Jump to content
Shipfriends

Seajets


Recommended Posts

Ολα μπορει να τα περιμένει κανεις. Το σίγουρο είναι ότι η εταιρεία έχει αυτά τα πλοία 40 ετών που λέτε από επιλογή, όχι από ανάγκη (όχι δηλαδή επειδή δεν έχει πρόσβαση σε κάτι καλύτερο). 

Συνεπώς δε θα μου έκανε εντύπωση αν έκανε απανωτές παραγγελίες νεότευκτων συμβατικών σε καποια Χ χρόνια. Εκτιμώ όμως ότι δε θα το κάνει γιατί (πέρα από 1-2 άγονες) η εταιρεία επιλέγει ένα συγκεκριμένο πολύ κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο (στο οποίο είναι σχεδόν μονοπώλιο), και όχι την ευθεία σύγκρουση με τους άλλους ......

Με άλλα λόγια - οι περισσότεροι ακτοπλόοι ακολουθουν το γνωστό motto (δεν θα πω "παραμύθι" διότι είναι εν μέρει αληθές αλλά θα το χαρακτηρίσω "στενομυαλιά") ότι "τα φορτηγά φέρνουν τα λεφτά", η Seajets στοχεύει στους εποχικούς επιβάτες (μη νησιώτες κατά κανόνα) και όχι τα φορτηγά, συνδέοντας τα νησιά με αεροδρόμιο με τα υπόλοιπα νησιά, και εξυπηρετώντας γκρουπ με ημερήσιους εκδρομείς. Και καλά κάνει !!  Απλά υπάρχει περιθώριο βελτίωσης όσον αφορά την αξιοπιστία.... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Θα μπορούσε να ναυπήγηση 2-3 ταχύπλοα να αντικαταστήσει τα υπάρχον (με τα μεγαλύτερα προβλήματα) να πουλήσει τα συμβατικά που έχει και να πάρει πιο σύγχρονα οχι νεότευκτα για να έχει τις γραμμές που έχει για αρκετά χρονια ακόμα 

Link to comment
Share on other sites

Δλδ, δίνοντας κάποια από τα "δευτερά" πλοία της, θα ναυπηγήσει νέα ταχύπλοα, με μέση τιμή από 50 εκατομμύρια και πάνω;

Το ίδιο με τα συμβατικά, θα δώσει αυτά που έχει και θα πάρει νεότερα, που ξεκινά η τιμή του καθενός από 10 εκατομμύρια και πάνω; Να μη μιλήσουμε για νεότευκτα, εκεί πάμε σε τρελά νούμερα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, giorgos_249 said:

Ολα μπορει να τα περιμένει κανεις. Το σίγουρο είναι ότι η εταιρεία έχει αυτά τα πλοία 40 ετών που λέτε από επιλογή, όχι από ανάγκη (όχι δηλαδή επειδή δεν έχει πρόσβαση σε κάτι καλύτερο). 

Συνεπώς δε θα μου έκανε εντύπωση αν έκανε απανωτές παραγγελίες νεότευκτων συμβατικών σε καποια Χ χρόνια. Εκτιμώ όμως ότι δε θα το κάνει γιατί (πέρα από 1-2 άγονες) η εταιρεία επιλέγει ένα συγκεκριμένο πολύ κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο (στο οποίο είναι σχεδόν μονοπώλιο), και όχι την ευθεία σύγκρουση με τους άλλους ......

Με άλλα λόγια - οι περισσότεροι ακτοπλόοι ακολουθουν το γνωστό motto (δεν θα πω "παραμύθι" διότι είναι εν μέρει αληθές αλλά θα το χαρακτηρίσω "στενομυαλιά") ότι "τα φορτηγά φέρνουν τα λεφτά", η Seajets στοχεύει στους εποχικούς επιβάτες (μη νησιώτες κατά κανόνα) και όχι τα φορτηγά, συνδέοντας τα νησιά με αεροδρόμιο με τα υπόλοιπα νησιά, και εξυπηρετώντας γκρουπ με ημερήσιους εκδρομείς. Και καλά κάνει !!  Απλά υπάρχει περιθώριο βελτίωσης όσον αφορά την αξιοπιστία.... 

