Jump to content
Shipfriends

Η πρόσκρουση του ΕΓ/ΟΓ Θεόφιλος στην προβλήτα της Χίου το 1995


Recommended Posts

Σήμερα έτυχε πάλι να ακούσω σε "αστείο" στο λιμάνι το ατύχημα που είχε το Θεόφιλος πριν κάμποσα χρόνια.

Μιας και είμαι ακόμα στις νιότες μου :D, η μοναδική σχέση μου με την θάλασσα τότε ήταν τα μπάνια, γνωρίζω ελάχιστα για αυτό το ατύχημα.

Από τα λίγα που γνωρίζω είναι ότι είχε γίνει πριν 10 χρόνια το λιγότερο, είχε πάρει σβάρνα ένα ταξί και η πλώρη του έφτασε μέχρι το τελωνειο (δλδ 5-7 μετρά μέσα).

Σωστά αυτά που λέω? Γνωρίζει μήπως κάποιος κάποιες περισσότερες λεπτομέρειες για την άτυχη αυτή στιγμή? Ξέρουμε ποιος έφταιγε? Τι ζημιές έπαθε το καράβι?

Κάθε πληροφορία θα ήταν ευπρόσδεκτη.Δυστυχώς αν και έψαξα αρκετή ώρα στο net, δεν κατάφερα να βρω εγώ κάτι. Καλά άμα έχετε και foto, το υπόσχομε θα την βάλω wallpaper :D

Link to comment
Share on other sites

Το ατυχημα εγινε καλοκαιρι του 1995. Μπηκε με λιγο παραπανω δρομο και δεν προλαβε να σταματησει η να γυρισει και ετσι καρφωθηκε με την πλωρη. Συγγνωμη αν σου προσβαλω τους ντοκους αλλα μαλλον ητανε απο αφρολεξ αφου το βαπορι περα απο μια βουλα στη μπαλα που την κουβαλαει ακομα δεν επαθε τιποτα αλλο.

Τωρα για το ποιος φταιει ποτε δε θα το μαθουμε. Ο μυθος λεει οτι ο καπετανιος δεν ηξερε οτι τα χειριστηρια θελουνε καποιο χρονο να ερθουνε απο το κοντρολ στη γεφυρα αλλα δεν ητανε πρωτο ταξιδι του με το βαπορι. Αλλοι λενε οτι υπηρχε καποια βλαβη στο συστημα και δεν ακουγε το βαπορι. Σε μια τελικη του προσπαθεια φουνταρισε και τις 2 για να του κοψει δρομο. Αυτα τα λιγα και φανταζομαι ολο και καποιος πρεσβυτερος θα θυμαται κατι παραπανω.

Link to comment
Share on other sites

Έτυχε να βρίσκομαι εκεί για να ταξιδέψω και μάλιστα επειδή είχα αυτοκίνητο να φορτώσω ήμουνα σε "πλεονεκτική" θέση από άποψη ορατότητας. Περιγράφω μόνο όσα είδα ως "αυτόπτης μάρτυρας" βρισκόμενος έξω από το πλοίο και όχι από πρόσθετη πληροφόρηση σχετικά με τα αίτια ή τις ενέργειες και τα γεγονότα εντός του πλοίου (ή την επιθεώρηση μετά). Το ατύχημα συνέβη πρωί προς μεσημέρι.

Το πλοίο προσέγγισε την είσοδο του λιμανιού με σχετικά υψηλή ταχύτητα (ίσως λόγω του ισχυρού Β πλευρικού άνεμου). Το όποιο πρόβλημα πρέπει να είχε γίνει αντιληπτό αρκετά πριν την είσοδο γιατί την ώρα που πέρασε το φανάρι είχε ήδη αρχίσει να ρίχνει τις άγκυρες σε μία προσπάθεια να κόψει ταχύτητα ενώ σφύριζε δαιμονισμένα. Οι άγκυρες σέρνονταν πίσω σε όλο το μήκος της διαδρομής μέσα στο λιμάνι, με ανατριχιαστικό θόρυβο αλλά χωρίς ορατό αποτέλεσμα.

