Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 3.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Με απλά λόγια η ΑΝΕΚ περνάει στην Αττικα και μετα η Αττικα των 5 εταιρειών περνάει στον Γκριμαλντι. 

Και ολα αυτα τα συζητάμε σοβαρά χωρίς να έχουμε ελπίδα οτι η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα κόψει ένα τέτοιο deal. Εκτός κι αν ελπίζουμε στον ανταγωνισμό του super mario και του θεοδοση. Φευ... 

ΥΓ φυσικά δεν μπορεί η επιτροπή να εμποδίσει αγοραπωλησίες, αλλά με τους όρους που μπορεί να θέσει, δύναται να καταστήσει τέτοιες αγοραπωλησίες ασύμφορες. 

Link to comment
Share on other sites

Συνέπειες? Την ύπαρξη μονοπωλείου στην Κρήτη? Και γιατί είναι μείζον θέμα, όταν όλο το υπόλοιπο Αιγαίο, αλλά και το κεντρικό Ιόνιο, ζουν τέτοιες συνθήκες εδώ και χρόνια, χωρίς να ιδρώσει το αυτί οιουδήποτε? 

Link to comment
Share on other sites

O G απο την ΑττικΑνεκ θελει αυτα που τον ενδιαφερουν(Ηρακλειο,Χανια,Ιταλια)και οχι ολο το πακετο των 5 εταιρειων.Δεν θα τα σκασει για να αποκτησει Μπλου Καριερ,Ηorizon,Σαμος,Κρητη και λοιπες μυζηθρες.

Link to comment
Share on other sites

Μα δε θα υπαρξει ανταγωνισμος!θα φυγουν απο τη γραμμη η ΑττικΑνεκ της Κρητης κ με μεγαλυτερα αλλα πλοια δικα του θα καλυψει το κενο!κ τα δικα μας θα σκαντζαρουν τα δικα του εξω που θα ερθουν!Cruise στο Γεντι Κουλε λοιπον...

Οσο για τις μυζηθρες βαζουν πολλα απο του στολου του ευκολα κιολας απο κατω😉

 

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Ο G θα γινει τελικα χρηματοδοτης της τραπεζας πειραιως ως φαινεται.ολο το πακετο θα το παρει και τις μυζηθρες εχει γραμμες να τις αξιοποιησει!(βαλεαριδες).εδω να δουμε τι θα μας πασαρει...πρεπει να αρχισουμε να μιλαμε ιταλικα...σαν επιβατες.

Link to comment
Share on other sites

Κοντά 20 χρόνια ο Μανωλάκης προσπαθεί να γίνει κυρίαρχος στη Κρήτη.Με την είσοδο του τότε στην ΑΝΕΚ όπου στη συνέχεια έφυγε νύχτα από εκεί.Για να δούμε αν θα τα καταφέρει μετά από τόσα χρόνια.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, gtogias said:

Συνέπειες? Την ύπαρξη μονοπωλείου στην Κρήτη? Και γιατί είναι μείζον θέμα, όταν όλο το υπόλοιπο Αιγαίο, αλλά και το κεντρικό Ιόνιο, ζουν τέτοιες συνθήκες εδώ και χρόνια, χωρίς να ιδρώσει το αυτί οιουδήποτε? 

Ότι το αυτί οποιουδήποτε δεν ίδρωσε, δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν εν δυνάμει ανταγωνιστές. Σε αυτή την περίπτωση φταίει το κράτος ή ο όποιος ελεγκτικός φορέας που το επέτρεψε. 

Στην ανωτέρω περίπτωση όμως, εκμηδενιζονται οι ανταγωνιστές που μπορούν να υπάρξουν. 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή μάλλον κάτι δεν έχω καταλάβει:

1."Εκμηδενίζονται"? Ποιοι είναι αυτοί οι δυνητικοί ανταγωνιστές και πως μια συμφωνία "συνένωσης" μεταξύ ΑΝΕΚ και Attica θα το καταφέρει αυτό?

2. Γιατί ένα "μονοπώλιο" στην Κρήτη είναι "κακό" ενώ σε όλη την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα δεν είναι?

3. Πως από "εξυγίανση" της ΑΝΕΚ, φτάσαμε στην αγορά πλοίων της και γραμμών της από την Attica. Ποια είναι τα κριτήρια αυτής της εξαγοράς? Η επιβίωση της ΑΝΕΚ? Η εκκαθάριση της? Η μείωση της έκθεσης της τράπεζας σε ένα κλάδο δραστηριότητας μη συμβατό με την τραπεζική? Όλα μαζί? Κάτι άλλο?

