Jump to content
Shipfriends

Jean Nicoli (IMO 9161948)


Recommended Posts

Όντως τα δύο Fossenάκια είναι κατα την γνώμη μου τα δύο καλύτερα ΄πλοία που κατασκευασαν οι Μινωικές.

Και το ΠΑΣΙΦΑΗ έχει πολύ όμορφους και ζεστούς χώρους , ιδιαίτερα στα σημεία που είναι τα καταστήματα, η βιβλιοθήκη με το τζάκι ,η ντισκο με την οροφη-ουρανο με αστέρια και οι περιστρεφόμενες πολυθρόνες με τα τραπεζάκια που μέσω τεράστιων παραθυρων προσφερουν μια ωραιότατη θέα .

Και στην θάλασσα είναι αρκετά καλύτερα από τα Ιταλικά παλάτια. Φίλος που ταξίδεψε με το ΠΑΣΙΦΑΗ με 10αρι γραιγο στην Αδριατική το βαπόρι συμπεριφερθηκε αψογα δεδομένων των συνθηκων.

Προπερσυ μπηκα για τελευταια φορά στο βαπόρι και από ότι είχα δει ήθελαν κάτι μοκέτες άλλαγμα αλλά κατά τα άλλα στεκοταν πολύ καλά.

Πραγματικά κρίμα που μας φεύγει το βαποράκι.

Μερικοί από τους πλοιάρχους που το ταξίδεψαν:Σ.Δαχτυλίδης (παραλαβή), Κ.Ρουσσομουστακάκης,Μ. Στεφανουδάκης,Π.Λιαναντωνάκης,Καταντωνάκης,Μ.Κουγιουμτζακης...

Link to comment
Share on other sites

Έρχεται και μια πιο επίσημη ανακοίνωση για την πώληση του πλοίου να επιβεβαιώσει τις συζητήσεις μας.

Συμφωνία με την Societe Nationale Maritime Corse Mediterrannee (SNCM) για την πώληση του πλοίου Pasiphae Palace αντί συνολικού τιμήματος 75 εκατ. ευρώ σύναψε η Minoan Lines στις 20 Ιανουαρίου 2009.

Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το δεύτερο 15νθήμερο του Μαρτίου, οπότε και θα ολοκληρωθεί η σχετική συναλλαγή.

Η εταιρεία προτίθεται να αντικαταστήσει το ανωτέρω πλοίο Pasiphae Palace στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας όπου δραστηριοποιείται, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση. Πηγή: Η Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

γιατί φεύγει ένα ιδιαίτερα αξιόλογο βαπόρι, που δεν προβλημάτισε ποτέ, που μπορεί να προσφέρει στα ελληνικά νερά πάρα πολλά και που έχει κι ένα καταπληκτικό όνομα στο κάτω κάτω!

Όχι και δε προβλημάτισε ποτέ. Στο παρθενικό του ταξίδι που προσάραξε λίγο έξω από τη Κέρκυρα (Περιστέρια).

Link to comment
Share on other sites

Όχι και δε προβλημάτισε ποτέ. Στο παρθενικό του ταξίδι που προσάραξε λίγο έξω από τη Κέρκυρα (Περιστέρια).

Η προσάραξη είναι τεχνικο πρόβλημα? Ή προκλήθηκε από κάποια βλάβη συστήματος του πλοίου?

Link to comment
Share on other sites

Αμα προβληματισε το ΠΑΣΙΦΑΗ που στα 11 χρονια που ειναι στην Ελλαδα ειχε μονο ενα ατυχημα στο παρθενικο του ταξιδι και τιποτα αλλο τι να πουμε για αλλα που κυκλοφορουν στο Αιγαιο που μενουν καραβοφαναρα και πηγαινουν με ταχυτητες 13-14 μιλια και με χιλιες πατεντες

Περα απο αυτα για μενα ειναι ενα βαπορι απο τα λιγα που δεν ειναι κουτι,με ομορφους χωρους και επισεις απο τα λιγα της εποχης του που εχει απειρα καταστρωματα και μπορει να χαρει καποιος το θαλασσινο ταξιδι και ειναι κριμα που φευγει.

