Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η ΑΝΕΚ έκανε άστοχες έως επιπόλαιες επενδυτικές κινήσεις. Είχε δώσει τεράστια ποσα σε εταιρείες όπως hsw, nel, dane που πήγαν χαμένα. Να μην θυμίσουμε τις περίεργες ναυλώσεις στην Ασία με τις οποίες στην ουσία έχασε τα λευκά ορη και σ. Βενιζέλος.  Αν αθροίσεις τα ποσα καταλαβαίνεις τα δάνεια που πήγαν.

Κρινοντας απο τις υπόλοιπες πωλήσεις, τα fosen πιάνουν τουλάχιστον $120mil. Η αλήθεια ειναι ότι τα υπόλοιπα πέντε δεν νομίζω ότι πιάνουν αλλα τόσο, αλλα τουλάχιστον δουλεύοντας στη Κρήτη θα ειναι πιο αποδοτικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρωτα θυματα της νεας κρισης ποιοι αλλοι,οι εργαζομενοι,σε θαλασσα και ξηρα οι οποιοι ειναι απληρωτοι εδω και 2 μηνες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

να κανω μια χαζη ερωτηση; 

αφου το lyktos και το island express ανηκουν υποτιθεται στην ΑΝΕΚ, εστω και μεσω συγγενους εταιριας, δεν θα επρεπε να αναφερεται στις λογιστικς καταστασεις, οπως αναφερονται Αστεριων ΙΙ και Κυδων;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομικά δεν ανήκουν στην ΑΝΕΚ, πλοιοκτήτρια εταιρεία του Λύκτος είναι η Rizario Shipping Co Ltd με έδρα την Κύπρο και πλοιοκτήτρια εταιρεία του Island Express η Riaz Shipping SA με έδρα τις Νήσους Μάρσαλ. Η ΑΝΕΚ εμφανίζεται πως διαχειρίστρια εταιρεία, σε εμπορικό και τεχνικό επίπεδο. Τα λογιστικά δεν είναι η ειδικότητά μου, αλλά δεν περιμένω να δώ τα δύο αυτά πλοία εκεί σαν assets, αντίθετα θα περίμενα να δω δαπάνες ή έσοδα που να σχετίζονται με τη δραστηριότητα της ΑΝΕΚ σαν διαχειριστής των πλοίων. Για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρχει κάποιο, έστω υποτυπώδες, management fee ανάμεσα στις πλοιοκτήτριες και την ΑΝΕΚ που να εμφανίζεται στον ισολογισμό. Στο Κύδων πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η ίδια η ΑΝΕΚ. Στο Αστερίων ΙΙ φαινομενικά έχουμε παρόμοια σχέση με τα 2 ρορό μια και πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι η Alphaglobe Shipping Ltd της Κύπρου. Πλήν όμως εδώ η διαφορά ίσως να είναι το γεγονός ότι η ΑΝΕΚ ναυλώνει το πλοίο δι' ιδίαν χρήσιν. Τα παραπάνω ξαναλέω χωρίς να γνωρίζω τι λογιστικά πρότυπα ακολουθούνται.

 

Όσον αφορά τα προβλήματα της ΑΝΕΚ, κατά καιρούς έχουμε συζητήσει εδώ αναλυτικά τις διάφορες κινήσεις και αστοχίες, αυτές οι κινήσεις όμως είναι το αποτέλεσμα και όχι το αίτιο κατά τη γνώμη μου. Εγώ θα προσπαθήσω να βάλω στην κουβέντα μια γενικότερη εικόνα που αφορά τις ελληνικές ακτοπλοικές εταιρείες. Αν δούμε το modus operandi όλων αυτών των εταιρειών, θα διαπιστώσουμε πως στην πολύ μεγάλη τους πλειοψηφία ακολουθούν το μοντέλο του συγκεντρωτικού  Έλληνα πλοιοκτήτη που αποφασίζει (σχεδόν)μόνος του συναισθηματικά ή/και έχοντας στο μυαλό πρακτικές άλλων δεκαετιών. Βασική προτεραιότητα είναι η συνδιαλλαγή με το ΥΕΝ/ΛΣ για διάφορες μικρές ή μεγάλες παροχές και επιδοτήσεις και η πλήξη του ανταγωνισμού(όπου υπάρχει) πάνω ή κάτω από το τραπέζι.

