Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ναυαγεί η εξαγορά της ΑΝΕΚ από την Attica

Σε λειτουργικό και χρηματοοικονομικό αδιέξοδο που απειλεί ευθέως τη βιωσιμότητά της έχει οδηγήσει η πανδημία την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ), που ήδη πριν εφαρμοσθεί η απαγόρευση των μετακινήσεων προς τα νησιά αποτελούσε δυσεπίλυτο πρόβλημα για τις πιστώτριες τράπεζες. Και αυτό διότι η ελπίδα που είχαν μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες οι τράπεζες για λύση μέσω απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica Group απομακρύνεται πλέον με ταχύτητα. Η ιστορική κρητική ακτοπλοϊκή βαρύνεται με υψηλότατο μη εξυπηρετούμενο δανεισμό, παρά τις αυξήσεις κεφαλαίου μέσω της μετατροπής δανείων σε μετοχές τα τελευταία έτη, οι οποίες έφεραν τις πιστώτριες τράπεζες να ελέγχουν περίπου το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της.

Η τελευταία αύξηση έγινε στις αρχές Φεβρουαρίου, οπότε και οι Πειραιώς (που ήδη ήλεγχε το 24,1788% των μετοχών), Alpha, Cross Ocean (fund που έχει αγοράσει τις απαιτήσεις της Εθνικής Τράπεζας) και Τράπεζα Αττικής απέκτησαν το 16,3% του μετοχικού κεφαλαίου μετατρέποντας ομολογιακό αξίας 10,84 εκατ. ευρώ. Ακόμα και έτσι, όμως, οι μη εξυπηρετούμενες τραπεζικές υποχρεώσεις της ΑΝΕΚ στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019, οπότε και δημοσιεύτηκε ο τελευταίος ισολογισμός, ανερχόταν σε 255 εκατομμύρια ευρώ. Το ζήτημα απασχολεί περισσότερο την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία είναι η μεγαλύτερη πιστώτρια, εξηγούν τραπεζικές πηγές.

Το σύνολο των υποχρεώσεων της ΑΝΕΚ έχει καταταχθεί στις οικονομικές καταστάσεις ως βραχυπρόθεσμος δανεισμός. Ετσι, υπολογίζεται πως σήμερα αυτός ξεπερνάει τα 240 εκατομμύρια. Το δε σύνολο των υποχρεώσεων, μαζί δηλαδή με αυτές προς προμηθευτές και άλλους, έφθανε στα μέσα του 2019 στα 353 εκατομμύρια. Ο ισολογισμός του 2019 αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες, αλλά μετά τις τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με την πανδημία, η οικονομική της θέση αναμένεται να επιδεινωθεί δραστικά κατά την τρέχουσα χρήση, σημειώνουν τραπεζίτες που παρακολουθούν την εταιρεία. Οι τράπεζες αξιολόγησαν αρχικά σενάριο δραστικής αναδιάρθρωσης μέσω αλλαγής διοίκησης, πλην όμως ήταν πασίδηλο στην αγορά πως μια τέτοια κίνηση, εκτός από τις εγγενείς δυσκολίες της, θα σήμαινε και επιδείνωση των προβλημάτων ρευστότητας της εταιρείας, καθώς ένα πολύ μεγάλο μέρος των προμηθευτών παρέχει γενναίες πιστώσεις στην ακτοπλοϊκή λόγω των μακροχρόνιων και καλών σχέσεων με τη σημερινή διοίκησή της, εξηγούν οι ίδιες πηγές.

Η αμέσως επόμενη επιλογή ήταν η αύξηση του ελέγχου στο μετοχικό κεφάλαιο, όπως και έγινε προκειμένου να οδηγηθεί η εταιρεία σε εξαγορά από άλλη ακτοπλοϊκή. Η προφανής επιλογή ήταν η Attica Group, με την οποία άλλωστε η ΑΝΕΚ λειτουργεί κοινοπρακτικά στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής. Ομως, η δραματική ανατροπή των δεδομένων στην αγορά φέτος, χρονιά που οι ακτοπλοϊκές αναμένεται να χάσουν πωλήσεις της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, σημαίνει πως και η ίδια η Attica θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις που δεν της επιτρέπουν να διοχετεύσει τώρα ρευστότητα σε μια εξαγορά.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δεν χρειαζονταν ιδιαιτερες μαντικες ικανοτητες αγαπητε proud.Ποιος σωφρων επενδυτης θα αγορασει μια εταιρεια με 350 εκατομμυρια ευρω βραχυπροθεσμες υποχρεωσεις:wacko: Ποσο μαλλον η Αττικα που εχει και η ιδια υψηλο δανεισμο και ειναι και η ιδια εδω και καιρο προς πωληση..Η λυση-πακετο που θα ηθελε να επιτυχει η Πειραιως για λογους..ξεφορτωματος θα καθιστουσε αυτοματως μη ελκυστικη την Αττικα σε μελλοντικους αγοραστες καθως θα βγαινε κουστουμι δυσθεωρητο..

