Jump to content
Shipfriends

H Διώρυγα της Κορίνθου


Recommended Posts

Τα πλοία δεν κάνουν ΟΠΙΣΘΕΝ κάνουν ΑΝΑΠΟΔΑ ! στην συγκεκριμένη περίπτωση το τράβηξε το Ρ/Κ από την ΠΜ !

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Να αναφέρουμε βέβαια, χωρίς να ξέρω πόσο επηρεάζει, οτι το τελευταίο 4ήμερο υπάρχει έντονη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή του Αιγίου, με αρκετούς σεισμούς να γίνονται αισθητοί και στην Αττική.

Link to comment
Share on other sites

Αναρωτιέμαι τώρα που η φύση έχει αποφασίσει...για τη διαπλάτυνση της διώρυγας αλλα και τη ταυτόχρονη ...μείωση του βυθίσματος της ,έχει ποτε υπάρξει κάποια μελέτη για την διαπλάτυνση και την εκβάνθσυνση ώστε να περνάνε μεγαλυτερα πλοία? Χάνεται πλέον πολλη κίνηση. Μπορει το έργο αυτο να έκλεινε για 2-3 χρόνια,αλλα σκεφτείτε ποσα πλοία θα μπορούσαν να περάσουν αν 5 μετρα νότια 5 μέτρα βόρεια διαπλατύνετο η διώρυγα.

Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι αν γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να ανασχεδιαστούν από την αρχή και άλλα πράγματα όπως γέφυρες καλώδια εισόδοι εξόδοι της διώρυγας κυματοθραύστες και ένα σωρό ακόμα πράγματα.Οπότε το θεωρώ πολύ δύσκολο δεδομένου του τεράστιου κόστους που θα χρειαστεί.Για 20 περίπου ώρες παραπάνω ταξίδι δε νομίζω ότι χρειάζεται.Αλλά τα δεδομένα του Παναμά και του Σουέζ και άλλα της Κορίνθου. :)

Link to comment
Share on other sites

Η πρωτη φορα που ακουσα για διαπλατυνση της Διωρυγας, ηταν το 1993 που γιορταζοταν τα 100 χρονια. Υποτιθεται οτι ειχε υπαρξει και ενδιαφερον απο κατασκευαστικους ομιλους του εξωτερικου.

Edited by proud_ionian
ξ
Link to comment
Share on other sites

Ο Πέτρος παραπάνω μίλησε για μελέτη, να δούμε το κόστος και τα ωφέλη του εγχειρήματος για να αποφασιστεί αν αξίζει να γίνει τέτοια παρέμβαση. Μπορεί όντως να έχεις να μετακινήσεις, ξαναστήσεις γέφυρες, αλλά θα προσελκύσεις νέες κατηγορίες και μεγέθη πλοίων που ίσως να έκανε το εγχείρημα να αξίζει. Και φυσικά να αντιμετωπιστεί η σημερινή κατάσταση που όπως φαίνεται δεν πρόκειται να σταματήσει εύκολα.

Btw, ποιος διαχειρίζεται τη διώρυγα, το δημόσιο; 

Link to comment
Share on other sites

μετα την αποτυχημενη ιδιωτικοποιηση της seaco ειχε επανελθει στο δημοσιο. @gioannis μπορεις να μας διαφωτισεις;

τοτε για το '93 που ανεφερα, υπηρχε γερμανικη εταιρια που ειχε εκδηλωσει ενδιαφερον.

@enas chiotis ασφαλως και χρειαζεται μελετη. 

η σημερινη εικονα εγκαταλειψης ομως πρεπει να σταματησει μα τον ενα ή τον αλλο τροπο

Link to comment
Share on other sites

Θα μπορούσαν να περνάνε τα κρουαζιερόπλοια απο μια νέα διαπλατυσμένη διώρυγα και το πέρασμα θα αποτελούσε μια ατραξιόν για τους επιβάτες τους.
ΑΛΛΑ ειμαι σίγουρος πως θα γινόταν επανάσταση από κατοίκους και παραθεριστές του Κορινθιακό ετσι και υπάρξει υπόνοια πως θα περνούν και τανκερ/φορτηγά....

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, proud_ionian said:

μετα την αποτυχημενη ιδιωτικοποιηση της seaco ειχε επανελθει στο δημοσιο. @gioannis μπορεις να μας διαφωτισεις;

τοτε για το '93 που ανεφερα, υπηρχε γερμανικη εταιρια που ειχε εκδηλωσει ενδιαφερον.

