Jump to content
Shipfriends

Περιβαλλοντικά Πιστοποιητικά σε πλοία


Recommended Posts

Η Hellenic Seaways βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει πως την Παρασκευή 08/09/2006 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την απονομή πιστοποιητικού προστασίας περιβάλλοντος «GREEN STAR» στο Επιβατηγό / Οχηματαγωγό πλοίο της «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ».

Το νεότευκτο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», το οποίο είναι δρομολογημένο στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης είναι το πρώτο Ελληνικό Επιβατηγό / Οχηματαγωγό πλοίο, στο οποίο απονεμήθηκε το ειδικό πιστοποιητικό «Green Star» από τον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA.

Το πιστοποιητικό αυτό απονέμεται στο Ε/Γ – Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» καθόσον το πλοίο έχει προσαρμοστεί πλήρως σε όλους τους απαιτούμενους κανονισμούς για την διασφάλιση της πρόληψης της ρύπανσης από όλες τις λειτουργίες του πλοίου, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης του πληρώματος στην διαχείριση όλων των ουσιών επιβαρυντικών προς το περιβάλλον.

Η Hellenic Seaways αποδεικνύει πλέον εμπράκτως ότι εγκαινιάζει μια νέα γενιά πλοίων φιλικά προς το περιβάλλον και δεσμεύεται πως θα συνεχίσει τις προσπάθειες για τη διασφάλιση της προστασίας των Ελληνικών θαλασσών.

Πειραιάς,11 Σεπτεμβρίου 2006

www.hsw.gr

Link to comment
Share on other sites

Τι είναι αυτό το πιστοποιητικό προστασίας περιβάλλοντος GREEN STAR, τι προβλέπει και με ποιές διαδικασίες απονέμεται?

Αυτό το πιστοποιητικό το απονέμει μόνο ο RINA ή και άλλοι νηογνώμονες?

Ας μας φωτίσει κάποιος γνώστης.

Link to comment
Share on other sites

Τι είναι αυτό το πιστοποιητικό προστασίας περιβάλλοντος GREEN STAR, τι προβλέπει και με ποιες διαδικασίες απονέμεται?

Αυτό το πιστοποιητικό το απονέμει μόνο ο RINA ή και άλλοι νηογνώμονες?

Ας μας φωτίσει κάποιος γνώστης.

Επειδή, οι γνώστες δεν εδέησαν να μας διαφωτίσουν, είπα να φωτισθώ μόνος μου. Έχουμε, λοιπόν, και λέμε:

Σύμφωνα με τον RINA, το GREEN STAR είναι ένα προαιρετικό «οικολογικό» πιστοποιητικό που καθιέρωσε ο RINA το 2002 και δίνεται στα νεότευκτα πλοία τα οποία ναυπηγούνται κάτω από την επίβλεψή του.

Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, εκτός από το πρώτο εν Ελλάδι, είναι και το πρώτο μη Ιταλικής ναυπήγησης ferry που παίρνει αυτό το πιστοποιητικό. Συνεπώς, είναι λογική η πρωτιά στην Ελλάδα, αφού είναι το πρώτο Ελληνικό που ναυπηγήθηκε κάτω από την επίβλεψη του RINA, μετά την καθιέρωση του GREEN STAR.

Και όπως ανακοινώθηκε, δια στόματος Γερ. Στρίντζη, και το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγείται με τις προδιαγραφές του GREEN STAR. Οπότε και αυτό μόλις περπατήσει θα πάρει και το GREEN STAR.

Τι προϋποθέσεις πρέπει να τηρούνται, όμως, για να πάρει ένα πλοίο το GREEN STAR?

Θα πρέπει η σχεδίαση, η κατασκευή και η λειτουργία του πλοίου να έχουν τον μέγιστο σεβασμό προς το περιβάλλον.

Τι σημαίνουν, όμως, πρακτικά αυτά τα γενικά και αόριστα?

Το πλοίο θα πρέπει να έχει τις ελάχιστες εκπομπές καυσαερίων (χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε Θείο) και να υπάρχουν οι μηχανισμοί, ο εξοπλισμός καθώς και η κατάλληλη εκπαίδευση του πληρώματος, για την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή, λύματα, σκουπίδια κλπ σύμφωνα με την MARPOL 73/78.

Και βεβαίως, οι απαιτητικοί αναγνώστες μπορούν να βρουν περισσότερα εδώ

Ε, εάν κάμαμε και κανένα λαθάκι, συγχωρέστε μας και διορθώστε μας. Δεν είμαστε δα και ειδικοί!

Και μια ερωτησούλα: υπάρχουν και άλλοι νηογνώμονες που δίνουν αντίστοιχα «οικολογικά» πιστοποιητικά?

Ποιοί είναι αυτοί και πως λέγονται τα, τυχόν, αντίστοιχα πιστοποιητικά?

Link to comment
Share on other sites

Και μια ερωτησούλα: υπάρχουν και άλλοι νηογνώμονες που δίνουν αντίστοιχα «οικολογικά» πιστοποιητικά?

Ποιοί είναι αυτοί και πως λέγονται τα, τυχόν, αντίστοιχα πιστοποιητικά?

