Jump to content
Shipfriends

Λιμάνι Ραφήνας


Recommended Posts

Παλιότερα στην προβλήτα #1 (απέναντι ακριβώς από τις καμάρες) είχε τοποθετηθεί ένας ηλεκτρονικός πίνακας που είχε τα δρομολόγια, και δίπλα ανέφερε την προβλήτα. Αυτό όμως κράτησε μόνο 7 μήνες περίπου, όλο χάλαγε, και τώρα βρίσκεται πεταμένος πίσω από το πάρκινγκ του αλιευτικού. Θεωρήθηκε αποτυχία κυρίως λόγω των καιρών που επικρατούν στη Ραφήνα ιδίως το χειμώνα. Όταν έχεις ανέμους 9 μποφώρ και βάλε, με τη θάλασσα κυριολεκτικά να ανεβαίνει πάνω στην προβλήτα, τι ηλεκτρονικά να σταθούν και τι πληροφορίες να δωθούν από ψηφιακές πινακίδες... Σίγουρα όμως με την ολοκλήρωση των νέων έργων όλα αυτά θα μπουν στο νέο κτήριο. Αν και τότε δε θα χρειάζονται πληροφορίες για τις προβλήτες. Όλα τα πλοία θα είναι "στο πιάτο" ακριβώς μπροστά από το κτήριο. ;-) ;-) ;-)

Link to comment
Share on other sites

θα μπαζωθει επιτελους εκεινος ο τεραστιος "κρατηρας"
Εάν έλεγες εκείνη η τεράστια "χαβούζα" θα ήσουν περισσότερο ακριβής. Ώρες-ώρες η δυσοσμία που βγαίνει από το ακαθορίστου συνθέσεως υδαρές υγρό είναι ανυπόφορη. Το ίδιο ισχύει και για το ρέμα της Ραφήνας. Το αξιοπερίεργο είναι ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που απολαμβάνουν το μπάνιο τους στην παραλία της Ραφήνας. Πράγματι αξιοπερίεργο. :confused:

Όσον αφορά το παρκάρισμα...ούτε για δείγμα. Από το ρέμα και μετά το συζητάμε. Από δρόμους...εάν πέσεις σε άφιξη καραβιού...τα 3 χμ μέχρι την διασταύρωση είναι πραγματικός Γολγοθάς. Εάν είναι και Κυριακή απόγευμα που επιστρέφουν από τα θέρετρα της Κυριακής...δεν παλεύεται και μετά την διασταύρωση. Δυστυχώς, πιστεύω ότι η αύξηση της κυκλοφορίας θα έχει ξεπεράσει τις όποιες προβλέψεις της μελέτης του λιμανιού (που αναφέρει παραπάνω ο rafina-lines)...και θα ακυρώσει τα όποια έργα γίνουν...όποτε γίνουν. Εάν δεν πάει το Μετρό ή ο Προαστιακός και η Αττική οδός στην Ραφήνα...το λιμάνι θα είναι άχρηστο ή τουλάχιστον πολύ προβληματικό.

Υ.Γ. Και σα να μην έφταναν τα βάσανά μας...έχουμε και τους μελετητές του έργου να παίζουν με τον πόνο μας.:rolleyes:

Τώρα πια κύριοι, όσες προβλήτες και να φτιάξετε...άχρηστες είναι. Τώρα μόνο ανοικτά από την Ραφήνα θα περνάει :(

post-31-128326974753_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Τα εργα στην Ραφήνα εξελίσονται και ήδη η μικρή μαρίνα που βρισκόταν εντός του λιμανιού έχει σχεδόν μπαζωθεί. Μόνο ένα πολύ μικρό τμημα απομένει προς μπάζωμα κοντά στον λιμενοβραχίονα της 4.

Όμως ενώ αυτά εξελίσονται η ράμπα όπου έδεν ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π ή στην πιο πάνω φώτο που έχει βάλει ο Νηρέας εκεί που διακρίνεται δεμένο το ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ έχει υποχωρήσει και πλέον δεν δένουν βαπόρια εκεί.