Χωρίς να αλλάξει πορεία προσέκρουσε κάθετα στην προβλήτα (υποθέτω η πιο σοφή και ασφαλής επιλογή). Στο σημείο αυτό υπήρχε σταθμευμένο ένα ΙΧ του οποίου οι επιβαίνοντες βγήκαν από μέσα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Η στιγμή της πρόσκρουσης ήταν θεαματικότατη με το ΙΧ να συνθλίβεται από την πλώρη και να εκτινάσσεται σε μεγάλο ύψος με τους ανθρώπους τριγύρω να τρέχουν αλλόφρονες να σωθούν.

Για αρκετή ώρα αφότου ακινητοποιήθηκε το πλοίο (λεπτά, δευτερόλεπτα; ) οι μηχανές δούλευαν με μεγάλη ισχύ και οι προπέλες έδειχναν να περιστρέφονται κανονικά στέλνοντας πολλά απόνερα.

Δύσκολη και με αρκετά πρωτότυπα στοιχεία ήταν και η αποκόλληση. Αφού ανοίχτηκε από εκσκαφείς η προβλήτα γύρω από το βολβό για να απελευθερωθεί η πλώρη, επιχειρήθηκε ρυμούλκηση από δύο μικρότερα πλοία της "Miniotis Lines", το "Χιόνη" και το "Καπετάν Σταμάτης" αν θυμάμαι καλά. Με έναν κάβο στην κάθε πλευρά της πρύμης του Θεόφιλος δεμένο αντίστοιχα στην πρύμνη του κάθε "ρυμουλκού" προσπάθησαν επί αρκετές ώρες να το τραβήξουν χωρίς αποτέλεσμα (και χωρίς ευτυχώς κανένα απρόοπτο με κάβους μεγάλου μήκους...). Αν δεν κάνω λάθος τελικά ήρθαν ρυμουλκά και το τράβηξαν. Στη συνέχεια επιθεωρήθηκε και συνέχισε το ταξίδι για Πειραιά. Το άνοιγμα στην προβλήτα ήταν αρκετά μεγάλο αφού εκτός από το αποτύπωμα του βολβού οι εκσκαφείς έσκαβαν στο σημείο επί πολλές ώρες.

Έχω την εντύπωση ότι δεν εισχώρησε τόσα μέτρα όσο το αείμνηστο "Ν. Χίος" που είχε φτάσει πολύ κοντά στο κτίριο του τελωνείου, πιθανόν λόγω διαφορετικής σύνθεσης του υπεδάφους στο σημείο (αποχετεύσεις κ.λπ.), αλλά μπορεί να κάνω και λάθος.

Δυστυχώς δεν έχω καμία φωτογραφία, ούτε βίντεο που αν υπήρχε θα ήταν άκρως εντυπωσιακό και κινηματογραφικό. Φυσικά το ίδιο το γεγονός παραμένει ένα λυπηρό ατύχημα, ευτυχώς τουλάχιστον χωρίς θύματα.

Link to comment
Share on other sites

Όπως θυμάμαι, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ 1982 είχε "ανοίξει" την προβλήτα σχεδόν σε όλο της το πλάτος και σε μια φωτογραφία της νέας τότε, εφημερίδας ΕΘΝΟΣ φαινόταν η πλώρη να έχει "αγγίξει" το μπαλκόνι του κτιρίου.

Ήταν βλέπεται ice class το αείμνηστο..;)

Δυστυχώς δεν συγκέντρωνα υλικό τότε.:confused:

Link to comment
Share on other sites

To ατυχημα πρεπει να εγινε λιγο μετα τη δρομολογηση του πλοιου τον Ιουνιο του 95.Παντως αυτο που εχει χαρακτει στη μνημη μου ειναι η προβλητα του λιμανιου που ειχε μπει μεσα δημιουργωντας μια καμπυλη στις διαστασεις της πλωρης του καραβιου.Τα αυτοκινητα κινουνταν ετσι ωστε να την αποφυγουν και εβγαιναν σχεδον στο αλλο ρευμα.Μαλιστα η προβλητα πρεπει να ειχε μεινει ετσι για πολυ καιρο εγω την ειδα κατα το ταξιδι επιστροφης απο Μυτιληνη τελος Αυγουστου .Δυστυχως δεν θυμαμαι πολλα απο το ατυχημα μιας και τοτε 8 χρονων παιδακι μολις ειχα αρχισει να εντυπωσιαζομαι απο τα πλοια,τοτε που εβλεπα το Θεοφιλο σαν υπερωκεανιο και ρωταγα τον πατερα μου τι σημαινει ΝΕL LINES

