Jump to content
Shipfriends

Τα λιμάνια παγίδες στην Ελλάδα


Recommended Posts

On 11/30/2021 at 8:51 PM, Nick the Greek said:

Εφτάρι Α-ΝΑ ο άνεμος απόψε στη Μύκονο με τη θάλασσα στον Τούρλο ζωντανή,  να καβαλάει την προβλήτα. Σε αυτές τις συνθήκες έριξε καταπέλτη και το Μύκονος στις 2140 απόψε, προερχόμενο από Πειραιά και Σύρο. Και με δύσκολη αριστερή στροφή, με το πλοίο να κουπαστάρει εμφανέστατα και τον αέρα να το χτίζει πρός τη 2 όπου και έδεσε. Αριστερά δεν έδωσε κάβο σίγουρα, δεξιά δεν μπόρεσα να διακρίνω τι και πως. Απεβίβασε καμιά 40αριά επιβάτες που έγιναν λούτσα κατά τη διαδικασία ενώ από εκφόρτωση είχαμε 10 ΙΧ και 2 μόνο νταλίκες. Καμιά δεκαριά επιβάτες επιβιβάστηκαν ενώ φορτώθηκαν και άλλα 10 ΙΧ για τα επόμενα λιμάνια. Βλέποντας τα πενιχρά νούμερα του Μύκονος σε φορτηγά, καταλαβαίνει κανείς πως απόψε στο Fast Ferries Andros λογικά θα γίνεται χαμός από γκαράζ. Μόλα όλα στις 2151 για τον επιδοτούμενο σιδηρόδρομο με τελικό προορισμό την Καβάλα.

 

On 11/30/2021 at 9:04 PM, mytilene said:

Περίμενα να φύγει για να γραψω, το χάζευα και γώ και εκνευριστηκα αρκετά με την κατάσταση!!!ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΛΑ ''έγιναν λούτσα κατά τη διαδικασία'' -τριτοκοσμικές συνθήκες!!!ΛΙΜΑΝΙ ΜΥΚΟΝΟΥ λεει. Oσοι ασχοληθήκατε για να ''φτιάξτε'' το λιμάνι, σχεδιάσατε αυτό το τίποτα που σε προφυλάσει μόνο στην μπουνάτσα σαν επιβάτη και με τα βαπόρια να χοροπηδάει ο καταπέλτης τους και να μην μπορούν να σταθούν !! ''Καμιά δεκαριά επιβάτες επιβιβάστηκαν'' ...μια γυναίκα με παιδικό καρότσι πάλευε να μπεί και στο τέλος έτρεξαν από το πλοίο να την βοηθήσουν να μπει μούσκεμα και να ταξιδέψει!!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ 

 

Πιστεύω οτι μερίδιο ευθύνης φέρνουν και οι πλοίαρχοι και το λέω καλόπιστα. Αν σε κάθε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών, αντί να κάνουν ταρζανιές, με κίνδυνο για τα βαπόρια και τους ίδιους,  βάραγαν την μπουρού και έφευγαν για το επόμενο λιμάνι, κάποιοι θα πιέζονταν απο τις τοπικές κοινωνίες και τις καταστάσεις και θα έδιναν λύσεις. Έχει γεμίσει το Αιγαίο από απλούς μόλους του κ@λου τους οποίους βαφτίσανε λιμάνια.

