Jump to content
Shipfriends

Ίκαρος (IMO 5184071)


Recommended Posts

Ο παλαι ποτέ Ικαρος της ΑΝΤΕΣΙ και European Glory του Αρκουμάνη βρίσκεται στο βυθό έξω από το Port Soudan. Το καράβι όταν έφυγε από την Ελλάδα είχε ταξιδεψει για λίγα χρόναι στη Μαύρη Θάλασσα. Το 2000 ο Σουηδός αναφέρει πωληση σε Αλβανους αλλά κατέληξε στην Ερυθρά.

Τα παρακάτω από ιστοσελίδα σχετική με καταδύσεις:

"The latest wreck, however, is something very different altogether. The SS Jassim was a roro passenger/cargo ferry of 2312grt built in Norway and launched in 1961. Her dimensions are 80.64m x 15m with a draught of 9.3m. She was owned by Al Ramzani Sea Transport of Qatar and registered in La Paz, Bolivia. More recently she became one of the many ships laid up at the Wingate Reef anchorage and it was here that she sank on the night of 1 December 2003".

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
...Πάμε στον Πειραιά την δεκαετία του 80.

Ο αγαπημένος ΙΚΑΡάκος φορτώνει στου Τζελέπη...

Ενώ δίπλα του, διακρινεται ο θρυλικός διάδρομος με τις αναδιπλούμενες πολυθρόνες και το ξύλινο δάπεδο, της μίας και μοναδικής, Βασίλισσας του Αιγαίου...

Link to comment
Share on other sites

Στην φωτογραφία του Earl διακρίνονται (με λίγη προσπάθεια) οι πρόσθετες εξωτερικές σκάλες που κατασκευάσθηκαν μετά την πρώτη ή δεύτερη σεζόν του στην Ελλάδα. Όταν ήλθε (ως Corsica Star), δεν υπήρχαν και η επιβίβαση επιβατών από τόν στενό καταπέλτη εν μέσω φορτηγών ΜΑΝ και DEUTZ (μέσης ηλικίας >30 ετών) δεν ήταν και ότι πιό φιλικό προς το αναπνευστικό σύστημα. Παρά ταύτα, άλλη Ιατρική ειδικότης επλούτισε μετά την κατασκευή των σκαλοπατιών, επειδή αυτά γλυστρούσαν και ουκ ολίγοι ηλικιωμένοι έλαβαν την άγουσα προς ορθοπεδικούς :)

Link to comment
Share on other sites

Και όσοι γλίτωσαν από τα σκαλοπάτια του ΙΚΑΡΟΣ την πατήσανε στα σκαλοπάτια του ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ.

Θυμάμαι έναν ηλικιωμένο θείο μου που όταν του λέγανε οτι θα ταξιδέψει με το ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ έκανε το σταυρό του λόγο των σκαλοπατιών...

Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα σκαλοπάτια του ΙΚΑΡΟΣ τα θυμάαμαι στην παιδική μου ηλικία να είναι λίγο εξτρατείας.Με την θάλασσα βρεχόντουσταν και στο λιμάνι η κατάσταση ήταν όπως την περιφγάφει ο georgios express.

Πάντως ήταν όμορφο βαποράκι ο ΙΚΑΡΟΣ.Είχε κουβερτωμένο γκαράζ,κουβερτωμένα καταστρώματα,είχε πλευρικούς αλουέδες που άνοιγαν τα ξύλινα παράθυρα σαν του ΣΑΠΦΩ και ήταν από τα πρώτα πλοία που ήρθαν στην Ελλάδα και είχαν κλειστές βαρδιόλες οι οποίες είχαν κατασκευαστεί έτσι για να αντιμετωπιστεί το τσουχτερό κρύο στην Βόρεια Ευρώπη.

Το θυμάμαι να φεύγει 8 το πρωί από Πειραιά και να φτάνουμε Εύδηλο στις 5:15 - 5:30 το απόγευμα ενώ όταν είχε Σύρο μέσα στο δρομολόγιο(1 φορά την εβδομάδα πήγαινε κάθε Τετάρτη αν θυμάμαι καλά) ο χρόνος ταξιδιού παρατεινόταν αναλόγως και έφτανε το 10ωρο σχεδόν.

Οι περισσότερες καμπίνες βρισκοντουσταν κάτω από το γκαράζ,τα δαπεδα εσωτερικά είχαν την κλασσική τότε διακόσμηση με το κοκκινο και μαύρο πλαστικό πλακάκι και είχε και μπόλικο ξύλο.

