Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ίσως μετά το σημερινό συμβάν να καταλάβουν οι φορείς ότι το λιμάνι αυτό είναι ακατάλληλο για την κίνηση του λιμανιού.Πρέπει να σκεφτούν να γίνει είτε κάποιο νέο λιμάνι ή στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τα χρήματα για αυτό το πράγμα να γίνει μια εκβάθυνση του λιμανιού τουλάχιστον στο νοτιά...Αν είχε γίνει έστω το τελευταίο δεν θα αντιμετώπιζε κανείς θέμα.

Link to comment
Share on other sites

@Champion Jet_2 το ειχαμε γραψει στο παρελθον,πως ηταν να γινει λιμανι στη Ναξο πριν καμια 10αρια χρονια.Δες το πρωτο ποστ του παροντος θεματος.Και για 33 ατομα δεν εγινε.Αντεδρασαν και ελεγαν πως θα χαλασει τη θεα του Απολλωνα και κατι τετοια.Για τη μειοψειφια δεν παμε μπροστα.Δυστηχως...

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την πληροφορία αυτή,δεν την γνώριζα.Εχουν αλλάξει οι καιροί όμως από τότε.Δεν νομίζω ότι πριν 10 χρόνια υπήρχαν τόσα πλοία που προσεγγίζαν το νησί.Θα έδινε σίγουρα μια ανάσα σε αυτό το λιμάνι.Πραγματικα οι υποδομές είναι κάκιστες για τον όγκο των πλοίων που δέχεται.Ας το επεκτείνουν και ας μη πιάνουν κρουαζιερόπλοια...

Link to comment
Share on other sites

Αν ειχε γινει τοτε το εργο και αν λαβουμε υποψιν τη τουριστικη αναπτυξη της Ναξου τα τελευταια χρονια,το νησι πιστευω θα ειχε απογειωθει.Και ο τουρισμος του θα ηταν σε αλλο επιπεδο.

Link to comment
Share on other sites

Η λύση είναι να γίνει νεο λιμάνι σε άλλο σημείο έξω από την χώρα της Νάξου.. 

Τα προηγούμενα χρόνια όταν ερχόντουσαν ορδές πλοίων, γινόταν Τ έλα να δεις στους δρομους της χώρας.. 

Link to comment
Share on other sites

Φίλε @ΝΟΜΙΚΟΣ δεν έχει σχέση η τουριστική ανάπτυξη (που όντως είναι μεγάλη) με το αν θα γίνει νέο λιμάνι. Οι επενδύσεις στο εκάστοτε νησί (εγκαταστάσεις, υπηρεσίες, κλπ) και η προβολή του προς τα έξω καθορίζουν το μέλλον της τουριστικής κίνησης. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα νησιών που με πολύ υποδεέστερα λιμάνια από τις ανάγκες τους δεν έχουν που να βάλουν τους τουρίστες (βλέπε Σαντορίνη). 

Link to comment
Share on other sites

@Nereus εγω πιστευω το αντιθετο.Και μην περνεις για παραδειγμα το νησι της Σαντορινης που εχει αεροδρομιο και ειναι ενα νησι μοναδικης ομορφιας σε ολο το κοσμο.Παρε παραδειγμα το Κατακολο που φιλοξενει καθημερινα 3 κρουαζιεροπλοια με χιλιαδες τουριστες.Ομοιως τη Κερκυρα,τη Ροδο το Ηρακλειο.Αν δεν υπηρχαν αυτα τα λιμανιατου τοτε θα ειχαν κρουαζιερα αυτα τα μερη;Και αν ειχαν θα ειχαν λιγοτερες προσεγγισεις.Δε λεω οτι αυτα που γραφεις δεν ειναι σωστα.Αλλα πιστευω πως ειναι συνδιασμος ολων.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

δεν φερνει το λιμανι την κινηση. βοηθα στην αναπτυξη, αλλα απο μονο του δεν αρκει. αλλιως θα σαρωναν απο τουρισμο το αιγιο και το πλατυγιαλι.

