Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

8igw to 8ema sta texnika mia kai ekei mporei na dei antapokrish apo operators.

Kalws h kakws mazi me ton ISM kai thn epidosh eu8ynwn, taytoxrona me thn anagkh na kanoume ta plhrwmata ypeu8yna gia tis pra3eis kai tis skepseis tou, o agglosa3onikos tropos skepshs brhke thn ennoia tou risk assesment.

Exoun perasei apo ta xeria mou arketoi tropoi na graftei ena tetoio. Sto xeri me ena aplo pinakaki syndyasmou impact me probability, mexri kai se ypersynghrona programmata pou kanoun tous ypologismous monoi tous. Apo mia database me "etoima" mexri ta pio basika checklists.

Symfwnw me thn anagkh na ginetai mia tetoia diadikasia kai kalws h kakws to risk assesment den feugei apo to shipping para mono mpainei olo kai pio ba8ia. Kai den me peirazei. Alla 8elw na arxisw ena filiko debate me sxetikous sto 8ema gia ton aploustato logo , oti gia ka8e efarmogh pou yparxei, egw exw tis diafwnies mou.

Px ena checklist, apla apodidei eu8ynes kai den kanei ton yparxo na skeftetai pragmatika sto ti tikarei. Apo thn allh to na exei na grapsei keimeno enas mh agglofwnos 8a ton kanei apla na mhn asxolhj8ei kan. En telei mhpws rwtame ton nautiko na grapsei gia kati pou outws h allws to skeftetai giati pragmatika skeftetai gia thn asfaleia tou kai to deutero spiti tou to ploio?

Ti exete dei eseis pou na douleuei pragmatika? Yparxei kapoia meleth gia to pia efarmogh einai kalyterh kai gia poious logous?

lets see....ur views

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλλιο αργα παρα ποτε η απαντηση ε Αγγελε? Ξεκαθαριζω απο την αρχη οτι δεν ειμαι operator αλλα εχω ερθει σε επαφη με το αντικειμενο απο κοντα, απο διαφορες ιδιοτητες. Η γνωμη μου γενικοτερα για το θεμα του ISM ειναι πως καλως η κακως η οποια εφαρμογη εξαρταται απο δυο παραγοντες που πρωτα απ' ολα εχουν να κανουν με την εταιρεια κι οχι με τα πληρωματα. Και εξηγουμαι:

1) Κατα τη γνωμη μου παιζει θεμελιωδη ρολο το κατα ποσον η εταιρεια ειναι ενταξει στις υποχρεωσεις της προς τον κοσμο που δουλευει γι αυτην(τοσο πανω στο πλοιο, οσο και εξω απο αυτο). Δεν ξερω αν σου εχει τυχει να επισκεφθεις πλοιο οπου στο πληρωμα οφειλονται μισθοι. Η ατμοσφαιρα ειναι πιο βαρια κι απο την Παιανια μετα το 3-0 της Ριζουπολης:o με συνεπεια το πληρωμα να εκτελει τις απολυτως απαραιτητες εργασιες/κινησεις και μονο. Περιττο να σου πω οτι οποιαδηποτε σκεψη για quality/safety management και ISM παει περιπατο στο δασος της Βουλωνης...

2) Οπως ξερεις ο θεμελιωδης σκοπος της εφαρμογης του ISM σε βαθος χρονου ειναι να κανει το λεγομενο "safety culture" αναποσταστο κομματι του company culture. Για ορισμενες εταιρειες αυτο συνεβαινε πολυ πριν τον ISM αλλα σε αλλες ουτε συνεβαινε κι ουτε και προκειται να συμβει ποτε, για διαφορους λογους που δεν ειναι του παροντος να αναλυσουμε.

Με λιγα λογια πιστευω λοιπον οτι μονο εφ' οσον οι προυποθεσεις που ανεφερα παραπανω ισχυουν, υπαρχει περιπτωση να γινει σωστη εφαρμογη του ISM. Οταν τα παραπανω υπαρχουν τοτε και ο ναυτικος αισθανεται και την ασφαλεια(οσον αφορα την εργασια του και την πληρωμη του) και την αισθηση δεσμευσης απεναντι στην εταιρεια ωστε να κανει με υπευθυνο τροπο αυτες τις διαδικασιες.

Ας παρουμε σαν υποθεση εργασιας οτι συμβαινουν τα παραπανω και σαν παραδειγμα ενα πλοιο που φορτωνει κορμους ξυλειας στην κουβερτα(δυσκολο κι επικινδυνο φορτιο δηλαδη). Κατα τη γνωμη μου ενα οποιοδηποτε database δεν μπορει να λαβει υπ' οψιν του ουτε τις ιδιαιτεροτητες του καθε πλοιου, ουτε και του λιμανιου/ταξιδιου που θα ακολουθησει. Αν υπαρχει κατι τετοιο δηλαδη πιστευω οτι θα μπορουσε να λειτουργησει εντελως συμβουλευτικα η σαν point of reference. Πιστευω λοιπον οτι το checklist ειναι ενας πιο χρηστικος και ωφελιμος τροπος υπο την εννοια οτι μπορει να λαβει ο χρηστης υπ' οψιν του ολες τις ιδιαιτεροτητες.

Απο την αλλη ομως πιστευω πως ο ναυτικος που ξερει τη δουλεια του, την κανει ασυνειδητα και χωρις να χρειαζεται σημεια αναφορας. Οπως εσυ μπαινεις μεσα στο αυτοκινητο σου το πρωι και φορας ζωνη ασυνειδητα γιατι αυτο σου εχει γινει συνειδηση, ετσι και ο ναυτικος που ξερει τη δουλεια του ξερει να κανει ολες τις σωστες κινησεις ωστε να προασπισει και την ασφαλεια του φορτιου/πλοιου αλλα και τα συμφεροντα των πλοιοκτητων του. Η υπαρξη ενος risk assessment form(με τη μια η την αλλη μορφη), κυριως βοηθα δηλαδη ειτε καποιον που δεν ξερει τη δουλεια του σωστα, ειτε καποιον εκτος πλοιου που αργοτερα θα θελει να αποδωσει ευθυνες για καποιο συμβαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχει τα καλά του, αλλά

1. Για να κάνει το safety culture , company's culture, απαξίωσε τον ίδιο τον κώδικα, αφού έριξε όλο το βάρος της εφαρμογής του στο πλήρωμα.

2. Βοηθάει τους γνωρίζοντες την δουλειά τους

3. Βοηθάει τους μη γνωρίζοντας να γίνουν καλλίτεροι ( εφόσον το επιθυμούν.. και δεν σημειώνουν οκ στο τσεκ λιστ, άσχετα αν έχουν τον εξοπλισμό η όχι..)

4. Καταλαβαίνω τι εννοείς Νικ, αλλά στο θέμα ασυνείδητα θα διαφωνήσω, ως προς τον όρο. Πρέπει να γίνεται συνειδητά λόγω πολυσύνθετων εργασιών.

Να πώ ότι υπάρχει η τάση να γίνετε ρομποτίστικα η δουλειά, αλλά νομίζω ότι δεν θα πετύχει,

Ηδη απασχολούν τους αρμόδιους οργανισμούς ατυχήματα, παρόλο που τα πληρώματα έχουν ενεργήσει σύμφωνα με τα βιβλία.

Εκτίμηση του κινδύνου πρέπει να γίνεται απο τον καθένα στον τομέα της εργασίας του επί του πλοίου, αλλά που χρόνος για κατούριμα..

Και το κυριότερο απο όλα, αναφαίρεται στο τέλος της τελευταίας παραγράφου

του Νικ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...