Jump to content
Shipfriends

Ελλάς Εξπρές (IMO 7225635)


Recommended Posts

Διαβάζοντας τα σενάρια περί πωλήσεως του πλοίου στην Τουρκία, και καθότι έτυχε να το ταξιδέψω τον περασμένο Οκτώβριο, παραθέτω μία παρουσίαση των χώρων του πλοίου.

Άγιος Σπυρίδων, ένα πλοίο που το είχα ταξιδέψει ως «Χρυσή Άμμος ΙΙΙ» επί εποχής Πολέμη από την Τήνο για τη Ραφήνα. Το ξαναταξίδεψα σε πρόσφατο σχετικά ταξίδι μου στην Κέρκυρα, όπως και τα υπόλοιπα πλοία της γραμμής, και στη συνέχεια προσπαθώ να περιγράψω τόσο τους εξωτερικούς όσο και τους εσωτερικούς του χώρους.

Η είσοδος στο πλοίο γίνεται από την πρύμνη. Υπάρχουν δύο καταπέλτες επιβατών αριστερά και δεξιά και ο κεντρικός των οχημάτων. Οι καταπέλτες των επιβατών είναι σπαστοί-αναδιπλούμενοι και σε οδηγούν στις πόρτες οι οποίες βρίσκονται στο επίπεδο κατάστρωμα 4 Promenade Deck.

Τα Decks του πλοίου είναι τα ακόλουθα, αρχίζοντας από κάτω προς τα πάνω: Tank Deck (1), Wagon Deck – Main Garage (2), Erection Deck – Upper Garage (3), Promenade Deck (4), Navigation Bridge Deck (5), Bridge Top Deck (6), Upper Bridge Deck (7).

Στο Wagon Deck – Main Garage (2) εισέρχεσαι από τον κεντρικό καταπέλτη. Τα casing του πλοίου όλα είναι στα πλάγια. Επίσης υπάρχουν οι δύο πτυσσόμενες ράμπες, αριστερά και δεξιά, που οδηγούν στο επάνω γκαράζ – πατάρι, Erection Deck – Upper Garage (3). Στο ύψος περίπου αυτού του Deck, υπάρχουν οι πόρτες των επιβατών, στις οποίες καταλήγουν οι σκάλες της πρύμνης. Συνεχίζει μικρός διάδρομος και στη συνέχεις δεύτερη σκάλα σε ανεβάζει στο Promenade Deck (4).

Εάν φτάσεις καθυστερημένος, μπαίνεις από τον καταπέλτη αυτοκινήτων, όπου αριστερά και δεξιά υπάρχει πόρτα και σκάλα που σε οδηγεί στο διάδρομο στο Erection Deck – Upper Garage (3) και συναντάς τις σκάλες ανόδου.

Έχουμε ανέβει στο Promenade Deck (4), ακριβώς μπροστά από το χώρο με τους εργάτες και τους κάβους. Συναντάμε τις εξωτερικές τουαλέτες στο κέντρο. Αριστερά και δεξιά υπάρχει πόρτα που οδηγεί στο εσωτερικό. Επίσης αριστερά και δεξιά υπάρχει και ανοιχτό κατάστρωμα μικρού μήκους. Αν μπούμε από την αριστερή πόρτα, βρισκόμαστε σε ένα χώρο όπου υπάρχουν τρία τραπέζια παραλληλόγραμμα καλυμμένα με λευκή φορμάικα και με καρέκλες πλαστικές άσπρες. Μοκέτα στο δάπεδο γκρι σκούρα. Μπροστά μας υπάρχει χώρος που κάποτε λειτουργούσε ως σέρβις της τραπεζαρίας, μιας και τόσο αυτός όσο και ο διπλανός χώρος κάποτε ήταν η τραπεζαρία του πλοίου. Με τον διπλανό χώρο, στα δεξιά, υπάρχει διαχωριστικό τσάμι – χώρισμα αμμοβολισμένο. Στο πίσω μέρος έχει άνοιγμα όπου επικοινωνούν οι δυο χώροι. Περνώντας το άνοιγμα βρισκόμαστε στη συνέχεια της τραπεζαρίας, τραπέζια στρογγυλά και παραλληλόγραμμα και εδώ από λευκή φορμάικα και πλαστικές καρέκλες. Σε αυτό το χώρο θα είχαμε βρεθεί αν είχαμε επιλέξει τη δεξιά αντί για την αριστερή πόρτα, από το ανοιχτό κατάστρωμα.

