Jump to content
Shipfriends

Σημαίες ευκαιρίας


Recommended Posts

Αποφάσισα να ανοίξω αυτή την συζήτηση, μιας και ψάχνω για θέμα εργασίας. Θα ήθελα να συζητήσουμε για τις κυριότερες σημαιές ανοιχτού νηολογίου (παραδοσιακές και μή)... και φυσικά ποιές είναι οι καλύτερες κατά την άποψη σας.

Link to comment
Share on other sites

Κατ' αρχην γινε πιο συγκεκριμενος οσον αφορα το θεμα της εργασιας σου, αυτο που λες ειναι αρκετα γενικο.

Οσον αφορα της σημαιες(flag state) οποιουδηποτε χαρακτηρισμου, το ποσο καλη ειναι η δεν ειναι μια σημαια ειναι καθαρα θεμα υποκειμενικο(κατι σαν τις γυναικες δηλαδη). Για το γενικοτερο κοινο, μια καλη σημαια ειναι αυτη που εξασφαλιζει ποιοτικα πλοια μεσα απο τους συνεχεις ελεγχους και τους αυστηρους κανονισμους. Για μελη της εφοπλιστικης κοινοτητας η εννοια καλη σημαια ταυτιζεται με το οικονομικη η το εξυπηρετικη σε διαφορα θεματα(μην παει ο νους σας στο παρατυπο, δεν αναφερω παραδειγματα για να μην ξεφυγουμε). Για τους ναυτικους μια καλη σημαια ειναι αυτη που τους εξασφαλιζει τις καλυτερες πληρωμες και αλλου ειδους ασφαλειες/παροχες. Με λιγα λογια η εννοια της καλης σημαιας εξαρταται απο το ποιου τη γνωμη θα παρεις.

Μια προφανης πηγη για το θεμα ειναι η ακολουθη

http://www.itfglobal.org/flags-convenience/flags-convenien-183.cfm

Μιλαμε για το σαιτ της ITF οπου θα βρεις και μια λιστα με τις σημαιες που η συγκεκριμενη συνδικαλιστικη οργανωση εχει στη μαυρη της λιστα. Για σημαιες οπως η Τονγκα και η Μογγολια καθε σχολιο περιττευει. Προκειται για περιπτωσεις κρατων που προσπαθουν να συμπληρωσουν το εισοδημα τους απο αυτην τη δραστηριοτητα και αναθετουν την δραστηριοτητα αυτη σε αμφιβολου ποιοτητας και προελευσης διαχειριστικα γραφεια εναντι ετησιου τιμηματος. Η παρακολουθηση πλοιων και εκδοση πιστοποιητικων εθνικοτητας και αλλων σχετικων εγγραφων ανα τον κοσμο γινεται με ενα δικτυο αντιπροσωπων με μεσω πρεσβειων.

Απο την αλλη μεσα σε αυτην τη λιστα, φιγουραρουν και σημαιες οπως ο Παναμας η Κυπρος και η Μαλτα, ενα μεγαλο δηλαδη ποσοστο του παγκοσμιου στολου. Μην ξεχνας ομως οτι μιλαμε για μια συνδικαλιστικη οργανωση με τα δικα της κριτηρια, το οτι στη μαυρη της λιστα συμπεριλαμβανονται οι Νησοι Μαρσαλ δεν σημαινει απαραιτητα οτι τα πλοια κατω απ' αυτην τη σημαια ειναι αναξιοπλοα. Ειδικα για την Κυπρο και τη Μαλτα και εν οψει της εισοδου τους στην ΕΕ, ειμαι σε θεση να γνωριζω οτι εχουν σοβαρεψει παρα πολυ(ειδικα η Κυπρος) και εχουν δειξει την πορτα της εξοδου σε ενα ικανο ποσοστο του στολου τους ωστε να ανεβασουν τα ποιοτικα τους στανταρ.

Η τελευταια μοδα στο χωρο, ειναι τα λεγομενα "δευτερα" νηολογια που εχουν φτιαξει ορισμενες χωρες παραλληλα με τα παραδοσιακα τους νηολογια, με μικροτερες απαιτησεις στη συνθεση σε ναυτικους απο την συγκεκριμενη χωρα απ' οτι το πρωτο νηολογιο και με μικροτερη φορολογια. Χαρακτηριστικα παραδειγματα η Ολλανδια(Ολλανδικες Αντιλλες), Γερμανια, Βρεταννια(Γιβραλταρ, Νησος Μανν) η Δανια κλπ. Ελπιζω να βοηθησα.