το κατακολο εχει την αρχαια ολυμπια, η κερκυρα και η ροδος, εχουν πρωτευουσες μνημεια παγκοσμιας πολιτιστικης κληρονομιας στης UNESCO και απο τις πιο ομορφες παραλιες της μεσογειου. το ιδιο και το ηρακλειο με τον αρχαιολογικο χωρο της κνωσσους και μια μακρα σειρα παραλιων και παγκοσμιως γνωστων αξιοθεατων.  ειχαν προσεγγισεις κρουαζιερας ακομη και χωρις λιμανι και κατεβαζαν τον κοσμο με τις λαντζες

οσο και αν εχει αναγκη η ναξος το νεο λιμανι, δεν προκειται να γινει κερκυρα μολις το φτιαξει

Link to comment
Share on other sites

Κέρκυρα, Ρόδος και σαν τα αλλά μεγάλα τουριστικά νησιά δεν θα γίνουμε, αλλά όταν ο τουρίστας Έλληνας η αλλοδαπός βλέπει μια ανυπόφορη κατάσταση να δημιουργειραι την ώρα που έρχονται τα καράβια θα το ξανασκεφτεί να έρθει ή να πει σε άλλους να έρθουν στο νησι.. δυστυχως δεν υπάρχει και μεγάλο αεροδρομιο οπότε όλοι έρχονται με καράβι και οι λιμενικές υποδομές θα πρέπει να είναι αξιόλογες.. 

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον @proud_ionian για να δημιουργηθεί κίνηση πρέπει να έχεις τις προϋποθέσεις. Η Νάξος μπορεί να έχει μικρό αεροδρόμιο αλλά αν τραβούσε τόσο πολύ κόσμο θα γινόταν το ίδιο που έγινε στη Πάρο (1α θα αυξάνονταν οι πτήσεις με ελαφρά αεροσκάφη και σιγά σιγά θα έμπαιναν οι βάσεις για να μεγαλώσει το ίδιο το αεροδρόμιο.). Το λιμάνι δεν είναι κακό (υπάρχουν πολύ χειρότερα σε πιο τουριστικά νησιά) και νομίζω ότι δεν πληρεί τις προϋποθέσεις για κατασκευή νέου,ισως η αμεση λύση ( και πιο εύκολη) είναι αυτη της εκβάθυνσης, μη ξεχνάμε δεν δημιουργούνται κάθε μέρα τα προβλήματα που είδαμε προχτές.

 

Link to comment
Share on other sites

Καλα ενταξει το λιμάνι ειναι οχι απλά κακό αλλά πολύ κακό.Ειναι εκτεθειμένο στον καιρό, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα 2 μεγάλα πλοία και γενικά είναι μικρό τι να λέμε τώρα.Δεν εχει σημασία αν έχει τουρισμό 2-3 μήνες τον χρόνο, δεν είναι δικαιολογία ότι δεν φτάνει τα αλλα πιο τουριστικά νησιά, τι σημαίνει δηλαδή αυτό? Ότι δεν πρέπει να εχει ενα ασφαλές λιμάνι? Είναι ένα νησί μεγάλο με μεγαλο αριθμό μόνιμων κατοίκων και φυσικά εξάγει και πολλά ντόπια προϊόντα, δεν έχει να κάνει μόνο με τουρισμό δηλαδή, μην το παίρνουμε σαν κριτήριο.

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω σε όλα.

Το λιμάνι είναι τραγικό.. τ αεροδρόμιο δεν μπορεί να επεκταθεί περεταιρω διότι βρίσκεται σε υδροβιότοπο. Είναι απαράδεκτο το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων να μην έχει ένα αξιόλογο λιμάνι έξω από την πολη της Νάξου..