 

Συμφωνώ πως αυτό ως ένα σημείο επιβάλλεται από την οργάνωση(ή έλλειψη αυτής) του Κράτους, αλλά όπως και να έχει το πράγμα εκλίπει ή περνά σε δευτερεύων πλάνο κατά την ταπεινή μου άποψη, η καινοτομία σε πλοία και δρομολόγια, η βελτίωση του στόλου, η εξερεύνηση των νέων τεχνολογιών και η συντεταγμένη πίεση του κλάδου πρός το Κράτος για πραγματικές βελτιώσεις σε θεσμικό πλαίσιο και λιμενικές υποδομές. Και μόνο το γεγονός πως εν έτη 2019 νοσταλγούμε ακόμη και συζητάμε ακόμη για τις ιδέες και τις πρακτικές του Παναγόπουλου, του Λιβανού και του Στρίντζη, καταδεικνύει από μόνο του τη φτώχια του κλάδου σε ιδέες και νέα στελέχη. Η μοναδική εταιρεία πχ που έχει πειραματιστεί με νέα δρομολόγια την τελευταία δεκαετία είναι η Seajets με ολίγη από Golden Star. Η κρατικοδίαιτη "επιχειρηματικότητα" είναι ζοφερό παρόν του κλάδου με τη μισή Ελλάδα να λειτουργεί με επιδοτήσεις.

 

Θέλω να πω με λίγα λόγια πως η ΑΝΕΚ είναι ένα φανερό και σε κρίσιμη κατάσταση παράδειγμα. Αναλογιστείτε σε τι κατάσταση είναι οι περισσότερες άλλες εταιρείες εκτός των Μινωικών, λόγω Grimaldi. Σκεφτείτε σε πόσες από αυτές αναγνωρίζετε τα χαρακτηριστικά που περιγράφω παραπάνω. Δεν είναι θέμα μόνο χρημάτων με άλλα λόγια, είδαμε και όταν είχαν τα χρήματα στη διάθεσή τους οι ελληνικές εταιρείες πως τα χρησιμοποίησαν και που κατέληξαν.  Είναι πρίν απ΄όλα θέμα management, εισαγωγής νέων ιδεών και τεχνολογιών, παραγωγής στελεχών. Το τι θα κάνει η ΑΝΕΚ αλλά και οι άλλες εταιρείες για να αλλάξουν την κατάσταση δεν το γνωρίζω, λογαριασμός δικός τους, δεν πάω να κάνω τον έξυπνο. Σαν εξωτερικός παρατηρητής όμως, διαπιστώνω μια κατάσταση που είναι ξεκάθαρη στα δικά μου μάτια και είναι η αιτία των δεινών. Δεν είναι η ναύλωση του Αστερίωνα ή η μετασκευή του Έλυρου το πρόβλημα. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κυδων και Αστεριων στην ουσια ειναι υπο χρηματοδοτικη μισθωση απο την ΑΝΕΚ (με δικαιωμα εξαγορας). Εξ ου και μφανιζεται στις καταστασεις. Δεν ειμαι σιγουρος αν εχει ηδη γινει ή ποτε θα γινει η μεταβολη της κυριοτητας σε αυτα. FYI το κοστος αγορας εκαστου απο αυτα τα πλοια εμφανιζεται γυρω στα €10εκ.

Σχετικα με το ρορο το μονο σιγουρο ειναι οτι η ΑΝΕΚ δεν εμπλεκεται στην ιδιοκτησια τους. Αλλιως θα τα ειχαμε δει στις λογιστικες καταστεις που δημοσιευτηκαν.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Μια μικρη σημειωση:Pτα οικονομικα αποτελεσματα τα οποια συζηταμε αφορουν το ετος 2018 τα ρορο θα αρχισουν να εμπλεκονται(ισως κ οχι θα δειξει)με την Ανεκ απο το 2019 κ μετα.

Edited by MILTIADIS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ΠΕΝΕΝ: Παρεμβάσεις για την εξόφληση δεδουλευμένων μισθών στα πλοία της ΑΝΕΚ

Quote

Σε διαδοχικές παρεμβάσεις προς την Ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ, τις λιμενικές αρχές και τις υπηρεσίες του ΥΕΝ έχει προβεί το τελευταίο χρονικό διάστημα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της καθυστέρησης στην καταβολή και εξόφληση των μισθών τόσο των μελών μας όσο και συνολικά των πληρωμάτων που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της εταιρείας. Μετά την παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ, η ΑΝΕΚ εξόφλησε τα πληρώματα όλων των πλοίων της.

Όπως διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ, «στην συγκεκριμένη εταιρεία επαναλαμβάνεται το πρόβλημα της καθυστέρησης στην εξόφληση των μισθών αφού από τον Γενάρη 2019 η καθυστέρηση αυτή έως αρχές του Μάη 2019 είχε φθάσει τις 40 μέρες…. Συγκεκριμένα δεν είχε έως προχθές εξοφληθεί ο μήνας Μάρτης 2019 σε κανένα πλοίο για τους Ναυτεργάτες, ούτε είχε δοθεί η προβλεπόμενη προκαταβολή (για τον Απρίλη) που αποτελεί δικαίωμα των πληρωμάτων και είναι κατοχυρωμένο στην ΣΣΕ».

