Jump to content
Shipfriends

Preservation Societies


Recommended Posts

Δεν είναι ίδιο, τα αεροπλάνα αυτά έχουν πάψει πρακτικά να είναι αεροπλάνα και τυπικά δηλαδή, πρακτικά δεν υπάρχουν - είναι απλά σίδερα. 

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα συζήτηση, κρατά χρόνια, επανέρχεται στο προσκήνιο κάθε τόσο. Η πραγματικότητα όμως είναι αμείλικτη. Η διατήρηση ενός πλοίου σε πλεύσιμη κατάσταση έχει κόστος και αυτό το κόστος πρέπει κάποιος να το πληρώσει.

Τα υπάρχοντα πλοία μουσεία στην Ελλάδα έχουν από πίσω τους βαθιά πορτοφόλια αλλά και μεγάλη ιστορική αξία ή και συναισθηματική για κάποιους ιδιώτες. Δε μιλώ για το Αβέρωφ και το Βέλος, αμφότερα με την ιστορία τους. Αναφέρομαι στα Νεράιδα και το Hellas Liberty που είτε σε ατομικό επίπεδο το πρώτο, είτε σε συλλογικό το δεύτερο, αποτελούν μέρος της προσωπικής ιστορίας πολλών ανθρώπων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, εξ ου και το ενδιαφέρον και η συνεχής χρηματοδότηση.

Αντιπαράδειγμα των παραπάνω αποτελεί το Θαλής, που βρίσκεται μεταξύ φθοράς κα αφθαρσίας, έτοιμο να διαλυθεί, ενώ για το Ευγένιος Ευγενίδης μόλις πρόσφατα ξεκίνησε προσπάθεια αποκατάστασης.

Όσοι πάντως πιστεύουν ένα ποστάλι που ταξίδεψε κοντά είκοσι χρόνια στις ανατολικές Κυκλάδες είναι εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω, μπορούν κάλλιστα να βγουν στη γύρα για χορηγούς αφού πρώτα κάνουν μια έρευνα για τα πιθανά κόστη αποκατάστασης και συντήρησης. Τους εύχομαι να το πετύχουν, αν και οι αποτυχίες ακόμα και την περίοδο που η χρηματοδότηση ήταν πιο εύκολη δεν με κάνει πολύ αισιόδοξο.

 

Link to comment
Share on other sites

Ρεαλιστικά αν το δει κανείς σίγουρα ένα τέτοιο εγχείρημα είναι δύσκολο κανεις δεν ειπε το αντιθετο και καποιοι απο μας θυμομαστε πολύ καλα τη περιπτωση του Γεωργιος Εξπρες.Όχι όμως ακατόρθωτο.Οι Δήμοι των 3 νησιών που εξυπηρετούσε 20 χρόνια θα μπορούσαν να το αγοράσουν.Εφοπλιστες που συνδέθηκαν με αυτό είτε άλλοι επιχειρηματίες.

Και το ποιο ευκολο;Αν δε μπορεί κάποιος να το χτυπήσει στο πληστηριασμο,σε συνεννόηση με τους διαλύτες η με την εταιρεία που θα το αγοράσει για να το κοψει,μπορεί να κοπεί η τσιμινιέρα του και να μπει οπουδήποτε σε περίοπτη θέση.Το κράνος του πυροσβέστη είναι αναγνωρίσιμο σε όλες τις Κυκλάδες!!!

Link to comment
Share on other sites

@nomikos το βλεπεις πολυ συναισθηματικα και καλα κανεις ενδεχομενως.Και γω τα ιδια σκεφτομουν πριν αρκετα χρονια για το ΣΑΠΦΩ που ηταν και το πλεον αγαπημενο μου ,αλλα και ιστορικο για τη ΝΕΛ. Το πρακτικο ομως ειναι αυτο που λεμε ολοι πανω κατω.Κανεις δεν θα δωσει χρηματα ουτε για τη τσιμινιερα

Φαντασου οι δημαρχοι να δωσουν χρηματα για κατι τετοιο οταν δεν μπορουν να εξυπηρετησουν πολυ πιο σημαντικα θεματα στους δημους τους.Ακομα και να θελανε να το κανουν  παντα θα σκεφτονται το μαυρισμα στις επομενες εκλογες.Σκεψου τον απλο κοσμο στα νησια να βλεπουν οτι αντι πχ να δινονται χρηματα για ενα δρομο ή ενα εργο που το ζητανε χρονια ,να δινονται χρηματα για μια αχρηστη τσιμινιερα,γιατι αυτο ειναι το "κρανος της καθε ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ" για τον απλο κοσμο στα νησια.