αυτό που γίνεται να είναι όλα σε ένα σημείο είναι απαράδεκτο

Of topic νομίζω φίλε Nereus ότι στην Πάρο ήρθαν μεγαλύτερα αεροπλάνα όταν έγινε το νέο αεροδρομιο

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

Στη Πάρο φίλε @basilis89 το αεροδρόμιο επεκτάθηκε πρόπερσι. Ως τότε μπορούσε να υποδεχθεί μόνο ελικοφόρα, η κίνηση βέβαια ήταν πολύ μεγάλη και τα καθημερινά δρομολόγια αυξάνονταν χρόνο με το χρόνο μαζί με τη κίνηση.

Τώρα στο θέμα μας, δεν διαφωνώ ότι το λιμάνι δεν είναι αυτό που θα έπρεπε αλλά όπως είπα τα φαινόμενα όπως το χθεσινό δεν είναι καθόλου συχνά οπότε δεν δημιουργεί προβλήματα, τουλάχιστον σε σημείο που να κάνει τις εταιρείες να μην έρχονται. Η συγκοινωνία (από άποψη συχνότητας και ποιότητας) είναι αρκετά καλή και ειδικά σε σχέση με άλλα πολύ μεγαλύτερα νησιά. 

Όπως είπα εάν γινόταν μια εκβάθυνση τότε σίγουρα το πρόβλημα θα λυνόταν ώστε να μπορούν να εξυπηρετήθουν ταυτόχρονα δύο μεγάλα βαπόρια. 

Κακά λιμάνια υπάρχουν παντού, για παράδειγμα της Μύκονου που τραβάει πολλαπλασιο κόσμο και έχει σεζόν 7 μήνες το χρόνο είναι και αυτό προβληματικό, ναι μεν χωράει 2 βαπόρια ταυτόχρονα και μπορεί να προσεγγίσει ένα κρουαζιεροπλοιο, δεν παύει και αυτό να είναι εκτεθειμένο σε καιρούς και να υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που αρμόζει σε τέτοιο νησί. 

Όπως είπα ένα λιμάνι δεν αυξάνει τη τουριστική κίνηση, ίσως τη διευκολύνει όταν έχει ήδη δημιουργήθει αλλά σίγουρα δεν είναι παράγοντας. 

Ο κόσμος νομίζω χάνει το δάσος και κοιτάει το δέντρο στα νησιά.. Αντί να κυνηγούν έργα σε πιο σημαντικους τομείς όπως νοσοκομεία, σχολείο, δρόμους κοκ. 

Link to comment
Share on other sites

Το αεροδρόμιο δεν επεκτάθηκε δημιουργήθηκε καινούργιο.. 

Το συμπέρασμα είναι ότι σε ορισμένα νησιά της Ελλάδος, θα πρέπει να κατασκευαστούν νεα λιμάνια με προοπτικές τουλάχιστον 10ετιας..

Και η ναξος πιστεύω -όχι επειδή  έχω καταγωγή από εκει- έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης καλού τουρισμου..

Edited by Nick the Greek
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ ότι σε πολλά νησιά έχουν γίνει τερατώδη λάθη σε ότι αφορά τα λιμάνια και σίγουρα θα έπρεπε όλα τα μεγάλα νησιά να έχουν πολύ καλύτερα λιμάνια, αλλά στη παρούσα φάση ούτε προβλέπεται να γίνει κάτι ούτε θα άλλαζε τη τουριστική κίνηση του νησιού. Στη Νάξο προτιμότερο θα ήταν να κυνηγάτε ένα αεροδρόμιο πάρα νέο λιμάνι, με το λιμάνι μπορείτε να βολευτείτε με μια εκβάθυνση και να προωθήσετε αλλά πιο ζωτικά έργα. 