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι ετσι απλο....Εν κατακλειδι οι απλοι επιβατες τι φταινε? Οι πλοιαρχοι να βγουν μπροστα για την ανυπαρξια υπευθυνων? Ταρζανιες δε θα το ελεγα...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Samaina, ακριβώς την ίδια σκέψη έχω κάνει και γώ. Αλλά από την άλλη έχει δίκιο και ο Καπετάν Κανάρης ότι σε τελική ανάλυση τιμωρείς το επιβατικό κοινό, κανέναν άλλον. Άσε που δεν σε καλύπτει και το νομικό πλαίσιο σαν Πλοίαρχο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση σκέφτομαι πως ίσως να μπορούσε το πλοίο να κάνει πλαγιο-πρυμνοδέτηση στην 5, να κοιτάει η πλώρη τη Σύρο δηλαδή και να είχε τον καιρό μάσκα/κατάπλωρα. Παλιότερα κατά περίπτωση το έκανε αυτό το Blue Star Ithaki. Αλλά αυτό είναι αφ' ενός πιο χρονοβόρος διαδικασία και αφ' ετέρου σημαίνει πως όλη η δεξιά πλευρά του πλοίου θα τριβόταν στο ντόκο. Και μαντέψτε, εκεί είτε δεν έχει καθόλου fenders, είτε αυτά που υπάρχουν είναι σε κακή κατάσταση. Η φωτό μάλιστα είναι από το 2020. Πας δηλαδή εκεί και καταλήγεις να τρίβεται το πλοίο επάνω σε μέταλλο ή στον ίδιο το ντόκο. Άσε που αν διαλυθεί εντελώς κάποιο από τα εναπομείναντα fenders, θα στο χρεώσουν κιόλας.

 

Το να περιμένει κανείς από το Λιμεναρχείο να πιέσει καταστάσεις είναι επιστημονική φαντασία, εδώ δεν κάνουν άλλα κι άλλα. Ο Δήμος άστο καλύτερα, ακόμα και η διακομιδή σκουπιδιών και ανακύκλωσης είναι προβληματική. Πρώτοι απ' όλους για μένα θα έπρεπε να πιέζουν οι επαγγελματίες του νησιού αλλά και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ναυτικών, άπτεται την ασφάλεια των μελών τους. Δυστυχώς οι τελευταίες είναι μόνο για διαπιστώσεις και απεργίες μέσα στο Δεκέμβρη, για να γλιτώσουν οι εταιρείες τίποτα καύσιμα. Οι εταιρείες? Αυτές κι αν θα έπρεπε να πιέζουν και μάλιστα δια των ενώσεών τους. Αλλά αυτές απασχολούνται με την επαιτεία επιδοτήσεων ως επί το πλείστον κι αν γίνει κάποια ζημιά φαίνονται ικανοποιημένες με το να κάνουν claim στην ασφάλεια και να απολύσουν τον "ανίκανο" Πλοίαρχο. Γενικά δεν υπάρχει safety culture στην Ελλάδα, οπότε κάτι τέτοια θέματα δεν είναι καν στην ατζέντα συζήτησης.

 

Αυτό όμως με την κατάσταση του ντόκου στη Μύκονο(και σε τόσα άλλα νησιωτικά λιμάνια) είναι έκθεση ανθρώπων και περιουσιών σε κίνδυνο. Σε μια κανονική χώρα μέχρι και εισαγγελέας θα έπρεπε να επεμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις. Κι εδώ μιλάμε για λιμενικό ταμείο με πολλά έσοδα, τα οποία όμως μέχρι τώρα έχουν πάει σε καλλωπιστικά και δευτερεύοντα εν πολλοίς έργα. Δεν είναι επείγον να πλακοστρωθεί η πρόσβαση, επείγον είναι να γίνει γενική επισκευή στις προβλήτες πρίν καταρρεύσουν.

Link to comment
Share on other sites

Οσα ειπανε οι προλαλησαντες απλα να προσθεσω ..Πως αυτη ειναι η Ελλαδα μας..μας αρεσει η οχι ολοι βολευοντε απο αυτη τη κατασταση!το λιμενικο ταμειο γιατι δε βαζει λεφτα,οι εταιρειες γιατι πιανουν τα καραβια τους λιμανι,το λιμεναρχειο γιατι δεν γινεται ατυχημα κ ο πλοιαρχος γιατι γινεται διασημος!

