Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

 Δεν ακούω όμως τίποτε για όσους ένστολους ενεπλάκησαν σε όλα αυτά, διαπραγματεύθηκαν και παρέλαβαν κολοβά και υπερτιμημένα οπλικά συστήματα. Από όλους αυτούς δεν έχουμε απαιτήσεις να τηρούν τις υποχρεώσεις τους?

 

Ρητορική ερώτηση: Αν το υποβρύχιο το είχε παραγγείλει ο τελευταίος εφοπλιστής της ακτής Μιαούλη, θεωρεί κανείς ότι θα φτιάχνονταν με τέτοια προβλήματα, και αν ναι, κατά την παράδοση ο τύπος δεν θα τους είχε πάρει και τα εσώρουχα των γερμανών;

 

Από την άλλη είναι παράξενο ότι καταφέραμε να παραλάβουμε έστω το ένα υποβρύχιο μόλις λίγα χρόνια πριν ξεκινήσουν τις παραλαβές και οι απέναντι.

 

Ήθελα να το γραψω και εγώ αλλά μετά ξεχάστηκα. Σε διάφορα δημοσιεύματα είδαμε πολλές φορες ότι ενεπλάκησαν στο χορό της μίζας πολλοί ενστολοι. Αν προχωρησουν δε οι έρευνες παραπέρα τότε θα γελάσει και ο κάθε πικραμένος. Δεν πιστεύω ότι θα προχωρήσουν βέβαια, για λόγους ανωτέρας...βλακείας.

 

Όσον αφορά τη ρητορική ερώτηση, οι απαντήσεις ειναι σαφείς. Νομίζω έχουμε μια ιδέα για το σύστημα πληρωμών των παραγγελιών γενικότερα σε μεγάλα projects, ειδικά δε σε πλοία. Από κει και πέρα η ΠΡΟΠΛΗΡΩΜΗ του 80% (εχω ακούσει και παραπάνω) της αξίας μιας παραγγελίας και μάλιστα υποβρυχίων πολύ προχωρημένης τεχνολογίας, με το πρωτο πλοίο να ειναι το πρωτο της κλάσης (με οτι αυτο συνεπάγεται απο θέμα πιθανων προβλημάτων και αστοχιών) ήταν εξόφθαλμο για ποιο λόγο έγινε, όπως εξόφθαλμο ήταν ότι σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά εύκολα το πράγμα θα ερχόταν (όπως και ήρθε) σε αδιέξοδο. Αφήνω δε κατά μέρος την επιλογή για ριζική αναβάθμιση των υποβρυχίων της σειρά 209/1200 η οποία αποφασίστικε να γινει σε σκάφη ηδη προχωρημένα σε ηλικία.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως,τελικώς,θα πρέπη τίς προμήθειες τών πλωτών μέσων τού ΠΝ να τίς κάνουν οι εφοπλιστές,που ξέρουν πώς να παραγγείλουν ένα πλοίο,πώς να εποπτεύσουν την κατασκευή και την "ένταξή" του σε έναν στόλο;Η λύση που μού έρχεται στο μυαλό είναι να αναλαμβάνουν οι εφοπλιστές να αγοράζουν τα πλοία τού ΠΝ και το κράτος να τα νοικιάζη απ'αυτούς έναντι ενός λογικού τιμήματος και να προσλαμβάνη και να συντηρή τα πληρώματα (dry lease το λένε αυτό εις την βαρβαρικήν :D ....).

 

Διότι εδώ ακόμη και η ΝΕΛ που την έχουμε όλοι στο κράξιμο γιά την διαχείριση τών πλοίων της,άν ενθυμούναι καλώς είχε πάει στα δικαστήρια την εταιρία που έφτιαξε τους Αίολους λόγω τών προβλημάτων στίς μηχανές τους και είχε εισπράξει ένα πολύ καλό "ποσουδάκι" (που λέει κι'ένας φίλος μου).