4. Πλην της πολλοστής φοράς που ο G δήλωσε το προφανές, ότι τον ενδιαφέρουν τα πάντα αν αξίζει τον κόπο, έχουμε κάτι άλλο που δείχνει ότι η "νέα Attica" οδεύει προς αυτόν? Και αν ναι, έχουμε κάτι που να λέει ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι μόνο η Κρήτη, ή μόνο η Αδριατική και όχι οι "μυζήθρες", δλδ η υπόλοιπη Attica? Και γιατί να του πουλήσουν μόνο αυτά? Τα υπόλοιπα πάνε για άλλον "επενδυτή" ή θα παραμένουν στην τράπεζα?

5. Από που προκύπτει η "ιταλοποίηση" της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο, έστω μόνο στην Κρήτη, που θα φέρει αλλαγές στις συνθέσεις? Έχει εκφραστεί τέτοια πρόθεση από κάποιον?

Με λίγα λόγια, άπειρα τα ερωτήματα και οι απορίες, και τα ως τώρα "δημοσιεύματα", "φήμες" και "παρασκήνιο" όχι μόνο δεν ρίχνουν φως αλλά μάλλον μοιάζουν είτε για προσδοκίες είτε ως λαγοί για κάτι άλλο. Πιο πολύ θα ταίριαζε η κουβέντα στο κουτσομπολιό. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, gtogias said:

Τι εννοείται σχετικά με τις συνθέσεις? Υπάρχει κάποιο ζήτημα περί αυτών?

Το αναφέρω ως προς τους ναυτικούς τους δικούς μας. Πέρα από το ζήτημα του μονοπωλίου , υπάρχει θαρρω και αυτό το ζήτημα. Αν επικρατήσουν Ιταλοί πχ ναυτικοί στα πλοία , οι δικοί μας τι θα κάνουν ; 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, gtogias said:

Επειδή μάλλον κάτι δεν έχω καταλάβει:

1."Εκμηδενίζονται"? Ποιοι είναι αυτοί οι δυνητικοί ανταγωνιστές και πως μια συμφωνία "συνένωσης" μεταξύ ΑΝΕΚ και Attica θα το καταφέρει αυτό?

2. Γιατί ένα "μονοπώλιο" στην Κρήτη είναι "κακό" ενώ σε όλη την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα δεν είναι?

3. Πως από "εξυγίανση" της ΑΝΕΚ, φτάσαμε στην αγορά πλοίων της και γραμμών της από την Attica. Ποια είναι τα κριτήρια αυτής της εξαγοράς? Η επιβίωση της ΑΝΕΚ? Η εκκαθάριση της? Η μείωση της έκθεσης της τράπεζας σε ένα κλάδο δραστηριότητας μη συμβατό με την τραπεζική? Όλα μαζί? Κάτι άλλο?

4. Πλην της πολλοστής φοράς που ο G δήλωσε το προφανές, ότι τον ενδιαφέρουν τα πάντα αν αξίζει τον κόπο, έχουμε κάτι άλλο που δείχνει ότι η "νέα Attica" οδεύει προς αυτόν? Και αν ναι, έχουμε κάτι που να λέει ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι μόνο η Κρήτη, ή μόνο η Αδριατική και όχι οι "μυζήθρες", δλδ η υπόλοιπη Attica? Και γιατί να του πουλήσουν μόνο αυτά? Τα υπόλοιπα πάνε για άλλον "επενδυτή" ή θα παραμένουν στην τράπεζα?

5. Από που προκύπτει η "ιταλοποίηση" της ακτοπλοΐας στο Αιγαίο, έστω μόνο στην Κρήτη, που θα φέρει αλλαγές στις συνθέσεις? Έχει εκφραστεί τέτοια πρόθεση από κάποιον?

Με λίγα λόγια, άπειρα τα ερωτήματα και οι απορίες, και τα ως τώρα "δημοσιεύματα", "φήμες" και "παρασκήνιο" όχι μόνο δεν ρίχνουν φως αλλά μάλλον μοιάζουν είτε για προσδοκίες είτε ως λαγοί για κάτι άλλο. Πιο πολύ θα ταίριαζε η κουβέντα στο κουτσομπολιό. 

Νομίζω πρέπει να ξαναδιαβάσεις πιο προσεκτικά. 

1. Εκμηδενιζονται οι ανταγωνιστές όταν και εάν η Αττικα περάσει στον Μανώλη, οχι όταν περάσει η Ανεκ στην Αττικα. Και λεμε εκμηδενιζονται γιατί ποιος έχει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να δρομολογήσει πλοία σε Αιγαίο και Ιονιο, σε καθε πιθανη γραμμή, ανταγωνιζομενος τον Μανωλη; 

2.Το μονοπώλιο είναι κακό παντού, οχι μόνο στην Κρήτη. Δεν είπε κανείς κάτι τέτοιο. Προφανώς κατέληξες σε αυτο, νομίζοντας το 1.

3. Βασιζόμαστε στο άρθρο και σε τίποτα παραπάνω. 

