Jump to content
Shipfriends

Εισιτήρια (Έκδοση, Ακύρωση, Στοιχεία, Έλεγχος κλπ)


Recommended Posts

Γενικότερα αν δε κάνω λάθος, υπάρχει μια δυσκαμψία από την εταιρία στις αλλαγές των εισητηρίων, έτσι δεν μπορείς να αλλάξεις προορισμό σε ένα open εισητήριο και να πληρώσεις τη διαφορά. Τουλάχιστον μέχρι και πέρυσι.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 534
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Να αλλαξεις εισητηριο πληρωνωντας τη διαφορα γινεται. Το καλοκαιρι το εκανα. Τωρα με τον Διαγορα μηπως επειδη εχει διαφορετικο τιμολογιο και εκτελει διαφορετικες γραμμες για αυτο δεν γινεται αλλαγη; Θυμαμαι χαρακτηριστικα εναν πρακτορα να λεει " Ο Διαγορας αλλαζει μονο με Διαγορα".

Link to comment
Share on other sites

Στη BLUE STAR και στην ALPHA FERRIES αν έχεις ένα open εισιτήριο μπορείς να το χρησιμοποιήσεις μόνο για τη διαδρομή που το έχεις κόψει ή για την αντίθετη. Αν πχ έχεις ένα open εισιτήριο από Πειραιά για Σύρο με το ΙΘΑΚΗ δεν μπορείς να το αλλάξεις από Πειραιά για Μύκονο πχ πληρώνοντας διαφορά (το έχω πάθει πολλάκις) ούτε να ταξιδέψεις σε άλλη γραμμή (πχ από Πειραιά για Πάρο) πληρώνοντας πάλι τη διαφορά. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ταξιδέψεις σε άλλη ημερομηνία από Πειραιά για Σύρο ή από Σύρο για Πειραιά.

Για τις άλλες εταιρείες ξέρω ότι μπορείς να κάνεις οποιαδήποτε αλλαγή προορισμού μέσα στα χρονικά όρια που τείθονται από τους κανόνες.

Link to comment
Share on other sites

Ναι αλλα μπορεις να αλλαξεις απο σημερα σε αυριο για παραδειγμα και αν σημερα ειναι το Ναξος και αυριο το Παρος ολα οκ. Αν ομως σημερα ειναι το Ναξος και αυριο το Διαγορας δεν μπορεις. Μου ειχε τυχει το καλοκαιρι απο Ναξο ενω ειχα επιστροφη με το Παρος η το Ναξος δεν θυμαμαι θελησα να μεινω λιγο παραπανω και με βολευε βραδινη επιστροφη με Διαγορα. Αλλαγη ομως απο Ναξο για Πειραια δεν μπορουσε να γινει παρα μονο τις ημερες που ερχοταν το Παρος/Ναξος επειδη με αυτα ηταν το αρχικο εισιτηριο. Η διαφορα στην τιμη που προαναφερω αφορα αλλαγη θεσης ασχετο με το θεμα που ρωτησα.

Edited by Harry
Link to comment
Share on other sites

Το συστημα κρατησεων και εκδοσης εισητηριων ειναι για κλαματα παντως. Δεν ειναι δυνατον δυο μηνες πριν το Πασχα και μεχρι να ερθει η ωρα να ταξιδεψεις να μη βρισκεις εισητηριο και μια ωρα πριν τον αποπλου να βρισκεις μεχρι και θεση παραθυρο :D. Και το χειροτερο να διαπιστωνεις οτι το πλοιο θελει ακομα 200 ατομα για να γεμισει. (το 1/3 δηλαδη ειναι αδειο)

Καλο και βολικο το συστημα ομως μηπως τελικα οι κρατησεις -και οχι η εκδοση εισητηριων- στο τελος βγαζουν ζημιωμενες τις εταιριες? Γιατι αρκετοι δε βρισκουν να πανε σε ενα προορισμο και ακυρωνουν τις διακοπες τους η πανε καπου με το αυτοκινητο. Οι πρακτορες κρατανε αρκετα εισητηρια με στοχο να εχουν να πουλησουν οταν ερθει η καταλληλη στιγμη. Και απο αυτο ζημιωνονται οι εταιριες γιατι ο πρακτορας αν εχει κρατησει 10 εισητηρια και δεν τα πουλησει θα τα αφησει ελευθερα χωρις καμια χρεωση ενω η εταιρια θα εχει χασει 10 εισητηρια που θα μπορουσε να εχει πουλησει... Αποτελεσμα να λενε ολοι και παντου οτι τα βαπορια ειναι γεματα και οι πληροτητες αγγιζουν το 100% (οπως ακουμε καθε αυγουστο και πασχα) και τα βαπορια δεν πανε ουτε στο 70-80%

