Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Μάλλον σε είδαν ότι είσαι καινούργιος στα πιάτσα των Κυκλάδων και σε πιάσανε λίγο κότσο :D:confused::D !!

Στη κατηγόρια V2 ανήκουν τα αυτοκίνητα τύπου τζιπ (Βλέπε Cherokee), ακριβά αυτοκίνητα τύπου Mercedes, ΒΜW (γενικά τα μακρόστενα)!!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Δεν ισχύει η φοιτητική έκπτωση στο HighSpeed 5, στα δρομολόγια προς τη Κρήτη? Γιατί σήμερα που πήγα να κλείσω για κάποιο γνωστό μέσω του συστήματος κρατήσεων της HSW κάποιο φοιτητικό εισιτήριο, δε μου έβγαζε την έκπτωση στη τιμή ενώ λέει από κάτω ότι οι φοιτητές δικαιούνται έκπτωση??

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το κοίταζα και εγώ εχθές κατα σύμπτωση! Όντως φαίνετε ότι στο δρομολόγιο των Χανίων κόψανε εντελώς. Όταν πήγαινε το 4 δεν υπήρχε έκπτωση τα Σαβ-ακα. Τώρα το κόψανε εντελώς. Απαράδεκτο γιατι έχει και φοιτητές στα Χανιά αρκετούς. Πάντως στους άλλους προορισμούς δίνει κανονικά την φοιτητική έκπτωση στην οικονομική θέση.

Link to comment
Share on other sites

Ισχύει κανονικά η έκπτωση, προσπάθησα να κλείσω το πρωί εισιτήρια και είχα το ίδιο πρόβλημα, τελικά έκανα την κράτηση τηλεφωνικά και με ενημέρωσαν πως έχουν κάποιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο δρομολόγιο στο site και πως θα το αποκαταστήσουν άμεσα.

Link to comment
Share on other sites

εγώ έβγαλα φοιτητικό εισιτήριο κανονικά για την Πέμπτη, η έκπτωση ισχύει όλες τις μέρες της εβδομάδας, αλλα δυστυχώς, δεν έχει 50% έκπτωση όπως πέρυσι, αλλά 25. :P

Link to comment
Share on other sites

Και πέρυσι 25% είχε το highspeed...τα κρητικά έχουν 50%...και σε όλα τα highspeed ίσχυε φοιτητικό πέρυσι Δευτ-Πεμπ...και φέτος απο Ιούνιο έτσι θα το κάνουν πιστεύω (αν δεν ισχύει ήδη):P

Link to comment
Share on other sites

Πέρυσι, τουλάχιστον όταν ταξίδεψα εγώ, ειχε βάλει και το Highspeed (το 4 τοτε) 50% έκπτωση, λόγω ανταγωνισμού. Φέτος δεν έχουν κόψει την έκπτωση για το ΠΣΚ προς το παρόν, τουλαχιστον εγώ έβγαλα φοιτητικό για την επιστροφή της Κυριακής

Link to comment
Share on other sites

Όντως φέτος έχουν κοινή φοιτητική έκπτωση (25%) σε όλες τις γραμμές των Highspeed και ισχύει για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Για όσους χρησιμοποιούν συχνά τα πλοία της εταιρίας συμφέρει να επωφεληθούν από το πρόγραμμα Bonus Miles που σου επιστρέφει το 10% της αξίας των εισιτηρίων που χρησιμοποιείς (με δωρεάν εισιτήρια αντίστοιχης αξίας), μόλις συμπληρώσεις 1000 μίλια.

Link to comment
Share on other sites

Ελεύθερα τα ναύλα στην ακτοπλοία για το Πάσχα

Την απελευθέρωση των ναύλων της ακτοπλοΐας για τα πλοία που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, πριν το Πάσχα, προανήγγειλε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι στόχος της κίνησης αυτής είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, που θεωρείται μία περίοδος αιχμής για την ελληνική ακτοπλοΐα.

Εξάλλου ο κ. Κεφαλογιαννής πρόσθεσε ότι υπάρχουν ελλείψεις σε κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν έχουν εκδηλώσει ακόμη ενδιαφέρον για τις γραμμές αυτές.