Link to comment
Share on other sites

Φίλε George, ευχαριστώ και καλώς σας βρήκα :confused: Δεν είμαι σίγουρος για την ημερομηνία που ρωτάς. Με κάποια επιφύλαξη, αν υποθέσουμε ότι όντως το έτος ήταν το 1995, τότε η ημερομηνία πρέπει να ήταν στην αλλαγή μήνα μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου, με πιθανότερη ημέρα την Κυριακή 2 Ιουλίου.

Link to comment
Share on other sites

Σε μια συνεντευξη του σε εφημεριδα μολις συνταξιοδοτηθηκε ο τοτε πλοιαρχος του Θεοφιλος ειπε οτι δεν του ειχανε πει οτι απο την ωρα που ζηταει τα χειριστηρια στη γεφυρα μεσολαβει καποιος χρονος μεχρι να τα παρει πανω. Και ρωτω εγω... Ποση ωρα θελουνε τα χειριστηρια να ανεβουνε πανω? 1 λεπτο? 2 λεπτα? Δεν ητανε πρωτο ταξιδι του με το πλοιο. Ηταν ηδη μεσα 1 μηνα πριν παραδοθει στη ΝΕΛ. Και μια βδομαδα περιπου που ειχε ξεκινησει δρομολογια αρα δεν στεκει αυτο.

Αυτα απλα σαν μνημη απο το ατυχημα γιατι δεν ειμαστε ουτε πραγματογνωμονες εδω ουτε ασφαλιστες :confused:

Link to comment
Share on other sites

Κάποιος που ξέρει από αυτά από τα πλοία αυτής της επόχης θα μπορούσε να μας διαφωτίσει για το πόσο χρόνο χρειάζετε στο περίπου.

Είναι λίγο άσχημο να κριτικάρεις κάποιον αλλά όλοι πρέπει να δέχοντε κριτική για τα λάθη τους και να μην μένουν στο απυροβόλητο. Ας δεχτούμε ότι είχε γίνει μια τραγική παράλειψη και δεν είχε ειπωθεί στο πλοίαρχο τότε ο απαιτούμενος χρόνος. Με την απλή λογική όμως κάποια πράγματα δεν μπορείς να μην τα ξέρεις. Τα λεγόμενα του πλοιάρχου σου προκαλούν κάποιες σκέψεις. Όπως μας είπε ο shipfriend πιο πάνω από την είσοδο του λιμανιού άρχισε να ρίχνει άγκυρες οπότε από τότε ξέρανε ότι δεν...σταματάει. Ας υποθέσουμε ότι από την είσοδο αλλά και πιο πριν είχε δώσει εντολή να γυρίσουνε οι προπέλες ανάποδα.

Δεν είναι αστείο να μπαίνει κάποιος με ταχύτητα στο λιμάνι με ένα καράβι της μάζας και της τεχνολογιίας του Θεόφιλου και να στηρίζετε στα ανάποδα της μηχανής για να σταματήσει?

Γιατί όμως οι μηχανές δουλεύανε όταν είχε ήδη χτυπήσει? Ήταν στο ανάποδο και προσπαθούσε να το βγάλει? Δεν υπήρχε περίπτωση να είχε πάθει κάποιο σοβαρό ρίγμα?

Μήπως οι μηχανές δούλευαν στο πρόσω ακόμα και μετά την σύγκρουση και είχαν πρόβλημα από πριν και δεν μπορούσαν να τις γυρίσουν ανάποδα?

Δεν μπορούσε ο πλοίαρχος να είναι πιο προσεκτικός στα πρώτα του ταξίδια για να μάθει το πλοίο?

