Jump to content
Shipfriends

Λιμάνι Ραφήνας


Recommended Posts

Εχω φτιαξει εναν χαρτη με τις θεσεις των πλοίων στο λιμανι.

http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=12571

το λιμανι ετσι οπως θα επρεπε να ειναι.

http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=12570

Φίλε, επείδή και εγώ είμαι πολύ καλός γνώστης των πραγμάτων του λιμανιού θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με το 2ο σχέδιο. Σε αυτό το σχέδιο δεν σκέφτηκες καθόλου το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας. Μια μικρή βροχή να πιάσει θα γεμίσει λάσπη η λιμενολεκάνη με αποτέλεσμα να χρειαστεί εκβάθυνση. Το 1996 θα γινότανε μια επέκταση του λιμενοβραχίονα και του λιμανιού γενικά η οποία μπλοκαρίστηκε από το Σ.τ.Ε. επειδή δεν είχε ληφθεί υπόψη στην περιβαλλοντική μελέτη το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας που είναι το σημαντικότερο ποτάμι των Μεσογείων. Η επέκταση αυτή του λιμενοβραχίονα θα έφτανε περίπου τα 300 μέτρα μέσα , αν θυμάσαι παλιότερα μια σημαδούρα που είχε εκεί πέρα ,ως εκεί περίπου. Η αιτιολογία που μπλοκαρίστηκε το έργο ήταν το ότι θα γέμιζε το λιμάνι και η παραλία λάσπη και φερτές ύλες από το ποτάμι. Η Ραφήνα είναι ίσως το μόνο ελληνικό λιμάνι που στο εσωτειρικό του εκβάλλει ποτάμι. Το έργο του κυματοθραύστη πρόκειται να γίνει σε μερικά χρόνια αλλά θα πρέπει να γίνει με τρόπο τέτοιο ώστε να μην κόβει την ισχύ των θαλασσίων ρευμάτων που διαλύουν τις φερτές ύλες που κατακάθονται στον πυθμένα της θάλασσας και αυτές μπορεί να είναι από απλή λάσπη ως κορμούς δέντρων και σκουπίδια, δεν ξέρω αν παρατήρησες ποτέ τι κατεβάζει το ποτάμι όταν φουσκώνει........ Όλη η γύρω θαλάσσια περιοχή, ως και το Μάτι γίνεται καφέ από τη λάσπη. Βέβαια για να γίνει και το έργο του λιμενοραχίονα (προσήνεμου που είναι πιο επείγον να γίνει και μετά να γίνει ο υπήνεμος) , θα πρέπει να υπάρξουν και τα απαραίτητα χρήματα που προς στιγμήν είναι αμφίβολο αν υπάρχουν , οπότε βλέπω να μένουμε το 2ο χειρότερο λιμάνι της ελλάδας για πολλά χρόνια και αυτό με στενοχωρεί γιατί πραγματικά έχουν καταβληθεί φιλότιμες προσπάθειες από κάποια άτομα για να γίνει ασφαλές........

EDIT: Επειδή δεν είναι ευδιάκριτο το αν το ποτάμι εκβάλλει μες το λιμάνι στο σχέδιο , αυτά ισχύουν αν είναι μέσα. Και για τις 2 περιπτώσεις όμως το μέγεθος των πλοίων που θα μανουβράρουν εντός στο μέλλον (βλ 160 μέτρα σύμφωνα με τις μελέτες δηλ λίγο μικρότερα από το BLUE STAR 1) δεν επιτρέπει κατασκευές αυτού του τύπου και επιπλέον η μπούκα ίσως χρειάζεται διαπλάτυνση........

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Καλησπέρα και πάλι!

Βγήκε προκήρυξη από το επίσημο site του λιμανιού της Ραφήνας [www.rafinaport.gr] για την επισκευή της προβλήτας #6!!! Ο τίτλος του έργου είναι "Επισκευή Ανωδομής Μώλου Εντός Λιμένα Ραφήνας". Οι αιτήσεις ενδιαφέροντος πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 11 Ιανουαρίου του 2011. Ολόκληρη η προκήρυξη σε pdf μορφή . :-)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Φίλε και συμπατριώτη εδώ κάνεις λάθος! Δεν είναι για την επισκευή της πεσμένης προβλήτας όπως λες αλλά για το στρώσιμο του μώλου με το φάρο δίπλα στις νέες προβλήτες με τσιμέντο και ατσάλινους οπλισμούς. Καιρός ήταν καθώς είναι σε άθλια κατάσταση και μπορεί να πάθει σοβαρή ζημιά κάποιος αν δεν προσέχει που πατάει. Το έργο που αναφέρεις δηλ η επισκευή της #6 θα γίνει προς το Πάσχα και ΑΝ.........

Ας δούμε μερικές φωτος από το τειχάκι που χτίζεται στον προσήνεμο μώλο αλλά και από τους προσκρουστήρες που μόλις τοποθετήθηκαν........

post-2780-0-49171300-1294781586_thumb.jp

post-2780-0-64756000-1294781592_thumb.jp

Και οι προσκρουστήρες:

post-2780-0-68403700-1294781579_thumb.jp

EDIT: Δηλαδή για το μώλο που φαίνεται ωραιότατα στη φώτο στο ποστ του polymt #33 σε αυτό το θέμα γίνεται ο διαγωνισμός...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Giorgos_249, σ' ευχαριστώ πολύ για τη διευκρίνηση... Μάλλον με μπέρδεψε αυτή η... "ανωδομή"! Δηλαδή εννοείς το λιμενοβραχίονα της #2. Τι ακριβώς θα γίνει εκεί όμως?? Θα καλυφθεί το κρηπίδωμα με νέα υλικά, τσιμέντα, άσφαλτο, κτλ για να γίνει ίσιο και να μη σπας τα πόδια σου?? Αν έχεις δει όμως, έχουν ήδη τοποθετηθεί λάστιχα κατά μήκος του λιμενοβραχίονα. Τώρα δηλ. αυτά θα αφαιρεθούν προσωρινά και θα ξανατοποθετηθούν?? Τότε γιατί μπήκαν?? Ή δεν εμποδίζουν?? Λίγο μπερδεμένη κατάσταση... Τέσπα, σ' ευχαριστώ πάντως πολύ, Γιώργο... Ό,τι έργο γίνεται στο λιμάνι καλό είναι. :):)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα...