Για το λόγο είπε θα απευθυνθεί σε ξένες ακτοπλοϊκές εταιρίες προκειμένου να εκδηλώσουν αυτές ενδιαφέρον για τις εν λόγω γραμμές.

Σημειώνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που ο κ. Κεφαλογιάννης κάνει λόγο για την δραστηριοποίηση ξένων ακτοπλοϊκών εταιριών στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Μέχρι σήμερα καμία ξένη ακτοπλοϊκή εταιρία δεν έχει ανταποκριθεί στην πρόσκληση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

http://www.euro2day.gr/articles/99194/

Σήμερα θα σας μιλήσω μόνο για την ακτοπλοΐα. Είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτούργησε η απελευθέρωση στα 4 λιμάνια, του Λαυρίου, της Ελευσίνας, της Ραφήνας και της Κύμης. Επίσης, για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ανταγωνισμός στο Βόρειο Αιγαίο από τον Πειραιά. Οι ναύλοι σε πολλές περιπτώσεις είτε καθηλώθηκαν είτε μειώθηκαν παρά το γεγονός ότι έχουμε 100% αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Πιστεύουμε λοιπόν, ότι η απελευθέρωση δεν σημαίνει αύξηση των τιμών, αλλά αντίθετα καθήλωση των τιμών στις περισσότερες των περιπτώσεων και βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε απελευθέρωση και από το λιμάνι του Πειραιά. Βεβαίως δεν θα υπάρξει απελευθέρωση στα επιδοτούμενα τμήματα της ”άγονης γραμμής”, όπου η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να καλύψει τις ανάγκες των νησιών και δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταφορικό έργο.

Κανένα από τα 120 κατοικημένα νησιά της χώρας μας δεν πρέπει να μείνει χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση με το κέντρο. Πάντως τα κριτήρια της απελευθέρωσης, θα σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, θα ισχύσει δηλαδή εκεί όπου δραστηριοποιούνται 2-3 εταιρείες και όπου υπάρχει μεγάλο μεταφορικό έργο ή εξασφαλίζονται άλλες συνθήκες που ενισχύουν τον ανταγωνισμό. Το πρώτο μεγάλο τεστ θα γίνει κατά την περίοδο της μεγάλης ζήτησης το Πάσχα.

http://www.euro2day.gr/articles/99194/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Διάβαζα στο ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ, ένα άρθρο που αναφερόταν στην απελευθέρωση των τιμών:rolleyes: Και σύμφωνα με τα λεγόμενα των εταιρειών (προς τους μη έχοντας γνώση, προφανώς) ότι αντί για αυξήσεις στα εισιτήρια θα υπάρξουν μειώσεις λόγω του ανταγωνισμού των εταιρειών:PB)

Και αναφέρει σαν παραδείγματα:

10% από την HSW με το πρόγραμμα Bonus Miles

Δωρεάν μετακίνηση των ΙΧ με τα πλοία της ΑΝΕΚ στα ημερήσια δρομολόγια!!

Έκπτωση από τη ΜΙΝΟΑΝ 20% στα μετά επιστροφής εισιτήρια

10 € για Χιο από τη ΝΕΛ!!

Με συγχωρείτε αλλά το κόσμο που ταξιδεύει μια φορά το χρόνο μπορεί να τον ξεγελάσετε ότι αυτές οι εκπτώσεις προήλθαν από την απελευθέρωση, αλλά τους έχοντας γνώση (όπως οι Shipfriends) αυτές οι εκπτώσεις ίσχυαν πολύ πιο πριν την απελευθέρωση!!:rolleyes::P

Link to comment
Share on other sites

Ξέρει κανείς τι παίζει με το εισιτήριο των αυτοκινήτων. Υπάρχει ξεχωιστό τιμολόγιο για κάθε εταιρεία ή είναι ίδιες οι κατηγορίες σε όλα?