Link to comment
Share on other sites

Το ατύχημα ΑΝ θυμάμαι καλά αποδόθηκε σε ανθρώπινο λάθος και όχι σε τεχνικό πρόβλημα του πλοίου. Κακόβουλες φήμες θέλουν κάποιον από τους καλεσμένους στα εγκαίνιά του να το γκαντέμιασε :(

Από κει και πέρα νομίζω βγήκε πλοίο της χρονιάς τότε γιατί όλα του τα συστήματα ασφαλείας λειτούργησαν άψογα και δεν άνοιξε ούτε μύτη τη στιγμή που με τέτοιο ρήγμα που προκλήθηκε κάποιο άλλο βαπόρι ενδεχομένως να είχε πάει στον πάτο. Με συνοδεία ρυμουλκών κατευθύνθηκε στο λιμάνι της Κέρκυρας όπου αποβίβασε επιβάτες και οχήματα κι επειδή έχω σε βίντεοκασέτα τα τότε ρεπορτάζ, είναι η πρώτη φορά που άκουσα επιβάτες αντί να βρίζουν θεούς και δαίμονες, να λένε μπράβο στο πλήρωμα για τη συμπεριφορά του και να εκφράζουν τη λύπη τους για το πλοίο.

Γενικότερα προσυπογράφω τα λεγόμενα του polmyt. Δεν απασχόλησε ποτέ και αυτά τα 11 χρόνια έμεινε ένας εργάτης των γραμμών της Αδριατικής και καλό θα ήταν αντί να ψάχνουμε να βρούμε ψεγάδια για το ΠΑΣΙΦΑΗ και τα πλοία της γεννιάς του, να μας απασχολήσει το ότι φεύγουν και επιστρέφουμε στην προ αυτών αποχή.

Τέλος ένα μικρό ιστορικό για το βαπόρι για να το θυμόμαστε! Το βαπόρι ως σκέτο ΠΑΣΙΦΑΗ τότε, παραδώθηκε στις Μινωικές γραμμές και αναχώρησε από τη Rissa για την Ελλάδα στις 13 Ιουνίου του 1998. Έφτασε στον Πειραιά δύο μέρες μετά και έδεσε στην Παγόδα. Αν δεν κάνω λάθος μετά τον Πειραιά ακολούθησαν εγκαίνια και στο Ηράκλειο.

4 Ιουλίου έκανε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα για την Αγκώνα όπου δυστυχώς τα ξημερώματα λίγο μετά την αναχώρησή του από την Ηγουμενίτσα είχαμε το ατυχές περιστατικό με την προσάραξή του στα Περιστέρια. Την επόμενη μέρα αναχώρησε για τα ναυπηγεία Ελευσίνας προς αποκατάσταση των ζημιών και στις 30 Ιουλίου ήταν έτοιμο και επέστρεψε στα δρομολόγιά του. Το 2001 δρομολογήθηκε στη γραμμή της Βενετίας και στα τέλη της ίδια χρονιάς άλλαξε το όνομά του σε ΠΑΣΙΦΑΗ ΠΑΛΑΣ αλλάζοντας και τη γραμμή στις πάντες. Από τότε δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα εκτός από μία ελφριά πρόσκρουση στο λιμάνι του Ηρακλείου λόγω καιρού στις 6 Φεβρουαρίου 2005 και μία ακόμα σχετικά πρόσφατα στις 11 Δεκεμβρίου 2008 με μικρές υλικές ζημιές. :)

Link to comment
Share on other sites

Το χω μεγαλη απορια...αυτοι οι Γαλλοι αλλα ονοματα δεν εχοθν να βγαλοθν τα καραβια?οτι φεθγει απο Ελλαδα Jean Nicoli γινεται στη Γαλλια

Edited by vagiliou
Link to comment
Share on other sites

που δεν προβλημάτισε ποτέ, που μπορεί να προσφέρει στα ελληνικά νερά πάρα πολλά και που έχει κι ένα καταπληκτικό όνομα στο κάτω κάτω

Όταν poseidon_express έγραψες ότι το Πασιφάη Παλλάς δεν προβλημάτισε καθόλου, εγώ καταλαβαίνω όχι μόνο τα μηχανικά προβλήματα αλλά και ναυτικά ατυχήματα και αλλά ατυχές περιστατικά.)

Αμα προβληματισε το ΠΑΣΙΦΑΗ που στα 11 χρονια που ειναι στην Ελλαδα ειχε μονο ενα ατυχημα στο παρθενικο του ταξιδι και τιποτα αλλο

Ο George μας θύμισε αλλά δυο ατυχές περιστατικά του πλοίου (εγώ θυμόμουν μόνο το δεύτερο:o)

Από τότε δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα εκτός από μία ελφριά πρόσκρουση στο λιμάνι του Ηρακλείου λόγω καιρού στις 6 Φεβρουαρίου 2005 και μία ακόμα σχετικά πρόσφατα στις 11 Δεκεμβρίου 2008 με μικρές υλικές ζημιές. :)
Η προσάραξη είναι τεχνικο πρόβλημα? Ή προκλήθηκε από κάποια βλάβη συστήματος του πλοίου?

