλέ Ορίζοντα ο οποίος είχε αναχώρηση στις 2100 για το Ηράκλειο. Φτάσαμε στις 17 Ιουλίου για να δούμε να γεμίζει Κρητικό πλοίο από γκαράζ, τουλάχιστον εγώ δεν είχα ξαναπετύχει φέτος το καλοκαίρι. Πολλά τα ΙΧ, πολλή η κίνηση γενικά και αρκετά τα νεύρα κατά τη διαδικασία, τόση κίνηση για τέτοιον προορισμό με πλοίο που έχει 1 καταπέλτη και μάλιστα στενό, το καθιστά δύσκολο. Ντάνιαζαν τα ΙΧ αριστερά μπροστά στον καταπέλτη για να αποφασίσουν να τα ξεντανιάρουν και να τα φορτώσουν 1 λεπτό αργότερα, η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε 3 φορές τουλάχιστον. Πολλά μπράβο:rolleyes: στον συμπολίτη μας ο οποίος εμφανίστηκε με βανάκι έξω από το πλοίο στις 2045 έχοντας να δώσει 9 μεγάλα δέματα για μεταφορά. Μάλιστα αυτά τα δέματα έπρεπε και να μπούν στο ψυγείο του πλοίου αλλά και να ξεφορτωθούν μέσα στο γκαράζ γιατί ήταν βαριά. Μαντέψτε, και το ψυγείο ήταν ήδη γεμάτο αλλά και φυσικά 15 λεπτά πρό της αναχώρησης, γινόταν πανίκουλας από τις νταλίκες στο γκαράζ. Ο συγκεκριμένος απεχώρησε βαθύτατα δυσαρεστημένος, δεν υπάρχει Κράτος:D. Ο Ορίζοντας τελικά αναχώρησε γεμάτος μέχρι τον καταπέλτη κι αφήνοντας έξω ένα χορταράδικο στις 2115.

 

Στη συνέχεια ο Έλυρος που ετοιμαζόταν για την αναχώρηση των 2200 για τα Χανιά, είχε ήδη φορτώσει σχεδόν ολοκληρωτικά στις 2115 που βρέθηκα εκεί. Δεν καταλαβαίνω γιατί πάνε την αναχώρηση στις 2200, ο κόσμος γνωρίζει το ωράριο των 2100 με συνέπεια από τις 2115 μέχρι τις 2200 που έφυγε το πλοίο να έχουμε ελάχιστα ΙΧ και κόσμο που επιβιβάστηκαν. Πολύ φορτωμένος ο Έλυρος αλλά όχι γεμάτος. Αριστερά χώραγε ακόμη 6-7 νταλίκες, δεξιά άλλες τόσες ενώ ούτε και το πάνω γκαράζ είχε γεμίσει. Ήταν όμως η περισσότερη κίνηση που έχω δεί σε πλοίο των Χανίων φέτος. Μοναδικό μελανό σημείο εκεί στο τέλος που φορτώθηκε μια καινούρια γερμανική νταλίκα μεταφοράς ΙΧ, συρόμενη. Η ρυμούλκα της είχε 3 σετ τροχών στη μέση τους οποίους και ψήλωσε για να μη βρεί στην ανηφόρα του καταπέλτη αλλά χωρίς επιτυχία. Του έφεραν μια έξτρα στρωμάτσα που τοποθέτησαν λάθος με συνέπεια να βρεί πίσω η νταλίκα, τελικά τον έβαλαν με τη μούρη με αποτέλεσμα να συρθεί το κάτω μέτος της ρυμούλκας στον ντόκο για να μπεί το φορτηγό. Για μένα δε τον βοήθησαν καθόλου τον οδηγό, διαβάστε παραπάνω τι έκανε στην ίδια περίπτωση το πλήρωμα του Ολύμπου. Παρόντες στη φόρτωση και 7-8 λιμενοφύλακες-κωλόψαρα που ήταν μαζεμένοι φάτσα από τον καταπέλτη και παρακολουθούσαν τη διαδικασία χωρίς να συμμετέχουν, σαν εκπαιδευτική επίσκεψη. Απόρώ τι σόι εκπαίδευση είναι αυτή, τσιγάρο κάνανε στο χαλαρό οι τύποι:D.