Και φυσικα οι πονηροι και υποψιασμενοι ειτε εχουνε βρει πρακτορες γατονια και ειναι εξασφαλισμενοι εστω και τελευταια στιγμη ειτε πανε διακοπες με το αγχος και την αγωνια. Μηπως το ζητημα των κρατησεων θα επρεπε να επανεξεταστει? Κυριως για το καλο των εταιριων γιατι αυτες και μονο ζημιωνονται απο αυτη την κατασταση.

Link to comment
Share on other sites

Μέγάλο λάθος φίλε Neptune.Αυτά που αναφέρεις γίνονταν μιά φορά και ένα καιρό...Όλες οι μεγάλες εταιρείες δεν επιτρέπουν κρατήσεις για τις ημέρες αιχμής αλλά ακόμα κι αν το επιτρέπουν δίνουν προθεσμία 24 ώρες.Για παράδειγμα αν εγώ θέλω να κρατήσω 3 μήνες πριν 10 θέσεις για την Δευτέρα του Πάσχα θα μου επιτραπεί αλλά θα πρέπει να εκδώσω τα εισιτήρια σε 1 με 3 ημέρες αλλιώς η κράτηση μου θα πέσει.Επίσης δεν επιτρέπουν την ακύρωση τελευταία στιγμή παρά με 50% ακυρωτικά που σημαίνει πως αν έκδώσω 10 εισιτήρια για την συγκεκριμένη μέρα και δεν τα πουλήσω θα ακυρωθούν με 50%.Αν αναλογιστείς ότι η προμήθεια σε κάθε εισιτήριο είναι 2-5 ευρώ και εγώ ακυρώσω 10 των 34 ευρώ, χάνω 170 ευρώ που αντιστοιχούν σε προμήθειες από 50 με 60 εισιτήρια....

Τώρα πως γίνετε και τελευταία στιγμή υπάρχουν θέσεις , μόνο οι ίδιες οι εταιρείες μπορούν να μας το πουν....Αυτές ξέρουν και ποιοί κρατάν και ποιοί ακυρώνουν.Χωρίς να μπορώ να το πω με σιγουριά νομίζω πως κρατάνε οι ίδιες και οι κεντρικοί τους πράκτορες.

Θα σου φέρω ένα παράδειγμα...'Οταν εμφανίστηκε και άνοιξε το πλάνο του HS5 για την Δευτέρα του Πάσχα, την ίδια στιγμή ακριβώς άνοιξα να βρω διαθεσιμότητα αφού ζήταγε κόσμος θέσεις.Δυστυχώς ήταν τελείως γεμάτο.Ποιός το γέμισε αφού ανέβηκε γεμάτο???Προφανώς η εταιρεία...

Αν λοιπόν εγώ που άνοιξα στο λεπτό δεν βρήκα θέση φαντάζομαι δεν θα βρήκαν και τα υπόλοιπα πρακτορεία...Ποιός το γέμισε???Και πως ελευθερώθηκαν θέσεις την τελευταία στιγμή???Εγώ πάντως σαν πρακτορας 20 χρόνια με αρκετά καλή κίνηση δεν έκοψα ούτε έναν επιβάτη και προφανώς δεν κράτησα και τίποτα αφού δεν είχε....

Link to comment
Share on other sites

Δεν το γνωριζω ακριβως το συστημα (το οποιο βεβαια δε φταιει εξολοκληρου γιατι η καθε εταιρια βαζει τις δικες τις παραμετρους) αλλα παντως ειναι απαραδεκτο να γινεται αυτο. Και γινεται κατ επαναληψη. Ποιο δικαιο θα ηταν οποιος θελει να κοβει το εισητηριο απ ευθειας. Ουτε κρατηση ουτε τιποτα. Θελεις κυριε εισητηριο? Για Ποτε? Οριστε ευχαριστω. Οχι, ναι, θα το κρατησω, και ελα παρτο, και αμα δε θελεις καποιος θα βρεθει κτλ κτλ. Αλλα και παλι αυτο που μενει ειναι οτι αυτο γυρναει εις βαρος της εταιριας. ;) Οποτε they know better ;)

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είναι θέμα συστήματος (με την έννοια του λογισμικού), αλλά θέμα εμπορικής πολιτικής που εφαρμόζουν οι εταιρείες. Αν η πολιτική αλλάξει και γίνουν πιο αυστηρές στο θέμα των ακυρώσεων της τελευταίας στιγμής, το φαινόμενο θα μειωθεί προς όφελος όχι μόνο των οικονομικών τους, αλλά και των επιβατών.