Έρωτήματα που τα θέτει ένας αδαής, αλλά αν τα σκεφτεί κάποιος με απλή λογική τα ξέρει... όχι να μην τα ξέρει ένας πλοίαρχος...

Link to comment
Share on other sites

Με τη σειρά μου, λοιπόν, να πω και εγώ τα λίγα που γνωρίζω για το θέμα. Το ατύχημα έγινε το πρωί της Δευτέρας 3 Ιουλίου 1995 και ήταν από τα πρώτα δρομολόγια που έγιναν μετά από μια 4ημερη (2 48ωρες ) απεργία της ΠΝΟ. Η απεργία είχε αρχίσει την Πέμπτη 29 Ιουνίου και έληξε το βράδυ της Κυριακής 2 Ιουλίου…προκαλώντας αισθήματα απερίγραπτης χαράς και ξέφρενου ενθουσιασμού στις χιλιάδες των παραθεριστών του Ιουλίου. Μετά τον τερματισμό της απεργίας βγήκαν όλα τα καράβια στη θάλασσα (κάποιο απ’ αυτά και στη στεριά) σε τακτικά και έκτακτα δρομολόγια για να εξυπηρετηθούν οι πανευτυχείς ταξιδιώτες που είχαν μείνει με τα εισιτήρια στο χέρι. Οι 230 (ή 280) επιβάτες του Θεόφιλου συνέχισαν το ταξίδι τους για Πειραιά το απόγευμα της ίδιας ημέρας με την Σαπφώ (ζωή σε λόγου μας). Και σα να μην έφταναν όλα αυτά η Νέα Δημοκρατία κατηγόρησε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για επιπολαιότητα στον χειρισμό της απεργίας των ναυτικών (προφανώς γιατί δεν τους επιστράτευσε από την πρώτη ημέρα). Πάνω στην αναμπουμπούλα ήρθε και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Κατσιφάρας και έβαλε τα πράγματα στην θέση τους: με εγκύκλιό του επεσήμανε τις υποχρεώσεις των εφοπλιστών, των πλοιάρχων, των πρακτόρων και των λιμενικών αρχών ενόψει της τουριστικής περιόδου. Έκτοτε και μέχρι τις ημέρες μας δεν ξαναπαρατηρήθηκαν παρατράγουδα στην ακτοπλοϊα. Αυτά λοιπόν τα ωραία συνέβαιναν τον Ιούλιο του Σωτηρίου Έτους 1995 μ.Χ. και βεβαίως ουδεμία σχέση έχουν με όσα συμβαίνουν στις μέρες μας.

Στην ουσία τώρα, προφανώς η συνέντευξη στην οποία αναφέρεται ο Neptune είναι η συνέντευξη του τότε και μετέπειτα πλοιάρχου του Θεόφιλου στην Ελευθεροτυπία (3-7-2004). Στην οποία αναφέρεται –χαριτολογώντας- στην πρόσκρουση στην προβλήτα της Χίου. Θα συμφωνήσω με τον Neptune (και θα απαντήσω εν μέρει και στον φίλτατο και θερμόαιμο polman) ότι εμείς δεν είμαστε ούτε εισαγγελείς ούτε δικαστές ούτε και έχουμε τα δεδομένα για να πούμε ποιος έφταιγε. Και απ’ ότι φαίνεται δεν προέκυψε ευθύνη του πλοιάρχου για το ατύχημα από την δικαστική διερεύνηση, η οποία οπωσδήποτε επακολούθησε. Αυτό το λέω χωρίς να γνωρίζω καθόλου τι έγινε, αλλά το συμπεραίνω από το γεγονός ότι ο πλοίαρχος όχι μόνο εξακολούθησε να ασκεί τα καθήκοντά του, αλλά και η εταιρεία του τον περιέβαλε με την εμπιστοσύνη της για αρκετά χρόνια μετά το ατύχημα…μέχρι την συνταξιοδότηση του. Συνεπώς, δεν θα ασχοληθώ καθόλου με το ποιος και τι έφταιγε…ούτε είμαι σε θέση να το κάνω. Απλώς, θα ήθελα να εκφράσω τα συναισθήματά μου που ένοιωσα μόλις διάβασα, προ ετών, το παραπάνω δημοσίευμα, για το οποίο ακόμα και σήμερα διατηρώ επιφυλάξεις εάν αποδόθηκαν σωστά τα λεγόμενα του πλοιάρχου.

