Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

19 minutes ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Δεν νομίζω το 20ρικο να ήταν ποτέ η κανονική τιμή για επιβάτη, απλώς κάποια προσφορά η' συνδυασμός προσφοράς για ένα επιβάτη + ΙΧ αυτοκίνητο.

 

18 minutes ago, MILTIADIS said:

Τα super economy που αναφεραμε πριν ηταν το 20ρικο.Τα εισιτηρια οικονομικης για Χανια ειναι στα 38 ευρω.

Ναι για Ηράκλειο πήγε από 29 στα 32. Το 20άρικο ήταν super economy αλλά δεν νομίζω να το τύχαινε και κανείς.😁

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εκτός απ' την Attica Group, άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία προς το παρόν δεν έχει προβεί σε αύξηση τιμών.

Ίσως να κρατάνε τις τιμές για λίγο χρόνο ακόμη σταθερές, ώστε να μην την "πληρώσουν" οι χειμερινοί ταξιδιώτες που είναι συνήθως νησιώτες και γύρω στο Πάσχα θα δούμε τις τιμές να παίρνουν τον ανήφορο. Για να δούμε.....

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AQUA JEWEL said:

Εκτός απ' την Attica Group, άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία προς το παρόν δεν έχει προβεί σε αύξηση τιμών.

Ίσως να κρατάνε τις τιμές για λίγο χρόνο ακόμη σταθερές, ώστε να μην την "πληρώσουν" οι χειμερινοί ταξιδιώτες που είναι συνήθως νησιώτες και γύρω στο Πάσχα θα δούμε τις τιμές να παίρνουν τον ανήφορο. Για να δούμε.....

Μάλλον ή τις αυξάνεις κατά το Πάσχα, που λες κι εσύ, και σε κράζουν για αισχροκέρδια τώρα που τσιμπάει η κίνηση, ή τις αυξάνεις τώρα που είναι νωρίς και δεν θα το πολυπάρουν πρέφα οι άλλοι.
Δύσκολη απόφαση είτε η μια είτε η άλλη.
Πάντως, ίδιες δεν πρόκειται να παραμείνουν με καμία Παναγία...

Link to comment
Share on other sites

Ας πούμε τώρα πως μεθαύριο Παρασκευή, ο Nick the Greek με το Zastava θέλει να πάει στη Μύκονο. Και να δούμε τιμές:

 

- Από Πειραιά με την πρωινή αναχώρηση του Blue Star Naxos, ατομικό εισιτήριο για deck σύν ένα ΙΧ, η τιμή είναι 40 + 90.50 = EUR 130.50

- Από Ραφήνα με την πρωινή αναχώρηση του Superferry, ατομικό εισιτήριο για deck σύν ένα ΙΧ, η τιμή είναι 30.50 + 63 = EUR 93.50

- Από Ραφήνα με την απογευματινή αναχώρηση του Θεολόγος Π, ατομικό εισιτήριο για deck σύν ένα ΙΧ, η τιμή είναι 29 + 60 = EUR 89

 

Η διαφορά είναι απλά χαώδης ακόμη και να υπολογίσεις την έξτρα βενζίνη και τα διόδια της Αττικής Οδού(αν την επιλέξεις). Για ένα άτομο και ΙΧ, ειδικά με τη Fast Ferries είναι 40+ ευρώ, αν μιλούσαμε για 4μελή οικογένεια θα έφτανε τα 70 ευρώ. Βασικά αν πηγαίνεις Τήνο ή Μϋκονο, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επιλέξεις τον Πειραιά και τη Blue Star. H Ραφήνα έχει εξίσου καλά πλοία και το οικονομικό κομμάτι είναι ξεκάθαρα υπέρ της. 

