Jump to content
Shipfriends

Σύγχρονα σωστικά μέσα και τρόποι εκκένωσης


Recommended Posts

Προσέχοντας καλύτερα τα βιντεάκια,διαπίστωσα ότι ο σωλήνας παραμένει δεμένος στην σχεδία μέχρι να μπούν όλοι οι επιβάτες μέσα σ'αυτήν.Οπότε η απορία μου σχετικά με τον κίνδυνο να πέση κάποιος έξω απ'την σχεδία λύθηκε.

 

Η στάση τού χρήστη όμως αποτελεί πράγματι "θέμα" διότι άν αυτός από απροσεξία η λάθος δέν αφεθή να ολισθήση μέσα στον σωλήνα με τα πόδια πρός τα κάτω,υπάρχει κίνδυνος να αναστραφή (να κάνη "τούμπα" δηλαδή) και να πέση μέσα στην σχεδία με το κεφάλι κάτω,κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο,όπως λέγει και ο "ανιχνευτής" (pathfinder) στο από πάνω σχόλιο.Μού κάνει εντύπωση,λοιπόν,ότι στα βίντεα που προβάλλονται στους επιβάτες πρίν απ'την αναχώρηση τού πλοίου δέν επιδεικνύεται και ο ορθός τρόπος εισόδου τού επιβάτη στον σωλήνα ώστε ν'αποφευχθή ο τραυματισμός η ανατροπή του κατά την κίνηση μέσα σ'αυτόν.Γιά να πώ την αλήθεια,μάλιστα,στα εν λόγω βιντεάκια δέν γίνεται καθόλου λόγος γιά το πώς θα χρησιμοποιηθούν τα MES άν υπάρξη τέτοια ανάγκη.

 

Ούτε στα αεροπλάνα επιδεικνύεται στους επιβάτες ο τρόπος που θα εισέλθουν στίς "τσουλήθρες" τών εξόδων τής ατράκτου,αλλά εκεί συνήθως υπάρχουν στο έδαφος μέλη τού πληρώματος θαλάμου επιβατών που στέκονται στο κάτω μέρος τής τσουλήθρας και επιβλέπουν τους επιβάτες καθώς γλυστράνε,ενώ στην θάλασσα είναι λίγο αδύνατον :D να γίνη κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Παρατηρώ στο youtube πολλά βίντεο με πλοία από την Ιαπωνία, βλέπω φωτογραφίες κλπ και ξαφνικά συνειδητοποίησα πως ακόμη και σε νεότευκτα πλοία στη χώρα του Ανατέλλοντος δε βλέπω ούτε βάρκες αλλά ούτε και MES, τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να τα διακρίνω όσο εύκολα τα βλέπουμε εμείς στην Ελλάδα. Το μοναδικό που μπορώ να διακρίνω από σωστικά είναι τα γνωστά μας βαρελάκια. Προφανώς και μου έχει κάνει εντύπωση το θέαμα αυτό. Γνωρίζει κανείς να με διαφωτίσει σχετικά με το τι ισχύει από σωστικά μέσα στην εγχώρια ακτοπλοία της Ιαπωνίας? Arigato gozaimas! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

είχε κάνει εκδίπλωση στα 4 MES του. 

Αυτά τα mes καλά στη θεωρία αλλά στη πράξη δε ξέρω. Και στο norman atlantic φάνηκαν πως έχουν κάποιες ελλείψεις στη λειτουργία τους αλλά δε ξέρω αν άλλαξε κάτι περα απο τις αναφορες

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
57 minutes ago, margaritis24 said:

Εγω θα σταθω σε αυτο το κομματι στις 2 μονο λεμβους,που ολοι γνωριζουμε πως τα βαρελακια δεν κανουν δουλεια σε αυτες τις περιπτωσεις..εαν θες να σωσεις κοσμο ή να κατεβασεις κοσμο σωσιβιες λεμβοι μονο!

Από πού προκύπτει αυτό; 

Link to comment
Share on other sites

Γιατί οι βάρκες κάνουν δουλειά αν το βαπόρι πάρει κλίση?? η βάρκα ή οι βάρκες στην αντίθετη πλευρά της κλίσης βγαίνουν κατευθείαν off.

Επίσης τα βαρελάκια καθαιρούμενου τύπου , πιστεύω ότι ομοίως με τις βάρκες δεν είναι το ιδανικό μέσο εγκατάλειψης.

Προσωπικά πιστεύω ότι επειδή όλα αυτά είναι πιθανοθεωρητικά και κάθε ναυτικό ατύχημα έχει τις δικές του συνθήκες και παραμέτρους ,από όλα τα συστήματα εγκατάλειψης , προσωπικά πιστεύω ότι εκείνο που καλύπτει περισσότερα σενάρια είναι το M.E.S με τις σχεδίες του.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
3 hours ago, Z.Gk. said:

Μεγαλοπρεπής Ελ. Βενιζέλος στο λιμάνι του Πειραιά, λίγο πριν την αναχώρησή του για τα Χανιά, τη Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2023.

