Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

2 hours ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Καλά σκισμένα καθίσματα βρίσκουμε σε πολλά πλοία, δεν είναι ανάγκη τώρα να κλαίμε για το πως θα γίνουν πιο πλούσιες οι εταιρείες μη τυχόν και μας αφήσουν χωρίς συγκοινωνία !

Με την ίδια λογική μη κλαίνε οι εταιρείες για το πως θα γίνουμε πιο φτωχοί εμείς.. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, Ariadne said:

Μερικές φορές όμως είναι και ανάγκη.

Δεν μπορείς να πας κολυμπώντας στην Κρήτη ...

Στις περισσότερες ανάγκες δεν υπολογίζεις τα χρήματα...

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Nikos_Chania said:

Στις περισσότερες ανάγκες δεν υπολογίζεις τα χρήματα...

Το ότι έχεις ανάγκη δεν συνεπάγεται απαραίτητα ότι έχεις και χρήματα πάντως. 

 

Τέλος πάντων, νομίζω το εξαντλησαμε όσο δεν παει :)

Link to comment
Share on other sites

Είπε κανείς οτι έχεις χρήματα αν είναι για ανάγκη; θες να μιλήσουμε ωμά; δε νομίζω.

Ναι το εξαντλήσαμε. Και το εξαντλήσαμε διότι παν μέτρο άριστο, αλλά πολλοί θα ήθελαν να ταξιδεύουν με μηδενικό ναύλο ει δυνατόν!

Ο καθενας κατεύθυνε την συζήτηση εκεί που τον βόλεψε ενώ εγώ ξεκαθάρισα οτι 500άρια για να φύγει μια 4μελης οικογενεια απο την Κρήτη είναι ουτοπικά ποσά!! Απο κει και πέρα ειπώθηκε οτι ειναι πολλα ακομα και τα 400, οτι δεν εχει παντα εσωτερικη καμπινα, οτι δεν εχουν ολοι οι συμπατριώτες μας να δωσουν και πάει λέγοντας!!

Δεν είπε κανένας σας όμως τι θα ήταν ικανοποιητικό ποσό, και σε τι θέση, για να ταξιδεψει μια οικογενεια!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ανεβάστε τις τιμές όλες οι εταιρείες,  μοιράστε κ σε κάθε επιβάτη κι από 1 κουπί για να μην καίτε καθόλου καύσιμα!!!!

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αυξήσεις στα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα στην ακτοπλοΐα

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής τού ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα.

Ωστόσο, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν -από την άλλη πλευρά- ότι οι ακτοπλοϊκές δεν θα μπορούσαν να μετακυλήσουν και όλο το κόστος από την επιβάρυνση του νέου καυσίμου στον επιβάτη ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση είναι μειωμένη. Ως εκ τούτου μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατά περίπτωση, από τις αμέσως επόμενες εβδομάδες μπορεί να κριθεί αναγκαία από τις διοικήσεις των εταιρειών προκειμένου να περιορισθεί η ζημιά, από τη χρήση του νέου καυσίμου.

Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωναν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.

Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών.

Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.

 

Περισσότερα στο euro2day

Link to comment
Share on other sites

η μιση αληθεια ειναι ψεμα ως γνωστον

το θεμα παρουσιαζεται, λιγο ως πολυ, ως μια ξαφνικη αποφαση που αναγκαζει τις εταιριες να χρησιμοποιουν κατα 25% ακριβοτερο καυσιμο και οι καημενες εχουν αναγκη τη στηριξη ολων μας ( και των πελατων τους και του κρατους).

η παλια καλη greek way επιχειρηματικοτητα. ολα τα εσοδα πρεπει να ειναι κερδος και τα εξοδα να τα μοιραζεται το δημοσιο με τους πελατες.

Quote

ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.

Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.

πουθενα δεν αναφερεται, οτι προκειται περι κανονισμου ο οποιος ειναι γνωστο εδω και 12 χρονια οτι θα εφαρμοσθει απο 01.01.2020. ουτε βεβαια γινεται ουσιαστικη αναφορα στην εναλλακτικη επιλογη (scrubbers). γινεται μονο επιγραμματικα, χωρις να γραφεται τι γινεται στην υπολοιπη ευρωπη

θα μου πειτε σιγα μη δυσαρεστησουν τα Ελληνικα ΜΜΕ τις ακτοπλοϊκες που δινουν τοσα καθε χρονο σε διαφημιστικη δαπανη

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, proud_ionian said:

χωρις να γραφεται τι γινεται στην υπολοιπη ευρωπη

Για αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων δεν ξέρουμε ακόμα, αλλά  ο ΦΠΑ που ισχύει στις ευρωπαϊκές χώρες είναι μη συγκρίσιμος, ειδικά σε αυτές που έχουν σημαντική επιβατική κίνηση (σελ. 41)

Link to comment
Share on other sites

@Orestis δεν αναφερομουν στο υψος στου ΦΠΑ, που ειναι γενικοτερο προβλημα στην Ελλαδα

(και ειναι επιβαρυνση στον καταναλωτη - επιβατη. δεν ειναι παρακρατηση απο το ναυλο.)