Ας ρίξουμε μια ματιά στα συνεχιζόμενα έργα της Ραφήνας. Το τοιχίο στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα της προβλήτας #13 άρχισε να κατασκευάζεται. Έχουν μπει σκαλωσιές, τσιμέντα κτλ, και προχωράει σιγά - σιγά για να συναντήσει το παλιότερο τμήμα του προς τη βάση της #13. Τα λάστιχα πρόσκρουσης έχουν τοποθετηθεί πλέον στην #8 και στην #9. Οπότε πια όλες οι προβλήτες έχουν λάστιχα τώρα πλην της #7, η οποία ίσως έχει κάποια σχέση με την επισκευή της #6, γι' αυτό έμεινε χωρίς (εκτός αν μπουν αργότερα κι εκεί). Τέλος, λάστιχα μπήκαν και στην εξωτερική πλευρά του λιμενοβραχίονα της #2 (δηλ. στην πλευρά που είναι η #3).

Δείτε τις παρακάτω λήψεις. Οι φωτογραφίες είναι από χτες Κυριακή 16 Ιανουαρίου. Στην πρώτη εικόνα εμφανίζεται το κατασκευασμένο τμήμα του τοιχίου στο λιμενοβραχίονα της #13, στη δεύτερη βλέπουμε τα λάστιχα που τοποθετήθηκαν στις προβλήτες #8 και #9, ενώ στην τρίτη και τελευταία λήψη παρατηρούμε τα λάστιχα της εξωτερικής πλευράς του λιμενοβραχίονα της #2 (εσωτερική πλευρά της #3). Συγχαρητήρια στους αρμόδιους και στα συνεργεία, και με το καλό η συνέχεια αναβάθμισης του λιμανιού μας! :):)

post-2380-0-01445400-1295274905_thumb.jp

post-2380-0-71492900-1295274928_thumb.jp

post-2380-0-45862600-1295274964_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Το πιο πιθανό είναι να αφαιρεθούν καθώς ούτως η αλλιώς θα αφαιρεθούν οριστικά τα λάστιχα από τρακτέρ. Οι προσκρουστήρες που μπήκαν είναι 2-3 κυκλικού τύπου και δεν είναι πάνω από δυο ώρες δουλειά η αφαίρεσή τους..........Απλά θα το στρώσουνε με τσιμέντο και από κάτω θα μπει ατσάλινος οπλισμός, δεν είναι κανένα σοβαρό λιμενικό έργο......Βλέπω στο τειχάκι ξεκίνησαν για τα καλά..ευχαριστούμε!

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Άρτι αφιχθείς από το ξακουστό λιμάνι...έχω μιά απορία. Ποιός κανονισμός το γράφει ότι επιτρέπεται να ανεφοδιάζονται τα πλοία (και μάλιστα στο μέσα λιμάνι) με καύσιμα από βυτιοφόρο? Δίπλα από εκατοντάδες περιπατητές και θαμώνες των παρακείμενων ουζερί? Αλήθεια κανέναν αρμόδιο ή αναρμόδιο δεν ενοχλεί αυτή η κατάσταση? Και βεβαίως το ζήτημα της μυρωδιάς του πετρελαίου είναι το έλασσον. Το μείζον είναι το "εάν ο μη γένοιτο".

Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου Νηρέα, απ' ότι κατάλαβα αναφέρεσαι στα καύσιμα του FLYINGCAT 3. Πολύ σωστή η παρατήρησή σου, κι εγώ συμφωνώ, αλλά πώς αλλιώς θα γίνει η προμήθεια καυσίμων στο "γατάκι" αφού είναι δεμένο σ' αυτή την προβλήτα? Το άσχημο ξεκινάει από τη θέση αγκυροβολίας του σκάφους τη #Λ1, που στην ουσία είναι εκτός λιμένος αφού βρίσκεται πριν την πύλη εισόδου και πάνω στο δρόμο πρόσβασης. Πού αλλού όμως να δέσει κι αυτό το έρμο όταν τις άλλες δύο προβλήτες του παλιού λιμανιού δε μπορεί να τις χρησιμοποιήσει? Στη μία (#Λ2) πέφτει το SEAJET, ενώ η τρίτη (#Λ3) που είναι στο τσιμεντόπλοιο είναι πολύ μικρή, αφού και με την πρύμνη προς τον ξιφία να πέσει, η πλώρη του θα πάει πολύ έξω, οπότε θα χρειαστεί να φουντάρει! Στο έξω λιμάνι δε νομίζω ότι υπάρχει δυνατότητα να δέσει κάπου... Άρα τι μένει? Να πέφτει εκεί και να ελπίζουμε να μη συμβεί τίποτα με τα καύσιμα... ;-)

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα δεν είναι εάν μπορεί να γίνει κάτι άλλο, αλλά εάν επιτρέπεται αυτό που γίνεται. Και με μια ματιά μπορώ να πω ότι εάν την ώρα του ανεφοδιασμού το πλοίο έβγαινε στο έξω λιμάνι (πχ 8-9) και σε ώρες που δεν έχει άλλο πλοίο άφιξη...σίγουρα οι τυχόν κίνδυνοι θα ήταν κατά πολύ μικρότεροι. Αλλά μάλλον προκρίνεται η πιό εύκολη λύση για όλους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Περί Ραφήνας (φήμες, κουτσομπολιά, σχόλια, ρεαλισμός κτλ)

Φίλε csst9728 δεν θα ήθελα ούτε να σκεφτώ τί θα γινότανε καλοκαιρινή περίοδο αν φόρτωνε πχ το European Εxpress 80-90 νταλίκες από Ραφήνα. Θα φράκαρε όλος ο δρόμος από τη διασταύρωση Πικερμίου και μέσα στην πόλη της Ραφήνας θα είχαμε κόλαση. Η πόλη, οι στενοί δρόμοι, η προβληματική υποδομή , δεν βοηθούν για άνοιγμα νέων γραμμών από Ραφήνα. Από κει και πέρα παίζει ρόλο πού κατοικείς. Για εμένα που είμαι Άλιμο, Ραφήνα δεν πάω ποτέ (πλην Άνδρου που δεν έχω άλλη επιλογή). Για την περίοδο 15 Ιουνίου- 5 Σεπτεμβρίου θα βόλευε ένα Highspeed καθώς όπως λες δεν σηκώνει τέταρτο συμβατικό η γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Αλλά ως εκεί..Η Ικαροσαμία εφόσων δεν σηκώνει δεύτερο βαπόρι (10 μήνες το χρόνο), το μοναδικό της θα φεύγει από Πειραιά όπως συμβαίνει αιώνες τώρα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Αγαπητε Τακη Λεμονη :P ξεκιναμε πρωτα οτι η Ραφηνα ΔΕΝ ειναι λιμανι για να μιλαμε σοβαρα οτι θα πανε ferries εκει(κ μαλιστα καινουργια)και θα τα παιρνει το κυμα να τα κοπαναει στον ντοκο.Οτι χειροτερο υπαρχει σε λιμενικη υποδομη,ειναι το συγκεκριμενο 'λιμανι'(να το κανει ο θεος) - το πρωι το χτιζουν και το βραδυ γκρεμιζεται με τον ζωντανο καιρο ολης της μερας B)