Η προσάραξη δε ξέρω εάν προήλθε από τεχνικό πρόβλημα, το πιθανότερο να ήταν από ανθρώπινο λάθος (όπως τα περισσότερα ατυχήματα). Αλλά όταν ένα πλοίο προσαράζει το θεωρώ σημαντικότερο γεγονός από μια βλάβη σε μια μηχανή (υπάρχει η ασφάλεια της δεύτερη ή τρίτης ή τέταρτης μηχανής). Από ότι θυμάμαι τα δημοσιεύματα του τύπου της εποχής, ανέφεραν ότι πλοίο παραλίγο να χαθεί λόγω του μεγέθους του ρήγματος.

Άμα προβλημάτισε το ΠΑΣΙΦΑΗ που στα 11 χρονια που ειναι στην Ελλαδα ειχε μονο ενα ατυχημα στο παρθενικο του ταξιδι και τιποτα αλλο τι να πουμε για αλλα που κυκλοφορουν στο Αιγαιο που μενουν καραβοφαναρα και πηγαινουν με ταχυτητες 13-14 μιλια και με χιλιες πατεντες.
Γενικότερα προσυπογράφω τα λεγόμενα του polmyt. Δεν απασχόλησε ποτέ και αυτά τα 11 χρόνια

Όταν είχαν πρωτοέρθει το Fossenakia ήταν όλο μηχανικά προβλήματα, οπού οι Γερμανοί τεχνικοί της ΜΑΝ, είχαν σηκώσει τα χεριά ψηλά (δε μπορούσαν να βρουν τα αίτια των προβλημάτων). Μέχρι να βρουν κάποιες λύσεις (με πατέντες) ο τότε αρχιμηχανικός της εταιρείας και κάποια συνεργεία στην Ελλάδα. ;)

Περα απο αυτα για μενα ειναι ενα βαπορι απο τα λιγα που δεν ειναι κουτι,με ομορφους χωρους και επισεις απο τα λιγα της εποχης του που εχει απειρα καταστρωματα και μπορει να χαρει καποιος το θαλασσινο ταξιδι και ειναι κριμα που φευγει.

Και εγώ θεωρώ αυτά τα πλοία που κτιστήκαν στα ναυπηγεία της Fossen (Αρετουσα, Πασιφάη, Ίκαρος) είναι τα ομορφότερα εξωτερικά από τα αλλά ναυπηγηθέντα πλοία της ΜΙΝΟΑΝ σε Ιταλία και Κορέα.

Και σίγουρα μπορούσε να προσφέρει και αλλά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, άμα έμενε στην Ελλάδα.

αυτά τα 11 χρόνια έμεινε ένας εργάτης των γραμμών της Αδριατικής και καλό θα ήταν αντί να ψάχνουμε να βρούμε ψεγάδια για το ΠΑΣΙΦΑΗ και τα πλοία της γεννιάς του, να μας απασχολήσει το ότι φεύγουν και επιστρέφουμε στην προ αυτών αποχή.

Δυστυχώς στην Ελλάδα οι γραμμές που μπορούν να στηρίξουν τέτοιου μεγέθους καινούργια πλοία είναι πολύ λίγες. Και όταν υπάρχει η λύση ενός second hand πλοίου σε πολύ οικονομικότερη τιμή, έχω την εντύπωση ότι θα δούμε και αλλά τέτοια πλοία να μας αποχαιρετούν.:mad::(

Link to comment
Share on other sites

Το χω μεγαλη απορια...αυτοι οι Γαλλοι αλλα ονοματα δεν εχοθν να βγαλοθν τα καραβια?οτι φεθγει απο Ελλαδα Jean Nicoli γινεται στη Γαλλια
Αφού το καράβι προορίζεται για την Κορσική, υπάρχει σοβαρός λόγος για να το ονομάσουν Jean Nicoli...όπως τα έχουμε ξαναπεί.