@enas chiotis ασφαλως και χρειαζεται μελετη. 

η σημερινη εικονα εγκαταλειψης ομως πρεπει να σταματησει μα τον ενα ή τον αλλο τροπο

...... ο ιδιοκτήτης της διώρυγας έως αυτή την στιγμή που γράφω και απ΄ όσο μου επιτρέπεται να γνωρίζω https://www.hcap.gr/με-μια-ματιά/

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει η εταιρεία λειτουργείας Διώρυγας ΑΕΔΙΚ, που είναι ΑΕ που υπάγεται στο υπουργείο οικονομικών και είχε μπει στα υπερταμείο όπως αναφέρει ο gioannis

Τα πρανή και ο φορέας του καναλιού χρειάζονται άμεση συντήρηση, που καθυστερεί και οι καταπτώσεις γίνονται όλο και συχνότερα. Η άποψη μου είναι ότι η διώρυγα ως έχει είναι ένα μνημείο σύγχρονης ιστορίας και ιστορίας της μηχανικής και πρέπει να παραμείνει στη σημερινή του μορφή και κλίμάκα. Το πλάτος της διώρυγας είναι περίπου 20μ και το βύθισμα 7μ. Πιθανό νέο έργο, (για τι πλοια; mega κρουαζιερόπλοια; παναμαξ; ποστ-παναμαξ;) θα σήμαινε εντελώς άλλες διαστάσεις έργου στο δίαυλο, κάθε σύγχρονη μελέτη θα υιοθετούσε πιο ήπιες κλίσεις πρανών, εμπλοκή με τα ακρόβαθρα των γεφυρών, εμπλοκή με τον αρχαιολογικό χώρο του Δίολκου κτλ.

Επίσης προφανώς και τώρα περνάνε από τον Κορινθιακό μεγάλα πλοία, αλλά ένα νέο έργο θα πολλαπλασίαζε τις διελέυσεις από σημαντικά μεγαλύτερα πλοία, με ότι αυτό συνεπάγεται για μια σχετικά κλειστή θάλασσα. Καλώς ή κακώς η βόρεια παραλιακή περιοχή της Πελοποννήσου αλλά κατά τόπους και η νότια της Στερεάς, αλλά και τα Ίσθμια έχουν άλλου τύπου ανάπτυξη, και κάτι τέτοιο θα ήταν πράγματι "όχληση".  Επίσης δεν ξέρω αν η προσδοκώμενη "πελατεία" δικαιολογεί την επένδυση, δεν είναι το Σουέζ ούτε ο Παναμάς. Θα συντόιμευε τους πλόες μεταξύ Μαύρης Θάλάσσας / Βοσπόρου και Αδριατικής, και νομίζω μέχρι εκεί, θα παραμείνει περιφερειακής σημασίας. 

Edited by rantanplan
Link to comment
Share on other sites

Είναι νομίζω λάθος να μιλάμε για όχληση, ειδικά για την πλευρά του Σαρωνικού όπου εδρεύουν διυλυστήρια, εγκαταστάσεις με καύσιμα, αγκυροβόλιο με δεκάδες δεξαμενόπλοια κλπ στην περιοχη των Αγιων Θεοδώρων. Η διαπλάτυνση θα είχε στην συγκεκριμένη φάση διττό ρόλο. Αφενός και πρωταρχικώς να επιχειρηθεί η διακοπή των καταπτώσεων, και με αυτή την οπτική το έγραψε και ο Πέτρος. Όμως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συντομεύσει το ταξίδι πλοίων προς Αδριατική ή Νότια Ιταλία/Σικελία είτε αυτά μεταφέρουν στερεά είτε υγρά φορτία. Αυτό μόνο όχληση δεν είναι.

Τώρα εάν υπάρχουν άλλοι παράγοντες (μνημείο, δίολκος κλπ), η ανάγκη για ουσιαστική παρέμβαση και διακοπή των καταπτώσεων παραμένει, είτε γίνει παράλληλα με διαπλάτυνση, είτε όχι.

ΥΓ: το μόνο που μοιάζει εφικτό είναι να γίνει ξύσιμο των διαβρωμένων σημείων, επίστρωση με πλέγμα και σκυρόδεση, όμως σίγουρα (ακόμα και στα επόμενα ποστς) θα υπάρξουν αντιδράσεις για ομοιομορφία, ομορφιά και εμφάνιση της διώρυγας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...