Το Λαυριο ειναι η πιο σοβαρη λυση για τα δρομολογια του Αιγαιου ΑΛΛΑ,οπως εχουμε ξαναπει σε διαφορα θεματα του φορουμ, A.δεν δεχεται καμια μεταφορικη να μετακομισει εκει η εστω να πηγαινουν τα φορτηγα της τοσο μακρια και Β.δεν υπαρχει ικανοποιητικη συνδεση με το κεντρο της Αθηνας(ελλειψη προαστιακου).Αυτα φυσικα ισχυουν και για την Ραφηνα.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον.......Η ραφηνα σηκωνει ανετα ενα ΕΓ/ΟΓ μεχρι 150 μετρα ΑΛΛΑ να ειναι τις ωρες απο 8 το πρωι μεχρι 3 το μεσημερι η απο 7 το απογευμα ως το βραδυ......Αναφέρεται ξεκάθαρα στο masterplan αυτό, και τώρα έχει περισσότερο χερσαίο χώρο από ότι μετά την ολοκλήρωση του masterplan...Για το σχολιο παραπανω, με τις 80-90 νταλίκες έχω να πω μονο το εξης: Δηλαδη στον Πειραιά που στις 7 το πρωί γίνεται της........τρελης απο νταλικες ειναι καλυτερα; το ιδιο χαλι και χειροτερα ειναι.....και γινεται στην πειραως και τον αλλο δρομο απο σχιστο , ειτε στον κλαδο προς κορινθο ειτε απο τη στροφη για την αχαρνων ουρα χιλιομετρων απο τις νταλικες των πλοιων.........στη ραφηνα περιορισμενες νταλικες μπορει να δουλεψει ανετα μια γραμμη, αλλα μονο μια πχ χιο μυτιληνη....αυτο για μεγαλο πλοιο, τωρα για 120άμετρα μπορεί και μια παροναξία με τα πρωινά το πολύ πολύ......για τις νταλίκες από χερσαίο χώρο σκεφτειτε οτι ειχαμε το νησος χιος που φορτωνε 50 νταλίκες ανά δρομολόγιο κατά μέσο όρο για μεστά με τις πολύ πιο άθλιες υποδομές του 80, τώρα έγινε διπλός δρόμος η μαραθώνος και έχει το λιμάνι τον 10απλάσιο χερσαίο χώρο από τότε...οπότε θέμα χερσαίου χώρου λιμένα ΔΕΝ τίθεται.....και μη νομιζετε οτι θεολογος δεν εχει νταλικες, φορτωνουν στα καλοκαιρινα τουλαχιστον 50 ανά δρομολόγιο μετρημένες και το λιμάνι λειτουργεί τέλεια.....Γιατί; γιατί δεν υπάρχουν άλλες αφίξεις εκείνη την ώρα και έχει όλο το χώρο του, για τον ίδιο λόγο και πεσισσεύει μεγάλο μέρος κιόλας......Το λαύριο πάλι αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, ο χώρος που μένει για τις νταλίκες είναι λιγότερος από ότι στη ραφήνα γιατί το μισό τον έπιασε η σαλαμίς με τα κοντεινερς που εγκατασταθηκε μονιμα.......ΝΑ πω και κάτι άλλο για το λαύριο; ΚΑΚΚΩΣ φτιαχτηκε λιμάνι........πεταμένα λεφτά....και ο προαστιακός να πάει τίποτα δε θα γίνει, λόγω απόστασης από την αθήνα, διότι όταν φτιάχνουμε ένα λιμάνι δεν κοιτάμε μόνο τη στρατηγική θέση αλλά και την πρόσβαση! ......Αυτό που πρέπει να γίνει τώρα είναι ένα πράγμα, για το λαύριο πάντα, να μετατραπεί σε μεγάλο σταθμό για ρο-ρο και να αντικαταστήσει την καρβουνόσκαλα, και να δέχεται και αυτοκινητάδικα........να φεύγουν από εκεί όλα τα ρο-ρο για τα νησιά, χερσαίος χώρος είναι ΣΧΕΤΙΚΑ επαρκής γι αυτά και για Κύπρο φυσικά.......Η ραδήνα έχει 10 φορές καλύτερη πρόσβαση από το λαύριο λόγω μικρότερης απόστασης και πολύ πολύ πιο συχνών δρομολογίων κτελ αλλά και λόγω του ότι με την αττική οδό απέχει από τον κόμβο μεταμόρφωσης στην εθνική οδό 25 λεπτά (και όταν το μέτρησα πηγαινα με 70, που πάει να πει ότι και τα λεωφορεία τόσο θα το κάνουν.........)

Τωρα για το αλλο επιχείρημα, ότι δηλ θα κοπανάνε τα πλοία στο ντόκο, έχω να πω ότι το σουπερφερρυ το 91 με τις πολυ πιο αθλιες υποδομες μονο ενα ατυχημα ειχε στη ραφηνα, ειχε παρει σβαρνα τη βαρδιολα της ποπης.........(ισως, δεν ειμαι σιγουρος - ισως, είχε και μια προσάραξη ? )......πάντως δεν χτύπησε ποτέ σε ντόκο παρά τον καιρό και τα μελτέμια..........τώρα το λιμάνι είναι πολύ πιο ασφαλές και προστατευμένο.....οπότε μέχρι 2 140άμετρα τα αντέχει άνετα (ενα στην 2 και ενα στην 8) συν ενα μονο 120άμετρο στην 7........

Συμπέρασμα.....Από Ραφήνα είναι δυνατό να αναχωρεί ένα πλοίο τη μέρα για Χίο-Μυτιλήνη, ανεξαρτήτως κίνησης χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα.......ούτε στο πλοίο αλλά ούτε και στο δήμο της ραφήνας......Επίσης παράλληλα είναι δυνατό να αναχωρεί και ένα πλοίο για Παροναξία εντός των ωρών αιχμής......Για την ώρα αν δε γίνει δρόμος αυτές είναι οι δυνατότητες του λιμανιού επιπλέον από αυτά που έχει τώρα.......Όσο για το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ παρεπιπτόντως, μην το δούμε σύντομα από Ραφήνα μεριά ακούω αλλά όχι για την hsw........

