Jump to content
Shipfriends

Αχαιός (IMO 9411903)


Hastaroth

Recommended Posts

Αν και δέν είναι παντόφλα το αναφέρω εδώ διότι αποτελεί συγγενές ναυτικόν είδος:πρόκειται γιά κλειστό αμφίπλωρο ονόματι ΑΧΑΙΟΣ,το οποίο έχω δεί στο Πέραμα (κατά τίς εκεί διεξαχθείσες συναντήσεις τού shipfriends και greek_ferries).Μήπως ξέρει κανείς κάτι γι'αυτό;

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Κάθε μέρα λένε ότι αύριο και αύριο θα ξεκινήσει το πλοίο. Αλλά δεν το βλέπω ακόμα. Έχει κολλήσει με την ΚΕΕΠ, με τα χαρτιά (κυρίως με το αριθμό πρωτοκόλλου). Το θέμα είναι η γραμμή του Σαρωνικού έχει μεγαλύτερη κίνηση τον Ιούλιο από τον Αύγουστο.

Link to comment
Share on other sites

Ξεκινησε σημερα(18/07) τα δρομολογια του για Αιγινα ο Αχαιος. Τρια την ημερα ο αριθμος, ως ακολουθως:

Συμφωνα με ερωτηση επιβατη στο κιοσκι εκδοσης εισιτηριων σχετικα με το ποσα ΙΧ χωραει το γκαραζ του, η απαντηση ηταν "160". Σαν πολλα δεν ειναι, η μηπως δεν ξερω κατι?

post-22-128326958718_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Να συμπληρώσω τον Nick The Greek, ότι από Αίγινα τις καθημερινές έχει αναχωρήσεις στις 08:30, 14:30 και 19:30. Το Σάββατο στις 10:30, 16:30 και 20:45 και τη Κυριακή στις 10:30, 16:10 και 19:25.

Απλώς να σημειώσω ότι χθες έδενε στις 20:40, όποτε η ταχύτητα του πρέπει να κυμαίνεται κάπου στα 16,5-17 μίλια.

Να και μια φωτογραφία του Αχαιός λίγο πριν την αναχώρηση σήμερα στις 16:30

post-54-128326958729_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Λογιστής μάλλον αναλαμβάνει στο πλοίο ο Νίκος ο Ψαλλιδάκης.

Όχι Earl Granville. Ήταν υποψήφιος ο Ψαλλιδακης, όπως και ο Γιαννικος αρχιλογιστής του Ρόδος.

Το πλήρωμα του Αχαιός είναι

Πλοίαρχος: Βαλβης Ρουσετος, πριν ήταν στο Άνω Χώρα ΙΙ,

Ανθυποπλοίαρχος: Κουτσογεωργακης Σταμάτιος

Ανθυποπλοίαρχος: Φιλιαγκος Στυλιανός

Α΄ μηχανικός Μυτακιδης Ελευθέριος

Β’ Μηχανικός Παπαζογλου Εμμανουήλ

Γ’ Μηχανικός Θεωδοσοπουλος Γεώργιος

Α’ Οικονομικός Αραβαντινος Ζαφείρης Ιωάννης

Ναύκληρος: Πράπας Ιωάννης

Το πρωτόκολλο των επιβατών ανέρχεται στους 1000 επιβάτες και η υπηρεσιακή ταχύτητα στους 16,5 κόμβους.

Link to comment
Share on other sites

Θά βγώ λίγο off topic αλλά τέτοια "περίεργη" σύνθεση (χωρίς υποπλοίαρχο,μόνο ανθυποπλοίαρχους αλλά μέ τρείς μηχανικούς κανονικά) πρώτη φορά βλέπω....

