Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, JohnR730 said:

Φαντάζομαι πως αν όντως γίνει κάτι τέτοιο θα προτιμηθεί το λιμάνι στο Σίγρι και όχι της πόλης.

Επειδή θα μεσολαβεί και άλλο λεωφορείο για Αθήνα απο Μαντούδι πιστεύω θα είναι Μαντούδι - Λήμνο ( λογικά σε λιγότερο απο 3 ώρες? ) - Μυτιλήνη και επιστροφή για να κάνει μετά Σποράδες - Θεσσαλονίκη 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν ο κόσμος της Εύβοιας έχει ζητήσει τέτοια σύνδεση, πάντως ο Δήμος Λήμνου έχει καταθέσει αίτημα για έξτρα σύνδεση με τη Μυτιλήνη, την Καβάλα και την Θεσσαλονίκη εκτός της γραμμής του Λαυρίου και του κυκλικού από Πειραιά της Attica. Επομένως, νομίζω πρέπει να εστιαστεί στο κομμάτι Καβάλα/Θεσσαλονίκη εναλλάξ - Μύρινα - Μυτιλήνη με ενδεχόμενη επέκταση προς Μαντούδι ή Κύμη. Θα μπορούσε το Andros Jet να το κάνει που έχει μείνει εκτός, όμως η ταχύτητά του που είναι κάτω από 28-29 μίλια ίσως να δημιουργούσε ζήτημα στους χρόνους. 

Δύο ώρες +- που είναι χοντρικά από Αθήνα για Κύμη ή Μαντούδι δεν έχει μεγάλες διαφορές για Μυτιλήνη (6-7 ώρες από Πειραιά) ή Λήμνο (9-11 ώρες από Λαύριο). Οκ μπορεί να το έκανε από εκεί σε 3-5 ώρες αναλόγως, αλλά αν προσθέσουμε και τον χρόνο οδικά από Αθήνα; Επίσης, τι νόημα θα είχε η επιδοτούμενη του Λαυρίου;

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο που κάνει Θεσσαλονίκη Σποράδες Μαντούδι, θα μπορούσε να κάνει καθημερινά αυτό το δρομολόγιο μιας και χτυπούσε πρωτόκολλο αρκετές φορές. Για παράδειγμα, Παρασκευή έως Δευτέρα θα μπορούσε να γίνει ελεύθερη δρομολόγηση και τις άλλες τρεις μέρες με επιδότηση. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, mytilene said:

Το ANDROS JET είναι δύσκολο-πιστευω- να κροσάρει το Αιγαίο

Εκεί θέλει συμβατικό να έχεις την επιδότηση και να χτυπάς φορτηγά με ζωοτροφές από κεντρική Ελλάδα.ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mytilene said:

Το ANDROS JET είναι δύσκολο-πιστευω- να κροσάρει το Αιγαίο

Άμα θυμάμαι καλά το Άνδρος Jet το 2018 ήταν να κάνει μια κυκλική γραμμή στο Βόρειοανατολικό Αιγαίο κάτι το οποίο τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ φαντάζομαι λόγο του μεγέθους του πλοίου 

Link to comment
Share on other sites

Δεν εχει καμια λογικη ενα τετοιο δρομολόγιο (Μαντούδι ή Κύμη-Λήμνο ή Μεστά ή Σίγρι).

Να εξυπηρετήσει ποιον? Τους ελάχιστους κατοίκους της Εύβοιας? Δεν αξίζει. Τους Αθηναίους? Ας το βάλει από Λαύριο για Μεστά, 4 ώρες είναι, δεν έχει σημαντική διαφορά. Τους κατοίκους της Κεντρικής Ελλάδας? Μα ο κάτοικος Λαμίας θέλει 2,5 ώρες για Θεσσαλονίκη, 2,5 για Λαύριο/Πειραιά και 2+ για Μαντούδι η Κύμη !! Για τους νησιώτες δεν αναφέρω καν....