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

Βρε giorgos249 κι εγω θελω η Χιος να γινει Dover αλλα επικρατει η λογικη σε ορισμενα πραγματα.Το Α και το Β που περιεγραψα παραπανω αρκουν για να μην ερθει καμια αλλη εταιρια στην Ραφηνα.Απο κει κ περα λιμανι δεν σημαινει ακουμπαμε τον καταπελτη ξεφορτωνουμε/φορτωνουμε και φευγουμε αλλα ενας φυσικος η τεχνητος ορμος που μπορει να 'κρατησει' τα πλοια μεσα.Εχει η Ραφηνα τετοια χαρακτηριστικα που με βορια η νοτια τα πλοια τα ψαχνεις? Ευρω δεν επρεπε να ειχε πεσει τσακιστο στην Ραφηνα αλλα στην ολοκληρωση του προαστιακου μεχρι το Λαυριο.

ΥΓ.Το ΜΥΚΟΝΟΣ παλι ποιος θα το παρει? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Με τις υπάρχουσες συνθήκες σαφώς και δεν μπορεί να πάει περισσότερη κίνηση Ραφήνα ή Λαύριου (λόγω λιμανιών, δρόμων, αστικών συγκοινωνιών κλπ).

Από εκεί και πέρα εγώ είμαι ξεκάθαρα υπέρ της απομάκρυνσης όσων των δυνατών παραπάνω πλοίων από Πειραιά κλπ. Η μικρότερη διάρκεια του ταξιδιού με τα οφέλη που προκύπτουν ε΄ναι πολλαπλά.

Ας αποφασίσουμε να κάνουμε καμία επένδυση της προκοπής σε αυτή τη χώρα γιατί το μόνο που νοιάζει είναι η διατήρηση της μονιμότητας στο δημόσιο και τα "κεκτημένα κάποιων".

Υ.Γ. Το ότι δεν βολεύει τα νότια προάστια δεν είναι θέμα προβληματισμού. Φιλικά.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, παιδιά!

Να πω κι εγώ πως συμφωνώ απόλυτα με το Γιώργο (249). Με κάλυψε μέχρι τελευταίας γραμμής!!! Να προσθέσω μόνο 2 πληροφορίες επιπλέον:

1. Το λιμάνι προβλέπεται να προστατευτεί καλύτερα από τον βασικότερο κυματοθραύστη που θα κατασκευαστεί προέκταση από το εξωτερικό πράσινο φανάρι στην προβλήτα #13. Αυτό προβλέπεται από το master plan (να δούμε πότε θα ξεκινήσει όμως) και ο οποίος αναμένεται να καταστήσει το λιμάνι πολύ ασφαλές καθώς θα κλείσει τελείως τον καιρό απ' έξω.

2. Με όσους πλοιοκτήτες και πλοιάρχους έχω μιλήσει, ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ συμφωνούν πως κακώς δόθηκαν λεφτά στο Λαύριο να γίνει λιμάνι. Κανείς δεν πάει εκεί λόγω απόστασης και χάσιμο χρόνου! Τώρα που το κατάλαβαν οι αρμόδιοι προσπαθούν να το μπαλώσουν στέλνοντας εκεί τις άγονες και τα φορτηγάδικα. Αν είχαν δοθεί αυτά τα λεφτά στη Ραφήνα, θα είχαν πιάσει τόπο, θα είχε τελειώσει το master plan, κτλ. Λέμε για προαστιακό στο Λαύριο. Μα και στη Ραφήνα προβλέπεται προαστιακός κάποια στιγμή, και μάλιστα με πολύ μικρότερη απόσταση. Από το στ. Παλλήνης απέχει μόνο 13 χλμ, ενώ από το τέλος της Αττικής Οδού που είναι σήμερα το Πικέρμι, μόνο 7! Από το τέλος της αστικής συγκοινωνίας (λεωφ. 314), μόνο 5! Αλλά το μεγαλύτερο κακό στη Ραφήνα πιστεύω το έκανε ο πρώην δήμαρχος που επί 16 ολόκληρα χρόνια (και γόνιμα χρόνια με Ολυμπιακούς, επενδύσεις κλπ.) οριόταν εναντίον του λιμανιού, του τρένου, της αστικής συγκοινωνίας! Και στο κάτω - κάτω, η Ραφήνα έχει προοπτική να φτάσει αστικό στην πόλη. Κάποτε πιστεύω θα γίνει. Το Λαύριο ΚΤΕΛ θα έχει επ' άπειρον. Αποκλείεται ο ΟΑΣΑ να βάλει αστικό σε 65χλμ.

Πάντα φιλικά... ;-) ;-)

Link to comment
Share on other sites

Να αναφέρω και εγώ τις εκτιμήσεις μου για τα δύο λιμάνια της Αττικής, Ραφήνα και Λάυριο.

Σίγουρα οι φίλοι που προτιμούν-επιθυμούν να δουν πιο πολλά πλοία στη Ραφήνα έχουν τα επιχειρήματα τους, κάποια από αυτά δυνατά, αλλά πέρα από τις όποιες τεχνικές δυσκολίες και τα κόστη για να διορθωθούν αυτές δεν είμαι σίγουρος ότι οι τοπικές κοινωνίες συμμερίζονται αυτές τις θέσεις.

Δύσκολα μπορώ να φανταστώ ότι ο μέσος κάτοικος/παραθεριστής/διερχόμενος της ανατολικής Αττικής επιθυμεί να δει κάμποσες ακόμη νταλίκες και ΙΧ στους περιορισμένους οδικούς άξονες της περιοχής. Πράγματι από το Πικέρμι, όπου φτάνει ο κλάδος της Αττικής οδού, η απόσταση μέχρι τη Ραφήνα δεν είναι μεγάλη, αλλά τα κόστη για να συνεχιστεί μέχρι Ραφήνα είναι δυσβάστακτα. Χώρια ότι ερχόμενος από εθνική οδό και Ελευσίνα δε μπορείς να πας προς Πικέρμι. Κάποτε μπορεί να υπήρχαν φιλοδοξίες γαι επέκταση, τούνελ κλπ μέχρι το λιμάνι αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι πλέον εφικτά.