Γιατι εγώ για Highspeed από Ραφήνα για Μύκονο για SMART μου το περάσανε στη κατηγορία ΙΧ1 <3.70 30% και κάνει 46.50. Και ένα άλλο αυτοκίνητο GOLF με στην κατηγορία V1 με 66.50! Υπάρχει και V2 απ'όσο ξέρω με 80 ευρώ. Ξέρει κανείς αν ισχύουν αυτά για όλες τις εταιρείες??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Από ένα έως και πέντε ευρώ ανά διαδρομή, αυξάνουν την τιμή των εισιτηρίων τους, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές προκειμένου, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, να αντισταθμίσουν μέρος της συνεχιζόμενης αύξησης των δαπανών που προκύπτουν από τη υπέρμετρη άνοδο της τιμής πετρελαίου, που κατά συνέπεια έχει οδηγήσει σε σημαντικές αυξήσεις στο κόστους των αεροπορικών καυσίμων.

Έτσι από την Παρασκευή, 5 Μαΐου, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αυξάνουν τον επίναυλο καυσίμου κατά ένα ευρώ ανά διαδρομή στα εισιτήρια εσωτερικού και έτσι από 9 ευρώ που είναι σήμερα διαμορφώνεται σε 10 ευρώ, ενώ για τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων εξωτερικού, αλλά και για τα διηπειρωτικά ταξίδια, (Νέα Υόρκη, Μόντρεαλ, Τορόντο, Γιοχάνεσμπουργκ), ο επίναυλος αυξάνεται κατά 5 ευρώ ανά διαδρομή και διαμορφώνεται σε 20 και 55 ευρώ αντίστοιχα.

Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι από την επιβάρυνση τελών καυσίμου εξαιρούνται τα νήπια έως δύο ετών.

http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/04/28/1182459.htm

Στις αεροπορικές εταιρίες (δημόσιες και ιδιωτικές) ο επίναυλος καυσίμων έχει εφαρμοστεί από πέρσι και φτάνει πλέον τα 10€ για τις πτήσεις του εσωτερικού, δηλαδή 10-40% επιπλέον της τιμής του εισιτηρίου. Αυτό αφορά την επιβάρυνση μόνο λόγω καυσίμων και όχι οποιαδήποτε άλλη αύξηση έχουν εφαρμόσει η εταιρίες.

Αντίθετα, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, το κόστος των οποίων εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το κόστος των καυσίμων, ακόμα περιμένουν τι θα αποφασίσει ο υπουργός…

Link to comment
Share on other sites

Αντίθετα, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, το κόστος των οποίων εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το κόστος των καυσίμων, ακόμα περιμένουν τι θα αποφασίσει ο υπουργός…
Και τι να κάνουμε βρέ Ορέστη (εμείς ως απλοί επιβάτες)?

Να κλάψουμε,να διαμαρτυρηθούμε στον Κεφαλογιάννη ή να βάλουμε ρεφενέ να ενισχύσουμε τους αναξιοπαθούντες ακτοπλόους?:P

Link to comment
Share on other sites

Απλά επειδή γκρινιάζουμε και μας φταίνε όλα στην ακτοπλοΐα, θα πρέπει να βλέπουμε σφαιρικότερα τα πράγματα ώστε να αξιολογούμε αντικειμενικότερα τις καταστάσεις. Φυσικά πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τους νησιώτες, αλλά με αυτή την προχειρότητα και ανευθυνότητα που αντιμετωπίζει την κατάσταση το υπουργείο, θα έρθουν πολύ χειρότερες ημέρες στην ακτοπλοΐα.

Link to comment
Share on other sites

Με βαση το γεγονος οτι οι αεροπορικες εταιρειες αλλα και αλλου ειδους εταιρειες οπως οι εταιρειες courrier για παραδειγμα, εχουν το δικαιωμα να επιβαλλουν -και επιβαλλουν- επιναυλο λογω καυσιμων, το αιτημα των ακτοπλοων ειναι κατα τη γνωμη μου ευλογο. Δεν μπορει να επιτρεπεται σε ολους τους αλλους να βαλουν επιναυλο, και να στερειται αυτη η δυνατοτητα απο τους ακτοπλοους. Δεν ειναι ομως ενα τοσο απλο ζητημα.

Ο επιναυλος λογω αυξημενης τιμης στα καυσιμα(στα αγγλικα BAF for Bunker Adjustment Factor) οπως και ολοι οι επιναυλοι που μπορει να εχουν σαν αφορμη ειτε επιπλεον premium που πρεπει να πληρωθει στις ασφαλιστικες εταιρειες για war risks(σε περιπτωση που ενα πλοιο προσεγγιζει η παραπλεει περιοχη που ειναι σε συρραξη) η ακομα και μεταβολες στις ισοτιμιες νομισματων(currency adjustment factor), στην πραγματικοτητα δεν υπαρχει ενιαιος τροπος να υπολογιστει με συνεπεια να ειναι εν τη γεννεσει του ενα μεγεθος εντελως υποκειμενικο και στρεβλο.