Πάγωσα, λοιπόν, και τρόμαξα! Πάγωσα στην ιδέα και μόνο ότι μπορεί να ήμουν επιβάτης στο πλοίο (όπως μου έχει συμβεί πολλές φορές) και αυτό να μπαίνει στο λιμάνι…χωρίς η γέφυρα να έχει τα χειριστήρια. Και τρόμαξα στην ιδέα ότι μπροστά μας μπορεί να μην ήταν ο άδειος μώλος…αλλά πχ η Κρημνιώτισσα γεμάτη βυτιοφόρα με καύσιμα!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για μένα καλά θα είναι να μήν εξαπολύουμε χαρακτηρισμούς αλλα ούτε εκ του μακρόθεν να βγάζουμε συμπεράσματα. Το λιμάνι τις Χίου έχουν τιμήσει με τις στούκες του το 95% των πλοίων που έχουν περάσει απο εκεί. Λόγω του μεγέθους του λιμανιού (και εννοώ το οφέλιμο) τα μεγάλα και δυσκίνητα πλοία οπού πολλές φορές υποφέρουν απο τα συμπτώματα των γηρατιών τους, αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες. Η είσοδος είναι στενή και το γύρισμα ιδικά του Θεόφιλου γίνεται οριακά. Πραγματικα όταν βρισκόμουν στη γέφυρα την στιγμη των χειρισμών (επι εποχής Οικονομίδι) το πλοίο φαντάζει να πλυμηρίζει το λιμάνι. Ιδικά όμως λόγω της κατασκευής του και συγκεκριμένα λόγου της υπερκατασκευής στην πρύμη όταν το πλοίο ευθυγραμίζετε με την μπούκα στο 80% των περιπτώσεων ο άνεμος είναι στην μπάντα και εξασκεί μεγάλη κάθετη δύναμη στο πλοίο. Σε συνδιασμό με τα αβαθή, το πλοίο πρέπει να έχει μεγάλη ταχύτητα ώστε να τιμονέυει η πρύμη (ελήψη πρυμναίας έλικας χειρισμών) μιας που απο την ναυτική τέχνη ξέρουμε (όσοι τέλος παντον) ότι στα αβαθή η επιβύθηση αυξάνει και η επίδραση του πυδαλίου μειώνετε. Άρα η πρύμη ταξιδέυει πρός το κόκκινο και ο Θεός Βοηθός! Πρέπει να εισαι πολύ προσεκτικός γιατι σε περίπτωση που το τιμόνι στρέφει περισσότερο απο ότι πρέπει στο "Δεξιά" θα σου γυρίσει την πλώρη γρήγορα στον καιρό και θα βρεθείς στους Ναυτώνες (το μικρό αναπαλαιωμένο σπιτάκι που στέκετε μπάστακας πάνω στην μπούκα) Συνημένα σας ανεβάζω και μία φώτο της εισόδου (με μπουνάτσα) που περιγράφει καλύτερα την κατάσταση. Ισως να μήν είναι το δυσκολότερο λιμάνι αλλα για το συγκεκριμένο πλοίο δέν είναι και ότι καλύτερο.