Ανάλογα βέβαια και τα κόστη-προοπτικές για τον προαστιακό. Όσον αφορά την ΕΘΕΛ και τα λεωφορεία της δε νομίζω ότι φτάνουν.

Το Λαύριο πράγματι είναι πιο μακρυά αλλά οι προσβάσεις του πιο εύκολες. Ούτε κατοικημένες περιοχές, ούτε πανάκριβες απαλλοτριώσεις ούτε τίποτε. Και εδώ βέβαια η παρούσα οικονομική κατάσταση καθιστά σχεδόν απαγορευτική την εκτίμηση ότι τα έργα όπου νάναι αρχίζουν. Προνόμιο επίσης της επιλογής αυτής ο άπλετος χώρος, η δυνατότητα επέκτασης του λιμανιού, οι φθηνές (συγκριτικά με Ραφήνα) τιμές και βέβαια η μικρότερη απόσταση από τα νησιά.

Έχω την εντύπωση ότι όταν και εφόσον υπάρξει η οικονομική δυνατότητα να γίνουν κάποια από τα μεγάλα έργα (προέκταση Αττικής Οδού, Προαστιακός κλπ) και τα οραματιζόμενα στον Πειραιά, που θα τον γεμίσουν κρουαζιερόπλοια, το Λαύριο θα έχει προβάδισμα.

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι από το Πικέρμι, όπου φτάνει ο κλάδος της Αττικής οδού, η απόσταση μέχρι τη Ραφήνα δεν είναι μεγάλη, αλλά τα κόστη για να συνεχιστεί μέχρι Ραφήνα είναι δυσβάστακτα. Χώρια ότι ερχόμενος από εθνική οδό και Ελευσίνα δε μπορείς να πας προς Πικέρμι. Κάποτε μπορεί να υπήρχαν φιλοδοξίες γαι επέκταση, τούνελ κλπ μέχρι το λιμάνι αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι πλέον εφικτά. Ανάλογα βέβαια και τα κόστη-προοπτικές για τον προαστιακό. Όσον αφορά την ΕΘΕΛ και τα λεωφορεία της δε νομίζω ότι φτάνουν. Το Λαύριο πράγματι είναι πιο μακρυά αλλά οι προσβάσεις του πιο εύκολες. Ούτε κατοικημένες περιοχές, ούτε πανάκριβες απαλλοτριώσεις ούτε τίποτε.

Φίλε μου, στα υπόλοιπα που έγραψες είναι προσωπική γνώμη, οπότε δε μπορώ να σου πω και πολλά, τα έχω εξηγήσει κατά καιρούς, σ' αυτό το θέμα, αλλά πολύ περισσότερο και σε άλλα. Θα μου επιτρέψεις όμως να σε διορθώσω στο συγκεκριμένο κομμάτι που επισημαίνω:

1. Τα κόστη δεν είναι δυσβάστακτα και ούτε απαλλοτριώσεις χρειάζονται. Οι απαλλοτριώσεις ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΓΙΝΕΙ πριν τους Ολυμπιακούς όταν κατασκευαζόταν το συγκεκριμένο τμήμα της Αττικής Οδού. Τότε τα σχέδια ήταν να φτάσει Ραφήνα, πριν τους Αγώνες, αλλά ΜΟΝΟ για ένα μήνα δεν πρόλαβε η τεχνική εταιρία να το ολοκληρώσει (δόθηκαν προτεραιότητες αλλού λόγω μεγάλης πίεσης χρόνου). Το πρόγραμμα ήταν η Αττική Οδός να καταλήξει στο λιμάνι μέσω του μεγάλου ρέματος Ραφήνας με κάλυψή του όπως ακριβώς έγινε στον Κηφισσό για να φτάσει η Εθνική στο Φάληρο. Τα χρονοδιαγράμματα όμως είχαν μείνει αρκετά πίσω, οπότε αναγκαστικά οι εργασίες σταμάτησαν στο σημείο που είναι σήμερα.

2. Ερχόμενος από Εθνική Οδό και Ελευσίνα ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΠΡΟΣ ΠΙΚΕΡΜΙ!!! Κάθοδος προς Μαρκόπουλο και αεροδρόμιο, περνάμε τη Μαραθώνος (έχοντας αριστερά μας την αποβάθρα του σταθμού Παλλήνης), βγαίνουμ στην επόμενη έξοδο με αριθμό #16, αριστερά προς Πικέρμι - Ραφήνα!!! Μετά από περίπου άλλα 5 χλμ. αυτοκινητόδρομου (είναι η προέκταση της Υμηττού που περνάει πάνω από το Δημόκριτο και το Αμερικάνικο Κολλέγιο) φτάνουμε στο σημείο που τερματίζει σήμερα ο δρόμος, ο οποίος φυσικά μας ρίχνει στη Μαραθώνος. Χαρακτηριστικό είναι πως οι ταμπέλες εκεί της Αττικής Οδού, ήδη από τον κόμβο Κηφισίας γράφουν ΡΑΦΗΝΑ και όχι Πικέρμι. Υπόλειμμα του χρονοδιαγράμματος που στόχευε ο δρόμος να φτάσει στο λιμάνι όταν κατασκευαζόταν όπως εξήγησα παραπάνω στο "1", και φυσικά δε μπήκε κανείς στον κόπο να τις αλλάξει.

3. Οι φιλοδοξίες για τούνελ κτλ. προς το λιμάνι που αναφέρεις πράγματι υπήρχαν, αλλά αποτελούσαν μόνο "εύρημα" του πρώην δήμαρχου για να φέρει εμπόδιο στην κατασκευή του δρόμου μέσα στις γενικές αντιδράσεις που είχε τότε για την κατασκευή οποιουδήποτε έργου. Την περίπτωση του δήμαρχου την αναφέρω στο post #1033 που έγραψα σήμερα το πρωί (δύο posts παραπάνω). Τα σχέδια της τότε κυβέρνησης και του υπουργείου δημοσίων έργων όπως και του ΟΣΕ για τον προαστιακό φυσικά και δεν αναφέρουν τίποτα για τούνελ!!!

