Jump to content
Shipfriends

Π/Φ Αριάδνη (Α-414) & Π/Φ Αρεθούσα (A-377)


Aris

Recommended Posts

Γνωρίζει μήπως κανείς τι απέγειναν τα παλιά πετρελαιοφόρα του Π.Ν. Αριάδνη και Αρετούσα? Τα πλοία παροπλίστηκαν το 2003-04 και μάλλων παροπλίστηκαν. Αράγε είναι δεμένα κάπου ή πήγαν κατά Αλιάγα μεριά?

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Οπως ειπες και συ παροπλιστηκαν το 2003 και 2004.Τωρα για το που πηγαν δεν ξερω ακριβως,2 σεναρια παιζουν.Η στη Σουδα οπου ειναι και αλλα παροπλισμενα η απεναντι για κοψιμο.(Νομιζω το 2ο).Παντως δεν ειναι ουτε Σαλαμινα ουτε Αμφιαλη.

Παρεπιπτοντως το συνονοματο σου εκπαιδευτικο ΑΡΗΣ θα παει Σουδα μετα απο 2 χρονο παροπλισμο στην Αμφιαλη.Επισης για παροπλισμο στη Σουδα πανε και τα Ν/Α ΕΡΑΤΩ & ΚΛΕΙΩ.

Link to comment
Share on other sites

Παίζει και τρίτο σενάριο, να χρησιμευσαν σαν στόχος και να βυθίστηκαν. Στη Σούδα που πέρασα πριν λίγο καιρό δεν τα είδα, οπότε ή πήγαν στη Αλιάγα ή στο βυθό.

Link to comment
Share on other sites

...οπότε ή πήγαν στη Αλιάγα ή στο βυθό...

Άνευ πατριδοκαπηλικών εξάρσεων, ελπίζω το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό (το οποίο 2.500 χρόνια τώρα, δεν έχει ηττηθεί σε ναυμαχία-Ναύαρχος Σακελλαρίου, 1955) να μην παρέδωσε έστω και παροπλισμένα, βοηθητικά, πλοία του στους απέναντι καλούς μας γείτονες αντί χρηματικών ανταλλαγμάτων. Αυτοί εκθέτουν ήδη ως λάφυρο μία τορπιλλάκατο του Κυπριακού Ναυτικού στο Μουσείο του Τουρκικού ΠΝ στην Κωνσταντινούπολη (κατελήφθη εγκαταλελειμένη, λόγω αβαρίας, αμαχητί στην Ναυτική Βάση "Χρυσούλης" της Αμμοχώστου τον Αύγουστο 1974), μη δούμε καμμιά μέρα και πλοίο του ΠΝ εκτεθειμένο...

Link to comment
Share on other sites

Δυστηχώς τα τελευταία χρόνια όλα σχεδόν τα παροπλισμένα πολεμικά διαλύθηκαν στην Αλιάγα. Η θρυλική Ναυκρατούσα, ο γνωστός από το λεγόμενο πείραμα της Φιλαδελφείας Λεων, τα αντιτορπιλλικά τύπου Gearing είναι μερικά από τα πλοία που κατέληξαν στην Τουρκία για διάλυση. Το τελευταίο πλοίο του ΠΝ που θυμάμαι να διαλύθηκε στην Ελλάδα ήταν το Α/Τ Ασπίς το 1997-98, η διάλυση του κράτησε κάνα χρόνο στο Πέραμα.

Link to comment
Share on other sites

Φίλτατε georgios express, νομίζω ότι υπερβάλλεις λιγάκι. Δεν πρόκειται και για Εθνική μειοδοσία το να να πουλήσεις για σκραπ 2 πετρελαιοφόρα, Αμερικανικής κατασκευής του 1942 και του 1944! ΄

Δεν πρόκειται δα και και για τον Αβέρωφ! Ούτε καν για το Α/Τ της "Αλίκης στο Ναυτικό":D

Αλήθεια αυτό ποιό ήταν? Ο ΑΕΤΟΣ ή ο ΛΕΩΝ? Νομίζω ο ΑΕΤΟΣ:D

Σχετικά με τα πλοία μπορείτε να δείτε στα παρακάτω λινκς, στα οποία όμως (μετά τον παροπλισμό) αναφέρεται:

για μεν την ΑΡΙΑΔΝΗ "fate unknown",

για δε την ΑΡΕΘΟΥΣΑ αναφέρει ότι προοριζόταν για στόχος: "to be disposed of as a target, date unknown".

Tombigbee (AOG-11) also serves in the Hellenic Navy as HRNS Ariadni (A-414)

USS Natchaug (AOG-54) was transferred to Greece and renamed Arethousa (A-377)

ΥΓ Πλέον είναι παραπάνω από εμφανής η απουσία ένός θέματος αφιερωμένου στο ΠΝ. Ίσως, και subforum.

Link to comment
Share on other sites

... Δεν πρόκειται και για Εθνική μειοδοσία το να να πουλήσεις για σκραπ 2 πετρελαιοφόρα...