Link to comment
Share on other sites

Το χάλι των fenders στην φωτό που παραθεσε o Nick the Greek τα λέει όλα για την εγκατάλειψη των λιμανιών. Κάποιοι σε κανονική χώρα θα ήταν στη φυλακή. Η μετατροπή των Λιμενικών Ταμείων σε δημοτικά αντι να καλυτερεύσει τα πράγματα, τα έκανε χειρότερα. Και μόνο το γεγονός οτι ο εκάστοτε λιμενάρχης είναι εκ του νόμου μέλος του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, είναι σκάνδαλο. Αυτός που οφείλει να ελέγχει είναι και μέλος της Διοικησης του ελεγχόμενου.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
1 hour ago, giorgos_249 said:

Αυτό με τα λιμάνια λέγεται χρόνια, αλλά απλά αναπαράγεται χωρίς βάση. Είδαμε Νησος Σάμος, Νήσος Ρόδος στη Χίο τακτικά (χωρίς ένα συμβάν πλην αυτού του Σάμος του Νοεμβρίου 2021 π ήταν μηχανικό, θ μπορούσε να γίνει σε οποιαδήποτε), Άκουα μπλου στην Άνδρο κ Τήνο, Όλυμπος στις Κυκλάδες κ το Ρέθυμνο κλπ κλπ. 

Δηλαδή τα λιμάνια μας θεωρείται ότι δεν έχουν προβλήματα; Έχετε προσεγγίσει Σαντορίνη με ισχυρό γαρμπή, Τήνο με 8αρι βοριά ή νοτιά, Νάξο με το Σάμος με Αυγουστιάτικο μελτέμι, Ανάφη /Φολέγανδρο/Σίκινο /Κίμωλο με χειμωνιάτικη Σοροκάδα; Μην πω τώρα για λιμάνια στρούγγες στυλ Ηρακλειάς Σχοινούσας Κάσου Καλύμνου . Γιατί να δυσκολεύεται η ζωή των πλοιάρχων 24/7 για να πιάσουν σε μια προβλήτα ενώ άνετα θα μπορούσαν να υπάρχουν λιμάνια ,όχι προβλήτες, για να πιάσουν με ασφάλεια τα πλοία και να γίνει η αποεπιβίβαση των επιβατών . Έχουμε έρθει πολύ κοντά με σοβαρότατα ατυχήματα που ευτυχώς δεν είχαμε καμία απώλεια ζωής. Ένα από αυτά με το Χίος στη Τήνο. Τρανταχτό παράδειγμα ότι ακόμα και τα πλοία που είναι πιο ευέλικτα από κάποια άλλα ζορίζονται λόγω της φύσεως του λιμανιού. Το Ρόδος και το Σάμος μπαίνουν στη Χίο. Τα λιμάνια αυτά που έχουμε είναι για να προσεγγίσεις όταν όλα δουλεύουν ρολόι. Όταν όμως δε δουλέψει η μηχανή το προπελάκι κλπ τότε τη πάτησες. Δεν έχεις ελευθερία κινήσεων να δώσεις πρόσω να κάνεις κάποιο χειρισμό και να φύγεις. Όσο τα λιμάνια μας είναι της λογικής μπαίνουμε έχουμε μια προσπάθεια και ο θεός να βάλει το χέρι του να βγούμε από το λιμάνι θα αντιμετωπίζουμε αρκετά συμβάντα. Όλοι οι πλοίαρχοι υπερβαίνουν τις δυνατότητες τους καθημερινά. Το πρόβλημα είναι τα λιμάνια δυστυχώς.

 

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, giorgos_249 said:

Είδαμε Νησος Σάμος, Νήσος Ρόδος στη Χίο τακτικά (χωρίς ένα συμβάν πλην αυτού του Σάμος του Νοεμβρίου 2021 π ήταν μηχανικό, θ μπορούσε να γίνει σε οποιαδήποτε), Άκουα μπλου στην Άνδρο κ Τήνο, Όλυμπος στις Κυκλάδες κ το Ρέθυμνο

Και το Κρήτη 2 στο μέσα λιμάνι της Καλύμνου πριν μερικά χρόνια, το ξέχασες.... 