 

Link to comment
Share on other sites

Να σου θυμισω πως με τη καρτα seasmiles η τιμη του Ι.Χ. πεφτει στα 63 ευρω με το blue star

Bεβαια η διαφορα κατα εμε ειναι πιο κανει πρωινο απο πειραια γιατι εαν το Naxos/Paros θα προτειμισω τη ραφηνα απο το να σαρδελοποιηθω στα blue   star

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

Για την κάρτα θα έχεις δίκιο, δεν είμαι κάτοχος εκπτωτικής κάρτας καμίας εταιρείας οπότε στο τι εκπτώσεις δίνουν δεν μπορώ να γνωρίζω. Αλλά αν λάβουμε υπ' όψιν τις πιθανές εκπτώσεις, δεν συγκρίνουμε μήλα με μήλα νομίζω. Εγώ αν θέλεις συγκρίνω "τιμές καταλόγου".

 

Θα είχε ενδιαφέρον μια σύγκριση μαζί με τις προσφορές, κάτι που δεν έχω τη γνώση να κάνω. Υποψιάζομαι όμως πως ο μέσος επιβάτης, και σίγουρα ο τουρίστας που έρχεται από το εξωτερικό δεν έχει τέτοιες κάρτες, οπότε θεωρώ τη σύγκριση τιμών καταλόγου σε ένα μεγάλο βαθμό σωστή. Θεωρώ πως οι μη κάτοχοι καρτών θα είναι πολύ περισσότεροι από τους κατόχους.

 

Για να σου δώσω κι ένα άλλο παράδειγμα, εγώ είμαι Gold στη Star Alliance. Και χρησιμοποιώντας τα μίλια που έχω μπορώ να αγοράζω φθηνότερα εισιτήρια ή να γίνομαι αναβάθμιση σε business class. Δεν μπορείς να συγκρίνεις τις τιμές που αγοράζω εγώ που κάνω 50 ταξίδια το χρόνο με τον άλλον που κάνει 5. Για να δείς το πόσο φθηνή ή ακριβή είναι μια εταιρεία, μάλλον πρέπει να δείς τι αγοράζει ο πολύς κόσμος.

Link to comment
Share on other sites

Στη Sea smiles από το 1ο λεπτό παίρνεις την έκπτωση και το να γραφτείς είναι 2 λεπτά υπόθεση μέσω ίντερνετ. Αλλά ότι είναι ακριβοί στη μπλου είναι.. Αν πας από Πειραιά για Τήνο Μύκονο κλπ κάνεις μέγα λάθος.. 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Στο Σαρωνικό η Attica έχει κάνει τα δύο τελευταία χρόνια τις ίδιες αυξήσεις με τις υπόλοιπες γραμμές που δραστηριοποιείται; (περίπου 10%?)

Link to comment
Share on other sites

Σε «αναβρασμό» βρίσκονται τα ελληνικά φορτηγά και δεκάδες μεταφορικές εταιρείες. Αιτία οι αυξήσεις που επέβαλλαν στο ναυλολόγιο των φορτηγών, από τις αρχές του 2020, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Grimaldi, ATTICA (BlueStar, Superfast, HSW) και ΑΝΕΚ, τόσο στην Αδριατική, όσο και στην εγχώρια ακτοπλοΐα.

Quote

Οι αυξήσεις, όπως αναφέρουν οι εταιρείες, επήλθαν λόγω των ακριβότερων καυσίμων που υποχρεούνται να καταναλώνουν εφεξής και των επενδύσεων που πραγματοποίησαν ή πραγματοποιούν σε scrubbers (συστήματα καθαρισμού καυσαερίου), εξαιτίας των νέων κανόνων του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός).

Σύμφωνα με τον ΙΜΟ, το ποσοστό του θείου (sulphur) στα νέα καύσιμα υποχρεούται να είναι μειωμένο στα 0,5%, από 3,5% που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Για τις ναυτιλιακές εταιρείες υπάρχουν τρεις επιλογές, προκειμένου να συμμορφωθούν με αυτό τον κανονισμό:

Α) να αρχίσουν να καίνε τα ακριβά καύσιμα VLSFO, με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%,

Β) να εγκαταστήσουν σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubber), με το οποίο θα μπορούν να καίνε τα σημερινά φτηνότερα καύσιμα HSFO, με 3,5% ποσοστό θείου,

Γ) να κάνουν μεγάλης έκτασης και ακριβές τροποποιήσεις /μετατροπές στις μηχανές των πλοίων και να αρχίσουν να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο Liquid Natural Gas (LNG).