Επειδη σε μια προηγουμενη ζωη ειχα την ευκαιρια να ζησω αυτο το θεμα απο πρωτο χερι, ας παρουμε το παραδειγμα μιας εταιρειας και ας προβληματιστουμε για το πως αυτη η εταιρεια θα υπολογισει το εξτρα κοστος που την βαρυνει απο τα καυσιμα και που θελει(αναγκαστικα η καυμενη) να περασει στους πελατες της. Πως λοιπον θα γινει αυτος ο υπολογισμος σε σχεση με την σημερινη τιμη των καυσιμων?

- Θα υπολογιστει σαν ζημια η διαφορα της τιμης πριν απο 1, 2, 3, 12, 24 μηνες σε σχεση με τη σημερινη? Πως? Ειδικα στην Ελλαδα που οι εταιρειες δεν κανουν hedging στα καυσιμα οπως εχουμε πει, καμια αγορα δεν γινεται στη ιδια τιμη με την προηγουμενη οποτε ενας τετοιος υπολογισμος ειναι πρακτικα ανεφικτος.

- Θα υπολογιστει σαν ζημια η διαφορα της σημερινης τιμης με την μεγιστη τιμη καυσιμων την οποια εχει υπολογισει η εταιρεια στο Business plan της οταν παραγγελνε ενα ταχυπλοο η οταν εγκαινιαζε μια καινουρια γραμμη? Και που ειναι το επιχειρηματικο ρισκο?

- Θα υπολογιστει ο επιναυλος βγαζοντας μεσους ορους τιμων καυσιμων στα προηγουμενα χρονια σε σχεση με σημερα?

- Πως θα συνυπολογιστει στον επιναυλο το γεγονος οτι ολα αυτα τα χρονια που πληττονται οι εταιρειες απο τις αυξημενες τιμες, τα πλοια τους ΔΕΝ κανουν τις κανονικες τους ταχυτητες αλλα μειωμενες?

Οπως γινεται κατανοητο απο τα παραπανω, το να υπολογισει κανεις ενα αληθινο ποσο σαν επιναυλο ειναι εντελως ουτοπια και πρακτικα αδυνατον. Αν τελικα εφαρμοστει επιναυλος στα καυσιμα, ενας τροπος ωστε να γινουν κατανοητα τα παραπανω ειναι αν πχ ειστε σε μια μεταφορικη εταιρεια και σας ζητουν επιναυλο, απαιτηστε να σας δωθει η να σας εξηγησει καποιος απο τη ναυτιλιακη τη μαθηματικα φορμουλα με βαση την οποια υπολογιζεται ο επιναυλος. Ουτε μια στο εκατομμυριο δεν προκειται να βρειτε καμια εταιρεια που να ειναι οχι μονο διατεθειμενη αλλα και ικανη να το κανει αυτο για προφανεις λογους που ειπαμε παραπανω.

Εστω ομως οτι υπηρχε ενας θεωρητικος τετοιος τροπος, τοτε θα επρεπε το ποσο του επιναυλου να ειναι διαφορετικο για καθε εταιρεια, αφου καμια εταιρεια δεν εχει το ιδιο κοστος, τις ιδιες καταναλωσεις, τους ιδιους τυπους πλοιων, τις ιδιες ταχυτητες, τους ιδιους τυπους καυσιμων αλλα και τις ιδιες τιμες/ορους αγορας απο τους προμηθευτες των καυσιμων. Με αλλα λογια σε μια ιδανικη κατασταση, ο επιναυλος θα επρεπε να διαφερει απο εταιρεια σε εταιρεια.

