Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Χωρίς το παρών forum να ασχολείται με θέματα άμυνας & διπλωματίας κλπ θα ήθελα να κάνω ένα σχολιάκι για το αναφερόμενο ρεπορταζ ανωτέρω του κ. Μαλούχου.

Στην ουσιά του μεταφέρει τον προβληματισμό περί Τουρκικής υπεροχής στο Αιγαίο μέσα από την ναυπήγηση νέων πλοίων όλων των κατηγοριών με τελευταία συστήματα κλπ κλπ. Όλα αυτά ενισχύουν το Τούρκικο δόγμα για την ανάπτυξη των δυνάμεων τους γνωστό και ως DENIAL ACCESS. Δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τον ολοκληρωτικό έλεγχο του Αιγαίου σε περίπτωση πολέμου. Τους φτάνει να αποκτήσουν τον έλεγχο (θαλάσσιο και εναέριο) γύρω απο ένα νησί που είναι ο αντικειμενικός σκοπός τους. Ο αποκλεισμός δηλαδή ενός νησιού, νησίδας, βραχονησίδας για να χρησιμοποιηθεί στην συνέχεα ως διαπραγματευτικό όπλο για συνομιλίες για όλα το Αιγαίο. Μεχρι εδώ όλα καλά. Πάνω κάτω όλοι περίπου τα γνωρίζουν αυτά και άλλοι τα αντιλαμβάνονται λιγότερο ή περισσότερο.

Αλλά υπάρχει και η άλλη μεριά η δική μας. Κανοντας οπιοσδήποτε μια μικρή έρευνα για τις τελευταίες αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, τις εξαγγελίες για τα εξοπλιστικά εν γένει θα μπορούσε να ξέρει μερικά πραγματα όπως π.χ. ενδεικτικά για τις νέες φρεγάτες (6) που προτίθεται η Ελλάδα να ναυπηγήσει μεταξύ των

1. Η γαλλοϊταλική FREMM με πλήρεις δυνατότητες προσβολής χερσαίων στόχων στην ενδοχώρα του αντιπάλου με SCALP Naval, αλλά με δυνατότητες Α/Α σημείου (ή/ και περιοχής).

2. Η γερμανική F -124 με πλήρεις δυνατότητες Α/Α περιοχής, αλλά χωρίς δυνατότητες προσβολής χερσαίων στόχων.

3. Η ολλανδική LCF με εξειδίκευση σε αντιαεροπορικές αποστολές και πλοίου διοίκησης.

4. Η νέα φρεγάτα LCS της L.M., με χαμηλό εκτόπισμα (περί τις 3.000τ., όταν οι λοιπές σχεδιάσεις κινούνται άνω των 5.000τ.), με έμφαση στις δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις, ταχυκίνητη (άνω των 50 κόμβων) και ευρεία χρήση επανδρωμένων ή μη οχημάτων διαφόρων τύπων ως τμήμα δικτυακής κατανεμημένης δύναμης επιχειρήσεων (μάλλον μακρινό για εμάς όνειρο).

Στον εξειδικευμένο τύπο είδη διαρρέουν ονόματα (με Γαλλική κατάληξη :D :D ) και ναυπηγεία που μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοια έργα (σε συνάρτηση με την εξέλιξη της υπόθεσης των 214).

Ετσι λοιπόν ενοχλούμαι (και τι έγινε?) βλέποντας τον κ. Μαλούχο και κάθε Μαλούχο να παρουσιάζει πίνακες (με πολλά λάθη) και χωρίς πηγές στην κυριακατικη έκδοση της ΚΘΗΜΕΡΙΝΗΣ με πιασάρικους τίτλους για τόσο ευαίσθητα ζητήματα.

Καλό είμαστε υποψιασμένοι και ενημερωμένοι άλλα όχι να καλιεργούμε μεταξύ μας αισθηματα ανασφάλειας και κατωτερότητας.

Όλα αυτά σαν απλός προβληματισμός.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Α 377 αν και δεν διαφωνώ στην ουσία του θέματός σου θέλω να σου επισημάνω ότι το όνειρο των 6 νέων φρεγατών (4 "απλές" + 2 "αντιεροπορικές") θα μείνει θερινής νυκτός λόγω φυσικά του πολύ υψηλού τιμήματος.Αφού φαίνεται ότι παρακολουθείς τα της άμυνας θα πρέπει να ξέρεις πόσο "φτωχά" είναι το τρέχον και το επόμενο ΕΜΠΑΕ.Δεν υπάρχουν πιστώσεις για τόσο μεγάλο πρόγραμμα και αν ποτέ βρεθούν δεν θα φτάνουν για παραπάνω από 1+1 πλοία.