 

Το θέμα τής προπληρωμής είναι κάπως πιό λεπτό,καθώς δέν είναι ασύνηθες στην εμπορική πρακτική.Κι'εμείς στην εταιρία που εργάζομαι προπληρώνουμε τα εμπορεύματα που αγοράζουμε-αλλά μιλάμε γιά ποσά τής τάξης τών 300-1000 ευρώ το πολύ,όχι γιά δισεκατομμύρια.Και πάντως δέν το κάνουμε με όλους τους προμηθευτές μας-μ'αυτούς που συνεργαζόμαστε σε μόνιμη βάση έχουμε κάποια πίστωση,τουλάχιστον μετά την πρώτη παραγγελία στην αρχή τής συνεργασίας μας.Αλλά όπως και να'χη,η προπληρωμή σε παραγγελίες τόσο μεγάλης αξίας (πρέπει να) αφορά συνήθως γύρω στο 20-50% τής αξίας,όχι σχεδόν όλη την αξία της-και μάλιστα όταν αγοράζης κάτι που δέν ξέρεις την ποιότητά του και τίς επιδόσεις του,αφού είναι το πρώτο "κομμάτι" τής παραγωγής τού προϊόντος.

Link to comment
Share on other sites

..... Δεν ακούω όμως τίποτε για όσους ένστολους ενεπλάκησαν σε όλα αυτά, διαπραγματεύθηκαν και παρέλαβαν κολοβά και υπερτιμημένα οπλικά συστήματα. Από όλους αυτούς δεν έχουμε απαιτήσεις να τηρούν τις υποχρεώσεις τους? .... λειτουργώντας μαζί με τους πολιτικούς μέσα στο προστατευμένο και αδιαφανές άβατο που δήθεν επιτάσσει το "εθνικό συμφέρον" και το "καλό της πατρίδας"?

....βγαίνουν και κάτι δημοσκοπήσεις που λένε ότι οι Έλληνες τους μόνους θεσμούς που εμπιστεύονται πλέον είναι ο στρατός....

 

ΝΗΡΕΑ δεν παίρνεις κανένα λαχείο;

Και που είσαι; Κάτι προβαλόμενοι ως μελλοντικοί σωτήρες, να δεις σκελετούς που έκρυψαν στην ντουλάπα μαζί με τις επωμίδες με τα 4 αστέρια...

Link to comment
Share on other sites

Λαχεία παίρνω που και που, Γεώργιε, αλλά δεν μας κάθονται. :rolleyes:  Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι θέμα λαχείου, αλλά απλής λογικής, για όποιον έχει μια επαφή με την ελληνική (αλλά και την παγκόσμια) πραγματικότητα. Βασικός νόμος της (όποιας) μαφίας είναι η συνενοχή, η οποία εξασφαλίζει την ομερτά. Μέχρι που γίνεται μια γκέλα και κάποιοι αρχίζουν να κελαηδάνε και τότε όλοι πέφτουν από τα σύννεφα.

 

ΥΓ Φαντάζομαι μερικούς από τους αναφερόμενους στο δημοσίευμα να βγάζουν πύρινους λόγους για την πατρίδα και να δακρύζουν στη θέα της σημαίας...και μούρχεται να ξεράσω!

Link to comment
Share on other sites

Ποιός,ή ποιοί,προϊστα(ν)το πολιτικώς όλων αυτών τών αξιωματικών;Μ'άλλα λόγια,τους αρμόδιους ΥΕΘΑ θα τούς ελέγξη κανείς;

 

Δέν ήταν μόνο ο γνωστός υπέργηρος Ακης μπλεγμένος στο κόλπο (ή στα κόλπα).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το θέμα των FREMM έληξε. Οι Γάλλοι μας προσέφεραν σε πολύ ακριβή τιμή ενοικίασης FREMM, που δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις του ΠΝ. Οπότε δεν υπήρξε συνέχεια.


Το ΠΝ εδώ και πολλά χρόνια επιθυμεί φρεγάτες με αυξημένες αντιαεροπορικές δυνατότητες. Οι γαλλικές FREMM δεν πληρούσαν αυτόν το σκοπό. Δίνουν έμφαση σε ανθυποβρυχιακά καθήκοντα. Οπότε, το ΠΝ ορθώς τις αρνήθηκε.
Εάν με ρωτάς, προσωπικά πιστεύω πως θα περιμένουμε ακόμα 2-3 χρόνια και έπειτα θα πάρουμε αμερικάνικα Arleigh Burge. Οι πρώτες βολιδοσκοπήσεις ήταν θετικές.