 

Επίσκεψη στο λιμάνι όμως είχαμε και σήμερα το πρωί. Μεγάλη κινητικότητα στα Αιγινίτικα και αναχωρήσεις μάλλον με πρωτόκολλο στα περισσότερα πλοία. Ουρές οι επιβάτες απέξω και σαν τσαμπιά στα καταστρώματα, τόσο στα πλοία του Σαρωνικού όσο και σε αυτά για τη Σαλαμίνα. Ειδικά στα τελευταία, όλος ο κόσμος είναι στο κατάστρωμα γιατί κανείς δε θέλει να κάτσει μέσα. Οπότε θεωρώ πως τελικά το να κάτσεις μέσα μπορεί και να είναι ασφαλέστερο, αφού είσαι μόνος σου:D. Πρώτη εμπορική αναχώρηση για φέτος και για το Σαντορίνη Παλάς στις 0900 με ενθουσιώδη σφυρίγματα που ανταπέδωσε περιέργως μόνο το Louis Cristal, αν δεν κάνω λάθος. Σήμερα είχαμε και το έκτακτο δρομολόγιο του Νήσος Ρόδος στις 1130 για Σύρο - Πάρο - Νάξο. Το πλοίο πρέπει να έβαλε τουλάχιστον 50-60 φορτηγά, από τις 0900 που ξεκίνησε τη φόρτωση είχε σταθερή ροή, η μεγάλη πλειοψηφία για Πάρο και Νάξο. Είναι προφανές πως έστω και στη φετινή, περίεργη χρονιά, τα υπόλοιπα δρομολόγια της Άττικα δεν επαρκούν και υπάρχει backlog φορτηγών. Αλλά και από ΙΧ δεν πήγε άσχημα το πλοίο, πρέπει να έβαλε καμιά 70αριά, τουλάχιστον όσο ήμουν εγώ εκεί. Η γκαραζάρα του Νήσος Ρόδος επέτρεψε ταχύτατη φόρτωση με τη συντριπτική πλειοψήφία των νταλικών να μπαίνουν με τη μούρη.

 

Εδώ highlight ένας συνάνθρωπός μας ο οποίος ξεπροβόδιζε τη γυναίκα και το ενήλικο παιδί του(μάλλον) στο πλοίο. Ενώ συζητούσαν μεταξύ τους στο χαλαρό κι ετοιμάζονταν να επιβιβαστούν, ξαφνικά συνειδητοποιεί πως ένα συνεργείο του Alpha είναι στο λιμάνι και παίρνει πλάνα με την ρεπόρτερ να παίρνει δηλώσεις από τους επιβάτες. Παύση επιβίβασης για την εν λόγω οικογένεια. Ο τύπος αμέσως μπήκε σε δράση, πήγε και έπιασε κουβέντα στον καμεραμάν, και σε χρόνο dt είχαν στηθεί οικογενειακώς μπροστά στο μικρόφωνο της Ρένας Κουβελιώτη για να τους πάρει συνέντευξη :D. Γύφτικο σκερπάνι ο τύπος, γελούσαν μέχρι και τα κορδόνια των παπουτσιών του. Τι κάνει ο άνθρωπος για λίγη ασήμαντη δημοσιότητα, είναι διατεθειμμένος να ξεβρακώσει και αυτόν και τους δικούς του μπροστά στην κάμερα. Οι επιστήμονες της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας, λόγω των media και των social shit, δε θα μείνουν από δουλειά τουλάχιστον για τα επόμενα 200 χρόνια:D.

