Jump to content
Shipfriends

H Διώρυγα της Κορίνθου


Recommended Posts

On 1/7/2021 at 11:42 AM, gioannis said:

Ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ στο οποίο παίζω και εγώ subdued.png 

 

Μόλις τώρα κατάφερα να το δω, εξαιρετική παραγωγή, αξίζει τον κόπο να το δεί κανείς. Ευχαριστούμε φίλε @gioannis για το link.

Link to comment
Share on other sites

On 1/7/2021 at 9:42 AM, gioannis said:

Ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ στο οποίο παίζω και εγώ subdued.png 

 

Είναι μπλοκαρισμένο εκτός Ελλάδας. Ποιος είναι ο τίτλος του μήπως το βρούμε κάπου αλλού; 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κι άλλη κατολίσθηση

Quote

Νέα κατολίσθηση σημειώθηκε σήμερα, μεσημέρι της Τετάρτης, στη διώρυγα της Κορίνθου, καθώς υποχώρησε και πάλι χωμάτινος όγκος από τα πρανή του ισθμού.

Η προηγούμενη, μικρότερη σε μέγεθος κατολίσθηση, είχε γίνει στις 15 Ιανουαρίου 2021 στο ύψος του Βιολογικού καθαρισμού. Από τότε έχει απαγορευτεί η διέλευση των μικρών πλοίων και των σκαφών.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που τρέχει ο ίδιος ο Υφυπουργός να κάνει επιθεώρηση, μου φαίνεται λιγάκι λαικίστικο και μου θυμίζει Κώτσο Καραμανλή δεκαετίας του 50 όταν σαν Υπουργός Δημοσίων Έργων επί κυβερνήσεως Παπάγου, έτρεχε και κυνηγούσε τους εργολάβους επί τόπου δημοσίων έργων. Υπάρχουν υπηρεσίες και ειδικοί για να δώσουν μια σωστή γνωμοδότηση. Αλλά τέλος πάντων, στην Ελλάδα βρισκόμαστε. Το μόνο σίγουρο είναι πως η κατάσταση έχει φτάσει στο μη περαιτέρω και πρέπει άμεσα να γίνει κάτι για να ξανανοίξει η διώρυγα.

Link to comment
Share on other sites

Ναι βρε Έλληνα Νικόλαε. Και πως θα παρουσιάσει έργο στους ιθαγενείς της εκλογικής του περιφέρειας, εκεί επιλέγεται ο έρημος. Δυο πράγματα έχει διαθέσιμα, τα "κατόπιν ενεργειών μου" και φυσικά τους διορισμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Κλειστή επ' αόριστον η Διώρυγα της Κορίνθου - Στον «αέρα» 90 εργαζόμενοι

Quote

Τεράστιες συνέπειες για την ελληνική εμπορική ναυτιλία η διακοπή διέλευσης πλοίων από τη διώρυγα

Κλειστή παραμένει η διώρυγα της Κορίνθου από τα μέσα Ιανουαρίου όταν τμήμα εδάφους της υποχώρησε στα νερά με αποτέλεσμα να διακοπεί επ' αόριστον η κυκλοφορία των πλοίων καθώς κρίθηκε επικίνδυνη η διέλευσή τους. 

Οι αρμόδιοι έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία της, καθώς εκτός από τους 90 εργαζόμενους των οποίων η τύχη βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά, τεράστιες είναι την ίδια στιγμή οι οικονομικές συνέπειες και στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Αφενός έχουν αρχίσει να εξαντλούνται τα ταμειακά διαθέσιμα της διώρυγας με ορατό τον κίνδυνο της παύσης πληρωμών των εργαζομένων, αφετέρου αυξάνεται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και καυσίμων καθώς τα πλοία καλούνται πλέον να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου αφού είναι αδύνατη η διέλευση από τη διώρυγα. 

«Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κίνδυνο μη καταβολής της μισθοδοσίας είναι 71 άτομα και φτάνουν τους 90 αν προστεθεί σε αυτούς το διοικητικό προσωπικό. Κανείς δεν έχει διασφαλίσει την πληρωμή των εργαζομένων ενώ έχουμε στείλει σχετικά έγγραφα στο πρωθυπουργό, στα Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού, Ενέργειας, Εθνικής Άμυνας ώστε να υπάρξει μέριμνα», λέει ο Ευθύμιος Χριστοδούλου, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της Διώρυγας.

Η απώλεια των λίθινων κριπηδωμάτων που στήριζαν και προστάτευαν το έδαφος από την πτώση προκλήθηκε από την υγρασία και τη διάβρωση, σύμφωνα με μελέτες που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Η διώρυγα παραμένει κλειστή λόγω της επικινδυνότητας τουλάχιστον 200 μέτρων και με σκοπό να γίνουν μελέτες αποκατάστασης.

