Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σύμφωνα με φήμες που αιωρούνται στο λιμάνι επιθεωρήθηκαν τα σουπερφαστ 6 και μπλου σταρ 1 από ξένες εταιρείες με ικανοποιητικά αποτελέσματα και μάλιστα οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στις διαπραγματεύσεις πιθανότατα να υπάρξει σημείο κοινής επαφής.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Περί Ραφήνας (φήμες, κουτσομπολιά, σχόλια, ρεαλισμός κτλ)

(Παρακαλούνται οι admins να το μεταφέρουν σε άλλο θέμα, αν και κρίνω πως το παρόν είναι το καταλληλότερο μιας και εκφράζω προσωπικές απόψεις).

Μιας και τον τελευταίο καιρό έχουμε ασχοληθεί πολύ με το λιμάνι και τις γραμμές του, κρίνω σκόπιμο να προσπαθήσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μία τάξη όσον αφορά τις φήμες που ακούγονται γι αυτό και το πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι. Γιατί καλώς ή κακώς μέσα στον χαβαλέ (και βάζω τον εαυτό μου μέσα) έχουμε χάσει λίγο την ουσία..

Α. Καταρχήν όσον αφορά τις υποδομές του που είναι και τα περισσότερα αρνητικά:

ι) Το λιμάνι δυστυχώς δεν προφυλάσσεται ιδιαίτερα καλά από τους καιρούς

ιι) Οι θέσεις πρόσδεσης είναι περιορισμένες (άντε το πολύ 2-3 πλοία ακόμη μαζί με τα υπάρχοντα)

ιιι) Υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση από Αθήνα σε σχέση με τον Περαιά (χρειάζεσαι κοντά στη 1 ώρα από το πεδίο του Άρεως, περίπου μισή ώρα από το νομισματοκοπείο και 20 λεπτά από την Παλλήνη για να φτάσεις με λεωφορείο).

Β. Το status των γραμμών του:

ι) Το Ραφήνα-Μαρμάρι εξυπηρετείται μια χαρά από τα υπάρχοντα πλοία χειμώνα-καλοκαίρι, κατάσταση που αναμένεται να βελτιωθεί με την έλευση στη γραμμή του Πανόραμα.

ιι) Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος (η γραμμή που έχει ακούσει τα απίστευτα): Όσον αφορά το καλοκαίρι, 3 πλοία είναι αρκετά - αν έχουν τη δυνατότητα να βγάζουν διπλά δρομολόγια στις μέρες με μεγάλη κίνηση. Επειδή είμαι χρήστης της γραμμής, αρκεί να αναφέρω πως αρκετές φορές παρουσιάστηκε φέτος πρόβλημα με εισιτήρια ΚΑΙ σε καθημερινές. Τις μέρες της μεγάλης κίνησης πιθανότατα να χρειάζονται 4 και 5 δρομολόγια για να εξυπηρετηθεί η κίνηση (και δεν μιλάω για μόνο τις Παρασκευές - αλλά πχ για κάτι κουλές ΔευτεροΤρίτες που κατέβαινες χαλαρός για εισιτήριο και βρισκόσουν να παρακαλάς Θεούς και Δαίμονες για ένα "μαγικό χαρτάκι").

Γ. Το παράλογο (κατ εμέ):

ι) Χίος - Μυτιλήνη: Η απόσταση από τη Ραφήνα είναι τουλάχιστον 30 μίλια μικρότερη σε σχέση με τον Πειραιά.

ιι) Σάμος-Ικαρία: βρίσκονται γύρω στα 25 μίλια πιο κοντά στη Ραφήνα από τον Πειραιά

ιιι) Σύρος: 60 μίλια από Ραφήνα - κοντά 83 από Πειραιά

Πώς λοιπόν οι εταιρείες (ιδιαίτερα στις μέρες της κρίσης - με τα πετρέλαια στα ύψη κτλ) δεν έχουν καν αποπειραθεί να μεταφέρουν τις αναχωρήσεις (έστω για κάποιους απ αυτούς τους προορισμούς) σε ένα λιμάνι πιο κοντά στον προορισμό που θα δώσει από 1 έως 1.5 ώρα λιγότερο ταξίδι με μικρότερες καταναλώσεις και φυσικά πιο ανταγωνιστικές τιμές (μιας και για τους πολίτες πλέον τα ακτοπλοϊκά είναι ακριβά - εξ ού και η μειωμένη κίνηση);