 

Πέρας βόλτας με το Χίος και την πολυσυζητημένη στο παρελθόν αναχώρηση των 1300 για Μύκονο - Μεστά - Σίγρι. Σε σύγκριση με το περασμένο Σάββατο, ακόμη πιο αυξημένη η κίνηση των ΙΧ με τη μερίδα του λέοντος στα Μεστά αλλά και με πολύ αυξημένα νούμερα ΙΧ και για τη Μύκονο. Αυτή τη φορά το πλοίο είχε κατεβάσει και τα πλωριά πατάρια για τα ΙΧ που φόρτωνε από τις 1130 μέχρι τις 1250 ασταμάτητα. Πολλή κουβέντα έχει σηκώσει η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στα σχολεία κατά καιρούς, εγώ πιστεύω πως το βάρος πρέπει να δωθεί στα νέα ελληνικά. Αν μιλούσαν τα στοιχειώδη ελληνικά οι νεοέλληνες δε θα γκάριζε το πλήρωμα να μπαίνει το αμάξι στο γκαράζ μόνο με τον οδηγό, και δε θα έβλεπαν την κυρία Σούλα να θυμάται πως πρέπει να αποβιβαστεί επάνω στον καταπέλτη και να βγάλει κι από το πίσω κάθισμα το τάπερ με το μπριάμ:D που έχει πάρει μαζί της για να φάνε με τον κυρ-Στράτο στο ταξίδι. Δηλαδή έλεος. Στο τέλος μπήκαν και 4 νταλίκες, ίσως να ήταν και όλες για Μϋκονο, μία εξ' αυτών ένα χορταράδικο που μπήκε στο τέλος. Το πλοίο βέβαια χώραγε κι άλλα ΙΧ στο πάνω ντέκ αλλά και 4-5 νταλίκες ακόμη στο κυρίως.  

Link to comment
Share on other sites

Και σήμερα ο υπογράφων με το αγαπημένο του Zastava, σε εσπερινή βόλτα στο κεντρικό λιμάνι. Ξεκινάμε με τον Όλυμπο που στις 1930 το απόγευμα φόρτωνε εντατικά για την αναχώρηση των 2000 για Μήλο - Σαντορίνη - Ρέθυμνο. Και είχε εικόνα που δεν έχω ξαναδεί προσωπικά στο συγκεκριμένο πλοίο, πολλά φορτηγά δηλαδή απέξω και συνεχή φόρτωση. Οι 2 αριστερά γραμμές φόρτωσης ήταν μέχρι 1 μήκος φορτηγού πρίν τον καταπέλτη, ενώ περίπου στα 3/4 του πλοίου οι μεσαίες, δεξιά είχαμε φορτηγά και στο τέλος ΙΧ μέχρι επίσης 1 μήκος φορτηγού πρίν τον καταπέλτη. Βασικά το κάτω γκαράζ έπαιρνε ακόμη 8-9 νταλίκες ενώ και στο πάνω ξεχώριζε κανείς ΙΧ και 2-3 φορτηγά πρύμα. Είναι η καλύτερη κίνηση που έχω δεί ποτέ στο συγκεκριμένο πλοίο και πέραν από τη Σαντορίνη είχε και αρκετά φορτηγά για τη Μήλο. Νομίζω είναι μια καλή ανάσα για τους πλοιοκτητες του.

 

Να δώσω πόντους στο πλήρωμα της κουβέρτας που γνωρίζοντας τις δυσκολίες του καταπέλτη του Ολύμπου προσπαθεί πολύ με στρωμάτσες να μειώσει λίγο την κλίση για να μη βρίσκουν τα φορτηγά. Δεν το βλέπει πια κανείς αυτό συχνά, είτε γιατί δεν μπαίνουν στον κόπο τα πληρώματα, είτε γιατί οι μοντέρνοι καταπέλτες δεν χρειάζονται κάτι τέτοιο. Εύφημος μνεία επίσης σε έναν συνάνθρωπό μας με Nissan Primera που αγόρασε με το εφάπαξ:D, ο οποίος είχε εγκαταστήσει στο παμπρίζ μια σειρά με φωτάκια χρώματος μπλέ και κόκκινου που άναβαν εκ περιτροπής όπως τα περιπολικά:D. Εντελώς ψαρωτικό όταν το βλέπεις στον καθρέφτη, νομίζεις πως πρόκειται για αυτοκίνητο της ασφαλείας με πολιτικές πινακίδες.