Link to comment
Share on other sites

Earl Granville, επέτρεψέ μου να σου πω κάποια σημαντικά πράγματα (έτσι πιστεύω τουλάχιστον) για την προβλήτα #6 (αυτή που δένει το ΘΕΟΛΟΓΟΣ δηλ.): Η ιστορία αυτής της προβλήτας, καθώς και της διπλανής της προν το νοτιά (της #5) ξεκινάει το 1997. Τότε αν θυμάσαι, αυτός ο χώρος ήταν γεμάτος χώματα και δεν έδενε τίποτα. Είχε φτιαχτεί μόνο η ράμπα για τους καταπέλτες χωρίς καν μπίντες. Το 1998 που αυξήθηκαν οι ανάγκες του λιμανιού αποφασίστηκε να φύγουν τα χώματα από εκεί και να στρωθεί ίσιο το έδαφος. Η κατασκευή αυτή ήταν πολύ πρόχειρη και φυσικά δεν κράτησε πολύ. Σε 2 χρόνια έκλεισε και πάλι, οπότε και πάλι αυτές οι δύο προβλήτες έμειναν εκτός λειτουργίας.

Η κατάσταση παρέμεινε έτσι μέχρι το καλοκαίρι του 2006 που ήταν να έρθει το ΑΛΚΥΟΝΗ. Το θυμάσαι φαντάζομαι, το πιο περίεργο πλοίο κατά τη γνώμη μου που πέρασε από τη Ραφήνα. Για τις ανάγκες των τόσο ψηλών καταπελτών που διέθετε το καράβι αυτό, επισκευάστηκε η πρώτη προβλήτα, η #6, με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Ένα "καρούμπαλο", μισό μέτρο πιο ψηλά από το επίπεδο του λιμανιού. Το ΑΛΚΥΟΝΗ έδεσε εκεί θυμάμαι μόνο 2 φορές και αποβίβασε καμιά δεκαριά αυτοκίνητα. Ύστερα παρέμεινε δεμένο στη #13 για μία βδομάδα και μετά μας παράτησε για το Λίβανο και στη συνέχεια για την Αίγυπτο νομίζω (ή για το Ισραήλ?)... Η προβλήτα με το "καρούμπαλο" όμως φυσικά έμεινε στο λιμάνι μας.

Το 2007 δρομολογήθηκε το ΘΕΟΛΟΓΟΣ στη Ραφήνα, και αναγκαστικά πήρε αποκλειστικότητα την #6, γιατί πλην αυτής της προβλήτας και της #8 δεν μπορεί να πέσει κάπου αλλού λόγω του μεγέθους του και κυρίως του πλάτους του. Κι αφού κάθε μέρα έπρεπε να πέφτει όλο το καλοκαίρι το HIGHSPEED 3 στην #9, αυτό δε μπορούσε να γίνει με το ΘΕΟΛΟΓΟΣ στην #8, οπότε έπεφτε όλο το καλοκαίρι στην #6. Φυσικά με τη χρήση, ξαναχάλασε και να είμαστε ευχαριστημένοι που βγήκε όλη η φετινή σεζόν. Για φαντάσου να συνέβαινε κάτι Αυγουστιάτικα...

Κατά τη διάρκεια της επισκευής του ΘΕΟΛΟΓΟΣ στη γνωστή βλάβη του άξονά του, ο ΟΛΡ βρήκε ευκαιρία και έκλεισε την προβλήτα #6. Ευτυχώς η σεζόν είχε ήδη τελειώσει. Έτσι τώρα δεν πρόκειται να ξανανοίξει με την υπάρχουσα κατάσταση. Αλλά αυτό δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα. Ως γνωστόν σύντομα θα ξεκινήσει το άλλο μεγάλο έργο του λιμανιού μας, η "Αναβάθμιση και βελτίωση κρηπιδωμάτων". Τα μπλόκια είναι ακόμα διάσπαρτα στο χερσαίο χώρο του λιμανιού περιμένοντας πάλι το γερανό για να τα τοποθετήσει. Σίγουρα θα έχεις δει τις δύο πινακίδες που έχουν μπει δίπλα στην #4. Από το έργο αυτό έχει ολοκληρωθεί μόνο το παλιό λιμάνι (προβλήτες #3 και #4) όπου οι απαραίτητες εργασίες έγιναν την άνοιξη που μας πέρασε. Έτσι η επισκευή της #6 και της διπλανής της, της #5, θα ενσωματωθεί στις εργασίες του παραπάνω έργου. Επιπλέον προς τα νότια θα δημιουργηθούν άλλες 3 νέες προβλήτες όπου θα καλύψουν το χώρο που απομένει μέχρι την #4. Φέτος το καλοκαίρι καλύφθηκε ήδη αυτή η απόσταση με την τοποθέτηση εκεί μπλόκιων από το γερανό που δούλευε στο λιμάνι μέχρι τέλος Ιουλίου.

