Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 5 months later...
19 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Η πυραυλάκατος Ρίτσος (P71) ανήκει στη κατηγορία Τύπου Ρουσσεν και έχει ναυπηγηθεί στο ναυπηγείο Ελευσίνας το 2015. Το πλοίο έχει μήκος 61,90 μέτρα, πλάτος 9,5 μέτρα, φοράει τέσσερις κύριες μηχανές MTU 23160 BHP, που του δίνουν μέγιστη ταχύτητα 34,5 κόμβων.

 

Τύπου Super Vita, κλάση Ρουσσεν.. Δεν την σχεδιάσαμε εμείς.. Μακάρι αλλά που.. 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Άστο..άμα την σχεδιάζαμε εμείς, ακόμα στην γάστρα θα είμασταν, αν αναλογιστεί κάνεις πως περίπου το 2000 πήραμε τα σχέδια από το Royal Navy και τα προσαρμόσαμε στις ανάγκες μας, το 2004 περίπου δώσαμε την παραγγελία στην Ελευσίνα για 7 σκάφη και 15 χρόνια ακόμα να τα παραδώσουν όλα στο ΠΝ.

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

Όταν οι Ολλανδοι σου παραδίδουν τρεις κορβετοφρεγατες σε 30 μήνες και εσύ θες 10 χρόνια για ΤΠΚ.. Κάτι λέει.. 

Η πλάκα είναι ότι όταν βάλαμε παραγγελία οι Super Vita ήταν state of the art.. Σήμερα 17 χρόνια μετά ούτε έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και οι Super Vita έγιναν χθεσινά νέα.. Θα ήθελα πολύ να μάθω αν τελικά τα πλοία που παραδωθηκαν ήταν μέσα στα specs η απλά το ΠΝ τα τροποποίησε για να κάνει την παραλαβη και να μην χαλάσουν καρδιές. 

Link to comment
Share on other sites

Το δεύτερο...

Και η πλάκα είναι πως το πρόγραμμα που συζητιέται για τις 4 φρεγάτες γενικής χρήσεως, προϋπόθεση έχουν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα οι αθεόφοβοι..! 

Edited by Strofalos
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει υπάρχουν εξαιρέσεις.Για παράδειγμα τα αρματαγωγά Jason και οι φρεγάτες Μεκο κλάσης Υδρα δε καθυστέρησαν  να ναυπήγηθούν στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Τα αρματαγωγα είναι απλά πλοία (ενισχυμένες παντόφλες θα έλεγα.. 😂) και δεν μπορούμε καν να τα συγκρίνουμε. 

Θεωρείς πως τα 4 χρόνια για κάθε φρεγάτα ειναι επιτυχία? Να υπενθυμίσω ότι υπογράψαμε το 1988.. Οι Γερμανοί έκαναν περίπου ένα χρόνο να παραδώσουν την Ύδρα..τέλη Ιουνίου 1991 ξεκίνησε η κατασκευή και παραδωθηκε στο ΠΝ Τέλη Οκτωβρίου 1992.. Και εμείς τις άλλες τρεις 4+ χρονια τη κάθε μια.. 

 

 

1 hour ago, Strofalos said:

Το δεύτερο...

Και η πλάκα είναι πως το πρόγραμμα που συζητιέται για τις 4 φρεγάτες γενικής χρήσεως, προϋπόθεση έχουν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα οι αθεόφοβοι..! 

Ας φέρουν κανένα πολύπλοκο σχέδιο και μας βλέπω με νέες φρεγάτες το 2040..

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Περί Εξοπλισμών Πολεμικού Ναυτικού