Link to comment
Share on other sites

Δεν θελω να σας τρομαξω :P αλλα δεν νομιζω οτι θα βρεθει ευκολα καποιος για να αγορασει ΑΝΕΚ(αυτο εννοουσα πριν με τα περι σωφροσυνης).Ο Μανωλης να την αγορασει για ποιο λογο?Για τις γραμμες της Αδριατικης και της Κρητης στις οποιες εχει ηδη παρουσια?'η για τα Κρητη και το Πρεβελης?Επισης μου φαινεται λιγο ακραιο το να βλεπουν επενδυτικες ευκαιριες Ευρωπαιοι εφοπλιστες στην Ελληνικη ακτοπλοια,ειδικα τωρα.. ;) Και ακομα και αν εβλεπε καποιος θα χτυπαγε την Αττικα και οχι την ΑΝΕΚ.

Ο τροπος για να κρατηθει η ΑΝΕΚ στη ζωη  μεχρι πριν καποια χρονια ηταν η πωληση των πιο νεων της πλοιων για να μειωσει το δανεισμο της και εν συνεχεια μια αναδιαρθρωση του δανεισμου της.Το 2017 εγινε μονο το δευτερο χωρις κανενα ομως αποτελεσμα.Τωρα ειναι αργα και για τα 2.

Η συνεχιση λειτουργιας της ΑΝΕΚ την τελευταια 2ετια οφειλεται αποκλειστικα και μονο στις πλατες του Γιαννη Βαρδινογιαννη οι οποιες ομως πλεον εχουν αποδυναμωθει σημαντικα το τελευταιο διαστημα και ειδικα μετα την αλλαγη της κυβερνησης.Γι αυτο και υπαρχει και ολη αυτη η τραπεζικη κινητικοτητα τους τελευταιους μηνες..Για να τα λεμε κ με το ονομα τους τα πραγματα που και που..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MILTIADIS said:

Ο Μανωλης να την αγορασει για ποιο λογο?Για τις γραμμες της Αδριατικης και της Κρητης στις οποιες εχει ηδη παρουσια?'η για τα Κρητη και το Πρεβελης?

Δεν πιστεύεις ότι σε ευλογο χρονικό διάστημα θα μπορέσει να καλύψει την χασούρα από την εξαγορά της ανεκ;

Η αγορά της αδριατικής και της Κρήτης δεν είναι μικρά νούμερα. Το οτι θα εισπράτει τα έσοδα μίας ακομη εταιρείας με ενδεχομένως 2 ή 3 λιγότερα πλοία ανα προορισμό (όπου προορισμό βλεπε Κρητη και Ιταλια), και με πώληση αντίστοιχου αριθμού πλοίων, τότε βγαίνουν τα κουκιά.

Και ειδικά με την ρευστότητα του ομίλου, κάνει γενναία συμφωνία άμεσα, πληρώνει ότι πληρώνει, και σε βάθος 3ετίας το πολύ έχει δική του Κρήτη και Πάτρα-Ιταλία, χωρίς να βλέπει μείον στο ταμείο.

Πολύ χοντροκομμένα οσα εγραψα αλλά δεν φαίνεται οτι τα 350μυρια ειναι δυσκολο να βγει για τον τζι.