Για τον σκοπό αυτό η ΠΕΝΕΝ παρενέβη επανειλημμένα στους εκπροσώπους της εταιρείας, στις λιμενικές αρχές, ενώ διάβημα έγινε από τον πρόεδρο της Ένωσης, Αντώνη Νταλακογεώργο, και στο γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύση Τεμπονέρα, «στον οποίο επισήμανε το πρόβλημα τονίζοντας την ευθύνη των υπηρεσιών που για πολλοστή φορά ούτε αντιλήφθηκαν, ούτε προέβησαν στις νόμιμες ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ τού εξέφρασε «την έντονη διαμαρτυρία του για την σκόπιμη και αδικαιολόγητη αδράνεια των υπηρεσιών που παρά το γεγονός ότι τους είχε γνωστοποιηθεί το πρόβλημα δεν έπραξαν το παραμικρό στα πλαίσια του νόμου και της αρμοδιότητάς τους για την αποκατάσταση του σοβαρού αυτού προβλήματος».

Όπως καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ, ο νόμος 4504/2017, άρθρο 78 (περί προστασίας εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις) που εντέχνως διαφήμισε η κυβέρνηση προκειμένου έστω και αποσπασματικά να αντιμετωπιστεί η εφοπλιστική παραβατικότητα, δεν έχει εφαρμοστεί έως σήμερα τόσο στην συγκεκριμένη εταιρεία όσο και σε άλλες που καθυστερούν την εξόφληση των μισθών. Κατά τα λοιπά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα καλά κρατούν!!

Σε ό,τι αφορά τη θέση και τη στάση των δυνάμεων του εργοδοτικού – κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ και στα Σωματεία, όπως τονίζει η ΠΕΝΕΝ, για άλλη μια φορά ακολούθησαν τον δρόμο της ένοχης σιωπής αποδείχνοντας έτσι πόσο σέβονται και υπολογίζουν τα Ναυτεργατικά δικαιώματα!!! Οι ναυτεργάτες οφείλουν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.

 

Edited by MILTIADIS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για τις 9 Σεπτεμβριου μετατεθηκε η ετησια γενικη συνελευση της ΑΝΕΚ αντι της 11ης Ιουλιου που ηταν ο αρχικος προγραμματισμος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Θερμός" Σεπτέμβριος για την ΑΝΕΚ

Quote

Μπορεί την περίοδο αυτή η τουριστική κίνηση να βρίσκεται στην κορύφωσή της και οι... μηχανές των ακτοπλοϊκών εταιρειών να δουλεύουν στο φουλ, ωστόσο για την ΑΝΕΚ (Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης) ο προσεχής Σεπτέμβριος θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός ακόμη "θερμού” διαστήματος.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία που σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών από την αναδιάρθρωση του δανεισμού της, το 2017, εμφάνισε (στο τέλος του 2018) αρνητικά ίδια κεφάλαια και διαθέτει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τις τράπεζες, καλείται να πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου να προκειμένου να αποκατασταθεί η σχέση ιδίων κεφαλαίων προς το μετοχικό κεφάλαιο.

Τον περασμένο Μάρτιο, το ΔΣ της ΑΝΕΚ αποφάσισε να προτείνει στην γενική συνέλευση την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έως το ποσό των 20 εκατ. ευρώ. Εν τέλει αποφασίστηκε η γενική συνέλευση να πραγματοποιηθεί στις 9 Σεπτεμβρίου, με το ζήτημα της ΑΜΚ να περιλαμβάνεται στα θέματα της ημερήσιας διάταξης ("Λήψη αποφάσεως για την υιοθέτηση μέτρου, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 119 του Ν. 4548/2018, ως ισχύει”)

Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης επί των θεμάτων της τακτικής ΓΣ, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί κατώτερο από το 1/2 του κεφαλαίου, το ΔΣ καλεί τη Γενική Συνέλευση να αποφασίσει για ΑΜΚ έως 20.000.000 ευρώ, με έκδοση νέων κοινών ονομαστικών μετοχών μετά δικαιώματος ψήφου, με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων.

Το ΔΣ "εισηγείται ομοφώνως την σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης” και ζητά " την παροχή εξουσιοδότησης για τον καθορισμό των επί μέρους όρων της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, ο χρόνος σύγκλησης της οποίας θα αποφασιστεί από το ΔΣ”.

Όμως, ο χρόνος για την ακτοπλοϊκή εταιρεία λειτουργεί επιβαρυντικά. Η τρέχουσα χρήση είναι εξίσου δύσκολη, με το λειτουργικό κόστος λόγω καυσίμων να παραμένει υψηλό και τις απαιτήσεις για προσαρμογή στους νέους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – ΙΜΟ να πιέζουν.

Ήδη από πέρυσι τα οικονομικά αποτελέσματα επιδεινώθηκαν μετά από τρία συνεχόμενα έτη κερδοφορίας. Στο σύνολο του 2018 έκτακτες προβλέψεις αλλά κυρίως τα χρηματοοικονομικά και επενδυτικά αποτελέσματα, λειτούργησαν δυσχερώς στα καθαρά αποτελέσματα και στα ίδια κεφάλαια τα οποία κατέστησαν αρνητικά.

Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της χρήσης 2018 ανήλθαν σε ζημιές 13,8 εκατ., έναντι κερδών 9,8 εκατ. το 2017. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της μητρικής ήταν αρνητικά, με ζημιές 13,2 εκατ. έναντι κερδών 12,6 εκατ. την προηγούμενη χρήση. 

Λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους από την άνοδο των τιμών των καυσίμων (+25% περίπου σε σχέση με το 2017) και της περιορισμένης ταμειακής ρευστότητας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, η ΑΝΕΚ δεν μπόρεσε να εξυπηρετήσει το δανεισμό της, με αποτέλεσμα να "σπάσουν" όροι δανειακών συμβάσεων και να καταστούν πληρωτέα δάνεια άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr., στις δανειακές συμβάσεις προβλέπεται μετατροπή μέρους του ομολογιακού δανείου σε μετοχές σε περίπτωση ύπαρξης αρνητικών ιδίων κεφαλαίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικοί πιστωτές της ΑΝΕΚ εξετάζουν σοβαρά την πιθανότητα να ασκήσουν τα δικαιώματά τους σε σχέση με τα δάνεια που έχουν χορηγήσει.

Σημειώνεται πως η Τράπεζα Πειραιώς αποτελεί και το δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της ακτοπλοϊκής εταιρείας, με συνολικό ποσοστό 24,18% και κατέχει επίσης μετατρέψιμο σε μετοχές ομολογιακό δάνειο ύψους 20 εκατ.

Η τράπεζα απέκτησε το 2015 την κυριότητα του 23,56% επί των συνολικών δικαιωμάτων ψήφου των κοινών ονομαστικών μετοχών της ΑΝΕΚ, λόγω πλειστηριασμού, έπειτα από καταγγελία δανείου, των μετοχών που κατείχε η εταιρεία "Sea Star Capital PLC", ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ελέγχεται έμμεσα.

Σήμερα ο Όμιλος ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων με 9 πλοία. Εκτελώντας 9% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, πέρυσι διακίνησε συνολικά 965 χιλιάδες επιβάτες σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, (έναντι 1,04 εκατ το 2017 (- 7%), 189 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα, έναντι 204 χιλιάδων (μείωση 7%) και 132 χιλιάδες φορτηγά, έναντι 139 χιλ. το προηγούμενο έτος (- 5%).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minutes ago, manos75 said:

ελεος με τον βενιζελο.εχθες γυρισα απο χανια με τον βενιζελο σε ημερησιο και καναμε 10 ωρες για να φτασουμε πειρεα.ενω φυγαμε ακριβως 10-00 η ωρα απο τη σουδα φτασαμε πειρεα και δεσαμε 19-50.μπορει να το ανακαινισανε και οντως το βαπορι ειναι πραγματικα ωραιο αλλα οταν πας με 16 -17 μιλια σε ολο το ταξιδη τι να κανεις την ανακαινιση.γερασε και αυτος η ανεκ δεν εχει λεφτα να αγορασει καινουρια βαπορια το ελυρος καθε καλοκαιρι να ναυλωνετε στους Αλγερινους και εμεις να ταλαιπορουμαστε συνεχεια.εγω πραγματικα δεν ξαναταξιδευω με την κοινοπραξια να ειναι καλα ο ιταλος με τον βαποραρο του.

Η περίπτωση του Ελ. Βενιζέλος δείχνει οτι η ΑΝΕΚ αδυνατεί να διαχειριστεί κοστοβόρες επισκευές. Ότι μπορεσε να ρίξει, το έριξε στην ανακαίνιση. Μετά την φωτιά φτιάχτηκε προφανώς από αποζημιώσεις αλλά στο θέμα των βλαβών, τόσο το Κρητη 2 όσο και το Ελ Βενιζέλος δείχνει οτι η ΑΝΕΚ κάνει "επιφανειακές" δουλειές απλά και μόνο για να μην μείνει χωρίς βαπόρια. 

Στον αντίποδα, σήμερα στα γραφεία της στα Χανιά συνέρρεε κόσμος και λαός με ανθοδέσμες, γλυκά, κουστουμάτοι και επίσημοι. Ο λόγος ήταν η απονομή των Διπλωμάτων στους 140 αποφοίτους του Πολυτεχνείου Κρήτης η οποία εγινε στην αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου της Ανεκ.