4. Στο σκέλος της αποριας σου για το αν τον ενδιαφέρει η Αττικα βασιζόμαστε και εδω στο αρθρο. Για τις μυζηθρες, τις μαλακες και τα καλιτσουνια θα σου απαντήσει ο Μιλτιάδης. 

5. Ότι και στο 4. Το αρθρο αναφέρει πρόθεση του Μανώλη για αγορα της Αττικα. Απο εκει προκύπτει. 

Αν το άρθρο ειναι φιδιά ή πυροκροτητης αντιδράσεων θα φανει αλλά καλώς ή κακώς, τις εξελίξεις αυτές, με όποιον τρόπο έρθουν, αργά η γρήγορα τις περιμένουμε. 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πάντα και παντού πίστευα και πιστεύω ότι τα μονοπώλια προκαλούν ζημιά. Βλέπω όμως ότι "ξεσηκώνονται" αρκετοί με την σκέψη και μόνο του μονοπωλίου στην Κρήτη, προφανώς κάτω από την ομπρέλα του G, αλλιώς, ξανά προφανώς, δεν είναι μονοπώλιο, ενώ το ότι βιώνουμε σε όλο το Αιγαίο μονοπώλιο εδώ και χρόνια δεν ενοχλεί, ή, εν πάση περιπτώσει, δεν προκαλεί της ίδιας έντασης αντιδράσεις.

Για την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την πιθανή παρέμβασή της, θα επαναλάβω αυτό που έχει ήδη γραφτεί, οι πολιτικές αποφάσεις που θα δώσουν το πράσινο φως σε τέτοιες διεργασίες θα έχουν πολύ μεγαλύτερη ισχύ.

Θεωρητικά πάντα, το πρόβλημα για την είσοδο νέων επιχειρηματικών σχημάτων στην ακτοπλοΐα δεν έχει να κάνει τόσο με την ισχύ του μεγάλου παίκτη, είτε λέγεται τράπεζα, είτε λέγεται G, αλλά με τις χαμηλές προσδοκίες για την απόδοση της επένδυσης με δεδομένη την έντονη εποχικότητα του κλάδου. Εννοείται ότι στο κόστος εισόδου θα πρέπει να προσμετρηθεί και η ανάγκη για "πάντρεμα" με την φύση της ακτοπλοϊας, δεν είναι μόνο μπίζνα, είναι και εθνική και κοινωνική υποχρέωση. Εδώ θα έπρεπε η πολιτεία να είναι πιο σαφής και ορθολογική στις ενισχύσεις και παρεμβάσεις που αυτό επιβάλλει, αλλά τι δουλεύσει σωστά στην Ελλάδα για να δουλέψει και αυτό.

Το άρθρο, όπως και τα πιο πολλά του είδους, δεν λέει τίποτα παραπάνω από αυτά που συζητιούνται δημοσίως, πράγματα τα οποία και βαπτίζονται πληροφορίες και παρασκήνιο εδώ και κάτι χρόνια. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η τράπεζα έχει υποχρέωση να "ξεφορτωθεί" συμμετοχές σε μη τραπεζικούς κλάδους και να απεμπλακεί από δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, Τη μια βρίσκονται ως ενδιαφερόμενοι διάφορα επενδυτικά ταμεία με αβέβαιες προθέσεις, την άλλη ο μόνος πλοιοκτήτης που δείχνει να διαθέτει ικανή ρευστότητα. Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι πλην της τράπεζας υπάρχουν και λοιποί μέτοχοι που θα πρέπει να συναινέσουν σε τέτοιας έκτασης μεταβολές.

Τέλος πάντων, εμείς εδώ κουβέντα να γίνεται, τι θα προκύψει στο μέλλον δεν μπορούμε να ξέρουμε. Αν ξέραμε, σίγουρα δεν θα γράφαμε..

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, fourtounakis said:

Το αναφέρω ως προς τους ναυτικούς τους δικούς μας. Πέρα από το ζήτημα του μονοπωλίου , υπάρχει θαρρω και αυτό το ζήτημα. Αν επικρατήσουν Ιταλοί πχ ναυτικοί στα πλοία , οι δικοί μας τι θα κάνουν ; 

Δεν θα σταθούν στα ελληνικά λιμάνια άλλοι ναυτικοί, εκτός αν ταξιδεύουν μόνο με μπουνάτσες

Link to comment
Share on other sites

Όλη η συζήτηση είναι επί σεναρίων που ανακυκλώνονται από τα οικονομικά ΜΜΕ.

Στην πράξη μόνο θα δούμε τι θα ισχύσει.

Πιο ρεαλιστικό μου φαίνεται αυτό που είχε γράψει ο @MILTIADIS.

Mια μικρή ΑΝΕΚ με 2-3 πλοία, στην Κρήτη, τα fossen στην Attica και τα fast στον Ιταλό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...