Όσο για το άρθρο του εν λόγω δημοσιογράφου θα σου θυμίσω ότι στην πατρίδα μας όποιος θέλει γράφει ότι θέλει και δεν τον ενοχλεί και κανένας.

Ενα τελευταίο εκτός θέματος , η καλλιέργεια της ανασφάλειας και της κατωτερότητας δεν μας δημιουργείτε από τα κάθε λογής γραφόμενα, αλλά από απανωτές "σφαλιάρες" και υποχωρήσεις της εκάστοτε κυβέρνησης.

Εγώ συγκεκριμένα θα προτιμούσα περισότερη αποφασιστικότητα και διεκδίκηση από το κάθε λογής "εξωτικό" όπλο που θα το πάρουμε μόνο και μόνο για να τα κονομήσουν κάποιοι αντιπρόσωποι.

Link to comment
Share on other sites

Απλά μεταφέρω σαν τελευταία παρατήρηση ότι και οι φίλοι γείτονες αντιμετωπίζουν και αυτοί θέμα με τις υπέρογκες χρηματικές απαιτήσεις ενός τέτοιου εξοπλιστικού προγράμματος.

Το μέλλον θα δειξει.

Συμπερασμα (να να έρθουμε και στο θέμα) είναι όπως έχεις αναφέρει και εσύ σε παλαιότερο post σου, είναι ότι τα Α/Τ ADAMS εκτός από τις πανέμορφες ναυτικές γραμμές τους (αρκεί κανείς να τα δει από πλώρα) είχαν και επιχειρισιακά πλεονεκτήματα στο αρχιπέλαγός μας που πρέπει με τον έναν ή τον αλλον τρόπο να τα επανακτήσουμε

Link to comment
Share on other sites

Μνημόνιο Συνεργασίας Μεταξύ Των Ναυπηγείων Ελευσίνας Και Της Armaris Για Το Πρόγραμμα Φρεγατών Του Π.Ν.

Αθήνα 25 Οκτωβρίου 2006. Η Εταιρεία ΝΕΩΡΙΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ανακοινώνει τα ακόλουθα: "Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με την Γαλλική Εταιρεία ARMARIS, για την προώθηση της Φρεγάτας τύπου FREMM που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της νέας γενιάς Φρεγατών του Π.Ν. Το πρόγραμμα Φρεγατών περιλαμβάνεται στο πενταετές πρόγραμμα εξοπλισμών (ΕΜΠΑΕ) που εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2006 από το ΚΥΣΕΑ.

Οι Φρεγάτες πολλαπλών αποστολών FREMM για χώρες του ΝΑΤΟ, είναι το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ναυτικών εξοπλισμών των τελευταίων 60 ετών και προβλέπει την κατασκευή 27 πλοίων. Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 17 Νοεμβρίου 2005 από την Γαλλία και την Ιταλία με τη κατασκευή των 10 πρώτων πλοίων από τα οποία τα 8 είναι για το Γαλλικό Ναυτικό.

Με το Μνημόνιο αυτό τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η ARMARIS συμφωνούν να συνενώσουν την εμπειρία τους ως Κύριοι Ανάδοχοι για να κατασκευάσουν στην Ελλάδα για το Π.Ν. τις πλέον προηγμένες Φρεγάτες του NATO, με ταυτόχρονη μεταφορά της απαιτούμενης τεχνογνωσίας. Επίσης δρομολογείται η συμμετοχή των Ναυπηγείων Ελευσίνας ως στρατηγικού εταίρου για τα προγράμματα του Γαλλικού Ναυτικού αλλά και για προγράμματα εξαγωγής σε άλλες χώρες με σκοπό την δημιουργία μίας μακροπρόθεσμης συνεργασίας η οποία θα ωφελήσει την Ελληνική βιομηχανία στο σύνολο της.

Σύμφωνα με αξιωματούχους της ARMARIS η φρεγάτα που θα προταθεί στο Π.Ν. θα αποτελεί μια έκδοση της FREMM βελτιστοποιημένη για αεράμυνα περιοχής με την ονομασία FREDA.