Για σκεφθειτε ομως και τα παρακατω:

- Στις περιπτωσεις που γνωριζω εξ' ιδιας πειρας, ο επιναυλος προφανως και δεν συμπεριλαμβανεται στον καθαρο ναυλο αλλα υφισταται στη μορφη lumpsum πανω στο συνολικο κοστος. Με αλλα λογια πανω στον επιναυλο δεν υπαρχουν κρατησεις και πηγαινει αυτουσιος στην τσεπη της εταιρειας, οποτε συμφερει περισσοτερο απο μια απλη αυξηση στα εισιτηρια(τουλαχιστον αυτο εχω δει να συμβαινει στο εξωτερικο, δεν ξερω αν διαφερει κατι στην ελληνικη νομοθεσια αλλα δε φανταζομαι).

- Στην περιπτωση που υπαρξει ικανη πτωση στις διεθνεις τιμες των καυσιμων, δεν θα επρεπε να υπαρχει και μια δεσμευση των εταιρειων οτι κατω απο μια συγκεκριμενη τιμη, θα καταργειται αυτοματα και ο επιναυλος? Εδω γελανε, γιατι ουτε οι εταιρειες θελουν κατι τετοιο αλλα και δεν ξερουν να το κανουν στην πραγματικοτητα απο τη στιγμη που οπως ειπαμε παραπανω δεν υπαρχει τροπος υπολογισμου της πραγματικης τιμης.

- Μια εταιρεια οπως η ΝΕΛ που ειναι μεσα ως τα αυτια, δικαιολογειται να εγειρει απαιτησεις για επιναυλο εκ των πραγματων. Οι αλλες εταιρειες ομως του Χρηματιστηριου που ΟΛΕΣ εμφανιζουν(στα χαρτια τουλαχιστον) κερδη και αναπτυξιακη πορεια, ποσο δικαιο ειναι να επικαλουνται το κοστος των καυσιμων απο τη στιγμη που εμφανιζουν αυξηση στα κερδη σε σχεση με περυσι?

- Ποσο δικαιο ειναι πληρωνει τον ιδιο επιναυλο ενας επιβατης που παει στην Κυθνο με ενα επιβατη που παει στη Ροδο? Αλλη η αποσταση Πειραια-Κυθνου και αλλη Πειραια-Ροδου, χωρια που τα πλοια που κανουν Δυτικες Κυκλαδες δεν καινε ουτε τα μισα καυσιμα σε σχεση με αυτα που πανε στη Ροδο, γιατι λοιπον να πρεπει να πληρωνει τον ιδιο επιναυλο ο επιβατης της Κυθνου με αυτον της Ροδου?

Τι γινεται ομως στην πραγματικοτητα? Στην πραγματικοτητα το υψος του επιναυλου το διαμορφωνουν μεταξυ τους οι μεγαλες εταιρειες(στον οποιοδηποτε τομεα) και ακολουθουν οι μικρες στις ιδιες συνηθως τιμες. Στην δικη μας περιπτωση δηλαδη οπου εχουμε και ολογοπωλιο, φανταζομαι οτι το θεμα θα αποφασισθει(αν δεν εχει ηδη γινει αυτο) στην Ενωση των ακτοπλοων οπου θα βγει ενα ποσο ανα εισιτηριο και θα εφαρμοστει απο ολες τις εταιρειες. Θα προκειται δηλαδη για ενα ποσο που καμια σχεση δεν θα εχει με το πραγματικο κοστος της αυξησης των τιμων σε καθε εταιρεια, αλλα θα ειναι ενα ποσο που θα ικανοποιει ολους και θα ειναι αρκετο για να καλυψει μερικα η ολα τα εσοδα που λειπουν σε καθε εταιρεια και θα εχουν προκυψει οχι απαραιτητα απο το κοστος των καυσιμων αλλα και απο αστοχες επιχειρηματικες αποφασεις η κακοδιαχειριση.

Σας τα εκανα zeppelin με τον επιναυλο μου φαινεται αλλα ειναι για μενα πολυ ζουμερο θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Όντως δεν είναι τόσο εύκολη η καθιέρωση του μέτρου του επίναυλου, αλλά στην περίπτωση της ακτοπλοΐας, που όλα είναι θεσμικά προσδιορισμένα (τιμές, συχνότητα δρομολογίων, συνθέσεις πληρωμάτων, περίοδος δρομολόγησης κλπ) αυτό είναι το τελευταίο που απασχολεί τις εταιρίες.

