Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η ΑΝΕΚ έκανε άστοχες έως επιπόλαιες επενδυτικές κινήσεις. Είχε δώσει τεράστια ποσα σε εταιρείες όπως hsw, nel, dane που πήγαν χαμένα. Να μην θυμίσουμε τις περίεργες ναυλώσεις στην Ασία με τις οποίες στην ουσία έχασε τα λευκά ορη και σ. Βενιζέλος.  Αν αθροίσεις τα ποσα καταλαβαίνεις τα δάνεια που πήγαν.

Κρινοντας απο τις υπόλοιπες πωλήσεις, τα fosen πιάνουν τουλάχιστον $120mil. Η αλήθεια ειναι ότι τα υπόλοιπα πέντε δεν νομίζω ότι πιάνουν αλλα τόσο, αλλα τουλάχιστον δουλεύοντας στη Κρήτη θα ειναι πιο αποδοτικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρωτα θυματα της νεας κρισης ποιοι αλλοι,οι εργαζομενοι,σε θαλασσα και ξηρα οι οποιοι ειναι απληρωτοι εδω και 2 μηνες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

να κανω μια χαζη ερωτηση; 

αφου το lyktos και το island express ανηκουν υποτιθεται στην ΑΝΕΚ, εστω και μεσω συγγενους εταιριας, δεν θα επρεπε να αναφερεται στις λογιστικς καταστασεις, οπως αναφερονται Αστεριων ΙΙ και Κυδων;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομικά δεν ανήκουν στην ΑΝΕΚ, πλοιοκτήτρια εταιρεία του Λύκτος είναι η Rizario Shipping Co Ltd με έδρα την Κύπρο και πλοιοκτήτρια εταιρεία του Island Express η Riaz Shipping SA με έδρα τις Νήσους Μάρσαλ. Η ΑΝΕΚ εμφανίζεται πως διαχειρίστρια εταιρεία, σε εμπορικό και τεχνικό επίπεδο. Τα λογιστικά δεν είναι η ειδικότητά μου, αλλά δεν περιμένω να δώ τα δύο αυτά πλοία εκεί σαν assets, αντίθετα θα περίμενα να δω δαπάνες ή έσοδα που να σχετίζονται με τη δραστηριότητα της ΑΝΕΚ σαν διαχειριστής των πλοίων. Για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρχει κάποιο, έστω υποτυπώδες, management fee ανάμεσα στις πλοιοκτήτριες και την ΑΝΕΚ που να εμφανίζεται στον ισολογισμό. Στο Κύδων πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η ίδια η ΑΝΕΚ. Στο Αστερίων ΙΙ φαινομενικά έχουμε παρόμοια σχέση με τα 2 ρορό μια και πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η Alphaglobe Shipping Ltd της Κύπρου. Πλήν όμως εδώ η διαφορά ίσως να είναι το γεγονός ότι η ΑΝΕΚ ναυλώνει το πλοίο δι' ιδίαν χρήσιν. Τα παραπάνω ξαναλέω χωρίς να γνωρίζω τι λογιστικά πρότυπα ακολουθούνται.

 

Όσον αφορά τα προβλήματα της ΑΝΕΚ, κατά καιρούς έχουμε συζητήσει εδώ αναλυτικά τις διάφορες κινήσεις και αστοχίες, αυτές οι κινήσεις όμως είναι το αποτέλεσμα και όχι το αίτιο κατά τη γνώμη μου. Εγώ θα προσπαθήσω να βάλω στην κουβέντα μια γενικότερη εικόνα που αφορά τις ελληνικές ακτοπλοικές εταιρείες. Αν δούμε το modus operandi όλων αυτών των εταιρειών, θα διαπιστώσουμε πως στην πολύ μεγάλη τους πλειοψηφία ακολουθούν το μοντέλο του συγκεντρωτικού  Έλληνα πλοιοκτήτη που αποφασίζει (σχεδόν)μόνος του συναισθηματικά ή/και έχοντας στο μυαλό πρακτικές άλλων δεκαετιών. Βασική προτεραιότητα είναι η συνδιαλλαγή με το ΥΕΝ/ΛΣ για διάφορες μικρές ή μεγάλες παροχές και επιδοτήσεις και η πλήξη του ανταγωνισμού(όπου υπάρχει) πάνω ή κάτω από το τραπέζι.