Οι πηγές είναι από το site των Ναυηγείων Ελευσίνας και της Armaris

post-344-128326961075_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Όλα αυτά τα memorandum (μνημόνια ελληνιστί) δεν προδικάζουν καμία παραγγελία φίλε Α 377. Είναι υποχρέωση όλων των κατασκευαστικών οίκων (ναυπηγείων) να βρουν και να συνάψουν συμφωνίες με Ελληνικά ναυπηγεία σε περίπτωση που προχωρήσει το πρόγραμμα και βρεθούν οι πιστώσεις.

Αν προχωρήσει το πρόγραμμα τα πλοία θα πρέπει να κατασκευαστούν στην Ελλάδα και γι αυτό συνάπτουν όλα αυτά τα μνημόνια.

Βέβαια η συγκεκριμένη σχεδίαση είναι μία από τις πιο σύγχρονες και από τις πιο πιθανές να κερδίσουν τον διαγωνισμό .Βέβαια ισχυρή υποψηφιότητα είναι και η Γερμαννική σχεδίαση λόγω των παλαιών δεσμών με το ΠΝ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 10 months later...

ακόμα και τώρα Μάρτης 2008 εκτός απο ΕΜΖ που κάνει το ΠΝ μόνο παροπλισμούς (βλέπε ΑΔΡΙΑΣ κτλ, νομίζω και οι ΜΕΚΟ θα φύγουν σιγά σιγά) αναγγέλει και όχι νεές αγορές.Εχω την εντύπωση οτί θέλουν να μείνουν 11 φρεγάτες στο σύνολο, που και αυτές δηλαδή κοντέυουν να 30αρισουν!

Πάλι καλά που πήραμε τις σχέτικά καινούργιες κουφές και ναυπηγήσαμε και τις ΤΠΚ..γιατί τα υποβρύχια έχουν γίνει ανέκδοτο..

Link to comment
Share on other sites

ακόμα και τώρα Μάρτης 2008 εκτός απο ΕΜΖ που κάνει το ΠΝ μόνο παροπλισμούς (βλέπε ΑΔΡΙΑΣ κτλ, νομίζω και οι ΜΕΚΟ θα φύγουν σιγά σιγά) αναγγέλει και όχι νεές αγορές.Εχω την

Μάλλον η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να ανανεώσει το υλικό του ΠΝ. Σας μεταφέρω και απόσπασμα από την αγγλική Wikipedia στο λήμμα "Hellenic Navy":

Recent plans included the modernization of Standard class frigates with new electronics and radar systems, the modernization of Glaukos and Poseidon class submarines with new sonars, electronics and air-independent propulsion engines (programs Neptune 1/2). These plans were shelved by the conservative government that came into power after the 2004 election. Instead the Hellenic Navy requested the US Navy for the concession of two Arleigh Burke class destroyers but the request was turned down (officially "deferred") for political reasons.
Link to comment
Share on other sites

Σχετικά με τα παραπάνω, θα ήθελα να εκφράσω τις επιφυλάξεις μου. Η Wikipedia καλή και χρυσή είναι σε θέματα γενικού ενδιαφέροντος, αλλά δεν μπορούμε να την θεωρήσουμε ως αξιόπιστη πηγή σε σε τέτοια "λεπτά" ζητήματα. Κάλλιστα το παραπάνω λήμμα θα μπορούσε να έχει γραφεί από έναν "πικραμένο" άμεσα ενδιαφερόμενο. Και το λέω αυτό γιατί με προβλημάτισε ιδιαίτερα ο χαρακτηρισμός "conservative government", λες και τα καλά εξοπλιστικά προγράμματα τα κάνουν μόνον οι "δημοκρατικιές" κυβερνήσεις. Η επισήμανση μου δεν έχει να κάνει με την ουσία του ζητήματος, αλλά αποκλειστικά και μόνο με το λήμμα της wiki.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα υπάρχει η δυνατότητα να περαστούν ανώνυμα διάφορα σχόλια, τα οποία μάλιστα είναι άκρως αντίθετα προς τους κανόνες της Wikipedia (unverifiable, unreferenced). Όμως μου κάνει εντύπωση που οι περίεργες αυτές πληροφορίες έχουν μείνει εκεί τόσον καιρό, ενώ ένα σωρό net nerds (και εγώ μαζί) γράφουν και σβήνουν συνέχεια. Μάλιστα αν τσεκάρεις το history θα δεις ότι έγραφε και πιό χοντρά πράγματα για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις, τα οποία κάποιος έσβησε πρόσφατα.

