Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η Κομισιόν προτείνει απαγόρευση των καρτέλ στη διατλαντική ναυτιλιακή βιομηχανία

Επικαλούμενη την εξαίρεση που ισχύει βάσει των ευρωπαϊκών κανόνων που αφορούν τη ναυσιπλοΐα, η Κομισιόν πρότεινε χθες να απαγορευθούν τα καρτέλ στη διατλαντική ναυτιλιακή βιομηχανία. Η οργάνωση των ναυτιλιακών εταιρειών με τη μορφή καρτέλ ανάγεται στη δεκαετία του 1870. Μάλιστα, αυτά τα καρτέλ είναι γνωστά ως ναυτιλιακές συνδιασκέψεις.

Κάθε προσπάθεια εκ μέρους ανταγωνιστικών εταιρειών να συνεργαστούν καθορίζοντας τις τιμές, θεωρείται παράνομη βάσει των ευρωπαϊκών αρχών ανταγωνισμού. Ωστόσο, η Ε.Ε. μπορεί να εξαιρέσει κάποιους τομείς από αυτούς τους κανόνες, εάν κρίνει ότι οι θετικές συνέπειες θα είναι υποδεέστερες από το ρίσκο του ανταγωνισμού.

Την προηγούμενη 20ετία υπήρξαν εξαιρέσεις από τους ευρωπαϊκούς κανόνες, με το σκεπτικό ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απαραίτητο να προσφέρει συναφείς υπηρεσίες. Σήμερα όμως η αγορά έχει αλλάξει σημαντικά. Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ισχυρή και διαθέτει τα πάντα ώστε να κερδίσει σε μία ανταγωνιστική αγορά, όπως υπογράμμισε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, Τσάρλι ΜακΚρίβι.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι περίμενε πτώση των τιμών στις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και τη βελτίωση των συναφών υπηρεσιών. Και πιστεύει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα επωφεληθούν, επειδή ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στη βιομηχανία επιβάλει τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική βελτίωση.

πηγη: το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Λοιπόν να και κάτι που ίσως πέρασε από μπροστά μας χωρίς να το πάρουν πολλοί χαμπάρι. Ίσως πάλι όχι απλά επειδή δεν είμαι του χώρου μου τράβηξε το μάτι η είδηση.

Η Ευρωπαϊκή ένωση υπέγραψε ουσιαστικά την τελεσίδικη πράξη όσον αφορά την απαλλαγή από όλους τους νομους περί ανταγωνισμού στο Contairised liner business. Από πολύ παλιά οι περισσότερες γραμμές φιλέτα των box ships είχαν τα λεγόμενα conferences. Με αλλα λόγια καρτέλ! Αλλα με την βούλα του νομου. Βεβαια τι λέω 130 χρονια εφόσον τα "κουταδικα" υπάρχουν μονο μια 50αιτια. Οι νομοι περί ανταγωνισμού όμως σε πλοία πάνε κάπως πιο παλιά

θυμάμαι κάποτε που διάβαζα περιληπτικά για το θέμα ότι το price fixing και ο τρόπος που δούλευαν οι γραμμές ήταν μάχιμος! Όσοι ήταν ήδη μέσα σε ένα conference έστηναν τιμολόγιο κανονικά, και όταν κάποιος καινούργιος προσπαθούσε να ανταγωνιστεί στην ίδια γραμμή, έπεφτε φοβερός πόλεμος τιμών μέχρι είτε ο νέος να πεθάνει είτε να μπει μέσα στο conference

Το 40% του trade της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνετε με box ships. Η κατάργηση όμως αυτή δεν έγινε με πρόχειρους υπολογισμούς "τύπου 35ετίας". 3 χρονια γινόντουσαν μελέτες για το πως μια τέτοια κίνηση θα επηρεάσει τόσο τις τιμές στα τελικά προϊόντα όσο και την ικανότητα διατήρησης των εφοπλιστικών επιχειρήσεων τέτοιου τύπου, χωρίς να αλλάζει τα δεδομένα στις επενδύσεις τους σημαντικά αλλα και επιτρέποντας μια πιο εύκολη πρόσβαση σε νέες επενδύσεις (!?)

Και βάζω ερωτηματικό εδώ γιατί δεν μπορούμε από έξω να ξέρουμε τα πραγματικά παιχνίδια των μέσα. Και πάλι ένας broker θα μπορούσε να μοιραστεί μαζί μας τις δικες του εμπειρίες από τα δικά του contracts αλλα και των γύρω του

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...