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω απολυτα με τον @giorgos_249 οτι εχουν καταρριφθει πολλοι μυθοι, σχετικα με καποια λιμανια που δεν μπορουσαν να δεχτουν απο ενα μεγεθος και πανω, αλλα και σχετικα με καποια πλοια που υποτιθεται οτι εμπαιναν μονο πειραια, πατρα, ηρακλειο και σουδα. Το εχουμε συζητησει αναλυτικα παλιοτερα, για το πως καταρριφθηκαν οι μυθοι. Το οτι πολλα απο τα λιμανια μας εχουν προβληματα, ειτε λογω ελλειπων και παλαιων υποδομων, ειτε λογω του οριζοντιου και καθετου διαμελισμου που λεγαμε στην πατριδογνωσια, δεν σημαινει οτι μπορουν να δενουν μονο υπερηλικα πλοια μεσαιου μεγεθους. Υπαρχουν περιπτωσεις βεβαια, οπως πχ Ηρακλεια ή τα Αντικυθηρα για παραδειγμα, που εκ των πραγματων δεν πανε ολα τα πλοια, ουτε γινεται να αλλαξει αυτο. Οσο για τα ατυχηματα που αναφερθηκαν, υπαρχει και ο ανθρωπινος παραγοντας, το ανθρωπινο λαθος. Δεν ειναι εκ προοιμιου δεδομενο οτι σε καθε περιπτωση φταιει το λιμανι ή το πλοιο και οχι αυτοι που ειναι στη γεφυρα.

Γενικοτερα παντως σα λαο μας χαρακτηριζει μια υπερβολη σε ολες μας τις αντιδρασεις, ετσι και στο θεμα των υποδομων. Δεν εχουμε τραινο, το ζηταμε επιμονα, αλλα θελουμε να μας φτιαξουν διπλη υπογειοποιημενη γραμμη, για να μην το βλεπουμε. Δεν εχουμε δρομο και σκοτωνομαστε σε δρομο της δεκαετιας του 50, αλλα θελουμε ο καινουργιος να ειναι αυτοκινητοδρομος με 4 λωριδες ανα κατευθυνση, σε τελειως νεα χαραξη που να περνα μεσα απο τουνελ και κοιλαδογεφυρες (υπαρκτα τα παραδειγματα).

Δεν εχουμε λιμανια, δεν εχουμε καν κλιματιζομενους χωρους αναμονης σχεδουν πουθενα, αλλα περιμενουμε ολα τα νησια να αποκτησουν λιμανια σαν της Κερκυρας και της Ροδου. Πριν ζητησουμε το λιμανι της Ηγουμενιτσας σε καθε νησι, ας ζητησουμε πιο ρεαλιστικα και εφικτα πραγματα. Μια φαρδυτερη ραμπα, μια δεστρα παραπανω, περισσοτερο χωρο αναμονης των οχηματων, κανα λυομενο να περιμενει ο κοσμος, τακτικοτερη συντηρηση των υπαρχουσων υποδομων (πχ εχουμε γραψει πολλα για το χαλι του λιμανιου της Μυκονου) κλπ. Ας δουμε επισης και τι γινεται σε αλλες περιοχες του πολιτισμενου κοσμου, με εντονη νησιωτικοτητα και περιορισμους απο τη γεωγραφια. Η Σκωτια, η Κορσικη, τα πολλα μικρα νησια του Τυρρηνικου Πελαγους, τα νησια της British Columbia στο Δυτικο Καναδα, δεν ειναι μακρια μας. Υπαρχουν απειρα βιντεο στο YouTube. Ουτε αλλαζουν λιμανια καθε φορα που ερχεται αλλο καραβι, ουτε απο την αλλη εχουν σταματησει να ανανεωνουν το στολο τους. Οποιος θελει να δωσει λυσεις, μπορει να βρει ιδεες, εφικτες και χωρις μεγαλο κοστος.