Δεύτερον το πρόβλημα δεν μπορεί να δημιουργείται σε καμία περίπτωση από τις ίδιες τις εταιρείες, είναι σαφές πως προέρχεται από τους πράκτορες, κεντρικούς ή μη. Το παράδειγμα της Δευτέρας του Πάσχα που αναφέρει ο Lefteris δεν είναι ενδεικτικό γιατί μιλάμε για μία από τις σημαντικότερες επιστροφές του έτους, ενώ επιπλέον τα πλάνα δεν είχαν ανοίξει και τόσο νωρίς.

Στην πραγματικότητα ένα πρακτορείο μπορεί για παράδειγμα να κλείσει εισιτήρια για όλες τις Κυριακές του Αυγούστου από σήμερα και να τα ακυρώσει χωρίς κανένα πέναλτι ένα εύλογο διάστημα πριν από την ημερομηνία αναχώρησης (το διάστημα αυτό μπορεί να είναι από 3 ώρες πριν την αναχώρηση έως 1 ημέρα νωρίτερα). Για να διατηρήσει όλη αυτή την περίοδο τα εισιτήρια (αν δεν είναι κεντρικός πράκτορας), μπορεί να κάνει διαδοχικές κρατήσεις ή να τα εκδώσει σε ένα άσχετο όνομα και να τα κρατήσει καβάτζα (σε αυτή την περίπτωση βέβαια θα πρέπει να αποδώσει τα χρήματα στην εταιρεία αφού θα φαίνεται πως τα έχει εισπράξει).

Σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, οι αεροπορικές εταιρείες εφαρμόζου πολύ αυστηρότερες πολιτικές και αποτρέπουν τέτοια φαινόμενα. Αλλά στην ακτοπλοΐα επειδή η εξάρτηση των πωλήσεων από τους πράκτορες είναι πολύ μεγάλη, οι ισορροπίες είναι δύσκολες. Γιατί μπορεί πράγματι κάποιες ημέρες τα πρακτορεία να μην προλαβαίνουν να δουν καμία θέση (όπως σωστά αναφέρει ο Lefteris) αλλά αυτές οι περιπτώσεις αποτελούν την εξαίρεση: στο σύνολο του κλάδου οι πωλήσεις των πρακτορείων κυμαίνονται μεταξύ 80-90% επί του κύκλου των εργασιών.

Link to comment
Share on other sites

Κατ αρχάς να διευκρινήσω ότι το παράδειγμα της HSW ήταν τυχαίο απλά και μόνο επειδή έτυχς να συμβεί η αναζήτηση ακριβώς με το ανέβασμα των δρομολογίων.Το αυτό συμβαίνει και με όλες τις μεγάλες εταιρείες, σαφώς...

Πέρα από αυτό όμως το πρόβλημα συνεχίζει να αφορά κατ αρχάς τις εταιρείες κι αυτό γιατί:Αν εγώ ακυρώσω "μονοκοπανιά" 10 εισιτήρια 5 λεπτά πριν εκπνεύσει η διορία που μου δίνει η εταιρεία να το κάνω αυτό φαίνετε.Από κει και περα έγκειτε στην εταιρεία να επιπλήξει ή να τιμωρήσει τον πράκτορα αυτό για να μη το ξανακάνει...

Link to comment
Share on other sites

Σε σημερινή μου κουβέντα με φίλο πράκτορα του ΟΠΑΠ μου είπε ότι με την ανακαίνιση των πρακτορίων και μέσα στην επόμενη 3ετία, θα υπάρχει δυνατότητα μεταξύ άλλων και για κράτηση-έκδοση ακτοπλοϊκών εισητηρίων. Έχετε ακούσει κάτι σχετικό?

Link to comment
Share on other sites

προσωπικη εμπειρία και ας είμαι εντελώς άπειρος στο θέμα.

Έκανα ερευνα αγοράς (αεροπλάνο.καράβι) σε όλες τις εταιρείες προ αρκετών ημερών για να πάω Ηράκλειο πρωτομαγια.