 

 

Στοχεύει στους εποχικούς επιβάτες του καλοκαιριού και όχι τον χειμώνα. Σε σχέση με όλο τον χρόνο τα φορτηγά φέρνουν τα λεφτά.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, gtogias said:

Δλδ, δίνοντας κάποια από τα "δευτερά" πλοία της, θα ναυπηγήσει νέα ταχύπλοα, με μέση τιμή από 50 εκατομμύρια και πάνω;

Το ίδιο με τα συμβατικά, θα δώσει αυτά που έχει και θα πάρει νεότερα, που ξεκινά η τιμή του καθενός από 10 εκατομμύρια και πάνω; Να μη μιλήσουμε για νεότευκτα, εκεί πάμε σε τρελά νούμερα.

Δεν νομίζω να μπαίνει το μαγαζί και δεν ανεφερα οτι με τα δεύτερα πλοία θα βγαλει τα εξοδα για τα καινούρια ειπα απλα να τα αντικαταστήσει 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, gtogias said:

Δλδ, δίνοντας κάποια από τα "δευτερά" πλοία της, θα ναυπηγήσει νέα ταχύπλοα, με μέση τιμή από 50 εκατομμύρια και πάνω;

Το ίδιο με τα συμβατικά, θα δώσει αυτά που έχει και θα πάρει νεότερα, που ξεκινά η τιμή του καθενός από 10 εκατομμύρια και πάνω; Να μη μιλήσουμε για νεότευκτα, εκεί πάμε σε τρελά νούμερα.

Α) Αναφέρεις για το έξοδο, συμφωνώ στην τάξη μεγέθους, δεν αναφέρεις ομως το (εκτιμώμενο) έσοδο. Αν σε ένα καλοκαίρι (μονο, χωρις χειμώνες και επιδοτήσεις) βγαζει μερικά εκατομυρια (2, 3, 4 κλπ) απο καθε γραμμή (μιλαω για τις κυριες γραμμες, όχι κάτι Κάρπαθο-Σητεία) τότε γιατι οχι? Με "περιληπτικές" 3-4-5 χιλιάδων επιβατών σε μερικά δρομολόγια μέσα δεν μπαίνουν!! Τα νεότευκτα δεν αποπληρώνονται σε 2 χρόνια σε καμία αγορά, τα δάνεια (και το baloon στο τέλος) είναι με ορίζοντα 10ετίας. 

Β) Τα νεοτευκτα δεν ειναι "τρελα" νουμερα (με εξαιρεση τωρα που το σίδερο είναι στο θεό, οκ). Εκτός αυτού υπάρχουν πολλοί τρόποι ένα μέρος του κόστους να καλυφτεί από προγράμματα του τύπου CEF η με προνομιακά δάνεια από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων κλπ. Ετσι πειραματίζονται όλοι σχεδόν έξω τώρα με ηλεκτρικά/υβριδικά πλοία, βέβαια στους δικούς μας ισχύει ότι "τα τωρινα πλοια κανουν τη δουλειά τους, καααποια στιγμη πρεπει να τα αλλάξουμε αλλά που να τρέχουμε τώρα, αυτα τα πραγματα δε γινονται εδω κλπ κλπ 🤪". Θέληση δεν υπάρχει, δεν ξέρω αν είναι δικαίως η μη. Δυνατότητα (όχι πάντα, πολλές φορές) υπάρχει..

Να το θέσω και διαφορετικά το "τα τωρινα πλοια κανουν τη δουλειά τους". Οταν θες να ανταγωνιστείς το Εξπρές Σκιάθος και το ΠΡΩΤΕΥΣ γιατι να πας να φέρεις ένα γιαπωνέζικο 10ετίας? Αφού και με το Sporades Star "παίζεις μπάλα" και "βάζεις γκολ". Χωρις σοβαρό ανταγωνισμό δεν υπάρχει κίνητρο. Ετσι λίγο πολύ ενεργούν όλες σχεδόν οι ακτοπλοϊκές.... 