 

Συμφωνώ πως αυτό ως ένα σημείο επιβάλλεται από την οργάνωση(ή έλλειψη αυτής) του Κράτους, αλλά όπως και να έχει το πράγμα εκλίπει ή περνά σε δευτερεύων πλάνο κατά την ταπεινή μου άποψη, η καινοτομία σε πλοία και δρομολόγια, η βελτίωση του στόλου, η εξερεύνηση των νέων τεχνολογιών και η συντεταγμένη πίεση του κλάδου πρός το Κράτος για πραγματικές βελτιώσεις σε θεσμικό πλαίσιο και λιμενικές υποδομές. Και μόνο το γεγονός πως εν έτη 2019 νοσταλγούμε ακόμη και συζητάμε ακόμη για τις ιδέες και τις πρακτικές του Παναγόπουλου, του Λιβανού και του Στρίντζη, καταδεικνύει από μόνο του τη φτώχια του κλάδου σε ιδέες και νέα στελέχη. Η μοναδική εταιρεία πχ που έχει πειραματιστεί με νέα δρομολόγια την τελευταία δεκαετία είναι η Seajets με ολίγη από Golden Star. Η κρατικοδίαιτη "επιχειρηματικότητα" είναι ζοφερό παρόν του κλάδου με τη μισή Ελλάδα να λειτουργεί με επιδοτήσεις.

 

Θέλω να πω με λίγα λόγια πως η ΑΝΕΚ είναι ένα φανερό και σε κρίσιμη κατάσταση παράδειγμα. Αναλογιστείτε σε τι κατάσταση είναι οι περισσότερες άλλες εταιρείες εκτός των Μινωικών, λόγω Grimaldi. Σκεφτείτε σε πόσες από αυτές αναγνωρίζετε τα χαρακτηριστικά που περιγράφω παραπάνω. Δεν είναι θέμα μόνο χρημάτων με άλλα λόγια, είδαμε και όταν είχαν τα χρήματα στη διάθεσή τους οι ελληνικές εταιρείες πως τα χρησιμοποίησαν και που κατέληξαν.  Είναι πρίν απ΄όλα θέμα management, εισαγωγής νέων ιδεών και τεχνολογιών, παραγωγής στελεχών. Το τι θα κάνει η ΑΝΕΚ αλλά και οι άλλες εταιρείες για να αλλάξουν την κατάσταση δεν το γνωρίζω, λογαριασμός δικός τους, δεν πάω να κάνω τον έξυπνο. Σαν εξωτερικός παρατηρητής όμως, διαπιστώνω μια κατάσταση που είναι ξεκάθαρη στα δικά μου μάτια και είναι η αιτία των δεινών. Δεν είναι η ναύλωση του Αστερίωνα ή η μετασκευή του Έλυρου το πρόβλημα. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κυδων και Αστεριων στην ουσια ειναι υπο χρηματοδοτικη μισθωση απο την ΑΝΕΚ (με δικαιωμα εξαγορας). Εξ ου και μφανιζεται στις καταστασεις. Δεν ειμαι σιγουρος αν εχει ηδη γινει ή ποτε θα γινει η μεταβολη της κυριοτητας σε αυτα. FYI το κοστος αγορας εκαστου απο αυτα τα πλοια εμφανιζεται γυρω στα €10εκ.