Έτσι λοιπόν φανταστείτε τί θα γίνει άν για κάποιο λόγο, είτε λάθος, είτε αστοχίας υλικού να μήν πάρεις εγκαίρως τα χειρηστήρια... Εγώ με το πλοίο μου που έκανα την γραμμή με το που χτυπούσε ο Πλοίαρχος ανάποδα με αέρα η πλώρη σταματούσε 20 30 μέτρα απο την απέναντη προβλύτα όπου βρίσκονται τα πρακτορεία και το Τελωνειο. Για μένα ήταν και μεγάλο κατώρθωμα που κατάφερε ο καπτα-Βασίλης και το σταμάτησε φουντάροντας και τις δύο άγκυρες όπου ώς δια μαγείας πιάσανε καλα! (άλλο πρόβλημα, ο κακής ποιότητας βυθός). Θύμα ήταν μόνο ενα ΙX το οποίο είχε παρατήσει (όπως κάναν και μέχρι πρόσφατα) κάποιος οδηγος 2 μέτρα απο την άκρη της προβλήτας. Στην Μυτιλήνη έγινε ντόρος γιατι το πλοίο ακόμη ήταν πολύ φρέσκο και ο κόσμος (που τότε αγαπούσε την Ναυτιλιακή σαν το σπίτι του) φοβήθηκε ότι το θερίο θα χανόταν. Ευτυχώς η Γερμανική κατασκευή του του στοίχησε μόνο ενα τσαλάκωμα στο clam shell οπου διακρίνετε μέχρι και σήμερα απο το μπάλωμα που κάναν. το πλοίο την επόμενη ημέρα έφθασε στη Μυτιλήνη όπου έτρεξα να το δώ. Ακόμα θυμάμαι τα έξυπνα σχόλια του Εφοπλιστη ότι και καλά θα έσκαβέ το μετρό της Χίου...

Αυτά τα ολίγα και σας παρακαλώ να μήν σχολιάζεται τους Πλοιάρχους. Είναι επαγγελματίες που δίνουν τα πάντα τους και αγαπούν αυτό που κάνουν. Δέν είναι εγκληματίες ούτε τυχωδιόκτες. Προσπαθούν πάντα να μας φθάσουν στη ώρα μας και το ξέρει καλά αυτό μόνο το στομάχι και το γιατρός τους...

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Απόστολε πιστεύω ότι ουδείς έχει την διάθεση και την γνώση εξ'όσων δεν είναι ναυτικοί να μπεί στα χωράφια ενός πλοιάρχου.Αλλό το να πεις μια μανούβρα αν σου άρεσε κι αλλο να μπεις στην διαδικασία να αναλύεις τεχνικές πάνω στις μανούβρες όταν δεν είσαι καθύλην αρμόδιος, αξιωματικός γέφυρας δηλαδή.

Ό καπτα Βασίλης Οικονομίδης ήταν ένας εξαιρετικός καπετάνιος και δεν φοβήθηκε να αναλάβει τον ΘΕΟΦΙΛΟ και να τον βάλει στην Χίο την στιγμή που ένας συνάδελφος του είχε αρνηθεί κι όλοι έλεγαν ότι δεν χωράει.Άλλωστε και η αντίδραση του στην στραβή έδειξε ψυχραιμία και γνώση.

Όμως με τις δηλώσεις που έκανε αδίκησε τον εαυτό του για τους λόγους που παραπάνω έχουν ειπωθεί.Είναι προτιμότερη η σιωπή σε μερικά πράγματα που δεν θέλεις να πεις παρά μια δικαιολογία που στιγμαία βγαίνει από το μυαλό και μπορείς να εκτεθείς.

Ουδείς έριξε πέλεκυ βαρύ στον Οικονομίδη ούτε καν η εταιρία του που τον διατήρησε για 9 συναπτα έτη στην πλοιαρχία του ΘΕΟΦΙΛΟΣ (κι όπως αποδείχτηκε καλά έκανε) οπότε πιστεύω δεν χρειαζονταν αυτές οι απολογητικές δηλώσεις και μάλιστα μετά από τόσα χρόνια.

Δεν νομίζω να υπάρχει μια γενικότερη διαθέση εδώ μέσα να πυροβολούνται οι πλοίαρχοι προπάντων όσο αφορά τα καθήκοντά τους για τα οποία όλα γνωρίζουμε ότι φθείρονται καθημερινά σωματικά και ψυχικά απλά κάποια λεγόμενα τα οποία είναι άβάσιμα σχολιάστηκααν και μόνο.