Επομένως, με τα παραπάνω θέλω να σου πω ότι πλέον ο χώρος αυτής της προβλήτας έχει ενταχθεί στο εργοτάξιο που δημιουργήθηκε στο μπαζωμένο τμήμα, άρα δεν είναι κακό το γεγονός του αποκλεισμού. Ίσα - ίσα, νομίζω πως είναι καλό, γιατί επιτέλους θα φτιαχτούν σωστά όλες οι προβλήτες του νέου λιμανιού, χωρίς "καρούμπαλα" κτλ. Είναι σημαντικό αυτό, σωστά??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Το μπάζωμα της παλιάς μικρής μαρίνας έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το μπαστούνι της νούμερο 4 προβλήτας .

Σύμφωνα όμως με άποψη ενός πλοιάρχου στην γωνία που έκανε το μπαστούνι ξεθύμαινε ο κυματισμός ενώ τώρα θα δημιουργείται αντιμάμαλο.B)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μηπως θα πρεπε καποια στιγμη να φτιξουν και το κοματι που ειναι δεξια απο το φαναρι(δεν θυμαμαι πια θεση ειναι αυτη)

Τα λαστιχα που υπαρχουν για προσκρουστηρες ειναι υπο διαλυση και ο μωλος δεν πρεπει να ειναι και στην καλυτερη κατασταση

Αληθεια στιγμες σαν την παρακατω ειναι καθημερινο φαινομενο ή ετυχε?

post-15-128326980769_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Polmyt, στην ερώτησή σου, η προβλήτα που αναφέρεσαι είναι η #2 (με τη νέα αρίθμηση που ισχύει από 10 Απριλίου 2009). Σκηνές σαν την παραπάνω είναι συχνές στο λιμάνι, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν έχει και τόση σημασία, πρώτον γιατί με την ολοκλήρωση των νέων έργων που τελείωσαν πρόσφατα, ο συγκεκριμένος λιμενοβραχίονας βρέθηκε εσωτερικός στη λιμενολεκάνη. Δεύτερον, υπάρχει σχέδιο (http://www.yen.gr/media/27902/mp_raf.pdf) σύμφωνα με το οποίο ο λιμενοβραχίονας αυτός στο μέλλον θα επεκταθεί κατά 100 μέτρα ανατολικά, καθώς και θα φαρδύνει κατά 4 μέτρα βόρεια (εξ ου και το νέο "δόντι" που έμεινε απ' έξω, δίπλα στη νέα προβλήτα #3).

Εκτός απ' αυτά, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί πια με το λιμάνι. Μόλις τώρα ολοκληρώθηκαν τα έργα, και επιτέλους η Ραφήνα είναι πια σε θέση να ανταποκριθεί στην κίνησή της, τουλάχιστον από άποψη στοίβαξης των οχημάτων και επιβατών. Δύο χρόνια τώρα δούλευαν τα συνεργεία για να τελειώσουν τη σημερινή εικόνα του λιμανιού. Ολοκλήρωση αλιευτικού καταφυγίου, επίχωση και κρηπίδωση ενδιάμεσου λιμενίσκου, καθώς και εκβάθυνση λιμενολεκάνης - βελτίωση κρηπιδωμάτων. Πότε είδαμε ποτέ στα χρονικά τέτοια εικόνα στη Ραφήνα?? Όταν μεγ. Πέμπτη δεν άνοιξε μύτη στο λιμάνι παρόλη την κίνηση?? Σιγά - σιγά όλα θα γίνουν. Ας χαρούμε τώρα τις νέες μας εγκαταστάσεις και προβλήτες, και από του χρόνου το χειμώνα τα ξαναβλέπουμε... ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μετά την πρόοδο των έργων πλέον στις θέσεις 1-2 (οι παλιές 3-4) δεν δένουν δύο βαπόρια όπως έδεναν συνηθως το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ.