Ο επίναυλος δεν έρχεται να καλύψει το σύνολο της ζημιάς που υφίσταται μια εταιρία, αλλά μέρος αυτής. Πολλές εταιρίες που έχουν επιβάλει επίναυλο (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές, μεταφορών) δεν χρειάστηκε να τον αιτιολογήσουν με μαθηματικές φόρμουλες στους πελάτες τους, ούτε φυσικά όλες οι υπόλοιπες εταιρίες που επέβαλαν αυξήσεις λόγω των καυσίμων (και όχι επίναυλο) σε πολλά προϊόντα, από ταξί και τρένα, μέχρι είδη λαϊκής και καταναλωτικά αγαθά. Από χθες μάλιστα συζητιέται η καθιέρωση «ρήτρας καυσίμου» στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Από εκεί και πέρα αν θέλεις πραγματικά να εκτιμήσεις το ύψος του επίναυλου, αυτό δεν είναι τόσο ανέφικτο, από τη στιγμή που θα προσδιορίσεις, από ποια τιμή και πάνω θα τον επιβάλεις. Από εκεί και πέρα, κάθε εταιρία ξέρει πολύ καλά το μέσο όρο κόστους του καυσίμου της για κάθε παρελθούσα περίοδο, συνεπώς γνωρίζει την επίδραση των νέων τιμών στο κόστος λειτουργίας του κάθε πλοίου.

Γα να μην επιβαρύνεις το ίδιο όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια (Πειραιάς – Αίγινα vs Πειραιάς – Ρόδος) μπορείς να καθιερώσεις επίναυλο σαν ποσοστό επί της τιμής του εισιτηρίου.

Τέλος διαφωνώ με την διατύπωση πως μόνο οι ζημιογόνες εταιρίες δικαιούνται επίναυλο. Πρώτον γιατί οι λόγοι που οι κάθε εταιρία είναι ζημιογόνος είναι διαφορετικοί, και δεν αφορούν το κοινωνικό σύνολο για να την επιδοτήσει. Δεύτερον γιατί με αυτή τη λογική θα οδηγιόντουσαν και άλλες εταιρίες σε ζημιογόνες χρήσεις. Τρίτων γιατί αυτό θα δημιουργούσε άνισο ανταγωνισμό και τέταρτον γιατί αυτό το μέτρο θα επιβράβευε εταιρίες οι οποίες δεν έχουν επενδύσει σε νέα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Σας τα εκανα zeppelin με τον επιναυλο μου φαινεται αλλα ειναι για μενα πολυ ζουμερο θεμα.
Μακάρι να μας τα κάνεις καθημερινά "zeppelin":D με τέτοιες αναλύσεις!

Γιατί εάν περιμέναμε να ενημερωθούμε από τους αρμόδιους/αναρμόδιους και τους ανευθυνουπεύθυνους (υπουργεία, εταιρείες, "δημοσιογράφους" κλπ) θα είχαμε γίνει ευνούχοι και γιουσουφάκια! B)

Link to comment
Share on other sites

Τα πάντα είναι θέμα κόστους. Με το hedging στην ουσία κλειδώνεις μια συγκεκριμένη τιμή καυσίμου. Η εταιρία προμηθεύεται στην συγκεκριμένη τιμή τα καύσιμα και αν η τρέχουσα τιμή είναι μεγαλύτερη, τότε κερδίζει τη διαφορά, αν είναι μικρότερη, τότε χάνει τη διαφορά (αυτό με πολύ απλά λόγια γιατί υπάρχουν αρκετοί ακόμα όροι και παράμετροι). Το μεγάλο πλεονέκτημα για την εταιρία είναι ότι γνωρίζει από την αρχή του χρόνου το κόστος που θα καταβάλει για καύσιμα. Από εκεί και πέρα αν οι τιμές είναι χαμηλότερες από την προκαθορισμένη τιμή, θα πρέπει να πληρώνει ένα premium σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές. Υπάρχει και η δυνατότητα να κάνεις παράλληλα και hedging νομισμάτων γιατί άλλο το κόστος των καυσίμων με ισοτιμία €/$ 1,20 που είναι φέτος και άλλο 1,30.

Συνοψίζοντας, το heading απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, στενή παρακολούθηση της πορείας των τιμών και κάποιο κόστος.

