Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ο αλλος που παντρευτηκε την Χρουσαλα και εκανε το νησιωτικο γλεντι του (στην μνημη των πεσοντων:angry:)πανω στο καραβι, να βαλει τα χρηματα..

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Stratos said:

Ο αλλος που παντρευτηκε την Χρουσαλα και εκανε το νησιωτικο γλεντι του (στην μνημη των πεσοντων:angry:)πανω στο καραβι, να βαλει τα χρηματα..

Ναι από αυτούς είναι.:angry: Εδω με πέντε χιλιάρικα έκανε τον Αβέρωφ κουφέτο με τα τούλια και τις γιρλάντες, τον νοιάζει νομίζεις αυτόν αλλά και τη γλάστρα που πήγε και παντρεύτηκε για το τι ανάγκες έχει.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ,άν ήμουν πρωθυπουργός,αυτό θα έκανα-θα τού'στελνα ένα ραβασάκι εφοριακό ("χρέος πρός την εφορία") με το απαιτούμενο ποσό.Τώρα βέβαια,άν ήμουν πρωθυπουργός δέν θα είχα αφήσει να γίνη αυτό το ρεζιλίκι in the first place.

Να σάς γίνη μάθημα γιά τίς επόμενς εκλογές....:lol:

Γιά τίς υπερπτήσεις τών αεροσκαφών δέν ξέρω άν μπορούν να γίνουν οικονομίες,άν αποτελούν μέρος επιχειρησιακών δραστηριοτήτων τής αεροπορίας,η "δοκιμαστική" πτήση τών τριών F16 και τών τριών ε/π όμως που έγινε στίς 15/3,σύν αυτή που θα γίνη στίς 25/3 κατά τήν παρέλαση,μιά χαρά θα μπορούσε να μήν είχε γίνει-και τα λεφτά από τα καύσιμα να εξοικονομηθούν και να δοθούν στον δεξαμενισμό τού ΑΒΕΡΩΦ.

Λεφτά υπάρχουν,μυαλό (στους κυβερνώντες μας) δέν υπάρχει.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια δεν το πηραν μονοι τους το βαπορι για τη δεξιωση τοτε,καποιος το εδωσε

Και από ότι θυμαμαι τοτε,περα από το κραξιμο στα ΜΜΕ δεν ανοιξε ρουθουνι για πολλοστή φορα.Αυτος που παντρευτικε τη Χρουσαλα εχει το μικροτερο μεριδιο για ολο αυτό το ρεζιλικι

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και δεν το πήραν μόνοι τους, αλλά θα μπορούσαν να έχουν μια ευαισθησία σχετικά με το χώρο που επέλεξαν για τη δεξίωση του γάμου τους. Αυτός που τους έδωσε τγην άδεια έχει ευθύνη επίσης, αλλά για μένα μεγαλύτερη ευθύνη έχει εκείνος που παρασυρμένος από τη μεγαλομανία του παραμερίζει κάθε αίσθημα σεβασμου.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απολύτως."Αυτός που παντρεύτηκε την Χρουσαλά" θα έπρεπε να σεβαστή την ιστορία τής χώρας του,την σημασία τού πλοίου γιά την ιστορία αυτή και να πάη να κάνη το γαμήλιο γλέντι του σε κάποιο μεγάλο κυριλέ ξενοδοχείο.

Γιατί άν συνεχίσουμε έτσι,κάποια στιγμή κάποιος θα θελήση να κάνη την γαμήλια δεξίωσή του στον Παρθενώνα.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο Αλέξανδρος Γουλανδρής θέλει να ξαναβγάλει το «Αβέρωφ» στο Αιγαίο.

Quote

 

Φιλόδοξη προσπάθεια για να τεθεί σε κίνηση το θρυλικό πολεμικό πλοίο που υπήρξε σύμβολο νίκης και κυριαρ χίας - Σοβαρές ζημιές από την ακινησία και την έλλειψη συντήρησης - Πόσο τεχνικά εφικτό είναι ένα τέτοιο σχέδιο

Δεν πρέπει να υπάρχει στην παγκόσμια ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού άλλο πλοίο που να συνδέθηκε για σχεδόν μισό αιώνα με την ιστορία και το πεπρωμένο ενός έθνους όπως το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ». 