Πάντως θά το τιμήσω κάποια στιγμή εντός τού Αυγούστου το πλοίον μέ μία βόλτα στην Αίγινα,νά δώ τί ψάρια πιάνει (και να κάνω και ένα trip report)

Link to comment
Share on other sites

Εντυπώσεις από το ταξίδι μου με το Αχαιός στην Αίγινα

Το πλοίο φέρει 4 μηχανές Caterpillar, σε ζεύγη των δυο πλώρια και δυο πρυμιά (τώρα ποια είναι η πρύμη και ποια η πλώρη είναι άλλο ερώτημα) που του προσδίδουν μια υπηρεσιακή ταχύτητα 16,5 κόμβων. Το γκαράζ που είναι παρά πολύ άνετο όπως και το ύψος του γκαράζ 4,5μετρα, στις μπάντες του γκαράζ υπάρχουν οκτώ στρογγυλά ανοικτά φινιστρίνια και τέσσερις ανεμιστήρες που βοηθάνε στον εξαερισμό του γκαράζ από τα καυσαέρια, αλλά με καιρό πρέπει να βρέχονται τα αυτοκίνητα με θαλασσινό νερό. Η χωρητικότητα στο γκαράζ είναι γύρω στα 160 ΙΧ, μου φάνηκε υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός, μέχρι χθες που ανακάλυψα ότι υπάρχει υπόγειο γκαράζ;) !!!

Η επιβίβαση γίνεται από την αριστερή πλευρά στο Πειραιά και δεξιά (όπως ανεβαίνεις) στην Αίγινα, με σταθερή αλλά και κυλιόμενη σκάλα (δεν περίμενα ότι θα είχε κυλιόμενες), όπου σε οδηγεί στο κατάστρωμα Νο: 5 που είναι όλα τα σαλόνια του πλοίου. Υπάρχουν και στις άλλες πλευρές σταθερές σκάλες αλλά της χρησιμοποιεί το πλήρωμα για να ανέβει στη πλώρη και πρύμη.

Για να δούμε πως είναι τα σαλόνια του πλοίου (δειτε φωτογραφιες). Από τις κυλιόμενες εάν κάνουμε δεξιά και πίσω, μπροστά από τα παράθυρα που βλέπουν το ρεμετζο υπάρχουν 4 τραπέζια και ένα ακόμα λίγο πιο πίσω με καρέκλες καφέ και κόκκινη ταπετσαρία, για να προλάβεις αυτά τα τραπεζάκια θα πρέπει να μπεις νωρίς, γιατί είναι θέσεις με τη καλύτερη θέα. Λίγο πιο μπροστά υπάρχουν καναπέδες σε χρώμα μπεζ και ανοικτό πράσινο σε ημικυκλική παράταξη με ένα τραπεζάκι ανάμεσα και οι τουαλέτες.

Στη μέση του πλοίου είναι το μπαρ που εξυπηρετεί όλα τα σαλόνια. Μπροστά από το μπαρ υπάρχει μια μπάρα με σκαμπό. Λίγο πιο αριστερά υπάρχουν οκτώ τραπεζάκια με καρέκλες όπως της πρύμης ενώ δεξιά είναι το λογιστήριο-υποδοχή του πλοίου.

Πιο μπροστά υπάρχει ένα σαλόνι που είναι ακριβώς το ίδιο όπως στη πρύμη, υπάρχει μια συμμετρία στα σαλόνια, όπως μπορέστε στη φωτογραφία με τη γενική διάταξη του πλοίου. Με τη μόνη διάφορα ότι πλωτά ο χώρος που είναι οι τουαλέτες στη πρύμη είναι ο παιδότοπος

Πάμε πάλι πίσω στις κυλιόμενες σκάλες. Μπροστά από αυτές υπάρχει μια σκάλα που σε οδηγεί στο κατάστρωμα Νο 6, που είναι οι δυο γέφυρες και το ανοικτό κατάστρωμα. Ένα θετικό είναι ότι όλες οι πόρτες είναι ξύλινες και όχι μεταλλικές όπως στα καινούργια βαπόρια ή στις νέες μετασκευές. Στη μια πλευρά είναι το μπαρ του ανοικτού καταστρώματος, οι ανδρικές τουαλέτες και μια πόρτα που οδηγεί στο χώρο ενδιαιτησης του πληρώματος. Στην άλλη πλευρά υπάρχουν οι γυναικείες, μια ντουζιέρα, μια πόρτα που οδηγεί με τις σκάλες στο κατάστρωμα Νο 5 και μια πόρτα που λήγει στο χώρο ενδιαιτησης του πληρώματος. Ανάμεσα σε αυτούς τους χώρους υπάρχουν τα πλαστικά καθίσματα (308 στον αριθμό) που είναι προστατευόμενα από τον ήλιο Δεξιά και αριστερά υπάρχουν βαρελάκια και το fast rescue Boat.