Αγαπάμε Ελ. Βενιζέλος και αγαπάμε όσα μας θυμίζει!

Ένα πράγμα που με τρομάζει αφάνταστα με αυτό το πλοίο είναι το τι θα γίνει σε περίπτωση που ταξιδέψει γεμάτο και για κάποιο λόγο χρειαστεί να γίνει εγκατάλειψη!  Τόσος κόσμος που θα συγκεντρωθεί ? Ποιός θα καθοδηγήσει τον κόσμο στις βάρκες και πως θα τους κατεβάσουν  από τέτοιο ύψος με liferaft καθαιρούμενα? 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Εδώ στο Νόρμαν Ατλάντικ με 500 άτομα επάνω και έγινε του Κουτρούλη ο γάμος..! Εδώ με 2-2.500 κόσμο, κούφια η ώρα, απλά θα τα πάθουν σαν τα ποντίκια...σώζων εαυτό σωθείτω... 

Link to comment
Share on other sites

Και στα κρουαζιεροπλοια που αντε να κατέβεις απο τις καμπίνες σου,εδω ειδαμε τι έγινε διπλα στη στερια με το concordia..που ολα ιδανικα και 32 άτομα εχασαν τη ζωη τους.

Link to comment
Share on other sites

Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.

Να θυμίσω εδώ τη φωτιά στο Ελ. Βενιζέλος το 2018 με κοντά 1000 επιβάτες και πλήρωμα, 80 φορτηγά,  100 με 150 ΙΧ, η οποία αντιμετωπίστηκε με επιτυχία και σχετικά λίγο πανικό. 

Και βέβαια, υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις, πολλές από τις οποίες έχουν αναφερθεί στην αντίστοιχη ενότητα του φόρουμ μας, οι οποίες δεν είχαν τα αντίστοιχα αποτελέσματα.

 

Edited by Z.Gk.
Link to comment
Share on other sites

Ο χρόνος ενεργοποίησης το καθενός μαζί με την επιβίβαση- καθέλκυση για 25 άτομα είναι περίπου στα 15 λεπτά.  Ρίξτε μια ματιά εδώ:  https://www.youtube.com/watch?v=oU59HeeXPjs&t=103s&ab_channel=DouglasMecca

Το πλήρωμα δεν είναι υποχρεωμένο να κάνει δοκιμές εν αντιθέσει με τα MES.

Τα MES μπορούν να επιτύχουν πλήρη αποβίβαση μέχρι και 860 άτομα σε 30 λεπτά.

Σε κουβέντα μου με πλοιοκτήτη ενός μεγάλου σε ηλικία RORO  μου είπε χαρακτηριστικά ότι ένας από τους λόγους που προτίμησε την λύση του MES  είναι διότι για την ενεργοποίηση του απαιτείται επίσης λιγότερο προσωπικό στο πλοίο.  

Αν και την αγορά μονοπωλούν 2 κατασκευαστές MES Ευρωπαίοι υπάρχει πάντα ο Αυστραλός και πρόσφατα μπήκε στο παιχνίδι και Κινέζος. Μάλιστα έγινε τοποθέτηση στο Andros Queen.

Επίσης για άλλη μία φορά στο πλοίο υπάρχουν απαρχαιωμένα σωσίβια χωρίς στοιχεία κατασκευαστή , ημερομηνία ή πρότυπο νομοθεσίας.  Ειλικρινά δεν τα έχει δει κανείς αυτά?

Link to comment
Share on other sites

Από Ευρώπη έχουμε το group της Survitech το οποίο έχει υπό την ομπρέλα της τα RFD, Zodiac, Brude, DSB,...etc και από την άλλη τα Viking όπου ανταγωνίζονται πολύ για τις νέες εγκαταστάσεις. Διότι το κέρδος δεν είναι τόσο στις νέες εγκαταστάσεις αλλά στις ετήσιες επιθεωρήσεις των συστημάτων όπου τα Annual fees είναι υπέρογκα.

Από Αυστραλία έχουμε τα LSA , τα οποία τα συναντούμε κατά κόρον στα catamaran τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά σχεδόν εκεί, στα ναυπηγεία της Austal και της Incat.

Πολύ δυνατά  όπως προανέφερε ο φίλος @ck037 έχουν μπει τα τελευταία 2-3 χρόνια στην Ελληνική και Ευρωπαική αγορά, τα Youlong , τα οποία έχουν έρθει με πολύ ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο τόσο στην αγορά τους όσο και στα Annual Fees.

 

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς όπως τα λες @Annivas . 

Αν και τα κόστη επιθεώρησης είναι όντως μεγάλα και το servive μονόδρομος λόγω αποκλειστικότητας -εξουσιοδότησης, υπάρχει όφελος κατά τους χειμερινούς μήνες οπού επιτυγχάνεται operation με πολύ λιγότερο πλήρωμα!  Κακό από την άλλη για τα πληρώματα που ψάχνουν δουλειά! 

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...