Edited by Nick the Greek
Αλγερινους

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έπρεπε να είχε πουλήσει όποτε μπορούσε τα Κρήτη Ι, ΙΙ και Βενιζέλο.
Έπρεπε να ελιχε κρατήσει στις γραμμές της Κρήτης Κύδωνα και Έλυρο, έπρεπε να μην είχε κάνει εντελώς παράλογες επενδύσεις όπως το Λυκτός που το πληρώνει για να λιάζεται.
Πάρα πολλά θα μπορούσε να είχε κάνει στο σχετικά πρόσφατο και ακομα περισσότερα στο πιο μακρινό παρελθόν. 
Πλέον φοβάμαι πως δεν γίνεται η εταιρεία να μπορέσει να σωθεί και ταυτόχρονα να παραμείνει ανεξάρτητη.
Περιμένοντας τον λευκό ιππότη να έρθει καβάλα στο άλογο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το βενιζελος δε νομίζω να πουληθει καθώς είναι δυνατό χαρτί, μπορει να κάνει Αδριατική ,ναυλωσεις, είναι ice class.Το Κυδον ειναι κλεισμενο ,το Ελυρος επισης, το Αστεριον ειναι η φτηνη λυση,Τα 2 Κρήτη πρέπει να φύγουν αλλά έχουν γκαραζ, αναγκαστικα πρέπει να τα αντικαταστήσει που δεν υπάρχει περίπτωση οπωτε η εταιρια που λεμε και ελληνιστί has back itself to the corner

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/30/2019 at 8:44 PM, Αναερόβιος said:

Έπρεπε να είχε πουλήσει όποτε μπορούσε τα Κρήτη Ι, ΙΙ και Βενιζέλο.
Έπρεπε να ελιχε κρατήσει στις γραμμές της Κρήτης Κύδωνα και Έλυρο, έπρεπε να μην είχε κάνει εντελώς παράλογες επενδύσεις όπως το Λυκτός που το πληρώνει για να λιάζεται.
Πάρα πολλά θα μπορούσε να είχε κάνει στο σχετικά πρόσφατο και ακομα περισσότερα στο πιο μακρινό παρελθόν. 
Πλέον φοβάμαι πως δεν γίνεται η εταιρεία να μπορέσει να σωθεί και ταυτόχρονα να παραμείνει ανεξάρτητη.
Περιμένοντας τον λευκό ιππότη να έρθει καβάλα στο άλογο.

Η ΑΝΕΚ τη πάτησε με πολλά.. 

Καταρχήν με Λευκά όρη και Σοφοκλή.. 

Έπειτα με τον Έλυρο που επένδυσε τόσα λεφτά για μια ανακατασκευή που ναι μεν έγινε πολύ καλή δουλειά αλλά θα μπορούσε να επενδύσει σε ένα σύγχρονο και γρήγορο βαπόρι. 

Ο Βενιζέλος από την άλλη που είναι φοβερό βαπόρι είναι από άλλη εποχή και δεν συμφέρει ούτε είναι ανταγωνιστικος  ώστε να κοντράρεται με τα πιο σύγχρονα στη γραμμή. 

Τα λεφτά υπήρχαν τα μυαλά ελειπαν

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γιατί την πάτησε με τα Λευκά Όρη και Σοφοκλή Βενιζέμο;

Προσωπικά, τα θεωρώ εξαιρετικά πλοία, που απλώς δεν είναι για παντού.

Αλλά μια σοβαρή εταιρεία θα έπρεπε να το γνωρίζει αυτό και να κάνει ανάλογα τον προγραμματισμό της.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εννοει για τον τροπο που τα εχασε μεσα απο τα χερια της με την πωληση τους στην Κορεα που κατεληξε σε Βατερλω και τη μετεπειτα καταληξη τους στην ιδιοκτησια τραπεζων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα έχουμε ξαναπεί.Η εταιρεία έκανε ορθολογικές κινήσεις με την αγορά ιαπωνικών πλοίων που μετασκεύασε και τη ναυπήγηση ΜΟΝΟ 2 νεότευτκων.Όταν οι άλλες ναυπηγούσαν 12 πλοία υπερδανίζονταν και τελικώς πωλούνταν σε ξένους.(βλ Superfast και Minoan).Η ΑΝΕΚ έχασε το παιχνίδι με τη μετασκευή του Έλυρος με την αποχώρηση τουενός Κρήτη από το Ηράκλειο και με την αποχώρηση ενός πλοίου της από τα Χανιά.Συνεπώς η κοινοπραξία με την Αττικά δεν ωφέλησε κατά τη γνώμη μου την ΑΝΕΚ η οποία λανθασμένα κράτησε τα 2 καλύτερα της πλοία στην Αδριατική την περίοδο που η κίνηση ήταν μηδενική στα χρόνια της κρίσης.Επίσης η μη εξαγορά της HSW και η χαμένη δόση σίγουρα συντέλεσαν στο να φτάσει η εταιρεία εδώ που έφτασε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

η εμπλοκη με τη HSW, το ναυαγιο της Κορεας με τα Σοφοκλη & Ορη και η μετασκευη του Ελυρος, εξασθενησαν ακομη περισσοτερο την εταιρα, που ηδη ειχε αδυνατισει η θεση της απο τον ανταγωνισμο στην Αδριατικη.