Με τα κλισε και τις κοινοτυπιες δεν βγαινει ακρη.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ πως μπαίνουν πολλά από τα πλοία στα λιμάνια και έχουν καταρριφθεί μύθοι. Δένουν και ξεφορτώνουν με ασφάλεια όμως; Όταν δίνουν τα πλοία κάβους που είναι φερμαρισμένοι για να κρατηθεί σε μια προβλήτα και από κάτω περνάνε χαμογελαστοί επιβάτες που έφτασαν στο προορισμό τους άμα κοπεί κανας κάβος, κούφια η ώρα, τι θα γίνει; Και μην ακούσω ότι κανείς δε το έχει δει αυτό να γίνεται...Ούτε να πει κάποιος αφού δεν μπορεί να πάει σε αυτή τη προβλήτα ας πάει σε άλλη. Δεν έχουμε τέτοιες πολυτέλειες στα λιμάνια μας, ιδίως του Αιγαίου. Άμα ξεπιάσει η άγκυρα πχ ενός ταχυπλόου που στην ουσία είναι ένα σύρμα και οριακά κρατάει τη πλώρη ενώ πάνω στο καταπέλτη γίνεται φορτοεκφόρτωση τι θα γίνει; Δεν θα αναφερθώ περαιτέρω γιατί είναι κι άλλα πολλααα. Δεν είναι μόνο να προσεγγίσεις ένα λιμάνι που από μόνο του είναι ιδιαίτερο...Είναι και το να βγάλεις όλους τους επιβάτες με ασφάλεια από το πλοίο στο ντόκο... Οι λιμενικές υποδομές πάσχουν

Link to comment
Share on other sites

Δεν αμφισβήτησε ποτέ κανείς ότι πάσχουν.

Προσωπικά πιστεύω ότι με το να θέτουμε συνεχώς μαξιμαλιστικούς στόχους ή με το να καταγγέλλουμε τους πάντες και τα πάντα, χάνουμε ευκαιρίες για συνεχείς μικρές βελτιώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Τα ελληνικά λιμάνια πάσχουν γιατί είτε κατασκευάστηκαν με προδιαγραφές του περασμένου αιώνα , είτε γιατί οι προβλήτες είναι λάθος προσανατολισμένες , είτε γιατί οι υπάρχουσες υποδομές τους έχουν φθαρεί η είναι ανύπαρκτες , είτε γιατί είναι εντελώς εκτεθειμένες , είτε γιατί με τα λιμάνια πήραν αποφάσεις λάθος άνθρωποι , 

ρεαλιστικα και με τα οικονομικά δεδομένα της Ελλάδας δεν μπορούν να γίνουν ολοκληρωτικές αλλαγές . Το πρόβλημα είναι ότι οποία λεφτά έπεσαν  κατα το πρόσφατο παρελθόν σε κάποια λιμάνια,  δεν έπιασαν τόπο κι αντί να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση την έκαναν χειρότερη … βλέπε Τήνος , βλέπε Καλυμνος όπου έφτιαξαν λιμάνι μόνο για τα τρεχαντήρια των ψαράδων , κ.ο.κ

Επίσης πολλά λιμάνια με λίγα σχετικά χρήματα θα μπορούσαν να βελτιωθούν κατα πολύ ,αλλά παραμένουν  στάσιμα . Για παράδειγμα αν στην Χίο έβαζαν μια βυθοκορο να σκάψει τα ρηχά το λιμάνι θα γινόταν πολύ πιο ασφαλές . Αν στο Γαυριο το μπαστούνι που είναι το φανάρι το έκαναν προβλήτα και μπορούσαν να δέσουν τα βαπόρια με την πρυμη στον αέρα αντί να τον έχουν στην μπάντα μέσα σε μια στρούγκα , θα γινόταν πολύ πιο ασφαλές λιμάνι και θα μπορούσαν να προσεγγίσουν πολύ μεγαλύτερα βαπόρια απο τα υφιστάμενα . Είναι πράγματα σε πολλά λιμάνια που μπορούν να αλλάξουν κατα πολύ την κατάσταση τους  χωρίς να χρειάζονται βασιλικά έξοδα η τα δάνεια της Αγγλίας . 
 

Εκει που απαιτείται άμεσα η κατασκευή νέου λιμένα είναι στη Σαντορίνη . Το υπάρχον εκτός απο ανασφαλές , αδυνατεί να εξυπηρετήσει τον όγκο των εκατομμυρίων επισκεπτών του νησιού κάθε χρόνο . Ευτυχώς για πρώτη φορά έχει γίνει μια σοβαρή και τεκμηριωμένη μελέτη για νέο λιμάνι στο Μονόλιθο και ελπίζουμε να υλοποιηθεί το συντομότερο δυνατόν .  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...