Ήταν ένα κλασσικό βορειοευρωπαικό βαποράκι της εποχής όπως ήταν το ΣΚΟΠΕΛΟΣ κι ο ΝΗΡΕΑΣ με τις στρογγυλεμένες πρύμες και πλώρες και το φουαγιέ τους

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Το πλοίο ήταν παροπλισμένο για αρκετό καιρό αν μου τα έχουν πει καλά στη ράδα του λιμανιού της Σαλάλα στο Ομάν και το 2003 βυθίστηκε.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δύο σπάνιες φωτογραφίες έρχονται στην δημοσιότητα από το IKARIAMAG. Η πρώτη και για όσους διαθέτουςν φάτσαμπουκ δείχνει το βαπόρι να ετοιμάζεται να δέσει στην μικρή προβλήτα που υπάρχει στο Καρκινάγρι Ικαρίας όπου παλιά έπιανε το βαποράκι όπως και το ΣΑΜΑΙΝΑ.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1285597089&ref=tn_tinyman#!/photo.php?fbid=2657412479184&set=o.282044294148&type=1&theater

Η δεύετρη φώτο το δείχνει δεμένο στο ίδιο μέρος μαζί με ένα συνοδευτικό αρθράκι του Καρκιναγριώτη ιδιοκτήτη του portal Kωνσταντίνου Βατούγιου

http://www.ikariamag.gr/%CE%BF-%CE%BC%CF%8E%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AC%CE%BA%CF%81%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%8C%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Και μια άποψη του Ικάρου σαν European Glory όταν αυτό έκανε Ηγουμενίτσα - Brindisi, πίσω στο 1992. Φαίνονται και οι χαρακτηριστικές εξωτερικές σκάλες στην πρύμη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Λιγες φωτογραφιες εχουμε απο το ιστορικο βαπορακι ,οποτε ας εμπλουτισουμε την gallery μας με μια αναχωρηση του,απο το λιμανι του Πειραια

Το πλοιο εχει τα χρωματα της ΑΝΤΕΣΙ και αυτο που ειναι αξιοπροσεκτο ειναι το ποσο μεγαλη γεφυρα εχει αναλογικα και με το μεγεθος του.Δεν μπορω να θυμηθω καποιο αλλο σε αυτο το μεγεθος να εχει τοσο μεγαλη γεφυρα

Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2022 at 10:47 PM, polmyt said:

Λιγες φωτογραφιες εχουμε απο το ιστορικο βαπορακι ,οποτε ας εμπλουτισουμε την gallery μας με μια αναχωρηση του,απο το λιμανι του Πειραια

Το πλοιο εχει τα χρωματα της ΑΝΤΕΣΙ και αυτο που ειναι αξιοπροσεκτο ειναι το ποσο μεγαλη γεφυρα εχει αναλογικα και με το μεγεθος του.Δεν μπορω να θυμηθω καποιο αλλο σε αυτο το μεγεθος να εχει τοσο μεγαλη γεφυρα

Στην φωτό φαίνεται πίσω bulk carrier από αυτά που ξεφόρτωναν κάποτε σιτηρά στο σιλό.
 

On 5/3/2022 at 6:30 AM, nomikos said:

Και με κλειστές βαρδιόλες παρακαλώ..

Όντως είναι δυσανάλογη η γέφυρα γιά το μέγεθός του αλλά οι κλειστές βαρδιόλες συνηθίζονταν σε Β.Ευρώπη κ Ιαπωνία από παλιά λόγω του ψυχρού κλίματος

Link to comment
Share on other sites

Το γκαράζ δεν σφράγιζε με τον καταπέλτη αλλά με μία υδατοστεγή slide και μετά έκλεινε ο καταπέλτης. Αργότερα επί εποχής Αρκουμάνη  περίπου το 1992-1993, έγινε modification ,αφαιρέθηκε η εν λόγο υδατοστεγής, φτιάχτηκε ένα τετράγωνο κουτί ώστε να σβήσει την όμορφη οβαλότητα της πρύμης και το γκαράζ να σφραγίζει με τον καταπέλτη.

Link to comment
Share on other sites

Το κουτάκι για τον καταπέλτη μπήκε επι εποχής Corsica το οποίο ήταν το μισό.

Και ενα fun fact σχετικά με τις κλειστές βαρδιόλες ας πούμε οτι συναγωνίζεται με το Prinz Bertil του 1960 την πρωτιά παγκοσμίως. Επειδή ξεκίνησε να χτίζεται πρώτο αλλά τελικά καθυστέρησε πρόλαβε το prinz Bertil να είναι το πρώτο με κλειστές βαρδιόλες παγκοσμίως.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ένα βίντεο που βρήκα με μία άφιξη και αναχώρηση του Ίκαρου στην Αιγιάλη, μαζί με το Πάρος τότε και τα δύο επί Ελληνικής Ακτοπλοΐας το 1989. Αρκετά σπάνιο το λες, δεν νομίζω να υπάρχει αυτό το πλοίο σε άλλο βίντεο. Θυμάμαι να έχω διαβάσει ότι εκείνο το έτος έκανε τα δρομολόγια της άγονης γραμμής του Νηρέα που είχε ναυαγήσει στην Κρήτη και για να βρίσκεται στην Αμοργό ο Ίκαρος φαίνεται να ισχύει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...