Link to comment
Share on other sites

Φέτος το καλοκαίρι ο σχεδιασμός για την εταιρία μου φαίνεται πως θα είναι κάπως έτσι μετά τον Ιούλιο:

1)      Aqua Blue στη γραμμή Λαύριο (Μεστά) Άγιο Ευστράτιο Λήμνο Καβάλα

2)      Aqua Jewel στη γραμμή Πειραιά Κύθηρα Αντικύθηρα Κίσσαμο (Γύθειο)

3)      Superstar στη γραμμή Ραφήνα Άνδρο Τήνο Μύκονο Πάρο

4)      Aqua Star στη γραμμή Βόλο Σποράδες.

5)      Superruner Jet στη γραμμή Πειραιά Σέριφο Σίφνο Μήλο (απόγευμα)

6)      Worldchampion Jet στη γραμμή Πειραιά Σύρο Μύκονο Νάξο Ίο Σαντορίνη

7)      Tera Jet στη γραμμή Πειραιά Σέριφο Σίφνο Μήλο (πρωινό)

8 )   Champion Jet 1 στη γραμμή Θεσσαλονίκη Σποράδες Μαντούδι & θεσσαλονίκη- Χίος- Μυτιλήνη

9)      Champion Jet 2 στη γραμμή Πειραιά Σύρο Μύκονο Νάξο Σαντορίνη

10)  & 11)  Superjet/Seajet  2 εναλλάξ δρομολόγια στη γραμμή Μήλο Φολέγανδρο Σαντορίνη Κατάπολα Κουφονήσια Νάξο Μύκονο Νάξο Πάρο Σίφνο Μήλο

  12) Paros Jet στην επιδοτούμενη γραμμή από Σητεία έως Ρόδο

  13) Power Jet στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη Ιο Νάξο Μύκονο Πάρο

  14)Naxos Jet στη γραμμή Ηράκλειο/Ρεθυμνο Σαντορίνη

  15)Sifnos Jet στη γραμμή Ραφήνα Άνδρο Τήνο Μύκονο Πάρο

  16) Caldera Vista στη επιδοτούμενη γραμμή των Ενδοκυκλαδικών

   17) Supercat Jet (αμοιβό)

   18)Mega Jet  (αμοιβό)

Edited by Takisg
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Takisg said:

Φέτος το καλοκαίρι ο σχεδιασμός για την εταιρία μου φαίνεται πως θα είναι κάπως έτσι μετά τον Ιούλιο:

έχει σχεδιασμό η εταιρία?? εμένα μου φαίνεται οτι τραμπάρουν πλοία τελευταία στιγμή με βάση το πως αλλάζουν οι κρατήσεις και βέβαια αναλόγως τις βλάβες...

Link to comment
Share on other sites

Ουσιαστικά είναι τα δρομολόγια που είχα γράψει πριν δύο μήνες, με μόνη διαφορά ότι το Speedrunner III δεν φαίνεται να δρομολογείται κάπου και δεν θα έχουν δεύτερο πρωινό δρομολόγιο για Δυτικές Κυκλάδες. Οπότε το Champion Jet 2 που περισσεύει από τις Δυτικές Κυκλάδες θα πάει στη Πάρο Νάξο Ίο Σαντορίνη 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Ουσιαστικά είναι τα δρομολόγια που είχα γράψει πριν δύο μήνες, με μόνη διαφορά ότι το Speedrunner III δεν φαίνεται να δρομολογείται κάπου και δεν θα έχουν δεύτερο πρωινό δρομολόγιο για Δυτικές Κυκλάδες. Οπότε το Champion Jet 2 που περισσεύει από τις Δυτικές Κυκλάδες θα πάει στη Πάρο Νάξο Ίο Σαντορίνη 

Έτσι ακριβώς κατά 90% είναι το πλάνο που είχες δώσει!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το τελικό σχήμα των πλοίων της εταιρίας που θα δουλέψουν φέτος είναι:

TΑΧΥΠΛΟΑ ΕΓ/ΟΓ

1) ΤΕRAJET

2) WORLD CHAMPION JET

3) CHAMPION JET 1

4) CHAMPION JET 2

5) POWERJET 

6) SUPERRUNNER JET

7) SPEED RUNNER JET

8 )PAROS JET;