Από όλους τους συνδυασμούς που με βόλευαν (ώρες και τιμή) αυτό που ήθελα το βρήκα μονο μέσω πρακτορείου και όχι από την ίδια την ιστοσελίδα της ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Καταλαβαίνω το θέμα πρακτόρων αλλα δεν μπορώ να καταλάβω πως με κάποιον κωδικό, ένα πρακτορείο που ασχολείται με αεροπορικά εξωτερικού και που με την ακτοπλοΐα δεν ασχολείται καθόλου, κατάφερε να μου δώσει την καμπίνα που ήθελα.....

Δηλαδή θα πρέπει να παίρνω σβάρνα τα πρακτορεία για μια κράτηση? Μήπως οι εταιρείες χάνουν τον ρολο τους?

Link to comment
Share on other sites

Κάτι που μοιάζει με αυτό που λέει ο Angelos μου έτυχε και τις μέρες του Πάσχα. Θέλησα να ταξιδέψω από Ραφήνα Μεγάλη Πέμπτη με ένα από τα γνωστά βαπόρια της γραμμής. Πάω στο πρακτορείο (όχι κεντρικό) ένα μήνα πριν και μου λέει το εν λόγω βαπόρι είναι γεμάτο. Έχει όμως το άλλο της άλλης εταιρείας. Το ίδιο, με τους ίδιους πρωταγωνιστές έγινε και για την επιστροφή μου. Εν τέλει φτάνοντας στη Ραφήνα το βαπόρι που υποτείθεται ότι ήταν γεμάτο, έφυγε με τουλάχιστον 15-20 θέσεις για ΙΧ κενές και κόσμο όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων πολύ λιγότερο από το προτόκολό του.

Επίσης το καλοκαίρι που μας πέρασε σε κάποιο νησί, πάω να βγάλω εισιτήριο επιστροφής μου λένε είναι τίγκα το πλοίο. Μα λέω ρε παιδιά μια απλή καθημερινή και το βαπόρι είναι γεμάτο κόσμο; Αυτό μου το είπαν 2-3 προκτορεία στο νησί μέχρι που πάτησα το πόδι μου στο κεντρικό. Πόσα θες μου λέει; Του λέω 5 κι ένα ΙΧ. Ανοίγει το συρτάρι, βγάζει 5 ήδη κομμένα εισιτήρια με ονόματα κουκουρούκου και μου τα δίνει και μάλιστα με ρώτησε αν θέλω οικονομική ή πρώτη θέση:eek:Το ίδιο και για το ΙΧ.

Και εγώ θέλω να ρωτήσω, τουλάχιστον για τη Μεγάλη Πέμπτη η εν λόγω εταιρεία που ανέφερα, δεν ζημειώθηκε; Δεν εννοώ ότι μπήκε μέσα. Προφανώς όχι... Αλλά σίγουρα αυτά τα 100,200,300 ευρώ παραπάνω που κοστίζανε τα εισιτήριά μου, δεν θα μπαίνανε στα ταμεία της αν το σύστημα λειτουργούσε σωστά;

Γενικότερα όπως ρωτάει και ο Angelos μήπως πρέπει λίγο και οι εταιρείες να ελέγξουν την κατάσταση με τους πράκτορές τους;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

θα ηθελα να ρωτησω: ενα αυτοκινητο χωρις πινακιδες (για ανταλακτικα ή ανακυκλωση) μπορει να μπει σε πλοιο? για να σας δωσω να καταλαβετε, χρειαζομαι ενα αυτοκινητο για ανταλακτικα απο την καρπαθο, αλλα το προβλημα μου ειναι οτι δεν εχει πινακιδες, εκτος απο την λυση της μεταφορικης υπαρχει καποια αλλη πιο οικονομικη λυση?(το ρωταω γιατι πανω στα εισητηρια των αυτοκινητων αναγραφεται ο αριθμος κυκλοφοριας)

Link to comment
Share on other sites

Το αυτοκίνητο μπορεί να ταξιδέψει χωρίς πινακίδες, αλλά πιθανόν θα του ζητήσουν κάποια χαρτιά που να αποδεικνύεται ότι το αυτοκίνητο σου ανήκει. Ο αριθμός κυκλοφορίας που αναγράφεται στα εισιτήρια είναι πολλές φορές λανθασμένος, χωρίς να δημιουργηθεί κανένα απρόοπτο στους ιδιοκτήτες οχημάτων

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Χωρις πινακιδες ταξιδευουν και τα ολοκαινουρια αυτοκινητα που κατεβαινουν στα νησια οποτε δε βλεπω γιατι να μην μπορεις να κανεις και συ το ιδιο ακολουθωντας την ιδια οδο

