Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Με αφορμή αυτό και ένα άρθρο από τον ξένο ναυτιλιακο τυπο θα ήθελα να πω πόσο εξυπνη κίνηση βρίσκω την κατασκευή αυτών των πλοίων απο πλευράς εταιρείας ΕΛΙΝΟΙΛ.

Πρόκειτε για 2 αδελφά 77,2 μετρα και 2200 κυβικων μέτρων πλοία που μπορούν με βύθισμα 4,3μ να προσεγγισουν τα 31 νησιά με 90+ πρατηρια της εταιρειας και να μεταφερουν μέχρι 4 διαφορετικά grades ταυτοχρονα.

Το πιο καλο? Ειναι "πράσινα" γιατι ανακυκλωνουν ta vapours και εχουν την δυνατοτητα να ξεφορτώνουν κατευθειαν στα φορτηγα αντι για καποιο ειδικο terminal.

Αυτα ειναι τα θετικα. Καποιος όμως θα ρωτουσε: Μηπως είναι τραβηγμένη η ανακοίνωση της εταιρειας που τα ονομάζει ως 2 απο τα πιο ασφαλη tankers? Στην ναυτιλια σε τετοια θέματα πρέπει να ειναι καποιος πολυ επιφυλακτικος. Επίσης, βοηθα τα logistics το να ξεφορτώνει στα βυτιοφόρα αλλα κατα πόσο ασφαλές είναι κάτι τέτοιο? Τέλος ελπίζω η παρακολούθηση της κατασκευης τους στην Κροατια να εγινε με υψηλά κριτηρια και απο τους πλοιοκτητες αλλα και απο την κλάση. Και αυτο για να κράτησουν....

Ευχομαι το καλυτερο στα πλοία αυτα αλλα και στην εταιρεια που τιμά την Ελληνικη σημαία αλλα κ το Ελληνικό χρηματιστηριο. Δεν ήθελα να φανω αρνητικος και μακάρι ολα να πάνε υποδειγματικά τελεια!

Και πάλι μπραβο στην κίνηση αυτη!

Διόρθωση

Τα πλοία αν καταλαβα καλα εχουν roro style πρόσβαση ωστε να μεταφέρουν τα δικα τους, προφανως ειδικου τυπου και προδιαγραφων ασφαλείας, φορτηγα ώστε να ξεφορτώνουν το ιδιο το πλοίο.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Έχουν πρυμνιό καταπέλτη και γκαραζάκι στο οποίο μπαίνουν τα βυτιοφόρα.Το θέμα είναι ότι ο ΑΠΗΛΙΩΤΗΣ έχει αλλάξει ήδη δύο πλοιάρχους κι αυτό γιατί τον Πειραιά τον βλέπουν κανα δυο φορές τον μήνα για λίγες ώρες όσο δηλαδή διαρκεί ο χρόνος φορτωσης των καυσίμων.

Στην εκφόρτωση των καυσίμων κατευθείαν στα φορτηγά το ίδιο γινόταν και με τα παλιότερα μπονκεράδικα της ΕΛΙΝΟΙΛ (ΓΑΡΜΠΗΣ-ΜΑΙΣΤΡΟΣ-ΓΡΑΙΓΟΣ...)

που τα έβλεπα εδώ στον Εύδηλο.

Link to comment
Share on other sites

Κριμα που στην εκδήλωση για το όνομα προχτές ο αέρας πηρε τα χαρτιά με τον λόγο του Καρνέση ... κι έτσι δεν τον απολαύσαμε να "ζωγραφίζει" χωνοντάς τα αριστερα και δεξία..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Και απ'ότι φαίνεται την επιτυχία της ιδέας αυτής την πληρώνει ένα πλοίο ανταγωνίστριας εταιρείας. Πρόκειται για το JET XV που ξεκίνησε να φτιάχνεται σαν κανονικό μπονκεράδικο, στην συνέχεια του έκοψαν τις υπερκατασκευές για να προσθέσουν αποκάτω κλειστό γκαράζ, και τώρα του προστίθενται πλωτήρες για να βελτιώσουν την ευστάθεια.

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμη το μνμα του φιλου Χιωτη,ειδα πως εχουμε thread για το πλοιο,οποτε,για ιστορικους λογους,αναφερω πως μαλλον ειναι το πρωτο πλοιο με εμπορικο δρομολογιο στο καινουργιο(που φτιαχνεται ακομα)λιμανι των Μεστων.Εψαξα για τυχον δρομολογια του αλλα δεν βρηκα,ισως επειδη επισκεπτεται τα νησια αναλογα με τις αναγκες των καυσιμων.Παντως απο τις 21/4 που επισκεφτηκε τα Μεστα,μπορει να γυρισε ολο το αιγαιο αλλα στην Χιο δεν ξαναηρθε.

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Μιλάς για τον Ζέφυρο, φίλε Ν. Χίος, αλλά δεν έψαξες για τον Απηλιώτη... Κυριακή 04/05 ήταν εκεί και το πλήρωμα σούβλιζε (έξω από το πλοίο) μέχρι να έρθει το βυτιοφόρο για ανεφοδιασμό.

Φυσικά λιμάνι ΔΕΝ υπάρχει (ο ντόκος που διακρίνεται είναι ο παλιός, ενώ στο βάθος διακρίνονται κλωβοί ιχθυοκαλλιέργειας :D) και τα έργα ΔΕΝ προχωρούν.

post-24-128326974356_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ωραιος!Εσυ τον πετυχες τον Απηλιωτη(ειχα και εγω την υποψια οτι θα προσεγγιζε αλλα τον εψαχνα τις λαθος μερες στο AIS..:P)εγω δεν το προλαβα τον Ζεφυρο.