Θα είχε λογική μόνον ένα δρομολόγιο με συμβατικό (όπως τότε γο Άγιος Ραφαήλ) απο Βόλο (για να επιτυγχάνεται απευθείας ο ανεφοδιασμός με τα προϊόντα του Θεσσαλικού κάμπου, ζωοτροφές/κτηνοτροφικά/φρούτα-λαχανικά κλπ) αλλά και αυτό εάν δεν είναι αρκετά ανταγωνιστικό στην τιμή δεν θα πιάσει. 

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, giordim said:

Δύο ώρες +- που είναι χοντρικά από Αθήνα για Κύμη ή Μαντούδι δεν έχει μεγάλες διαφορές για Μυτιλήνη (6-7 ώρες από Πειραιά) ή Λήμνο (9-11 ώρες από Λαύριο). Οκ μπορεί να το έκανε από εκεί σε 3-5 ώρες αναλόγως, αλλά αν προσθέσουμε και τον χρόνο οδικά από Αθήνα; Επίσης, τι νόημα θα είχε η επιδοτούμενη του Λαυρίου;

6-7 ώρες από Πειραιά; Με ποιο πλοίο επιτυγχάνονται τέτοιοι χρόνοι; Μόνο το Αίολος Κεντέρης σε απευθείας πλησίαζε.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, giordim said:

Ισχύει αυτό για τον Κεντέρη. Πάντως και τα συμβατικά αν άνοιγαν ταχύτητες πάνω απο 24 μίλια, θα το έβγαζαν σε 9-10.

Με 24 μίλια ταχύτητα και με τις τωρινές τιμές καυσίμων μόνο η παροναξια τον Αύγουστο και η Κρήτη ειναι κερδοφόρες. Οχι οι άγονες 

Edited by gpap2006
Link to comment
Share on other sites

Το Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη δεν είναι άγονη. Οπωσδήποτε μιας αύξηση της ταχύτητας, θα έπρεπε να συνοδευτεί με μείωση του ΦΠΑ δεδομένου των τιμών των καυσίμων. 

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να θέλω να ανοίξω πολιτική κουβέντα, εγώ δεν θεωρώ καθόλου αμελητέα την ακτοπλοΐα από την εθνική οικονομία. Χωρίς ακτοπλοϊα, η χώρα χωρίζεται στα δύο. Όλα γίνονται και είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων και σχετικών προτεραιοτήτων. Το να μειωθούν οι χρόνοι ταξιδιού, αλλά και κόστους εισητηρίων και εταιρικών ζημιών είναι σημαντικό θέμα. Το εκάστοτε κράτος χάνει περισσότερα επί της ουσίας όταν δυσκολεύονται με τέτοιον τρόπο οι σχετικές τοπικές οικονομίες.

Link to comment
Share on other sites

Τελικά περάσαμε στην μυθοπλασία.

Το κράτος που θες να μειώσει φπα και χρονους ταξιδιων ειναι εκεινο που εγκρινει πολυωρα δρομολογια, δεν επιβαλει κυρωσεις για ανεκτελεστα/καθυστερήσεις και επιδοτεί τους νησιωτες (πλην Κρητης-ειμαστε άλλο κράτος-) για την υπερβάλλουσα αξία του εισιτηρίου τους έναντι του μεταφορικού κόστους των χερσαιων μετακινησεων.

Αυτό το κράτος χάνει επι της ουσίας;

Link to comment
Share on other sites

Την επιδότηση θέλει να χτυπήσει στο δρομολόγιο και οτι αρπάξει , απλά δεν ξέρω αν εχει πλοίο ''κατάλληλο'' να δρομολογήσει.

ΑΝ κάνει το δρομολόγιο αυτό με Κύμη Σίγρι Λήμνο μπορεί να κολλήσει και την Καβάλα ελεύθερο και να πάρει ''πίτα'' από BSF .  

Link to comment
Share on other sites

Στην ακτοπλοΐα υπάρχουν δύο κατηγορίες , τα φορτηγά και οι επιβάτες. 

Αν μιλάμε ΜΟΝΟ για καλοκαιρινά δρομολόγια, τότε η Κύμη είναι πολύ καλύτερη από οτιδήποτε άλλο για Σίγρι και Λήμνο. Απέχει λιγότερο από 90 νμ από αυτά , που σε συμβατικό είναι 4.50-5 ώρες και σε γρήγορο κάτω από 3 ώρες. 

