Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 8/21/2018 at 4:26 PM, Mr_Zoo said:

Ο λόγος? Η επίσκεψη της θρυλικότερης όλων των θαλαμηγών, του μοναδικού "Χριστίνα Ο"[...] 

Το πιό συγκινητικό όμως για μένα ήταν που στην φωτογράφιση αυτή, με συνόδευσε ο επι σειρά ετών Υποπλοίαρχος της, ο καπετάν Ιωάννης Καραβίας, για να δει το αγαπημένο αυτό σκαρί...... Ακόμα ποιο συγκινητικό ήταν να ακούς τον καπτα Γιάννη να χαιρετάει τον νυν πλοίαρχο του Χριστίνα, ο καπτα Κώστας να ανταποδίδει, και να έχουν μια σύντομη συνομιλία, για το τότε, και το τώρα[...] 
Ελπίζω να σε ξαναδώ στην Ιθάκη, που τόσο πολύ λάτρευε ο πλοιοκτήτης σου, Χριστίνα.

 

15 hours ago, Mr_Zoo said:

Μάρκο, για μένα μεγάλη συγκίνηση μου προκάλεσε αυτή η φώτο με τον καπτα Γιάννη να κοιτάει το σκάφος νοσταλγικά 

Η σχεση του Ωναση με το Θιακι και τους Θιακους, ξεκινα απο το οτι ο πιο εμπιστος του ανθρωπος και δεξι του χερι για πολλα χρονια, απο εποχης Αργεντινης, ηταν ο Θιακος εφοπλιστης Κωστας Γρατσος. απο τη σχεση του με το Γρατσο ξεκινησε η μακρα και βαθια σχεση του Ωναση με το Θιακι και τους Θιακους.

Στις 10ετιες του 60 και του 70, το μεγαλυτερο μερος των πλοιαρχων και των αξιωματικων του εν γενει, ηταν Θιακοι, ενω και οι περισσοτεροι αρχιπλοιαρχοι της εποχης, στα γραφεια της Νεας Υορκης, του Πειραια και του Monte Carlo, ειτε ηταν γεννημα θρεμα του Θιακιου, ειτε ειχαν σχεση με το Θιακι εκ καταγωγης ή εξ αγχιστειας (Βλησμας, Αρτεμιου, Κατραβας, Σαββανης κα). 

Ακομη και στις δεκαετιες του 80 και του 90, που η παλια γενια ειχε φυγει και την τυχη των Olympics καθοριζαν οι διαχειριστες του Ιδρυματος Ωναση, συνεχισαν να υπαρχουν αρκετοι Θιακοι πλοιαρχοι και αξιωματικοι, που ειχαν μπει στην εταιρια τελη 70s αρχες 80s.

Εκτος απο αξιωματικους γεφυρας κυριως, αλλα και μηχανης, υπηρχαν και πληρωματα κουβερτας απο το Θιακι, για οσο διαστημα ναυτολογουνταν Ελληνες και οχι ευγενεις φυλες της λατινικης αμερικης και της ασιας.

Στο Χριστινα επισης οι περισσοτεροι απο οσους το επανδρωσαν, ειχαν σχεση με το Θιακι.

Αξιζει να πουμε οτι αρκετοι Θιακοι πλοιαρχοι και αξιωματικοι που εγιναν γνωστοι σε αλλες εταιριες και στην ακτοπλοϊα, εκαναν τα πρωτα τους βηματα στα Olympics. 

Ενδεικτικα να αναφερω τον Οδυσσεα Κωστοπουλο (πλοιαρχο του Ιονις για οσο διαστημα ηταν στην Επτανησιακη και επι χρονια πρακτορα των Στριντζαιων) και τον Γερασιμο Παξινο, τον γνωστο Καπτα Μακη, που για δεκαετιες ηταν πλοιαρχος στα πλοια της γραμμης (Θιακι, Κεφαλληνια, Επτανησος, Κεφαλονια)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Επέτρεψε μου να έχω μια μικρή αντίρρηση proud. Η ιστορία που μου έχει διηγηθεί ο καπτα Γιάννης ο Αρτεμιου, ο καπτα Γιάννης ο Καραβιας αλλά και ο καπτα Γιώργης ο Τριλιβας (Ο πλοίαρχος του "Ωνάσης Σωκράτης", του πρώτου βαποριου από τα 2 που αγόρασε) είναι η εξής :