Δ. Προοπτικές εξορθολογισμού:

ι) ΑνδροΤηνοΜυκονία: Η γραμμή δεν χρειάζεται αλλά και δεν σηκώνει 4ο βαπόρι (Θυμηθείτε πως έφυγε το Aqua). Πιστεύω όμως πως υπάρχει χώρος (και χρειάζεται) γρηγορότερο πλοίο (τουλάχιστον 1) που θα βγάλει ευκολότερα διπλά δρομολόγια τις δύσκολες μέρες του καλοκαιριού και θα δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όποια εταιρεία το φέρει. Πράγμα όμως, που θα σημάνει την αντικατάσταση τουλάχιστον ενός παλιού πλοίου (είτε της πλοικτήτριας του νέου είτε πιέζοντας την ανταγωνίστρια) ή και 2 παλιών πλοίων (εξαρτάται από το πόσο θα αξιοποιηθεί στη γραμμή). Κίνηση που πιστεύω πως είναι στα σκαριά είτε με την έλευση του Ιθάκη υπό την Blue Star είτε της πώλησής του σε κάποια από τις υπάρχουσες. Ενώ το χειμώνα φυσικά θα κάθεται ήσυχο κάνοντας 1 δρομολόγιο τη μέρα και τις αντίστοιχες ακινησίες.

ιι) Ας υποθέσουμε μία κίνηση της Hellenic να φέρει το Νήσος Μύκονος στη Ραφήνα (ή αντίστοιχη κίνηση ανταγωνιστή) για το δρομολόγιο Σύρος-Τήνος-Μύκονος-Ικαρία-Σάμος*. Ο χρόνος της διαδρομής συντομεύεται (λίγο με την Τήνο μέσα) αλλά με ένα σταθερό πρόγραμμα μπορεί να τα πάει πολύ καλά (πχ βγάζοντας τη Σύρο στις 2.30 ώρες - την Τήνο σε 3.15 και τη Μύκονο σε 4.00). (Κίνηση που φυσικά θα συμπιέσει το σενάριο ένα πιέζοντας ίσως και με αποχώρηση εξτρά πλοία από την ΑνδροΤηνοΜυκονία). Επίσης το χειμώνα με μία καλύτερη εκμετάλλευση θα ήταν σε θέση να δώσει και περισσότερα δρομολόγια προς ΙκαροΣαμία από φετινό αίσχος των τριών ανα βδομάδα**.

ιιι) Χίος-Μυτιλήνη: Εδώ η δρομολόγηση από Ραφήνα κάλλιστα μπορεί να πετύχει (με μόνο μειονέκτημα την προσπάθεια αλλαγής της συνήθειας του κόσμου να αλλάξει λιμάνι αναχώρησης). Η διαδρομή συντομεύεται κατά 1.00-2.00 ώρες γεγονός που μπορεί να προσφέρει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την εταιρεία που θα το αποπειραθεί.

E. Conclusion

H Ραφήνα δεν μπορεί να γίνει το κέντρο του Αιγαίου. Η ΑνδροΤηνοΜυκονία δεν είναι η κότα με τα χρυσά αυγά που μπορεί να σηκώσει 4-5 βαπόρια αλλά είναι μία γραμμή με παλιά πλοία όπου υπάρχει χώρος για νέα προς αντικατάσταση/διωγμό παλιότερων/αργότερων. Όμως η Σύρος, από Ραφήνα μπορεί να γίνει ένας ιδανικός προορισμός λόγω χρόνου/απόστασης προσφέροντας φθηνότερη μετακίνηση σε σχέση με σήμερα. Από την άλλη πλευρά με βάση τις σημερινές συνθήκες το ίδιο το λιμάνι της Ραφήνας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλες τις εταιρείες προς αυτούς τους προορισμούς, κάλλιστα όμως μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική πύλη εξόδου από την Αττική προς το Κεντρικό και το ΒόρειοΑνατολικό Αιγαίο προσφέροντας πλεονεκτήματα σε εταιρείες και επιβάτες, με μόνο κόστος την αλλαγή συνηθειών τους.