το σχολιο μου εχει να κανει με την προετοιμασια των ακτοπλοϊκων εταιριων για την εφαρμογη των γνωστων κανονισμων.

 

Link to comment
Share on other sites

Ας δυμε λιγο συνολικα το θεμα.

Οι ακτοπλοικες εταιρειες στο συνολό τους , δεν μείωσαν τους ναυλους οταν καταργηθηκε ο επιναυλος ήτοι 3% αλλα απορροφησαν την αυξηση του ΦΠΑ στους ναυλους επιβατών από 13% σε 23%.

Η νομοθεσία για τα νέα καύσιμα έρχεται οντως από το παρελθόν , δεν ήθρε ουρανοκατέβατη όμως ΄

Τα scrubbers δεν αποτελούν λύση τόσο για τα πλοία κάποιας ηλικίας όσο και γι αυτά που είναι μικρού ή μεσσαίου μεγέθους. Είτε για οικονομικούς λόγους είτε κυρίως για τεχνικούς. Για παράδειγμα πλοία σαν τα ΚΡΗΤΗ π.χ ίσως να μπορούν να τοποθετηθούν αλλά το προσδόκιμο εκμετάλλευσής του είναι μικρό οποτε για οικονομικούς λόγους είναι σχεδόν αδύνατον να μπουν. Οπως επίσης και σε πλοία μεγέθους σαν το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ ή μικρότερου είναι σχεδόν αδύνατη η τποθέτησή τους για τεχνικούς λόγους αφού δεν υπάρχει οφέλιμος χώρος ειτε στα μηχανοστασια τους ειτε σε βοηθητκούς χώρους αυτών. Μπορεί να εχει διαρρεύσει ότι προθεση ειναι να τοποθετηθούν σε αυτά τα πλοία αλλά είναι αμφίβολο αν αυτο θα επιτευχθεί τελικά αφού μέχρι στιγμής δεν έχει εκπονηθεί η μελέτη. Με άλλα λογια τα ποστάλια δεν είναι σαν τα ποντοπόρα όπου ντεφάκτο μπορούν να τοποθετηθούν και πλέον είναι αποκλειστικά επιλογή του πλοιοκτήτη το τι θα κάνει. Επειτα σε κάποια πλοία που έχουν μπει έχουν παρατηρηθεί προβλήματα με κρακ και back pressure όπως συνέει πέρυσι σε βορειοευρωπαικό ποστάλι που είχε τοποθετήσει το πλέον επώνυμο σύστημα και είχε ως αποτέλεσμα την έκρηξη στο μηχανοστάσιο

Γι αυτό και στη Ελλάδα μονάχα οι Μινωικές έχουν τοποθτήσει συστήματα κι αυτές στις δυο εκ των τεσσάρων κυρίων μηχανών έκαστου πλοίου της.

Οσο αφορα την τιμή του 0,5% ουδείς ήξερε ποιά πραγματικά θα ήταν η τιμή του ακόμη και λίγες ημέρες πριν την χρήση του. Εκτιμήσεις ανέφεραν ότι θα είναι 10-15% πιο αυξημένο , εν τέλει στον Πειραιά έρχεται με 25% επιπλέον κόστος ξεπερνώντας ακόμη και το M.G.O

Σίγουρα ένα τέτοιο επιπλέον κόστος δεν μπορεί να απορροφηθεί εύκολα από μια εταιρεία η οπόια έχει ήδη αποορροφήσει ένα 7% από τα περασμένα έτη(ΦΠΑ - Επίναυλος) ιδιαίτερα όταν έχει στο στόλο της ενεργοβόρα πλοία που διανύουν καθημερινά πολλά μίλια στο Αιγαίο. Και από την στιγμή που το κόστος καυσίμων αποτελεί το 40% -60% του ημερήσιου λειτουρικού κόστους κάθε πλοίου ανάλογα με την κατάναλωση και τα μίλια που κάνει καθημερινά.Ακόμη και scrubbers να μπουν μιλάμε για μια επένδυση 2-3 εκατ.ευρώ για κάθε πλοίο. Οπότε θεωρώ ότι αργά ή γρήγορα θα έχουμε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων όχι όμως της τάξης του 25%. θεωρώ ότι θα συγκρατηθεί σε μονοψήφιο ποσοστό ιδιαίτερα στους ναύλους επιβατών.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Απορίες:

Είχαμε επίναυλο στο Αιγαίο 3% ? Πότε και σε ποιες γραμμές?

Σχετικά με την "απορρόφηση" της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 24%. Επειδή αυτή η αύξηση δεν έγινε μονομιάς, έχετε στοιχεία για την "απορρόφηση" της κάθε φορά που ανέβαινε ο συντελεστή ΦΠΑ?