Τώρα σε off topic επειδή έχω μια σχετική άποψη για το νησί.. στη Νάξο με 3 πενταστερα και άλλα 5-6 τετραστερα ξενοδοχεία εν έτη 2020 προφανώς μην έχεις πολλές προσδοκίες για καλό τουρισμό (μόνο τους στάνταρ Γερμανούς που και αυτοί δεν αφήνουν χρήμα) Τις καλές σας παραλίες τις έχετε απαξιωσει (άγιος προκοπής, Αγία Άννα) είτε τις εχετε ανεκμεταλευτες (καστρακι κλπ). Πάντα βέβαια εκφράζω προσωπικη άποψη από δικές μου εμπειρίες.. Ίσως να διαφωνείς ίσως να συμφωνείς. 

Link to comment
Share on other sites

Για αεροδρομιο λίγο δύσκολο διότι δημιουργήθηκε στην παρο το νεο  αεροδρόμιο το οποίο αν επεκταθεί ακόμη περισσότερο -Έχει αυτή την δυνατοτητα- θα δέχεται και απευθείας πτήσεις εξωτερικού με μεγάλα αεροσκάφη..

αυτο που πρεπει να κυνηγησει η ναξος ειναι το λιμανι..

Όσον αφορά τις υπόλοιπες υποδομές, είναι σε καλό επίπεδο. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, αλλά και ικανοποιητικό οδικό δίκτυο έχουμε και σχολικά κτίρια αρκετά καλά κ συντηρημενα. 

Όσον αφορά τις παραλίες, οι πολυδιαφημισμένες πιστεύω έχουν κορεστεί και όπως είπες οι υπόλοιπες είναι ανεκμετάλλευτες. 

Link to comment
Share on other sites

Επειδη αναφερομαστε για το λιμανι Ναξου αυτες τις μερες,παραθετω και το ναυτικο χαρτη που το απεικονιζει.Τα αβαθη που δημιουργουν το προβλημα στη Νοτια θεση εως εκει που δενει ο Σκοπελιτης και πιο Νοτια ειναι εμφανη.

Θα ηθελα ομως να επισημανω κατι.Το υποθαλασσιο καλωδιο που διερχεται Νοτιως του κοκκινου φανου φαινεται να επηρεαζει την αγκυροβολια ιδιαιτερα με Βορειους ανεμους.Ομως ακριβως πανω του εχω δει να φουντερνουν πολλα βαπορια.Μηπως το εχουν αφαιρεσει για τον ανωτερω λογο(δηλ να μην εχει ενημερωθει ο χαρτης),ή υπαρχει ακομα;

20200812_224527.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
2 hours ago, Annivas said:

Ειναι γεγονός ότι τα δυο λιμάνια σε νησιά δημιουργήθηκαν κατα το παρελθόν για τους λόγους που αναφέρετε κι όχι για τον τουρισμό .
 

Ομως κατα την εξέλιξη των χρόνων αξιοποιήθηκαν είτε τουριστικά είτε για περιπτώσεις ανάγκης οπως πχ η Κέφαλος η το πίσω λιβάδι της παρου που εξυπηρέτησε ο σκοπελιτης τους νεφροπαθής .

Επι του πρακτέου όμως σε περίπτωση ζημιάς απο σεισμό υπάρχει μια δεύτερη εναλλακτική . Η Σαντορίνη είναι ένα σεισμογενές νησί και σε μια απευκταία περιπτωση δεν έχει εναλλακτική . Στην περίπτωση της δεν συντρέχει στρατιωτικός λόγος η θέματα οδικού δικτύου , συντρέχουν όμως λόγοι ασφαλείας των συγκοινωνιών και δε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως περίτρανα αποδείχτηκε με την περίπτωση της Κω.