Έχοντας στο πηδάλιό του τον ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τις λέξεις «ελευθερία», «πατρίδα» και «νίκη», χωρίς να γνωρίσει ποτέ την ήττα και την ατίμωση. Πήρε το βάπτισμα του πυρός το 1912, με την έναρξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου, όπου και έγραψε την πλέον ένδοξη πολεμική περίοδό του, ενώ στο τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη, το 1918, υψώνοντας την ελληνική σημαία ως μία από τις νικήτριες συμμαχικές δυνάμεις.

Όταν στις 17 Οκτωβρίου του 1944 το θωρηκτό επέστρεψε από το Πορτ Σάιντ φέρνοντας μαζί του την τότε εξόριστη ελληνική κυβέρνηση στην Ελλάδα, ο κόσμος με δάκρυα στα μάτια το υποδεχόταν στην προβλήτα του Φαληρικού Όρμου. Το 1952 το ένδοξο, αλλά κουρασμένο σώμα του «Μπάρμπα Γιώργη», όπως συνήθιζαν να το αποκαλούν τα πληρώματά του, παροπλίζεται. Ο ειρηνικός επίλογος της πολεμικής δράσης του θωρηκτού γράφεται στα αμέσως επόμενα χρόνια. Από το 1957 έως το 1983 βρίσκεται αγκυροβολημένο στον Ναύσταθμο του Πόρου, ενώ το 1984 ρυμουλκείται στο Φάληρο, όπου δένει για πάντα. Από το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το μετατρέψει σε πλωτό μουσείο. Ένα αγέρωχο σύμβολο της ελληνικής ναυτοσύνης και του πολεμικού ηρωισμού, το οποίο διατηρεί ζωντανή την εδραιωμένη στη συλλογική συνείδηση των Ελλήνων ιστορική κληρονομιά θάρρους και αυταπάρνησης. Κι όμως, όπως φαίνεται, το θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» ίσως καταφέρει να σηκώσει τις άγκυρες και να βγει και πάλι στις θάλασσες - όχι ως σύγχρονο όπλο του ελληνικού στόλου, αλλά ως κινητό σύμβολο ελευθερίας.

Αυτό είναι το όνειρο λίγων ρομαντικών ανθρώπων, με πρωτεργάτη τον εφοπλιστή Αλέξανδρο Γουλανδρή. Ο τελευταίος οραματίζεται, μέσω μιας διόλου ευκαταφρόνητης δωρεάς, να καταφέρει, πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, να πλεύσει και πάλι στα νερά του Αιγαίου αυτό το μοναδικό πολεμικό πλοίο, το οποίο έχει πάρει διαστάσεις ιστορικού μύθου στη λαϊκή μνήμη.

Μέχρι σήμερα ωστόσο το θωρηκτό, λειτουργώντας ως πλωτό μουσείο, έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει δεξιώσεις και εξυπηρετήσει διάφορες εκδηλώσεις - όχι πάντοτε επιτυχημένες. Ως πικρή ανάμνηση υπενθυμίζεται το ξέφρενο πάρτυ του ζεύγους Πατίτσα - Χρουσαλά, πριν κάποια χρόνια, όταν στα θρυλικά καταστρώματα του οι εγκατεστημένοι εκτυφλωτικοί προβολείς, οι χλιδάτοι μπουφέδες και η χορευτική πίστα με τα φωτορυθμικά για καρσιλαμάδες και τσιφτετέλια διέγραφαν τον ελάχιστο σεβασμό που οφειλόταν στην ιστορία του θωρηκτού, καθώς οι θαμώνες επιδίδονταν σε ασύδοτο νυχτερινό κλάμπινγκ, μετατρέποντας τις ηρωικές παραδόσεις του σε σόου εξεζητημένης σαπουνόπερας.