Link to comment
Share on other sites

H ITF έχει χάσει πολύ από την ισχύ που είχε παλίοτερα. Απλώς ψάχνω για τις 5 ποίο δημοφιλείς σημαίες που επιλέγουν έλληνες. Και φυσικά τι προνόμια δίνουν στους έλληνες για να τις επιλέξουν. Εγώ το βλέπω από την μεριά της ναυτιλιακής επιχείρησης.

Link to comment
Share on other sites

Το στατιστικο αυτο για τις 5 πιο δημοφιλεις σημαιες βγαινει στη δημοσιοτητα απο καιρου εις καιρον. Περισσοτερες πληροφοριες για το συγκεκριμενο θεμα μπορεις να βρεις απο την ΕΕΕ. Τωρα να σου πω εγω ποια θεωρω καλυτερη σημαια δεν μετραει για τον απλουστατο λογο οτι δεν ειμαι ναυτιλιακη επιχειρηση...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Αν και λίγο αργά,

Οι παρακάτω πληροφορίες μπορεί να σου είναι χρήσιμες.

Το 2003.. Ελληνικών συμφερόντων πλοία σε άλλες σημαίες

Η Λιβερία 154 πλοία

Μπαχάμες 173

Αγιος Βικένιος 156

Νησιά Μαρσαλ 54

Παναμάς 523

Μαλτα 627

Κύπρος 607

Η επιλογή της σημαίας δεν γίνεται μόνον με οικονομικά κριτήρια

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Saint Vincent (και Γρεναλίδες ? ) ? Καλό και αυτό... Τις λοιπες τις ξέρω. Απλώς ούτε βιβλία βρίσκω, ούτε πηγές στο διαδίκτυο.

καλησπερα

Saint vincent and the grenadines λεγιεται!

Αγιου Βικεντιου και Γρεναδινες.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

το αρθρο απο το mgn. εχει ενδιαφερον αλλα βαριεμαι να μεταφρασω ;) το βαζω μονο και μονο για να εχουμε μια ιδεα τι γινεται, με τις σημαιες ευκαιριας

THREE more countries, Georgia, Indonesia and Kenya, have 12 or more negative performance indicators on the Round Table of international shipping associations’ newly updated Shipping Industry Flag State Performance Table.

The updated table summarises factual information available in the public domain as at June 30 this year, and is intended to help shipping companies assess the performance and thus, according to the Round Table, the credibility of the hundred or so major flag state administrations.

The Round Table, which comprises Bimco, Intercargo, International Chamber of Shipping/International Shipping Federation and Intertanko, says that shipping companies “may wish to consider carefully whether the use of flags that have a large number of negative performance indicators is in the interest of either the company or the industry at large”.

As well as the three newcomers to the list poor performers the following flags also have 12 or more negative performance indicators: Albania, Bolivia, Cambodia, Costa Rica, Democratic Republic of Congo, Honduras, Madagascar, Mongolia, Sao Tome & Principe, Suriname and Syrian Arab Republic.

The Round Table comments: Following the entry into force of MARPOL Annex VI (atmospheric pollution), a disappointingly large number of flags have acquired an additional "black blob" on the Round Table’s list of potential performance indicators, due to failure to ratify this Annex. A number of new flags, including some traditional maritime countries, have also appeared on the United States Coast Guard port state control target list for the first time, also resulting in some additional ‘black blobs’.”

Meanwhile, the Round Table has reiterated its strong support for the IMO Member State Audit Scheme, whereby flag states will be subject, on a voluntary basis, to external audit by experts from other IMO Members under the auspices of IMO. The Scheme is due to be adopted by the biennial meeting of the IMO Assembly which meets next week.

The Round Table says it hopes that the results of the audits will be used to identify areas for improvement, which in the case of developing countries might be targeted for IMO technical assistance programmes. It adds: “Although the industry would welcome the eventual emergence of a mandatory scheme, in practice a voluntary scheme should also prove effective: any responsible flag state should feel obliged to participate, not least because this is likely to be a factor in port state control targeting.”

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Επειδή, εσχάτως ακούω για αλλαγές σημαίας από την Ελληνική σε "πιο φθηνή σημαία"...έχω πολλές απορίες.:rolleyes:

Τί σημαίνει ακριβή ή φθηνή σημαία και από ποιές παραμέτρους εξαρτάται?

Εάν ένα πλοίο φύγει από την Ελληνική και πάει πχ στη Μάλτα ή στη Κύπρο...τι διιαφορές θα έχει?

Σε φορολογία, σύνθεση, απαιτήσεις κλπ

Εάν πάει στην Αγγλική ή στην Αμερικάνικη? Στη Λιβερία ή στο Παναμά? Στη Μογγολία ή στη Βόρεια Κορέα?

Πόση είναι (σε χρήμα) αυτή η διαφορά από σημαία σε σημαία?