 

Παραδίπλα το αγαπημένο δεινοσαυράκι Κρήτη ΙΙ φόρτωνε για το Ηράκλειο. Αρκετά καλή κίνηση με τα τελευταία ΙΧ να καταλαμβάνουν χώρο επάνω στη ράμπα. Η γνωστή εντατική φόρτωση με το μισό γκαράζ να είναι καρότσες του Λιουδάκη και του Μιχάκου. Τελικά το πλοίο δεν έφυγε γεμάτο, χώραγε 7-8 νταλίκες ακόμη στο κάτω γκαράζ. Ήταν όμως στην ώρα του και σίγουρα θα μπορούσε να φορτώσει την καρότσα αλλά και το χορταράδικο που άφησε έξω το Φαιστός Παλάς που δίπλα φόρτωνε επίσης για Ηράκλειο. Η αναχώρησή του ήταν παραδόξως καθυστερημένη κατά 15 λεπτά, ίσως γιατί το γενικό πρόσταγμα στη φόρτωση είχε ένα στέλεχος των Μινωικών με γραβάτα και όχι ο Ύπαρχος. Πάντως τα ΙΧ στο πάνω γκαράζ έφταναν μέχρι το κάτω μέρος της ράμπας ενώ στο κυρίως γκαράζ φορτώθηκαν κάμποσα ΙΧ που έφτασαν στο πλοίο στο τέλος της φόρτωσης.

 

Απόψε είχαμε και το έκτακτο Blue Star Paros για την Πάρο που αναχώρησε γεμάτο με φορτηγά όχι στις 2100 όπως προέβλεπε το πρόγραμμα αλλά στις 2230 ή κάτι τέτοιο. Είχαμε όμως και τον Μπλέ Γαλαξία που αναχώρησε στην ώρα του για Χανιά. Γύρω στις 2120 που τον επισκέφθηκα, είχε σχεδόν όλο το αριστερό κομμάτι του γκαράζ γεμάτο με νταλίκες. Το ίδιο και τις δύο πιο δεξιά γραμμές φόρτωσης στο δεξί κομμάτι του γκαράζ. Είχε όμως σηκώσει και τη ράμπα του άνω γκαράζ που φαντάζομαι είχε γεμίσει, γεμίζοντας όλες τις γραμμές φόρτωσης που κάλυπτε ο καταπέλτης με ΙΧ, όλα φορτωμένα με τη μούρη. Χρησιμοποιεί στα Χανιά τον πλώριό πλαινό καταπέλτη, ή πρόκειται για τη συνήθη φόρτωση της Blue Star της λογικής "βάλτα όπως να είναι για να φύγουμε στην ώρα μας και να φτάσουμε στην ώρα μας, κι ας πάρει μετά 2 ώρες να ξεφορτώσουμε?" Το πλοίο πάντως γύρω στις 2140 που το άφησα, χώραγε τουλάχιστον 15 νταλίκες ακόμη αλλά στην αναμονή δεν υπήρχε καμιά. Για όσους πάντως παρακολουθούν τη μάχη των Χανίων ανάμεσα σε Γκριμάλντι και ΑΝΕΚ, να πω ότι το πλοίο με τις μεγαλύτερες πληρότητες στη γραμμή, δεν είναι άλλο από το αγαπημένο Τάλως:D.

Link to comment
Share on other sites

Τριμελές κλιμάκιο του Shipfriends σήμερα το απόγευμα στο λιμάνι για φόρτωση και ωραία κουβεντούλα. Εν αρχή ην το Πρέβελης που ανεχώρησε στις 1800 και κάτι λεπτά για Μήλο - Σαντορίνη - Ανάφη - Ηράκλειο - Σητεία - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδο. Γεμάτο έφυγε το πλοίο, όταν ανέβηκε η ράμπα μπήκαν μερικές νταλίκες της Μήλου και το γκαράζ τελικά καλύφθηκε με περίπου 20 ΙΧ για τη Μήλο, συν ένα Αναφιώτικο και ένα βανάκι με ρυμούλκα με προορισμό την Κάρπαθο. Το βανάκι άνηκε σε κάποιον Αυστριακό ο οποίος είχε την έμπνευση να ρωτήσει κάτι τους 2 λιμενικούς που παρακολουθούσαν τη φόρτωση. Νεαροί σε ηλικία, 20-21 ετών το πολύ. Δυστυχώς τα παιδιά αυτά δε μιλούσαν τα στοιχειώδη Αγγλικά και ακολούθησε μια "Me Tarzan, you Jane" συνεννόηση που σε κάνει να αναρωτιέσαι πως είναι δυνατόν σε μια χώρα που ζεί από τον τουρισμό, να βγαίνουν στο κεντρικό της λιμάνι όργανα υπηρεσίας που δεν μιλάνε τα στοιχειώδη αγγλικά. Δεν ξέρω καν αν το ΛΣ περιλαμβάνει τα Αγγλικά στα στοιχειώδη προσόντα για πρόσληψη αυτών των χαμολόβαθμων. Αν δεν τα περιλαμβάνει, μήπως θα έπρεπε? Αν τα περιλαμβάνει και πέρασαν τα τέστ αυτοί οι δύο, τότε αναρωτιέμαι αν ξέρει αυτός που τους εξέτασε, αν τους εξέτασε. Δε συζητάμε να μιλάνε αγγλικά επιπέδου Eaton College, για τα βασικά συζητάμε.