Πλέον το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α συνήθως δένει στην 2 (την παλια 4-πρυμοπλαγιοδέτηση) και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ στις νέες προβλήτες πρέπει να είναι στην 5

Link to comment
Share on other sites

Μετά την πρόοδο των έργων πλέον στις θέσεις 1-2 (οι παλιές 3-4) δεν δένουν δύο βαπόρια όπως έδεναν συνηθως το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ.

Πλέον το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α συνήθως δένει στην 2 (την παλια 4-πρυμοπλαγιοδέτηση) και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ στις νέες προβλήτες πρέπει να είναι στην 5

Πολύ σωστά! Η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι πια εμφανής! Τέλειωσαν τα "συρτάρια" του SUPERFERRY με το ΠΗΝΕΛΟΠΗ δίπλα. Σίγουρα το φετινό καλοκαίρι θα είναι διαφορά μέρας με νύχτας στο λιμάνι!!! ;-)

ΥΓ: Το SUPERFERRY δένει συνήθως στην #4. Η #5 είναι η αμέσως βορειότερη.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα το φετινό καλοκαίρι θα είναι διαφορά μέρας με νύχτας στο λιμάνι!!!
Ξέρεις εάν θα βάλουν και κανένα στέγαστρο για τους επιβάτες κοντά στα πλοία. Είχα δει ότι αυτό που υπήρχε το είχαν ξηλώσει και το είχαν μεταφέρει στο τέρμα των ΚΤΕΛ. Πάντως, σίγουρα είναι πολύ πιό ευρύχωρο τώρα το λιμάνι, αλλά θα πρέπει το συντομώτερο να γίνει και ο προβλεπόμενος επιβατηγός σταθμός. Γιατί εάν έχει αέρα δεν μπορείς να σταθείς πουθενά.

ΥΓ Καλά όλα αυτά στο λιμάνι, αλλά όσο δεν υπάρχει δρόμος....είναι μαρτύριο η πρόσβαση. Όποιος έχει επιστρέψει Κυριακή απόγευμα...γνωρίζει.B)

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Ο προβλεπόμενος επιβατικός σταθμός υπάρχει φυσικά στα σχέδια, αλλά από όσο έχω ψάξει δε γνωρίζει κανείς πότε θα προκυρηχθεί διαγωνισμός για την κατασκευή του, καθώς και για το τριώροφο πάρκινγκ στην είσοδο του αλιευτικού καταφυγίου (με παράλληλο γκρέμισμα ενός μέρους του βουνού τοπικά). Σημαντική καθυστέρηση προκύπτει από την πολεοδομία, καθώς πρέπει να χαρακτηριστεί πολεοδομίσιμος ο χώρος και να βγουν άδειες ανέγερσης κτηρίων. Ας ελπίσουμε να είναι αυτά τα επόμενα σχέδια του ΟΛΡ. Τέλος εκκρεμεί και η υπόθεση του εξωτερικού κυματοθραύστη, που σίγουρα είναι απαραίτητος. Για να δούμε τι θα γίνει...

Ο δρόμος για το λιμάνι (μετά την περσινή αναβολή), είχε συμπεριληφθεί στους "Αυτοκινητόδρομους Αττικής" που εξήγγειλε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ φέτος το Μάρτιο αν θυμάμαι καλά. Την επόμενη μέρα όμως βγήκαν όλοι οι κάτοικοι των Μεσογείων να αντιδράσουν πάλι για τη δημιουργία αυτοκινητόδρομων στην Αττική κτλ γνωστά (και δεν εννοώ μόνο τους δήμαρχους των παράλιων δήμων! Μέχρι την Αγ. Παρασκευή και τον Υμηττό έφτασε η αντίδραση!). Σε μια χώρα όπου όταν εξαγγέλεται ένα έργο, πέφτουν όλοι πάνω του για να ΜΗ γίνει, τότε πώς μπορούμε να δούμε προκοπή?? Πάλι καλά που το λιμάνι μας κατάφερε να βελτιωθεί κατά τόσο μεγάλο ποσοστό...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Ερωτηση:το μεγαλυτερο προβλημα του λιμανιου(το πιανουν ολοι οι καιροι)λυθηκε η θα λυθει με τα συγκεκριμενα εργα:confused:Γιατι,τι να τις κανω τις θεσεις προσδεσεις αν οταν φρεσκαρει ο καιρος πρεπει τα πλοια να βγαινουν στα ανοιχτα για να μην κοπανανε στους ντοκους...