Οι άνθρωποι που θα χρειαστεί για να σχεδιάσουν ένα πλοίο υπάρχουν, στην Ελλάδα. Το θέμα είναι ότι θέλει πολύ χρήμα και χρόνο (χρόνο έχουμε) η ανάπτυξη καινούργιων σχεδίων και εν συνεχεία θα πρέπει να έχεις τις εξαγωγές ως στόχο. Δεν συμφέρει οικονομικά να αναπτύξεις ένα νέο σχέδιο για 3-4 πλοία που θα παραγγείλει το Π.Ν. Πρέπει να υπάρχει ροή πλοίων (παραγγελειών). Το Π.Ν. σε τέτοιο ενδεχόμενο θα έπρεπε να έχει σταθερές παραγγελείες πλοίων και να αντικαθιστά τα υπάρχονται μετά από ~20 χρόνια. Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες που ναυπηγούν πολεμικά πλοία αυτό κάνουν. 
Επίσης στην ελληνική πραγματικότητα (εκτός των άλλων) οι κθυστερήσεις ήταν και ένας τρόπος να κρατάς απασχολημένους τους εργαζόμενους στο ναυπηγείο και ειδικά στη περίπτωση που δεν υπάρχει κάτι άλλο στη σειρά να χτιστεί. Το να καθυστερήσεις (ελεγχόμενα) την παράδωση / κατασκευή ενός πλοίου, υπό αυτές τις συνθήκες, για 2-3 μήνες δεν είναι κάτι κακό και οι ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων είναι και ένα μοχλός από τις κυβερνήσεις να διεγείρουν την οικονομική δραστηριότητα. Το ιδανικό βέβαια είναι να υπάρχει μια υγιής οικονομία και ένας προγραμματισμός κατασκευής και παραδόσεων πλοίων που δεν χρειάζεται να αλλάζει για κανένα λόγο.

Link to comment
Share on other sites

Κωστή ποιούς δυο-τρεις μήνες..?..εδώ μιλάμε για 7 πυραυλακάτους των 65 μέτρων τα ναυπηγεία έκαναν 15 χρόνια να τις παραδώσουν!!! Και ακόμα τις παραδίδουν..μένει μια ακόμη για να ολοκληρωθεί η παραγγελία..! 

3 hours ago, Nereus said:

Ας φέρουν κανένα πολύπλοκο σχέδιο και μας βλέπω με νέες φρεγάτες το 2040..

Καλά, αν επιλεγεί τελικά καμιά Belharra με την ανεστραμένη πλώρη και το ψηφιοποιημένο CMS, προβλέπεται να ολοκληρώνεται η 4η φρεγάτα στους εορτασμούς των 300χρόνων από την ελληνική επανάσταση... 

Link to comment
Share on other sites

@Strofalos Συμφωνώ απόλυτα με όσα είπατε, αλίμονο.

Προσπαθούσα να δώσω μια πιο γενική εικόνα του θέματος, καθώς και ότι άνθρωποι ικανοί και με τις απαραίτητες γνώσεις υπάρχουν. Δυστηχώς στην Ελλάδα είναι πολύ περισσότερα πράγματα που καθορίζουν τα σχέδια και τα χρονοδιαγράμματα. Δεν είναι καθαρά οικονομοτεχνικά τα κριτήρια. Και όσο παραμένουν έτσι τα πράγματα δεν θα αλλάξει κάτι. Θα χτιστούν, όοοοταν χτιστούν οι νέες φρεγάτες μετά το ναυπηγείο θα βαρέσει διάλυση και θα ψάχνουμε τα επόμενα 20 χρόνια ποιός θα αναλλάβει τα χρέη και την εξυγίανση του, μέχρι να έρθει το Π.Ν. και να ζητήσει την αντικατάσταση των φρεγατών κλάσης Ύδρα. Στο ίδιο έργο θεατές. Δεν αλλάζει κάτι και είναι γενικότερο αυτό το πρόβλημα στην ελληνική οικονομία και γι'αυτό δεν θα μας πάρουν ποτέ στα σοβαρά και δεν θα επενδύσουν στην Ελλάδα ούτε σημαντικά κομμάτια των εταιρειών ούτε μεγάλα κεφάλαια όσο και να τους παρακαλάμε. Δυστυχώς!

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Κωστή δεν φταει ότι το ΠΝ δεν δίνει σταθερά παραγγελίεςοπως το USN.. Φταίει η νοοτροπία των εργαζομένων κυρίως, οι παράλογες απαιτήσεις τους που στηριζόταν και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης,η νοοτροπία του όλοι θα έπρεπε να μας φιλανε τα χέρια που δεν το κλείνουμε με απεργίες για κάνα χρόνο, η ανοχή του κράτους (με ψηφοθηρικες βλέψεις) και γενικότερα οι απόψεις του Ελληνικού λαού περί επιχειρηματικότητας (ότι πρέπει το κράτος να είναι ο προστάτης, ο πελάτης, και ο μπαμπάκας γενικότερα). 