9) NAXOS JET

10) CALDERA VISTA

TΑΧΥΠΛΟΑ ΕΓ

11) SUPER JET

12) SEAJET 2

13) SIFNOS JET

14) SUPERCAT JET

ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΕΓ/ΟΓ

15) AQUA JEWEL

16) AQUA BLUE

17) SUPER STAR

18) SPORADES STAR

Edited by Takisg
Link to comment
Share on other sites

On 7/9/2022 at 1:19 PM, Takisg said:

Το τελικό σχήμα των πλοίων της εταιρίας που θα δουλέψουν φέτος είναι:

TΑΧΥΠΛΟΑ ΕΓ/ΟΓ

1) ΤΕRAJET

2) WORLD CHAMPION JET

3) CHAMPION JET 1

4) CHAMPION JET 2

5) POWERJET 

6) SUPERRUNNER JET

7) SPEED RUNNER JET

8 )PAROS JET;

9) NAXOS JET

10) CALDERA VISTA

TΑΧΥΠΛΟΑ ΕΓ

11) SUPER JET

12) SEAJET 2

13) SIFNOS JET

14) SUPERCAT JET

 

Όσον αφορά τα ταχύπλοα πιστεύω ότι η εταιρεία πρέπει σιγά σιγά να μαζεύεται στις αγορές που κάνει.Είναι λογικό πλέον τα μισά ταχύπλοα να βγάζουν βλάβες μιας και δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος και εργατικό δυναμικό για να συντηρούν όλα τα πλοία και να τα ετοιμάζουν για σεζόν.Για μένα πρέπει σιγά σιγά να σκραπάρουν μερικά ταχύπλοα τα οποία πραγματικά δε χρειάζονται όπως το ift,mega jet,rapidlink τα γερασμένα πλέον caldera vista ,Naxos jet,το κοστοβόρο Tera,το capricorn,supercat jet,supercat jet 2,paros jet,power jet αυτά που είναι στην Αυλίδα και να κατασκευάσουν με τα λεφτά αυτά δύο μεγάλα όπως τα EPF της Austal (σε επιβατική μορφή)...

 

Έτσι θα μειωνόταν ο στόλος και η εταιρεία θα είχε την μεγαλύτερη χωρητικότητα με περισσότερα έσοδα και λιγότερα έξοδα για την προετοιμασία των πλοίων της μιας και αυτά θα μειωθούν αρκετά.Για παράδειγμα ο στόλος θα μπορούσε να γίνει έτσι...

1)EPF 1:Διπλό Πειραιά Σέριφο Σίφνο Μήλο διπλό πλήρωμα 

2)EPF 2 : Πειραιά Σύρο Μύκονο Νάξο Ιό Θήρα και επιστροφή διπλό πλήρωμα

3)Worldchampion Jet:Ηράκλειο Κυκλάδες

4)Champion Jet 1:Θεσσαλονίκη Σποράδες και αρχές και τέλη σεζόν στο δρομολόγιο του EPF1

5)Champion Jet 2: Ραφήνα Τήνο Μύκονο Νάξο Πάρο Πειραιά και επιστροφή και αρχές και τέλη σεζόν στο δρομολόγιο του EPF 2

6)Speedrunner Jet:Ρέθυμνο Σαντορίνη και Σητεία έως Ρόδο

7)Superunner Jet: αμοιβό

8)Seajet 2 ενδοκυκλαδικά

9)superjet ενδοκυκλαδικά

10)Sifnos jet ενδοκυκλαδικά ή αμοιβό

11) Andros Jet άγονη αν χρειάζεται

Έτσι μειώνεται αρκετά ο αριθμός των πλοίων και η εταιρεία πιστεύω πωςθα έκανε μια καλύτερη διαχείρηση του στόλου της.Πώς βρίσκεται το παραπάνω πλάνο;