Προχωράμε μπροστά, περνάμε την μεσαία πόρτα και βρισκόμαστε στο χώρο της ρεσεψιόν. Εδώ θα είχαμε βρεθεί, αν μετά τη σκάλα ανόδου είχαμε προχωρήσει ευθεία στο δεξί ανοιχτό κατάστρωμα.

Στον περιορισμένο χώρο της υποδοχής μοκέτα γκρι. Στα δεξιά και μπροστά μας το λογιστήριο του πλοίου. Σε αυτό το σημείο ανοίγει μπροστά μας ο χώρος του σαλονιού και των αεροπορικών καθισμάτων. Ένας χώρος ενιαίος. Μοκέτα γκρι παντού εκτός από τους δύο διαδρόμους αριστερά και δεξιά οι οποίοι έχουν μοκέτα γκρενά. Κοιτάζοντας αριστερά βλέπουμε το μπαρ του πλοίου. Στα αριστερά και δεξιά υπάρχουν οι αεροπορικές θέσεις σε χρώμα ανοιχτό γκρι. Στο κέντρο και μέχρι τη μέση του χώρου υπάρχουν τραπεζάκια με καρέκλες.

Από εκεί και μπροστά έχουμε έναν κεντρικό καναπέ και τραπεζάκια στρογγυλά μέχρι το κλιμακοστάσιο προς το Navigation Bridge Deck (5). Περνώντας τις σκάλες και προχωρώντας πιο πλώρα, έχουμε τις καμπίνες του πλοίου, είκοσι πέντε (25) τον αριθμό. Τόσο πίσω από το κλιμακοστάσιο, όσο και εκεί που τελειώνουν οι κεντρικά τοποθετημένες καμπίνες υπάρχουν χώροι τουαλέτας.

Βρισκόμαστε σε ένα στενό διάδρομο. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν πόρτες που οδηγούν η μεν δεξιά σε πλαϊνό κλιμακοστάσιο προς τα επάνω αλλά και προς τα γκαράζ. Η δε αριστερή σε πλαϊνό κλιμακοστάσιο μόνο προς τα γκαράζ. Πίσω μας τουαλέτες και καμπίνες και μπροστά μας δύο τζαμένιες πόρτες που οδηγούν στο πλωριό σαλόνι, κάποτε σαλόνι Α΄ Θέσης, όπως γράφουν και οι ταμπέλες πάνω από τις πόρτες. Το σαλόνι αυτό έχει θέα στην πλώρη του πλοίου. Μοκέτα σε αποχρώσεις γκρενά, ξύλινα τραπεζάκια τετράγωνα και στρογγυλά, καρέκλες και πολυθρόνες ανοιχτό γκρενά χρώμα. Οι κουρτίνες στα παράθυρα βαριές σε χρώμα βυσσινί σκούρο. Στην αριστερή πλευρά δημιουργείται ένας μικρός ανεξάρτητος χώρος που χωρίζεται από τον υπόλοιπο με τζαμένιο αμμοβολισμένο χώρισμα. Ανάμεσα στις πόρτες που μπήκαμε από το διάδρομο υπάρχει το μπαρ του σαλονιού διακοσμημένο με ξύλο.