Κάτι αντίστοιχο είναι και το green award που απονέμεται σε γκαζάδικα και φορτηγά.

http://www.greenaward.org

Link to comment
Share on other sites

Το GREEN STAR δεν είναι βραβείο, αλλά προαιρετικό πιστοποιητικό του RINA…και θα έλεγα και ολίγον επικοινωνιακό.

Πιστεύω, απ’ ό,τι είδα και κατάλαβα, ότι κάθε νεότευκτο που ναυπηγείται και ταξιδεύει κάτω από την επίβλεψη κάποιου σοβαρού νηογνώμονα καλύπτει τις απαιτήσεις του GREEN STAR.

Και όπως αναφέρει ο RINA, τα πλεονεκτήματα για την απόκτηση του GREEN STAR είναι:

BENEFITS

For the shipyard, to make reference to clear technical standards for the design and construction of onboard systems and plants

For the ship-owner, to show passenger, charterers, oil majors, media, his commitment for the protection of the environment by documenting the high standard of pollution prevention achieved on his ships;

For the personnel on board, to develop procedures for proper management of polluting substances;

For passengers, to be secure that the ship is not harming the environment.

Με λίγα λόγια εφαρμόζει το, γνωστό τοις πάσι, ρητό:

Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να έχει οικολογικές ευαισθησίες, αλλά θα πρέπει και να το δείχνει! :eek:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oi Οι βιαστικοί καλά κάνουν και ψάχνουν. Καλύτερα αν θα τα έβρισκαν πριν ποστάρουν κιόλας! Αποτέλεσμα γράφω μονο για να επιβεβαιώσω τα παραπάνω αλλα και να συμπληρώσω κάτι ίσως σημαντικές λεπτομέρειες. Είναι βέβαιο ότι κινούμαστε σε μια οικολογική εποχή. Για όσους ξέρουν ο κύκλος ψύξης ξεκίνησε με αμμωνία και διοξείδιο του άνθρακα και πολύ σύντομα μετά από τα τόσα χημικά εκεί θα καταλήξει.

Πολλοί γνωστοί μας εδώ κλαίνε πλοία στις ακτές της ινδίας και δεν τα κλαίνε ματαίως. Το θέμα είναι όμως ότι στα πλοία υπάρχει πολύ waste. Όχι toxic waste όπως προσπαθούν να περάσουν κάποιες οικολογικές οργανώσεις αλλα πραγματικό και επικίνδυνο κυρίως για αυτούς που γδύνουν το καράβι αλλα και εκεί που τα αφήνουν τα περισσευούμενα.

2 πράγματα λοιπόν θα δούμε μέσα στα επόμενα 8 χρονια και τα passports είναι τα προεόρτια.

Πρώτον τα πλοία που σπάνε και εγκαταλείπονται θα συνδέονται με σημαντική ευθύνη από τον κατασκευαστή μέχρι και τον τελευταίο commercial operator. Το να πουλάς ένα πλοίο σε έναν scrap broker δεν θα πιάνει πια. Η ευθύνη τι θα ισοδυναμεί με δεν είναι του θέματος.

Το θέμα είναι ότι τώρα yaprxoun πολλά καραβια που δεν ξέρουμε τι έχει. Και πριν φτάσει την India αυτό πρέπει να έχει βγάλει πχ τον άσβεστο μέσω Τουρκίας αφού εκεί γνωρίζουν πως να το κάνουν. Όλα αυτά θα γίνουν με νομους. Μέχρι τότε όμως ας δούμε το νούμερο 2 ~(Environmental Protection Notation). Και για λόγους variety ας δούμε την πρώτη κλάση που το "πουλάει". Οι Lloyds λοιπόν πρωτοπόροι μπορούν να προσφέρουν πιστοποίηση περιβαντολλογικού ενδιαφέροντος στα παρακάτω:

  • Hull anti-fouling
  • Ballast water management
  • Grey water
  • NOx Emissions
  • Oil Bilge Water
  • Protected oil tanks
  • Refrigeration systems
  • SOx emissions
  • Vapour Emission control systems

σε οποιονδήποτε συνδυασμό ένα πλοίο μπορεί να ανταπεξέλθει με τα requirements. Είναι αλήθεια ότι στην παρούσα φάση δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω από σκοπούς marketing αλλα την ίδια στιγμή πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι βάσεις που θέτουν για τέτοια πιστοποίηση είναι πολύ παραπάνω από οποια υπάρχουσα νομοθεσία. Και έχω παραδείγματα αν κάποιος θέλει να πάμε πιο αναλυτικά σε ένα από αυτά.

Λοιπόν σκεφτείτε τα παραπάνω, συν μια λίστα με το τι μπαίνει (χημικό η άλλο υλικό (κατασκευαστικό η consumable), σε πια θέση του πλοίου και σε πια ποσότητα. Ένα τέτοιο stock book, με αποδεδειγμένη την διατήρηση του θα οδηγήσει να έχουμε πλοία στο μέλλον που πραγματικά δεν θα συμφέρει να τα κανεις scrap.

Πολιτικοί και οικολογικοί λόγοι, δεν είναι toxic waste ένα πλοίο αλλα κάπως πρέπει να δείξει το industry ότι το ξέρει και κάτι κάνει για αυτό.

Ελπίζω να βοήθησα και εγώ :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...