Στην κοινοπραξια εξαναγκασθηκε να μπει. αν δεν ειχε μπει θα ειχε κλεισει προ καιρου. (τα εχουμε ξαναπει και στο topic της ΑΝΕΚ, της Κοινοπραξιας, της HSW κλπ). να μην πουμε για τις ναυλωσεις των πλοιων της GNV στην αδριατικη (οταν εγιναν ηταν επωφελης, αλλα οταν κοπηκαν ηταν ζημιογονες)

Ολες αυτες οι κινησεις δεν ωφελησαν την εταιρια, αλλα μπορει να υπηρξαν οφελη για συμφεροντα γυρω απο την εταιρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετάθεση έλαβε το θέμα της κεφαλαιακής ενίσχυσης της ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00%, καθώς το σώμα των μετόχων της αποδέχθηκε την σχετική εισήγηση του Διοικητικού της Συμβουλίου να συγκληθεί έκτακτη γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσει αύξηση κεφαλαίου ως του ποσού των 20 εκατ. ευρώ.

Η τακτική γενική συνέλευση της 9ης Σεπτεμβρίου ενέκρινε μεν την υιοθέτηση μέτρων κεφαλαιακής ενίσχυσης, ώστε η καθαρή θέση της εταιρείας να καταστεί μεγαλύτερη του 50% του καταβεβλημένου κεφαλαίου από αρνητική σήμερα, αποφάσισε, όμως, η αύξηση κεφαλαίου ως 20 εκατ. ευρώ, με παροχή δικαιώματος προτίμησης στους παλαιούς μετόχους, να συζητηθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση.

Εξουσιοδότησε, δε, το Δ.Σ. της εταιρείας για τον καθορισμό των όρων της ΑΜΚ και το χρόνο σύγκλησης της έκτακτης γενικής συνέλευσης. Υπέρ της εισήγησης του Δ.Σ., τάχθηκε το 57,57% όσων ψήφισαν έγκυρα, ενώ απείχε το 42,4%.

Η αύξηση κεφαλαίου κρίνεται απαραίτητη όχι μόνο λόγω της αρνητικής καθαρής θέσης (8,9 εκατ. ευρώ) που εμφάνισε η εταιρεία στο τέλος του 2018, αλλά και για να αποπληρωθεί μέρος των δανείων, να αναδιαρθρωθεί εκ νέου ο υπόλοιπος δανεισμός και να απενεργοποιηθεί η μετατροπή τμήματος των μετατρέψιμων ομολογιών.

Κατά τη διάρκεια του 2018 η AΝΕΚ δεν πλήρωσε δόση δανείου, με αποτέλεσμα να «σπάσουν» όροι δανειακών συμβάσεων και να καταστούν πληρωτέα δάνεια, άνω των 200 εκατ. ευρώ, τα οποία είχαν αναδιαρθρωθεί ένα χρόνο νωρίτερα (2017).

Περισσότερα στο euro2day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην ΑΝΕΚ LINES το «4ο Παγκρήτιο Ενεργειακό Συνέδριο»

Quote

Η ΑΝΕΚ LINES, με πυξίδα την πρωτοπορία, φιλοξένησε το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, στο σύγχρονο Συνεδριακό της Κέντρο στα Χανιά, τον δεύτερο κύκλο του «4ου Παγκρήτιου Ενεργειακού Συνεδρίου» που διοργανώθηκε από την Cretan Energy Conferences και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων.

Στο συνέδριο αναπτύχθηκε από διακεκριμένους ομιλητές ο κομβικός ρόλος της Κρήτης για την ενεργειακή κάλυψη όχι μόνο της χώρας αλλά και της Ευρώπης, καθώς επίσης και οι μεγάλες προκλήσεις αλλά και τα προβλήματα που ορθώνονται τα προσεχή χρόνια για το νησί στο ενεργειακό μέτωπο, με σημείο αναφοράς τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, σε χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ LINES, Γιώργος Κατσανεβάκης, υπογράμμισε: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που σήμερα εδώ στο Συνεδριακό μας Κέντρο, φιλοξενούμε ένα συνέδριο ζωτικής σημασίας για τις παρούσες και τις μέλλουσες γενιές. Η ΑΝΕΚ, στο πλαίσιο των άυλων αξιών της παραμένει σταθερός αρωγός δράσεων που στόχο έχουν ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο, την Κρήτη, την Ελλάδα”.

Στη συνέχεια ακολούθησαν ομιλίες από αναγνωρισμένους επιστήμονες στο χώρο της Ενέργειας και εκπροσώπων φορέων και επιχειρήσεων που αναπτύσσουν πρακτικές που αφορούν στον ενεργειακό τομέα. Μεταξύ άλλων Ο Γιάννης Γρηγορίου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΠΕ Upstream, ανέλυσε το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Κύπρος και η Ελλάδα στη θωράκιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ζητήματα ενέργειας. Ο καθηγητής π. Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κος Γιάννης Μανιάτης αναφέρθηκε στις προοπτικές γεωπολιτικής αναβάθμισης της Ελλάδας και της Κρήτης.