Στο Navigation Bridge Deck (5), μπορούμε να ανέβουμε από το Promenade Deck (4) χρησιμοποιώντας τρεις διαφορετικές σκάλες. Πίσω εξωτερικές σκάλες που ξεκινούν από τον ανοιχτό χώρο πρύμνα στον οποίο φτάνουμε από τις σκάλες επιβίβασης. Κεντρικά στο τέλος του σαλονιού, κεντρικό κλιμακοστάσιο και πλώρα στη δεξιά πλευρά πλαϊνό κλιμακοστάσιο.

Ανεβαίνουμε από τις πίσω σκάλες και βρισκόμαστε στο ανοιχτό κατάστρωμα. Εδώ υπάρχουν πλαστικά καθίσματα μέχρι την πρύμνη. Ο χώρος είναι σκεπασμένος με φύλλα πλαστικού. Υπάρχει μία κεντρική σκάλα προς το επάνω κατάστρωμα, το οποίο είναι κλειστό για το κοινό.

Αριστερά και δεξιά υπάρχουν ανοιχτά καταστρώματα τα οποία οδηγούν μέχρι την γέφυρα η οποία καλύπτει όλο το κατάστρωμα από άκρη σε άκρη. Περπατώντας στην αριστερή πλευρά βλέπουμε τον χώρο των αεροπορικών καθισμάτων, στον οποίο υπάρχει και οθόνη κινηματογράφου και μπαρ. Οι θέσεις είναι από βυσσινί δερματίνη, και ολόκληρος ο χώρος δεν χρησιμοποιείται πλέον. Ένα τμήμα του στην δεξιά πλευρά είναι χωρισμένο για χώρο ενδιαίτησης του πληρώματος. Μεσολαβούν χώροι με τουαλέτες και αποθήκες και φτάνουμε στο κεντρικό κλιμακοστάσιο. Συναντάμε τις σκάλες που μας οδηγούν στο κάτω κατάστρωμα και με διάδρομο ενώνονται διαμπερώς τα πλαϊνά ανοιχτά καταστρώματα. Στον τοίχο πάνω του κλιμακοστασίου υπάρχει ψηφιδωτό με παραστάσεις απλές, λουλουδιών, μάλλον κληρονομιά του πλοίου από την Ιαπωνία. Μπροστά μας έχουμε ένα μικρό λιτό σαλονάκι μα δύο καναπέδες στα πλάγια και καρέκλες όλα με δερματίνη σε χρώμα μπλε-Raf. Συνεχίζουμε στο διάδρομο που ανοίγεται μπροστά μας, στο κέντρο του πλοίου. Αριστερά και δεξιά καμπίνες, τρεις σε κάθε πλευρά. Οι δύο στα δεξιά είναι χαρακτηρισμένες πληρώματος. Η Τρίτη έχει αρίθμηση. Στα αριστερά η πρώτη χαρακτηρίζεται ως «νοσοκομείο» και οι άλλες δύο έχουν αρίθμηση. Βρισκόμαστε πάλι σε διαμπερή διάδρομο. Μπροστά ξανά κεντρικός διάδρομος με τέσσερεις καμπίνες σε κάθε πλευρά, όλες φέρουν αρίθμηση. Στα δεξιά συναντάμε και σκάλα που οδηγεί στο Upper Bridge Deck (7). Φτάνουμε πλέον στην πόρτα που οδηγεί στη γέφυρα.

Το αριστερό ανοιχτό κατάστρωμα φτάνει μέχρι την αριστερή βαρδιόλα του πλοίου. Το δεξί ανοιχτό κατάστρωμα φτάνει και αυτό μέχρι την δεξιά κλειστή βαρδιόλα. Λίγο πριν υπάρχει το πλαϊνό κλιμακοστάσιο που οδηγεί στο κάτω κατάστρωμα και στα γκαράζ. Στα δύο πλαϊνά αυτά ανοιχτά καταστρώματα υπάρχουν και τα δύο φουγάρα του πλοίου. Παρόλα τα αλλεπάλληλα στρώματα μπογιάς, διακρίνονται τα σινιάλα τόσο του Νομικού όσο και της Γιαπωνέζικης εταιρείας το οποίο ήταν ένα ανάγλυφο άνθος που θύμιζε χρυσάνθεμο.