Ο Ωνάσης ειχε έναν καλό φίλο τον Βρασίδα Δεκαβάλα, ο οποίος κάποτε είχε δουλέψει στην εταιρεία του Δρακουλη. Όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με την ναυτιλία, του μίλησε και αυτός τον σύστησε στον Θιακο αρχιμηχανικο, και υπεύθυνο πληρωματων, της εταιρείας του Δρακούλη, τον Γιώργο Καλλίνικο, ο οποίος μετά από τις συστάσεις του Δεκαβάλα αλλά και μετά από τηλεγράφημα (Το οποίο μου έχουν πει ότι κάπου υπάρχει και το έχει κάποιος απόγονος του Καλλίνικου) που του έστειλε ο ιδιος ο Ωνάσης, δέχθηκε να τον συναντήσει και να τον βοηθήσει να βρει βαπόρια. Αυτός μάλιστα του βρήκε τα Καναδεζικα τύπου "standard" του Α.Π.Π. Τότε αγόρασε τα 2 πρώτα, το "Ωνάσης Σωκράτης" και το "Ωνάση Πηνελόπη" (τα ονόματα των γονιών του). Εννοείτε πως ο Γιώργος ο Καλλίνικος συνέχισε να τον βοηθάει με την στελέχωση της εταιρείας του αλλά και τον πλοίων του με Θιακους ναυτικούς. Έτσι οι πρώτοι πλοιαρχοι του ήταν ο Γιώργος ο Τριλιβας (στο Σωκράτης) και ο Στάθης ο Φερεντίνος (στο Πηνελόπη ). 

Τον Γρατσο τον γνώρισε απ τον Καλλίνικο, και όπως πολύ χαρακτηριστικά μου έχει πει ο καπτα Γιάννης ο Αρτεμίου, ήταν και ο μόνος που τον προσφωνουσε "Αρίστο".

Τα υπόλοιπα,  όπως τα αναφέρεις κι εσύ. 

Link to comment
Share on other sites

Κάπου είχε γίνει και μια ανάρτηση που το έλεγε και κάποιος απόγονος του Καλλινικου (αυτός που έχει το τηλεγράφημα).

Θα ψάξω σε όλο το ίντερνετ (με 800αρι pentium, κι άμα δεν είναι πουθενά, τότε θα πάω σε μέντιουμ που έλεγε και ο Σταρωβας ) και θα το βρώ κάπου 

Link to comment
Share on other sites

Quote

Το πιό συγκινητικό όμως για μένα ήταν που στην φωτογράφιση αυτή, με συνόδευσε ο επι σειρά ετών Υποπλοίαρχος της, ο καπετάν Ιωάννης Καραβίας, για να δει το αγαπημένο αυτό σκαρί...... Ακόμα ποιο συγκινητικό ήταν να ακούς τον καπτα Γιάννη να χαιρετάει τον νυν πλοίαρχο του Χριστίνα, ο καπτα Κώστας να ανταποδίδει, και να έχουν μια σύντομη συνομιλία, για το τότε, και το τώρα....

deja vu. Καπτα Κώστας (Αναστασιάδης) και ο τότε πλοίαρχος του Χριστίνα. Και πολλοί Γιάννηδες. Να αναφέρουμε και τον Γιάννη τον Παϊζη απο το Κιόνι (αν δεν κάνω λάθος)?

Link to comment
Share on other sites

Σωστά,  δεν κάνεις καθόλου λάθος. .... Ο οποίος "βρίσκεται " στην παραλία Φιλιατρο του Κιονιού, δίπλα σε έναν άλλον Θιακο που δούλεψε στον Ωνάση (το όνομα του οποίου μου διαφεύγει,  αλλά θα το θυμηθώ και θα το αναφέρω),  τους οποίους  (πάντα σε αφήγηση καπτα Γιάννη Αρτεμιου) ζήτησε ο Ωνάσης να επισκεφθεί και να αφήσει ένα λουλούδι. ..... Για τον λόγο λοιπόν αυτό,  κάποτε το Χριστίνα μπήκε και στον κόλπο του Κιονιού

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα. Τον Καπτα Γιάννη (τον Παϊζη) τον γνωρίζω(γνώριζα) μεν από παιδάκι -δηλαδή πριν τον θάνατο του Ωνάση- αλλά έχω την εντύπωση ότι στην τελευταία μας συνάντηση, όταν μου είπε ότι έχει αποσυρθεί πλέον στο Θιάκι ήμουν αρκετά μεγαλύτερος -άρα θα πιστευα αρκετά μετά το 1975. Αν ο καπτα Γιάννης (ο Αρτεμίου) στα είπε καλά ρετάρω άσχημα και πρέπει να αρχίσω επειγόντως Memodrin (ή να βγάλω τον εγκέφαλό μου CTL τέλος πάντων).🙄