Στην Ελλάδα δυστυχώς όχι δεν έχουμε τη δυνατότητα να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πολεμικού γιατί πολύ απλά δεν έχουμε την εμπειρία ούτε τη στήριξη των εταιρειών που παράγουν τα υποσυστήματα του.. 

Κάποτε τουλάχιστον φτιάχναμε εμπορικά.. Τώρα έχουμε τις παντόφλες και κάποια yacht.. Ως εκεί ομως.. 

Ένα ναυπηγείο ώσπου να φτάσει να σχεδιάζει και να κατασκευάζει σοβαρά, ανταγωνιστικα και αξιοπιστα πολεμικά έχει πολύ δρόμο.. 

Ακόμα και με έτοιμα σχέδια και τεχνική επίβλεψη από ξένους δυστυχώς δεν παραδίδουν το αποτέλεσμα που πρέπει.. Και στο χρόνο που πρέπει.. 

Κατά τα άλλα μακάρι να αλλάξει αυτό και κάποια στιγμή να μπόρεσουμε έστω να είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε και να φτιάξουμε ταχεα περιπολικά και να μην ψωνίζουμε από Damen κλπ. 

@Strofalos δεν είναι μόνο η belharra ας φέρουν καμια MMSC (που πιθανότατα για εκεί πάμε..) όπου τα βρήκαν σκούρα μέχρι και οι Αμερικανό-Ιταλοί..

Προσωπικά θα πήγαινα στην Ολλανδίκη πρόταση με τις 4 sigma και τις 3 Α3000 (για μένα FREM και Belharra είναι οι καλύτερες αλλά ακριβές για τα γούστα μας) και κατασκευή στην Ολλανδία μπας και παραλάβουμε όλα πλοία σε 3-4 χρονια

Link to comment
Share on other sites

Φίλε @Nereus συμφωνούμε σε όλα νομίζω, εκτός στο αν υπάρχει το ανθρώπινο δυναμικό με τις κατάλληλες γνώσεις για την ανάπτυξη νέων σχεδίων. Ίσως να κάνω λάθος και να μην υπάρχει. Υπάρχουν όμως Έλληνες που δουλεύουν σε εταιρείες που ανααπτύσουν και κατασκευάζουν τέτοια σχέδια και ενδεχομένως να ενδιαφερόντουσαν να επιστρέψουν, αλλά να γυρίσουν για 4-5-6 ή όσα χρόνια  τέλος πάντων κρατήσει η κατασκευή και μετά να πρέπει να ψάνχουν για δουλειά πάλι, ε δεν νομίζω. Η νοοτροπία πρέπει να αλλάξει πρώτα από όλα και μετά, σιγά-σιγά, όλα γίνονται.

Στο θέμα των σταθερών παραγγελειών νομίζω πως χρειάζεται. Βλέποντας και το παράδειγμα των ολλανδών, που έχουν ένα στόλο ~65 πολοίων (πολύ μικρότερου του ελληνικού) όλα χτισμένα σπό τη δική τους εταιρεία. Έχουν σε γενικές γραμμές μια σταθερή ροή παραγγελειών. Αντικαθιστούν τα πλοία τους στα 20-30 χρόνια και έχουν ένα καλό προγραμματισμό, αυτό βέβαι προυποθέτει μια υγιή οικονομία. Τώρα για παράδειγμα έχουν ζητήσει την ανάπτυξη μίας νέας κλάσης φρεγατών που θα αντικαταστήσει τις φρεγάτες κλάσης Μ (2 της Ολλανδίας + 2 του Βελγίου) καθώς επίσης τρέχει και ο διαγωνισμός των υποβρυχίων που θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα. Παράλληλα εξασφαλίζουν εξαγωγές σε διάφορες χώρες (όπως Γερμανία, Μαρόκο, Μεξικό και Ινδονησία) και εδώ και αρκετά χρόνια είναι μία κερδοφόρα επιχείρηση. 

Γενικότερα τα πολεμικά πλοίο κινούνται σε ένα σταθερό πλαίσιο και αλλάζουν λίγα πράγματα ανάλογα με τις ανάγκες και απαιτήσεις της κάθε χώρας.