Το Upper Bridge Deck (7), στο οποίο φτάνουμε είτε από τις εξωτερικές σκάλες, μία κεντρική στο πίσω μέρος του Navigation Bridge Deck (5), και δύο πλευρικές στο ύψος των φουγάρων. Και οι τρεις εξωτερικές σκάλες οδηγούν στον ανοιχτό χώρο του καταστρώματος, ο οποίος είναι κλειστός για το κοινό και έχει μετατραπεί σε «αποθήκη» διάφορων υλικών. Ο ανοιχτός αυτός χώρος με μία κεντρική πόρτα επικοινωνεί με τον κλειστό χώρο του ιδίου καταστρώματος. Σε αυτόν εισέρχεται κανείς από την εσωτερική σκάλα που είχαμε συναντήσει λίγο πριν την πόρτα της γέφυρας. Ο κλειστός χώρος έχει 18 καμπίνες εννέα σε κάθε πλευρά με κεντρικό διάδρομο, όλες καμπίνες πληρώματος.

Η γενική εικόνα του πλοίου δείχνει ότι είναι παραμελημένο. Τα εξωτερικά καταστρώματα έχουν σκουριές, τρεξίματα, ξεφτίσματα. Οι εσωτερικοί χώροι, απλοί, λιτοί, καθαροί, όπως επίσης και οι τουαλέτες. Γενικά το εσωτερικό του πλοίου όχι ιδιαίτερα φωτεινό, και κυρίως το πλωριό σαλόνι με τις βαριές κουρτίνες στα παράθυρα.

Οι καμπίνες κλειστές δεν ξέρω καν αν χρησιμοποιούνται στα ταξίδια του πλοίου, που έτσι και αλλιώς διαρκούν το πολύ μιάμιση ώρα.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ακου Erection Deck:p :( , τα νεφρα μου ρε, που το σκεφθηκανε αυτο το πραγμα? Και για οσους δε την πολυπαλευουν με τα Αγγλικα να πουμε οτι τη λεξη "erection" στα ελληνικα σημαινει "στυση". Να το ονομασαν ετσι επειδη βλεπεις τις τουριστριες και σου' ρχεται??

Link to comment
Share on other sites

Φανταστήτε ότι το πλοίο κάποιο καιρό έκανε και Ραφήνα-Χίο-Μυτιλήνη ως Ελλάς Εξπρές τότε.

Δεν παλευόταν αύτο το ταξίδι με τίποτα..!

Τόσο για τους μικρούς χώρους του, όσο και για το κούνημα.

Νομίζω ότι στην Κέρκυρα βρηκέ την ησυχία και αυτό και εμείς.

Εκεί εγώ το προτιμώ γιατί έχει τουλάχιστον αίσθηση πλοίου και όχι λεωφορείου.