Link to comment
Share on other sites

Αντιθέτος σχολιάστηκε ο Πλοίαρχος απο τους προλαλλήσαντες προβάλοντας γεγονότα τα οποία δέν ξέρουν και απλά μεταφέρουν το τί μπορεί να τους έχουν πεί συγγενείς και φίλοι (μιά που τότε ήταν σε μικρή ηλικία). Το αν ήταν στριφνός καπετάνιος, άν είχε γλύψιμο μεγάλο και αν δέν πάτησε το σωστό μπουτόν για να γυρίσουν τα χειρηστήρια επάνω αυτό δέν μας απασχολεί. Κάτι πήγε στραβά. Ας αφήσουμε να το σχολιάσουν κάποιοι που ξέρουν και απλά εμείς μπορούμε να παραθέτουμε εδώ τις εκδοχές και μπορούμε να κωμικοποιήσουμε το γεγονός και να μάθουμε τα παθήματα του Θεότυφλου. Με όλα τα παιδιά που είπαν την γνώμη τους είμαι φίλος (και αν δέν είμαι γίνομαι) και δέν τους προσβάλω. Απλά επιδί πιστεύω ότι επιδί όλοι το βλέπουμε ώς χόμπι, συμπεριλαμβάνουμε και τους καπετάνιους ώς στοιχείο αυτού του χόμπυ. Και νομίζω ότι ήταν η πρώτη φορά που επιχείρησα ώς (μερικώς ακόμα) γνώστης των πλοίων να απαντήσω σε κάποια επιχειρήματα. Ζητώ την κατανόηση σας και ζητώ συγνώμη προκαταβολίκα αν κάποιος τσατίστηκε.

Αλήθεια, για να ξεφύγουμε απο το σοβαρό της υπόθεσης, το μπάλωμα στην πλώρη το έψαξε κανείς?

Link to comment
Share on other sites

Επί της ουσίας δεν διαφωνούμε Απόστολε κι ούτε κανείς τσαντίστηκε απλά συζητάμε ένα γεγονός.Το ότι ο καπετάνιος δεν πρέπει να πυροβολείται στα καθήκοντά του πολλώ δε αν δεν είναι κάποιος ναυτικός αυτό είναι για μένα ντεφάκτο και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

Ούτε εγώ μπορώ να πω τι έγινε την συγκεκριμένη χρονική στιγμή αφού ούτε ναυτικός είμαι ούτε παρών ήμουν.Σίγουρα κάτι πήγε στραβά το ποιός φταίει για την υπόθεση,αν φταίει κανείς και δεν ήταν στιγμιαία βλάβη,το ξέρουν λίγοι άνθρωποι αυτοί που ήταν παρόντες στην γέφυρα και στο μηχανοστάσιο.

Είπα και το επαναλαμβάνω ότι ο καπτα Βασίλης ήταν ένας αξιόλογος καπετάνιος και μόνο που πήγε κόντρα στις γνώμες των περισσοτέρων ότι δεν μπαίνει το πλοίο στην Χίο και δέχτηκε να το αναλάαβει είναι προς τιμήν του και φανερώνει έναν πλοίαρχο θαραλέο ο οποίος είχε εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του.

Απλά εμένα προσωπικά δεν με έπεισε η δικαιολογία ότι δεν γνώριζε και δεν ενημερώθηκε για τον χρόνο που θέλουν τα χειριστήριαα να ανέβουν στην γέφυρα μιας κι όπως πολύ σωστά έγραψε ο Neptune ούτε πρώτη ημέρα ήταν στο βαπόρι ούτε πρώτο του δρομολόγιο ήταν ως καπετάνιος του ΘΕΟΦΙΛΟΥ.Μπορεί να συνέβει κάτι που για διάφορους λόγους να μην μπορούσε να το ανακοινώσει ,αλλά και σε αυτή την περίπτωση ο δρόμος της σιωπής είναι ο καλύτερος από όλους όταν μάλιστα έχουν περάσει τοσα χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