Και φυσικά ξέρετε ότι η Wikipedia είναι παγκοσμίως η πρώτη πηγή για όποιον πρέπει στα γρήγορα να ξεπετάξει ένα σχετικό κείμενο χωρίς να διαθέτει χρόνο για ψάξιμο σε πηγές, που σημαίνει πως ότι γράφεται εκεί αναπαράγεται συνεχώς, είτε είναι ακριβές είτε όχι.

Το "conservative" μην το παίρνεις τοις μετρητοίς, για τους αγγλόφωνους με τον τρόπο που χρησιμοποιείται απλώς εννοεί "ΝΔ" ή "Καραμανλής".

--EDIT--

Μπήκα στο λήμμα της Wikipedia και μαρκάρισα μερικούς ισχυρισμούς ώς "αναπόδεικτους" {{facts}}. Ελπίζω κάποιος να αναλάβει δράση.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ακόμα και τώρα Μάρτης 2008 εκτός απο ΕΜΖ που κάνει το ΠΝ μόνο παροπλισμούς (βλέπε ΑΔΡΙΑΣ κτλ, νομίζω και οι ΜΕΚΟ θα φύγουν σιγά σιγά) αναγγέλει και όχι νεές αγορές.Εχω την εντύπωση οτί θέλουν να μείνουν 11 φρεγάτες στο σύνολο, που και αυτές δηλαδή κοντέυουν να 30αρισουν!

Πάλι καλά που πήραμε τις σχέτικά καινούργιες κουφές και ναυπηγήσαμε και τις ΤΠΚ..γιατί τα υποβρύχια έχουν γίνει ανέκδοτο..

Φυσικα και ΔΕΝ παιζει να φυγουν οι ΜΕΚΟ.Ειναι κατασκευες του '94 και μετα,με τις αμεσως επομενες φρεγατες (τις Standard) να ειναι του '81-'83.Μολις τελειωσει ο εγσυχρονισμος των standard θα πρεπει να παρουν σειρα αυτες για να παραμεινουν αξιομαχες...

Αυτα που γραφει η Wikipedia στο συγκεκριμενο αποσπασμα που ποσταρισες ειναι σχεδον εντελως ανακριβη...

1ον-Ο εγσυχρονισμος των 6 standard προχωραει αν δεν εχει τελειωσει ηδη.Εγω ειχα μεινει στην παραδωση του τριτου πλοιου.

2ον-Τα υποβρυχια τυπου Γλαυκος εχουν εγσυχρονιστει (εδω και πολλα χρονια)

3ον-τα τυπου Ποσειδων εγσυχρονιζονται παραληλλα με την ναυπηγηση των 214

Το μονο σωστο που γραφει ειναι για το αιτημα προς τους αμερικανους που και αυτο θα ηταν ενδιαμεση λυση μεχρι την ναυπηγηση νεων φρεγατων.Οι αμερικανει μας αρνηθηκαν τα Arleigh Burke και αντιπροτειναν τα Kidd (παλαιοτερα και μεγαλυτερα πλοια) χωρις βεβαια να μας δινουν τους πυραυλους SM-2 που ηταν βασικη απαιτηση της Ελληνικης πλευρας...

Edited by polmyt
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Το άρθρο της Wikipedia έχει "καθαρίσει" αρκετά από "σκουπίδια":

Present Status

Hellenic Navy was enhanced to its maximum point during the last decade. The arrivals of Hydra class (MEKO® 200 HN) and more Standard class frigates along with the orders for more missile corvettes, Poseidon class Type 209 submarine submarines and naval helicopters allowed the retirement of the obsolete vessels.

At the same time, Greece was the first Mediterranean country to receive guided missile destroyers, after the transfer of four Charles F. Adams class destroyers from the US Navy in 1992[citations needed]. All four have since been decommissioned since their electronics and armament were obsolete while they required large crews.

The advance continued when Greece ordered Type 214 submarines that feature an air-independent propulsion system, Sikorsky S-70B-6/10 Aegean Hawk helicopters and Project 1232.2 Zubr class hovercrafts from Russia.

Recent plans included the modernization of Standard class frigates with new electronics and radar systems, the modernization of Glaukos and Poseidon class submarines with new sonars, electronics and air-independent propulsion engines (programs Neptune 1/2).

