Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Ε/Γ - Ο/Γ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ στο Κάβο Ντόρο το 1983.


Recommended Posts

Έχω ακούσει ότι κ τώρα ταξιδεύουν παράνομα επιβάτες με ρο-ρό πέρα από τους 12 οδηγούς.

Όχι με εισιτήριο,εννοείται, αλλά γιατί είναι γνωστοί του βαποριού.

Μόνο όταν γίνει το κακό κάτι τέτοια μαθαίνονται παραέξω.

Edited by ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
Link to post
Share on other sites

Πολύ κακό αν συμβαίνει κάτι τέτοιο με παράνομους επιβάτες σε Ro/Ro.. Να πούμε βέβαια πως απο το 83 μεχρι σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολλά. Βαποράκι 70 μετρων που σημερα δεν θα πηγαινε ουτε μεχρι τα Παλουκια της Σαλαμινας, το γεμιζαν τοτε επικυνδινα φορτια και περνουσε ολα τα χειμωνιάτικα μπουγαζια των Κυκλαδων!

Edited by gpap2006
Link to post
Share on other sites

Noμίζω δεν θα το εμπόδιζε κανείς να κάνει το ίδιο κ σήμερα.Έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις του κόσμου κ αυτό συμβαίνει πάντοτε με την εξέλιξη. Βαπόρια μεγέθους Αργοσαρωνικού κάνανε Ιταλία πριν 40 χρόνια μόνο που αν έβαζαν τώρα κάποιο προς τα εκεί δεν θα πατούσε κανένας

Link to post
Share on other sites

Μά ούτε και το Χρυσή Αυγή στο μοιραίο δρομολόγιο ήταν προγραμματισμένο να πάρη επιβάτες.Το θέμα είναι πως και οι ναυτικοί τών πλοίων είναι άνθρωποι και όχι αναλώσιμα,ώστε να μήν μάς νοιάζη άν θα πνιγούνε.Και καλά να είσαι σε κανέναν Βισκαϊκό και να σε πιάση εκεί ο καιρός,δέν υπάρχει τρόπος να τον αποφύγης-όμως το να είσαι στο λιμάνι και να είναι ο καιρός μεγέθους "απαγορευτικού" αλλά να σού δίνη το λιμεναρχείο άδεια να φύγης επειδή κουβαλάς βυτία,είναι ακατανόητο γιά μένα.Ας περίμεναν να "κάτση" ο καιρός λίγο και να έφευγαν,δέν θα χανόταν ο κόσμος άν πήγαινε έστω και κάποιες ώρες αργότερα στην Ανδρο.

Οσο γιά το μέγεθος τών πλοίων "μεγέθους Αργοσαρωνικού" που κάνανε μακρυνούς πλόες,να θυμίσω το γνωστόν παντόφλιον "Μελίνα" τού Ρίου (Πελοποννήσου) που μόνο στο Ρίο τής Βραζιλίας δέν έχει πάει ακόμη,το Αιγαίο το έχει οργώσει απ'άκρη σ'άκρη..

Link to post
Share on other sites
Βαποράκι 70 μετρων που σημερα δεν θα πηγαινε ουτε μεχρι τα Παλουκια της Σαλαμινας, το γεμιζαν τοτε επικυνδινα φορτια και περνουσε ολα τα χειμωνιάτικα μπουγαζια των Κυκλαδων !

Ε ας μην υπερβάλουμε τώρα...... Ολα τα χειμωνιάτικα μπουγάζια των Κυκλάδων "τα περνάνε" σήμερα το 70 μέτρων AQUA SPIRIT και το 45 μέτρων ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ, όπως και τα "μπουγάζια" των Δωδεκανήσων το 60 μέτρων ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ, για να μην απαριθμήσω καμμιά δεκαπενταριά ακόμα πλοία σε διάφορες γραμμές ή -όπως πολύ σωστά υπενθύμισε ο Hastaroth- απλές ταπεινές και ανοικτές από παντού παντοφλίτσες φορτωμένες με βυτιοφόρα. Τα ...μέτρα του φταίγανε και ο κακός καιρός για το ναυάγιο του ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, ή απλά και μόνο "ο κακός τους ο καιρός" και τα μυαλά που -διαχρονικά- κουβαλάνε κάποιοι ?????

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Δύο ιστορικής αξίας πλέον διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εφημερίδες της εποχής (τέλη δεκαετίας '70), του νεοτάτου βέβαια τότε (κατασκευής 1970) ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ και των δρομολογίων του.

gallery_2102_9_472771.jpg

gallery_2102_9_105671.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 2 years later...

33 χρόνια συμπληρωθηκαν σήμερα από το ναυάγιο και έγινε τρισάγιο πάνω από το Superferry II στην μνήμη των ναυτικών που χάθηκαν ανοιχτά της Καρύστου. Η φωτογραφία είναι από το facebook

post-1850-0-64839300-1456252989_thumb.jp

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

αλλο ενα αφιερωμα στο ναυαγιο απο τη μηχανη του χρονου, που εχει στηριχτει κυριως στο blogg ενος δυτη.