Όσον αφορά την πώληση του πλοίου, δεν πιστεύω ούτε ότι είναι έκπληξη, ούτε και προς θάνατο. Οι γραμμές της Αδριατικής έχουν αναβαθμισθεί ποιοτικά και κατά συνέπεια και ο αντικαταστάτης του θα είναι εξ ίσου καλό. Και από την άλλη, ας το χωνέψουμε ότι οι Μινωικές δεν είναι πλέον Ελληνική εταιρεία και ότι κάθε ενδεχόμενο είναι πιθανό από εδώ και πέρα.

Το μόνο κακό που βλέπω είναι ότι το πλήρωμα ενός Ελληνικού πλοίου θα χάσει την δουλειά του, καθώς δεν νομίζω ότι πρόκειται να απορροφηθεί στον αντικαταστάτη του ή σε άλλο πλοίο της εταιρείας

Link to comment
Share on other sites

ειλικρινα δεν μπορω να κατανοησω το μενος:rolleyes: του p100 για το πασιφαη. κανει λες και φευγει κανενα αναθεματισμενο, recοrdship:p βλαβων κοριων και καθυστερησεων, της αγονης.

τα ατυχηματα και ατυχη περιστατικα που αναφερθηκαν δεν οφειλονται στο πλοιο. η προσαραξη στο παρθενικο ταξιδι (απο οπου τη γλυτωσε φτηνα) οφειλεται στον ανθρωπινο παραγοντα. αλλοι τον περιοριζουν (τον ανθρωπινο παραγοντα) στο προσωπο του πλοιαρχου και αλλοι στην πιεση που υπηρχε να αποδειξει το πλοιο οτι ηταν πιο γρηγορο απο τα κοκκινα (εκεινο το βραδυ το πασιφαη ειχε αναχωρησει απο ηγουμενιτσα λιγα λεπτα πιο πριν απο το superfast II, που πηγαινε bari και απο οτι λεγοταν κανεις δεν ηθελε προσπεραση ουτε για αστειο. ετσι και αλλιως τα fossenaκια ηταν πιο γρηγορα απο τα bremenακια)

για το ποσες φορες εξυσε το πασιφαη καποιον ντοκο, προσωπικα εχω να προσθεσω αλλες 2-3 που θυμαμαι στην πατρα και καμια 10ρια για καθενα απο τα μεγαλα ferries της γενιας του. τι να κανουμε, δεν ειναι το πιο ευκολο πραγμα να δενεις με 8-9 μποφορ στην πατρα ή το ηρακλειο, ενα τοσο μεγαλο βαπορι με ιδια μεσα. αν καποιος πιστευει οτι δεν θα το εξυνε ποτε, ας στειλει μια αιτηση στον Grimaldi να καπετανεψει τα καινουργια:rolleyes:

τωρα για το οτι τα fossenaκια ειχαν μονιμως τεχνικους του κατασκευαστη on board τον πρωτο καιρο, δεν μου κανει εντυπωση. ολα τα νεοτευκτα της εποχης ειχαν, γιατι κατα καποιο τροπο ηταν πειραματικα. μεχρι τοτε δεν ειχαμε συμβατικα ferries με τοσο υψηλες υπηρεσιακες με εξαιρεση το finnjet (που αν δεν κανω λαθος δεν ειχε αυτο που θα λεγαμε "ορθοδοξες" μηχανες). και για τα fossenakia και για τα πρωτα κοκκινα κλπ κλπ εχουμε ακουσει για stock απο καπακια (μεχρι να βρεθει το καταλληλο κραμα ή μεχρι να ληξει η εγγυηση) κλπ κλπ.

αυτο ομως δεν αλλαζει κατι. το πασιφαη αν το δω σαν επιβατης, θυμαμαι ενα πολυ ζεστο εσωτερικα βαπορι που με συνεπεια επι 11 χρονια εξυπηρετησε τη γραμμη της ancona και (κυριως) της βενετιας, περασε και για καποιες ετησιες απο ηρακλειο και βεβαια αποτελουσε συνεχως γεφυρα της κερκυρας με την πατρα. δεν υπαρχει κερκυραιος της πατρας που να εχει πει κακο λογο για τα fossenακια και τις μινωικες γενικοτερα. βαπορι στιβαρο καθαρο και καλοταξιδο

σαν shipfriend που το θυμαμαι απο τη μερα που ηρθε πατρα, θυμαμαι ενα ομορφο σκαρι, με πολλα ανοιχτα καταστρωματα για βολτες και ηλιο, εξαιρετικα μαϊτζεβελο για το μεγεθος του και με σιλουετα που ξεφευγει απο αυτο που θα λεγαμε "κουτι".