Link to comment
Share on other sites

Το άρθρο της Wikipedia έχει "καθαρίσει" αρκετά από "σκουπίδια":
Μέχρι να μπουν τα καινούρια, σε αυτό ή σε κάποιο άλλο λήμμα και τα οποία θα τα διαβάσουν μερικά εκατομμύρια μάτια που ουδέποτε θα δουν αυτές τις διορθώσεις. Δικαίως, λοιπόν, τα σοβαρά έντυπα και τα ειδησεογραφικά πρακτορεία -όπως το AFP- απαγόρευσαν στους δημοσιογράφους τους να χρησιμοποιούν σαν πηγές την Wikipedia, το Facebook κλπ.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Σύμφωνα με την "Ελληνική Άμυνα & Aσφάλεια", υπεγράφη τελικά στις 25 Σεπτεμβρίου η σύμβαση ύψους €299 εκατ. μεταξύ της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ) και των Ναυπηγικών και Βιομηχανικών Επιχειρήσεων Ελευσίνας (ΝΒΕΕ) για την προμήθεια δύο ακόμη Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων βλημάτων (ΤΠΚ) τύπου Super Vita κλάσης ΡΟΥΣΣΕΝ, συγκεκριμένα του έκτου και έβδομου από την έναρξη του σχετικού προγράμματος. Επρόκειτο ακριβέστερα για άσκηση δικαιώματος προαίρεσης, το οποίο προβλεπόταν στο 'Aρθρο 34 της αρχικής Σύμβασης 001Β/2000. Στην κατασκευή των δύο ΤΠΚ θα συμμετάσχει η Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Σύρου ΑΕ, θυγατρική των ΝΒΕΕ. Η παράδοση των δύο σκαφών προβλέπεται να πραγματοποιηθεί 46 και 52 μήνες από την ενεργοποίηση της σύμβασης αντίστοιχα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μπορεί σε λίγο καιρό τα ταμεία να μην έχουν να πληρώσουν συντάξεις, επιδόματα, εφάπαξ κλπ αλλά τα εξοπλιστικά συνεχίζονται κανονικά.

Εντύπωση μου προκαλεί παντως ότι τον τελευταίο καιρό σε οποιαδήποτε συζήτηση ή αναφορά για εξοπλιστικά θέματα, πάντα αναφέρεται η φράση "έρευνα και διάσωση". Ίσως αυτοί που ξέρουν καλά τα συγκεκριμένα θέματα προβλέπουν ότι το "παιχνίδι" με τους γείτονες στο μέλλον θα έχει πολλά επεισόδια διάσωσης και κοκορομαχίες το στυλ "εγώ έφτασα πρώτος".

Link to comment
Share on other sites

το "παιχνίδι" με τους γείτονες στο μέλλον θα έχει πολλά επεισόδια διάσωσης και κοκορομαχίες το στυλ "εγώ έφτασα πρώτος".
Μακάρι να επρόκειτο για απλές κοκορομαχίες, αλλά η ευθύνη της έρευνας και διάσωσης είναι ζήτημα ουσίας και άπτεται του επιχειρησιακού ελέγχου του Αιγαίου.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σύστημα παραγωγής πόσιμου νερού σε πλοία του Πολεμικού Ναυτικού

Πηγή: Media Shipping

Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπέγραψαν χθες Σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων παραγωγής πόσιμου ύδατος δύο Φρεγατών τύπου “S” του Πολεμικού Ναυτικού. Οι εργασίες στο πρώτο πλοίο αρχίζουν αμέσως και η εγκατάσταση των σύγχρονων μονάδων παραγωγής πόσιμου ύδατος θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2009. Με τις τροποποιήσεις αυτές, οι δύο Φρεγάτες θα διαθέτουν πλέον σύστημα με βελτιωμένες δυνατότητες παροχής και ελέγχου ποιότητας πόσιμου νερού και νερού τεχνικής καθαρότητας. Ο εκσυγχρονισμός αφορά στην αντικατάσταση των υφισταμένων μονάδων παραγωγής γλυκού νερού με σύγχρονα συστήματα αντίστροφης όσμωσης, καθώς και στην εγκατάσταση νέων μονάδων απιονισμού.

Με τις βελτιώσεις αυτές, διασφαλίζεται η παραγωγή καλύτερη ποιότητας πόσιμου νερού στις Φρεγάτες.