Link to comment
Share on other sites

Όχι και μεταξύ μας δύσκολο να λυθεί .Όταν επικρατούν άνεμοι από ανατολικές διευθύνσεις (σοροκάδες,γραίγοι) τα πράγματα γίνονται δύσκολα ιδιαίτερα όταν αυτοί ξεπερνούν τα 7 μποφώρ.

Άλλωστε οι εργασίες που αναφέρουμε αφορούσαν την ανάπλαση του χερσαίου χώρου του λιμανιού ώστε να αυξηθούν οι θέσεις πρόσδεσης των πλοίων και να μην επικρατεί χάος με τα ΙΧ την περίοδο αιχμής.

Πάνω στο θέμα προστασίας από κυματισμό δεν έγινε κάτι και μεταξύ μας δεν το βλέπω να γίνεται στο προσεχές μέλλον.:(

Link to comment
Share on other sites

Μετά την πρόοδο των έργων πλέον στις θέσεις 1-2 (οι παλιές 3-4) δεν δένουν δύο βαπόρια όπως έδεναν συνηθως το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ.

Πλέον το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α συνήθως δένει στην 2 (την παλια 4-πρυμοπλαγιοδέτηση) και το ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ στις νέες προβλήτες πρέπει να είναι στην 5

Έτσι θα είναι δηλαδή τα πράγματα από τώρα και στο εξής?

Link to comment
Share on other sites

Όχι έτσι...ανάποδα. Η Πηνελόπη στη κενή θέση στη γωνία (που φαίνεται στη αεροφωτό) δίπλα στο SFII και ο Υπερβάπωρ εκεί που είναι η Πηνελόπη. Έτσι τουλάχιστον τα έβαλα για ύπνο:D πριν καμιά βδομάδα.

Αλλά απ' ό,τι βλέπω στην κατασκοπευτική σου φωτό:D...δεν υπάρχει ακόμα στέγαστρο ούτε για δείγμα στην "πίστα" που θα βαράει ο ήλιος από παντού. Καλά για προφύλαξη από το ανεμόβροχο δεν το βλέπω...ελπίζουμε στο νέο πενταετές πλάνο. Και ως τότε, όταν θα έχει ανεμόβροχο...στα ουζερί και στα καφενεία...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Τα στέγαστρα είναι οσοί παρόντα και σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες κινέζοι θα επιστρατευτούν να πουλούν ανοιχτόχρωμες ομπρέλες για ηλιακή προστασία.:P

Πέραν της πλάκας είναι απαράδεκτο να μην υπάρχουν επαρκοί στεγασμένοι χώροι στο δεύτερο λιμάνι της Αττικής ή τον χειμώνα να μην μπορεί να σταθεί κάποιος όταν βρέχει.

Τώρα και με την καινούρια ασφαλτο που έχει πέσει η οποία είναι κατάμαυρη όποιος περπατάει το καλοκαίρι μεσημεριάτικα θα κάνει δωρεάν σάουνα και σολάριουμ:D

Link to comment
Share on other sites

Όχι έτσι...ανάποδα. Η Πηνελόπη στη κενή θέση στη γωνία (που φαίνεται στη αεροφωτό) δίπλα στο SFII και ο Υπερβάπωρ εκεί που είναι η Πηνελόπη.
Σήμερα το βράδυ ήταν πάλι ανάποδα:rolleyes:...δηλαδή κανονικα:D όπως φαίνονται στη φωτό του g.e., μόνο που ο Υπερβάπωρ ήταν στην γωνία. Εντάξει, δεν έχει και καμιά σημασία κι ούτε μπορεί να μπερδευτεί κανείς. Το λιμάνι είναι μικρό και με την νέα μορφή δεν χρειάζεται να κάνεις τον γύρο για να πας στις νέες προβλήτες. Εξάλλου, είναι ορατό από παντού το υπέρλαμπρο μπλε αστέρι:) που σε οδηγεί στον σωστό προορισμό.;)
απο οτι ξερω οι μπιντες (και οι παλιες που ξεραμε τα τελευταια χρονια) και οι νεες πιο κοντες αποτελουνται απο δυο "κομματια" (δεν ξερω τον ορο, γι'αυτο μη βαρατε). το ενα ειναι "εμπεπηγμενο" στον ντοκο και το αλλο (αυτο που βλεπουμε) ειναι βιδωμενο σε αυτο. απλα στις παλιοτερες μπιντες η "ματιση" ηταν θαμμενη στο τσιμεντο, ενω στις καινουργιες ειναι εκτος, για να μπορει να αντικαθισταται πιο ευκολα το "κεφαλι" αν κοπει.
Στη Ραφήνα στην πεσμένη προβλήτα, υπάρχει μια παλιά μπίντα που την έχουν ξηλώσει και φαίνεται όλη η κατασκευή της. Και δεν είναι δύο κομμάτια, αλλά ένα ενιαίο χυτό.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας δούμε και μία φώτο από την πεσμένη προβλήτα στην Ραφήνα.