Παντως απ οτι φαινεται,θα εχουν συχνες προσεγγισεις στα Μεστα και εστω και ατελειωτο το λιμανι,θα εχει και μια υποτυπωδη κινηση.Τωρα αν ειναι να μιλησουμε για τα εργα που δεν προχωρουν,μαλλον πρεπει να ανοιξουμε καινουργιο θεμα;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αυτα τα βαπορια κανουν αναλογο εργο με τα ακτοπλοικα και μαλιστα με δυσκολοτερες συνθηκες. Ερχονται Πειραια γεμιζουν τις δεξαμενες και γυρνανε το Αιγαιο οπου υπαρχει αναγκη για καυσιμα μεχρι να αδειασουν και να ξαναγυρισουν.Φευγουν απο τον Πειραια και κανεις δεν ξερει ποτε θα ξαναγυρισουν και μετα απο ποσα λιμανια. Επισης επειδη το μεγεθος τους δεν δικαιολογει τριτο αξιωματικο ο πλοιαρχος και ο Α Μηχανικος εκτος απ ολα τ αλλα κανει κανονικα βαρδια. Με μια μηχανη και με μικρης ιπποδυναμης προπελακια δενουν εκει που πανε βαπορια με 2 προπελες και μεγαλες ιπποδυναμεις. Πραγματικοι αγωνιστες.

Link to comment
Share on other sites

Αυτα τα βαπορια κανουν αναλογο εργο με τα ακτοπλοικα και μαλιστα με δυσκολοτερες συνθηκες....Πραγματικοι αγωνιστες.
Και αυτού του είδους τα πλοία στα μικρά λιμάνια δεν ξεφορτώνουν όποτε θέλουν, αλλά όταν δεν υπάρχει προσέγγιση ακτοπλοϊκού...είτε μπαινοβγαίνουν...είτε έρχονται κατά τα μεσάνυκτα σαν τους βρυκόλακες.:rolleyes: Και μάλιστα χωρίς τις επισημότητες των ferries. Θυμάμαι το καλοκαίρι σε ένα μικρό μεν, αλλα πολυσύχναστο λιμάνι ήρθε αργά τη νύκτα ένα εφοδιαστικό (δεν θυμάμαι ποιό, αλλά δεν ήταν κανένα από τα παραπάνω)....και επειδή δεν υπήρχε άνθρωπος στη προβλήτα...πλεύρισε πρώτα το πλοίο και πήδηξε έξω ένας ναύτης για να πιάσει τους κάβους. Και το αναφέρω, γιατί ήταν τρομερή η αντίθεση με την υποδοχή των ferries...με τους 3-4 καβοδέτες με τα κράνη και τα φωσφορίζονατ γιλέκα...
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

On 10/5/2011 at 10:15 AM, polmyt said:

Στη Μυτιληνη ερχεται ειτε αυτο έιτε καποιο απο τα ΑΠΗΛΙΩΤΗΣ-ΖΕΦΥΡΟΣ και ανεφοδιαζουν τα πρατηρια της εταιριας.

Ας δούμε το Απηλιώτης τον Αύγουστο στο λιμάνι της Μυτιλήνης και το Ζέφυρος τον Οκτώβριο στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Καιρο εχουμε να δουμε το πλοιο ,οποτε ευκαιρια ειναι μιας και το πετυχα τον Ιουλιο στη Σκοπελο

Αρκετα περιποιημενο εξωτερικα ,ενω κλασικα περιμενε εξω απο το λιμανι για αρκετη ωρα μεχρι να τελειωσουν οι αφιξοαναχωρησεις για να μπει μεσα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συνάντηση με το Ζέφυρο τον Αύγουστο που μας πέρασε στην Πάρο, με το πλοίο να πέφτει δίπλα με μανούβρα που παραπέμπει σε φέρρυ. Η ρουτίνα είναι ερχόμαστε και ξεφορτώνουμε τα βυτία, πάμε στο αγκυροβόλιο. Γυρνάνε τα βυτία, ξαναπέφτουμε δίπλα και τα παίρνουμε. Αν δε χρειάζεται άλλη τροφοδοσία των πρατηρίων πάμε γι άλλα. Αν όχι, πάμε στην άγκυρα μέχρι να ξαναγεμίσουν τα βυτία και πάλι από την αρχή. Πολύ ωραίες εικόνες.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το πλοίο στη gallerie το έχουμε δεί σε τόσα ελληνικά νησιά, ε σήμερα ας το δούμε και έξω από τα φανάρια του Πειραιά. Θα είχε ενδιαφέρον να είχαμε ένα αρχείο με όλα τα λιμάνια που έχει πιάσει στην Ελλάδα, πρέπει να είναι τεράστια η λίστα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Aυτός ο τύπος οχηματαγωγού-δεξαμενόπλοιου πρέπει να είναι ελληνική πρωτοτυπία παγκοσμίως από όσο γνωρίζω.Προέκυψε απο τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιών.
Ξεκινήσαμε με μετασκευές δλδ πρόσθεση γκαράζ στην κουβέρτα υπαρχόντων πλοίων κ φθάσαμε στα νεότευκτα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...