Edited by proud_ionian
2 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Θυμάμαι που κάποτε είχα βρει τις απαιτήσεις του Π.Ν. όσον αφορά το νεο πλοίο και στην ουσία αντικατοπτριζαν αμερικανικά συστήματα.Το γεγονός είναι πως δεν πρόκεται να γίνουν νεες ναυπηγήσεις και στην καλύτερη περίπτωση το ΠΝ θα τη βγάλει με μεταχειρισμένα σκαριά.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Η Αθήνα παίρνει 2 υπερσύγχρονες γαλλικές φρεγάτες για το Αιγαίο

Quote

Έτοιμη να κινηθεί για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών στο Αιγαίο εμφανίζεται η Αθήνα που μελετά κινήσεις οι οποίες θα της εξασφαλίσουν μάλιστα υπεροπλία έναντι της Άγκυρας στο επίπεδο της ναυτικής ισχύος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, το Πολεμικό Ναυτικό, επιχειρεί να ενισχυθεί με δύο υπερσύγχρονες φρεγάτες Γαλλικής κατασκευής τύπου FREMM, καθώς κάποια από τα υφιστάμενα σκάφη ισχύος δεν έχουν εκσυγχρονιστεί, με αποτέλεσμα να πλησιάζουν στο τέλος του επιχειρησιακού τους βίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το ελληνικό ενδιαφέρον έχει ήδη εκδηλωθεί στο αρμόδιο τουλάχιστον επίπεδο.

 Μέσα στις επόμενες 10 ημέρες αναμένεται στην Αθήνα η άφιξη Γάλλων αξιωματούχων, οι οποίοι θα προχωρήσουν σε εξειδικευμένες προτάσεις για δύο φρεγάτες γαλλικής κατασκευής.Σε κάθε περίπτωση ο χρονικός ορίζοντας απόκτησης, είναι το τέλος της διετίας καθώς το ενδεχόμενο που εξετάζεται είναι η απόκτηση νεότευκτων και όχι μεταχειρισμένων σκαφών, σενάριο που είχε συζητηθεί στο παρελθόν.

Μάλιστα οι πληροφορίες κάνουν λόγο για σκάφη τύπου FREMM, μικρότερου όμως όγκου καθώς το Αιγαίο είναι κλειστή θάλασσα ενώ οι εν λειτουργία Γαλλικές Φρεγάτες έχουν δυνατότητες και όγκο για επιχειρήσεις και σε ανοιχτό ωκεανό (blue water navy στη γλώσσα του Ναυτικού). Τα σκάφη σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις που έδουν γίνει θα ενσωματώνουν νέα τεχνολογία ενώ το κόστος απόκτησης υπολογίζεται κοντά στα 2 δις.

Αρμόδιες πηγές εξηγούν στο iefimerida.gr ότι έχει συζητηθεί και ο τρόπος χρηματοδότησης.

Μια τέτοια κίνηση ωστόσο θα μπορούσε να εξασφαλίσει και ουσιαστική στήριξη από τον Εμανουέλ Μακρόν, στο ζήτημα του «Μακεδονικού» αλλά και του χρέους, καθώς η Αθήνα καίγεται για επάνοδο σε μη μνημονιακές συνθήκες με τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη από τους Ευρωπαίους.

Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου, θα υπάρχουν νεότερα…

Link to comment
Share on other sites

πληρωνετε κοροϊδα φρεγατες, για να καμαρωνουν τους τουρκους να αλωνιζουν σε αιγαιο και ανατολικη μεσογειο.;).

νομιζω οτι ειναι ταμα απο εποχής γιωργη και σαρκοζυ.

Link to comment
Share on other sites

Καθαρά πολιτική κίνηση.

Εάν ψάξετε λίγο το θέμα, οι γαλλικές FREMM είναι στο τέλος της λίστας προτίμησης του ΠΝ. Αλλά, δυστυχώς δεν αποφασίζει αυτό ...

Link to comment
Share on other sites

Δυο απορίες :

1) απο και ως που ειναι τελευταίες ενώ ειναι χρονια που Ακουγόταν οτι τις θελει το ΠΝ . Τελευταία ακούστηκαν καποιες αλλες αλλα πολυ βαριές 

2) Μιλαμε για έτοιμες η για καποιες που θα περιμένουμε μεχρι το 2022-3; οταν λεω έτοιμες εννοω inbuild κατάσταση που δεν εχουν γινει commissioned 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Το ΠΝ ανέκαθεν ήθελε φρεγάτες με έμφαση στον αντιαεροπορικό αγώνα.

