Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 11/12/2017 at 1:29 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Κατά τον απόπλου του Θ/Κ «Γ. ΑΒΕΡΩΦ» από τη Θεσσαλονίκη ενθαρρύνεται η τιμητική συνοδεία του από πλωτά σκάφη ιδιωτών και Συλλόγων.

Από τα βίντεο και τις φωτογραφίες που είδα η συνοδεία ήταν τουλάχιστον απογοητευτική και στον κατάπλου και στον απόπλου από τη Θεσσαλονίκη, πού να μην την ενθάρρυναν κιόλας...

Φαντάζομαι τι θα γινόταν σε αντίστοιχη περίπτωση σε άλλες χώρες.

Κατά τα άλλα θελουμε να λέμε πως έχουμε ναυτική παράδοση τρομάρα μας. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Και δύο links σχετικά με το πλοίο που δε βλέπω να έχουμε ξαναδώσει. Για τη "Ναυαρχίδα όλων των Ελλήνων" όπως σωστά λέει ο Κυβερνήτης του, και ναι φίλοι μου, δεν είναι το Κεφαλονιά αυτή:D. Το πρώτο του Alpha με το Σπύρο Χαριτάτο ο οποίος είναι εμφανώς έξω απ' τα νερά του, κοιτάζει γύρω του σα χάνος. Είναι περισσότερο παρουσίαση των χώρων  και της ζωής επί του πλοίου με διάσπαρτα ιστορικά στοιχεία.

 

Και το δεύτερο από την ΕΡΤ με το Βασίλη Ταλαμάγκα που είναι καθαρά ιστορικό κομμάτι, για το πλοίο που καθαγίασε με την παρουσία της για μία και μόνο βραδιά η μεγάλη μοντέλα και πατριώτισσα Μαριέττα Χρουσαλά:rolleyes:. Είναι απαράδεκτο το ότι δίπλα στη στολή του Ναυάρχου Κουντουριώτη, δεν υπάρχει και το νυφικό της:D.

 

Εγώ προσωπικά είμαι υπέρ της "περιφοράς"(δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο σωστό όρο) της ζωντανής μας ιστορίας σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Θα μου άρεσε ιδιατέρως να το δώ στη Λήμνο, στη Λέσβο και σε όλα τα μέρη που βοήθησε να απελευθερωθούν. Πέραν από ένα καλό μάθημα ιστορίας στις ντόπιες, νεότερες γενιές, θα ήταν και ένα ευπρεπές και έξυπνο μήνυμα πρός όλους τους ενδιαφερομένους, πως ορισμένα πράγματα δεν παραδίδονται.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Καινούριο documentaire για το Αβέρωφ, πολύ καλογυρισμένο και με ξενάγηση σε όλους τους χώρους του πλοίου από τον κυβερνήτη του. Βλέπουμε και κομμάτια του πλοίου που εγώ τουλάχιστον δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί. Ας το παρακολουθήσουμε μεθ' ορμής ακαθέκτου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Και ένα ενδιαφέρον επεισόδιο στην διάρκεια της ζωής και σταδιοδρομίας του αγαπητού "Μπάρμπα Γιώργη":

Στις 27-10-1931 και ενώ στον Θερμαϊκό "επεκράτη πυκνή ομίχλη", εισερχόμενο στον Θερμαϊκό, το πλοίο "προσήραξεν ελαφρώς παρά το Καραμπουρνού" (επίσημη ονομασία "'Ακρα Μεγάλο Έμβολο", σε αντίθεση με το "Μικρό Έμβολο" ή Καραμπουρνάκι). Την επομένη, 28-10-2021, ώρα 13:40 και αφού απαλλάχθηκε από  τον μη απαραίτητ0 φόρτο του, "απηλευθερώθη εκ των αβαθών δι΄ αναποδίσματος των μηχανών του". Ο ένοχος ανευρέθη και υπεδείχθη ακαριαία από το "Υπουργείον των Ναυτικών" και δεν ήταν άλλος από τον Κυβερνήτη του πλοίου, στον οποίο καταλογίσθηκε ότι "δεν επεζήτησε να καθορίσει την θέσιν της πορείας του σκάφους". Τι σήμαινε αυτό για τα δεδομένα της τότε εποχής, δεν γνωρίζω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Σκηνή από την ταινία "Πρόκλησις" του 1971. Ο Αβέρωφ δεν είναι αυτός;

Η ταινία διαδραματίζεται στην Ύδρα, αλλά υπάρχουν πολλά γυρίσματα στον Πόρο.

averof.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Στην αρχή ήταν προς διάλυση,μη το ξεχνάμε
Συμβαίνει με πολλά πράγματα κ όχι μόνο στα πολεμικά πλοία,περνάνε χρόνια γιά να "καταξιωθούν"
Γιά το πλιάτσικο που λες,θα έγινε από στελέχη σε φορητά αντικείμενα Όταν αναπαλαιώθηκε,μαζεύτηκαν πράγματα από προσφορές διαφόρων Αλλά κ το ίδιο το Ναυτικό είχε αφαιρέσει πράγματα όπως άγκυρες,προπέλες,βάρκες κλπ Εμένα οι άγκυρες που έχει τώρα μου κάνουν γιά αμερικάνικες Το μηχανοστάσιο δεν ξέρω αν είναι άθικτο.
Ενημερωτικά αναφέρω,το είχα δει στη δεξαμενή στον Πειραιά στα 70ς,φαίνεται το δεξαμένιζαν κατά καιρούς κ εξωτερικά ήταν χάλια.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι δεν είναι άθικτο το μηχανοστάσιο αλλά έχει γίνει πολύ μεγάλη προσπάθεια και εκεί και πλέον είναι κόσμημα και αυτό.Για το πλιάτσικο που ανέφερα ξέρω(φυσικά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος για αυτό κατά πόσο είναι αλήθεια 100%)ότι έγινε τότε και από κατοίκους δυστυχώς

Link to comment
Share on other sites

Και εμένα μου φαίνεται λίγο τραβηγμένο αλλά και από την άλλη δεν θα μου έκανε εντύπωση να είναι αλήθεια,αλλά το χέρι μου στην φωτιά δεν θα το έβαζα.Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον όχι μόνου για το μηχανοστάσιο(που έχει γίνει υπέροχο)αλλά και γενικά για πολλούς χώρους του πλοίου που δεν είναι επισκέψιμοι για το κοινό και έχει γίνει απίστευτη δουλειά!!! 