Η απόσταση Αθήνας - Κύμης για τον επιβάτη, είναι σήμερα 2-2,5 ώρες ανάλογα από που ξεκινάει από την Αθήνα, αλλά αντίστοιχα είναι και 1-1,5 ώρα η απόσταση Αθήνας-Λαυρίου. 

Αρα μεταξύ των δύο διαδρομών υπάρχει μία ώρα οδική διαφορά, αλλά υπάρχει μια διαφορά στην θάλασσα 5-6 ωρών  για συμβατικό και το ίδιο για τα γρήγορα . 

Η μεγάλη διαφορά όμως είναι στο κόστος μετακίνησης, όπου το ένα από Κύμη θα είναι ημερόπλοιο και η τιμή μεταφοράς μιας 4μελούς οικογένειας με αμάξι, θα είναι κάτω από 300 ευρώ χωρίς επιδότηση, ενώ το αντίστοιχο από Αττική είναι στα 500 ευρώ. 

Δηλαδή αν πάει η οικογένεια για μια εβδομάδα , η διαφορά των ναύλων της βγάζει σχεδόν την διατροφή της. 

Αν μιλάμε για φορτηγά , τότε ισχύουν άλλα πράγματα. 

Επίσης το γεγονός ότι από την Κύμη βγαίνεις αμέσως σε ανοικτό πέλαγος, δίνει την δυνατότητα στο ταχύπλοο να ανοίξει αμέσως ταχύτητα. 

 

 

Ακόμα να πούμε ότι χτες κατακυρώθηκε η κατασκευής του περιφερειακού της Χαλκίδας στον Μυτιληναίο, με παράδοση το 2026. 

Το έργο θα φέρει 10 λεπτά πιο κοντά το Μαντούδι, δηλαδή από 2.30 , θα κατέβει στα 2,20, αλλά επειδή μαζί με το έργο αυτό , κατασκευάζεται και η πρόσβαση προς την Νότια Εύβοια και όπως είπαν θα κάνουν και τους περιφερειακούς Βασιλικού και Αμαρύνθου, δηλαδή από τα 80 χλμ που είναι σήμερα η απόσταση Χαλκίδας - Κύμης και καλύπτεται σε 1.20 , θα έχουμε καινούργια διαδρομή σε 22 χλμ , και αυτό σημαίνει τουλάχιστον 15 λεπτά κέρδος στην διαδρομή. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pilot said:

Άρα μήπως, και με βάση τις υπάρχουσες ανάγκες, τα νησιά χρειάζονται ένα ακόμα ro-ro?  Κάποια στιγμή θυμάμαι η Blue Star μιλούσε για δίπλωμα του Carrier

 

1 hour ago, margaritis24 said:

Εχεις τοσα πλοια  που δεν γεμιζουν κ θα παρεις κ αλλο;;

Στις Νότιες Κυκλάδες υπάρχει θέμα.Ο Πρέβελης άφησε και χθες έξω νταλίκες.

Και επειδή γράφω στη γωνιά του κουτσομπόλη να σημειώσω πως αν ο Όλυμπος επέμενε λιγάκι ακόμα στη Σαντορίνη,θα έκανε χρυσές δουλείες..

Link to comment
Share on other sites

Το Olympus στο Πειραιάς - Σαντορίνη - Ηράκλειο θα είχε προοπτική κι αν ναι, με 4 εκ. περίπου στον πλειστηριασμό, γιατί δεν κινείται η Seajets; 

Της αποδίδει καλύτερα το ταχύπλοο που βάζει στο Ηράκλειο - Σαντορίνη το καλοκαίρι παρά αυτό το σενάριο;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως και με το Aqua Blue μπορεί... 

Μόλις πάει το Silver Queen στη Ραφήνα, μάλλον το SuperStar θα πάει στη Λήμνο. 

Επομένως, αν δεν πάρει τη γραμμή της Κύπρου, γιατί να μην παίξει μπάλα στη Σαντορίνη αν έχει ζήτηση η γραμμή;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...