Σύγκρινε τις τελευταίες Ολλανδικές και Ισπανικές φρεγάτες ή ακόμα και τις Ιταλικές FREDA με τις Γαλλικές FREMM σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα. Θα διαπιστώσεις πως οι FREMM υπολοίπονται πολύ από τις άλλες.

Link to comment
Share on other sites

Ξερω τι θέλουν, πάντα AAW θέλαμε,ειχαν πει οτι θελουμε πλοια...χθες αφου τα δικα μας παλιωνουν οι αμερικανοι δε μας δινου A.Burke συντομα ,τα αλλα ειναι υπο μελετη ,αλλα αναρωτιέμαι το 2ο γτ οι επομενες 2 Γαλλικες Fremm Alscace και Lorraine ειναι αντιαεροπορικες,αλλα παραδιδονται 2021 και 2022. Ηδη οι Γαλλοι δωσανε μια που φτιαχνοταν για αυτους στο Αιγυπτιακο Ναυτικο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Άμεση τελικά  η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με τις  2  Γαλλικές  φρεγάτες τύπου FREMM που αναφέρονται παραπάνω.  Η συμφωνία είναι με Leasing για 5 έτη.   Ενώ κάποια  site  αναφέρουν και  προσθήκη    2 πλοίων  ακόμη  αλλά χωρίς να διευκρινίζονται πολλές λεπτομέρειες.

Edited by svo
Link to comment
Share on other sites

Έχει ξαναυπάρξει leasing σε πολεμικα πλοία???

Δηλαδη 5 χρονια θα τα εχουμε εμείς ,με δικά μας ονοματα και σημαίες,επισκευες κτλ και μετα τους τα δινουμε πισω? :huh:

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Με το βλέμμα μελλοντικά στις Belh@rrα το leasing όπως αφήνεται να εννοηθεί. Και μπορεί οι Belh@rra, ειδικά με μια διαμόρφωση όπως το ΠΝ επιθυμεί να φαντάζει μια πολύ καλή λύση, οι Fremm όμως από την άλλη ως ανθυποβρυχιακές φρεγάτες δεν διακρίνονται στον αντιαεροπορικό αγώνα που είναι μια σημαντική έλλειψη για το ΠΝ. ΑΠομένει φυσικά να δούμε με τι οπλισμό θα έρθουν. Άποψή μου βέβαια είναι πως σε σχέση με τις μη εξυγχρονισμένες S είναι σαφώς καλύτερες.

Από κει και πέρα, το ΠΝ σε απόλυτη συνέργεια με την πολιτική ηγεσία έχουν κάνει μεγάλα λάθη στο σχεδιασμό και την εκτέλεση των εξοπλιστικών προγραμμάτων αλλά την κάνουμε άλλη ώρα την κουβέντα...

Link to comment
Share on other sites

Από τις μη εκσυγχρονισμένες S σαφώς είναι καλύτερες.

Αλλά, μήπως, με τα λεφτά για την ενοικίαση θα ήταν προτιμότερο να αναβαθμίζαμε τις MEKΟ öopvw p.x. οι Αυστραλοί και να περιμέναμε τις Belh@rra;

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τα χίλια, μιας και φοβάμαι οτι ο εξυγχρονισμός των Meko πάει για φούντο, απαξιώνοντας την επένδυση που έχει γίνει...

Link to comment
Share on other sites

Αν μπορεί να πιστέψει κανείς τον Καμμένο, επί της ουσίας βγάζει στη σέντρα τον κυρ-Φώτη και υποννοεί πως δεν ξέρει τι λέει, μια και τέτοιο θέμα δεν συζητήθηκε καν στην επίσκεψη Μακρόν. Αυτό βέβαια είναι ελεγχόμενο όσον αφορά την ακρίβειά του. Όπως και να έχει το πράγμα, φαίνεται πως κάτι θα πάρουμε. Αλλά δεν θα είναι σε μορφή φρεγάτας :rolleyes:.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...