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η εταιρεία πούλησε en bloc τα δύο της capesize και βγήκε εντελώς από το συγκεκριμένο size. Κίνηση που δεν με ξενίζει, έχω ακούσει τελευταία ότι ορισμένοι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν απηυδήσει με τον συγκεκριμένο τομέα όπου η αγορά όσον αφορά τα φορτία είναι Vale - BHP - Rio Tinto σχεδόν αποκλειστικά. Οι συγκεκριμένες εταιρείες επιβάλλουν ασύλληπτα πράγματα στους πλοιοκτήτες και operators με τελευταίο χτύπημα την υποχρέωση των πλοίων να κάνουν μια σειρά από Covid tests επί των πλοίων(λες και είναι οι ναυτικοί νοσηλευτές), χωρίς φυσικά οι ναυλωτές αυτοί να συμμετέχουν στο κόστος. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
43 minutes ago, Nick the Greek said:

ενώ το κτήριο πίσω από το φουγάρο του πλοίου είναι γωνία 2ας Μεραρχίας και Ακτής Μιαούλη, όπου όπως μαρτυρά και η διαφήμιση στην οροφή, ήταν τα γραφεία της Ολυμπιακής στον Πειραιά.

γενικως του ομιλου ωναση. και της Springfield που ηταν η θυγατρικη/πρακτορας στον Πειραια

Link to comment
Share on other sites

On 11/27/2020 at 6:19 PM, Nick the Greek said:

Η εταιρεία πούλησε en bloc τα δύο της capesize και βγήκε εντελώς από το συγκεκριμένο size. Κίνηση που δεν με ξενίζει, έχω ακούσει τελευταία ότι ορισμένοι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν απηυδήσει με τον συγκεκριμένο τομέα όπου η αγορά όσον αφορά τα φορτία είναι Vale - BHP - Rio Tinto σχεδόν αποκλειστικά. Οι συγκεκριμένες εταιρείες επιβάλλουν ασύλληπτα πράγματα στους πλοιοκτήτες και operators με τελευταίο χτύπημα την υποχρέωση των πλοίων να κάνουν μια σειρά από Covid tests επί των πλοίων(λες και είναι οι ναυτικοί νοσηλευτές), χωρίς φυσικά οι ναυλωτές αυτοί να συμμετέχουν στο κόστος. 

Σε συνέχεια πωλήσεων η εταιρεία φέρεται να πουλά και δύο supra 55αρια με κρένια ,γύρω στα 12,5 εκατ δολάρια έκαστο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

H Olympic Shipping ειναι η πρώτη ελληνική εταιρία, που εντάσσεται στον Παγκόσμιο Φορέα για τη μείωση του Ναυτιλιακού Αποτυπώματος Άνθρακα (Global Centre for Maritime Decarbonisation). 

Το GCMD εδρεύει στη Σιγκαπούρη και υπέγραψε με τον ναυτιλιακό βραχίονα του Ιδρύματος Ωνάση συμφωνία πενταετούς συνεργασίας. Η Olympic Shipping θα προσφέρει και χρήμα και τεχνογνωσία και ότι στοιχεία ήδη διαθέτει από δικές τις δράσεις και πρωτοβουλίες. Σε χθεσινή κοινή ανακοίνωση, η εταιρία χαρακτηρίζεται εταίρος αυξημένης επιρροής (Impact Partner).

Περα απο τις γνωστές φράσεις και λέξεις που συνοδεύουν τέτοιες ανακοινώσεις, η ουσία είναι οτι το GCMD, ανάμεσα σε άλλες πρωτοβουλίες, εστιάζει στην ασφαλή χρήση της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου και επιδιώκει συνεργασία με μεγάλους παίκτες στην παγκόσμια ναυτιλία. Μια άλλη συνεργασία που επιδιώκουν στο GCMD, είναι με αντίστοιχο φορέα που έχει ιδρύσει η Maersk (Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping).

Απο το Tradewinds τα παραπάνω.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2021 at 12:26 AM, proud_ionian said:

γενικως του ομιλου ωναση. και της Springfield που ηταν η θυγατρικη/πρακτορας στον Πειραια

Η Springfield ήταν το κομμάτι του operation/technical/crewing management του ομίλου Ωνάση (όχι πράκτορες αφού ήταν ξένη εταιρεία). Πότε πρωτολειτούργησε στην Ελλάδα? Σίγουρα όχι πριν τα μέσα περίπου της 10ετίας του 60. Υποθέτω ότι βέβαια κάπως ειχε παρουσία/αντιπροσώπευση ο ομιλος ακόμη και πριν την Ολυμπιακή (το 60 περίπου)

Στο κτίριο αυτό από πότε άραγε ήταν τα κεντρικά του ΟΛΠ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...