Link to comment
Share on other sites

Λέγονται Flag of convenience και ουσιαστικά είναι σημαίες που τα registration fees είναι πολύ φτηνά η σχεδόν καθόλου, και επιτρέπουν την χρήση φτηνών πληρωμάτων. Δηλαδή δεν είναι υπόχρεη η διαχειριζουσα εταιρεία να τηρήσει τους κανονισμούς του ITF (International Transport Workers' Federation). Τα guidelines του ITF αφορούν από καθαριότητα μέχρι μέγεθος καμπίνας, ποσα φάρμακα θα έχει πάνω το καράβι και άπειρα μικροπράγματα που έχουν να κάνουν με την αξια ζωής στο πλοίο. Όλα μαζί όμως είναι παρα μα παρα πολύ σημαντικά για το ίδιο το πλήρωμα.

Οποτε ένας παραγοντας είναι αυτός

Ο δεύτερος έχει να κανει με τα safety standards που ορίζει η σημαία.

Όταν μια σημαία είναι ευκαιριακή, τότε δεν την ενδιαφέρει καθόλου η αξιοπλοΐα του πλοίου.

Εδώ ίσως είναι ένα καλο σημείο να αναφέρουμε την σχέση κλάσης με την σημαία. Η κλάση δεν ελέγξει ένα καράβι επειδή το θέλει μονο ο πλοιοκτήτης αλλα ένα μεγάλο κομμάτι των επιθεωρήσεων αφορούν requirements της Σημαίας. Αν τώρα τα Comoros δεν τους ενδιαφέρει παρα μόνο τα 1000 δολάρια (τυχαίο νούμερο) σε τι κατάσταση είναι το πλοίο τότε είναι ευκαιριακή σημαία.

Έχει περιοριστεί αρκετά η χρήση μιας τέτοιας σημαίας και αυτό επειδή πολλά λιμάνια άρχισαν να μην δέχονται τέτοια πλοία αλλα και πολλοί ναυλωτές να μην χρησιμοποιούν τέτοιες σημαίες.

Τώρα για monetary διαφορες, συνθέσεις κλπ είναι ανάλογα την περίπτωση. Πάντως μια πρώτη γεύση πήρες και είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες.

Link to comment
Share on other sites

Εγω μια απορια που εχω ειναι ποιος μετεφρασε το 'convenience' στα ελληνικα σε 'ευκαιρια'. Με τα φτωχα μου αγγλικα, convenience νομιζω πως σημαινει ευκολια ή ανεση κι οχι ευκαιρια. Μαλλον το μετεφρασε αυτος που μετονομασε τον Warzycha σε Βαζέχα και τον Νταρμπισερ σε Ντερμπυσαιαρ:D:D

Περα απο αυτο, συμφωνω απολυτα σε γενικες γραμμες με τον Αγγελο, ξεκαθαριζοντας οτι οσο κι αν προτιμω να βλεπω τη γαλανολευκη στις πρυμες των πλοιων, δεν μπορω να κατακρινω οσους πλοιοκτητες αποφασιζουν να διαλεξουν αλλη σημαια για το πλοιο τους. Εγω εκει που αρπαζομαι ειναι οταν βλεπω ορισμενους να το παιζουν εθνοπατερες με την ελληνικη σημαια και ταυτοχρονα να πραττουν αλλα.

Γενικα ειναι πολυ δυσκολο να πει συγκεκριμενοποιησει καποιος το ωφελος απο μια σημαια στην αλλη, θα επρεπε να εχει παραδειγμα συγκεκριμενου πλοιου. Μια αλλη παραμετρος που γερνει την πλαστιγγα προς οφελος αλλων σημαιων εναντι της ελληνικης -οσο κι αν φαινεται απιστευτο- ειναι βεβαια και η αθανατη ελληνικη γραφειοκρατια. Οταν ο Νηολογος του Λιμενικου θεωρει σωστο πως πρεπει να φυγει στις 1130 το πρωι απο το γραφειο γιατι κουραστηκε απο το αγχος της δουλειας και ταυτοχρονα υπαρχουν πλοια που περιμενουν νηολογηση αλλα εκεινος φυσικα δεν δινει δεκαρα τσακιστη διοτι ειτε εχει 10 χιλιαδες πλοια στην ελληνικη σημαια, ειτε 10 εκεινος θα πληρωθει στο τελος του μηνα, οσο καλοπροαιρετος κι αν εισαι φτανει ενα σημειο που λες "ου μπλεξεις".