Link to comment
Share on other sites

γιατι να μπει σε αυτην την περιπετεια, οταν μπορει να τα πετυχει ολα αυτα, ριχνοντας την ΑΝΕΚ στο καναβατσο;

Edited by proud_ionian
μακαρια η οδος
Link to comment
Share on other sites

Και ρωτάω εγώ σαν αφελής, δεν θα τον σύμφερε περισσότερο να αγοράσει την ΑΝΕΚ, να εξαλείψει όποια πιθανότητα να έχει ανταγωνιστή σε Κρήτη και αδριατική, μιας και δεν νομίζω η Άττικα να μπορεί να κρατήσει μόνη όλες τις γραμμές Κρήτη και αδριατική, να μείνουν στην Κρήτη ο Μπένυ και τα 2 Κρήτη και να πάρει τα παλάτια και τα υπόλοιπα της ΑΝΕΚ, και να βγάλει με μαγείρεμα πλοίων και εταιριών το χρεός; Δε νομίζω ότι καμιά επιτροπή θα τον εμποδίσει στην Ελλάδα παρειμπιπτώντως. Και χωρίς πλαφόν από το Κράτος μετά να μας βαράει στα αφτιά όποτε βγαίνουμε από την Κρήτη.

Link to comment
Share on other sites

Μαζι με τις γραμμες θα παρει κ τα 350 που χρωσταει σαν εταιρεια!κ ολα τα πλοια της να πουλησει κ σε ολες τις γραμμες να βαλει δικα του πλοια παλι μεσα θα μπει καθως δε θα του βγαινουν τα λεφτα!οι μινωικες δε χρωστανε τιποτα γιατι να της βαλει να χρεωθουνε 350 αφου κ να πτωχευσει η ανεκ εχει καραβια να βαλει στις γραμμες της κ να καλυψει την κινηση

Link to comment
Share on other sites

Και να πάει στο φουντο θα βόλευε το Μανωλιο(η όποιον αλλο).Σε δημοπρασία σίγουρα θα μπορούσε να βαρέσει τα Καλά βαπορια της ανεκ και απο κει και πέρα δεν νοιάζει κανεναν τι θα άλλο θα γίνει 

Edited by Shippihs
Link to comment
Share on other sites

Η ΑΝΕΚ εδώ και μια 10αετία δεν τόλμησε κάποια νέα επενδυτική κίνηση και έμεινε στάσιμη.Αποχώρησε από τη Χίο και Μυτιλήνη έχασε τα εκατομμύρια με τη Hellenic έγινε η στραβή με τη Κορέα δε τόλμησε κάποιο άνοιγμα γραμμής τη στιγμή που είχε πλοία που θα μπορούσαν να πετύχουν το κάτι παραπάνω.Υπήρξε εμμονή με τις γραμμές της Ιταλίας.Ίσως θα έπρεπε να κρατήσει μόνο τη Βενετία με Σοφο και Λευκά και ας αποχωρούσε από Αγκόνα.Το μεγαλύτερο πιστεύω λάθος ήταν η κοινοπραξία στις γραμμές της Κρήτης.Όσο και να πίεζε το Superfast XII είχε πετύχει να κερδίσει μικρό μερίδιο.Και αυτό το μερίδιο το ειχε πάρει από Μινοαν,ούτως η άλλως τα 2 Κρήτη στο Ηράκλειο γέμιζαν με νταλίκες και ήταν οικονομικά.Και όπως είπατε πριν μερικά χρόνια έπρεπε να πουλήσει κάποια πλοία.Με πρώτο πιστεύω το Έλυρος που θα έπιανε καλη τιμή και δεύτερο το Βενιζέλο.Τα fossen ας τα κράταγε στη Κρήτη μαζί με τα 2 Κρήτη.Τώρα πλέον είναι αργά.Πιστεύω πως η κρίση που διανύουμε θα επιταχύνει τις εξελίξεις.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας όλες τις απόψεις των φίλων του forum  για το μέλλον της ΑΝΕΚ το βλέπω δοσοίωνο!!! Η δική μου άποψη είναι συγκεκριμένη, δηλαδή εάν κάτσουμε κι αναλύσουμε την εταιρεία θα δούμε ότι τα πλοία της αυτή τη στιγμή εχουν ένα αντίτιμο αξίας περίπου 200 εκ. €, σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε κ το brand name τις εταιρείας στις γραμμές που εξυπηρετεί & τα έσοδα που μπορεί να κερδίζει η εταιρεία με σωστη αναδιάρθρωση καθε χρόνο!! Τελικά πόσο μακριά είναι τα 350εκ. € (που χρωστάει η εταιρεία)από τα περιουσιακά στοιχεια της;

Κι άν μία τέτοια κίνηση & ελέω κορωνοιού αξίζει σαν επένδυση αφού θα μείνει ελιε με τον 1 ή αλλο τρόπο ο μοναδικός παίκτης στίς γραμμές!!