Μετά τον σάλο που ξεσηκώθηκε για τη βεβήλωση ενός εθνικού μνημείου, η ηγεσία τόσο του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού όσο και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αρνήθηκαν οποιαδήποτε παραχώρηση για ιδιωτικές εκδηλώσεις που προσβάλλουν το εθνικό συναίσθημα χάριν της επίδειξης της οικονομικής ισχύος ή λόγω της επιπολαιότητας ατόμων της σόουμπιζ που έχουν δημοσιότητα. Το «Γ. Αβέρωφ» ως πλωτό μουσείο διατίθεται έκτοτε μόνο για επισκέψεις χιλιάδων μαθητών και εκατοντάδων συλλόγων από ολόκληρη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Και πάλι στο Αιγαίο.

Το όραμα για να εξέλθει και πάλι στο Αιγαίο αυτό το ιστορικό πολεμικό πλοίο γεννήθηκε ύστερα από την παρότρυνση ανθρώπων του Συλλόγου Οικολόγων Ύδρας, αλλά και Ελλήνων αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίοι ζήτησαν την οικονομική στήριξη του κ. Γουλανδρή. Ο εφοπλιστής φαίνεται ότι έχει ανταποκριθεί θετικά στο αίτημα για οικονομική ενίσχυση, η οποία θα βοηθήσει στις εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής μεγάλου μέρους του πλοίου.

Όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν το φιλανθρωπικό έργο του Αλέξανδρου Γουλανδρή, το όραμα να σηκώσει άγκυρα και να ξαναβγεί το θωρηκτό στη θάλασσα μπορεί πράγματι να υλοποιηθεί. Αυτό άλλωστε τονίζεται και στην τελευταία παράγραφο της επιστολής που έστειλε στον ίδιο ο Σύλλογος Οικολόγων Ύδρας, με επικεφαλής τον πρόεδρό του Μανώλη Τσακίρη, ο οποίος τον παροτρύνει να χρηματοδοτήσει τις εργασίες συντήρησης του πλοίου. Συγκεκριμένα, η επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ως τοπικός φορέας της γενέτειρας του Ναυμάχου Παύλου Κουντουριώτη και ως Έλληνες πολίτες, γνωρίζοντας τη διαχρονική ευαισθησία της οικογένειάς σας και τη δική σας προσωπικά στα εθνικά θέματα, σας παρακαλούμε θερμά να κάνετε ότι μπορείτε για τη σωτηρία του ιστορικού αυτού πολεμικού πλοίου.

Και ίσως κάποτε μπορέσει, με την ελληνική σημαία αναρτημένη στον ιστό του, να ταξιδέψει ξανά στο Αιγαίο όχι ως απειλή, αλλά ως ισχυρό σύμβολο ειρήνης, εθνικής αξιοπρέπειας και αναγκαίας υπενθύμισης ότι το Αιγαίο ήταν, είναι και θα παραμείνει ελληνική θάλασσα, κοιτίδα του παγκόσμιου πολιτισμού». Για να μπορέσει όμως το συγκεκριμένο πλοίο να βγει στα ανοιχτά θα πρέπει προηγουμένως να εφοδιαστεί με νέες μηχανές, να ανακατασκευαστεί το κατάστρωμα και να γίνουν μεγάλες επισκευαστικές εργασίες και αντικαταστάσεις υλικών, κυρίως στο μηχανοστάσιό του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δικηγόρος του ομίλου του κ. Γουλανδρή, Δημήτρης Κωστόπουλος, θα έχει τις επόμενες ημέρες συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς του Πολεμικού Ναυτικού ώστε να εξετάσουν πώς και πότε θα δοθούν χρήματα για να ξεκινήσουν οι απαραίτητες αρχικές εργασίες στα σημαντικότερα μέρη του πολεμικού πλοίου και κατόπιν να γίνει ο δεξαμενισμός του, ώστε κάποια στιγμή να μπορέσει λειτουργήσει εν πλω.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ετσι ακριβώς.Βεβαίως καλόν θα ήταν να μπορέση να ξαναπλεύση,αλλά γιά να γίνη αυτό,θα πρέπη,όπως γράφει και στο ρεπορτάζ,να τού βάλουν σύγχρονες μηχανές και αφού δέν τού τίς έβαλαν όταν ήταν ενεργό σε πολέμους και λειτουργούσε συνεχώς,δέν νομίζω ότι θα τού τίς βάλουν τώρα γιά να κάνη ένα-δυό ταξίδια (και άν) κάθε χρόνο.Τουλάχιστον,άς το κάνουν σωστό μουσείο,όπως λέει και ο proud πιό πάνω.