* Λέω για το Νήσος Μύκονος, μιας και με τα φετινά καλοκαιρινά δρομολόγια από Πειραιά "ανταγωνιζόταν" το απογευματινό highspeed για ΣυροΜυκονοΤηνία (βάζω τα νησιά με τη σειρά προσέγγισης), αλλά και επειδή όντας μονοπώλιο φαίνεται ευκολότερο να "σύρει" τους ΙκαροΣαμιώτες σε άλλο λιμάνι αναχώρησης/προορισμού. Επίσης αφήνω ανοιχτό το σενάριο ανταγωνιστή για λόγους που εξηγώ στο (**) μιας και απ ότι θυμάμαι μέχρι πριν εδώ και πολλά χρόνια πριν την τελευταία τριετία τα νησιά αυτά εξυπηρετούνταν από 2 πλοία (εδώ φυσικά καλούνται οι "ειδικοί" να παρέμβουν) .

**Δυστυχώς η ΙκαροΣαμία είναι η πιο πονεμένη ιστορία. Διάβαζα σε άλλο thread πως φέτος πως η κίνησή της ήταν πολύ πεσμένη και θα είχε ενδιαφέρον να είχαμε συγκεκριμένα στατιστικά για να δούμε αν η πτώση είναι αναλογική με τη συνολική πτώση της κίνησης.

Γιατί αν και δεν είμαι καθόλου γνώστης των συνθηκών κάτι μου λέει πως το μονοπώλιο της hsw με τις υψηλές τιμές και τα λίγα (καλοκαιρινά) δρομολόγια έκανε το θαύμα του. Προσωπικά, αν και ενδιαφερόμουν για διακοπές εκεί μόλις είδα τις τιμές των εισιτηρίων και τα δρομολόγια άλλαξα αμέσως σκέψη (μιας και ότι γλίτωνα από τις χαμηλές τιμές των ξενοδοχείων τα έδινα και με το παραπάνω στα εισιτήρια).

Υ.Γ. Δεν έχω "πληροφορίες" αλλά όλα αυτά είναι προσωπικές σκέψεις και προφανώς ανοιχτές σε κριτική

Edited by csst9728
Link to comment
Share on other sites

Το BENCHIJIGUA EXPRESS μια χαρά θα το θέλαμε, πχ. στη θέση κάποιου HS. Είναι Austal κι αυτό. Αν, βέβαια, ήταν οικονομικό κι αν ήταν άλλοι οι καιροί. Από τα SR δε, κλάσης ανώτερο! :P

Το benchijigua θα ηταν καλο για χιο μυτιληνη απο πειραια.......ο κεντερης αν ηταν στις καταναλωσεις των φυσιολογικων ταχυπλοων του μηκους του θα ειχε πετυχει.....αλλα......μηπως αξιζει στη νελ μια δευτερη ευκαιρια; εξαλλου ειναι καιρος κρισης, και πολυς κοσμος που θελει γρηγορα δεν εχει να πληρωσει αεροπλανο.....γιατι αλλο ενα ολοκληρο βραδυ και αλλο 5.5 ωρες που θα το κανει απευθειας για πειραια χωρις χιο.....αν δε αντι πειραια πουμε ραφηνα εκει σε 4.50- 5 ωρες απευθειας απο μυτιληνη........λαυριο ενα δεκαλεπτο παραπανω (αμελητεα διαφορα εν πλω αλλα ως αθηνα δεν ειναι και τοσο αμελητεα η διαφορα ραφηνα αθηνα και λαυριο αθηνα....)....τεσπα, τα 2 τελευταια ειναι λιγο αλχημειες, το πρωτο ομως πιστευω οτι γινεται ανετα......

EDIT: Το ραφηνα μυτιληνη, ιστορικα μιας και το ανεφερα, θα γινοτανε απο την καλλιστη με το corsica express seconda αν ερχοτανε, ειχε γραφτει και εδω στο φορουμ απο οτι διαβαζω.... παλιοτερα ειχε κανει και ο αιολος 1 μικρο χρονικο διαστημα αλλα οχι απευθειας.....και ειχε πληροτητες.........