Link to comment
Share on other sites

Στη τελευταία μου επίσκεψη πριν 2 χρόνια, σε ερώτηση που είχα κάνει σε μέλος του "πληρωματος" για το μηχανοστασιο ,μου είχε πει πως λείπουν αρκετά εξαρτήματα για να είναι λειτουργικό. Κάποια στιγμή μακροπροθεσμα θέλουν να τα αποκαταστησουν ,αλλά δεν είναι στις προτεραιότητες του μουσείου.

Αλλη μια απορία δική μου επίσης οταν και αν αποκατασταθει ,είναι αν θα μπορεί στη πράξη να είναι επισκεψιμο. Στη τωρινή του μορφή, ο τρόπος με τον οποίο πας στο μηχανοστασιο είναι μια μεταλλική καθετη σκάλα 5-6 μέτρα που περνάει ανάμεσα από διάφορους σωλήνες και μπουλμεδες. Δε ξέρω αν υπάρχει άλλη πιο ευκολη είσοδος , αλλά το να κατεβάζεις τουρίστες πάνω κάτω σε τέτοια σκάλα δεν θεωρώ πως είναι και ο πιο ενδεδειγμενος τρόπος. 

Link to comment
Share on other sites

Σαν σκέψη σε αυτό που λες υπάρχει εδώ και χρόνια να γίνει λειτουργικό, άλλη σκέψη είναι μήπως βαζανε καινούριες μηχανές κτλπ.Ολα αυτά γίνονται αλλά το κόστος είναι πάρα πολύ μεγάλο και δεν πιστεύω ότι το ΠΝ μας θα το κάνει ποτέ εκτός και αν κάποιος το κάνει δωρεά.Παντως οπτικά το μηχανοστάσιο έχει γίνει πανέμορφο αλλά σίγουρα δεν είναι λειτουργικό, όπως και άλλοι χώροι του πλοίου.Δεν είναι εύκολη η επισκεψιμότητα τέτοιων χώρων από τον κόσμο γιατί υπάρχει κίνδυνος να χτυπήσουν.Νομιζω ότι αν κάποια στιγμή από το ΠΝ αποφασίσουν να είναι επισκέψιμοι αυτοί οι χώροι του πλοίου θα πρέπει να γίνουν αλλαγές που και αυτές θα θέλουν αρκετά χρήματα οπότε δύσκολο και αυτό.Βεβαια στην σελίδα του πλοίου υπάρχει και virtual ξενάγηση και αν θυμάμαι καλά δείχνει και σημεία που δεν είναι ελεύθερα επισκέψιμα.Συγνωμη για το σεντόνι αλλά ήταν αρκετά 

https://averof.hellenicnavy.gr/3d/

 

Στο λινκ θα σε βγάλει απευθείας στην ξενάγηση,πολύ ωραία δουλειά έχουν κάνει!!

 

Link to comment
Share on other sites

εγώ να ρωτήσω αφελώς ποιος θα ήταν ο λόγος να ξαναγίνει λειτουργικό με νέες μηχανές κλπ το πλοίο ; δεν μιλάμε για φραγκοδίφραγκα. υπάρχει κάτι που δεν βλέπω ; 

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει λόγος να μπουν νέες μηχανές Χάνει το μουσειακό χρακτήρα το πλοίο
Στην υποθετική περίπτωση που ενεργοποιούσαν αυτές που έχει, μπαίνουν άλλα ζητήματα α) το κόστος β) ποιοί σήμερα γνωρίζουν από παλινδρομικές γ) καίνε κάρβουνο
Γιά το τελευταίο ενδεικτικά αναφέρω όταν το πλοίο επιχειρούσε στον Ινδικό κατά τον ΒΠΠ επειδή οι συνθήκες στο μηχανοστάσιο ήταν αφόρητες,είχαν "επιστρατεύσει" Ινδούς πολίτες ( ! ) γιά την βρώμικη δουλειά
Να μη ξεχνάμε κ τα περιβαλλοντικά ζητήματα από την καύση του άνθρακα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν πρόκειται να μπουν μηχανές μιας και αφενός δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο οι μηχανές και τα καζάνια που χρησιμοποιούσε και αφετέρου θα πρέπει να γίνει διάτρηση καταστρώματος, να κοπούν μεγάλα τμήματα και μετά, να ολοκληρωθούν τα νέα αυτά τμήματα στο πλοίο και να βρεθεί το κατάλληλο προσωπικό να τις δουλευει για να πηγαίνει από το Τροκαντερο στο Ναυσταθμο. Έξοδα και φασαρία  πολλαπλάσια από το να ρυμουλκείται απλά το πλοίο. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτά είναι μεγαλόπνοα σχέδια που είχαν στο ΠΝ εφόσον αποφάσιζαν το πλοίο να πηγαίνει από μέρος σε μέρος για να το βλέπουν παντού στην Ελλάδα.Σαν ιδέα υπήρχε να πηγαίνει αυτοδύναμο με τις δικές του μηχανές η να μπουν ντίζελ.Δεν πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση να γίνει αυτό ποτέ 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...