Σχετικα με το ρορο το μονο σιγουρο ειναι οτι η ΑΝΕΚ δεν εμπλεκεται στην ιδιοκτησια τους. Αλλιως θα τα ειχαμε δει στις λογιστικες καταστεις που δημοσιευτηκαν.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Μια μικρη σημειωση:Pτα οικονομικα αποτελεσματα τα οποια συζηταμε αφορουν το ετος 2018 τα ρορο θα αρχισουν να εμπλεκονται(ισως κ οχι θα δειξει)με την Ανεκ απο το 2019 κ μετα.

Edited by MILTIADIS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ΠΕΝΕΝ: Παρεμβάσεις για την εξόφληση δεδουλευμένων μισθών στα πλοία της ΑΝΕΚ

Quote

Σε διαδοχικές παρεμβάσεις προς την Ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ, τις λιμενικές αρχές και τις υπηρεσίες του ΥΕΝ έχει προβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της καθυστέρησης στην καταβολή και εξόφληση των μισθών τόσο των μελών μας όσο και συνολικά των πληρωμάτων που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της εταιρείας. Μετά την παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ, η ΑΝΕΚ εξόφλησε τα πληρώματα όλων των πλοίων της.

Όπως διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ, «στην συγκεκριμένη εταιρεία επαναλαμβάνεται το πρόβλημα της καθυστέρησης στην εξόφληση των μισθών αφού από τον Γενάρη 2019 η καθυστέρηση αυτή έως αρχές του Μάη 2019 είχε φθάσει τις 40 μέρες…. Συγκεκριμένα δεν είχε έως προχθές εξοφληθεί ο μήνας Μάρτης 2019 σε κανένα πλοίο για τους Ναυτεργάτες, ούτε είχε δοθεί η προβλεπόμενη προκαταβολή (για τον Απρίλη) που αποτελεί δικαίωμα των πληρωμάτων και είναι κατοχυρωμένο στην ΣΣΕ».

Για τον σκοπό αυτό η ΠΕΝΕΝ παρενέβη επανειλημμένα στους εκπροσώπους της εταιρείας, στις λιμενικές αρχές, ενώ διάβημα έγινε από τον πρόεδρο της Ένωσης, Αντώνη Νταλακογεώργο, και στο γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύση Τεμπονέρα, «στον οποίο επισήμανε το πρόβλημα τονίζοντας την ευθύνη των υπηρεσιών που για πολλοστή φορά ούτε αντιλήφθηκαν, ούτε προέβησαν στις νόμιμες ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ τού εξέφρασε «την έντονη διαμαρτυρία του για την σκόπιμη και αδικαιολόγητη αδράνεια των υπηρεσιών που παρά το γεγονός ότι τους είχε γνωστοποιηθεί το πρόβλημα δεν έπραξαν το παραμικρό στα πλαίσια του νόμου και της αρμοδιότητάς τους για την αποκατάσταση του σοβαρού αυτού προβλήματος».

Όπως καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ, ο νόμος 4504/2017, άρθρο 78 (περί προστασίας εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις) που εντέχνως διαφήμισε η κυβέρνηση προκειμένου έστω και αποσπασματικά να αντιμετωπιστεί η εφοπλιστική παραβατικότητα, δεν έχει εφαρμοστεί έως σήμερα τόσο στην συγκεκριμένη εταιρεία όσο και σε άλλες που καθυστερούν την εξόφληση των μισθών. Κατά τα λοιπά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα καλά κρατούν!!

Σε ό,τι αφορά τη θέση και τη στάση των δυνάμεων του εργοδοτικού – κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ και στα Σωματεία, όπως τονίζει η ΠΕΝΕΝ, για άλλη μια φορά ακολούθησαν τον δρόμο της ένοχης σιωπής αποδείχνοντας έτσι πόσο σέβονται και υπολογίζουν τα Ναυτεργατικά δικαιώματα!!! Οι ναυτεργάτες οφείλουν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.

 

Edited by MILTIADIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τις 9 Σεπτεμβριου μετατεθηκε η ετησια γενικη συνελευση της ΑΝΕΚ αντι της 11ης Ιουλιου που ηταν ο αρχικος προγραμματισμος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...