Σίγουρα το πισω λιβάδι εξυπηρετεί έκτακτες ανάγκες, χωρίς όμως να μπορεί να εξυπηρετήσει οχήματα και δη φορτηγά. Κάτι τελευταίο γιατί βγήκα και εκτός θέματος- αν γνωρίζει κάποιος, αντί για  αλιευτικο καταφύγιο στον καλαντο της Νάξου,  δεν θα μπορούσε να είχε δημιουργηθεί  ένα μικρό λιμανι;

Link to comment
Share on other sites

Μια πρόταση-λύση που είναι αξιόλογη, πρακτική και ουσίας που είχε συζητηθεί στο παρελθόν ακούει στο όνομα Απόλλωνας φυσικά ΟΧΙ με Β ανέμους (όπως σήμερα που όσο φαίνεται η όχι από την κάμερα ) αλλά με όποια άλλη διευθηνση ! http://www.koronida-naxos.gr/indexapl.html 

Link to comment
Share on other sites

Ξεκίνησε η προσπάθεια επισκευής στο κεφάλι του λιμανιού της Νάξου.

Quote

Λιμάνι της Νάξου…. Μία ιστορία χωρίς τέλος.. Εδώ και χρόνια παλεύουμε να αποκτήσουμε νέο λιμάνι. Ένα εμπορικό που να είναι σύγχρονο και να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Την ώρα που τα γειτονικά νησιά έχουμε έτοιμες μελέτες για δεύτερο ή και τρίτο λιμάνι (βλ Πάρος με εμπορικό λιμάνι απέναντι από την Νάξο) εμείς ακόμη αναρωτιόμαστε στη Νάξο, όχι που θα κάνουμε το δεύτερο λιμάνι αλλά εάν το χρειαζόμαστε. Κι αυτό γιατί φοβόμαστε ότι ένα μεγαλύτερο λιμάνι θα φέρει περισσότερους επισκέπτες και αυτοί θα αλλοιώσουν τον χαρακτήρα μας..

Που να πάμε δηλαδή και στην επιλογή τοποθεσίας. Εκεί να δείτε τι έχει να γίνει… Μένουμε όμως στο θέμα του υπάρχοντος λιμανιού που αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα και η ασφάλεια είναι ένα εξ αυτών. Το πιο σημαντικό.

Η διάβρωση είναι μεγάλη. Κυρίως από τη νότια πλευρά. Αυτός είναι και ο λόγος που σπάνια βλέπουμε πλοία να .. πέφτουν στο σημείο αυτό και επιλέγουν το κεφάλι. Μάλιστα, πέρυσι, γράψαμε ιστορία όταν επί δύο και πλέον ώρες τρία επιβατικά πλοία περίμεναν έξω από το λιμάνι, γιατί αντιμετώπισε πρόβλημα (πτώση καταπέλτη) ταχύπλοο που αποβίβαζε επιβάτες…

Πριν από μερικές εβδομάδες (25/01), το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε εργασίες – παρέμβαση – βελτίωση – των λιμενικών εγκαταστάσεων και δη του κεντρικού προβλήτα Νάξου… Όπως είχε αναφέρει και στην εισήγησή του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κος Λιανός «λόγω της εκτεταμένης υποσκαφής που έχει υποστεί το κρηπίδωμα κεντρικού προβλήτα λιμένα Νάξου και προκειμένου να επιλεγεί ανάδοχος για να αποκατασταθεί άμεσα η υποσκαφή και να μην κινδυνεύει με κατάρρευση το κρηπίδωμα του κεντρικού προβλήτα λιμένα Νάξου, είναι επιβεβλημένη η έκτακτη αυτή Συνεδρίαση».

Και έγινε… Και αποφασίστηκε να δώσουμε περίπου 280.000 ευρώ για την «επείγουσα αποκατάσταση υποσκαφής κεντρικού προβλήτα λιμένα Νάξου».  Μέσω των προσφορών βρέθηκε ανάδοχος και σήμερα ξεκίνησαν οι εργασίες όπως βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ιστορικό ντοκουμέντο με ένα υποβρύχιο στο λιμάνι της Νάξου το 1970..

 

Παρατηρούμε ότι το λιμάνι και κτηριακές εγκαταστάσεις δεν έχουν αλλάξει από τότε...

Έχει και άλλα ενδιαφέροντα ιστορικά ντοκουμέντα η συγκεκριμένη σελίδα.. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...