οι φωτο πιστευω οτι εχουν ξανακυκλοφορησει στο web.

ο τυπος ισχυριζεται οτι εντοπισε πρωτος το πλοιο το 2010. 

εχει βαση κατι τετοιο;

Edited by proud_ionian
ωλ ραϊτς ρηζερβντ
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

αυτη η αναρτηση κανει μερες το γυρο το διαδικτυου και τα περισσοτερα στοιχεια, περαν της αφηγησης, ειναι παρομοια με αυτα στο blogg του Γράφα και τη μηχανη του χρονου.

μια αλλη απορια, που δεν αφορα αμεσα το ναυαγιο, ειναι τι εκανε το σοβιετικο ωκεανογραφικο (?) στο νοτιο ευβοϊκο, λιγα μιλια απο την Αμερικανικη Βαση της Νεας Μακρης.;)

Link to post
Share on other sites

Το τί έκανε το σοβιετικό ωκρανογραφικό "λίγα μίλια απ'την Αμερικανική βάση τής Νέας Μάκρης" δέν θα το μάθουμε ποτέ,αλλά σάς θυμίζω ότι εκείνη την εποχή ήτο "εν ισχύι" ο λεγόμενος Ψυχρός Πόλεμος.

Βεβαίως,εκ τών υστέρων λέμε "πάλι καλά που βρέθηκε και το ωκεανογραφικό και μάζεψε τους ναυαγούς και σωθήκανε οι άνθρωποι".

Τα υπόλοιπα,περί επιβατών που παίρνουν άδεια "από την σημαία" γιά να μπούν σε βαπόρια που μεταφέρουν "καύσιμα και οχληρά",περί πλοιάρχων που δέχονται να αποπλεύσουν με καιρούς που ούτε καρχαρίας δέν τολμάει να βγή απ'το θαλάμι του να κολυμπήση και γιά λιμενάρχες που δίνουν άδειες σε αυτούς τους πλοιάρχους να ταξιδέψουν λές και τα πληρώματά τους είναι καμικάζηδες,τα έχουμε πεί πολλάκις (και όχι Πολάκης).Οπως και γιά εφοπλιστές που βάζουν τους πλοιάρχους τους να κάνουν δρομολόγια με καιρούς-φίδια,έστω κι'άν μεταφέρουν μόνο "καύσιμα και οχληρά".Πότε θα βάλουν μυαλό όλοι αυτοί δέν ξέρω.

Link to post
Share on other sites

Τρισάγιο πάνω από το Superferry στο Κάβο Ντόρο για το «Χρυσή Αυγή»

Quote

Χθες το απόγευμα κατά την διέλευση του πλοίου SuperFerry από Άνδρο για Ραφήνα στο σημείο όπου ναυάγησε το Χρυσή Αυγή πριν 34 χρόνια ο καπετάν Τάσος Τρέσσος ανέκοψε ταχύτητα. Ακολούθως πέταξαν ένα στεφάνι στη θάλασσα τιμώντας τους χαμένους ναυτικούς εκείνης της αποφράδας νύχτας για την Άνδρο και τα γύρω νησιά. Μαζί παρακολούθησαν το τρισάγιο δεκάδες επιβάτες που βγήκαν στα καταστρώματα για τον σκοπό αυτό.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 12:00 ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας θα τελέσει  επιμνημόσυνη δέηση στο πάρκο Κυρήνειας γι’ αυτούς που χάθηκαν στο ναυάγιο της «Χρυσής Αυγής».

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
2 hours ago, Shippihs said:

Ωστόσο δε μπόρεσα να βρω κανένα στοιχείο για την εταιρία ή τη "προέλευση"[...]του Χρυση Αυγή 

Όπως και τη προηγούμενη φορά, κάθε παρατήρηση και συνεισφορά ^_^ευπρόσδεκτη 

Κατασκευαστηκε το 1970 στη Yoshiura Shipbuilding Kure Japan, με αρχικό όνομα Hayabusa (Γεράκι) για λογαριασμό της Kyoei Unyu K.K, με έδρα το Hakodate (νήσος Hokkaido), δρομολογηθηκε στη γραμμή Aomori – Hakodate. Έως ότου το 1977 θα πωλήθει στην Ελλάδα και στην εταιρεία Γραμμή Ηπείρου, θα μετονομαστεί σε Χρυση Αυγή και θα εξυπηρετησει διαφορά λιμάνια εντός Ελλάδος. Ως γνωστόν το Φεβρουάριο του 1983 το πλοίο με πλοίαρχο τον Αντώνη Γαρδελη βούλιαξε κοντά στο μαντίλι και 28 άτομα δυστυχώς θα χάσουν τη ζωή τους. 

Χαρακτηριστικά :

Ship Type: roll-on/roll-of (RORO).  
Gross Tonnage: 499
Net Tonnage: 215
Displacement capacity (DWT): 1.219
Length (m): 59.4
Width (m): 11
Construction Number: 213
Impulse: 2 x AKASAKA diesel engines
Power: 2 x 2700 ΒΗΡ
Propellers: 2
Indicative Speed (knots): 14,5

Edited by proud_ionian
move
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...