Edited by Takisg
Link to comment
Share on other sites

Εγω θα συμφωνήσω με τον Miltiadis !!! Για κανένα προφανή λόγο η Αττικα δεν έχει λόγο να φορτωθεί έναν δανεισμό 350 εκατ. 
Αυτο δεν θα το θέλει ούτε η τράπεζα γιατί χαλάει η βιτρίνα και δεν γίνεται ελκυστική σε πιθανή πώληση . 

Επίσης άλλο βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις άλλο ονομαστική αξία των παγιων της. Οι υποχρεώσεις ειναι για να αποπληρωθούν και αυτο τουλάχιστον στη παρούσα φάση δεν γινεται απο πωληση πλοιων . Γιατι αν πουληθούν τα πλοία για να αποπληρωθούν  μέρος των υποχρεώσεων δεν υπαρχει και νόημα να μπλέξει κανείς. Από την άλλη τα πλοία μπορεί να έχουν μια αξία αλλά στις σημερινές ημέρες με τον παγκόσμιο ακτοπλοϊκό στόλο σε αργία , η αξία τους έχει πέσει στα τάρταρα και το αγοραστικό ενδιαφέρον ακόμη και για τα fossen θα ειναι πιθανότατα ανύπαρκτο .
Δυστυχώς η ΑΝΕΚ έχει μείνει απο ρευστό , με τις υποχρεώσεις να την πνίγουν και με τα αναμενόμενα έσοδα της σεζόν να γκρεμοτσακίζονται .Ακόμη και η ναύλωση του ΕΛΥΡΟΣ , που θα έφερνε ένα υπολογίσιμο έσοδο , τειθεται σε αμφιβολία καθώς η Algerie Ferries έχει τα δικά της πλοία όλα δεμένα . 

Προ επιδοτήσεων το μοναδικό στάνταρ κερδοφόρο βαπορι της εταιρειας σε κάθε δρομολόγιο του ηταν το Πρεβελης αλλα αυτο ειναι σταγόνα στον ωκεανό .
Το τι θα γινει θα φανεί στο άμεσο μέλλον .
 

Link to comment
Share on other sites

Στο παρελθόν, μια κλασσική κρατική πρακτική που ακολουθούταν σε περιπτώσεις προβληματικών επιχειρήσεων(δημοσίων τε και ιδιωτικών) που ενέπιπταν στην κατηγορία της καυτής πατάτας, ήταν η εκφόρτωσή τους στα χέρια κάποιου κρατικό/κομματικό-δίαιτου επιχειρηματία. Σε στύλ ότι εμείς σαν κυβέρνηση σε βοηθάμε σε άλλες δουλειές, κι εσύ βγάλε μας από τη δύσκολη θέση με την ΧΥΖ προβληματική επιχείρηση. Κάπως έτσι είχε πασάρει ο Τσοχατζό τον ΠΑΟΚ στον Μπατατούδη για παράδειγμα. Και στην περίπτωση της ΑΝΕΚ μιλάμε για Κρήτη, ψήφους, πρεστίζ και πολλά άλλα.

 

Όσο και να πλασάρεται για νέου ύφους και ήθους ο Μητσοτάκης, δεν μπορώ να φανταστώ πως ο περίγυρός του δεν ψάχνει (και) μια τέτοια λύση για την ΑΝΕΚ. Το ότι δεν έχει βρεθεί μέχρι στιγμής κάτι, πιστεύω σημαίνει πως είτε δεν υπάρχουν μουστερήδες, είτε είναι πάαααρα πολύ μεγάλο το άνοιγμα. Και ο συγκεκριμένος τομέας θέλει και εξειδικευμένες γνώσεις, δεν είναι εύκολο για τον κάθε ουρανοκατέβατο να τα βγάλει πέρα. Αν ήμουν τζογαδόρος πάντως, σε μια τέτοιου τύπου λύση θα πόνταρα μπας και σωθεί η εταιρεία. Με λίγες πιθανότητες όμως.

 

Απ' όποια πλευρά κι αν το πιάσεις το θέμα, όπως έλεγε και η Αρλέτα, μαύρα τα μαντάτα για τη Σερενάτα:rolleyes:.

Link to comment
Share on other sites

και για να μην παμε τοσο μακρυα (στον μΠΑΟΚ), ας μεινουμε στα Χανια και την ΑΝΕΚ, οταν προ εικοσαετιας η διοικηση ζαμπετακη, εκανε ρουσφετι στην κυβερνηση του ΠΑΣΟΚ και φορτωθηκε τη ΔΑΝΕ και τη ΝΕΛ

 

ΥΓ: να'ναι καλα ο @Nick the Greek που τον θυμηθηκε.:P

Link to comment
Share on other sites

Μετά από τόσα χρόνια είναι να απορείς γιατί να πρέπει βοηθήσει κάποιος.