Για τους ιδιωτες τα ειπαμε.Κανεις δεν δινει χρηματα για κατι τετοιο

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

On 12/9/2006 at 9:20 AM, A 377 said:

Το πιο πιθανό είναι ένα μερος των εργασιών να χρηματοδοτείται από δωρεές ιδιωτών έτσι όπως συμβάνει από το 1985 μέχρι και σήμερα με την οικογένεια Λάτση, το Ιδρυμα Αλεξανδρος Ονασηςκαι την Κυπριακή Δημοκρατία να είναι σταθεροί χρηματοδότες της προσπάθειας λειτουργίας του Γ. ΑΒΕΡΩΦ σαν πλωτό μουσείο.

Το Αβερωφ σε μεγαλο βαθμο το συντηρουν τριτοι χορηγοί και όχι ο προϋπολογισμός του ΠΝ.

Για το Βέλος που αναφέρθηκε, είχα διαβάσει στον τύπο ότι η πρόσφατη επισκευή του χρηματοδοτήθηκε από ιδιώτες χορηγούς. Έχω την εντύπωση ότι και η αρχική του μετατροπή σε μουσείο, πάλι στην ιδιωτική πρωτοβουλία είχε στηριχθεί

Link to comment
Share on other sites

Μακάρι να γινόταν να διασωθεί το πλοίο και να γίνει μουσείο όπως και για άλλα πλοία θα ήθελα να γίνει αυτό αλλά είναι τρομερά δύσκολο.Τους λόγους τους ανέλυσε ο φίλος polmyt και νομίζω ότι έχει απόλυτο δίκιο.Σαν χώρα δεν μπορούμε να έχουμε την πολυτέλεια όπως γίνεται σε μερικές χώρες του εξωτερικού να έχουμε "φουλ" πλοία μουσεία.Και στο εξωτερικό όμως δεν είναι τόσο εύκολο πχ χρόνια στην Αμερική προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ζωντανό το ss United States.

Εννοείται πως αν ξεκινήσει κάποια προσπάθεια όπως τότε με το Γεώργιος Εξπρές είμαι μέσα(αν και δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι)

Έτσι για την ιστορία να αναφέρω ότι πρίν 5 χρόνια(αν θυμάμαι καλά)υπήρξε ενδιαφέρον από μεγάλη εταιρεία για αγορά και επισκευή της Πηνελοπαρας αλλά δυστυχώς όταν "εξετάστηκε"το πλοίο οι φθορές που είχε από τον παροπλισμό του και η ηλικία του το έκριναν οικονομικά ασύμφορο για επιστροφή στην ενεργό δράση 

Link to comment
Share on other sites

Ορθά έχουν τοποθετηθεί όλοι..το νουμερο ένα στοιχείο είναι η χρηματοδότηση. Εάν κάποιος έχει λεφτά για πέταμα ώστε ως χόμπι, να το πάρει, να το φτιάξει, και να το δέσει κάπου να πηγαίνουμε όλοι εμείς να το βλέπουμε, έχει καλώς. Καθώς όμως το όλο εγχείρημα απαιτεί ένα πολύ μεγάλο ποσό, και αυτοί που το διαθέτουν δεν δίνουν του αγγέλου τους νερό, η Πηνελόπη θα πάει από'κει που πήγαν και τ'αλλα. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2024 at 3:01 PM, Annivas said:

Κάποτε ο Ωνάσης δώρισε στο Πολεμικό Ναυτικό την θαλαμηγό του Χριστίνα για να την χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλειφθεί στην Αμφιάλη και να ρημάξει μέχρι που κατάφεραν και το πούλησαν στον Τζον Πώλ Παπανικολάου.

 

 

Ήταν ασύμφορη λόγω της παλινδρομικής μηχανής που διέθετε η οποία υπάρχει κάπου στο Πολυτεχνείο

 

On 3/5/2024 at 11:25 AM, ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΑΝΑΡΗΣ said:

Εδω δεν μπαινουν στο κοπο οι Εγγλεζοι....

Γιά κάποια άλλα οι Άγγλοι προσπάθησαν πχ ΜΑRGARITA L του Λάτση

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...