Νηρεύ, νομίζω ότι ήμουν σαφής. Δεν μίλησα για εθνική μειοδοσία (αντιθέτως), επειδή ακριβώς αυτός ο όρος είναι υπερβολικά φορτισμένος και στη συγκεκριμένη περίπτωση ανυπόστατος, αλλά πώς να το κάνουμε, δεν είναι κομψή ενέργεια. Ας τα κόβανε στο Alang :D! Ξέρεις καλά, ότι όχι μόνο στη εγχώρια, αλλά και στην διεθνή Πολιτική Σκηνή, το "Φαίνεσθαι" είναι ισχυρότερο του "Γίγνεσθαι".

ΥΓ. Ναί, το "Αετός" ήταν η ναυαρχίδα του "Ναυτικού της Αλίκης". Ξεφύγαμε...

Link to comment
Share on other sites

Ας τα κόβανε στο Alang :D! Ξέρεις καλά, ότι όχι μόνο στη εγχώρια, αλλά και στην διεθνή Πολιτική Σκηνή, το "Φαίνεσθαι" είναι ισχυρότερο του "Γίγνεσθαι".

Στην κατάσταση που συνήθως είναι τα παροπλισμένα του ΠΝ δεν θα έφταναν ποτέ στο Αλάνγκ, για αυτό και δεν τα "χτυπήσαν" στους πλειστηριασμούς.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Όταν παροπλίζεται ένα πλοίο στο Π.Ν. η μηχανολογική κατάστασή του είναι ικανοποιητική. Για αυτό τον λόγο όταν ένα πλοίο παει για παροπλισμό πριν περνάει ΠΕΑΚ (Περιορισμένη Ακινησία) για ένα 3μηνο τουλάχιστον με εργασίες συντήρησης με σκοπό να επανελθει εάν χρειαστεί σε επιχειριασιακή κατάσταση μεσα στον επόμενο χρόνο.

Τώρα αν έπρεπε να πωληθεί για σκραπ το ΑΡΕΘΟΥΣΑ θα διαφωνήσω.... Ένα πλοίο με 60 χρόνια θαλασσιας υπηρεσίας έχει την δικιά του ιστορία και στα δυο Π.Ν. που υπηρέτησε. Λογω ότι έιχα την τύχη να υπηρετήσω σε αυτό την διετία 2000 - 2002, το ότι έκανε εν πλώ πετρελευσεις δεν ήταν αντικείμενο θαυμασμού μόνο από εμας που είμασταν μέσα αλλά κυρίως από τους Αμερικάνους οι οποίοι σε κάθε συνάντησή μας στην Σούδα ρωτούσαν και ξαναρωτούσαν πως οι Έλληνες καταφέρνουν και επιχειρούν με τέτοιο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα αν έπρεπε να πωληθεί για σκραπ το ΑΡΕΘΟΥΣΑ θα διαφωνήσω.... Ένα πλοίο με 60 χρόνια θαλασσιας υπηρεσίας έχει την δικιά του ιστορία και στα δυο Π.Ν. που υπηρέτησε. Λογω ότι έιχα την τύχη να υπηρετήσω σε αυτό την διετία 2000 - 2002,
Αγαπήτέ μου κατανοώ πλήρως την συναισθηματική σου στάση πάνω στο ζήτημα, αλλά για σκέψου πόσες χιλιάδες άλλοι υπηρέτησαν σε δεκάδες ή εκατοντάδες πλοία του ΠΝ. Τι θα έπρεπε να γίνει? Να διατηρηθούν όλα αυτά σαν μουσειακά κομμάτια? Αδύνατον!

Κατά τα άλλα κατά τύχη έπεσε στο μάτι μου ότι: το 1973 η ΑΡΕΘΟΥΣΑ ήταν από τα βασικά πλοία (γιατί ως γνωστόν πλοίο χωρίς πετρέλαια...) στο σχέδιο για το κίνημα του Ναυτικού που κατέληξε στη φυγή του ΒΕΛΟΣ. Και μάλιστα 2 μέρες πριν την προγραμματισμένη εκδήλωση του κινήματος, κάτι συνέβη στον κυβερνήτη του και αντικαταστάθηκε από τον Ύπαρχο του ΒΕΛΟΣ, ο οποίος ήταν μυημένος και της απολύτου εμπιστοσύνης του Νικου Παππά.

Link to comment
Share on other sites

...Αυτοί εκθέτουν ήδη ως λάφυρο μία τορπιλλάκατο του Κυπριακού Ναυτικού στο Μουσείο του Τουρκικού ΠΝ στην Κωνσταντινούπολη (κατελήφθη εγκαταλελειμένη, λόγω αβαρίας, αμαχητί στην Ναυτική Βάση "Χρυσούλης" της Αμμοχώστου τον Αύγουστο 1974)...