Tο ίδιο σύστημα λειτουργεί ήδη στις τέσσερις (4) τύπου MEKO® 200 φρεγάτες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού που κατασκευάστηκαν από τις εταιρίες TKMS Blohm + Voss Nordseewerke και την Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. του ομίλου TKMS. Το σύστημα έχει ήδη εγκατασταθεί και στις άλλες έξι φρεγάτες κλάσης “S” του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στις οποίες, αυτή τη στιγμή, είναι σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής στα Ελληνικά Ναυπηγεία, και έχει ήδη περατωθεί στις τέσσερις από αυτές.

Η Σύμβαση για το πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού ανατέθηκε στην Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. το 2003 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΕ

Παραδόθηκε χθες η φρεγάτα «ΕΛΛΗ» στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια τελετής στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ στο Σκαραμαγκά. Ο κ. Ιωάννης Μανωλέμης, διευθυντής πωλήσεων πολεμικών πλοίων και διευθυντής διαχείρισης ναυτικών προγραμμάτων της Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, στην ομιλία του ανέφερε ότι «η φρεγάτα ''ΕΛΛΗ'' αποτελεί ένα εξαίρετο παράδειγμα των ικανοτήτων των Ελληνικών Ναυπηγείων» και επεσήμανε ότι «η άριστη δουλειά που επιτέλεσε το ικανό μας προσωπικό στο σκάφος αυτό αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα πλοία που έχουμε παραδώσει στο Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί λαμπρή απόδειξη πως η Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ είναι ιδιαίτερα αξιόπιστος εταίρος».

Την τελετή παρακολούθησε ο υποναύαρχος κ. Ι. Καραΐσκος ΠΝ, αρχηγός Στόλου και ο κ. Α. Τενεκούδης, αναπληρωτής γενικός διευθυντής ΓΔΑΕΕ καθώς και ο κ. Αναστάσιος Νεράντζης, αντιπρόεδρος της Βουλής, κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της ΝΔ και του ΣυΡιζΑ, όπως επίσης και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η φρεγάτα «ΕΛΛΗ» είναι η πέμπτη από έξι φρεγάτες τύπου «S» που εκσυγχρονίζονται για το Πολεμικό Ναυτικό και υποβλήθηκε σε εκτεταμένες και απαιτητικές δοκιμές εν πλω, όλα της τα συστήματα δοκιμάσθηκαν επιτυχώς και τώρα η φρεγάτα είναι έτοιμη να ενταχθεί πάλι στις δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η σύμβαση για τις φρεγάτες τύπου «S» κατακυρώθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ το 2003 από το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Αμύνης και η προβλεπόμενη λήξη του προγράμματος είναι τον Ιανουάριο του 2010. Η πρώτη φρεγάτα «ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ» παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό τον Σεπτέμβριο του 2006.

άλλες εργασίες πλατφόρμας. Αυτές οι εξελίξεις καθιστούν τα σκάφη ιδιαίτερα αποτελεσματικά προκειμένου να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα στη διαδικασία εκσυγχρονισμού που πραγματοποιεί το Πολεμικό Ναυτικό.Οι εργασίες εκσυγχρονισμού προέβλεπαν την ανανέωση των συστημάτων οπλικών αισθητήρων, τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων επικοινωνίας και πλοήγησης καθώς και την αντικατάσταση του συστήματος πρόωσης, παρακολούθησης και ελέγχου (IPMS) και ορισμένες Τέλος να αναφερθεί ότι ακόμη μία φρεγάτα εκσυγχρονίζεται αυτήν την περίοδο στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ. Πρόκειται για τη φρεγάτα «ΑΙΓΑΙΟΝ», η παράδοση της οποίας στο Πολεμικό Ναυτικό προγραμματίζεται να γίνει τον Ιανουάριο του 2010.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tην τέταρτη από τις επτά πυραυλακάτους, που κατασκευάζουν για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού, παρέδωσαν χθες σε ειδική τελετή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Πρόκειται για την πυραυλάκατο «Υποπλοίαρχος Γρηγορόπουλος» τύπου SUPER VITA, που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελευσίνα με τεχνολογία και σχεδιασμό της βρετανικής εταιρίας Vosper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Προχωρανε με γοργους ρυθμους οι διαδικασιες συμφωνα με το defencenet.gr

 

 

 

 

 

 
 
Το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο σε μία έκτακτη και συνοπτική συνεδρίαση του, «έστρωσε» και τυπικά το δρόμο για την άμεση ενοικίαση των Γαλλικών φρεγατών Fremm και των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2.  Αποφάσισε, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του «defencenet.gr» την επικαιροποίηση των αναγκών για πλοία επιφανείας με αντιαεροπορική άμυνα περιοχής και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Ήταν το μόνο ουσιαστικό θέμα που τέθηκε στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση.
 