Επισης εχει να κανει και με το trade στο οποιο βρισκεται ενα πλοιο. Οπως δεν μπορεις να εχεις ενα VLCC με σημαια Vanuatu(συμπλεγμα νησιων εκατονταδες μιλια βορειοανατολικα της Νεας Ζηλανδιας) διοτι απλα δεν θα το ναυλωσει κανενας oil major, ετσι δεν μπορεις να εχεις κι ενα μοτορσιπακι που κανει trade στην ανατολικη Μεσογειο με σημαια Μεγαλης Βρεταννιας, διοτι πολυ απλα δεν μπορεις να ανταγωνιστεις Συριους, Αιγυπτιους, Αζερους και λοιπους συγγενεις. Παιζει ρολο λοιπον και το εργασιακο περιβαλλον του πλοιου.

Και βεβαια να ξεκαθαρισουμε οτι το αν θεωρειται μια σημαια convenient, αλλαζει σε βαθος χρονου. Καποτε ας πουμε η Κυπρος ηταν για τα θηρια διοτι απλως τους ενδιεφεραν μονο τα ριάλια-ριάλια-πιάλια, ομως την τελευταια δεκαετια εχουν κανει αλματα προοδου και σοβαροτητας. Μου ετεθη υπ' οψιν μαλιστα περιπτωση handysize bulkcarrier ελληνικης πλοιοκτησιας με σημαια Κυπρου του οποιου ο πλοιοκτητης αφου αντιμετωπισε προβληματα με την ITF αλλαξε τη σημαια του πλοιου απο Κυπρο σε Ελληνικη επειδη η Κυπρος ειναι πολυ πιο αυστηρη απο την Ελλαδα σε θεματα ITF.

Κι ολα αυτα βεβαια αλλαζουν απο σημαια σε σημαια, δεν μπορουμε να βαλουμε ενα γενικο κανονα. Μια αλλη παραμετρος που εχει τεθει υπ' οψιν μου και ειναι ιδιαιτερα σημαντικη για μικρα μοτορσιπ ειναι και η εξης: Για παραδειγμα η σημαια των Νησων Κομορες που ειναι αρκετα δημοφιλης στην Ανατολικη Μεσογειο, δεν εχει προσυπογραψει το Tonnage Convention του 1969 απο τον ΙΜΟ με συνεπεια αλλο gross tonnage να εχει το ιδιο πλοιο εχοντας σημαια Κομορες, και αλλο με ελληνικη για παραδειγμα. Στην πραξη οι Κομορες ακολουθουν τις προ 1969 μετρησεις με συνεπεια το πλοιο να εχει στα χαρτια των Κομορων λιγοτερο gross tonnage. Εκτος απο το οτι γλιτωνει κανεις χρηματα απο διαφορες χρεωσεις, ενα μικρο πλοιο που μετριεται απο τις Κομορες κατω των 700(αν δεν με απατα η μνημη μου) τοννων gross, δεν υποχρεουται να εχει ISM και ISPS, το οποιο ειναι ενα ιδιαιτερα δυσβασταχτο κοστος για πλοια τετοιου μεγεθους. Ειναι πολλες οι παραμετροι λοιπον και ιδιαιτερα περιπλοκο το θεμα. Σιγουρα οχι οσο απλο νομιζουμε εμεις σαν απλοι καραβολατρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και μια και μιλαμε για σημαια, περασε μπροστα απο τα ματια μου το εγγραφο εθνικοτητας(Registry Certificate) ενος πλοιου υπο ελληνικη σημαια που κανει διεθνεις πλοες(το ονομα δεν εχει καμια σημασια). Το αξιοσημειωτο του θε(α)ματος αυτου ηταν πως το ονομα του πλοιου, το Διεθνες Διακριτικο Σημα, το ΙΜΟ number και ολα τα στοιχεια του πλοιου τελος παντων, ηταν γραμμενα με στυλο Bic...:eek::eek:

Αυτη ειναι η εικονα και η σοβαροτητα των θεσμικων παραγοντων της μεγαλυτερης ναυτιλιας του κοσμου. Τα πιστοποιητικα της σημαιας γραμμενα με το χερι του Νηολογου του Λιμεναρχειου. Και εχουν βεβαιως δικιο οι εφοπλιστες που λενε οτι το θαυμα της Ναυτιλιας εχει γινει ερημην του ελληνικου κρατους, και εχει δικιο και ο Nick που λεει οτι ειναι ηρωισμος να εχεις ελληνικη σημαια -αν δεν οφειλεις να εχεις- διοτι απλα ειναι αυτοκτονια να πας να μπλεξεις με την αποχαυνωση του ελληνικου δημοσιου..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Κάνω την πτυχιακή μου με θέμα σχετικό με τη ναυτιλία, μπορεί κάποιος να μου υποδείξει που θα βρω κάποιο πίνακα ή οτιδήποτε άλλο με σημαίες που βρίσκονται στη μαυρη, λευκη, γκρι λίστα. (οτι ποιο προσφατο)

Παιδια ειναι λίγο επειγον για να προχωρησω στη πτυχιακή μου!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...