Edited by Champion Jet_2
Link to comment
Share on other sites

Μια εταιρεία που έχει ανάγει σε επιστήμη τον εντοπισμό, αγορά και νεκρανάσταση πλοίων που βρίσκονται ένα βήμα πρίν από το διαλυτήριο, να πάει από εκεί σε νεότευκτα είναι ένας δρόμος που είναι παραπάνω από ένα τσιγάρο σε διάρκεια. Και ποιότητα θα πώ εγώ. Οπότε μου φαίνεται εντελώς απίθανο, να μην πω επιστημονική φαντασία. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν αντιλέγω αλλά με τα τόσα χρήματα που έχει δαπανήσει και συνεχίζει να δαπανά για νεκραναστάσεις θα μπορούσε να είχε καλύψει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό για τη ναυπήγηση των δύο πλοίων...Και δεν είναι μόνο αυτό.Δαπανά χρήματα σε πλοία 25ετίας πχ rapidlink με σκοπό να δουλέψει ακόμα 5-10 χρόνια, ενώ αν έχτιζε δύο καινούρια θα τα είχε για 20-30 χρόνια σίγουρα.Είναι πολλά τα πλοία που έχει μαζέψει και δε τα χρειάζεται...Αν τα βάλεις και αυτά στην άκρη ΄τότε σίγουρα θα μπορούσε να είχε καλύψει ένα ποσοστό περίπου 50% για την κατασκευή δύο νέων ταχυπλόων...

Link to comment
Share on other sites

Τα μαθηματικά μπορεί να βγαίνουν αλλά δεν είναι θέμα μόνο αριθμών, για τη συγκεκριμένη εταιρεία. Είναι συν τοις άλλοις θέμα νοοτροπίας αλλά και εύρεσης της κατάλληλης χρηματοδότησης.

 

Θα σου πω κάτι σχετικό-άσχετο. Όταν είχαν ποντοπόρα dry κάτω από την ομπρέλα της Ilios Shipping ή κάτι παραπλήσιο σε ονομασία -μιλώ για 10-15 χρόνια πρίν, δε γνωρίζω αν έχουν ακόμη- κάποια από τα μηνύματα που έφευγαν από το γραφείο τους είχαν γίνει viral στην πιάτσα, ελληνική τε και διεθνή, λόγω του cult τρόπου γραφής και εντελώς εκτός τόπου και χρόνου περιεχομένου τους. Θέλω να πω ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος σκέψης και ενέργειας εκεί. Δεν πατάς ένα κουμπί κι αλλάζουν αυτά. Κι εκπορεύονται από το κεφάλι.

Link to comment
Share on other sites

Αυτής της εταιρείας θα της πήγαιναν καράβια τύπου Superfast, ή σαν τα παλάτια, ή σαν τα Μύκονος/Χίος, χώρια και τα ήδη υπάρχοντα ταχύπλοα που έχει. Θα μπορούσε να έχει πολλές επιδοτούμενες γραμμές χειμώνα-καλοκαίρι. 
Το σίγουρο είναι πως κανένας δε ξέρει πως μπορεί να σκέφτεται είτε μία απρόσωπη εταιρεία/όμιλος με πολλά καράβια ή ένας πλοιοκτήτης. Πρώτα μπαίνει μπροστά το συμφέρον κι ύστερα τα υπόλοιπα!

Link to comment
Share on other sites

Δε ξέρω με ποιά λογική λες ότι θα τους πήγαιναν αυτού του είδους πλοία. Επειδή είναι γρήγορα? Μιλάμε για έναν τύπο πλοίου που δεν είχαν ποτέ τους, οπότε το πως θα τα διαχειρίζονταν είναι άγνωστη ποσότητα. Αν εξαιρέσεις την επιδότηση της Σητείας, και τις άλλες νομίζω όλον το χρόνο τις απολαμβάνουν.

 

Το συμφέρον μπαίνει μπροστά πάντα, ξέρεις εσύ κανέναν εργαζόμενο ή αφεντικό που να μην εργάζεται για το συμφέρον του? Αυτό που αλλάζει είναι πως εννοείς το συμφέρον σου και με ποιόν τρόπο ενεργείς για να το εξυπηρετήσεις. Και η συγκεκριμένη εταιρεία τα τελευταία 10-12 χρόνια(για να μην πάω πιο πρίν) μας έχει δείξει έναν συγκεκριμένο τρόπο μόνο. Μπορεί να έχει τις δυνατότητες και για κάτι άλλο, δεν το ξέρω. Αλλά πρός το παρόν εγώ κρίνω με βάση αυτό που έχω δεί στο γήπεδο:D.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...