Υποθέτω πως φαίνεται και η μπίντα στην οποία αναφέρεται ο ΝΗΡΕΑΣ.

...Στη Ραφήνα στην πεσμένη προβλήτα, υπάρχει μια παλιά μπίντα που την έχουν ξηλώσει και φαίνεται όλη η κατασκευή της...

post-929-128326982453_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...

Καλημέρα, Seajet 2!

Ως γνώστης της Ραφήνας καλύτερα και από την τσέπη μου, θα μου επιτρέψεις να σου πω ορισμένα πράγματα για τα σχέδια που μας πρόσφερες, και φυσικά σ' ευχαριστούμε πολύ γι' αυτό.

Όσον αφορά το πρώτο σχέδιο: Η θέση που έχεις βάλει το HIGHSPEED 1 είναι σωστή και είναι η προβλήτα #9. Νοτιότερα που έχεις βάλει το ΠΗΝΕΛΟΠΗ είναι η #8, αλλά δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί αν στην #9 βρίσκεται το HIGHSPEED, γιατί με το πλάτος που έχει αυτό το HIGHSPEED (σε αντίθεση με το 2 που ήταν πιο στενό), καλύπτει μέρος της #8, οπότε δε γίνεται να μπει πλοίο εκεί. Η προβλήτα αυτή χρησιμοποιείται μόνο αν το HIGHSPEED 1 λείπει. Στη συνέχεια σωστά έχεις βάλει το ΘΕΟΛΟΓΟΣ. Αυτή η προβλήτα είναι η #7. Αυτή χρησιμοποιείται κατά κόρον και από τα τρία συμβατικά της Ανδροτηνομυκονίας (ΘΕΟΛΟΓΟΣ, SUPERFERRY, ΠΗΝΕΛΟΠΗ) ιδίως αν το HIGHSPEED είναι στην #9, αλλά κι όταν δεν είναι. Επίσης χρησιμοποείται και για τις διανυκτερεύσεις των SUPERFERRY και ΠΗΝΕΛΟΠΗ, συνήθως εναλλάξ μέρα με τη μέρα. Ακολουθεί ένα κενό για τη σπασμένη και θρυλική προβλήτα #6 με το (πρώην) "καρούμπαλο" όπου κατασκευάστηκε το 2006 για το ΑΛΚΥΟΝΗ όπου τότε έκανε μόνο μισό δρομολόγιο. Τώρα είναι γκρεμισμένη στο νερό και περιμένει την επισκευή της (να δούμε πότε...). Εκεί που έχεις βάλει το SUPERFERRY είναι η προβλήτα #5 (και μάλιστα πρέπει να σχεδιαστεί λίγο πιο κάτω για να φανεί το κενό της #6), αλλά τα τρία συμβατικά της Ανδροτηνομυκονίας δεν μπαίνουν ποτέ εκεί λόγω του ότι η θάλασσα αρχίζει να ρηχαίνει, οπότε σκάβουν το βυθό. Χρησιμοποιείται μόνο από τα μαρμαριώτικα όταν οι άλλες προβλήτες είναι πιασμένες, ενώ πέρσι χρησιμοποιούταν και από το AQUA JEWEL στο πρωινό του Σαββάτου, επειδή δεν υπήρχε άλλη διαθέσιμη.

Εκεί που έχεις βάλει τα μαρμαριώτικα είναι η #4 και η #3. Πρόκειται για τις νέες προβλήτες που κατασκευάστηκαν μετά την επίχωση του ενδιάμεσου λιμενίσκου πριν από δύο χρόνια, αλλά πια δε χρησιμοποιούνται, γιατί η θάλασσα είναι πολύ ρηχή σ' εκείνο το σημείο. Πρέπει να έρθει μπίγα να σκάψει το βυθό για βελτίωση της κατάστασης.