4. Τα σχέδια της ΕΘΕΛ να έρθει αστικό στη Ραφήνα υπήρχαν από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν άνοιξε το Ελ. Βενιζέλος λόγω κοντινής ύπαρξης του λιμανιού μας στην περιοχή. Για το λόγο αυτό (του αεροδρομίου δλδ), το 2002 ήρθαν στην πόλη μας αστικά ταξί (κίτρινα) και στα τηλέφωνα η χρέωση έγινε αστική. Τα σχέδια της ΕΘΕΛ όμως τα σταμάτησε και πάλι ο πρώην δήμαρχος μέσα στα πλαίσια εναντίωσής του σε όλες τις αλλαγές που ήταν να γίνουν. Έτσι είμαστε ακόμη με ΚΤΕΛ παρόλο που τα τέρματα των λεωφορείων του Πικερμίου και της Αρτέμιδας απέχουν το πολύ 5 χλμ. όπως είχα πει παραπάνω. Σήμερα μετά και την εφαρμογή του Καλλικράτη είμαστε ένας δήμος με το Πικέρμι. Οπότε επικρατεί το εξής παράλογο: Ένα μέρος της πόλης μας έχει αστικό λεωφορείο (Πικέρμι) και ένα άλλο έχει ΚΤΕΛ (Ραφήνα). Ελπίζουμε την επόμενη φορά που θα γίνει σύσκεψη για αναδιοργάνωση των συγκοινωνιών της Αττικής (το 2013 προβλέπεται) να επικρατήσει η λογική και να υποδεχτούμε επιτέλους αστικό λεωφορείο στο λιμάνι. Εδώ το αστικό λεωφορείο έχει φτάσει Σαρωνίδα που απέχει 60 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας, και εμείς με τη μισή απόσταση (30 χλμ.) έχουμε ακόμη ΚΤΕΛ.

Αυτά από μένα, πάντα φιλικά φυσικά... ;-) ;-)

Link to comment
Share on other sites

+1 rafina lines!

1. Τα κόστη δεν είναι δυσβάστακτα και ούτε απαλλοτριώσεις χρειάζονται. Οι απαλλοτριώσεις ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΓΙΝΕΙ πριν τους Ολυμπιακούς όταν κατασκευαζόταν το συγκεκριμένο τμήμα της Αττικής Οδού.

Ολόκληρη αττική οδός στοίχισε στο κράτος 1/7 περίπου του ποσού που δίνουμε κάθε μήνα για μισθούς - συντάξεις.

Απλά είναι βασική ιδέα να μην γίνεται πουθενά κανά έργο μην χαλάσει το φυσικό περιβάλλον και μην έχουμε βαβούρα. Την ανάπτυξη που θα μπορούσε να φέρει στην περιοχή (χρήματα για τους κατοίκους δλδ) δίπλα από ένα Διεθνές αερολιμένα, ποτέ κανείς δεν την σκέφτεται.

Ώστε κι αλλιώς το όνειρο του κάθε Έλληνα είναι να διορίσει το παιδί του στο δημόσιο και να βάλει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του. Φαντάζομαι αυτός ήταν και ο στόχος του συμπαθού δημάρχουν που δεν ξέρω καν ποιον είναι. Που καιρός για αναπτυξιακά έργα...

Link to comment
Share on other sites

+1 rafina lines! Ολόκληρη αττική οδός στοίχισε στο κράτος 1/7 περίπου του ποσού που δίνουμε κάθε μήνα για μισθούς - συντάξεις. Απλά είναι βασική ιδέα να μην γίνεται πουθενά κανά έργο μην χαλάσει το φυσικό περιβάλλον και μην έχουμε βαβούρα. Την ανάπτυξη που θα μπορούσε να φέρει στην περιοχή (χρήματα για τους κατοίκους δλδ) δίπλα από ένα Διεθνές αερολιμένα, ποτέ κανείς δεν την σκέφτεται. Ώστε κι αλλιώς το όνειρο του κάθε Έλληνα είναι να διορίσει το παιδί του στο δημόσιο και να βάλει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του. Φαντάζομαι αυτός ήταν και ο στόχος του συμπαθού δημάρχουν που δεν ξέρω καν ποιον είναι. Που καιρός για αναπτυξιακά έργα...

Όπως τα λες είναι, φίλε μου!!! Όπως τα λες, δυστυχώς...... :-(

Link to comment
Share on other sites

Απ' ότι έχω καταλάβει, επιδίωκε "αλβανοποίηση" της περιοχής, και γενικά ήταν εναντίον σε οτιδήποτε ξένο θα "έμπαινε στα χωράφια του". Αλλά και όταν κι άλλοι δήμαρχοι φέρουν αντίρρηση σε όποιο έργο κι αν προκηρυχθεί για την περιοχή τους, τι σκοπούς έχουν?? Μόνο να κοιτάξουμε γύρω μας, οι περισσότεροι δήμαρχοι αντιδρούν πάντα στα δημόσια έργα... Έτσι κι αυτός, το ίδιο έκανε...

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

1. Τα κόστη δεν είναι δυσβάστακτα και ούτε απαλλοτριώσεις χρειάζονται. Οι απαλλοτριώσεις ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΓΙΝΕΙ πριν τους Ολυμπιακούς όταν κατασκευαζόταν το συγκεκριμένο τμήμα της Αττικής Οδού. Τότε τα σχέδια ήταν να φτάσει Ραφήνα, πριν τους Αγώνες, αλλά ΜΟΝΟ για ένα μήνα δεν πρόλαβε η τεχνική εταιρία να το ολοκληρώσει (δόθηκαν προτεραιότητες αλλού λόγω μεγάλης πίεσης χρόνου). Το πρόγραμμα ήταν η Αττική Οδός να καταλήξει στο λιμάνι μέσω του μεγάλου ρέματος Ραφήνας με κάλυψή του όπως ακριβώς έγινε στον Κηφισσό για να φτάσει η Εθνική στο Φάληρο. Τα χρονοδιαγράμματα όμως είχαν μείνει αρκετά πίσω, οπότε αναγκαστικά οι εργασίες σταμάτησαν στο σημείο που είναι σήμερα.

Εννοείς ότι ήθελε μόνο 1 μήνα για να κατασκευασθεί το κομμάτι Πικέρμι-Ραφήνα (μαζί με το σκέπασμα του ρέματος)?