Edited by giorgos_249
move
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το ellinikiaktoploia.net ένα εκ των ΚΡΗΤΗ ετοιμάζεται για το Βόρειο Αιγαίο........

Αυτή τη στιγμή το βρίσκω λιγάκι δύσκολο ότι θα γίνει αυτό!!! Γιατί το λέω?? Πρώτα από όλα το Κρήτη Ι θα είναι απασχολημένο με τις ετήσιες ακινησίες των υπόλοιπων πλοίων της ΑΝΕΚ. Ενώ το Κρήτη ΙΙ δεν προβλέπεται να κουνηθεί σύντομα από εκεί που είναι για να δραστηριοποιηθεί. Εκτός εάν υπάρξουν πολύ μεγάλες αλλαγές στο status quo της γραμμής!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Να το πάρουμε ως αστείο το σχόλιο του εφοπλιστή για γνωστή εταιρεία χωρίς παρόν αλλά με παρελθόν που έκλεισε 3 πλοία της P&O και περιμένει τις εγγυητικές τράπεζας;

Link to comment
Share on other sites

Να το πάρουμε ως αστείο[...] περιμένει τις εγγυητικές τράπεζας;
ενδεικτικο του ποσο φιλτραρονται οι διαφορες πληροφοριες και φημες πριν γραφτουν.

σε συνεχεια αυτου να προσθεσω οτι οι περισσοτερες μεγαλες πολυεθνικες, ζητανε απο ελληνες πελατες τους ειτε μονο μετρητα, ειτε εγγυητικες απο τραπεζες του εξωτερικου, ενω σιγα σιγα μεγαλοι ομιλοι (οπως πχ η TUI και οχι μονο αυτη) βαζουν ρητρες οτι οι υποχρεωσεις των ελληνων προς τους ξενους θα ειναι σε ευρω, ενω των ξενων προς τους ελληνες, αν υπαρξει αλλαγη νομισματος, θα ειναι στο νεο νομισμα.

αν μετα απο αυτα πιστευει κανεις οτι ειναι ευκολο να βγαλει καποιος εγγυητικες επιστολες που να αποδεχθει η P&O υποκλινομαι

Link to comment
Share on other sites

Επειδή μόλις πριν λίγες ώρες διάβασα το συγκεκριμένο κομμάτι λέει ξεκάθαρα ότι ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΟΥΝ ΟΙ ΦΗΜΕΣ!!!! Οπότε από αυτό και μόνο να περάσουμε και να καταδικάσουμε το πόσο φιλτραρονται οι φήμες είναι αν μη τι άλλο κριτική του ποδαριού και γκρίνια για να έχουμε να λέμε.

Προφανώς περιήλθε κάποια φήμη στα αυτιά τους από σοβαρή πηγή και την μεταφέρει με πάσα επιφύλαξη ετσι όπως μου δίνει να καταλάβω σε εμένα. Αλλιώς πολύ απλά θα έγραφε ότι έκλεισε 3 βαπόρια και οσονουπω βγαίνουν οι εγγυητικές κι ετοιμαζόμαστε για αγιασμούς και δεξιώσεις..

Link to comment
Share on other sites

Κοιταξτε.....τη στιγμη που η σαλαμις πηρε 2 ρο-ρο δεν το θεωρω απιθανο να φερει αλλη εταιρεια εστω τα 2 απο τα 3 που αναφερει........Εξαλλου δε λεμε να φερει και το spirit of britain, η P&O εχει και μερικα που ειναι λιγο πριν το σκραπ........ρο-ρο παντα.....γιατι εγ/ογ δε συζηταμε για ελληνικες εταιρειες απο αυτα.....αλλα ξαναλεω αυτα ειναι απιθανα πραγματα, σεναρια κανουμε..........αυτο παλι που λεει <<σε 3 χρονια>> τι μπορει να σημαινει;

Παντως σε αυτες τις σελιδες συνηθως πετανε βομβες χωρις υποσταση οπως πχ <<παραγγελια 2 εγ/ογ απο την ανεκ σε ναυπηγειο της κορεας>> λιγο καιρο μετα την παραγγελια του δηλος......