Είναι πλέον πηγάδι χωρίς πάτο, όσο κι αν το γεμίζεις στο ιδιο αποτέλεσμα είσαι.

Σε αντιθεση με την τωρινη εικονα της, και το ανωτερω σχολιο μου, η εταιρεία παρουσιασε αυξηση του κυκλου εργασιων το 2019 εναντι του 2018

Quote

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της χρήσης από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2019 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ): 
 
Το 2019 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Εκτελώντας σχεδόν τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2019, σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 1.044 χιλιάδες επιβάτες έναντι 965 χιλ. το 2018 (αύξηση 8%), 202 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 189 χιλ. (αύξηση 7%) και 129 χιλ. φορτηγά, όσα και το προηγούμενο έτος. Η αύξηση του μεταφορικού έργου της Εταιρείας σε επιβάτες και Ι.Χ. αυτοκίνητα προήλθε από τις γραμμές της Κρήτης. Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου της Εταιρείας, συνεχίστηκαν οι εκναυλώσεις πλοίων της. 
 
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, το 2019 o Όμιλος της ΑΝΕΚ βελτίωσε σημαντικά τα οικονομικά του μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας μία από τις πιο αποδοτικές χρονιές κατά την τελευταία δεκαετία. Αυτό επιτεύχθηκε αφενός λόγω του αυξημένου κύκλου εργασιών ως απόρροια της αύξησης του μεταφορικού έργου και αφετέρου λόγω του περιορισμού του λειτουργικού κόστους.  
 
Το 2019, σε σχέση με το 2018, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών, μείωση του κόστους πωληθέντων, σημαντική βελτίωση των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) και παρουσίασε κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας έναντι ζημιών. Παράλληλα με την επιστροφή στην κερδοφορία και την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ αναδεικνύοντας και διατηρώντας τις αξίες του, εξακολούθησε να εφαρμόζει υπεύθυνες κοινωνικές και περιβαλλοντικές πολιτικές, να στηρίζει έμπρακτα την κοινωνία, τον πολιτισμό, την παιδεία και τον αθλητισμό. 
 
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2019 για τον Όμιλο και τη Μητρική διαμορφώθηκαν ως εξής:  

Κύκλος Εργασιών

Αύξηση κατά € 5,7 εκατ. παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2019 ο οποίος ανήλθε σε € 173,9 εκατ. έναντι € 168,2 εκατ. τη χρήση 2018. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 157,0 εκατ. έναντι € 153,5 εκατ. 
 
Μικτά Αποτελέσματα

Σημαντική βελτίωση κατά € 8,7 εκατ. εμφάνισαν τα ενοποιημένα μικτά κέρδη τα οποία για τη χρήση 2019 ανήλθαν σε € 40,3 εκατ. έναντι € 31,6 εκατ. το 2018.  Στη βελτίωση αυτή, εκτός από την αύξηση του κύκλου εργασιών, συνετέλεσε και η μείωση του κόστους πωληθέντων κατά € 3,1 εκατ. το οποίο διαμορφώθηκε σε € 133,6 εκατ. έναντι € 136,7 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε € 34,1 εκατ. έναντι € 27,4 εκατ., με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 123,0 εκατ. από € 126,0 εκατ. την προηγούμενη χρήση.    
EBITDA  Ως αποτέλεσμα της αύξησης των μικτών κερδών και της μείωσης κατά € 2,5 εκατ. των εξόδων διοίκησης και διάθεσης, ο Όμιλος το 2019 πέτυχε σημαντική αύξηση κατά € 11,0 εκατ. ή 75% των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία ανήλθαν σε € 25,6 εκατ. έναντι € 14,6 εκατ. το 2018. Για τη Μητρική το EBITDA ανήλθε σε € 22,9 εκατ. έναντι € 14,8 εκατ. την προηγούμενη χρήση.  
 
Χρηματοοικονομικά και λοιπά αποτελέσματα 

Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου για το 2019 παρέμεινε σταθερό σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και ανήλθε σε € 9,5 εκατ. Τα αποτελέσματα από επενδυτικές δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε κέρδη € 0,1 εκατ. έναντι ζημιών € 0,1 εκατ. το 2018, ενώ στη χρήση 2019 προέκυψαν έκτακτες ζημιές από μη λειτουργικές προβλέψεις ποσού € 0,8 εκατ. έναντι € 6,8 εκατ. την προηγούμενη χρήση. 
 
