Jump to content
Shipfriends

Άγιος Γεώργιος (ΙΜΟ 7205063)


Recommended Posts

Πολλα ηταν πλοια θρυλοι με καπετανεους που τα εφερναν σβουρα ,δρομο , ντεκ , και ολα τα καλα .....μα ολα ουτα ειχαν καποια μειονεκτηματα,,τα 3δυμα ηταν τα τελεια <ποσταλια> τα ειχαν ολα και ηταν και σκυλια αν δεχθουμε οτι τα 2 τελευταια δεν ειχαν καθολου συντηρηση στο τελος του βιου τους...Αυτα τα βαπορια θα μας λειψουν και θα τα θυμομαστε με 2500 κοσμο 20 μιλια και τους σουτερ σταρ καπεναιους που τα πηγαν και τα εφεραν για σχεδον 30 χρονια στα ελληνικα νερα....Απο οτι μαθαινω εξω στην Αγγλια ακομα κλαινε που εφυγαν αυτο τα λεει ολα

Edited by miko mission
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 548
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το 1994 το ταξίδεψα. Το 1995 δεν το είχα ταξιδέψει. Την περίοδο στον Αγαπητό το θυμάμαι καλά συντηρημένο με 21 μίλια το διαφήμιζαν τότε όπως και το Ναιάς Εξπρές

Edited by Neptune
αφαιρεση quote
Link to comment
Share on other sites

Εγώ το είχα ταξιδέψει το 2012 (ή 2013,πρέπει να ξανακοιτάξω τ'αρχεία μου),Αύγουστο,στην Σέριφο.Είχα βγάλει εισιτήριο γιά Σίφνο τότε,αλλά άμα βασίζεσαι στα διαδικτυακά sites γιά να σού κλείσουν ξενοδοχείο,παθαίνεις διάφορα-έτσι κι'εμένα μού έκλεισαν δωμάτιο σε ξενοδοχείο στην Σέριφο,στο Λιβάδι-δέν πειράζει,μιά χαρά πέρασα,απλώς κατέβηκα ένα νησί νωρίτερα στο δρομολόγιο.Το πλοίο μιά χαρά ήταν,απλώς το κατάστρωμα τής 1ης θέσης ήταν αποκλεισμένο γιά τους υπόλοιπους,δέν θυμάμαι γιά ποιόν λόγο.Νόμιζα πως τέτοιες διακρίσεις έχουν εξαφανιστεί πλέον.Πάντως όλο το ταξίδι την έβγαλα πίσω απ'την βαρδιόλα,κι'ακόμα θυμάμαι τον καπτά-Νίκο Σάρδη να επιβλέπη την φόρτωση στην Κύθνο καπνίζοντας το τσιμπούκι του.Και εν πάσει περιπτώσει,αρκετά γρήγορο ήταν τότε ακόμη,τα 18 μίλια τα είχε σίγουρα.Και δέν φαινόταν κακοσυντηρημένο,ούτε σκουριές,ούτε τρεξίματα (κι'άν είχε,πρέπει να ήταν ελάχιστα).Πάντως κρίμα που έφυγε,θα μπορούσε να δουλέψη ακόμη καμμιά πενταετία.Τί να κάνουμε,αυτά έχει ο βίος.....

ΥΓ.Μού κάνει εντυπωση που το βαπόρι έφυγε με το φουγάρο του να καπνίζη (φαίνεται και στο σχετικό βίντεο),ενώ προφανώς οι μηχανές του δέν λειτουργούσαν,αφού είχαν μουλιάσει δέκα μήνες μές στο νερό......./

Link to comment
Share on other sites

Το ειπαμε κ πιο πισω η ηλεκτρομηχανη ηταν στο deck του φουγαρου κ δεν βραχηκε κ δουλευε για να παρει τις αγκυρες επανω κ για δουλεψουν οι ανεμες για τους καβους

Link to comment
Share on other sites

Ορθόν,το είχα ξεχάσει :)

Οϋτω πως λοιπόν,έφυγε και αυτό.Νομίζω πως μόνο το Σαντορίνη έχει μείνει πλέον από αυτήν την σειρά πλοίων και αυτό ευτυχώς κυκλοφορεί και ταξιδεύει ακόμη.

Link to comment
Share on other sites

Είναι και το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α στην ντανα της δεξαμενης στην Ελευσινα

ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ δεν ηταν ακριβως από την ιδια σειρα και ακομα υπαρχουν αμφιβολιες για το αν ταξιδευει εκει που πηγε

Link to comment
Share on other sites

Με το πλοιο ειχα ταξιδεψει μονο μια φορα το καλοκαιρι του 2005 οποτε προφανως και δεν εχω τις πολλες αναμνήσεις

Σε γενικη εικονα από οσο μπορω να θυμηθώ ηταν αρκετα καλο εσωτερικα.Ηταν αλλωστε και το 2ο καλοκαιρι που ταξιδευε σαν ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ και το πλοιο δεν ειχε αφεθει στην τυχη του.Ταχυτητες δεν ξερω μιας και τοτε δεν υπηρχε AIS και τα gps δεν ηταν και τοσο ευκολο να αποκτησει καποιος αν και απο οτι θυμαμαι εκεινη την εποχη ταξιδευε με περιπου 18 μιλια.