Οι ακτοπλοϊκές μετακύλησαν μέρος του κόστους στα φορτηγά

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισαν να μετακυλήσουν μέρος του πρόσθετου κόστους στα φορτηγά.  Το metaforespress.gr δίνει σήμερα στη δημοσιότητα τις επιστολές των εταιρειών Grimaldi και ATTICA στις ενδιαφερόμενες εταιρείες σχετικά με τις ανατιμήσεις στο ναυλολόγιο των φορτηγών.

Οι αυξήσεις στα πλοία του ομίλου Grimaldi στην Αδριατική τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, μέσω της εφαρμογής του επίναυλου «Environmental Sulphur Surcharge IMO 2020», ο οποίος διαμορφώθηκε στα 8 ευρώ ανά μέτρο στα δρομολόγια Ανκόνα – Πάτρα, Βενετία – Πάτρα, Βενετία – Ηγουμενίτσα και στα 5 ευρώ στα δρομολόγια Πάτρα – Μπάρι, Πάτρα – Μπρίντιζι και Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι.

Η επιστολή του ομίλου Grimaldi στις συνεργαζόμενες εταιρείες

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-GRIMALDI-ΣΕ-ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ-768x495.jpg

Σημειώνεται ότι αντίστοιχες αυξήσεις εφάρμοσε ο όμιλος Grimaldi και σε άλλα δρομολόγια που δραστηριοποιείται στη Σαρδηνία και μεταξύ Ιταλίας με Ισπανία, Μαρόκο, Τυνησία και Μάλτα.

Αντίστοιχα, αυξήσεις εφάρμοσε στην Αδριατική και η κοινοπραξία της ATTICA (μέσω της SuperFast) με την ANEK.

Από την 1η Ιανουαρίου, το νέο ναυλολόγιο των φορτηγών αναπροσαρμόστηκε κατά μέσο όρο 10% στις τιμές φορτηγού του ισχύοντος ναυλολογίου και ορίστηκε νέο ποσό επίναυλου καυσίμων, ανά κατηγορία οχημάτων και ανά διαδρομή από και προς Ελλάδα / Ιταλία, σύμφωνα με τα παρακάτω:

-Γραμμή Μπάρι: 3 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος.

-Γραμμή Ανκόνα: 7 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος.

-Γραμμή Βενετία: 6,5 ευρώ ανά μέτρο, όπως ορίζεται η αντίστοιχη κατηγορία οχήματος.

Η επιστολή της ATTICA στις συνεργαζόμενες εταιρείες

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ATTICA-ΣΕ-ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ-768x482.jpg

Ο όμιλος της ATTICA (Blue Star, Superfast, HSW), όπως και η ΑΝΕΚ προχώρησαν σε αυξήσεις και στο ναυλολόγιο των φορτηγών στο εγχώριο δίκτυο.

Οι αυξήσεις της Attica τέθηκαν σε ισχύ στις 11 Ιανουαρίου. H επιβάρυνση και ανά περιπτώσεις στις Κυκλάδες είναι 11 ευρώ, στα Δωδεκάνησα 31 ευρώ, στις Σποράδες 10 ευρώ και στην Κρήτη 17 ευρώ.

Αντίστοιχα, ο επίναυλος καυσίμων της ΑΝΕΚ για το Ηράκλειο καθορίστηκε στα 19 ευρώ και στα Χανιά 15 ευρώ.

Το metaforespress.gr απηύθυνε σχετική ερώτηση στην Minoan Lines, δίχως να λάβει απάντηση.

Τι υποστηρίζουν στελέχη του ΣΕΕΝ

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις στο κόστος καυσίμων», σημείωσαν στελέχη του ΣΕΕΝ στην ιστοσελίδα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συνδέσμου, η συνολική επιβάρυνση από τις υφιστάμενες ανατιμήσεις στις τιμές των «παλαιών» καυσίμων, αλλά και από τις τιμές των νέων καυσίμων υπολογίζεται στα 60 – 65 εκατ. ευρώ για το σύνολο του κλάδου.