Στην απόφαση αυτή θα «πατήσουν» οι υπουργοί Άμυνας της Ελλάδας και της Γαλλίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος και Ζαν-Υβ Λε Ντριάν που συναντιούνται στις 11:00 στο ελληνικό Πεντάγωνο με «βασικό μενού» τα διαδικαστικά της υλοποίησης της ενοικίασης των φρεγατών και των ΑΦΝΣ που έχει ληφθεί σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο και συγκεκριμένα μεταξύ Σαμαρά και Ολάντ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Αθήνα.
 
Η απόφαση αυτή, όπως είπε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, έχει να κάνει με την ενοικίαση δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Πρόκειται για μία κίνηση που αποσκοπεί στην υπεράσπιση της ελληνικής ΑΟΖ και των ενεργειακών κοιτασμάτων μας στο Αιγαίο και μέχρι την ανατολική Μεσόγειο. Η Γαλλία έχει δηλώσει τη στήριξη της στην Ελλάδα για την ανακήρυξη της ΑΟΖ και την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων ακόμη και με… συνεκμετάλλευση.
 
Οι δύο λοιπόν υπουργοί Άμυνας που συναντιούνται στην αίθουσα του ΣΑΓΕ, στον 5ο όροφο του Πενταγώνου θα αναζητήσουν τον τρόπο και το κόστος της ενοικίασης δύο φρεγατών Fremm και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Br.1150 Atlantic Atlantique 2.  
 
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες τα σκάφη που θα ενοικιάσει τον ΠΝ είναι το 3ο και 4o το κατά σειρά τα οποία αρχικά προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό. Ένα ακόμα πλοίο έχει παραδοθεί στο μαροκινό Ναυτικό, ενώ από την ιταλική γραμμή παραγωγής θα ναυπηγηθούν για το ιταλικό Ναυτικό δέκα FREMM. Το πρώτο σκάφος η Aquitaine βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό ενώ το δεύτερο η Normandie πραγματοποιεί την περίοδο αυτή δοκιμές λίγο πριν ενταχθεί στο γαλλικό Ναυτικό.
 
Το τρίτο σκάφος κατά σειρά είναι η φρεγάτα που έχει παραγγείλει το Μαρόκο με αποτέλεσμα τα πρώτα διαθέσιμα σκάφη να είναι το 4 και 5 κατά σειρά τα οποία προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό ως Provence και Languedoc αντίστοιχα.
 
Αυτές οι δύο θα είναι οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού. Η πρώτη θα παραδοθεί το 2015 και η δεύτερη το 2017 (ίσως και τα τέλη του 2016 αν κριθεί ότι πρέπει να επιταχυνθεί ο ρυθμός ναυπήγησης) και οι όροι ενοικίασης αναμένεται να είναι ιδιαίτερα συμφέροντες προς την ελληνική πλευρά.
    
Σε ότι αφορά τη διαμόρφωση των σκαφών αυτή θεωρείται συμβατή με τις απαιτήσεις του ΠΝ εκτός του επιστέγου με τους εκτοξευτές των MICA VL, οι οποίοι δεν θα τοποθετηθούν, αφού οι ASTER 15 και ASTER 30 θεωρούνται υπεραρκετοί. Για το θέμα των SCALP-NAVAL τα βλήματα αναμένεται να τοποθετηθούν σε δεύτερο χρόνο στα σκάφη, χωρίς να αποκλείεται η εξαρχής τοποθέτησή τους.
 
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως λόγω του κατεπείγοντως του προγράμματος για τα δύο πρώτα πλοία, οι ελληνικές βιομηχανίες δεν θα εμπλακούν άμεσα στα πλοία που ήδη ναυπηγούνται για το γαλλικό Ναυτικό, αλλά θα τους δοθεί απ'ευθείας από την DCNS υποκατασκευαστικό έργο από τα γαλλικά ναυπηγεία για άλλα σκάφη που παράγουν αυτά όπως η οικογένεια των κορβετών Gowind, των ελικοπτεροφόρων Mistral, αλλά και σημαντικό υποκατασκευαστικό έργο και φυσικά συμβόλαια συντήρησης κλπ.
    