Link to comment
Share on other sites

Οπως πολυ σωστα λέει ο Nereus , με την νοοτροπία που επικρατεί στην ναυπηγοεπισκευή δεν μπορούν να γίνουν ναυπηγήσεις πέραν των αμφίδρομων και κάποιων mega yachts που φτιάχνονται σε ιδιόκτητα ναυπηγεία . Απεργίες , στάσεις εργασίας , εργατοπατέρες που λειτουργούν προς ιδιον όφελος αλλά ξεσηκώνουν τους εργαζόμενους και άλλα πολλά έφεραν σε αυτό το χάλι την ναυπηγοεπισκευή . 
 

Οταν παραγγελίες του πολεμικού ναυτικού αντί να αντιμετωπίζονται ως ευκαιρίες περεταίρω ανάπτυξης  , αντιμετωπίζονται με κατενάτσιο ως μέτρο πίεσης στην εκάστοτε κυβέρνηση για τα διαφορά λογής αιτήματα μοιραία θα έχουμε παραδόσεις μετα απο 10ετια. 

Για θέματα τήρησης μέτρων  ασφαλείας καλύτερα να μην αναφερθώ ... είμαστε πολύ πίσω σε θέματα νοοτροπίας και εκπαίδευσης . 

Περαν τουτου χρειάζονται και υποδομές για να μπορέσει να γίνει μια τέτοια παραγωγή πολεμικών πλοιων . Ο Σκαραμαγκάς ανήκει εδώ και πολλά χρόνια στις αναμνήσεις μας , οι εγκαταστάσεις τις Ελευσίνας θυμίζουν απομεινάρια στο Ιράκ με κάποιους Αδέσποτους σκύλους να δίνουν παρηγοριά οτι υπαρχει ζωη ακομη , ενώ το Νεώριο στη Σύρο που το ανέλαβε ένα νεο management και φαίνεται να το τρέχει σωστά , έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες σε υποδομή για κατι τέτοιο .

ο σοφός λαός λέει πρέπει να σπείρεις πρώτα για να θερίσεις . Εμείς πάμε στην προκειμένη περίπτωση να θερίσουμε χωρίς να σπειρουμε. 

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω... 

Ένα πολεμικό πλοίο δεν είναι μόνο λαμαρίνες με εσωτερική διακόσμηση και ένα σύστημα πλοήγησης αλλά είναι ένα σύστημα συστημάτων όπου οι αισθητήρες και ο εξοπλισμός του μπορούν να διεξάγουν είτε ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις, είτε αντιαεροπορικές, είτε πόλεμο επιφανείας, και εσχάτως αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών και κυβερνοεπιθέσεων. Εμείς εδώ στην Ελλάδα, πέρα από την λαμαρινοδουλειά και μερικές ιδιωτικές εταιρείες που έχουν ως αντικείμενο ηλεκτροοπτικούς αισθητήρες η μια, συστήματα μάχης η άλλη, και θωράκισης η παράλλη, δεν μπορούμε να παράγουμε ένα σύγχρονο πολεμικό πλοίο. Άρα αναγκαστικά, τα παίρνεις όλα απ'έξω και κάνεις την λαμαρινοδουλειά εδώ. Δυστυχώς όμως στα ναυπηγεία μας, ούτε και αυτό μπορεί να γίνει, τουλάχιστον με μια κανονικότητα και ροή. Οπότε, καταλήγουμε στο ότι στην Ελλάδα ο ναυπηγικός τομέας (όσον αυτός αφορά στρατιωτικές χρήσεις) είναι μια νούλα και μισή. Ούτε τα βασικά δεν είμαστε άξιοι να οργανωθούμε για να κάνουμε. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δοκιμαστικός πλους της Φρεγάτας «Έλλη» στον Σαρωνικό

Quote

Η δωρεά του Παναγιώτη Λασκαρίδη - Με επιβαίνοντες τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη, τον αρχηγό Στόλου αντιναύαρχο Παναγιώτη Λυμπέρη καθώς και τον δωρητή

Πραγματοποιήθηκε στο Σαρωνικό κόλπο ο δοκιμαστικός πλους της Φρεγάτας «ΕΛΛΗ» στο πλαίσιο επιτυχούς ολοκλήρωσης του προγράμματος «ΚΥΚΝΟΣ ΙΙ», το οποίο περιλαμβάνει την προμήθεια και αντικατάσταση τεσσάρων ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, ως δωρεά από τον Πρόεδρο του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη», εφοπλιστή και Υποναύαρχο επί τιμή κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη στο Πολεμικό Ναυτικό.
 