Πάντως εγώ το έχω επισκεφτεί δύο φορές:την μιά όταν ήταν στον Πόρο (στα πλαίσια σχολικής εκδρομής) και την δεύτερη εδώ στον Φλοίσβο,που είχα πάει μ'έναν φίλο μου.Δέν θα με πείραζε όμως να ξαναπάω και μιά τρίτη φορά,είναι ευκαιρία τώρα που είμαι πλέον συνταξιούχος (εν αναμονή μέν,αλλά και ο Μητσοτάκης,εν αναμονή πρωθυπουργός είναι...).

.ΥΓ.Ο Μάκαρος Nick είναι πιό όμορφος,διότι τουλάχιστον ο Αγούδημος κάτι προσέφερε στον τόπο με τα βαπόρια του,ο Πολάκης τί άλλο προσφέρει εκτός από βρισιές και τραμπουκισμούς;

 

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Μα ρε παιδια υπαρχει εστω και ενας να πιστευει οτι παιζει να ξαναβγει το Αβερωφ στη θαλασσα? 10% αληθειες και 90% σαλτσες ειναι το ρεπορταζ. Παρολα αυτα εχει ψαρωσει πολυ κοσμος και το σχολιαζουν σοβαρα. Εδω σκεφτονται αν θα φτασει στο Σκαραμαγκα απο το Φλοισβο που ειναι τωρα, απο τα χαλια που εχει απο κατω, σκεφτονται οτι θα κανουν αμμοβολη και δε θα μεινει ορθιο τιποτα και σεις λετε οτι υπαρχει εστω μια περιπτωση να ξαναβγει στο Αιγαιο και αυτοδυναμο? 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Neptune said:

Μα ρε παιδια υπαρχει εστω και ενας να πιστευει οτι παιζει να ξαναβγει το Αβερωφ στη θαλασσα? 

Γιατί όχι; Ξεχνάς ότι ζεις ανάμεσα σε ανθρώπους που πιστεύουν ότι μας ψεκάζουν;

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι είχε ξαναρυμουλκηθεί από τον Πόρο στην Ελευσίνα το Αβέρωφ γιά συντήρηση.Μού το είχε αναφέρει το 1979 ένας φίλος μου,ό οποίος,όπως μού είχε πεί,υπηρετούσε τότε ώς ηλεκτρολόγος στο ρυμουλκό.Πάντως άν θυμάμαι καλά,ο τελευταίος του δεξαμενισμός είχε γίνει το 1995 και έκτοτε παραμένει στο Τροκαντερό,οπότε λογικό είναι να έχη τα χάλια του στο κύτος.Απορώ μάλιστα πώς δέν έχουν προνοήσει τόσα χρόνια να κάνουν έστω κατά διαστήματα κάποια επιθεώρηση με δύτες,να καθαρίζουν τουλάχιστον τα πιό "χοντρά".Στο τέλος θα "κάτση" κι'αυτό όπως έκατσε και το Αγιος Γεώργιος και τότε θα αρχίσουν όλοι να ρίχνουν ευθύνες ο ένας στον άλλον.........

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ετοιμάστε φωτογραφικές :D

Quote

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι από την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017 προγραμματίζεται να εκτελεστούν εργασίες συντήρησης στο Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», στα ύφαλα και στα εξωτερικά καταστρώματά του καθώς και στοχευμένες αναβαθμίσεις εσωτερικών χώρων, με εκτιμώμενη διάρκεια των εργασιών τους δύο μήνες.