Ο Ερευνητής Ευάγγελος Γάτσιος, παρουσίασε καινοτόμες τεχνικές χαρακτηρισμού και απορρύπανσης εδαφών από πετρελαϊκούς υδρογονάνθρακες. Ο Στρατηγικός Σύμβουλος Νίκος Λυγερός, αναφέρθηκε στη στρατηγική της Περιφέρειας σε θέματα ενέργειας. Εστίασε στην σημασία της ΑΟΖ για την Ελληνική Οικονομία και ανέλυσε τους μηχανισμούς οριοθέτησης της. Και ανέλυσε το πως η ΑΟΖ μπορεί να επηρεάσει το κομμάτι της ανάπτυξης, των επενδύσεων και ειδικά το κομμάτι των γεωτρήσεων.

Ακολούθησε η τοποθέτηση του Βασίλειου Γαγάνη, Επίκουρου Καθηγητή στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σχετικά με το ρόλο του Ελληνικού Πανεπιστημίου στην παραγωγή υδρογονανθράκων. Από την πλευρά της η κα Έφη Δήμου, Σύμβουλος Διαχείρισης και Ανάπτυξης Υδρογονανθράκων, παρουσίασε Μοντέλα και Στρατηγική Ανάπτυξης Υδρογονανθράκων στην Μεσόγειο ...

Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με συζήτηση μεταξύ του κοινού και των ομιλητών. Η ΑΝΕΚ LINES, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, ενισχύει κάθε πρωτοβουλία που συμβάλλει σε ένα καλύτερο αύριο και πιστή στη δέσμευσή της να στηρίζει τον τόπο συνεχίζει υπερήφανα με πλώρη το μέλλον!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

συνδυαζοντας τις δυο ειδησεις που οι φιλοι @Orestis & @Panagia Ekatontapiliani ειχαν την καλοσυνη να μοιραστουν μαζι μας, εχουμε μπροστα στα ματια μας την εικονα Τιτανικου που παρουσιαζει η ΑΝΕΚ.

το ποστ του @Orestisπεργραφει τι γινεται στη γεφυρα. το πλοιο εχει ξυρισει το παγοβουνο και προσπαθουν να εκτιμησουν το μεγεθος της ζημιας και να καθυστερησουν το μοιραιο.

το ποστ του @Panagia Ekatontapiliani περιγραφει τι γινεται στο deck της πρωτης θεσης στη πρυμη. η ορχηστρα παιζει ελαφρα κλασσικη μουσικη, ενω το πλοιο βυθιζεται.

το 2017 αναδιαρθρωσε τα δανεια της, το 2018 σταματησε να πληρωνει και πανω απο 200εκ δανεισμος, κατεστησαν απαιτητά, απο τον Απριλιο εχει διαπιστωθει επισημως το προβλημα και η ΑΜΚ παει απο αναβολη σε αναβολη, γιατι προφανως, δεν βρισκεται κανεις να θυσιασει τα ευρουλακια του. 

εχουμε διαβασει για λευκους ιπποτες, μαυρους ιπποτες κλπ, αλλα εκεινος που δεν βρισκεται ειναι ο ροζ ιπποτης που θα κολυμπα στα (ροζ) πεντακοσαευρα.

το μονο πραγμα στο οποιο μπορει να ελπιζει η εταιρια, ειναι σε αυτο που διακρινοταν παντα. το παρασκηνιο. ειδικα τωρα που η χανιωτικη δυναστεια του παρασκηνιου ειναι παντοδυναμη

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με την αύξηση κεφαλαίου που είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη και η οποία έπρεπε να είχε γίνει προ πολλού είναι το γεγονός πως τα μέλη της οικογένειας Βαρδινογιάννη που έχουν τις (περισσότερες) μετοχές και το κουμάντο της εταιρείας είναι σε τόσο άσχημη (για Βαρδινογιάννη) οικονομική κατάσταση που τα σπίτια τους είναι ενεχυριασμένα στις τράπεζες για δανεικά και αγύριστα.
Και δυστυχώς η Πειραιώς δεν δείχνει να εχει καμία διάθεση πα συμμετέχει στην αύξηση κεφαλαίου και να πάρει αυτή πλέον την εταιρεία...

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα εννοεις προφανως οτι η οικογενεια βαρδινογιαννη (η πλευρα του ΙΣΒ, γιατι οταν λεμε Βαρδινογιαννης, παει αλλου το μυαλο), δεν θελει να συμμετασχει. την πραγματικη οικονομικη επιφανεια, σε τετοιας κατηγοριας παικτες, δεν ειναι δυνατον να τη γνωριζουμε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα πάντα είναι αριθμοί...

Οταν έχω ένα μεγάλο μερίδιο σε μια εταιρεία που έχει πάρει τη κατηφόρα το ότι δε βάζω λεφτά δε σημαίνει ότι δεν έχω.. 