Link to comment
Share on other sites

Βασικά είχε ξεκινήσει τη ζωή του στα Ελληνικά ύδατα, με το όνομα EPIRUS V το 1977 στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Μπάρι. Συνέχισε ως ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ ΙΙΙ το 1980 στη γραμμή Ραφήνα - Σύρο - Πάρο - Νάξο με προσεγγίσεις και στην Τήνο σε κάποια δρομολόγια αλλά και στην Αμοργό, δεν θυμάμαι αν κάποια χρονιά έπιανε και τις Μικρές Κυκλάδες. Μετά το ναυάγιο του ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ και την κατρακύλα της εταιρείας του "ΓΡΑΜΜΑΙ ΗΠΕΙΡΟΥ", ονομάστηκε ACCORN II το 1986, ωομίζω δεν ταξίδεψε ποτέ με αυτό το όνομα, και το 1987 αγοράστηκε από τον Νομικό ονομάστηκε ΘΗΡΑ ΙΙ και έκανε από πειραιά Σύρο Πάρο Νάξο Ιο Οια Θήρα και νομίζω και Ηράκλειο δύο φορές τη βδομάδα. Το 1988 αλλάζει όνομα σε ΕΛΛΑΣ ΕΞΠΡΕΣΣ του προστίθεται η σημερινή του πλώρη και οργώνει στην κυριολεξία πλέον το Αιγαίο, από πειραιά αλλά και από Ραφήνα. Νομίζω ότι έκανε και από Θεσσαλονίκη κάποια δρομολόγια. Το 1994 πλέον αγοράζεται από την KERKYRA LINES ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ και βρίσκει την ησυχία του στη γραμμή Κέρκυρα - ηγουμενίτσα και τανάπαλιν, την οποία εξυπηρετεί μέχρι και σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Συμφωνα με μικρους λλλιλλλιπουτειους καρναβαλλλιστες που εχουν κατακλλλυσει την Πατρα(το' πε και η Ελλλιζα Καλλλλλιτση), το Αγιος Σπυριδων ρυμουλκειται προς Ισθμο μερια με τελικο προορισμο προφανως την Aliaga της Τουρκιας. Στα πλαγια του πλοιου εχει σβηστει η λεξη "Kerkyra" και εχει μεινει μονο το "lines", για να μη χαλασει και το corporate identity της εταιρειας του:) . Να ζησουμε να το θυμομαστε, και στα δικα μας οι λευτεροι.

Link to comment
Share on other sites

Το βαπορι περασε εξω απο την Πατρα κατα τις 3 παρα και δειχνει οτι δεν εχει αλλαξει ονομα.Οι φωτο ειναι απο μακρια οπως θα δειτε οποτε η ποιοτητα δεν ειναι και η καλυτερη.

post-15-128326962189_thumb.jpg

post-15-128326962194_thumb.jpg

post-15-128326962197_thumb.jpg

post-15-128326962199_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό FERRIES το πλοίο δεν έχει πουληθεί για σκραπ. Το νέο του όνομα είναι LIDER CLIPPER και βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη, χωρίς να είναι γνωστό για τι προορίζεται.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το πλοιο Ελλας Εξπρες του Νομικου ή της Θηραικης Εξερχεται του λιμενα της Συρου. Οπως Φενεται και στην καρτ-ποσταλ εχει σηκωσει καταπελτη απο το παλιο λιμανι στην προβλητα εναντι του κτιριου του Τελωνειου Συρου. Αρα η καρτ ποσταλ ειναι τουλαχιστον 20 χρονων με καθε επιφυλαξη παντα.

post-1040-128326969434_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το πλοίο βρίσκεται υπο σημαία Σιέρα Λεόνε στη Μαύρη Θάλασσα και μόλις που διακρίνετε σε αυτή τη πρόσφατη φωτο στη Τραπεζόυντα.

Κρίνοντας από τη συνονιμία με το εικονιζόμενο LIDER ADMIRAL (ex-Blue Moon) ανήκει στη Lider Maritime Co. Inc. που δραστηριοποιήται στην περιοχή.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Δεσποινις, να ειστε σιγουρη πως αν υπηρχε φωτο θα ειχε βγει σε καποιο λινκ ωστε να την δουμε ολοι μας. Οπως μπορειτε να δειτε και παραπανω, το πλοιο ζει. Τωρα για το αν βασιλευει διατηρω σοβαρες αμφιβολιες αλλα τελος παντων.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Το πλοιο Ελλας Εξπρες του Νομικου ή της Θηραικης Εξερχεται του λιμενα της Συρου. Οπως Φενεται και στην καρτ-ποσταλ εχει σηκωσει καταπελτη απο το παλιο λιμανι στην προβλητα εναντι του κτιριου του Τελωνειου Συρου. Αρα η καρτ ποσταλ ειναι τουλαχιστον 20 χρονων με καθε επιφυλαξη παντα.