Link to comment
Share on other sites

Αφ' ενος μεν για το hedging συμφωνω απολυτα με τον Ορεστη. Δεν ειναι μια καθολου απλη υποθεση και προυποθετει για να γινει σωστα γνωσεις και εμπειρια πολυ διαφορετικες απο αυτες που εχει ενας αρχικαπετανιος η ενας πωλητης.

Γυρνωντας στον επιναυλο, θα ελεγα οτι η αντιρρηση μου αφορα οχι το οτι οι εταιρειες εχουν πληγει απο τις αυξησεις στις τιμες, αλλα την υποκριτικη αντιμετωπιση γυρω απο αυτο το θεμα απο μερους των εταιρειων. Για μενα τοσο οι ακτοπλοοι, οσο και ολες οι υπολοιπες εταιρειες που προσφευγουν σε αυτην την πρακτικη οφειλουν να δινουν αναλυτικα οικονομικα στοιχεια που να καταδεικνυουν την αναγκη επιβολης αφ΄ενος, αλλα και τον τροπο υπολογισμου εφ' ετερου. Η τωρινη λογικη που περικλειεται στη φραση "δε βγαινουμε και αποφασιζουμε τοσο επιναυλο" χωρις περαιτερω εξηγησεις ειναι καθαρα εκβιαστικη. Βεβαια και η πολιτεια το ιδιο εκβιαστικη ειναι αλλα αυτο ειναι αλλο καπελο. Και στην τελικη, προσωπικα θα προτιμουσα μια αναλογη αυξηση στα ναυλα για την οποια θα φορολογειται και η εταιρεια, παρα το -στην ουσια μαυρο- χρημα του επιναυλου.

Κατα δευτερον και οσον αφορα το κατα ποσο δικαιουνται οι ζημιογονες εταιρειες επιναυλο ο Ορεστης εχει δικιο στα 2 πρωτα σημεια που αναφερε. Το πνευμα της αντιρρησης/τοποθετησης μου ειναι ομως οχι τοσο στο να συγκρινω κερδοφορες και ζημιογονες, οσο το να τονισω την υποκρισια των εταιρειων στο θεμα αυτο. Οταν δηλαδη μια κερδοφορος εισηγμενη εταιρεια ανακοινωνει αποτελεσματα και λεει στους επενδυτες οτι υπαρχουν αυξανομενα κερδη, υπεραξιες και αναπτυξιακη προοπτικη, πως μπορει ταυτοχρονα να ωρυεται στον Υπουργο, στα ΜΜΕ, στους καταναλωτες και σε ολο το εμπλεκομενο κυκλωμα οτι τα καυσιμα της εχουν βαλει τη θηλια στο λαιμο και οδευει προς τον αμεσο αφανισμο αν δεν της δωθει το δικαιωμα να επιβαλει επιναυλο? Στα δικα μου ματια δεν μπορει να συμβαινουν και τα δυο ταυτοχρονα, δυνητικα λοιπον μια τετοια εταιρεια ψευδεται σε ενα απο τα δυο ακροατηρια.

Η επιβραβευση μιας εταιρειας που επενδυει σε νεα πλοια, ειναι για μενα εντελως ασχετη με το θεμα των καυσιμων/επιναυλου. Σε μια ελευθερη αγορα οπως την ευαγγελιζονται οι ακτοπλοοι, η αγορα πρεπει να ειναι αυτη που θα αποφασιζει ποιος τυπος πλοιου και ποια επιχειρηματικη λογικη(νεοτευκτα, δευτερο χερι πλοια, συμβατικα η ταχυπλοα) θα επιζησει. Μια οποιαδηποτε πριμοδοσια ενος εξ' αυτων των κατηγοριων πλοιων, ειναι ταυτοχρονα μη δικαιος διαχωρισμος εις βαρος μιας αλλης.

Τελος σχετικα με την επιβολη επιναυλου σαν ποσοστο, το σωστοτερο θα ηταν να γινει ετσι, αν γινει τελικα επιβολη επιναυλου. Δυστυχως ομως η διεθνεις πρακτικη γυρω απο το θεμα τοσο στη ναυτιλια οσο και σε αλλου εισους βιομηχανιες με κανει να τεινω προς το οτι μαλλον θα επιβληθει ενα σταθερο ποσο. Οψομεθα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...