Αντιδράσεις φορτηγών

Τα νέα ναύλα έχουν προκαλέσει την αντίδραση αρκετών ομοσπονδιών και σωματείων ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης. Τα ΦΔΧ κάνουν λόγο για υπέρογκες αυξήσεις, τις οποίες καλούνται να απορροφήσουν.

Επιστολές διαμαρτυρίας έχουν σταλθεί στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Κίνδυνος ανατιμήσεων

Η εφαρμογή των νέων τιμών, όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών, ενδέχεται να συμπαρασύρει το μεταφορικό κόστος των προϊόντων και συνεπακόλουθα, τις τιμές των προϊόντων.  Ήδη, το ζήτημα που έχει ανακύψει απασχολεί συνδέσμους βιομηχανίας και τροφίμων.

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Να σημειώσουμε και την ορθή πρακτική της attica-hellenic μέσα στον όλεθρο του covid. Αν χρειαστεί να μετακινηθείς με καμπίνα σύμφωνα με τα μέτρα που ισχύουν και είσαι μόνος σου, πληρώνεις και για τη σκιά σου εισιτήριο στην καμπίνα, 105 ευρώ το Χίος - Πειραιάς σε κρεββάτι. Το είχα ακούσει, αλλά ο πράκτορας της Χίου το επιβεβαιώνει τώρα:

Quote

Προς το παρόν, σημείωσε, εκείνοι που θα κληθούν – λόγω των μέτρων- να πληρώσουν περισσότερα για ένα εισιτήριο, είναι όσοι εκδώσουν εισιτήριο καμπίνας και αναγκαστικά θα πρέπει να ταξιδέψουν μόνοι, που θα πληρώσουν εισιτήριο για μονόκλινο, δηλαδή 105 ευρώ!

 

Link to comment
Share on other sites

Το ίδιο ισχύει και για άλλες γραμμές του ομίλου αλλά και από τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Πρόσφατα μια φίλη μου ήθελε να ταξιδεψει για Χανιά και κρεβάτι σε καμπίνα και όταν είδε τη τιμή των 132€, άλλαξε άποψη και πήγε με το ημερήσιο δρομολόγια του Aqua Jewel, μιας και έκανε τις ίδιες ώρες με το δρομολόγιο για Χανιά μέσω Ηρακλείου. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kαλημέρα και καλό τριήμερο σε όλους στους συμφορουμίτες .

Έχω μία απορία που σε κάποιους μπορεί να φανεί παιδική

Πρόσφατα έκανα 2 διαφορετικά δρομολόγια στο Ιόνιο με διαφορά 2 ημερών το ένα ήταν Κυλλήνη - Πόρος Κεφαλλονιάς

το οποίο πλήρωσα εγώ και το Ι.Χ. μου  με επιστροφή μέσω κράτησης από το site της εταιρείας " με έκπτωση " 98,00€

Αντίστοιχα λόγω δουλειάς μετά από 2 μέρες έκανα το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα με επιστροφή  και μέσω κράτησης

από το site της εταιρείας " με έκπτωση " πλήρωσα 50,00€

 

Η ερώτηση μου είναι αφού τα ναυτικά μίλια είναι σχεδόν τα ίδια γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη οικονομική διαφορά ;

Κερδίζει τόσο πολύ η μία εταιρεία ή μπαίνει μέσα η αλλή;

Παίζει ρόλο ότι στην Ηγουμενίτσα υπάρχει ανταγωνισμός και στην Κυλλήνη μονοπώλιο;

Link to comment
Share on other sites

Το πόσο επηρρεάζει αυτές τις τιμές το νομοθετικό/κανονιστικό πλαίσιο δεν είμαι ο κατάλληλος να στο απαντήσει. Αλλά σκέψου στην πράξη πως στο Κυλλήνη - Πόρος μπαίνεις σε ένα μεγάλο φέρρυ με μερικές δεκάδες ναυτικούς πλήρωμα και με πολύ μεγαλύτερες καταναλώσεις και γενικά επειχειρησιακό κόστος, σε σύγκριση με τις παντόφλες και τα αμφίδρομα της Κέρκυρας που έχουν πολύ λιγότερο πλήρωμα και πολύ μικρότερες καταναλώσεις σε καύσιμα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...