Μόλις σήμερα έμαθα ορισμένες θλιβερές λεπτομέρειες για το ανωτέρω περιστατικό, οι οποίες επειδή έχουν δημοσιοποιηθεί στο πόρισμα της αείμνηστης "Εξεταστικής των πραγμάτων Επιτροπής" της Βουλής, δεν νομίζω ότι πειράζει να αναπαραχθούν (σκοπίμως όμως θα αναφέρω μόνο τα αρχικά των επωνύμων των πρωταγωνιστών).

Η τορπιλλάκατος Τ2 ήταν σοβιετικής κατασκευής όπως οι 5 από τις 6 που είχε το Κυπριακό Ναυτικό και ναυλοχούσε μαζί με την Τ6 στην Ναυτική Βάση "Χρυσούλης" της Αμμοχώστου. Το βεληνεκές των τορπιλλών τους ήταν 2 μίλια (!), ενώ για να εκτοξευθούν η Τ/Κ έπρεπε να αναστρέψει την κίνησή της και να στρέψει την πρύμη της προς τον στόχο (!!!). Κυβερνήτης ήταν ο υποπλοίαρχος Κ., ενώ σε αυτήν επέβαινε και ο διοικητής της ΝΒ "Χρυσούλης", πλωτάρχης Π. Στις 01.20 της 21/07/1974 η Τ/Κ προσάραξε σε αβαθή του κόλπου της Αμμοχώστου, βορείως της Ναυτικής Βάσης, λόγω αιφνίδιας, ταυτόχρονης, βλάβης και των δύο μηχανών της. Το πλήρωμα επιβιβάσθηκε σε λέμβο και αποβιβάσθηκε με ασφάλεια στην ΝΒ Χρυσούλης. Ο πλωτάρχης Π. ανέφερε στη Εξεταστική Επιτροπή ότι η Τ/Κ επίτηδες οδηγήθηκε στα αβαθή για να προσαράξει, εξαιτίας της αντίθετης πολιτικής εκτίμησης που είχαν ο ίδιος και ο υποπλοίαρχος Κ. και "άρνησης εκτέλεσης της εντολής του Ναυτικού Διοικητή Κύπρου" (αντιπλοιάρχου Π.), ο οποίος πράγματι ανήκε στον μυημένο πυρήνα των πραξικοπηματιών που ανέτρεψαν στις 15/07/1974 την νόμιμη ηγεσία της Κύπρου. Για την ιστορία, ουδείς εκ των Κ., Π. και Π. ετιμωρήθη ή υπέστη συνέπειες.

Link to comment
Share on other sites

Kai gia epanelthoume sto arxiko mas erotima sxetika me to Arethousa, telika xrisimeyse os stoxos sto pedio bolis Kritis sxedon ena xrono apo ton paroplismo tou. Malista i katastasi tou itan toso kaki pou stin ousia eixe misobithistei prin kan dextei tin proti boli.

Mou exoun taksei kai fotografiko iliko apo tin "teleti" to opoio an mou dosoun adeia tha to anebaso sto forum

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
... ο οποίος ανιψιός του Νικου Παππά, Βελλισάριος Παππάς ήταν κυβερνήτης στο Αρέθουσα το 2000 - 2001

Να σε διορθώσω φίλε μου στο ότι, ο πλοίαρχος (πλέον) Β. Παππάς είναι γιος του..

Link to comment
Share on other sites

θυμάμαι αρχες της δεκαετίας του 90 είχα επισκεφτεί το ΑΡΙΑΔΝΗ στο οποίο τότε κυβερνήτης ήταν ο αδελφός της μητέρας μου και ήταν δεμένο στην Αμφιάλη.

Μάλιστα εκεί ήταν δεμένο και το Χριστίνα το οποίο αποτελούσε τότε π[ροικα του ΠΝ

Θυμάμαι ότι παρότι τα χρονάκια του το ΑΡΙΑΔΝΗ παρουσίαζε καλή εξωτερική εικόνα αλλά εσωτερικά το βαπόρι είχε αρχίσει να πέρνει δρόμο.

Μικρά βαποράκια πάντως τα οποία είχαν φάει θάλασσες με το κουτάλι στο Αιγαίο κι όχι μόνο κι όμως βγήκαν παλικάρια.

Link to comment
Share on other sites

Να σε διορθώσω φίλε μου στο ότι, ο πλοίαρχος (πλέον) Β. Παππάς είναι γιος του..

O Β. Παππάς κυβερνήτης στο Αρέθουσα (2000-2001) είναι ανιψιός του Ν. Παππά. Απλά υπάρχουν δυο Β. Παππάς στο ΠΝ :D

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο ο Β. Παππάς που γνωρίζω (και είναι γιος του Ναυάρχου) ήταν κυβερνήτης στον Μπλέσσα (αν θυμάμαι καλά)..δεν ήξερα οτι υπήρχαν 2 Β.Παππάς στο ΠΝ

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Π/Φ Αριάδνη (Α-414) & Π/Φ Αρεθούσα (A-377)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...