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς, φίλε μου! Αν θυμάσαι, εκείνη την εποχή λόγω πίεσης χρόνου, οι εργασίες για τα ολυμπιακά έργα γινόντουσαν επί 24ωρης βάσης. Τα συνεργεία έκαναν 3 βάρδιες κάθε μέρα (3 οκτάωρα). Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου έργου είναι ο σταθμός της Νερατζιώτισσας του ΗΣΑΠ και του προαστιακού: Μέσα σε ένα μήνα μόνο κατασκευάστηκε από το μηδέν! Αλλά και στο θέμα μας, το τμήμα του δρόμου από τον κόμβο #16 της Αττικής Οδού μέχρι το σημερινό τέρμα του στο Πικέρμι, τα συνεργεία το κατασκεύασαν μέσα σε 20 μέρες! Ζούσαμε πυρετό Ολυμπιακών τότε σε μια άλλη Ελλάδα! Αλήθεια, πού πήγε αυτή η Ελλάδα?? :-(

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Ζούσαμε πυρετό Ολυμπιακών τότε σε μια άλλη Ελλάδα! Αλήθεια, πού πήγε αυτή η Ελλάδα?? :-(

Μα εδώ είναι αγαπητέ μου αυτή η Ελλάδα, την πληρώνουμε καθημερινά και θα την πληρώνουμε για πάρα πολλά χρόνια ακόμα…την Ελλάδα των Ολυμπιακών.

Επί της ουσίας θεωρώ αδύνατο να έφθανε η Αττική Οδός από το Πικέρμι στη Ραφήνα σε ένα μήνα. Μιλάμε για κάπου 9-10 Km, με 4-5 ανισόπεδους κόμβους και σκέπασμα του ρέματος κλπ. Και όλο τον προϋπολογισμό τον Ολυμπιακών να έδινες…είναι τεχνικώς αδύνατο να τελειώσει σε ένα μήνα. Και μιλάμε ότι δεν υπήρχε και δεν υπάρχει ακόμη ούτε καν η στοιχειώδης χάραξη. Ας μην είμαστε υπερβολικοί, στην προσπάθειά μας να υποστηρίξουμε τις απόψεις μας.

Σχετικά τώρα με τις προοπτικές του λιμανιού, θα συμφωνήσω σε πολλά με τον gtogias. Το λιμάνι της Ραφήνα είναι περιορισμένων δυνατοτήτων, καθώς δεν έχει χερσαίο χώρο για να αναπτυχθεί. Τα νέα έργα που έγιναν έδωσαν κάποιον επιπλέον χώρο, αλλά μέχρις εκεί, δεν υπάρχει άλλος. Απλώς θα μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τις υπάρχουσες γραμμές, άντε και 1-2 εποχιακές επιπλέον, για καμιά Χίο ή Παροναξία. Το λιμάνι δεν έχει φυσική προστασία, δεν έχει δυνατότητες χερσαίας επέκτασης, δεν έχει δυνατότητες δημιουργίας νέων και άνετων προσβάσεων. Και δε νομίζω ότι αξίζει μια οποιαδήποτε επένδυση για περαιτέρω ανάπτυξη. Κάποιο συμμάζεμα της υπάρχουσας υποδομής χρειάζεται.

Αντίθετα, το Λαύριο έχει αυτά που δεν έχει η Ραφήνα και έχει προοπτικές ανάπτυξης, αλλά είναι μακριά από τον κύριο όγκο των κατοίκων και δεν έχει καλή συγκοινωνία. Και μην σκεφτόμαστε πως πάμε με το δικό μας όχημα, αλλά να σκεφτούμε και τον έρμο τον foot passenger, που λέμε και στο χωριό μας. Όποιος πάει στο Λαύριο χειμώνα και να έχει νυχτώσει…φοβάται μη τον φάνε τα τσακάλια.

Επίσης, το να πάει κάποια εταιρεία στη Ραφήνα ή στο Λαύριο και να προσπαθήσει να ανοίξει μια νέα γραμμή θέλει χρήμα και χρόνο για να το καταφέρει. Και βεβαίως να έχει κάποιο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό του Πειραιά…σε ποιότητα πλοίου, σε ευκολίες πρόσβασης, σε χρόνο ταξιδιού, σε τιμές κα. Και αυτή την εποχή δεν βλέπω να υπάρχουν πολλοί που μπορούν να διαθέσουν χρόνο και χρήμα. Όλοι τηρούν αμυντική στάση και θα την τηρούν για πολλά χρόνια.

Συνεπώς, πιστεύω ότι μέσα σε αυτό το τραγικό οικονομικό τοπίο για την χώρα, στο κοντινό μέλλον δεν βλέπω καμιά προοπτική ανάπτυξης ούτε της Ραφήνας ούτε και του Λαυρίου. Αργότερα, εάν και όποτε ορθοποδήσουμε, εάν υπάρχει προοπτική ανάπτυξης κάποιου λιμανιού για αποσυμφόρηση του Πειραιά, αυτό πιστεύω ότι θα είναι το Λαύριο. Ως τότε…κουράγιο!

ΥΓ Και προς αποφυγή παρεξήγησης, εμένα με εξυπηρετεί η Ραφήνα και μακάρι να έρχονταν όλα τα πλοία του Αιγαίου στη Ραφήνα. Αλλά δεν πρέπει να συγχέουμε το τι μας αρέσει ή μας εξυπηρετεί με το τι μπορεί ή πρέπει να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Όπως ανέφερα και στο αρχικό μήνυμα, σαφώς και οι υποδομές είναι λίγο προβληματικές είτε μιλάμε για την πρόσβαση είτε μιλάμε για τους χώρους του λιμανιού.

Θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα στην κίνηση και την έλλειψη χώρου αν στο Σαββατιάτικο πρωινό του Αυγούστου (7.00 - 8.00) υπάρχει άλλη μία αναχώρηση (με τις υπάρχουσες 3 για ΑνδροΤηνοΜυκονία και τη 1 για Μαρμάρι - τα μικρά ταχύπλοα τα αφήνω απ έξω καθώς επίσης και τα highspeed μέχρι πέρυσι). Όπως επίσης θα υπάρξει πρόβλημα στην Κυριακάτικη απογευματινή άφιξη γύρω στις 18.00-19.00 που επιστρέφουν τα ίδια πλοία. Πρέπει όμως ντε και καλά το "υποτιθέμενο" πρόσθετο δρομολόγιο να πέσει πάνω στις ίδιες ώρες; Πχ μια/δύο αναχώρήσεις κατά τις 20.00 ή μία/δυο αφίξεις στις 6.00 θα δημιουργήσει αυτόν τον κακό χαμό; (άστοχο ερώτημα μιας και προφανώς αν τα πράγματα ήταν τόσο τραγικά η ΤηνοΜυκονία θα μεταφερόταν κυρίως μέσω Πειραιά - αντίθετα με ότι συμβαίνει τώρα).