Παραθετω και μερικες φωτογραφιες για να παρουμε μια ιδεα.

Αεροπορικα καθίσματα αρκετα 90s,self service το οποιο όμως ηταν κλειστο (επισης 90s) ,ο διαδρομος για το σαλονι διακεκριμένης θεσης (εδω το ξυλο παραπεμπει και σε ακομα παλιότερες εποχές) και η ευχαριστη εκπληξη,ενας χαρτης με τα δρομολογια του ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ,ο οποιος προφανως μεταφερθηκε στο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ μετα τον παροπλισμο του

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Ένα μικρό βίντεο, όχι και στην καλύτερη ποιότητα. Πλήν όμως το θεωρώ ωραίο κειμήλιο για το πλοίο. Είναι η αναχώρησή του από τον Πειραιά, μια Τετάρτη πρίν από 12 και πλέον χρόνια. Ο ήχος αφέθηκε φυσικός έτσι ώστε να ακούγεται η θάλασσα και ο βόμβος του πλοίου. Enjoy.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 5 months later...

Αυγουστος 1994 και βλεπουμε το πλοιο εν πλω λιγο εξω απο τον Πειραια

Για τους παρατηρητικους που θα αναρρωτιθουν γιατι το πλοιο ενω φευγει απο τον Πειραια ειναι απο την εσωτερικη και περναει τοσο κοντα στο πλοιο που πηγαινει για το λιμανι ,να πουμε οτι εκεινη την εποχη δεν υπηρχει separation

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
On 3/23/2005 at 10:04 PM, harlek said:

post-1817-0-69934400-1420897794_thumb.jp

Αβοήθητο!

 

Δεκαπέντε μόλις:D χρόνια μετά το αρχικό ποστ του συντρόφου @harlek, ήρθε η ώρα να ρίξουμε λίγο φως και σε αυτήν την περιπέτειά του πλοίου, που λίγο έλλειψε να μας στερήσει τη δυνατότητα να το χαρούμε στα νερά μας. Πηγή μας είναι το βιβλίο Sealink Memories του John Hendy και του Justin Merrigan, σε διήγηση του Dave Tyler,  τότε Γ' Μηχανικού του πλοίου, ο οποίος επέβαινε όταν συνέβη το ατύχημα. Πλοίαρχος έτσι για την ιστορία στο συγκεκριμένο ταξίδι, ήταν ο Captain Sid Bridgewater.

 

Είναι Οκτώβριος του 1987 και το πλοίο απασχολείται στη γραμμή Folkestone - Boulogne(Βουλώνη), ξεκινά τα καθημερινά του 3 μετ' επιστροφής δρομολόγια στις 0645 με αναχώρηση από το Folkestone. Ο καιρός το πρωί είναι σχετικά καλός, το δελτίο του BBC όμως προβλέπει ενισχυόμενους ανέμους κατά τη διάρκεια της ημέρας, όμως καθησυχάζει τους τηλεθεατές και ακροατές του ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να φτάσουν το επίπεδο της θυέλλης. Τα δρομολόγια ξεκινούν και γρήγορα γίνεται αντιληπτό πως λόγω καιρού θα υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στις συγκοινωνίες την συγκεκριμένη ημέρα. Η πρώτη επιστροφή στην Αγγλία γίνεται με επιβάτη τον πρόεδρο της Sealink, James Sherwood και με σημαντική καθυστέρηση όχι μόνο για το Hengist αλλά και για όλα τα πλοία της Μάγχης. 

 

Μέσα σε όλα, το πλοίο έχει και ένα πρόβλημα, από τις 3 γεννήτριές του, λειτουργούν οι δύο λόγω ενός μεγάλου προβλήματος σε μία εξ' αυτών. Έχει μάλιστα εγκατασταθεί και μια έξτρα γεννήτρια επάνω στο πλοίο για να βοηθήσει με τα φορτία, πλήν όμως δεν έχουν καταφέρει να την λειτουργούν μαζί με τις άλλες σαν μέρος του συστήματος, λειτουργεί μόνη της και βοηθά μάλλον σε δευτερεύοντα πράγματα, και δεν μπορεί από μόνη της να σώσει το πλοίο από ένα πιθανό black out. Το δεύτερο κυκλικό ταξίδι ολοκληρώνεται μετά από τρομερή ταλαιπωρία και μετά από προσπάθειες 4 ωρών του Captain Bridgewater ώστε να δέσει το πλοίο στο Folkestone. Ο καιρός έχει ξεφύγει για τα καλά και το νότιο κομμάτι της Μεγάλης Βρεταννίας υφίσταται αδυσώπητα χτυπήματα από μια κακοκαιρία που παρά τις προβλέψεις των μετεορολόγων του BBC, έχει εξελιχθεί σε μια τρομερή θύελλα από τα Νοτιοδυτικά.  