Στον πλου επί της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» ήταν ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Παναγιώτης Λυμπέρης ΠΝ, καθώς και ο δωρητής. O Αρχηγός ΓΕΝ ευχαρίστησε τον κ. Λασκαρίδη για τη σημαντική συμβολή του στην προαγωγή του επιπέδου της επιχειρησιακής ικανότητας του Πολεμικού Ναυτικού.

Πρόκειται για τη δεύτερη φρεγάτα τύπου S στην οποία πραγματοποιήθηκε επιτυχής αντικατάσταση των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών με νεότερου τύπου. Έχει προηγηθεί η εγκατάσταση τεσσάρων νέων ηλεκτρομηχανών στη φρεγάτα «Αιγαίο», έργο που ολοκληρώθηκε το 2018 και χρηματοδοτήθηκε επίσης από τον κ. Λασκαρίδη.

fregata-12.jpgfregata-14.jpg

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
14 minutes ago, Strofalos said:

Αυτών που θέλουν κορβέτες των 3.000 τόνων από την Ελευσίνα ενώ αυτή δεν μπορεί να παραδώσει στην ώρα τους μια απλή ΤΠΚ των 650 τόνων. 

Άλλο να το φτιάχνεις μόνος σου σε μια Ελλάδα της κρίσης με ναυπηγεία που δουλεύουν μονο απο τα εξοπλιστικά,γιατι εδώ και καιρό δεν πήγαινε καποιο άλλο πλοιο (τελευταία θυμάμαι κάποια της CMV) και άλλο να έχει εναν Αμερικάνο (onex) ή εναν Ιταλό (fincantieri) .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Υπάρχουν κάποιες φήμες που θέλουν το Πολεμικό μας Ναυτικού να αποκτά 4 περιπολικά κλάσης "Island" από τις ΗΠΑ προς αντικατάσταση παλαιότερων δικών του,για να δούμε αν θα επιβεβαιωθούν 

Link to comment
Share on other sites

Ναι έχει εδώ και πάνω από χρόνο "διαρρεύσει " η είδηση...

Από ότι καταλαβαίνω εντός του καλοκαιριού θα είναι και τα 4 Ελλάδα...

 

https://hellasjournal.com/2023/05/i-ora-ton-island-plisiazi-gia-to-polemiko-naftiko-erchonte-schedon-taftochrona-me-tis-kalpes-tis-25is-iouniou/

Link to comment
Share on other sites

Την λιβανίζουν καιρό αυτή την είδηση..δεν ξέρω αν θα γίνει τελικά. Το μόνο σίγουρο είναι πως όσο εμείς χρονοτριβούμε, οι ουσαίοι τα δίνουν δεξιά-ζερβά σε συμμαχικά&φιλικά ναυτικά

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς για το ΠΝ μας έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτό που λες.Εχουμε χάσει πολλές και καλές ευκαιρίες σε όλους τους κλάδους του στρατεύματος μας από το πολύ λιβανισμα

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Αν εννοείς τα παράκτια πλοία κλάσης LCS έχεις απολυτο δίκιο. Αν όμως εννοείς τα αντιτορπιλικά κλάσης Kind πριν 20-25 χρόνια έχεις άδικο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν αναφερομαι σε κατι συγκεκριμενο, απλως σημειωνω οτι η εκαστοτε ηγεσια (πολιτικη ή στρατιωτικη) εκτος απο την σχετικη εμπειρια, εχουν και μεγαλυτερη γνωση για τις πραγματικες αναγκες του στρατευματος και τις δυνατοτητες του καθε προτεινομενου όπλου. Οποτε θεωρω οτι καθε φορα που ελαβα μια αποφαση για να μην προχωρησουν κατι ειδαν και πηραν αυτη την αποφαση.

Link to comment
Share on other sites

Όσο αφορά τα lcs και η δική μου άποψη είναι ότι σωστά δεν τα πήρε το ΠΝ, Απλά νομίζω ότι θα μπορούσε να πάρει κάποια πλοία μεταχειρισμένα όχι απαραίτητα από τις ΗΠΑ και να καλύψει αρκετές ανάγκες του που δεν είναι μόνο στα πλοία πρώτης γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...