Σε οποιαδήποτε περίπτωση τα πλοία και οι δυνατότητές τους είναι εντυπωσικές. Μπορούν να καταρρίψουν οτιδήποτε πετάει σε ακτίνα 125 χλμ που είναι η ακτίνα δράσης των ASTER 30. Δηλαδή και 70 μίλια νότια του Καστελόριζου να πλέει μπορεί να καταρρίψει οτιδήποτε πετά πάνω από το νησί...
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Δεν είναι ακριβώς εξοπλιστικό πρόγραμμα, αλλά σαν ιδέα δεν είναι άσχημη. Να μου πείτε έχουμε καταλήξει οι δόκιμοι να πηγαίνουν εκπαιδευτικά ταξίδια με τα αρματαγωγά και τον Προμηθέα, το ιστιοφόρο μας μάρανε;

Από την άλλη, μπορεί έτσι να είναι πιο κοντά στη θάλασσα, αλλά εκ των πραγμάτων είναι πιο μακρυά από την τεχνολογία, την οποία θα κληθούν να διαχειριστούν σε καποια δύσκολη στιγμή.

 

 

onalert.gr

 

Ιστιοφόρο από το Μαυροβούνιο θα τεθεί στην διάθεση της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Μετά από την αδυναμία των αναγκαίων επισκευών στο Ευγένιος Ευγενίδης οι Ναυτικοί Δόκιμοι δεν είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε τέτοιο εκπληκτικό σκαρί. Να εκπαιδευτούν αντιμετωπίζοντας πραγματικά τα “καπρίτσια” της θάλασσας και του ανέμου και να κληθούν να τα τιθασεύσουν.

Ο Α/ΓΕΝ Βαγγέλης Αποστολάκης προωθεί μια λύση που μοιάζει εξαιρετική. Έχει ήδη έρθει σε επαφή με το Μαυροβούνιο το οποίο διαθέτει ένα εκπληκτικό ιστιοφόρο, αλλά δεν έχει τα μέσα και το προσωπικό να το βγάλει στην ανοιχτή θάλασσα. Ο Α/ΓΕΝ έχει προτείνει λοιπόν το ιστιοφόρο να έρθει στην Ελλάδα και μ΄ αυτό να εκπαιδεύονται οι Ναυτικοί μας Δόκιμοι ,μαζί με όποιον Μαυροβούνιο θέλει να εκπαιδευτεί.

Μετά από την “επιστροφή” των ναυτών στα πλοία του Στόλου η ιδέα του Α/ΓΕΝ για το ιστιοφόρο δείχνει ότι η εκπαίδευση στη θάλασσα , η “ναυτοσύνη” του Έλληνα αποτελεί στόχο για την ηγεσία του ΠΝ. 

 

 

 

Υποθέτω ότι ομιλούν για το όμορφο Jadran.

 

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1820912

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Αισιόδοξος ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο «θα πέσει στο νερό» το δεύτερο από τα «χρυσοπληρωμένα» υποβρύχια τύπου 214 που έχει αγοράσει το ελληνικό Δημόσιο ώστε να ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές (SAT) είναι ο Α/ΓΕΝ αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης.

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει πλέον αναλάβει να υλοποιήσει όλη τη διαδικασία έπειτα από χρόνια απραξίας διαφόρων πολιτικών ηγεσιών που πέρασαν από το Πεντάγωνο, σε αγαστή σύμπνοια και συνεννόηση βέβαια με τον τωρινό υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Δ. Αβραμόπουλο.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο δρόμος θα είναι στρωμένος με ροδοπέταλα σε ό,τι αφορά το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς εκκρεμούν δύο αγωγές: η μία από την πλευρά του σημερινού ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ, του Ισκαντάρ Σάφα και η δεύτερη από το ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο, η υπόθεση της παραλαβής των τριών εναπομείναντων υποβρυχίων τύπου 214 («Πιπίνος», «Ματρόζος», «Κατσώνης») έχει πλέον τροχιοδρομηθεί.

Πηγη: Portnet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...