 

Παίρνεται η απόφαση να ακυρωθεί το τρίτο κυκλικό δρομολόγιο του Hengist και το πλοίο με πλήρωμα ασφαλείας παραμένει δεμένο στο Folkestone μέχρι να κοπάσει η θύελλα. Η ώρα πια κοντεύει μεσάνυχτα και η θύελλα επιδεινώνεται, οι κάβοι του πλοίου σπάνε ο ένας μετά τον άλλον, το πλοίο κοπανάει στο ντόκο. Εκείνη τη στιγμή ο Πλοίαρχος παίρνει την απόφαση το πλοίο να βγεί στα ανοιχτά και να βάλει πλώρη στον καιρό εώς ότου περάσει η θύελλα. Καβοδέτες δεν υπάρχουν και το πλοίο λύνει με τη βοήθεια ενός ναύτη ο οποίος αφήνεται στη στεριά για να λύσει το πλοίο. Βγαίνοντας έξω από το λιμάνι το Hengist ξεκινά να δέχεται ισχυρά χτυπήματα από τα κύματα, με κλίση που σύμφωνα με τις μαρτυρίες του πληρώματος έφτασε μέχρι και τις 39 μοίρες.

 

Εκεί έγινε και το μοιραίο. Κάποια στιγμή μέσα στους ισχυρούς διατειχισμούς του πλοίου, κάποιο βαρύ εξάρτημα από την πρώτη γεννήτρια που ήταν στο μηχανοστάσιο για συντήρηση, σπάει τα δεσίματα που το συγκρατούσαν και πέφτει με δύναμη επάνω στην δεύτερη γεννήτρια, καταστρέφοντάς την εν τω άμα. Η τρίτη γεννήτρια δεν άντεξε τα φορτία του πλοίου και το πλοίο έπαθε black out. Παρά τις προσπάθειες να επανεκκινήσουν την τρίτη γεννήτρια, αυτό δεν κατέστη δυνατό, οπότε ο Πλοίαρχος διέταξε συγκέντρωση στο ντέκ της γέφυρας με τα σωσίβια για όλο το πλήρωμα των 22 ατόμων και ενός service engineer της έξτρα γεννήτριας που δεν είχε ποτέ ξαναταξιδέψει με πλοίο! Εξεπέμφθη mayday αλλά τελικά πλήρωμα και πλοίο ήταν τυχεροί και το πλοίο έκατσε σε μια ακτή όχι μακριά από το Folkestone, χωρίς κανείς να πάθει τίποτε. Εκεί έχουν παρθεί και οι φωτογραφίες που έχουμε δεί κατά καιρούς. Τελικά επρόκειτο για μια ιδιαίτερα σοβαρή καταιγίδα που προξένησε μεγάλες ζημιές σε ολόκληρη τη νότιο Αγγλία και λίγο έλλειψε να στερήσει τη ζωή σε 23 ναυτικούς του Hengist.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το ταξίδεψα στα τελευταία του το 2012 και ομολογώ πως ήταν σε πολύ καλή κατάσταση εσωτερικά.Μετά την ανακαίνιση που του είχαν κάνει το βαπόρι φύσαγε και δεν έδειχνε την ηλικία του.Καλύτερος χώρος;Πρύμα στο κατάστρωμα των περτατζάδων όπου είχε διαμορφωθεί μία καφετέρια με πολύ ξύλο και πολύ ωραίες καρέκλες.Εκεί μάζευε όλους τους επιβάτες.

Να αναφέρω και ένα περιστατικό από το μακρινό 2004 ή 2005 δε θυμάμαι καλά.Επιστρέφαμε από Νάξο με Γαρμπή 9 και με το Καπτά Τρέσσο απάνω.Στην είσοδο της καλντέρας πάνω στην αλλαγή πορείας ο βάπορας πήρε μία τεράστια κλίση και βλέπαμε από τα παράθυρα τη θάλασσα.Που να βγεις έξω,μέσα τα είχε σπάσει όλα.Ο καπετάνιος αποφάσισε να φουντάρει στο Κολούμπο και να μη δέσει Αθηνιό. Κάτσαμε όλη μέρα οι επιβάτες μέσα φουνταρισμένοι ενώ δόθηκαν και καμπίνες που ήταν κάτω από το γκαράζ.Ήταν μία πολύ δύσκολη κατάσταση και ο βάπορας τα έφερε εις πέρας αποδεικνύοντας τη γερή και στιβαρή του κατασκευή.