Η καρτ-ποστάλ φίλε μου είναι του 1988 πιθανότατα, καθώς στις μπάντες του πλοίου απουσιάζε το «Νοmicos Lines». Πρέπει να είναι η πρώτη χρονιά του πλοίου ως «Ελλάς Εξπρές», το 1987 είχε το όνομα Θήρα ΙΙ. Την επόμενη χρονιά νομίζω ότι μπήκαν τα διακριτικά «Nomicos Lines» και αν όχι το 1989, τότε το 1990.

Link to comment
Share on other sites

Με το ποστ του φιλου ΝΑΞΟΣ το ξαναθημηθηκα.

Το βαπορακι το θυμαμαι ελαχιστα σαν ΕΛΛΑΣ ΕΞΠΡΕΣ.Βασικα θυμαμαι ενα μικρο γκρι πλοιο δεμενο στη Μυτιληνη.Στην Μυτιληνη ηταν δρομολογημενο καλοκαιρι του 88 νομιζω και ηταν μια απο τις πρωτες αν οχι η πρωτη σχετικα σοβαρη προσπαθια να σπασει το μονοπωλειο της ΝΕΛ.Θυμαμαι οτι ακουγα πως πολεμηθηκε παρα πολυ απο ολους τοτε.Απο Λιμεναρχεια μεχρι τον απλο κοσμο.Οτι πολλες φορες δεν το αφηναν να δεσει και διαφορα αλλα παρομοια περιστατικα.Δεν ξερω ποσα απο αυτα ηταν αληθεια αλλα σιγουρα δεν το υποδεχτηκαν και με τον καλυτερο τροπο.Ηταν βεβαια και μια εποχη που απο τη μια ο τοπικισμος κυριαρχουσε πολυ περισσοτερο απο οτι τωρα και απο την αλλη ολο το νησι ειχε συμφεροντα και μετοχες στη ΝΕΛ οποτε καθε ενας που εμπαινε ηταν χαμενα λεφτα

Το βαπορακι ηταν μικρο αλλα ειχα ακουσει απο διαφορους που ειχαν ταξιδεψει με αυτο οτι ειχαν να λενε καλα λογια.Κυριως απο πλευρας ταχυτητας γιατι τοτε εκανε απο Ραφηνα γυρω στις 10 ωρες την Μυτιληνη οταν το ΣΑΦΠΩ και ο ΟΜΗΡΟΣ θελανε 15 ωρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Eίναι όμορφο παρόλες τισ σκουριες του,συναισθηματικά δεμενη η Κερκυρα μ αυτο το πλοιο καθώς εφερε κ το ονομα του πολιουχου του νησίου μας....χαίρομαι που ειναι ενεργό ακομη.....μαλλον θα κουβαλά εμπορευματα κ οχι επιβατες...να ειναι καλοτάξιδο εκει που είναι

Link to comment
Share on other sites

Αν εννοεις οτι δουλευει σαν roro νομιζω οτι αυτο δεν ισχυει.Καπου ειχα διαβασει(στον Εφοπλιστη πιθανον) οτι δουλευει σαν ferry περνοντας κανονικα επιβατες.Δεν ειναι και στην καλυτερη κατασταση αλλα εκει που ειναι δεν περιμενω και πολλα απο θεμα εμφανισης.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

απο τη ραφηνα στις κυκλαδες, απο τη ραφηνα στη χιο, απο τας κορφους στην ηγουμενιτσα και απο το σοτσι στη μιση μαυρη θαλασσα. σκληρο καρυδη η χρυση αμμος ΙΙΙ;)

μου ποζαρε στας κορφους;) το 2003, εκει που καποτε εδενε το γεωργιος και εν πλω, ενω την καθαρη δευτερα του 2007, το πετυχαμε με τον polmyt ρυμουλκουμενο απο το αγια τριας, οξω απο τον ψαθοπυργο.

ταξιδευει ακομη;

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...