Οι γέφυρες είναι σχετικές λιτές από άποψη μηχανημάτων, γιατί όλα τα συστήματα είναι μαζεμένα σε μια κονσόλα στη μέση της γέφυρας. Όπου σαν τιμόνι έχει δυο joystick για τις μανούβρες και τη πλοήγηση. Υπάρχουν 3 οθόνες, μια το Radar, μια το GPRS και μια που είναι η κάμερα στο καταπέλτη βλέπει ο πλοίαρχος την απόσταση από τη προβλήτα. Άμα ζητήσετε ευγενικά να μπείτε στη γέφυρα θα σας αφήσουν. Μου έκανε εντύπωση πόσο φιλικοί ήταν στη γέφυρα και για μου δείξουν μερικά πράγματα αλλά και στη συζήτηση. :confused:

Στο κατάστρωμα Νο 7, οι κόντρες γέφυρες είναι κλειστές προς τους επιβάτες, αλλά το μόνο που έχει εκεί είναι ένα ελικοδρόμιο.

Από πλευρά συμπεριφοράς στο ταξίδι δεν έδειξε να κοπανάει στη θάλασσα, την ημέρα που ταξίδευα είχε ένα 6αρακι γεμάτο Βοριά, που προσωπικά πίστευα ότι θα κοπάναγε αρκετά. Απλώς πήρε 2-3 φορές απότομες κλίσεις.

post-54-128326958807_thumb.jpg

post-54-12832695881_thumb.jpg

post-54-128326958814_thumb.jpg

post-54-128326958819_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

1.Π100 ,πότε πήγες μέ το Αχαιός και είχε 6ρι;Αν θυμάμαι καλά,δέν έχει ούτε 2 βδομάδες που ξεκίνησε.

2.Ωραιότατο trip report,μόλις γυρίσω από Σαντορίνη θά κάνω και εγώ μία βολτίτσα μέ το "μπαίνετε μέ το εμπρός,βγαίνετε μέ το εμπρός" γιά να καταγράψω και τίς δικές μου εντυπώσεις.

3.Τό βαπόριον δέν είναι λίγο μεγάαααλο γιά να πηγαίνη μόνο Αίγινα;Γιατί δέν κάνουν μιά απόπειρα να πάνε και πιό πέρα (π.χ.Μέθανα,Πόρο).Λαμβάνοντας υπ'οψιν οτι το πλοίο δέν χρειάζεται νά κάνη μανούβρες,οι χρόνοι του θά είναι ικανοποιητικοί παρά το μικρόν τής ταχύτητός του...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αρτι αφιχθείς και εγώ από βολτούλα μέ το "μπαίνετε όπως βγαίνετε" (γιατί δηλαδή κάποιος που είναι μαζόχας δέν εχει το δικαίωμα να μπή μέ το πίσω και να βγή μέ το πίσω; ) παραθέτω τίς εντυπώσεις μου.

Κατ'αρχήν είναι εντυπωσιακό να μπαίνης σέ ένα βαπόρι που έχει μόνο πλώρες ;) (έχω ξαναμπεί σέ αμφίπρωρο,στην Σαλαμίνα,αλλά αυτό είχε μία κεντρική "γέφυρα",ενώ ο ΑΧΑΙΟΣ μοιάζει σάν να είναι δύο πλώρες κολλημένες).

Τά σαλόνια του είναι ευρύχωρα (πολύ ευρύχωρα,θά έλεγα) και την ευρυχωρία αυτή την τονίζουν τά μπροστινά πελώρια παράθυρα που αφ'ενός αφήνουν όλο το φώς τής μέρας νά μπαίνη μέσα,αφ'ετέρου προσφέρουν πολύ ωραία θέα,σχεδόν σάν να είσαι σέ κατάστρωμα έξω.Πήγα και στάθηκα μπροστά από ένα τέτοιο παράθυρο και πραγματικά είχα όλο τον Σαρωνικό "πιάτο" μπροστά μου.Πάντως όπως λέει και ο Π100 πρέπει να πάς από νωρίς γιά να πιάσης θέση στά εκεί ευρισκόμενα τραπεζάκια-εγώ στο μέν σκέλος πρός Αίγινα ίσα που πρόλαβα νά χωθώ στον καταπέλτη,έβγαλα μάλιστα εισιτήριο εντός τού πλοίου,στο δέ σκέλος τής επιστροφής απλώς δέν το..σκέφτηκα).