Link to comment
Share on other sites

Αν τα μισά λεφτά που έδωσαν οι κατα καιρούς πλοιοκτήτες του (όλοι) τα έδιναν για το μηχανοστάσιο θα ταξίδευε ακόμα.

Link to comment
Share on other sites

On 1/10/2022 at 2:37 PM, nomikos said:

Το ταξίδεψα στα τελευταία του το 2012 και ομολογώ πως ήταν σε πολύ καλή κατάσταση εσωτερικά.Μετά την ανακαίνιση που του είχαν κάνει το βαπόρι φύσαγε και δεν έδειχνε την ηλικία του.Καλύτερος χώρος;Πρύμα στο κατάστρωμα των περτατζάδων όπου είχε διαμορφωθεί μία καφετέρια με πολύ ξύλο και πολύ ωραίες καρέκλες.Εκεί μάζευε όλους τους επιβάτες.

Να αναφέρω και ένα περιστατικό από το μακρινό 2004 ή 2005 δε θυμάμαι καλά.Επιστρέφαμε από Νάξο με Γαρμπή 9 και με το Καπτά Τρέσσο απάνω.Στην είσοδο της καλντέρας πάνω στην αλλαγή πορείας ο βάπορας πήρε μία τεράστια κλίση και βλέπαμε από τα παράθυρα τη θάλασσα.Που να βγεις έξω,μέσα τα είχε σπάσει όλα.Ο καπετάνιος αποφάσισε να φουντάρει στο Κολούμπο και να μη δέσει Αθηνιό. Κάτσαμε όλη μέρα οι επιβάτες μέσα φουνταρισμένοι ενώ δόθηκαν και καμπίνες που ήταν κάτω από το γκαράζ.Ήταν μία πολύ δύσκολη κατάσταση και ο βάπορας τα έφερε εις πέρας αποδεικνύοντας τη γερή και στιβαρή του κατασκευή.

Και εγώ το ταξίδεψα στα τελευταία του, αρχές Ιουλίου 2013 σε ένα μεσημεριανό δρομολόγιο Παρασκευής για Σίφνο. Ήταν σε πολύ καλή κατάσταση όντως. Είχα μάλιστα την τύχη να ταξιδέψω διακεκριμένη θέση. Δεν θα ξεχάσω τα ωραία καθίσματα και το πιάνο που υπήρχαν στο σαλόνι της διακεκριμένης. Το εξαιρετικά όμως ενδιαφέρον (που δεν θυμάμαι να το έχω δει σε άλλα πλοία της ακτοπλοΐας μας) ήταν ότι η διακεκριμένη θέση είχε τις δικές της πλαϊνές περατζαδες (σαν μπαλκονάκια). Είχαν μαλιστα κ ξαπλώστρες. Σε κάποια φάση θυμάμαι ότι καθόμασταν για αρκετή ώρα με το φίλο που ταξιδεύαμε μαζί μόνοι μας κ πραγματικά νοιωθαμε λες κ ήμασταν στο μπαλκόνι της καμπίνας μας σε κάποιο κρουαζιεροπλοιο (είχε και λίγο κόσμο η διακεκριμένη ούτως ή άλλως, επειδή ήταν αρχή του καλοκαιριού). Γενικά όμως όλοι οι εσωτερικοι χώροι του πλοίου ήταν πολύ καλοί, και πράγματι Νομικε η καφετέρια στην πρυμνη με το ξύλινο bar ήταν επίσης πολύ ωραίο spot 

Edited by pilot
Link to comment
Share on other sites

Όντως τα σαλόνια του πλοίου ήταν ιδιαίτερα προσεγμένα και φαινόταν ότι είχαν επενδυθεί αρκετά χρήματα για την ανακαίνιση και την διακόσμισή τους.

Όμως όπως πολύ σωστά είπε κι ο @Neptune αν κάποια από αυτά τα χρήματα είχαν πέσει στο μηχανοστάσιο , μπορεί να είχε καλύτερη τύχη. Το βαπόρι αρκετά από τα τελευταία χρόνια της ζωής του κούτσαινε κι αυτό φαινόταν από την πτώση της υπηρεσιακής του ταχύτητας κατά 2 μίλια περίπου αλλά και τις βλάβες που εμφάνιζε κατά καιρούς. Ένα από τα δύο πλεονεκτήματά του έναντι του Αδαμάντιος Κοραής που είχε δίπλα του ήταν η ταχύτητα (το άλλο ήταν η συμπεριφορά του στη θάλασσα) και αυτό το είχε απεμπολήσει. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...