Πληροφορίες αναφέρουν πως το συγκεκριμένο έργο αφορά ζώνη ενός χιλιομέτρου με τον προϋπολογισμό για την υλοποίησή του να ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι ζητούν να ενταχθούν σε κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα στήριξης με εκείνα για τις συνέπειες της πανδημίας, μόλις εξαντληθούν τα ταμειακά διαθέσιμα, αλλά και να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης στα 200 επικίνδυνα μέτρα ώστε να ανοίξει κανονικά η διώρυγα τον Μάιο. 

Να σημειωθεί πως σήμερα, Δευτέρα επίκειται συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων στο Υπερταμείο προκειμένου να βρεθεί λύση.

 

dioriga_korinthou_3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εγώ αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποια ασφαλιστική κάλυψη, παρόμοια με το loss of hire που έχουν τα πλοία, για τέτοιες περιπτώσεις. Οτι υπάρχει σαν προιόν είμαι σίγουρος δηλαδή, αναρωτιέμαι για το αν είχε κανείς σκεφτεί να ασφαλιστεί η εταιρεία της διώρυγας για μια τέτοια περίπτωση, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τουλάχιστον στις υποχρεώσεις της πρός τους εργαζομένους. Αλλά για να γίνεται τέτοιος λόγος στο άρθρο, μάλλον δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.

Link to comment
Share on other sites

Είναι αδιανόητο στην Ελλάδα να είμαστε τόσο αργόσχολοι.

Στην Ελλάδα που καυχιόμαστε για ένα σωρό αρετές, τα έργα, η δημόσια διοίκηση και η ανάπτυξη κινείται οσο πιο αργά γίνεται.

Όσο σκέφτομαι τους χρόνους που θέλει το παραμικρό έργο, πόσοι μήνες για μελέτη, πόσοι μήνες για δημοπράτηση κλπ τόσο πλέον δεν ελπιζω σε κάτι. Όποτε χαλάει κάτι, δεν θα φτιάχνεται σε χρόνο ικανό να αποφευχθούν παράπλευρες απώλειες.

Για βόλτες με ρυμουλκά καλοί είμαστε.

Link to comment
Share on other sites

Σκεφτόμουν με όλο το κωμικοτραγικό της υπόθεσης τι θα μπορούσε να γίνει με τον Ισθμό.Η μια λύση θα ήταν η τωρινή,τον ανοίγουμε και όταν ξανακλείσει κάνουμε άλλους 2 μήνες μέχρι να κινηθεί όλη η διαδικασία.Αλλη μια θα ήταν η διαπλατυνση μαζί με έργα στήριξης(Με embankments πχ θα λυνόταν το προβλημα).Θα μπορούσε με 5 μέτρα παρανω απο καθε πλευρά από 17 που είναι τώρα να γίνει 27.Και δε νομίζω τα περί βιωσιμότητας να ισχύουν(έτσι και αλλιώς θα υπάρχουν και ευρωπαϊκά κονδυλια), τα τουρκικά ρορο που πανε ιταλια και κάνουν τον γύρω της πελ/σου θα μπορούσαν να περνούν απο κει,όπως και ότι άλλη κίνηση που πάει ιταλια από ανατολική Μεσόγειο.Ερχεται και πιο κοντά ο πειραιας από ιταλια για μεγαλύτερα φορτηγα πλοια,αλλά και για κρουαζιερόπλοια.Θα μπορούσαν και οι ελληνικές εταιριες(εδώ γελαμε:D) ή ο Γκριμαλντι(εδώ δε γελαμε) να δοκιμάσουν το πειραιας-Ιταλια. Δε ξέρω αν ισχύει κάτι με τη διατήρηση της διώρυγα στη τωρινή της μορφή που μπορεί να εμποδίσει κάτι τέτοιο τελείως,αν ξέρει κάποιος ας με διαφωτίσει περισσότερο 

Link to comment
Share on other sites

23 η 24 ειναι τωρα μου φαινεται ,οσο θυμαμαι απο το braemar και το hellenic sailor π ειχε περασει. Αν δεις την ακριβως προηγούμενη σελίδα ,ειχαμε θιξει ολοι μας το θεμα λιγο η πολύ... Βέβαια μας την εφεραν οι εξελιξεις.

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Οποιεσδήποτε εργασίες αναγκαστικά θα κρατήσουν την διώρυγα κλειστή. Συνεπώς το άνοιγμα της δεν θα δώσει την ευκαιρία για μόνιμη παρέμβαση. 

Το σενάριο του ανοίγματος οπως όπως έχει νόημα υπο την προϋπόθεση οτι τρέχει παράλληλα η μελέτη για την μόνιμη αποκατάσταση ετσι ωστε να ξανακλεισει όταν ο ανάδοχος θα είναι έτοιμος να ξεκινήσει έργα. 

Το θέμα είναι πως κάνεις αποκατάσταση. 