 

Επίσης, όσοι είστε σεξιστές ως πρός τις γυναίκες οδηγούς, θα δικαιωνόσασταν 100% αν βλέπατε μια γυναίκα με ένα Σμαρτάκι που προσπάθησε να μπεί με την όπισθεν στο πλοίο. Σαν κωμωδία βωβού κινηματογράφου, μάλλον είχε πελαγώσει και μπλοκάρει, και έκανε ακριβώς το αντίθετο από αυτά που της έλεγε ο ναύτης. Παραλίγο να πέσει στο πλάι του καταπέλτη, τιμόνια μόνο τέρμα δεξιά ή αριστερά, σόου πραγματικό. Ο ναύτης τελικά για να μην κάνει κακό στον εαυτό της, έβαλε το χέρι του μέσα στο αυτοκίνητο και γύρναγε αυτός το τιμόνι, απίστευτα πράγματα.

 

Ακριβώς δίπλα ο Όλυμπος, με αναχώρηση 2000 για Μήλο - Σαντορίνη - Ρέθυμνο. Αποδείχτηκε τελικά πως η αυξημένη κίνηση της Τετάρτης που περιέγραψα παραπάνω, ήταν σαν αποτέλεσμα της έλλειψης του Πρέβελης τη συγκεκριμένη μέρα, μια και το πλοίο άντε να είχε 20 νταλίκες συνολικά ενώ από ΙΧ πρέπει να είχε καμιά 50αριά. Χαμηλά νούμερα.

 

Αμέσως μετά μεταφερθήκαμε στην προβλήτα Γ1 της Δραπετσώνας για την αναχώρηση του Τάλως για Χανιά. Το πλοίο ανεχώρησε στις 2115, αντί για 2000 που είναι διαφημισμένο με το 80% του γκαράζ του γεμάτο, καμιά 40αριά κομμάτια δηλαδή, στην πλειοψηφία τους χορταράδικα, βυτία και γκάζια. Ωραία ατμόσφαιρα, χαλαρή διάθεση και πολλή κουβέντα για τα τελευταία μοντέλα της Mercedes Benz.

 

Τέλος είχαμε την αναχώρηση του Μπλέ Γαλαξία στις 2200 για τα Χανιά. Απογοητευτική εικόνα για Παρασκευή βράδυ του Ιουλίου, από φορτηγά ήταν γεμάτες οι δύο ακριανές γραμμές στα δεξιά ενώ αυτές από αριστερά δεν έφταναν ούτε την άκρη του μεσιανού μπουλμέ. Βέβαια ΙΧ είχαμε μπόλικα, που ξεχείλισαν από το πάνω γκαράζ και ντανιάστηκαν με τη μούρη πρός τα μέσα στο κάτω. Το πλοίο όμως είχε πολύ κενό χώρο, η εικόνα και του συγκεκριμένου πλοίου όσον αφορά τη φόρτωση αλλά και του λιμανιού γενικά, μάλλον σε Μάιο παραπέμπει, παρά σε Ιούλιο.

 

Επίσης να σημειώσω πως το βαπόρι του Βαγγέλη Αράθυμου πρέπει να έφυγε με καμιά ώρα καθυστέρηση, 2100 αντί για 2000. Δεν πλησίασα εκεί όμως οπότε δεν ξέρω τι και πώς. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...