το πλοίο την επόμενη ημέρα έφθασε στη Μυτιλήνη όπου έτρεξα να το δώ.
Έχω την εντύπωση ότι το πλοίο μετά την αποκόλληση πήγε στον Πειραιά και όχι στην Μυτιλήνη, το οποίο είναι και το λογικότερο, αφού στην Μυτιλήνη δεν υπάρχουν οι υποδομές για τέτοιες επισκευές.
Link to comment
Share on other sites

Δέν θυμάμαι αν ήταν η επόμενη ή η μεθεπόμενη αλλα επισκευές τότε δέν κανανε. Θυμάμαι όπως είπα στην Μυτιλήνη το λίγο τσαλακωμένο clamm shell και τις έντονες γρατζουνιές στην ίσαλο. Το φτιάξανε μετά απο αρκετές μέρες με ενα μπάλωμα που ακόμη είναι διακριτό

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το θυμαμαι αρκετα καλα το περιστατικο,ημουν 14χρονων τοτε.Το σπιτι μου,βλεπει στο λιμανι αλλα λογω καποιων πολυκατοικιων ειναι ορατα παντα ολα τα deck των πλοιων εκτος του κυριου,αυτου που φορτωνουν τα αυτοκινητα.Οπως καθε πρωι λοιπον,μολις ξυπνουσα εριχνα τη ματια μου στο λιμανι να δω μηπως ειναι καποιο πλοιο...Ετσι ειδα τον ΘΕΟΦΙΛΟ ακινητοποιημενο καθετα απ τη συνηθη θεση φορτοεκφορτωσης κ χωρις να το σκεφτω πολυ την κοπανισα για να δω τι ειχε γινει.

Μολις εφτασα στο λιμανι,απο μακρυα φαινονταν η πλωρη να εχει χωθει στην προβλητα κ περιπου στο μεσο του υψους της(πλωρης)να ειναι ενα ασπρο αυτοκινητο!

Φτανοντας στο σημειο εβλεπες ολη την ασφαλτο σηκωμενη,ο βολβος ελαχιστα φαινονταν κ το κορυφαιο,το αυτοκινητο σαν σφηνα αναμεσα σε γη κ ΘΕΟΦΙΛΟ...

Στην πλωρη ηταν εμφανη τα σημαδια απ το τρυψιμο των αλυσιδων καθε αγκυρας ενω υπηρχε κ εντονο μαυρο γυρω απο τις εξαγωγες αερα που εχει ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ κοντα στην πλωρη.

Πολυ κοσμος στο σημειο αλλα κ πανω στο βαπορι που κοιτουσαν εμφανως αποροιμενοι...Οι περισσοτεροι ελεγαν πως ειτε δεν προλαβε ο καπτεν να στριψει η οτι κολλησαν οι μηχανες κ την εδωσε με φουλ ταχυτητα...

Οση ωρα καθησα δεν θυμαμαι για τα πλοια του ΜΙΝΙΟΤΗ αλλα για δυο ριμουλκα που προσπαθουσαν να το αποκολλησουν αλλα ματαια..

Απ οτι θυμαμαι λογικα πρεπει να εμεινε ετσι μεχρι την επομενη μερα το πρωι γιατι το βραδυ ειχε αφηξη το ΣΑΠΦΩ(κ ισως κ το ΜΥΤΗΛΗΝΗ μαζι,χωρις να ειμαι σιγουρος)αλλα ειδοποιησαν τον κοσμο να το περιμενει στα ΜΕΣΤΑ αφου ηταν αδυνατο να δεσει ετσι οπως ηταν στη μεση...

Αυτα...Εψαξα κ φωτο αλλα τιποτα....

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 6 months later...

Με αφορμη το προσφατο ατυχημα του ΘΕΟΦΙΛΟΥ στην Αιγνουσα,χτες ο ALPHA στις ειδησεις του,προβαλε ενα βιντεο απο την συγκρουση του πλοιου στην προβλητα της Χιου το 1995.Ειτε απο λαθος,ειτε απο αγνοια,η δημοσιογραφος που περιεγραφε το συμβαν ανεφερε πως εγινε τελη Ιουλιου του 2006...:eek: Οριστε και καποια screenshot.

post-709-128326974989_thumb.jpg

post-709-128326974993_thumb.jpg

post-709-128326975042_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...