Πέραν της εύκολης λύσης με τσιμέντο οπλισμένο, σκυροδεμα, με δοκούς καρφωμένους εις βαθος, η πιο ταιριαστή λύση για το περιβάλλον της διώρυγας και της καλαισθησιας ισως ειναι η επικάλυψη της παρέμβασης αυτής με το τσιμέντο (η οποία θα συγκρατεί σε καθε περιπτωση τα πρανη) με πετροχτιστο τοιχίο ακολουθωντας την κλιση της διώρυγας. 

Καλως η κακώς πρεπει να ξεφύγουμε απο ηθικους φραγμούς και συναισθηματικη αντιμετωπιση. Η διωρυγα θα πρεπει να αλλαξει οψη προκειμενου να μείνει ανοιχτή, κι ας γίνει αποδεκτό απο όλους. 

Και επειδη το σενάριο "παρε την Μανωλη, φτιαξτην και εκμεταλλευσου την" ΔΕΝ μου αρέσει, καλά θα κάνουν οι συναρμοδιοι υπουργοί να τρέξουν διαδικασίες για την άμεση αποκατάσταση με καθε κόστος. 

ΥΓ: πεταξανε ΔΙΣ στην γεφυρα τρικουπη, πεταξανε δις σε ολυμπιακα εργα που σαπιζουν. Ας δώσουν κατι παραπανω για το άνοιγμα της διώρυγας. Είναι ντροπή αυτή η κατάντια. 

Link to comment
Share on other sites

Η γέφυρα Τρικούπη κόστισε 700 μύρια και τα πλήρωσε η κοινοπραξία που την έφτιαξε και την εκμεταλλεύεται. Και μόνο πεταμένα δεν τα λες.

Link to comment
Share on other sites

μετα το τσιμεντωμα της ακροπολης, το τσιμεντωμα της γεφυρας θα ειναι πταισμα:rolleyes:

πολυ θα ηθελα να ακουσω τις αποψεις των ειδικων, στη συγκεκριμενη περιπτωση πολιτικων μηχανικων ειδικευμενων στα λιμενικα εργα, για το πως μπορει να στηριχθουν τα πρανη, χωρις να θυμιζει η διωρυγα την οδο Δροσοπουλου.

για ενδεχομενη διαπλατυνση χρειαζεται μελετη βιωσιμοτητας. τα ευρωπαϊκα κονδυλια δεν δινονται πλεον χωρις ελεγχο σκοπιμοτητας και βιωσιμοτητας (πχ προσφατα κοπηκαν ολοι οι αυτοκινητοδρομοι, εκτος Ε65 και ΒΟΑΚ). 

ΥΓ: περι γεφυρας εδω

Link to comment
Share on other sites

Κατά την κατασκευή της διώρυγας τα υποθαλάσσια πρανή είχαν επενδυθεί με κρηπιδότοιχο από λιθοδομή για προστασία. Ο κρηπιδότοιχος διακρίνεται ακόμα σε κάποια τμήματα, ωστόσο στο μεγαλύτερο τμήμα του έχει πλέον καταστραφεί, λόγω παρέλευσης δεκαετιών χωρίς συντήρηση και της διέλευσης με τα χρόνια όλο και μεγαλύτερων πλοίων σε μικρή απόσταση από τη διώρυγα, μέσω της ροής του νερού. Με την καταστροφή του κρηπιδότοιχου η διάβρωση φτάνει στα υποθαλάσσια πρανή και στα τμήματα που οι βραχώδεις σχηματισμοί είναι πιο τεκτονισμένοι παρατηρούνται αστοχίες. Από τις αστοχίες των υποθαλάσσιων πρανών προκύπτει απώλεια μάζας και στήριξης και στα ορατά πρανή πάνω από τη στάθμη της θάλασσας, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η ευστάθειά τους και να σημειώνονται χαλαρώσεις και τελικώς καταπτώσεις.

Συνεπώς το βασικό πρόβλημα δεν είναι τόσο τα πρανή, αυτό είναι το σύμπτωμα, το βασικότερο πρόβλημα είναι το υποθαλάσσιο τμήμα και η επίλυσή του (με διατήρηση του πλάτους της διατομής) έχει σοβαρές τεχνικές δυσκολίες.  

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή η τοποθέτηση του @rantanplan.Αυτό που θα ήθελα εγώ να προσθέσω-θυμίσω είναι πως όταν έφυγαν οι Γερμανοί από την Ελλάδα,ανατίναξαν τη διώρυγα και έριξαν βαγόνια τραίνου μέσα.Ίσως από τότε τα υποθαλάσσια πρανή να έπαθαν ζημιά η οποία δεν ήταν-είναι ορατή στο μάτι.Σίγουρα η κατάσταση έχει επιδεινωθεί επειδή η διώρυγα δε συντηρείται τόσα χρόνια ούτε στοιχειωδώς.Τέλος θα ήθελα να προσθέσω πως ορισμένα μεγάλα πλοία κακώς πέρασαν από τη διώρυγα(βλ Braemar) ,πρέπει να μπαίνει περιορισμός στο μέγεθος του εκάστοτε πλοίου.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...