        Για την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών έχουν εξασφαλισθεί χορηγίες που θα καλύψουν μέρος των αναγκών προμήθειας υλικών και παροχής υπηρεσιών.

        Ο δεξαμενισμός του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» είναι επιτακτικός καθώς και η εκτέλεση εργασιών συντήρησης για την ασφαλή πλευστότητά του, προκειμένου να διατηρηθεί ο ρόλος του, ως πλωτό μνημείο της Ελληνικής Ναυτικής Ιστορίας.

        Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ», το Θωρηκτό της νίκης, είναι το «ζωντανό» Ιερό μας Κειμήλιο που από την παραλαβή του έως σήμερα δεν υπέστειλε από τον ιστό του την Ελληνική Σημαία, αποτελώντας έτσι το μοναδικό κομμάτι Ελληνικής επικράτειας που παραμένει ελεύθερο αδιαλείπτως τα τελευταία 106 χρόνια, διδάσκοντας Ελληνική Ναυτική Ιστορία, εθνική υπερηφάνεια, ακάθεκτη ορμητικότητα και αξιοπρέπεια. Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» ενσαρκώνει μια ακατάλυτη πορεία στους αιώνες, μια συνεχή πάλη με τους εχθρούς της πατρίδας και το υγρό στοιχείο.

        Η απόκτηση του πραγματοποιήθηκε με δωρεά του εθνικού Ευεργέτη Γεώργιου ΑΒΕΡΩΦ κατά το 1/3 του συνολικού κόστους του, ενώ το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου και από έρανο των απανταχού Ελλήνων, εντός και εκτός Ελλάδας.

        Είναι το πλοίο που αποτέλεσε τεχνολογικό επίτευγμα της εποχής του και συνετέλεσε καταλυτικά στη νίκη των Ελλήνων κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, καταναυμαχώντας τον Οθωμανικό Στόλο στις ναυμαχίες της ΕΛΛΗΣ (03 Δεκεμβρίου 1912) και της ΛΗΜΝΟΥ (05 Ιανουαρίου 1913), υπό την χαρισματική ηγεσία και την επιδέξια ναυτοσύνη του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη.

        Είναι το μοναδικό, «εν ζωή», πολεμικό πλοίο που συμμετείχε ενεργά στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους και ολοκλήρωσε την αποστολή που ανέλαβε το 1912 στο Αιγαίο, συμμετέχοντας πανηγυρικά το 1945 στους πρώτους εορτασμούς της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την Μητέρα Ελλάδα.

        Το Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» δέχεται ετησίως 60.000 επισκέπτες, Έλληνες και ξένους, εκ των οποίων οι 25.000 είναι μαθητές, αριθμός που βαίνει συνεχώς αυξανόμενος.

 

Αντιπλοίαρχος Σπυρίδων Πολλάτος ΠΝ

Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/7/2017 at 9:34 PM, Neptune said:

Με ολικο μηκος 140 μετρα δυσκολα. Στο Σκαραμαγκα θα παει

Αυτό με 147 LOA μπήκε στην πέτρινη, οπότε αν το ΑΒΕΡΩΦ είναι 140, στα βάζα θα είναι ίδιο, με δεδομένο ότι ο Σαουδάραβας Πρίγκιψ, έχει κεκλυμένη πλώρη που του δίνει τα παραπάνω μέτρα...

Link to comment
Share on other sites

2002 ή Ιανουάριο του 2003 η προηγούμενη φορά. Υπηρετούσα (μπαρμπα ναύττης) στο Π.Ν. και ήμουν στο Ν/Σ Σαλαμίνας όταν ρυμουλκούμενο περνούσε για το δεξαμενισμό του. Όλα τα πλοία του στόλου απέδωσαν  τις σχετικές τιμές κατά τη διέλευση του Θ/Κ από το στενό

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...