Καθαρά αποτελέσματα  

Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους για το 2019 ανήλθαν σε κέρδη € 3,8 εκατ. έναντι ζημιών € 13,3 εκατ., ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε κέρδη € 2,6 εκατ. έναντι ζημιών € 13,8 εκατ. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής για το 2019 ανήλθαν σε κέρδη € 2,7 εκατ. έναντι ζημιών € 13,2 εκατ. 
 
Στη χώρα μας, όπως και σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια περιορισμού της πανδημίας COVID-19 και των συνεπειών της. Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις όσον αφορά στην εξέλιξη της πανδημίας και στις οριστικές επιπτώσεις της στη δραστηριότητα του Ομίλου. Στην επιβατηγό ναυτιλία είναι σε ισχύ αυστηροί ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έχουν οδηγήσει σε σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση. 

Οι στρατηγικοί στόχοι της διοίκησης του Ομίλου για το 2020 είναι ο περιορισμός των αρνητικών συνεπειών της πανδημίας στο μικρότερο δυνατό βαθμό, η αντιστάθμισή τους στη χρηματοοικονομική κατάσταση, καθώς και η διασφάλιση της απαραίτητης ρευστότητας για την ομαλή συνέχιση της λειτουργικής δραστηριότητας.  

 

Link to comment
Share on other sites

Όντως σωστά λέει ο proud δεν αναφέρουν τίποτα για συνολικό δανεισμό κλπ. Πάντως τα αποτελέσματα του 19 δεν δείχνουν εταιρεία στην εντατική είναι η αλήθεια. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

Οι δείκτες γενικής ρευστότητας (:1) «Κυκλοφορούν ενεργητικό / Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις» και άμεσης ρευστότητας (:1) «[Κυκλοφορούν ενεργητικό – Αποθέματα] / Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις» στις 31.12.2019 διαμορφώθηκαν σε 0,18 και 0,17 αντίστοιχα, έναντι 0,15 και 0,14 στο τέλος της προηγούμενης χρήσης. Η χαμηλή διακύμανση των δεικτών ρευστότητας οφείλεται στην αναταξινόμηση των μακροπρόθεσμων δανείων της Μητρικής στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Εάν δεν ληφθούν υπόψη τα ληξιπρόθεσμα μακροπρόθεσμα δάνεια, οι προσαρμοσμένοι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας του Ομίλου στις 31.12.2019 ανέρχονται σε 0,90 και 0,85 αντίστοιχα.

Quote

Τον Ιανουάριο του 2020 οι ομολογιούχοι του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου (Μ.Ο.Δ.) υπέβαλαν δηλώσεις άσκησης μετατροπής μέρους των ομολογιών τους σε κοινές μετοχές της Εταιρείας, όπως προβλέπεται από τις σχετικές δανειακές συμβάσεις σε περίπτωση ύπαρξης αρνητικών ιδίων κεφαλαίων. Κατά το χρόνο που θα συντελεστούν όλες οι διαδικαστικές προϋποθέσεις για την άσκηση του δικαιώματος μετατροπής των εν λόγω ομολογιών, θα επέλθει αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας κατά το ποσό των € 10,8 εκατ. με την έκδοση 36.146.665 νέων κοινών μετά ψήφου μετοχών ονομαστικής αξίας € 0,30 η κάθε μία. Η σχετική διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί

.

τα παραπανω δυο αποσπασματα, μας δινουν μια μικρη γευση της πραγματικης εικονας

Link to comment
Share on other sites

Το 2018 η ΑΝΕΚ δεν αγόρασε το αστεριον 2 με μακροχρόνια μίσθωση ? Μετά δεν πλήρωσε μια δόση και ο δανεισμός κατέστη από μακροχρόνιος βραχυχρονιος με συνέπεια την είσοδο των τραπεζών στο μετοχικό κεφάλαιο ...μόνο εμένα δεν μου φαίνονται τυχαία όλα αυτά ? Πως μια εταιρία με τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας που επηρεάζεται δυσμενώς από τις αυξήσεις των καυσίμων εκείνης της χρονιάς αγοράζει νέα καράβια ?

Edited by Crete96
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...