Μετά το φανάρι, εκεί που έχεις βάλει το ΘΕΟΛΟΓΟΣ και το SUPERFERRY, είναι η προβλήτα #2. Εκεί μπαίνει τις καθημερινές το ΘΕΟΛΟΓΟΣ, και κάνουν εναλλάξ διανυκτερεύσεις τα SUPERFERRY και ΠΗΝΕΛΟΠΗ, αλλά μπαίνουν και τα μαρμαριώτικα όταν όλο το λιμάνι είναι άδειο. Είναι η πιο δημοφιλής και σημαντικότερη προβλήτα γιατί βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την πύλη εισόδου. Είναι η πιο προσιτή και η πιο εύκολη για τους επιβάτες. Ακριβώς δίπλα, δεν έχεις βάλει καράβι, αλλά εκεί είναι η προβλήτα #1, όπου αυτή χρησιμοποιείται κυρίως από το ΠΗΝΕΛΟΠΗ όταν στην #7 κάνει διανυκτέρευση το ΘΕΟΛΟΓΟΣ (τις νύχτες Πέμπτης και Παρασκευής), παρέα με το SUPER στη #2.

Όσον αφορά τώρα το άλλο σχέδιο με τον κυματοθραύστη, κατά τη γνώμη μου δεν είναι σωστό, γιατί κλείνεις τον νοτιά. Οι άνεμοι στη Ραφήνα με τα τρελά μποφώρ είναι πάντα βόρειοι, και βορειοανατολικοί. Τα τρελά κύματα έρχονται κυρίως από την κατεύθυνση των Στύρων. Αν σ' εκείνο το σημείο το αφήσεις ανοιχτό, θα εγκλωβιστεί η θαλασσοταραχή στη λιμενολεκάνη. Οι νότιοι άνεμοι στη Ραφήνα δε βγάζουν ποτέ κύματα, ή κι αν βγάλουν δε συγκρίνονται με τίποτα με τους "κυκλώνες" των βοριάδων. Ακόμη κι αυτό το κυματάκι που ίσως δημιουργηθεί με νοτιά, δεν επηρεάζουν σημαντικά τα καράβια. Στο σχέδιο του λιμανιού προβλέπεται επέκταση του κυματοθραύστη από το πράσινο φανάρι της #13 (η θέση που βρίσκεται αριστερά από την πλώρη του HIGHSPEED σύμφωνα με το σχέδιό σου) κατά 80 ακόμη μέτρα με μπλόκια, ενώ μετά θα προχωρήσει για άλλα 260 μέτρα νοτιότερα με αστέρια. Έτσι θα κλείσει τελείως το βοριά για να αποφευχθεί η θαλασσοταραχή μέσα στην κεντρική λιμενολεκάνη. Ο νοτιάς θα μείνει ανοιχτός, αλλά όπως σου είπα και παραπάνω, οι νότιοι άνεμοι δεν φέρνουν θαλασσοταραχή στη Ραφήνα. Πολλές φορές τους χειμώνες έχουμε απαγορευτικό με θάλασσα λάδι, ενώ στο Σαρωνικό γκρεμίζει κάστρα. Είναι ακριβώς το αντίθετο στον Ευβοϊκό: Ο βοριάς γκρεμίζει κάστρα, ενώ ο νοτιάς τίποτα.

Ελπίζω να βοήθησα αρκετά με τις πληροφορίες μου, κι ό,τι άλλο θες στη διάθεσή σου.

Καλά ταξίδια, και ήρεμες θάλασσες! :):)

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μη λεμε μονο για την Τηνο

σε συνεχεια ολων οσων εχουμε πει σε αυτο το thread, να δουμε την εικονα της λιμενολεκανης στις 22/8, με τον βορεια (επισημως 6-7 και ανεπισημως παραπανω). ο αερας ξυριζε, το κυμα φρεσκο και ζωντανο και ο Θεολογος φουνταρε και τις δυο στο... Μαρμαρι, για να κρατηθει. αφηστε στο ντοκο τη γινοταν. εσκαγε το κυμα 5 μετρα μεσα. δωρεαν πλυσιμο για τα ΙΧ που περιμεναν. ολα αυτα για το... Dover της Αττικης.

tn_gallery_1817_7_249246.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...