Link to comment
Share on other sites

Εάν κατάλαβα καλά, κυκλοφορούν φήμες ότι ο καπτά Μάκης έκλεισε 3 πλοία της P&O και περιμένει τις εγγυητικές για να τα φέρει και να ξαναμπεί στην ακτοπλοϊα. Και αναρωτιόμαστε εάν πρόκειται για αστείο? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Γιατί να είναι (στη φήμη πάντα) μόνο τα ro-ro; Και τα Pride of Dover και Calais δεν πωλούνται;

πάνω που απαλαχτήκαμε απο τη star hellas ανθή μαρίνα,τώρα θα έχουμε και άλλες υποψηφιότητες,εύχομαι να μη δούμε άλλο έκτρωμα της παγκόσμοιας ναυπηγικής ας τα κρατήσουν εκεί να τα χαίρονται όσο για τις φήμες περί καπτά-Μάκη εγώ ούτε σαν αστείο θα μπορούσα να το ακούσω,ευσεβείς πόθοι ίσως είναι το πιο σωστό...

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

Ηρθε το ΔΗΛΟΣ,ερχεται το ΠΑΤΜΟΣ οποτε νομιζω πολυ συντομα θα μας αποχαιρετισουν τα HORIZON,SUPERFAST VI και ισως καποιο μεγαλο BLUE STAR.Για το πρωτο ειδικα πιστευω οτι θα το 'ξεφορτωθουν' εστω κι αν δεν πετυχουν καλη τιμη(για τα δεδομενα της ΑΤΤΙΚΑ).

Link to comment
Share on other sites

Να το πάρουμε ως αστείο το σχόλιο του εφοπλιστή για γνωστή εταιρεία χωρίς παρόν αλλά με παρελθόν που έκλεισε 3 πλοία της P&O και περιμένει τις εγγυητικές τράπεζας;

Και ποιά εταιρεία εννοεί το δημοσιεύμα;

ως αστειο ή ως ενδεικτικο του ποσο φιλτραρονται οι διαφορες πληροφοριες και φημες πριν γραφτουν.

Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι οτι μιλάει για την GA. (Ήταν και καλός πελάτης της P&O)

Εγώ πάλι άκουσα απο ναυλομεσίτη, ότι εκπρόσωπος παραδοσιακού εφοπλιστή, που έχει συνεργαστεί στο παρελθόν και όχι μακρινό,με άλλους εφοπλιστές B) όντως κοιτάει πλοία της αναφερόμενης εταιρείας!!! Και φυσικά ΔΕΝ είναι ο Αγούδημος. Οπότε μένει να αφήσουμε το χρόνο να δείξει τί θα γίνει, γιατί όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά! Αλλά δεν ξέρουμε αν είναι αναμμένη ή σβηστή!! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νέα πλοία απο Δευτέρα στο λιμάνι της Κορίνθου! Νέα ανακατάταξη και φυσικά μεγάλες αλλαγές απο τον νέο χρόνο με πιθανές αλλαγές σινιάλων σε υπάρχουσα πλοία που ελλιμενίζοντε στην Κόρινθο.....!

και ποια ειναι αυτα τα νεα πλοια?θα μας αφησεις ετσι?δεν θα μας πεις?για τα σινιαλα δεν θα μας πεις κατι παραπανω?

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Βιαστικά συμπεράσματα βλέπω!! Μιας και τώρα γύρισα απο το εξωτερικό κι έχω φρέσκα νέα B) να πούμε ότι την γραμμή δεν θα την αφήσουν. Όλα είναι αποτελέσματα συμφωνίας Κυριων...!! Θα καταλάβετε τις επόμενες ημέρες τί θα έρθει Κόρινθο!!

Έλα τώρα μην παίζεις με την περιέργειά μας, και μας τρελαίνεις με τους γρίφους . Πες μας λοιπόν τι συμφώνησαν οι συνεταίροι στην HSW...θα πάει το ΡΟΔΟΣ στην Κόρινθο στη θέση του Κατάνια? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...