Ενα άλλο χαρακτηριστικό τών σαλονιών είναι οι ανοιχτοί χρωματισμοί στίς ταπετσαρίες και τα καθίσματα-όπως επισήμανε και ο Π100-που εντείνουν την εντύπωση τής ευρυχωρίας καί τής φωτεινότητας.

Δέν επισκέφτηκα το μπάρ τού σαλονιού γιατί γιά τόσο μικρή απόσταση δέν χρειαζόταν να πάρω κάτι (άλλωστε θά καθόμουν σέ κάποια καφετέρια στην Αίγινα..),οπότε δέν μπόρεσα να δώ τί δυνατότητες έχει (εντάξει,δέν περίμενα να έχη και μπύρα βαρελίσια,αλλά λέμε τώρα...)

Τό κατάστρωμα δέν μού φάνηκε πολύ μεγάλο,αλλά εν πάσει περιπτώσει ήταν άνετο.Πάντως η πρόσβαση στίς γέφυρες δέν επιτρεπόταν (κατά την αναχώρηση από Πειραιά μπόρεσα και πήγα μέχρι την αριστερή βαρδιόλα τής γέφυρας που έβλεπε πρός την αποβάθρα,αλλά η τιμονιέρα ήταν προφανώς άδεια (αφού "ενεργή" ήταν πλέον η άλλη γέφυρα) και έτσι περιορίστηκα απλώς να κοιτάξω από το τζάμι,οπότε είδα την κεντρική κονσόλα και μπόρεσα να διακρίνω καί δύο οθόνες σάν monitors υπολογιστή.Φωτογραφίες δέν έβγαλα,λόγω αντανάκλασης.Αργότερα καί η πρόσβαση αυτή αποκλείστηκε (μέ αλυσιδίτσα).

Γενικά σάν πλοίο παρ'όλο που είναι "παράξενο" είναι ωραίο και άνετο (και κυρίως εργονομικο γιά την γραμμή αυτή,άν και η ιδέα ενός πλοίου που λειτουργεί μέ τη λογική τού σιδηροδρομικού βαγονιού μέ ξενίζει κάπως).

Οι χρόνοι:

1-Από Πειραιά

Λύσιμο κάβων 16.30

Φανάρια γιά έξω 16.35

Αφιξη Αίγινα 17.45

2-Από Αίγινα

Λύσιμο κάβων 19.30

Φανάρια γιά μέσα (Πειραιά) 20.38

Αφιξη Πειραιά (προβλήτα) 20.48

(Η διαφορά τών 5 λεπτών στη διαδρομή προβλήτα-φανάρια Πειραιά οφείλεται στο οτι στην επιστροφή μαζί με εμάς έμπαινε και η Αφρούλα καθώς και ένα υδροπτέρυγο,οπότε πηγαίναμε κάπως πιό σιγά από ότι στην αναχώρηση)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Για το πλοίο το μόνο που έχω να πω είναι ότι εαν ισχύει ο ΙSPS οι επιβάτες δεν έχουν πρόσβαση σε σημείο με θέα πλώρα ή πρύμα. Αυτό που κατά την γνώμη μου λείπει από το πλοίο είναι ένα καλό,λουστραρισμένο ξύλο στην εγκάρσια κατεύθυνση στις βαρδιόλες. Αυτό που υπάρχει τώρα είναι επιεικώς μάπα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μήπως ετοιμάζεται να ανέβει προς Ηγουμενιτσα μεριά??? Απ' όσο ξέρω είναι να ξεκινήσει απο αρχές Νοεμβρίου το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Κερκυρα.

Link to comment
Share on other sites

Όντως ετοιμάζεται για τη γραμμή Ηγουμενίτσα Κέρκυρας, αλλά ο λόγος της «βλάβης»:D:confused: μου μυρίζει ξαφνική βαρυχειμωνιά στη κίνηση!! Από ότι φαίνεται μας τελείωσε το Αχαιός από το Σαρωνικό.;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...