Επίσης ο φίλος @Αναερόβιος προφανώς διαβάζοντας δημοσιεύματα προ ημερών από γνωστές εφημεριδες σχετικά με τις οικονομικές καταστάσεις διαφόρων οικογενειών μεγάλων επιχειρηματιων ότι χάνουν τα σπίτια τους κοκ.. Θα ήθελα να του επαναλάβω τη πρώτη φράση που είπα..

Τα πάντα είναι θέμα αριθμών.. Όταν χρωσταω 100 και το περιουσιακό μου στοιχείο που έχω ως εγγύηση κοστίζει 10 δεν έχω λόγο να βάλω λεφτά σε ένα εγχείρημα που δείχνει ότι δεν σώζεται.. 

Θα κρατήσω τα ζεστά λεφτά μου και πάμε για άλλα.. Δόξα το θεό και σπίτια και ακινήτα υπάρχουν πολλά.. και οι τράπεζες έχουν κοντή μνήμη προς τέτοιους πελάτες.. Τα παραδείγματα πολλά.. Δείτε τη ποντοπόρο πόσες εταιρείς κολοσσοί άφησαν να χαθούν όλα τους τα πλοία πάνω στη κρίση και μετά είτε οι ίδιοι είτε μέσω μελών τις οικογένειας επανήλθαν δριμύτεροι.. 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Αμαλία λεφτά έχει.. Απλά ζυγίζει τα πράγματα και λειτουργεί όπως λειτουργεί.. Άλλος ένας παράγοντας είναι ότι ελπίζει να σωθεί το μαγαζί από την επιρροή που έχει η οικογένεια και όχι τη ρευστότητα.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξεφεύγοντας απο το οικονομικό του θέματος, σχολιάζω κάτι που ήδη έχουμε πει για την συμπεριφορά της ανεκ

18 minutes ago, Aqua_blue said:

Σε τι οφείλεται αυτή η άλλαγη ;)

Η αλλαγή οφείλεται στο οτι πλέον αδυνατεί να συνειδητοποιήσει οτι έχασε το παιχνίδι στα Χανιά, γυρίζοντας την πλάτη στους Χανιώτες, εγκαταλείποντάς τους με υποδεέστερα του ανταγωνισμού πλοία. 

Κι αντί να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις, σφυρίζει αδιάφορα.

Βέβαια τις περισσοτερες πιθανότητες συγκεντρώνει το ενδεχόμενο να παει το Ελυρος στη θεση του Κρητη ΙΙ για να πάει το δεύτερο για σκράμπερ. Τι; όχι;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην πώληση των δανείων της ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00%, προχωρά η Εθνική Τράπεζα, περιπλέκοντας λίγο περισσότερο την εξίσωση, που θα κληθούν να λύσουν οι υπόλοιπες πιστώτριες τράπεζες, εφόσον δεν υλοποιηθεί ή καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό η αύξηση κεφαλαίου της εταιρείας, ως το ποσό των 20 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, στο χαρτοφυλάκιο με 10 μη εξυπηρετούμενα ναυτιλιακά δάνεια, που έχει βγάλει προς πώληση η Εθνική, συμπεριλήφθηκαν και οι χορηγήσεις της τράπεζας προς την AΝΕΚ.

Πρόκειται για τη συμμετοχή της Εθνικής στο κοινοπρακτικό των 220 εκατ. ευρώ και στο μετατρέψιμο ομολογιακό των 22 εκατ. ευρώ, τα οποία χορηγήθηκαν το 2017. Το σκέλος των μετατρέψιμων ομολογιών δεν είναι βέβαιο ότι θα παραμείνει ως το τέλος στην περίμετρο του χαρτοφυλακίου.

Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να διενεργούν due diligence επί δείγματος του χαρτοφυλακίου, ώστε να υποβάλουν απευθείας δεσμευτικές προσφορές στο τέλος του μήνα. Ως σύμβουλος πώλησης της τράπεζας λειτουργεί η NatWest.

Η αντίδραση των υπολοίπων πιστωτριών τραπεζών της ΑΝΕΚΑΝΕΚ 0,00% στην κίνηση της Εθνικής ήταν ήπια. Αρμόδια τραπεζικά στελέχη, με τα οποία συνομίλησε το Euro2day.gr, εξηγούν πως ενδεχόμενη μεταβίβαση των δανείων της Εθνικής, περιπλέκει, μεν, τα πράγματα, αλλά δεν τα επιδεινώνει.

Ο νέος πιστωτής θα διαθέτει, μεν, διαφορετική στόχευση, ως προς το χρονισμό επίτευξης απόδοσης της επένδυσής του, από την άλλη, όμως, ενδέχεται να λειτουργήσει, ως καταλύτης για πιο ευέλικτες προσεγγίσεις.

Περισσότερα στο euro2day.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...