Link to comment
Share on other sites

Το πιθανοτερο ειναι να μην σου πει κανεις τιποτα. Γιατι νομιζεις οτι αν πεις εναν τυχαιο αριθμο στην εκδοση του εισητηριου μεσα στην βιασυνη της φορτωσης θα προσεξει κανενας τι αριθμο γραφει και αν εχει πινακιδες; Και απο τη στιγμη που το συνοδευεις αναλαμβανεις εσυ εισαι υπευθηνος για το οχημα.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα υπάρχει θέμα.Μια δοση γνωστός μου κατέβαζε στην Ικαρία ένα φορτηγάκι-ψυγείο το οποίο δεν είχε πινακίδες, ήταν προς απόσυρση και το ήθελε μόνο και μόνο να το βάλει έξω από το ζαχαροπλαστείο που διαθέτει ως έξτρα ψυγείο.

Δημιουργήθηκε θέμα με το ότι δεν είχε πινακίδες.

Τώρα για τα ΙΧ θα σε γελάσω , καλό είναι όμως να ρωτήσεις το κεντρικό πρακτορείο.

Link to comment
Share on other sites

..Το μεγάλο πρόβλημα που έχω αναφέρει από το Πάσχα είναι τα εισιτήρια. Πολλά εισιτήρια φεύγουν εν ριπή οφθαλμού από την Πραοναξία, οι Ικαριώτες και οι Σαμιώτες που δεν ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιες καταστάσεις την πατάνε...

Βάση αυτού του προβλήματος, δεν υπάρχει η δυνατότητα να υπάρξουν κάποια όρια διαθέσιμων εισητηρίων για κάθε προορισμό? Για παράδειγμα να διαθέσουν τα 3/5 προς Κυκλάδες και τα υπόλοιπα για Ικαρία και Σάμο. Όσο να 'ναι αν γεμιίζει και αδειάζει το πλόιο στις Κυκλάδες και μετά συνεχίζει άδειο προς τους τελικούς προορισμούς δεν συμφέρει και την ίδια την εταιρεία, όπως επίσης και στην επιστροφή, γεμίσει το πλοίο απο Κυκλάδες προς Πειραιά. Εφαρμόζεται κάτι τέτοιο ή όχι ?

Link to comment
Share on other sites

Στους επιβάτες για παράδειγμα η διαφορά π.χ μεταξύ Νάξου κι Ευδήλου είναι της τάξης των 4-5 ευρώ το πολύ.Από την άλλη το ΙΧ για Νάξο είναι πιο ακριβό από Εύδηλο περίπου 9 ευρώ.

Με αυτά και με αυτά ΄δεν την νοιάζει τόσο πολύ να ξεφορτώσει στην Παροναξία απλά θέλει η εταιρεία να γεμίσει το πλοίο.

Εισιτήρια δεν δεσμεύονται ανάλογα με τους προορισμούς , το πλάνο είναι ανοιχτό και κόβονται για όλους τους προορισμούς χωρίς όριο για κάθε λιμάνι και μέχρι να συμπληρώσει πρωτόκολλο το βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε kapas, στην πράξη αυτό που μπορεί να γίνει (μου έχει τύχει και εμένα) είναι στο πεδίο όπου κανονικά συμπληρώνεται ο αριθμός κυκλοφορίας, αντί για τον αριθμό να εισαχθεί το επώνυμο (ή όσο από αυτό χωράει).

Με αυτόν τον τρόπο αφενός υπάρχει αναγνωριστικό, αφετέρου υπάρχει και αποδεικτικό της κατοχής του αυτοκινήτου.

Δεν ξέρω αν όλες οι εταιρείες ή οι πράκτορες το δέχονται αυτό, συνήθως δεν έχουν αντίρρηση. Γενικά είναι μία καλή "συμβιβαστική" λύση.

Σε κάθε περίπτωση, αν θέλεις να είσαι τυπικά σωστός και για να αποφύγεις διάφορες κακοτοπιές, θα πρέπει το αυτοκίνητο να μην κινηθεί με ίδια μέσα εντός και εκτός του λιμένα, ενώ θα πρέπει να εξετάσεις και τι γίνεται σε περίπτωση πρόκλησης ζημιών όχι τόσο στο ίδιο το αυτοκίνητο (μάλλον δευτερεύον αφού πάει για ανταλλακτικά), όσο σε τρίτους ή στο πλοίο, δεδομένου ότι δε θα έχεις ασφάλιση για το όχημα. Για όλα αυτά και τυχόν ειδικούς όρους μεταφοράς θα μπορεί να σε ενημερώσει ο πράκτορας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...