ασφαλως και δεν ειναι του θανατα που φευγει (ουτε το πρωτο ειναι ουτε το τελευταιο), ασφαλως και θα προτιμουσα να μη φυγει, αλλα ενταξει μην τα ισοπεδωνουμε ολαB)

Link to comment
Share on other sites

παρα το θαψιμο που εφαγε τις τελευταιες μερες:P:rolleyes:, η κουκλα αντεχει;).

στο farewell trip στην ancona, απο την ωρα που εφυγε απο πατρα, εδω και μιαμισυ, ωρα κινειται με ταχυτητες απο 26.5 ως 27.00, με περισσοτερη ωρα να ειναι 26.8-26.9 και αρκετες φορες να πιανει τα 27.00.

θα μου πειτε τι σας ζαλιζω αφου ολοι μπορουν να δουν το AIS. απλα επειδη εχουμε ακουσει πολλα (oχι μονο στο web), μεχρι και οτι δεν το πανε ancona αυτο αλλα τον ικαρο γιατι δεν μπορει να πιασει τις ταχυτητες που επιανε τα πρωτα χρονια.

ΥΓ μπροστα του ειναι το sfVI

post-13-128326978503_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αν και κοντεύει να κλείσει μήνας από την επίσημη ανακοίνωση της πώλησης του πλοίου, το Πασιφάη συνεχίζει να εμφανίζεται κανονικά στα πλάνα των Μινωικών για όλο το 2009, καθώς επίσης και στα δρομολόγια που δίνει το OPENSEAS για αρκετό καιρό μετά τον Μάιο όπου όπως μας είπε ο George θα ξεκινήσει δρομολόγια για την SNCM..

Όσο για τον αντικαταστάτη του, ούτε φωνή, ούτε ακρόαση, εκτός από υποθέσεις "εργασίας"... :confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αναχώρησε το ΠΑΣΙΦΑΗ ΠΑΛΛΑΣ με προορισμό την Ελευσίνα.Τέλος η καριέρα του σαν πλοίο των μινωικών.Ήταν ένα από τα διαμάντια της Πάτρας. Συνήθιζε να παραμένει μέχρι αργά στο λιμάνι της Πάτρας και να το φωταγωγεί εκεί στην άκρη που το δένανε συνήθως.Κλασσική του αναχώρηση στις 12. Καλά ταξίδια να χει το καραβάκι ...

Edited by elmech
Link to comment
Share on other sites

Γύρω στις 13.30 σήμερα, το πλοίο πέρναγε έξω από το λιμάνι του Πειραιά, καθ' οδόν για Ελευσίνα.

Στη φωτογραφία (με τηλεφακό, από πάρα πολύ μακρινή απόσταση), δύο πλοία που μόλις πριν λίγες ημέρες ομόρφαιναν το λιμάνι της Πάτρας και το Ιόνιο, σε δύο πλέον τελείως διαφορετικούς ρόλους.

Link to comment
Share on other sites

Ανεβηκε δεξαμενη να το δουνε οι Γαλλοι απο κατω οπως γινεται σε αυτες τις περιπτωσεις. Μη λειπει καμια προπελα κανενας βολβος κανενα τιμονι (μη γελατε εχει γινει :D)

Link to comment
Share on other sites

Πέρασα σήμερα να δω από κοντά ίσως το πιο όμορφο jumbo ferry που ήρθε στα νερά μας την τελευταία δεκαετία και που δεν καταφέραμε να κρατήσουμε κοντά μας. Το πλοίο βρίσκεται ακόμα στη δεξαμενή των ναυπηγείων Ελευσίνας με σβησμένα τα σινιάλα από τις πάντες καθώς και το μεγαλύτερο μέρος της κόκκινης ρίγας. ΕΠίσης παρελθόν αποτελεί και ο πρίγκιπας με τα κρίνα από την τσιμινιέρα. Στην πλώρη αναγράφεται ακόμα το όνομα με το οποίο το αγαπήσαμε αλλά με τους ρυθμούς που δουλεύουν, αμφιβάλω αν θα υπάρχει μέχρι το βράδυ. Στην πρύμη έχουν σβηστεί τα πάντα και πλέον κυματίζει η γαλλική σημαία.

Τέλος από ότι είδα το πλοίο βάφεται ήδη μπλε και από ότι καταλαβαίνω μάλλον οι εργασίες δεξαμενισμού και οι βαφές θα γίνουν εδώ και τα σινιάλα θα βαφτούν στη Γαλλία.

post-17-128326979512_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...