Στις γραμμές που παρακολουθώ, κυρίως βόρειο Αιγαίο, την τελευταία δεκαετία βλέπω συνεχή αύξηση των τιμών στα εισιτήρια, παρά την κάθετη εσωτερική υποτίμηση που βιώσαμε και βιώνουμε όλοι, και παρά τη διακύμανση των τιμών των καυσίμων. Από που προκύπτει ότι ως τώρα μας έκαναν χάρη?

Πρώτη φορά ακούω για "μερική" εγκατάσταση scrubbers. Πέρα από το να μετράμε τους σωλήνες και τις εξαγωγές, υπάρχει κάποια τεκμηρίωση επ΄αυτού?

Αφού δε μπορούν (ή δε συμφέρει) να βάλουν scrubbers, θα μπορούσαν οι ακτοπλοϊκές να προχωρήσουν σε μετατροπή των μηχανών για την καύση LNG. Μπορεί να μην υπάρχει στα λιμάνια η αναγκαία υποδομή έτοιμη, αλλά δεν θυμάμαι να πίεσε κάποιος δυνητικός χρήστης ώστε να ολοκληρωθεί αυτή. Τόσα χρόνια θα είχε γίνει πραγματικότητα.

 

Link to comment
Share on other sites

Επίναυλο 3% Επι του καθαρού ναύλου είχαμε μέχρι λιγο πριν το καλοκαίρι του 2015. Οι περισσότερες εταιρείες δεν μείωσαν αντιςτοιχα τα εισιτήρια τους . Τις μόνες που θυμάμαι να προέβησαν σε μείωση  ήταν τις Μινωϊκές.

η αύξηση του ΦΠΑ στους ναυλουσ Επιβατών απο 13 σε 24% έγινε μονομιάς . Σημειώνω στους ναύλους επιβατών κι όχι οχημάτων που παντα ήταν στον υψηλότερο συντελεστή .

χαρη δεν κανει καμια εταιρεία κι ούτε είπα αυτο το πράγμα . Εγω ανέφερα δυο περιστατικά που στην μια οι εταιρείες δεν μείωσαν τις τιμες άρα δεν έκαναν χαρη και στην άλλη οτι τις απορρόφησαν . Αναφέρθηκα αποκλειστικά σε δυο περιπτώσεις που έγιναν διαφοροποιήσεις στις κρατήσεις του κράτους. Τωρα το τι έκανε η κάθε εταιρία στην εμπορική πολιτική των ναύλων ειναι άλλο θέμα . 
 

τεκμηριωση για την μερική εγκατάσταση υπαρχει αλλα δεν μπορει να αναρτηθεί εδω . Σίγουρα πάντως δεν ειναι τεκμηρίωση η αλλαγή 4 οχετών . 
 

Για το LNG σίγουρα αποτελεί την λύση του μέλλοντος .στην Ελλάδα υπάρχουν κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες μελετών και προσελκύσης ενδιαφέροντος απο τις Ασιατικές χώρες αλλα ακομη ειναι σε πολυ πρώιμα επίπεδα . Πέραν αυτού και τεχνικά η εγκατάσταση LNG στα ήδη υπάρχοντα ακτοπλοϊκά πλοία θεωρω πως θα ειναι εξαιρετικά δύσκολη και ειδικα στα μικρομεσαία πλοία .

Link to comment
Share on other sites

Απο 8 Ιανουαρίου η αναμενόμενη αύξηση τιμολογίων σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετεί μονοπωλιακά ο ομιλος της Αττικα κατα περίπου 7%. Κερδισμένη για ακόμα μιά φορά η Κρήτη, οπου εννοείται λόγω ανταγωνισμού οι τιμές παραμένουν ίδιες τουλάχιστον στις οικονομικές θέσεις που μόλις κοίταξα.

Link to comment
Share on other sites

Τώρα είναι κερδισμένη η Κρήτη, αλλά η ΑΝΕΚ και γενικότερα η κοινοπραξία δε ξέρω κατά πόσο είναι κερδισμένοι με τη παρούσα κατάσταση και τον εν λόγω ανταγωνισμό .  Και εχοντας αυτό σαν παρατήρηση δε ξέρω στο μέλλον οι Κρητικοί και οι επισκέπτες του νησιού κατά πόσο θα συνεχίσουν να βγαίνουν κερδισμένοι... 

Link to comment
Share on other sites

Ποιος μίλησε για μονοπώλιο;;; Δεν το κατάλαβες καλά. 

Απο την στιγμή που δεν έχουμε μεταφορικό ισοδύναμο, το γεγονός οτι οι τιμές δεν αυξήθηκαν είναι θετικό, για τον επιβάτη πάντα.

Για τις εταιρείες δεν με απασχολεί, πάντα έβρισκαν τρόπο να κερδίζουν με αφορμή τα καύσιμα, τον φπα κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...