Όσον αφορά την πρόσβαση από τα Νότια Προάστια: Προσωπικά έχω αρκετούς γνωστούς που μένουν Φάληρο και Μοσχάτο και μετακινούνται αποκλειστικά μέσω Ραφήνας για Τήνο. Ο λόγος; Δείτε τις τιμές των εισιτηρίων (των συμβατικών) και υπολογίστε τη διαφορά του κόστους για μία οικογένεια. (Όσο για τον χρόνο; Η τελική διαφορά σπίτι->νησί βγαίνει περίπου η ίδια - άντε μέσω Ραφήνας να κάνεις ένα τεταρτάκι παραπάνω).

Στο σχόλιο περί μεταφορικών: Παιδιά, μην προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό, τον έχουν ανακαλύψει ήδη. Οι μεταφορικές της Τήνου βρίσκονται στον Ταύρο και το Βοτανικό (όπως φαντάζομαι και της Μυκόνου και των περισσότερων νησιών). Άραγε είναι χαζοί ή μαζοχιστές που προτιμούν τη Ραφήνα αντί για τον Πειραιά :blink: ; (που ομολογουμένως οι εγκαταστάσεις τους στην Πρωτεύουσα βρίσκονται δίπλα στον Πειραιά); Προφανώς κάτι έχουν βρει που τους συμφέρει (με τον προφανέστατα βασικότερο παράγοντα: το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς).

Επίσης περί κίνησης διαδρομών κτλ: Οί μόνοι λόγοι να εκνευριστείς στη διαδρομή είναι η είσοδος/έξοδος από το λιμάνι (στο αλιευτικό λιμανάκι που όλοι σταματάνε για εισιτήρια/καφέδες/περίπτερα/τυρόπιτες μαζί με τους πεζούς που κόβουν βόλτες όπως τους καπνίσει), το φανάρι στη διασταύρωση της Μαραθώνος στον κόμβο της Ραφήνας, το διπλό φανάρι στο Πικέρμι και το φανάρι για την είσοδο στην Αττική οδό. Όσον αφορά την κίνηση δεν νομίζω να είναι χειρότερη σε καμμία περίπτωση από την είσοδο/έξοδο του Πειραιά.. Η απόσταση ναι - όχι όμως και η κίνηση της Μαραθώνος (τουλάχιστον μετά τη διαπλάτυνσή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες - εκτός αν ξενερώνουμε που πάμε με 80 αντί για τα 140 της Αττικής οδού). Το βασικότερο μειονέκτημα είναι η χρήση λεωφορείου (που τα πράγματα δεν είναι τραγικά).

Περί κινδύνων του λιμανιού (για τον Ερνέστο Χίος): Είπαμε, το λιμάνι δεν είναι το ασφαλέστερο, αλλά "μπάστα"!! Δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα!! Σαφώς και θέλει προσοχή στην κακοκαιρία αλλά δεν είναι και "το τρίγωνο των Βερμούδων"! Πιο πολύ για "προφάσεις εν αμαρτίαις μου κάνουν". (δες παρακάτω)

Περί "αμυντικών κινήσεων", "αλλαγής συνηθειών", "ρίσκου" κ.ο.κ.(αυτό που αποκαλώ κυρίως "Προφάσεις εν αμαρτίαις"): Νταξ ρε παιδιά, έχουμε κρίση, τα πράγματα είναι για όλους δύσκολα κ.ο.κ. Αλλά ας αφήσουμε λίγο το παραμύθι πως όλοι μπαίνουν μέσα και κάνουν φιλανθρωπικό έργο που εξυπηρετούν τα νησιά. Τα λάθη τους τα έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και σε μεγάλο βαθμό ευθύνονται οι ίδιες οι εταιρείες για τη σημερινή κατάντια τους (που κρατάω πολλές επιφυλάξεις αν είναι τόσο μεγάλες οι ζημιές όσο διαρρέουν). Δεν έφταιξε η κρίση για την κάθοδο του ΧΙΙ και του Ορίζοντα στην Κρήτη, ούτε για τους Αιόλους που δεν δούλεψαν ποτέ σωστά, ούτε για το Ρόδος στα Δωδεκάνησα, ούτε για τον οργασμό των ναυπηγήσεων στην Αδριατική (που καλώς ή κακώς την εξέθρεψε ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία από το 91 και λογικά κάποτε θα τελείωνε), ούτε για την hsw που όντας μονοπώλιο συμπεριφέρεται ως δερβέναγας στην ΙκαροΣαμία (και στα μάτια μου φαίνεται σαν "ακούσια πρόσκληση προς ανταγωνιστή").

Δυστυχώς το μοντέλο εκμετάλλευσης του Αιγαίου στήθηκε πριν από πολλά χρόνια γιατί έτσι έκατσε με τις τότε συνθήκες και οι εταιρείες συνεχίζουν σε αυτό το μοτίβο ακολουθώντας την πεπατημένη. Καλώς ή κακώς αν δεν υπήρχε ο Στρίντζης (στη μετά Πολέμη εποχή) και οι υπόλοιποι στη συνέχεια που τον μιμήθηκαν, η Ραφήνα θα συνέχιζε να είναι ένα ψαροχώρι με 1-2 βαποράκια για Κάρυστο (ίσως και Άνδρο) και όλοι μας θα πηγαίναμε στον Πειραιά με τους διαδόχους του Παναγία Τήνου και του Ναϊάς (για τους ίδιους "ανασταλτικούς" λόγους που ακούμε τώρα στο ενδεχόμενο νέων "βολικών" δρομολογήσεων από Ραφήνα).

ΥΓ: Κάτι μου λέει πως οι εταιρείες δεν θέλουν να ρίξουν το κόστος των δρομολογίων για τους επιβάτες.. Ενδείξεις έχουμε, οι αποδείξεις είναι δύσκολες. Αλλά δίνω πολλούς πόντους στο σενάριο "ας καίμε λίγο πετρέλαιο παραπάνω, δεν πειράζει, θα τσιμπήσουμε το εισιτήριο περισσότερο, μπορεί να πουλήσουμε και καμμια 10αριά κρεβάτια παραπάνω και θα τα κονομήσουμε περισσότερο". Μπακάλικο μεν, αλλά είστε σίγουροι πως πολλά κεφάλια δεν σκέφτονται έτσι αυτοκαταστροφικά; (όποιος μου πει πως δεν γίνονται αυτά τα πράγματα στον κόσμο, τον προτρέπω να ρίξει μια ματιά "στις αμυντικές κινήσεις" γύρω του).

Edited by csst9728
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...